אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עד הסוף ✔למה אני אני לא רוצה לחיות? למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? האם יש בכלל משמעות, או שהכל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨למה אני אני לא רוצה לחיות? למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה? מהו עיקרון "רצוא ושוב" וכיצד הוא קשור להתעוררות רוחנית? מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף? איך אפשר לפתח שכל תוך כדי עשייה יומיומית? איך לחיות את משחק החיים תוך מודעות שהוא משחק? למה האדם בוחר דברים אם אין לו סיבה? איך לשלב התעוררות רוחנית בחיי היומיום?
מה ההבדל בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לשחק את המשחק?

אליעד כהן מסביר שישנו הבדל מהותי בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לחיות את המשחק של החיים. אדם יכול להגיד שהוא לא רוצה לחיות, אך למעשה הוא מתכוון שהוא לא רוצה לחיות באופן מסוים, אלא לחיות חיים מעניינים, משמעותיים ועמוקים יותר. אליעד מביא דוגמה של אדם שאומר "כשהמצב רוח שלי ישתפר, אז אני אתחיל לחיות", ומסביר שזהו ההיגיון ההפוך: האדם צריך קודם להתחיל לחיות ואז המצב רוח ישתפר. הדרך הנכונה היא קודם להשתתף באופן פעיל בחיים ואז תחושת הטוב תגיע מעצמה.

למה אנשים מחפשים רגשות קיצוניים?

לפי אליעד, אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים כמו סבל, כי הם גורמים להם להרגיש שהם חיים וקיימים. גם תחושת סבל קשה יכולה לגרום לאדם להרגיש חי ונוכח. אליעד מסביר כי אפשר ללמוד לחיות חיים מלאים גם בלי להיסחף לרגשות קיצוניים, אלא להתבונן בהם בשלווה ובמודעות.

מהו משחק החיים ולמה חשוב לזכור שזה רק משחק?

החיים הם כמו משחק שבו האדם כל פעם מקבל מטרה חדשה (כסף, זוגיות, הצלחה), ואז רץ להשיג אותה. המשחק הוא לשכוח שאתה משחק, אך לזכור עמוק בפנים שזה רק משחק. האדם רוצה להאמין שהדברים אמיתיים כדי להרגיש משמעות, אבל צריך לזכור שזה בעצם לא משנה. ההבנה הזו נותנת חופש ושחרור, ויכולת לשחק ממקום מודע.

האם החיים הם רק אשליה, או שיש משמעות אמיתית?

אליעד מתייחס לשאלה אם יש משמעות לחיים, ומסביר שמצד האמת אין באמת משמעות. אך האדם צריך לאמץ את חוסר המשמעות מתוך שלמות, ולא מתוך ייאוש. כך האדם יכול לשחק את החיים ממקום מודע וללא תלות במשמעות מוחלטת.

מהו עיקרון "רצוא ושוב" ואיך הוא קשור להתעוררות?

אליעד מביא את העיקרון של רבי נחמן מברסלב, "בקיא ברצוא ובקיא בשוב", ומסביר שהאדם המתעורר נע בין מצב של "ערות" למצב של "שינה". בעוד רוב האנשים נאבקים להבין שהדברים לא באמת משנים, האדם המודע מתאמץ לזכור שכן יש להם משמעות - כדי להמשיך לשחק במודעות ובחופש.

מה קורה כששואלים שאלות קיומיות עד הסוף?

כשאדם שואל שאלות כמו "האם יש משמעות?" או "האם יש בחירה חופשית?" עד הסוף, הוא מגיע למצב שבו השאלות נעלמות. במצב זה, התודעה מתפרקת והשאלה עצמה מתפוגגת. האדם מתחבר למציאות שמעבר לכל הבדל או נפרדות, ומגיע להתעוררות אמיתית.

איך לשלב התעוררות רוחנית בחיי היומיום?

אליעד מדגיש שהאדם המתעורר צריך לשמור על קשר עם החיים המעשיים - לעבוד, לדבר עם אנשים ולתפקד, אך לזכור שזה משחק. אם אדם נפגע בשיחה עם מישהו, זה כי הוא לא מודע מספיק לכך שזה משחק בלבד. השילוב הנכון הוא לשחק מתוך מודעות גבוהה.

האם לחזור לשחק זה אומר לחזור למשחק הישן?

אליעד מדגיש שאדם לא באמת רוצה לחזור למשחק הישן אלא לשחק משחק חדש. למשל, מי שהיה בזוגיות קשה לא רוצה לחזור אליה, אך כן רוצה זוגיות חדשה ממקום של מודעות אחרת וגבוהה יותר. זו בחירה מודעת במשחק חדש לגמרי.

איך התודעה משפיעה על עוצמת החוויות שלנו?

ככל שהאדם מאמין יותר במשמעות של הדברים, הוא חווה אותם בעוצמה גדולה יותר. אליעד מביא דוגמה מחלומות: אדם שמתעורר מחלום מפחיד כשנזכר שזה רק חלום, מקביל להתעוררות רוחנית בה האדם מבין שהמציאות היא רק משחק או חלום ומפחית את עוצמת הסבל והפחדים.

איך יודעים אם התעוררת מספיק?

הסימן שהאדם לא התעורר לגמרי הוא אם הוא עדיין מפחד או סובל. התעוררות...
מה ההבדל בין לרצות להרגיש טוב לבין לרצות לשחק את המשחק?

אליעד כהן מסביר שישנו הבדל מהותי בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לשחק את משחק החיים. כשאדם אומר "אני לא רוצה לחיות", הוא למעשה מתכוון שהוא לא רוצה לחיות בצורה שבה הוא חי כרגע. מתחת לתחושת הדיכאון או הייאוש מסתתר רצון עמוק יותר לחיים מעניינים ומשמעותיים. יש אנשים שמחכים שהמצב רוח שלהם יעלה כדי להתחיל לחיות, אך לפי אליעד ההיגיון הנכון הוא הפוך: כדי שהמצב רוח יעלה, האדם צריך להתחיל לחיות כבר עכשיו. המטרה היא להבין שחיים טובים ומשמעותיים מגיעים דווקא מתוך עשייה והשתתפות פעילה במשחק החיים.

למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים?

לדברי אליעד, רבים מאיתנו נמשכים לרגשות קיצוניים כי הם גורמים לנו להרגיש חיים. אפילו סבל חזק מושך אנשים, כי דרכו הם מרגישים שהם קיימים. לפעמים אדם יאמר לעצמו שהוא אינו חייב להרגיש טוב, אך הוא מתמכר לתחושת הסבל כי היא נותנת לו תחושת נוכחות וחיות. עם זאת, אליעד מציע להתבונן ברגשות האלה מבלי להיאחז בהם, וללמוד כיצד לחיות חיים מלאים ושלמים גם בלי לרדוף אחרי תחושות קיצון.

מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק?

אליעד כהן מתאר את החיים כמשחק שבו כל פעם האדם מקבל "רצון חדש" - כסף, זוגיות, הצלחה - ומתחיל לרוץ אחריו. המשחק הוא לשכוח שאתה במשחק, אך לזכור בתוכך שזה רק משחק. מצד אחד, האדם רוצה להאמין שזה אמיתי כדי להרגיש משמעות, אך מצד שני, הוא יודע שזה לא באמת משנה. ההבנה הזו מאפשרת לשחק מתוך מודעות וחופש, ולא להיות משועבד לרצונות או למטרות המשתנות.

האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה?

אליעד מתייחס לשאלה האם יש משמעות אמיתית לחיים, ומסביר שמבחינה מוחלטת אין באמת משמעות. האדם יכול לחשוב שהכל הוא רק משחק או אשליה, אבל זה עלול להוביל לתחושת ריקנות. מצד שני, אם לוקחים הכל ברצינות רבה מדי, נוצרת סבלנות מיותרת. הפתרון הוא להבין שחוסר המשמעות הוא האמת, אך לאמץ זאת מתוך שלמות ולא מתוך ייאוש. האתגר הוא לשחק את המשחק באופן מודע, מתוך בחירה וללא תלות במשמעות מוחלטת.

מהו עיקרון "רצוא ושוב" וכיצד הוא קשור להתעוררות?

אליעד משתמש במושג של רבי נחמן מברסלב "בקיא ברצוא ובקיא בשוב" כדי להסביר שההתעוררות האמיתית היא היכולת לנוע בין מצב של "ערות" למצב של "שינה", ולחזור לשחק את המשחק בכל פעם מחדש. רוב האנשים מנסים כל חייהם להבין שהדברים לא באמת משנים כדי להשתחרר, אך דווקא האדם המודע (הצדיק) מתאמץ לזכור שהדברים כן משנים, וזאת כדי להמשיך לשחק מתוך בחירה מלאה. המשחק האמיתי הוא המודעות לכך שזה משחק, ואז לבחור לשחק בו שוב ושוב.

מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף?

כאשר האדם שואל שאלות כמו "האם יש בחירה חופשית?" או "האם יש משמעות לחיים?" עד הסוף, הוא מגיע לנקודה שבה אין יותר שאלות. במצב הזה השאלות מתפוגגות, והתודעה עצמה מתפרקת. זהו מצב של "אין שאלה", לא כי נמצאה תשובה, אלא משום שהשאלה עצמה נעלמה. כך האדם מתחבר למציאות שמעבר לכל הבדל או נפרדות, ומתעורר להבנה חדשה לגמרי.

איך לחיות ברמה גבוהה בתוך החיים הרגילים?

אליעד מדגיש את החשיבות של חיים מעשיים לצד ההתעוררות הרוחנית. האדם המתעורר צריך להמשיך לדבר עם אנשים, לעבוד ולתפקד בעולם, אך מתוך מודעות מלאה לכך שזה משחק. לדוגמה, אדם שנפגע בשיחה עם מישהו, נפגע משום שאינו מודע מספיק לכך שזה רק משחק. השילוב הנכון הוא לשחק את המשחק במלואו, אבל לא לשכוח שזה משחק בלבד.

מה ההבדל בין לחזור לשחק לבין לשחק משחק חדש?

לדברי אליעד, אנשים לא באמת רוצים לחזור לשחק את אותו המשחק הישן, אלא לשחק משחק...
מה ההבדל בין לרצות להרגיש טוב לבין לרצות לשחק את המשחק?

במהלך ההרצאה, אליעד כהן מדגיש שאין זהות מוחלטת בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לחיות את החיים. יש אדם שאומר: "אני לא רוצה לחיות", אבל כשמעמיקים, מתגלה שהוא לא רוצה לחיות בצורה הזאת. הוא אולי כן רוצה לחיות, אבל לא בצורה רגילה, אלא בצורה שונה, עמוקה, מעניינת יותר. התשוקה לחיים קיימת, אך היא חבויה תחת בלבול או דיכאון. אליעד מסביר שיש כאלה שאומרים לעצמם "כשהמצב רוח שלי יעלה, אני אתחיל לחיות", אך ההיגיון הפנימי צריך להיות הפוך: רק כשאתה תתחיל לחיות, המצב רוח יעלה.

למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים?

אליעד מבהיר שרבים מאיתנו מחפשים ריגוש, אפילו כשמדובר ברגשות שליליים. הסיבה לכך היא שלאדם יש צורך לחוש משהו חזק, גם אם זו תחושת סבל. אדם עשוי לומר: "אני לא חייב להרגיש טוב", אבל ייתכן שהוא בעצם מתמכר להרגשת הסבל כדי לחוש את עצמו. הסבל הופך לאמצעי להיות נוכח. מצד שני, אליעד מסביר שאין צורך להיאחז בכך: אפשר ללמוד לחיות גם בלי לרדוף אחרי תחושות קיצון. זה אפשרי להתבונן בתחושות מבלי להיסחף אחריהן, גם כשהן קשות.

מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק?

החיים לפי אליעד הם משחק עם חוקים משתנים. כל פעם האדם מקבל "רצון חדש", ומתחיל לרוץ להשיג אותו. זה כמו משחק מחשב, שבו אתה מציב לעצמך יעד חדש כל פעם - כסף, אהבה, הצלחה - ואז מנסה להשיג אותו. אתה לא חייב לרצות, אבל כשאתה כן רוצה, אתה נכנס למשחק. המשחק הוא "לשכוח שאתה משחק", ולזכור שאתה רק שחקן. מצד אחד אתה רוצה להאמין שזה אמיתי, מצד שני אתה יודע שזה לא.

האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה?

אחת הנקודות המרכזיות שעולות בהרצאה היא השאלה האם יש בכלל משמעות לדברים. אליעד מסביר שלפעמים אדם רוצה שהכל יהיה משחק, אבל אז הוא מרגיש שזה מאבד משמעות. מצד שני, אם האדם לוקח הכל ברצינות רבה מדי - הוא גם סובל. הפתרון הוא להבין שמצד האמת, אין שום משמעות אמיתית - אבל לאמץ את המחשבה הזאת מתוך שלמות ולא מתוך ייאוש. במילים אחרות, המטרה היא להיות שלם עם חוסר המשמעות ולהשתמש בה כדי לשחק.

מהו עיקרון "רצוא ושוב" וכיצד הוא קשור להתעוררות?

אליעד מביא את דברי רבי נחמן מברסלב שמדבר על היכולת להיות "בקיא ברצוא ובקיא בשוב". רוב האנשים מנסים כל חייהם להבין שדברים לא באמת משנים. הם נאבקים לשחרר. לעומתם, הצדיק מתאמץ לחשוב שדברים כן משנים - כדי להמשיך לשחק. ההתעוררות האמיתית היא לדעת לשחק ולהיות מודע שמדובר במשחק, ואז לבחור לשחק בו מחדש, כל פעם מחדש. החכמה היא לעבור כל הזמן ממצב של ערות למצב של שינה וחוזר חלילה - "רצוא ושוב".

מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף?

כאשר האדם שואל את עצמו לעומק כל שאלה - כגון "האם יש בחירה חופשית?", "האם יש משמעות?" - הוא מגיע למסקנה שאין באמת שאלה, ולכן גם אין תשובה. במצב זה, התודעה מתפוגגת, כי אין יותר מה לשאול. אך זו איננה בעיה - אלא התעוררות. האדם מאבד את עצמו כישות נפרדת, ומתחבר למציאות שמעבר להבדלות. זהו מצב של אין שאלה, לא כי יש תשובה, אלא כי השאלה עצמה התפוגגה.

איך לחיות ברמה גבוהה בתוך החיים הרגילים?

אליעד מדבר על הצורך לא לאבד אחיזה בקרקע. למרות ההתעוררות, האדם צריך להיות מסוגל לדבר עם אנשים, לעבוד, ולתפקד בתוך העולם. הרעיון הוא להישאר בתודעת משחק אבל לא לאבד את הקשר לחיים עצמם. הוא נותן דוגמה לאדם שמרגיש רע אחרי שיחה עם מישהו - זה קורה בגלל שהוא לא "על הקרקע", לא במודעות מלאה לכך שזה רק משחק.

מה ההבדל בין לחזור לשחק לבין לשחק משחק חדש?

יש מי שאומר "אני לא רוצה לחזור לשחק", אבל מה שהוא באמת רוצה זה לשחק משחק חדש. לא מדובר באותו המשחק הישן - אלא בזווית אחרת, מודעת יותר. לדוגמה, מישהו שהיה בזוגיות קשה לא רוצה לחזור אליה, אבל כן רוצה זוגיות ממקום אחר. אליעד מדגיש שזה לא חזרה למשחק הישן, אלא בחירה מחודשת, ממקום אחר בתודעה.

איך התודעה משפיעה על עוצמת החוויה?

העוצמה של החלום (כלומר, המציאות) תלויה בעוצמת האמונה שלנו בו. ככל שאדם מאמין יותר במשמעות של מה שקורה - כך הוא חווה את זה בעוצמה רבה יותר. מצד שני, אם הוא נזכר שזה רק משחק - הוא יכול להתעורר. אם למשל אתה חולם על סיוט, ומישהו צועק לך "תתעורר, זה רק חלום!", אתה יכול להתעורר בזכות השכל. לכן, שכל והתעוררות הולכים יחד.

איך לדעת אם התעוררת מספיק?

האדם שמפחד או סובל - עדיין לא התעורר לגמרי. אליעד מסביר: אם יש לך פחד - סימן שעדיין לא התעוררת לגמרי. ההתעוררות המלאה מביאה לכך שאפילו הפחד מפסיק להשפיע. השיחה חוזרת שוב ושוב לרעיון של חקירה פנימית - "למה אני רוצה את זה?", "האם זה משנה בכלל?". ככל ששואלים יותר, מתעוררים יותר.

מה ההבדל בין להבין את הדברים לבין לפעול לפיהם ביום - יום?

הרבה אנשים אולי מבינים את הרעיונות הגדולים, אבל לא באמת חיים אותם. הם אומרים "אני מבין שזה לא משנה", אבל ממשיכים להיפגע ולכעוס כאילו כן משנה. ההתעוררות האמיתית היא כשאדם מבין את זה ברמה כזאת שהוא פועל לפיה - הוא חי כאילו הוא שחקן במשחק. כשזה קורה - אפילו תוצאה שלילית לא באמת מרגשת אותו יותר מדי.

מה תפקידן של מטרות מדידות בתהליך ההתפתחות?

אליעד ממליץ לאדם שרוצה לפתח...
מהם האתגרים האישיים שמציב אדם בפני עצמו?

ההרצאה מתארת דיאלוג בין שני דוברים שבו אחד מהם משוחח על תחושותיו האישיות של אדם שמתמודד עם תחושת דכדוך, חוסר מטרה ובלבול אישי. הדובר מתאר תחושה של חוסר רצון לחיות חיים רגילים ושואף לחפש משהו עמוק יותר, אך לא מצליח למצוא את הדרך להרגיש טוב או לשמוח בחיים. החיפוש אחר מטרה בחיים ושאלות קיומיות עומדים במרכז השיחה.

האם יש מטרה אמיתית או רק משחק?

במהלך השיחה, אליעד מעלה את השאלה האם החיים הם משחק בלבד או שיש להם משמעות אמיתית. הוא מציין את האפשרות לראות את החיים כמשחק שבו אנחנו בוחרים את מטרותינו, אך יחד עם זאת, מדגיש את הצורך להרגיש שלם עם עצמך ומאוזן פנימית. נושא זה מתחבר לשאלה אם יש לנו בחירה אמיתית במעשינו או אם אנו נתונים להשפעות חיצוניות או פנימיות. הצורך להבין את המציאות ולהרגיש שלה יש משמעות מעבר למה שאנחנו עשויים לחשוב, עומד בפני אתגרים פנימיים המובילים להרהורים מעמיקים.

האם ההתעוררות יכולה להוביל לחיים משמעותיים?

ההבנה שההערות והתודעה שלנו יכולות לשחק תפקיד משמעותי בהתעוררות היא נושא מרכזי בשיחה. הדוברים מתמודדים עם המושג של "התעוררות רוחנית", כאשר הם שואלים את עצמם האם זה בכלל אפשרי למצוא משמעות, אם כל מה שיש לנו זה חוויות ומצבים שבסופו של דבר הם לא "שלהם". הניסיון לחיות חיים שמבוססים על עקרונות פנימיים של בחירה חופשית ולא רק על תכתיבים חיצוניים, יוצר צורך להילחם על מטרה או תוצאה.

האם אפשר לשלוט על המחשבות והתחושות שלנו?

הדוברים מתארים את המאבק הפנימי שלהם לשמור על שליטה על מחשבותיהם ותחושותיהם, במיוחד כאשר תחושות של פחד, דיכאון או בלבול משתלטות עליהם. השיחה נוגעת גם לשאלת חופש הרצון וההשלכות של חוויות רגשות. האם אנחנו באמת יכולים לשלוט במה שאנחנו מרגישים או שאולי יש לנו רק את היכולת להתבונן ולעבוד עם התחושות האלו באופן מודע.

האם...
חיים חוויית סבל לפתח יכולות שכליות איך לשלוט רצון לחיות הרגשה של טוב להשיג לזכור איזון הרגשת הקיום הערות אופי קיצוני איך אפשר איך לחיות אישיות קיצונית אני לא רוצה אני לא רוצה לחיות אנשים נמשכים אשליה אשליות בחירה הגזמה החיים כמשחק הסוף הקצנה הרגשה השלכות התעוררות התעוררות רוחנית חיי היום יום חיים חשיבה מוקצנת חשיבה קיצונית כיצד לחיות לא רוצה לחיות להבין להגזים להוציא מפרופורציה להקצין להתעורר לחיות למה אני לא רוצה למה אנשים נמשכים לפתח לשאול לשאול שאלות מה אני לא רוצה מודעות משחק משחק החיים משחקים משיכה משמעות משמעותיות נמשך סיבה סיבות עד הסוף עיקרון עשייה פיתוח קיום קיצוני קיצוניות רגש רגשות רוחני רוחניות רוצה לחיות רצוא ושוב רצון שאלה שאלות שאלות קיומיות תחושה תחושות
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
... עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף מה המשמעות של להשתמש בשכל עד הסוף לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את הרעיון המרכזי של שימוש בשכל עד הסוף , ואת המשמעות של ללכת עם ההבנה או החשיבה עד לנקודה הכי עמוקה ואמיתית שלה. כאשר אליעד אומר ללכת עד הסוף, הוא מתכוון לכך שיש שני צדדים בכל אדם: הצד שמשתמש בשכל ושואל שאלות, והצד שלא מתעניין בשום שאלה ולא מחפש שום תשובה. לדוגמה, אם מישהו זורק אבן על ... עליו את האבן - הצד הזה לא ינסה לחקור או להבין. לעומת זאת, בצד השני, כאשר האדם כן מתעניין בסיבה ומנסה להבין למה זרקו עליו את האבן, כאן אליעד מדגיש שצריך ללכת עד הסוף. הכוונה היא לא לעצור באמצע הדרך, אלא להמשיך ולברר עד הסוף, עד שנמצאת תשובה מלאה, שלמה ומספקת. כלומר, אם כבר התחלת להשתמש בשכל, אסור לך להפסיק באמצע החקירה. האם תמיד חייבים להשתמש בשכל לפי אליעד? אליעד ... ואף אחד לא צריך להפריע לו. הבעיה מתחילה רק כאשר האדם מרגיש רע או רוצה להרגיש טוב יותר. במצב כזה, אם האדם בוחר להפעיל את שכלו, אליעד מציין שהוא חייב ללכת עם זה עד הסוף, ולא לעצור באמצע הדרך. למשל, אם האדם אומר לעצמו רע לי, אני לא מבין משהו, אני רוצה שיהיה לי יותר טוב, אז אליעד מדגיש שעליו להשתמש בשכל עד הסוף , ולברר לעומק מה מקור התחושה ומהי התשובה השלמה לשאלות שמטרידות אותו. כלומר, ההנחיה המרכזית של אליעד היא שהאדם רשאי להישאר בלי להשתמש בשכל כלל, אך אם הוא כבר התחיל לחקור או לחשוב, עליו לעשות זאת בצורה שלמה ויסודית. איך להשתמש בשכל עד הסוף? האם חייבים לשאול שאלות בחיים? מה הכוונה בשכל קטן? האם אפשר לחיות בלי סבל? מה לעשות כשלא מבינים משהו? ...
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זה אומר ללכת עד הסוף? אליעד כהן מסביר את הרעיון ללכת עד הסוף באמצעות ההבנה שהשלמות נמצאת בקצוות. המשמעות היא שכדי להשיג שלמות ואושר, האדם צריך לבחור באופן מוחלט בין שני קצוות, בלי ... הזאת תוביל את האדם להבנה כללית של כל הדברים האחרים. דווקא ההעמקה בתחום אחד עד הסוף היא זו שתביא לשלמות מלאה, שתשפיע ותקרין על כל שאר תחומי החיים. לדוגמה, הוא מציע לאדם לחקור באופן מוחלט את השאלה למה ... המסר המרכזי של אליעד בהרצאה? המסר העיקרי שאליעד מעביר הוא החשיבות של הליכה עד הסוף על ידי התמקדות מוחלטת בדבר אחד בלבד. הוא מדגיש שהדרך לשלמות היא פשוטה הרבה יותר משנדמה, ברגע שהאדם מפסיק להתפזר ולוקח ... וקרובה בהרבה מכפי שנדמה, אך רק למי שמחליט באופן ברור ומוחלט להתמקד, ולהגיע עד הסוף עם אמת אחת ברורה. הוא מסכם באיחול למאזינים יום של שלמות אמיתית ומוחלטת עד הסוף. איך להגיע לשלמות אמיתית? למה חשוב להתמקד בתחום אחד? איך ללכת עם האמת עד הסוף? איך אפשר להגיע לקצה? מה ההבדל בין ידע להבנה? למה הקצה נראה רחוק? מה זה אומר להיות אמיתי עם עצמי? ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, לגבי איך ללכת עם האמת עד הסוף או בכלל איך ללכת עם הדברים עד הסוף? וכפי שכבר אמרתי שהשלמות נמצאת בשלמות, תמיד בקצה זה טוב. אם תרצה ממש להיות מאושר יהיה לך טוב, אם תחליט עד הסוף שאתה לא רוצה לחפש יותר אושר, גם כן ממילא תהיה מאושר. והאדם חושב שהקצה כל כך רחוק, ואיך אפשר בכלל להגיע לקצה, ואנשים ... ההעמקה, יש סוף לכמה האדם יכול להעמיק. לדוגמה: אדם יכול לשאול ולהבין עד הסוף, עד גבול ההבנה, למה הוא רוצה את הרצונות שלו ויהיה סוף בהבנה של השכל הרגיל. העניין שלא צריך לקחת מלא נושאים ולהיות מושלם בכל התחומים, מספיק לקחת תחום אחד בחיים וללכת איתו עד הסוף בהבנה הפנימית שלו. אם האדם יגיע לאמת מוחלטת אפילו בנושא אחד להבין אותו בשלמות שאין עוד אחריה הבנה, ואז ההתמקדות הזו, ... נקודת האמת הנוכחית של האדם, משם להתחיל ללכת עם הבנה אחת מסוימת ואיתה ללכת עד הסוף בלי לוותר, וכך ימצא האדם את סוף החקירה המהותית, משם אפשר לגלות דברים נוספים, ואפשר להמשיך ולהעמיק, אך יש את ידיעת ... יש הבנה וידיעה ברורה. ושיהיה לכולם המשך יום של שלמות אמיתית, באופן מוחלט, עד הסוף.
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זאת אומרת ללכת עם דברים עד הסוף? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהאושר והשלמות נמצאים תמיד בקצוות, כלומר, בשלמות ... שמתעוררת כשאדם רוצה ללכת עד הסוף, היא שהקצה נראה מאוד רחוק, והאדם לא יודע איך להתקרב אליו. הוא מדגיש שלמעשה, כל עוד ... אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף באופן מוחלט. מספיק שהאדם יהיה מושלם בדבר אחד בלבד, בפעולה אחת, במחשבה אחת או ברגש אחד. ... לשלמות אמיתית. כיצד ללכת עד הסוף בצורה פרקטית? אליעד נותן הנחיות מעשיות כיצד להגיע אל השלמות המוחלטת. הדבר הראשון שצריך ... בדבר אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף. לדוגמה, שאלות כמו מה התכלית של החיים שלי? או למה אני רוצה להיות מאושר? הן שאלות שאפשר וצריך לחקור לעומק - עד הסוף, עד שייצא עשן מהאוזניים. ההתמקדות הזו היא הדרך היחידה להגיע אל השלמות הפנימית האמיתית. ... אמיתי וממוקד, ולחקור עד הסוף כל דבר שבו אתה מתמקד. זהו המסלול היחידי והאמיתי לשלמות. איך להגיע לשלמות עצמית? מהו ... לשלמות? מה זאת אומרת ללכת עד הסוף? האושר והשלמות בקצוות, לדוגמה כוס מים או כוס מלאה בשלמות או ריקה בשלמות. שלמות = בקצה ... שרחוק. עד שאדם לא מגיע עד הסוף אבל הוא לא יכול לדעת את הריחוק ולפעמים רק נדמה שאתה רחוק. הדבר הנוסף מצד האמת האדם ... להתמקד שמישהו שרוצה ללכת עד הסוף לא צריך להתפזר על הרבה דברים יש אינסוף תחומים, אתה לא צריך להיות מושלם בכל התחומים ... לקחת דבר אחד ובו להתמקד עד הסוף, אם הוא מתפזר שיצמצם את עצמו להבנה אחת וילך איתו עד הסוף , לחקור אותו עד הסוף לדוגמה מה תכלית הדברים? למה אני רוצה להרגיש טוב? מה הסיבה שיש לי רצון עד שיצא עשן ... לשאלה מה לעשות איך ללכת עד הסוף אם תתמקד אפילו הסוף נמצא פה ועכשיו. תשובה נוספת כאשר הסוף רחוק מתחילים לצעוד אליו, אי ...
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ... רגילה. אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של אי - ידיעה, מצב שבו האדם יוצא לחלוטין ... לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול ... של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין. הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק חצי - אמיתית או חלקית. איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה? כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ... בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל. ... כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת. הבנת השכל ... מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא ... את התודעה לחוויות של אין דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף , אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ואי ידיעה. ... היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן ... מנטרה. אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם ... זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע. ש: זאת אומרת גם בדרך ... חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה. אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה. ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של ... אפשר לצאת החוצה מהלופ, לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות ... ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, ... אוו קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות אוו עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני ... וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף. אליעד: נניח. ש: לא המהות היא שזה אמת. אליעד: אמרו אבל מה ...
פחד ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה
... ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה ובו יתבאר, הפחד של האדם ללכת עד הסוף עם המטרות שלו, הפחד של האדם להיות נאמן לעצמו עד הסוף, הפחד של האדם להתמסר לרעיונות שלו, הפחד של האדם ללכת עד לקצה האחרון של השאיפות שלו, והפחד של האדם להתאכזב הפחד ... הרע לא יפגע בו בכלל. וכדי שהאדם יהיה מסוגל להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף, לשם כך הוא צריך לעשות את הדבר הפשוט ביותר. שהוא, לרצות להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף. כי בעולם שלנו יש אין סוף אפשרויות. וקיימת גם האפשרות להשיג את כל המטרות בשלמות שאין שלמות אחריה. והאדם יכול לקבל ... האדם לא מוכן להגדיר לעצמו כמטרה אחת ויחידה, שהוא הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם האושר שלו, והולך להיות נאמן לעצמו עד הסוף, ולנסות להשיג אושר פנימי שאינו תלוי בשום דבר, עד הסוף ועד הקצה האחרון? זה משום, שהאדם מפחד להתאכזב. כי יש לאדם פחד מפני אכזבה, שהאדם מפחד לרצות משהו באמת ובלב שלם, ... האדם גם לא יכול להתאכזב באמת, מכך שהוא לא קיבל את הדבר. אבל כאשר האדם הולך עד הסוף, דהיינו, שהוא כל כולו רוצה דבר אחד ויחיד, אז הוא כאילו מהמר על כל האושר שלו, ושם את כל הביצים בסל אחד, ומסתכן ... מה להפסיד, דהיינו, מי שתמיד רע לו בכל מקרה, הוא כבר הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם הרצונות שלו, ולא מפחד להתאכזב. כי הוא בכל מקרה כבר מרגיש ככ רע, עד שהוא כבר לא מפחד להרגיש רע עד הסוף לגמרי. וזה קורה, כאשר האדם הולך עם הרצון הפנימי שלו כמעט עד הסוף, שאז הוא מרגיש מאוד רע, ואז הוא כבר נשאב אל תוך הרצון שלו עד הסוף, ומתמסר לרצון שלו עד הסוף, ואז כמובן שהוא גם מקבל את הרצון שלו בשלמות וכולי. אבל, להרגיש רע עד הסוף, זאת הדרך הפחות טובה והיותר קשה. ולכן, יש גם פתרון קל וטוב יותר, והוא, ללכת עד הסוף של ההבנה, כפי כמה שאתה יכול, ובלי להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, שעל האדם להתמקד בהבנה של המציאות, כפי כמה שהוא יכול, בכל כוחו עד הסוף. אבל לא צריך להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, האדם לא צריך להגדיר שהוא רוצה דבר מסוים, שיקרה דווקא כך או אחרת. ובו זמנית, האדם צריך לנסות להבין את המציאות כמה שיותר עד הסוף. ולהבין את המציאות, פירושו, להבין את עצמך. דהיינו, להבין את המנגנון הפנימי של הרצונות, מחשבות, רגשות, רצונות וכיוב. ולא צריך לרצות להיות מאושר תמיד וכיוב. אבל כן צריך לנסות להבין עד הסוף, את משמעות האושר, את הסיבה שבגללה יש לאדם רצונות שונים לשנות את המציאות וכיוב. וההתמקדות, לא צריכה להיות בלהשיג ... או שביעות רצון בשלמות וכיוב. אבל כן צריך להתמקד בלהבין את המציאות הפנימית עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מתעמק בתוכו, ומנסה להבין את המציאות עד הסוף, וכפי שכבר הסברתי את כל הדברים האלו במקומות אחרים, על ידי זה האדם זוכה בסופו של דבר, להרגיש שלמות תמידית בכל מצב שהוא ובלי להיות תלוי בשום דבר. ולסיכום: האדם מפחד ללכת עד הסוף, כדי לא להתאכזב עד הסוף. והפתרון הקל הוא, לא להגדיר רצון מוגדר להשיג דבר כזה או אחר, אבל כן לנסות להבין את עצמך כמה שיותר, והשאר מסתדר מעצמו. ונבהיר: כי גם להבין את עצמך עד הסוף, גם זו מטרה מוגדרת ורצון מוגדר. ואעפכ זה הרע במיעוטו, וזאת הדרך הקצרה ביותר. וגם כאן, לא צריך ללכת עד הקצה ...
אמת - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן?
... - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן? כי האדם, צריך ללכת אחרי האמת האישית והסובייקטיבית של עצמו. והאדם צריך להיות נאמן לעצמו, עד הסוף, ובשלמות שאין שלמות אחריה. כי אסור לאדם להתפשר, על האמת שלו. ועל האדם להשיג את המטרות האמיתיות שלו, עד הסוף ובשלמות. ולמרות שהאמת האישית של האדם, היא אמת סובייקטיבית ואישית בלבד, אעפכ על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף שלה ועד הקצה האחרון שלה. כי האמת המוחלטת, היא נמצאת, אחרי הקצה האחרון של האמת האישית של האדם. ומי שרוצה להבין את המציאות בצורה אמיתית ומוחלטת, עליו להבין את המציאות, לפי האמת האישית שלו, אבל ללכת עם זה עד הסוף. כי האדם הולך אחרי האמת שלו עצמו, אבל לא הולך אחרי האמת שלו עצמו עד הסוף. כגון לדוגמה, שהאדם מתייחס למציאות, בצורה שאינה מדויקת, עפ קנה המידה של האדם עצמו. כגון לדוגמה שהאדם כועס על איזה דבר, יותר או פחות ... ומי שהולך אחרי האמת שלו, ב 100% בשלמות שאין שלמות אחריה, הוא רואה את האמת המוחלטת של המציאות. ועל האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף. דהיינו, שתהיה התאמה מלאה בשלמות מלאה, בין הרגש לבין השכל של האדם. שלא יהיה מצב, שהרגשות של האדם אומרים לו דבר אחד, ושהשכל של האדם, ... שהאדם מעמיד פנים, כאילו הוא בטוח בעצמו באופן מוחלט, למרות שהוא לא באמת בטוח בעצמו באופן מוחלט. וההוכחה לכך שהאדם לא בטוח באמת שלו עד הסוף, היא שהאדם, לא באמת נצמד לאמת שלו עד הסוף בשלמות. ומי שלפעמים חושב בצורה שגויה ולא אמיתית לפי קנה המידה שלו עצמו, הרי שהאמת שלו עצמו, לא ממלאת אותו עד הסוף, כי הוא לא בטוח בה עד הסוף , ולכן הוא רחוק מהאמת שלו עצמו. ומי שמשקר שהוא בטוח באמת שלו עד הסוף, הוא הכי לא נאמן לעצמו. כי הוא מתכחש לנקודה הפנימית ביותר של האדם, שהיא המקום שבו האדם יכול להתחבר לאמת האובייקטיבית שאינה תלויה ... מעצמו, להתחבר לנקודת המבט הפנימית ביותר שבתוכו, שאין בה שום הסתכלות אישית כלל. אלא היא כולה אובייקטיבית לגמרי. ולהיות נאמן לעצמך עד הסוף, פירושו, לא להתכחש לשום רגש פנימי שיש בתוכך. ולא להתכחש לשום ספק פנימי שיש בתוכך. אלא ללכת עד הסוף, ולהביא מתת המודע, אל המודע, את כל הרגשות הפנימיים המודחקים והנסתרים, ולהביא מתת המודע, אל השכל המודע, את כל הספקות והחששות והפחדים, שנמצאים בתוך האדם, ולשים את הכל על השולחן, ולבדוק את הכל עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מוציא את הכל החוצה. דהיינו, לא מתכחש לספקות שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום היבט רגשי שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום צורת ... המחשבה של האדם, היא האמת האובייקטיבית. וברגע שהאדם רחוק ממנה, הוא משתמש באמת האישית שלו בלבד. וכאשר האדם הולך אחרי האמת האישית שלו עד הסוף , אז הוא חוזר לאמת האובייקטיבית, שנמצאת בתוך תוכו בפנימיות הנשמה שלו. כי על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, אבל בו זמנית, על האדם לבדוק את האמת האישית שלו כל הזמן. עד שתהיה התאמה, בין האמת האישית של האדם, לבין האמת ... מוחלטת, ללא כל ספק, וללא כל אפשרות להיות אחרת. ואם קיימת האפשרות להיות אחרת, הרי שזו לא אמת מוחלטת. כי מי שלא הולך אחרי האמת שלו עד הסוף, הוא גם לא בודק את האמת שלו עד הסוף, ולא מגיע לאמת המוחלטת. אבל כאשר האדם נצמד לאמת האישית שלו עד הסוף, זה דוחף אותו לבדוק את האמת האישית שלו עד הסוף, ואז בסופו של דבר, האדם מגיע לנקודת מבט אובייקטיבית על המציאות, ואז האדם משתחרר לגמרי מכל קיבעון מחשבתי, וזוכה לראות את הדברים, כפי ...
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
... את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת איך להתבונן בדברים עד הסוף ולחפש את האמת? אליעד מסביר שהמושג להתבונן בדברים עד הסוף פירושו לנסות להבין דבר מסוים באופן ... או מופשטים מדי, לכן הוא מציע לקחת משהו מוחשי וברור, כמו כסף או רצון ספציפי, כדי שהחקירה תהיה קונקרטית ואמיתית יותר. מה המשמעות של לחקור עד הסוף לפי אליעד? החקירה עד הסוף לפי אליעד, פירושה לשאול שאלות על ... את התחושה שהכסף נותן לו, או את האפשרויות שהכסף מספק לו. וכאשר האדם מבין את זה, הוא ממשיך לחקור: למה הוא רוצה את התחושה הזו? ואם ימשיך לשאול עד הסוף, הוא יגיע לנקודה שבה אין יותר ... הבנה רוחנית מוחלטת. אליעד מדגיש כי כל דבר יומיומי, פשוט או מורכב, יכול להוביל בסופו של דבר להבנה רוחנית מוחלטת, אם האדם באמת ייקח את החקירה עד הסוף ולא יעצור באמצע. איך נראית ההבנה ... הזה אתה מבין שאין הבדל מהותי בין שום דבר לשום דבר אחר, וזהו המצב שאליעד מכנה אמת מוחלטת. בסופו של דבר, הוא מסכם ואומר שכשאתה באמת חוקר משהו עד הסוף, לא משנה מה תהיה השאלה, תגיע למצב ... ושל חוסר אחיזה. כל שאלה תוביל בסוף לאותו מצב של אחדות וחוסר ידיעה מוחלטת, אם האדם באמת מחפש תשובה מוחלטת. איך לחפש את האמת? מה זה לחקור עד הסוף? איך להגיע להארה רוחנית? מה ...
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
... הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף מהי תכלית הידיעה שלא נדע? אליעד כהן מסביר שהנושא של תכלית הידיעה שלא נדע עוסק בשאלה איך האדם יכול להגיע להבנה עמוקה שהוא אינו יודע שום דבר באמת, וכיצד דווקא מתוך ההכרה המוחלטת בחוסר הידיעה אפשר להגיע לידיעה האמיתית, האולטימטיבית, שהיא למעשה ידיעת הכל. אליעד מדגיש שהמטרה אינה לדעת פחות אלא ללכת עם השכל עד הסוף, עד לנקודה שבה האדם מגלה שכל הידיעות וההבנות שלו אינן מוחלטות, ושאינו באמת יודע דבר. מדוע אנשים קופצים מוקדם מדי למסקנות? לפי אליעד, בעיה נפוצה היא שאנשים ממהרים להגיד אני לא יודע במקום לנסות לברר את הדברים עד הסוף. הוא נותן דוגמה לאדם השואל את עצמו למה אני מעדיף דבר אחד על פני אחר?, וכאשר האדם לא מוצא תשובה מיידית, הוא מהר מאוד אומר אני לא יודע. לפי אליעד, זו טעות משום שהאדם לא באמת ניסה ... ש..., הוא בעצם מדלג על שלב הבירור. אמונה נותנת הרגשה של ודאות, אבל לא מבוססת על ידיעה אמיתית. אליעד מדגיש שהאדם חייב ללכת עם השכל עד הסוף ולא להסתמך על אמונה, גם אם היא נראית הגיונית. רק לאחר שהאדם בדק את כל האפשרויות בצורה שכלית ומוחלטת, הוא יגיע לידיעה אמיתית של אי - ידיעה מוחלטת, וזו הנקודה שבה האמונה כבר לא ... לעבוד? ולא מקבל תשובה מספקת, ימשיך לשאול את השאלה שוב ושוב. רק אם יגיע לחוסר ידיעה אמיתי ומוחלט, השאלה תיעלם לתמיד. כיצד להשתמש בשכל עד הסוף? השיטה שאליעד מתאר לשימוש בשכל עד הסוף היא לשאול שאלות, לא להסתפק בתשובות שטחיות או חלקיות, אלא לבדוק כל דבר עד סופו. אם האדם מגיע ללא יודע, עליו לנסות בכוח למצוא תשובות שכליות ולבדוק אותן עד שהן נופלות. הוא מדמה זאת ... לו באמת ידיעה על שום דבר, וזה המצב שבו הוא יודע את הכל דרך ההבנה שאין דבר באמת מחויב חוץ מעצם הקיום של הרגע הנוכחי. מה הסיכון בללכת עד הסוף עם שאלות? אליעד מתייחס גם לסכנה שיש בתהליך כזה, כי אם האדם לא יציב מבחינה נפשית הוא עלול להיכנס לאובססיות, לספקנות אינסופית או למצוקה נפשית. אליעד מדגיש שלמרות זאת, התהליך הוא ... לדעת שאינך יודע? מדוע שאלות חוזרות על עצמן? מהו מחויב המציאות? מה ההבדל בין אמונה לידיעה? כיצד להגיע לידיעה מוחלטת? איך לבדוק תשובות עד הסוף?
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
... מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון למה הלחצים בעבודה הולכים ... אליעד, היא שהם נמצאים בדיוק באמצע: לא נכנעים עד הסוף ולא משתחררים עד הסוף, ולכן הם סובלים. אליעד מדמה את המצב הזה לאדם שנמצא בקרב - הוא ... או הגבלה. כיצד להחליט בין כניעה מוחלטת לבין מאבק עד הסוף? ההחלטה בין כניעה מוחלטת לבין מאבק מוחלט תלויה לחלוטין במה שהאדם ...
לקבל את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית
... את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית איך מתמודדים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה אני אני לא רוצה לחיות? למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה? מהו עיקרון "רצוא ושוב" וכיצד הוא קשור להתעוררות רוחנית? מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף? איך אפשר לפתח שכל תוך כדי עשייה יומיומית? איך לחיות את משחק החיים תוך מודעות שהוא משחק? למה האדם בוחר דברים אם אין לו סיבה? איך לשלב התעוררות רוחנית בחיי היומיום?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עד הסוף, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: עד הסוף, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לחיים, מאמן אישי טלפוני, אימון אישי לזוגיות בתחום עד הסוף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3633 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 09:35:22 - wesi1