אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משמעות החיים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סיבה ראשונה, יש סיבה ראשונה, סיבת הסיבות, הסיבה הראשונה, סיבה אין סופית, סיבת הקיום, סיבת המציאות, אין סוף סיבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
משמעות החיים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סיבה ראשונה, יש סיבה ראשונה, סיבת הסיבות, הסיבה הראשונה, סיבה אין סופית, סיבת הקיום, סיבת המציאות, אין סוף סיבות
מהי משמעות החיים אם אין סיבה ראשונה?

אליעד מתייחס לשאלה מרכזית שמטרידה רבים: "מה המשמעות של החיים והמציאות אם אין סיבה ראשונה?" הוא פותח בהבהרת הרעיון שאם ישנה סיבה ראשונה ומוחלטת למציאות, קל יותר לאדם לקבל מושג על משמעות החיים. אבל העניין מסתבך כאשר מניחים אפשרות אחרת - שאין סיבה ראשונה והמציאות קיימת מאז ומתמיד. במצב כזה, האדם מתקשה למצוא משמעות אמיתית לחיים, כיוון שהכל ממשיך וממשיך ללא התחלה או סוף מוגדרים.

איך להבין את מושג האינסוף באמצעות דוגמאות והסברים?

כדי להבהיר את הנושא של "סיבה אינסופית" ושל המציאות האינסופית, אליעד נותן דוגמאות שונות ומפרט אותן לעומק. הוא מסביר שאדם נוטה לחפש סיבה ותוצאה, כלומר, להבין כל דבר ביחס לסיבה שקדמה לו. לדוגמה, כאשר אדם שואל למה הוא נמצא כרגע במקום מסוים, אפשר לומר לו שהוא הגיע לשם בגלל פעולה מסוימת. אם ממשיכים אחורה ושואלים למה הוא עשה את הפעולה הזאת, מגיעים לסיבה אחרת, וכך הלאה עד אינסוף.

אבל אליעד מדגיש שישנן כמה אפשרויות לגבי תהליכים:
  • תהליך שיש לו התחלה ואין לו סוף - יכול להיות מוגדר כסופי מצד ההתחלה ואינסופי מצד הסוף.
  • תהליך שיש לו סוף ואין לו התחלה - אינסופי מצד ההתחלה וסופי מצד הסוף.
  • תהליך שיש לו גם התחלה וגם סוף - מוגדר כתהליך סופי לגמרי.
  • תהליך ללא התחלה וללא סוף - מוגדר כתהליך אינסופי לחלוטין.
כלומר, הוא מפריד בין תהליך סופי ואינסופי לפי קריטריונים ברורים ומראה איך אפשר לראות את המציאות בכל אחת מהאפשרויות הללו.

האם יש הבדל בין התחלה אינסופית לבין התחלה מוגדרת?

אליעד ממשיך ומסביר שבמציאות, המושג "התחלה אינסופית" דומה מאוד למושג של "התחלה מוגדרת". מדוע? כי לדבר על התחלה מוגדרת שהיא לא מוגדרת כלל, פירושו שאין לה התחלה חד משמעית ולכן היא הופכת להיות דומה לאין התחלה בכלל. להגיד שהעולם התחיל במשהו בלתי מוגדר, זה כמו להגיד שהוא אף פעם לא התחיל. בשני המקרים, אין נקודת התחלה חד משמעית.

הוא ממחיש זאת בדוגמה: אם מישהו אומר שיש אלוהים שהחליט לברוא את העולם, אפשר לחשוב שיש לכך משמעות מוגדרת, כי יש לנו נקודת התחלה - האלוהים. אבל אם שואלים "מה היה לפני אלוהים?" או "למה אלוהים החליט דווקא כך ולא אחרת?", שוב נגיע לחוסר הגדרה ולאינסופיות. כלומר, הניסיון למצוא התחלה מוחלטת תמיד נתקל בקיר של חוסר הגדרה או באינסופיות.

איך משפיע הרעיון של "אין התחלה ואין סוף" על ההתנהגות שלנו?

אליעד מסביר בפירוט איך משפיעה ההבנה הזאת על חיי היומיום. אם לאדם ברור שאין התחלה ואין סוף למציאות, הוא יכול לחשוב שאין משמעות למה שהוא עושה כרגע. הרי אם אין סוף מוגדר למציאות, אז מה שהוא עושה לא באמת חשוב, כי אין יעד סופי שצריך להגיע אליו. הוא מדגים זאת דרך משל של עושר: אם אדם מאמין שיש לעושר נקודה שבה הוא ירגיש עשיר ומסופק, אז יש משמעות ברורה לפעולותיו. אבל אם הוא מבין שעושר זה דבר אינסופי ותמיד ירצה עוד, אז גם כשישיג יותר הוא עדיין לא יהיה מסופק, ואז מה הטעם להתאמץ ולהשיג?

באותה דרך, אם אין נקודת התחלה או יעד מוגדר לחיים, אין דרך לדעת אם מה שעושים עכשיו משמעותי. מה שהופך פעולה למשמעותית הוא יחס שלה לנקודה אחרת, להתחלה או לסוף. כשאין נקודות ייחוס, כל המשמעות מתמוססת.

האם המושגים "אקראי" ו"אלוהים" באמת שונים במהותם?

אליעד מתייחס גם להבחנה בין שתי גישות עיקריות להיווצרות המציאות: "העולם נוצר במקרה" לעומת "העולם נוצר על ידי אלוהים". הוא מסביר שבמבט מעמיק, אם מנתחים לעומק...
מהות החיים מוגבלות חיי היום יום שלווה יעד סופי לפני אלוהים אין סוף סיבות קיום צריך להגיע יעדים איך להבין אין סוף אין סוף סיבות אין סיבה אין סיבה ראשונה המציאות הסיבה הראשונה הסיבה של כל הסיבות הקיום חיים מהות החיים מטרת החיים מציאות משמעות משמעות החיים משמעותיות סיבה סיבה אין סופית סיבה ותוצאה סיבה ראשונה סיבות סיבת המציאות סיבת הסיבות סיבת הקיום סיבתיות קיום תוצאות תכלית החיים
סיבות - מהי מהותה של סיבה? ומה הופך סיבה לטובה באמת?
... - מהי מהותה של סיבה? ומה הופך סיבה לטובה באמת? סיבה = ההיגיון השכל שבגללו הדבר כפי מה שהוא. הסיבה הופכת את הדבר לטוב לבעל משמעות טובה. מהי סיבה טובה? סיבה טובה = סיבה שמסבירה את התכלית הטובה שיש בדבר עצמו. כל זמן שהסיבה אינה מסבירה מה טוב בדבר הזה עצמו כפי מה שהוא, הרי שהסיבה אינה טובה באמת. לומר על משהו שהוא טוב בגלל שהוא יוצר משהו טוב שהוא אינו הוא עצמו = סיבה לא טובה באמת. אם הסיבה של הדבר היא דבר אחר, הרי שהטוב שבו אינו נובע מצד עצמו. אם הטוב של הדבר אינו נובע מצד עצמו = אינו טוב מושלם. אם משהו הוא טוב, רק בגלל שהוא מוביל למשהו אחר, הרי שהוא לא מספיק טוב. טוב אמיתי = בדבר עצמו כפי מה שהוא יש טוב. לומר על דבר שהטוב שלו והסיבה שלו היא משהו שהוא אינו הוא = לומר שהוא אינו מספיק טוב לכשעצמו. דבר שהוא טוב לכשעצמו = אינו צריך סיבה חיצונית לו. סיבה חיצונית צריך רק אם האירוע התוצאה אינם טובה לכשעצמם. כדי ליהנות מהמציאות צריך להבין את הסיבה הטובה שיש לכל דבר. להבין את הסיבה הטובה שיש לכל דבר = להבין מה טוב בדבר עצמו כפי מה שהוא. אם דבר טוב רק בגלל דבר אחר = לא טוב באמת. ברמה המעשית: על האדם לחפש תמיד מה טוב בדבר עצמו כפי מה שהוא בדיוק, בלי קשר ... האדם מגלה את הטוב שיש בכל דבר כפי מה שהוא מצד עצמו = אושר אמיתי. הדרך לגלות את הטוב הנל, היא על ידי שמחפשים את הסיבה של הסיבה. על האדם לשאול ולחקור תמיד מהי הסיבה שבגללה הסיבה עצמה קיימת. על האדם לנסות להבין מה טוב בדבר עצמו כפי מה שהוא, בלי קשר לדברים חיצוניים. כאשר האדם מוצא את הסיבה הראשונה של כל הסיבות = הטוב האמיתי שיש בכל דבר = שלמות. ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 4 - לכל דבר יש התחלה? לכל סיבה יש מסובב? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 4 - לכל דבר יש התחלה? לכל סיבה יש מסובב? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה האם יש אלוהים? האם איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים הבורא? בריאת ... אלוהים ועוד. טיעון: לכל תהליך יש התחלה וגורם שמתחיל את התהליך. ומכאן ניתן להסיק כי גם לעולם עצמו יש התחלה דהיינו, אלוהים. או בצורה אחרת: לכל אירוע יש סיבה שקודמת לו ושגרמה לו להתרחש. ולכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה. כך שגם לעולם עצמו יש סיבה דהיינו, אלוהים. סוף טיעון. הפרכה: יתכן שיש יוצא מהכלל. זא לא ניתן להוכיח שלכל דבר ללא יוצא מן הכלל יש סיבה. ויתכן כי לעולם עצמו אכן אין סיבה בורא מתכנן וכולי. תוספת: לפי טיעון בריאת העולם על ידי אלוהים, לאלוהים עצמו אין סיבה אחרת שקודמת לו, אין לו מתכנן וכולי. כך שאת כל זה ניתן לומר על העולם עצמו. זא אם תאמר שאלוהים עצמו הוא יוצא מן הכלל, ממילא הפרת את הכלל שלכל דבר יש סיבה אחרת וכולי, וממילא אין הוכחה לכך שיש אלוהים. ...
אלוהים - חלק 12 - ברא את העולם מסיבה כלשהי?!
... - חלק 12 - ברא את העולם מסיבה כלשהי?! טיעון: שאלה: מי ברא את העולם? תשובה: אלוהים. שאלה: מדוע אלוהים ברא את העולם? תשובה: סיבה כלשהי. סוף טיעון. הפרכה: נשאל: האם אלוהים היה קיים לפני שהעולם היה ... כן. אלוהים היה קיים בטרם בריאת העולם. דהיינו, הייתה מציאות כלשהי שבה היה רק אלוהים ללא העולם. נשאל: האם לאלוהים הייתה סיבה מדוע הוא ברא את העולם? נשיב: כן. ומשום כך הוא ברא את העולם. נשאל: כיצד הסיבה לבריאת העולם עצמה נוצרה? האם הסיבה עצמה הייתה קיימת מאז ומעולם? אם נאמר שהסיבה לבריאת העולם, הייתה קיימת גם לפני שהעולם היה קיים, הרי שזה אומר ש: ... שבין הרצון שלו לפני הבריאה לבין אחרי הבריאה. 2 - אלוהים כפוף לסיבות כלשהן, כי אחרת הוא לא היה בורא את העולם. אם נאמר שהסיבה עצמה לבריאת העולם לא הייתה קיימת מאז ומעולם, אז ממילא נשאל כיצד היא ... אלוהים ברא אותה? אם נאמר שהיא נוצרה מעצמה ללא אלוהים, הרי שאלוהים הוא אינו הבורא היחיד וכולי... אם נאמר שאלוהים ברא את הסיבה עצמה, אז נשאל מהי הסיבה לבריאת הסיבה עצמה וכולי... מסקנה: אפשרות 1 - אלוהים לא ברא את העולם, אלא העולם ...
אלוהים - חלק 9 - כל יכול + משגיח + עושה את מעשיו למען תכלית וסיבה?!
... - חלק 9 - כל יכול + משגיח + עושה את מעשיו למען תכלית וסיבה?! טיעון: אלוהים אחראי לכל דבר שקורה + אלוהים הוא כל יכול + אלוהים לא עושה שום דבר בלי סיבה. סוף טיעון. הפרכה: אלוהים אחראי לכל דבר שקורה, פירושו שבכל רגע ורגע אלוהים אחראי לכך שהמציאות היא כפי מה שהיא. נגדיר: שום רגע בציר הזמן אינו דומה לרגע אחר בציר הזמן. נשאל: האם קיימת סיבה מדוע כל רגע בציר הזמן הוא כפי מה שהוא ולא אחרת? נשיב: כן, קיימת סיבה מדוע בכל רגע העולם הוא כפי מה שהוא ולא אחרת. נשאל: האם אלוהים הוא כל יכול. נשיב: כן. נשאל: אם אלוהים הוא כל יכול, אז מדוע הוא לא ישר יוצר את התוצאה האחרונה, דהיינו, את הרגע האחרון בציר הזמן שבו כל הבעיות נפתרו הכל טוב הכל מושלם וכולי? ברגע שאנחנו אומרים שלכל דבר יש סיבה, הרי שזה אומר ששום דבר אינו מושלם מלבד הרגע האחרון. ואז נוצרת השאלה, מדוע אנחנו לא נמצאים ברגע האחרון כבר עכשיו? מסקנה אפשרית: 1 - אלוהים רוצה לעשות רע. 2 - אלוהים אינו כל יכול. 3 - אלוהים עושה דברים ללא סיבה.
אין דברים נסתרים, גם נבין גם נדע. לא נעשה דברים בלי לראות את הסיבה.
... גם נדע. לא נעשה דברים בלי לראות את הסיבה . טיעון: לא את הכל אפשר לדעת. ... שקיים אפילו פרט אחד כלשהו, כולל לגבי מהותו של אלוהים, שאותו האדם אינו ... אז אפשר להבין ואם לא אז לא. אין שום משמעות לאם זה זלזול או לא. שנית, לומר ... בשלמות, זה עצמו זלזול במציאות. כי המשמעות של זה היא, שהחלקים שיש ...
למה זה קורה לי? למה דברים קורים? מה הסיבה שבגללה הדברים קורים?
... זה קורה לי? למה דברים קורים? מה הסיבה שבגללה הדברים קורים? כפי שכבר ביארתי, כאשר קורים לאדם דברים כרצונו, זה לא ... לדעת למה הדברים קורים לו, עליו לנסות להסתכל על הסוף של הדברים. כי לכל דבר יש התחלה ויש סוף. ולכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה, וכל אירוע גורר אחריו אירוע אחר, עד התוצאה הסופית שכל הדברים שבעולם מובילים אליה. ומי שרוצה להבין למה הדברים קורים, ... בעיני שכלו, ולראות את הדבר שאליו כל הדברים מובילים. כי כל הדברים שבעולם, הם כולם תהליכים שיוצרים תוצאות שונות. אבל, כל התהליכים כולם, הם כולם חלקים של תהליך אחד גדול יותר. שהוא לכשעצמו גם לו יש סיבה ראשונה ותוצאה אחרונה. ומי שרוצה לדעת למה הדברים קורים לו, עליו לנסות לראות להיכן הדברים ... שקורה לאדם, הכל יוצר אצל האדם שינוי כלשהו ומוביל אותו למצב חדש כלשהו. וכאשר קורים לאדם דברים, המטרה שלהם היא להוביל את האדם אל המקום שבו הוא נמצא בעקבות מה שקרה לו. וגם אם ... שכלו, את הקשר שיש בין מה שקורה לו כרגע, לבין האושר שלו בסוף הדרך. והאדם לא מבין את הקשר שיש בין הסיבה הראשונה של כל הסיבות, לבין התוצאה האחרונה של כל התוצאות. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא בכל דבר שקורה, הוא יודע להיכן הוא מוביל בנקודה ... כל הדברים. וכאשר האדם החכם מתבונן על הסוף של הסוף, על ידי זה הוא מוצא את הטוב שיש בכל דבר. כי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא כדי להשיג את התוצאה האחרונה של כל התוצאות. ומי שיודע מהי הסיבה הראשונה ומהי התוצאה האחרונה, הוא תמיד מרגיש טוב. והדרך לגלות את הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה, היא די פשוטה. כי על האדם ברמה המעשית והיום יומית, פשוט לנסות ... ולמה הם גורמים. לדוגמה: נניח שהאדם רואה אירוע כלשהו. על האדם לשאול את עצמו. למה זה קרה ומה הסיבה שבגללה זה קרה. ומה עכשיו יקרה בעקבות זה ומהי התוצאה של האירוע הזה. וכאשר האדם משפר את היכולת שלו להבין את הסיבה ואת התוצאה של הדברים השונים בעולם, על ידי זה בסופו של דבר, הוא מבין גם את הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה, ועל ידי זה הוא יודע למה זה קורה לו. ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1
... במאמר הזה יתבארו הרבה נושאים וסודות עמוקים. ביניהם העניין של שורש האני של האדם ומהי מהותו? מהו שורש הרצון של האדם? מהי מהות הרצון של האדם? מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהם שני הצירים וטווחי הרגשות שקיימים במציאות? מהו ציר ההנאה האין סופי? איך להגיע לשורש של המציאות? איך לזהות שקרנים ומנהיגי שקר? ועוד נושאים נוספים. ונתחיל מהעניין הבא, והוא כי מי שרוצה ליהנות מהחיים בהנאה אין סופית שמתחדשת בכל רגע מחדש, לשם כך עליו ליישר קו עם המציאות כפי שמייד נסביר את מהות העניין. ואם נתבונן נראה, כי טווח הרגשות של האדם נע בין הסבל לבין ההנאה, בין הטוב לבין הרע. ... לקצה של האושר או גם לקצה של הסבל, מגלים שיש עוד ציר נוסף של הנאה, והוא ציר ההנאה האין סופי, שבו יש אך ורק טוב תמיד. ציר שבו אין שום רע כלל. ושבו יש אך ורק התקדמות בעוצמה של ההנאה ושל ... בכל אחד ואחד מהמקרים, בסוף הציר של הסבל ושל ההנאה, בסופו יש את ציר ההנאה והטוב האין סופי. ובמאמר מוסגר, כאן יש שאלה קשה, והיא שלכאורה לא יכול להיות שקיים ציר שיש בו רק טוב, ושגם מצד ... שבו היא מלאה באופן חלקי ומצב שני שבו היא מלאה בשלמות. וכאשר הכוס מלאה באופן חלקי, יש אין סוף אפשרויות ומצבים לרמה שבה הכוס מלאה. כי ניתן למלא את הכוס באין סוף רמות שונות. שזה בעצם מייצג את הציר שיש בין ההנאה הכי גדולה לבין הסבל הכי גדול. אבל יש גם את ... מלאה לגמרי בדבר כלשהו. אבל יש גם את שתי נקודות הקיצון, שבהן יש אחדות. דהיינו, יש את אין סוף האפשרויות שבין כוס מלאה לבין כוס ריקה. ובנקודות הקיצון יש אחדות של כוס שהיא כולה מלאה או כולה ריקה. ואחרי שמגיעים לאחדות הזאת, עכשיו יש אין סוף גדלים של כוסות. כי כל כוס, יש כוס אחרת גדולה ממנה. ואם ניקח שתי כוסות שונות בגודלן, ושתיהן יהיו ... האדם בכל רגע הופך להיות גדול יותר, ועל ידי זה האדם נהנה יותר מהמציאות בכל רגע חדש עד אין סוף. ובין הציר של הטוב והרע לבין הציר של העולם שכולו טוב, יש נקודת מפגש. ונקודת המפגש הזו היא השתוות הרצון, שהיא המצב שבו האדם מיישר קו עם המציאות. ומי שרוצה להגיע להנאה אין סופית, עליו לעבור דרך הנקודה שבה הוא מיישר קו עם המציאות. פירוש: כי מי שרוצה להגיע לנקודה שבה הוא ... דרך נקודת החיבור שיש בין הציר שמעורב בו טוב ורע, לבין הציר שבו יש אך ורק טוב תמיד עד אין סוף. ונקודת החיבור שיש בין הצירים האלו, היא נקודת ההשתוות, הנקודה שבה האדם מאפס את הרצון שלו ומשווה ... לגבי שום דבר בעולם. והנקודה הזאת היא נקודת האפס, שנמצאת בין ציר המספרים החיובי עד אין סוף שהוא הציר של העולם שכולו טוב, לבין ציר המספרים השלילי, שבו יש טוב ורע, מצבי רוח משתנים בעוצמות שונות וכיוב. ונקודת האפס הזו פירושה, שהאדם מגיע לנקודה של רצון אין סופי. דהיינו, רצון ללא הגדרה, רצון שבו האדם גם מצד אחד רוצה את המציאות, אבל גם מצד שני הרצון של ... דבר אחד יותר מאשר דבר אחר. ופוטנציאל האפשרויות של המציאות שלנו בכל רגע ורגע, הוא אין סופי. וכאשר יש לאדם רצון מוגדר, על ידי זה הוא יוצר גבול בין הפוטנציאל של המציאות, לבין הישות של ... וכל דבר בעולם הוא חלק מדבר אחר גדול יותר ממנו. וכל הרצונות של האדם, הם חלק מרצון אחר אין סופי, שבו יש את כל הרצונות בו זמנית בבת אחת, ללא הגדרה כלשהי. כי כל רצון שיש לאדם, הוא בעצם ביטוי ... כל הרצונות נמצאים בבת אחת, שם אין הבדל בין רצון כלשהו לבין רצון אחר. ושם הרצון הוא אין סופי. ושם אין שום הגדרת רצון או רצון בצמצום כלשהו. כי הרצון של האדם שאיתו האדם חי בחיי היום יום, ... טוב מוגבל. אבל רצון בלתי מוגדר בשום צורה, הוא לא יכול ליצור שום רע כלל, אלא רק טוב אין סופי בלבד. וכל מה שהוסבר כאן לגבי שורש הרצון, נכון גם לגבי שורש כל הרגשות, או השורש של כל המחשבות ... כל ההפכים כולם בבת אחת בתוך אותה המחשבה. ומי שרוצה לגלות את שורש הידיעות ולהבין את המהות של מה שהוא יודע, עליו לנסות לדעת דבר אחד שיכלול בתוכו את כל המידע שיש בעולם כולו. וכאן נגלה עוד ... יש שורש אחר גדול יותר ממנו. כי בין השורש של כל המחשבות לבין כל מחשבה ומחשבה יש הבדל מהותי, והוא ההבדל שבין הפוטנציאל של הדבר לבין הדבר עצמו. בין הכוח לבין הפועל. כי שורש הרצון או שורש המחשבה וכיוב, הוא נבדל מהותית מכל מחשבה ומחשבה ומכל רצון ורצון. ויש שורש אחד גדול עוד יותר, שהוא מכיל בתוכו גם את שורש כל ... הדבר עצמו כישות אחת. וכעקרון, גם לשורש הראשון גם לו יש שורש אחר גדול עוד יותר, כי יש אין סוף מעל אין סוף עד אין סוף. בדיוק כמו המשל של ציר הטוב האין סופי. ויש שלמות מעל שלמות עד אין סוף. ועכשיו נגלה עוד סוד, והוא כי לשורש הרצון ולשורש המחשבות ולכל שאר השורשים בעולם, יש להם שורש ... תחתיו את כל הישויות וכולי. ונחזור לעניין הקודם, והוא שמי שרוצה להגיע לציר ההנאה האין סופית, עליו לשם כך לעבור בנקודת האיפוס של כל הדברים, שהיא נקודת ההתחלה של כל הדברים. שהיא הנקודה ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 2
... של האדם וגם את כל שאר הדברים שכלפיהם האדם לא מרגיש אני. ונסביר: כי אם נתבונן נראה, כי האני של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה. וגם לתחושה הזאת יש אין סוף עוצמות. כי האדם יכול להרגיש תחושת שייכות ותחושת אני, לא רק כלפי עצמו ממש, אל גם לגבי רכושו וכיוב. והאדם לדוגמה מרגיש יותר אני כלפי הראש ... שייך ומחובר לאותו הדבר או לא. ולדוגמה, הבית שבו גר האדם, הוא יותר אני כלפי האדם, מאשר בית שנמצא בקצה השני של העולם, ושאולי האדם אפילו לא יודע על קיומו. ונמצא אם כן, כי יש אין סוף רמות עוצמה של אני של האדם. ורמות העוצמה של האני של האדם, נקבעות לפי המינון של הכוחות המנוגדים, שהם אני ולא אני. כי המינון והעוצמה של ... של המציאות כישות אחת, וגם את כל שאר הישויות כישויות נפרדות והכל בו זמנית כישות אחת. ומי שרוצה לחיות טוב באמת ולהיות מאושר באמת ולהתחבר לציר ההנאה האין סופית ששם יש אך ורק טוב תמיד עד אין סוף, לשם כך עליו לעבור דרך נקודת האיפוס שהיא נקודת השורש של כל הדברים. והנקודה הזאת היא הנקודה שנמצאת בין השכל של האדם לבין השכל הגדול יותר ... היא האמת. והאמת היא השורש גם של השקר, כפי שכבר ביארתי במקום אחר, כי כל השקרים, הם רק ביטויים שונים של האמת. ובלי האמת שנמצאת בתוך השקר, לא היה קיום לשקר כלל. ומי שרוצה להשיג במחשבתו ולהתחבר לשורש של הכל, עליו למסור את נפשו על נקודת האמת של עצמו. דהיינו, ללכת אחרי נקודת האמת שלו עד ... ללכת אחרי הדבר שהוא מבין שזאת האמת שלו, על האדם לברר עם עצמו היטב את נקודת האמת עצמה. והדרך לברר את האמת של כל דבר, היא על ידי זה שהאדם מחפש את הסיבה של כל הסיבות. כי השקר הוא דמיון שקיים ללא סיבה. והאמת היא הדבר שקיים עם סיבה. כי האמת היא הסיבה של עצמה. והשקר קיים ללא סיבה אמיתית ויציבה. וכדי לחשוף את השקר וכדי לגלות את האמת, לשם כך על האדם לחפש את הסיבה של כל דבר. לדוגמה: על האדם לשאול את עצמו מה הסיבה שבגללה אני רוצה דבר מסוים? ומה הסיבה שבגללה אני מרגיש רגש כלשהו בצורה כלשהי ובעוצמה כלשהי? ומה הסיבה שבגללה אני חושב דווקא בצורה כלשהי? ומה הסיבה שנדמה לי שהאמת היא כך ולא אחרת? וכל סיבה שהאדם מוצא, עליו להמשיך לחקור ולגלות את השורש של הסיבה הפנימית יותר. לדוגמה: אחרי שהאדם מצא סיבה כלשהי לדבר כלשהו, עכשיו על האדם לשאול את עצמו, מה הסיבה של הסיבה עצמה? זא האם זאת סיבה אמיתית ומספיק חזקה? האם יכול להיות אחרת? אולי ההפך הוא הנכון? ועל ידי זה שהאדם שואל את עצמו תמיד אולי ההפך הוא הנכון, על ידי זה האדם חושף ... נולד כלוח לבן ללא כל ידיעת אמת או שקר כלשהי. ועל האדם להתבונן היטב ולראות שהוא אכן רואה את האמת. וזה על ידי זה שהאדם חוקר ושואל שאלות ומחפש את הסיבה של כל דבר. ועל ידי זה האדם מגיע לשורש של המציאות, מיישר קו עם המציאות, מתחיל לחוות את המציאות כפי מה שהיא באמת, ואז האדם מתחבר לציר ההנאה האין סופית של המציאות עד אין סוף. תוספת: ולמי שלא הבין, לכל ההפכים שיש בעולם יש להם שורש. וגם תהליכי הסיבות שלנו, גם לו יש שורש. כי יש בעולם שלנו שני כוחות. והכוח הראשון הוא הסיבה והכוח השני הוא האין סיבה. ושניהם הפכים. ושניהם קובעים את רמת המינון והעוצמה והחוזק של כל הסיבות השונות שיש בעולם. ולשני הכוחות האלו יש שורש אחד, שהוא כולל בתוכו את הכוח של היש סיבה ואת הכוח של האין סיבה. ובשורש של הכל אין הבדל בין יש לאין סיבה. ואין הכוונה לומר שאין
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
... - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה? למה האדם צריך לשאול את עצמו למה ללא הפסקה? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה בהרצאה היא: עד מתי צריך האדם להמשיך ולשאול את עצמו למה? מה הסיבה שצריך להמשיך לשאול למה, והאם יש נקודה שבה האדם יכול או צריך להפסיק ... כי האדם חייב להבין את עצמו ואת הרצונות שלו על מנת לחיות חיים טובים ומאושרים. כדי להבין את הרצונות הללו, חייב האדם לברר מה הסיבה לכל רצון שלו. מדוע הוא רוצה דווקא את הדבר המסוים הזה ולא דבר אחר? למה ... וכוללת יותר: למה המציאות היא כזאת ולא אחרת? האדם שואל בעצם למה העולם קיים, למה חוקי הפיזיקה הם דווקא כפי שהם, או למה בכלל יש משמעות כלשהי לקיום. לפי אליעד, האדם צריך להמשיך ולשאול את השאלה הזו, גם אם נדמה לו שאין ... האור היא דווקא המהירות הנוכחית, ולא מהירות אחרת? מי החליט שהחוקים הפיזיקליים צריכים להיות יציבים וקבועים? האם באמת אין שום סיבה לכך, או שיש סיבה ואנחנו פשוט לא מבינים אותה? אליעד אומר כי האדם עשוי להגיע למצב שבו אין ... נפרדות במציאות. כלומר, העובדה שיש הבדל בין דבר אחד לאחר יוצרת את השאלה. לדוגמה, אם לא היה הבדל בין קיים ללא קיים, או בין יש סיבה לאין סיבה, לא היה ניתן לשאול בכלל שאלות כמו למה המציאות קיימת? או מה הסיבה לדבר מסוים?. ברגע שהכל אחד ואין שום הבדל בין דברים, כל השאלות מתבטלות ... האדם יגיע להבנה אמיתית שכל השאלות מקורן בנפרדות, הוא יוכל לראות שכל השאלות הן ביטויים שונים לאותו הדבר, ואין באמת הבדל בין סיבה לאין סיבה. מה קורה כשהאדם מגיע לנקודת העצירה בשאלת הלמה? אליעד מדגיש שבנקודה שבה ... לשקר לעצמו ולהגיד שאין הבדל בין דברים, אלא הוא חייב לחוות את זה באמת. האדם חייב להבין בצורה כנה ועמוקה שאין באמת הבדל בין יש סיבה לאין סיבה, בין קיים ללא קיים. רק לאחר שהוא יבין זאת באמת, החוויה שלו תשתנה, ... האחדות. לסיום, אליעד מאחל למאזיניו יום של הבנת המציאות באמת ובאופן מלא, מתוך המשך חקירה בלתי פוסקת. למה לשאול שאלות? מהי הסיבה לקיום המציאות? איך להגיע להבנת האחדות? מדוע לשאול למה בלי הפסקה? מהי הנפרדות במציאות? האם יש סיבה לכל דבר? למה - עד מתי צריך האדם לשאול את עצמו למה, ומה הסיבה? היום אשיב על השאלה, עד מתי, צריך האדם לשאול את עצמו למה? ומה הסיבה? כפי שהסברתי, אדם הרוצה להיות מאושר, האדם צריך להתבונן ולהבין את עצמו. והיה והאדם ישאל את עצמו מספיק פעמים, למה? ומה הסיבה? הוא יבין האם זה מחויב המציאות, או לא מחויב. כל שאלה אחרת, כל נושא לבדוק אותו, האם הוא האמת? האם זה יכול להיות אחרת? והרבה פעמים האדם מגיע לנקודה שאין לו תשובה שזה אמור להיות כך ולא אחרת. אין סיבה שזה כך ולא אחרת, ולמה אין סיבה? והאם יש תיאורטית אפשרות שכן יש סיבה? מה נכון? והאדם מגיע למקום שאין לו מושג כבר מה נכון, מה ההפך, או הכל הפכים. אך האדם, אם הגיע למקום שאין לו כבר תשובה, זה לא אומר שאין סיבה, עליו להמשיך לשאול ושישאל את עצמו, אולי אין בכלל שאלה, או למה השאלה ... שאין לו יותר שאלה, כי כל השאלות קיימות בכלל בגלל הנפרדות. זאת אומרת, שבעולם יש הבדלים בין דבר לדבר, וכל דבר מוגדר כנפרד. והסיבה של כל דבר ודבר, היא הנפרדות. ואם הגעת למקום שאין נפרדות, אין שתי ישויות, יש אחד בלבד, אז אין יותר שאלות, כי יש אחד, אין דבר שונה או נוסף לו. והאדם יכול לשאול על כל דבר, כי אין סוף ואין הגבלה לחכמה של האדם, והמציאות אינה מוגבלת לשכל של האדם, ויש נקודה ... אחרת, היא ביטוי של השאלה תת שאלה, למה המציאות היא כך ולא אחרת? ואדם צריך באופן אמיתי לשאול את עצמו, האם באמת אין הבדל בין יש סיבה לבין אין סיבה? ולא לצאת מידי חובה ולשקר את עצמך ולהגיד אז אין או יש סיבה זה לא משנה ואין הבדל על האדם להתעקש ולהמשיך לשאול עד שיקבל את המקום הכי פנימי, ולא לוותר ולהמשיך לסבול, להמשיך לחקור עד שתתקבל ההבנה של האחדות ואז הגילוי שבאמת אין או יש סיבה אחד הם, אך החוויה הזו חייבת לבוא מבפנים, ולא רק כאמירה מהפה אל החוץ. ...
לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים *תמיד* בלי סיבה?
לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים *תמיד* בלי סיבה?
... בלי סיבה - למה כולם סובלים תמיד בלי סיבה? למה אנשים סובלים כל הזמן בלי סיבה? התופעה עליה מדבר אליעד כהן היא שאנשים בעולם סובלים ללא סיבה ברורה או מוצדקת. כשמדברים על סבל, מיד חושבים על סיבות הגיוניות כמו טעויות שאנשים עושים, או אירועים קשים שהם חווים, אבל מה קורה כאשר הסבל הוא ללא כל סיבה נראית לעין? הסבל חסר הסיבה הוא האכזרי ביותר, כי אי אפשר להסביר או להצדיק אותו. אדם שסובל בשל טעות שעשה לפחות יכול להבין את הסיבה לסבל, אך אדם שסובל ללא סיבה הוא מסכן במיוחד, כי אין כל היגיון או הצדקה למצבו. אליעד מסביר שהדרך הטובה ביותר למצוא אדם שסובל בלי סיבה, היא פשוט להסתכל במראה או להביט סביב. כל אדם, למרות שהוא נראה מאושר, מבלה או נהנה, סובל ללא סיבה אמיתית. מדוע? משום שכל בני האדם, ללא יוצא מן הכלל, נמצאים במצב תמידי ... הרצון שלו, הוא עדיין סובל, כי אז הוא מתחיל לפחד לאבד את הדבר שקיבל או שמא הרצון שהוגשם לא יהיה מספיק בעתיד. המשוואה פשוטה: ככל שיש לך יותר רצונות, כך אתה סובל יותר. הסיבה היא שכל רצון נובע מתוך התחושה שמשהו חסר, וזה בדיוק הגורם לסבל. אילו לאדם לא היה אף רצון, הוא לא היה מרגיש שחסר לו שום דבר, והוא היה חי באושר מלא ושלם. מדוע הרצונות של האדם חסרי סיבה אמיתית? אחת הסיבות לכך שאנשים סובלים ללא סיבה היא שהם לא יודעים באמת למה הם רוצים את מה שהם רוצים. לדוגמה, אדם ... להרגיש טוב - למה בכלל הוא רוצה להרגיש טוב? לכאורה, אדם יכול פשוט להחליט שכל מה שיש הוא טוב, ואז לא יהיה צורך ברצונות או בפחדים. אליעד מבהיר שהרצון להרגיש טוב הוא חסר סיבה אמיתית, כי באותה מידה אפשר היה לחיות מבלי לרצות להרגיש טוב. כלומר, ... שאין באמת תשובה הגיונית או מוצדקת לרצונותיו. הרצון נובע מתוך מחשבה שהמציאות צריכה להיות אחרת ממה שהיא, אך מי קבע זאת? מי אמר שזה באמת יותר טוב מזה? התשובה היא שאין שום סיבה אמיתית, ולכן כל אדם בעצם סובל בלי סיבה. כיצד אפשר להפסיק לסבול בלי סיבה? הדרך היחידה לצאת מן הסבל הזה, לפי אליעד, היא להבין לעומק מה הסיבה לרצון הראשון שלנו. זהו הרצון הבסיסי ביותר - הרצון להרגיש טוב. כאשר האדם שואל את עצמו שוב ושוב למה אני רוצה להרגיש טוב? ומנסה להגיע לשורש של הרצון הזה, הוא יגלה שאין שום סיבה אמיתית לכך שהוא רוצה להרגיש טוב דווקא בצורה אחת ולא בצורה אחרת. ברגע שהאדם יגיע להבנה אמיתית, הרצונות שלו ייעלמו או ישתנו, כי הוא יבין שכל מה שקיים במציאות הוא טוב באותה המידה. זה יוביל אותו למצב של אושר ללא סיבה. כלומר, במקום לסבול בלי סיבה, האדם ימצא את עצמו מאושר בלי שום סיבה חיצונית, בלי תלות באף גורם חיצוני או פנימי. זהו אושר בלתי תלוי, ... בשינוי כלשהו. המסר הסופי הוא ברור: האדם חייב לבדוק לעומק מהיכן מגיע הרצון הראשוני שלו להרגיש טוב, ולמה הוא חושב שיש דבר מסוים טוב יותר מדבר אחר. רק כאשר יבין שאין באמת סיבה לרצונות שלו, הוא יפסיק לסבול ויהיה מאושר באמת. למה אנשים סובלים ללא סיבה? איך להפסיק לסבול? מה גורם לסבל של האדם? האם הרצון גורם לסבל? מה הסיבה לסבל האנושי? איך להגיע לאושר ללא סיבה? לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים תמיד בלי סיבה? הפעם אני רוצה לדבר על תופעה מאד מצערת בעולם, והיא אנשים שסובלים בלי סיבה. המון אנשים מסתובבים חסרי ישע שמתעללים בהם, וששואלים למה מתעללים בהם, זה בלי שום סיבה. אם יש
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על משמעות החיים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סיבה ראשונה, יש סיבה ראשונה, סיבת הסיבות, הסיבה הראשונה, סיבה אין סופית, סיבת הקיום, סיבת המציאות, אין סוף סיבות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיבה אין סופית, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיבה אין סופית, איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בתל אביב, מאמן אישי רוחני, מאמן אישי קואצ'ינג בתחום סיבה אין סופית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5625 שניות - עכשיו 08_06_2025 השעה 22:59:42 - wesi1