...
לעסקים, קבלת החלטות
בעסקים, החלטות
עסקיות, אימון
עסקים, פיתוח
עסקים, יעוץ
עסקי, לקבל החלטות
בעסק, איך לפתח את
העסק? איך למכור יותר? פחד
בעסקים, בחירת תעסוקה, אימון קריירה איך הפחד משפיע על ההחלטות
העסקיות שלנו? הסיבה המרכזית שגורמת לאנשים לקבל החלטות לא נכונות
בעסקים, לפי אליעד כהן, היא הפחד. אדם יכול לרצות להקים
עסק, להיות עצמאי, אך בפועל הוא מוצא עצמו בוחר במסלול של לימודים או תעסוקה אחרת, רק בגלל הפחד להתמודד עם האפשרות של כישלון
עסקי. הפחד הזה, בין אם הוא מודע ובין אם הוא תת - מודע, גורם לאנשים לבחור בדרך שנראית להם כתעודת ביטוח - דרך ... עדיין במסלול בטוח גם אם החלום
העסקי לא יתגשם. אליעד מדגיש שכדי להפסיק לפחד, אדם חייב להכיר בכך שהפחד הזה קיים אצלו ולהבין באמת לעומק את המהות ... מדוע אנשים בורחים מלפתח את
העסק שלהם? אליעד מסביר שלרוב, אנשים מפחדים לקחת אחריות מלאה על
העסק שלהם. כדוגמה, הוא מביא אדם שחלם להקים
עסק, אך הלך ללמוד לתואר אקדמי מתוך מחשבה שאם
העסק לא יצליח, לפחות תהיה לו אפשרות נוספת לפרנסה. אליעד אומר שהאדם הזה לא באמת הלך ללמוד מתוך רצון אמיתי, אלא כי פחד מכישלון בתחום
העסקי. אם אותו אדם לא היה מפחד להיכשל
בעסק, הוא לא היה מרגיש צורך ללמוד לתואר. מכאן הוא מדגים כיצד אדם יכול לשכוח את הסיבה המקורית שגרמה לו לפעול - הפחד - ... פחד. איך להפחית את הפחד מכישלון
בעסקים? כדי להתמודד עם פחד מכישלון, אליעד מסביר שיש צורך להכיר בכך שקיים סיכוי אמיתי להיכשל. הוא לא ממליץ ... שהערך העצמי שלו אינו תלוי בהצלחת
העסק, הוא משתחרר מהפחד, או לפחות מפחית אותו משמעותית, ויכול להתחיל לפעול באופן פרקטי לפיתוח
העסק. איך קבלת החלטות לקויה משפיעה על
העסק? אחד ההסברים המרכזיים של אליעד הוא שהקושי לקבל החלטות
בעסק נובע מתחושת חוסר הבהירות לגבי האפשרויות השונות. הוא מביא דוגמה מעשית של אדם שהתלבט אם לפתוח סניף נוסף
לעסק שלו או להשקיע בשיפור הסניף הקיים. במקום לחשוב מה יהיה הכי טוב באופן כללי, אליעד מציע להתמקד תחילה במה שמוחייב. ... שיווק ופרסום, שכן אם לא תפרסם את
העסק, לא יהיה משנה כמה תשקיע בשיפור המוצר או המקום - הלקוחות פשוט לא יגיעו. הוא מסביר שעליך קודם כל להבין מה המחויב, ... הדבר שהוא הכרחי ביותר כרגע עבור
העסק. אחרי שפתרת את המחויב, תוכל לעבור להשקעות אחרות שהן בגדר אפשריות או משניות. לדוגמה, אם אין לך מספיק לקוחות בגלל ... עודף, תוכל להשקיע בשיפור נוסף של
העסק או בהקמת סניף נוסף. האם תמיד צריך להשקיע בשיפור המוצר? אליעד טוען שנטייה נפוצה של בעלי
עסקים היא לחשוב שהמוצר שלהם תמיד דורש שיפור נוסף, מה שמוביל ללופ אינסופי של השקעות. במקום זאת, הוא מציע ...