אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סבל ✔הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 2 ✔כי גם ה"אני" של האדם, גם הוא חלק של...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 2
כי גם ה"אני" של האדם, גם הוא חלק של משהו אחר גדול עוד יותר. ויש ישות אחת, שכוללת בתוכה גם את הגדרת ה"אני" של האדם וגם את כל שאר הדברים שכלפיהם האדם לא מרגיש "אני". ונסביר: כי אם נתבונן נראה, כי ה"אני" של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה.

וגם לתחושה הזאת יש אין סוף עוצמות. כי האדם יכול להרגיש תחושת שייכות ותחושת "אני", לא רק כלפי עצמו ממש, אל גם לגבי רכושו וכיו"ב. והאדם לדוגמה מרגיש יותר "אני" כלפי הראש שלו, מאשר כלפי הציפורן שלו. ומצד אחד שניהם זה "אני", אך מצד שני העוצמה של תחושת ה"אני" היא במינונים שונים כלפי כל דבר.

וכאשר יש לאדם משפחה וכיו"ב, האדם מרגיש סוג של "אני" גם כלפי המשפחה שלו. אך ה"אני" הזה הוא בעוצמה רגשית אחרת ממה שהאדם מרגיש "אני" כלפי עצמו. וכל ה"אני" של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה שבאה לידי ביטוי דרך הישות העצמית של האדם, שגם היא עצמה חלק ממשהו אחר.

ואם נתבונן נראה כי גם לגבי תחושת ה"אני" של האדם, יש המון עוצמות רגשיות. כי האדם יכול לקחת את כל הדברים שיש בעולם, ולדרג אותם לפי העוצמה של עד כמה הוא מרגיש שייך ומחובר לאותו הדבר או לא. ולדוגמה, הבית שבו גר האדם, הוא יותר "אני" כלפי האדם, מאשר בית שנמצא בקצה השני של העולם, ושאולי האדם אפילו לא יודע על קיומו.

ונמצא אם כן, כי יש אין סוף רמות עוצמה של "אני" של האדם. ורמות העוצמה של ה"אני" של האדם, נקבעות לפי המינון של הכוחות המנוגדים, שהם "אני" ו"לא אני". כי המינון והעוצמה של האני, הוא אפשרי רק על ידי המינון של שני ההפכים, שהם "אני" וההפך שלו שהוא "לא אני".

וזה בעצם אומר, שיש במציאות שני כוחות, "אני" ו"לא אני", שהם מגדירים בכל רגע ורגע מחדש את תחושת ה"אני" של האדם כלפי כל דבר ודבר. ולשני הכוחות האלו יש להם שורש. כי יש ישות אחת ודבר אחד, שבו אין הבדל בין "אני" לבין "לא אני".

והשורש של ה"אני" הוא התמונה המלאה של המציאות. שמנקודת מבטה הכל זה "אני". והשורש של ה"לא אני", הוא הנפרדות של המציאות. כי רק מצד האדם עצמו יכול להיות "לא אני". כי מנקודת המבט של התמונה המלאה, הכל זה "אני". ושני הכוחות האלו קיימים בו זמנית. כי בו זמנית גם האדם עצמו קיים כישות נפרדת מהמציאות, וגם המציאות עצמה קיימת כישות אחת שהיא לא רק ה"אני" של האדם כפי שהאדם חווה אותו מנקודת המבט העצמית שלו.

וגם ל"אני" וגם ל"לא אני" לשניהם יש שורש. כי יש שורש ונקודת חיבור שמחברת בין ה"אני" של האדם, לבין התמונה המלאה של המציאות. ויש ישות אחת, שהיא יותר גדולה מהתמונה המלאה של המציאות, והיא מכילה בתוכה גם את התמונה המלאה של המציאות, וגם את כל החלקים של התמונה המלאה של המציאות, כישויות נפרדות.

כי המציאות שלנו כוללת גם את התמונה המלאה של עצמה כישות אחת, וגם את כל שאר חלקי התמונה כישויות נפרדות. והתמונה המלאה האמיתית, היא זו שמכילה בתוכה גם את התמונה המלאה של המציאות כישות אחת, וגם את כל שאר הישויות כישויות נפרדות והכל בו זמנית כישות אחת.

ומי שרוצה לחיות טוב באמת ולהיות מאושר באמת ולהתחבר לציר ההנאה האין סופית ששם יש אך ורק טוב תמיד עד אין סוף, לשם כך עליו לעבור דרך נקודת האיפוס שהיא נקודת השורש של כל הדברים.

והנקודה הזאת היא הנקודה שנמצאת בין השכל של האדם לבין השכל הגדול יותר שיש מעל השכל של האדם. כי בשכל הגדול ביותר שמעל השכל של האדם, שם האדם מסוגל לתפוס במחשבתו את כל הישויות כולן כישות אחת. ובשכל האנושי המצומצם של האדם, בו האדם לא יכול בבת אחת לחשוב על דבר והיפוכו בשלמות בו זמנית באותו הרגע ובאותה המחשבה ממש.

כי הגבול של השכל האנושי, הוא שהוא לא מסוגל לחשוב בו זמנית על דבר והיפוכו. אבל בשכל הגדול יותר, ששם כל ההפכים הם ישות אחת, אז ממילא שם כן ניתן לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית בבת אחת. ושם בשכל הגדול יותר, אין דבר כזה דבר והיפוכו, כי שם בשורש הכל אחד ממש. ואין בכלל שום הפך של שום דבר. כי בשורש הכל אחד.

ומי שרוצה לחיות טוב, עליו להגיע לשורש של כל הדברים. שאז ורק אז האדם מבין את כל המציאות כולה ורואה את כל התמונה המלאה כולה, ומבין את השורש של כל הדברים כולם. ומי שרוצה להגיע לשורש הזה, עליו לחפש את האמת של כל דבר.

כי השורש של כל הדברים, היא האמת. והאמת היא השורש גם של השקר, כפי שכבר ביארתי במקום אחר, כי כל השקרים, הם רק ביטויים שונים של האמת. ובלי האמת שנמצאת בתוך השקר, לא היה קיום לשקר כלל. ומי שרוצה להשיג במחשבתו ולהתחבר לשורש של הכל, עליו למסור את נפשו על נקודת האמת של עצמו. דהיינו, ללכת אחרי נקודת האמת שלו עד הסוף במסירות נפש ממש.

וכאשר קשה לאדם ללכת אחרי נקודת האמת של עצמו במסירות נפש, העצה היעוצה היא שהאדם ינסה תמיד לעשות את הדבר הקטן ביותר שאותו הוא כן יכול לעשות. כי תמיד יש איזה משהו קטן שאותו האדם כן יכול לעשות, כדי ללכת אחרי נקודת האמת שלו.

ועוד עצה יעוצה כאשר קשה לאדם ללכת אחרי נקודת האמת של עצמו, היא שהאדם יברר היטב את נקודת האמת שלו. כי כאשר קשה לאדם ללכת אחרי הדבר שהוא מבין שזאת האמת שלו, על האדם לברר עם עצמו היטב את נקודת האמת עצמה.

והדרך לברר את האמת של כל דבר, היא על ידי זה שהאדם מחפש את הסיבה של כל הסיבות. כי השקר הוא דמיון שקיים ללא סיבה. והאמת היא הדבר שקיים עם סיבה. כי האמת היא הסיבה של עצמה. והשקר קיים ללא סיבה אמיתית ויציבה.

וכדי לחשוף את השקר וכדי לגלות את האמת, לשם כך על האדם לחפש את הסיבה של כל דבר. לדוגמה: על האדם לשאול את עצמו מה הסיבה שבגללה אני רוצה דבר מסוים? ומה הסיבה שבגללה אני מרגיש רגש כלשהו בצורה כלשהי ובעוצמה כלשהי? ומה הסיבה שבגללה אני חושב דווקא בצורה כלשהי? ומה הסיבה שנדמה לי שהאמת היא כך ולא אחרת?

וכל סיבה שהאדם מוצא, עליו להמשיך לחקור ולגלות את השורש של הסיבה הפנימית יותר. לדוגמה: אחרי שהאדם מצא סיבה כלשהי לדבר כלשהו, עכשיו על האדם לשאול את עצמו, מה הסיבה של הסיבה עצמה? ז"א האם זאת סיבה אמיתית ומספיק חזקה? האם יכול להיות אחרת? אולי ההפך הוא הנכון?

ועל ידי זה שהאדם שואל את עצמו תמיד אולי ההפך הוא הנכון, על ידי זה האדם חושף את האמת ומעלים את השקר. כי השקר והשקרנים ומנהיגי השקר, הם מפחדים משאלות. כי כאשר האדם שואל שאלות, אז הוא חושף את האמת. והדרך המהירה ביותר של האדם לגלות שדבר כלשהו הוא שקר, היא על ידי זה שהוא קולט שבאותו המקום לא מעודדים שאלות.

כי האמת אין לה מה להסתיר, והיא מעודדת שאלות כדי שיכירו אותה. כי השאלות מבררות את האמת. אך השקר מפחד משאלות. כי השאלות יגרמו לו להיעלם. ומנהיגי השקר, הם מלמדים את האדם לא לשאול שאלות. כי הם מפחדים שהאדם יגלה שהם משקרים.

וכאשר האדם מגיע לתפישת חיים כלשהי, או למישהו כלשהו, או לדבר כלשהו, והוא קולט ומבחין שאותו הדבר לא מעודד שאלות. ולא רק שולל שאלות, אלא לא מעודד שאלות, על האדם להבין שהוא עומד מול שקר ולא מול האמת. כי האמת לא רק שהיא לא מפחדת משאלות, אלא שהיא מעודדת אותן. כי הדרך היחידה לגלות את האמת, היא על ידי שאלות.

ולכן, כאשר האדם מגיע למקום שבו לא מעודדים את האדם לשאול שאלות, על האדם להבין מיד שהוא הגיע למקום של שקרנים ומנהיגי שקר. כי השאלות הן גזר דין המוות של השקר. כי השאלות מבררות את האמת ומוציאות את השקר להורג. ולכן השקרנים מפחדים ביותר מכך שהאדם ישאל שאלות.

ומי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו לעבור דרך נקודת האיפוס של כל הדברים. ונקודת האיפוס של כל הדברים, היא נקודת האמת שהיא השורש של הכל. והדרך להגיע לנקודת האמת הזו, היא על ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו כל הזמן לשאול שאלות על כל דבר.

וגם על דברים שנדמה לאדם שהם ברורים, על האדם לשאול את עצמו, מי אמר שזאת האמת? אולי זה שקר? אולי זו טעות? אולי זאת אמת לא מדויקת? אולי יש אמת אחרת גדולה יותר? ואולי כולם טועים? והאם זה שכולם אומרים משהו, האם זה הופך אותו לאמת?

כי האדם נולד כלוח לבן ללא כל ידיעת אמת או שקר כלשהי. ועל האדם להתבונן היטב ולראות שהוא אכן רואה את האמת. וזה על ידי זה שהאדם חוקר ושואל שאלות ומחפש את הסיבה של כל דבר.

ועל ידי זה האדם מגיע לשורש של המציאות, מיישר קו עם המציאות, מתחיל לחוות את המציאות כפי מה שהיא באמת, ואז האדם מתחבר לציר ההנאה האין סופית של המציאות עד אין סוף.

תוספת: ולמי שלא הבין, לכל ההפכים שיש בעולם יש להם שורש. וגם תהליכי הסיבות שלנו, גם לו יש שורש. כי יש בעולם שלנו שני כוחות. והכוח הראשון הוא ה"סיבה" והכוח השני הוא ה"אין סיבה". ושניהם הפכים. ושניהם קובעים את רמת המינון והעוצמה והחוזק של כל הסיבות השונות שיש בעולם.

ולשני הכוחות האלו יש שורש אחד, שהוא כולל בתוכו את הכוח של ה"יש" סיבה ואת הכוח של ה"אין" סיבה. ובשורש של הכל אין הבדל בין "יש" ל"אין" סיבה. ואין הכוונה לומר שאין סיבה לשום דבר, או שיש סיבה לכל דבר, אלא הכוונה לומר שבשכל הגדול יותר, שם אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר.

כי בשכל הגדול יותר, שם ורק שם בשכל שמעל השכל, שם האדם מסוגל לתפוס את השורש של הכל. ובשורש של הכל, שם אין הבדל בין סיבה לבין אין סיבה, או בין סיבה לבין תוצאה או בין לפני לבין עכשיו לבין אחרי וכל כיו"ב. כי גם למרחב זמן יש שורש. כי הזמן לדוגמה הוא הבדל התחושה שבין העבר הווה ועתיד. וגם לתחושות האלו יש שורש.

ולכל האירועים שבעולם יש שורש. וההבדל שבין האירועים השונים, הוא זה שיוצר את הזמן. ובשורש של כל האירועים, אין הבדל בין כל האירועים שקרו בעבר לבין אלו שקורים בהווה לבין אלו שיקרו בעתיד. וזהו השורש של הזמן. כי שם לזמן יש שורש. ובשורש של המציאות, שם אין הבדל בין לפני לבין עכשיו לבין אחרי.

ובשורש של המציאות, אין הבדל גם בין מקומות שונים. כי גם למרחב המקום יש שורש. כי המקום נוצר על ידי התחושה השונה שיש בין המקומות השונים. אבל בשורש של התחושה הזאת של המקום, שם אין הבדל בין המקומות השונים.

ובשורש של המציאות, לא רק שאין הבדל בין רגעי הזמן שבציר הזמן ולא רק שאין הבדל בין המקומות השונים שבמרחב המקום, אלא שם גם אין הבדל בין מרחב המקום לבין ציר הזמן. כי גם למרחב המקום ולציר הזמן, גם להם יש שורש. כי בשורשם (לפני המפץ הגדול / לפני בריאת העולם), שם לא אין הבדל בין המקום לבין הזמן. כי שם הכל אחד.

וזאת נקודת האיפוס של המציאות, שהיא השורש של המציאות. שאותה תופש החכם האמיתי בשכלו, שהוא מחובר לאמת בשלמות והוא יודע ומבין את השכל שיש מעל השכל, שבו ניתן לתפוס את שורש המציאות, שבו הכל אחד. ויש שכל גדול עוד יותר, שבו גם אין הבדל בין השכל האנושי, לבין השכל שמעל השכל. והוא השכל של החכם, שמאחד את שני סוגי השכל.

כי בשכל הגדול יותר, שם גם אין הבדל בין נפרדות לבין אחדות. כי יש את השכל האנושי שבו לדוגמה יש הבדל בין רגעי הזמן ובין המקומות השונים ובין הזמן לבין המקום. ויש את השכל הגדול יותר שבו אין הבדל בין רגעי הזמן לבין המקומות השונים, ושבו אין הבדל בין זמן לבין מקום. וגם לדוגמה אין שם שום הבדל בין סיבה לבין תוצאה, או בין "יש" סיבה או "אין" סיבה. או בכלל אין שם שום הבדל כלל בין "יש" לבין "אין". כי בשורש של הכל, שם אין הבדל בין ה"יש" לבין ה"אין", כי שם הכל מחובר.

ובשכל הגדול ביותר שהוא השכל של החכם האמיתי, שם גם אין הבדל בין שני סוגי השכל האלו. שהיא השלמות והחיבור של האחדות ושל הנפרדות. שבו בבת אחת האדם מסוגל להכיל בתוכו גם את שיא האחדות של השכל שמעל השכל, וגם את שיא הנפרדות שהיא השכל האנושי. וזאת שלמות השכל וכולי.

וכדי לזכות אליה, לשם כך על האדם להעמיק את עיונו בשכל של החכם האמיתי, ולחפש את האמת, ולוודא שהוא מבין את עומק פנימיות כוונת החכם האמיתי וכולי.
הסיבה הפנימית ישות נפרדת מהמציאות עולם אין הבדל סודות מנהיגי שקר תחושה אין יש להשיג אין שום הבדל תחושת שייכות אני האני המציאות הנאה הסוד כל המציאות כל הסיבות מהו שורש מהו שורש כל המציאות מציאות מציאות האני סבל סוד סודות סיבה סיבות שורש שורש כל המציאות
חלק 1
... של: מהו שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 1 במאמר הזה יתבארו הרבה נושאים וסודות עמוקים. ביניהם העניין של שורש האני ... שמייד נסביר את מהות העניין. ואם נתבונן נראה, כי טווח הרגשות של האדם נע בין הסבל לבין ההנאה, בין הטוב לבין הרע. ובקצה התחתון ביותר נמצא שיא הסבל ובקצה העליון ביותר נמצאת שיא ההנאה, שיא האושר, שיא השלמות וכולי. וכל אדם בעולם בכל רגע ורגע נמצא על נקודה כלשהי בין שיא האושר לבין שיא הסבל. כי תחושת הטוב והרע של האדם, תלויות ברמת ההתאמה שיש בין הרצון האישי של האדם, לבין המצב ... יותר את המציאות, כך טוב יותר לאדם. ונמצא אם כן, כי האדם כל הזמן נע בין רמת הסבל הגדולה ביותר לבין רמת האושר הגדולה ביותר. וכאשר אנחנו מתבוננים על הציר הרגשי שיש בין שיא האושר לבין שיא הסבל, הרי שיש באמצע המון נקודות עם המון מינונים שונים של אושר ושל סבל בו זמנית בעוצמות רגשיות שונות. אבל במציאות שלנו יש גם ציר נוסף, והוא הציר שיש בין הטוב והרע לבין העולם שכולו טוב. ונסביר: כפי שאמרנו שיש סבל ויש אושר ויש רע ויש טוב. וכל הרגשות בעולם נעים כל הזמן בין הטוב לבין הרע ברמת מינון וברמת עוצמה כלשהי. אבל כאשר מגיעים לקצה של האושר או גם לקצה של הסבל, מגלים שיש עוד ציר נוסף של הנאה, והוא ציר ההנאה האין סופי, שבו יש אך ורק טוב תמיד. ציר ... התקדמות בעוצמה של ההנאה ושל הטוב. ולציר הזה מגיע האדם, בין אם הוא מגיע לקצה הסבל ובין אם הוא מגיע לקצה האושר. בכל אחד ואחד מהמקרים, בסוף הציר של הסבל ושל ההנאה, בסופו יש את ציר ההנאה והטוב האין סופי. ובמאמר מוסגר, כאן יש שאלה קשה, והיא ... הכוס באין סוף רמות שונות. שזה בעצם מייצג את הציר שיש בין ההנאה הכי גדולה לבין הסבל הכי גדול. אבל יש גם את הכוס המלאה לגמרי. בין אם היא מלאה לגמרי בריקנותה ובין אם היא ... מלאה או שביעות רצון מלאה. ואחרי הנקודות האלו, יש את הציר של ההנאה בלבד ללא כל סבל. כי אם האדם מגיע למצב שבו הוא לא רוצה את המציאות בכלל, דהיינו, המצב של הכוס הריקה, זה מתהפך אצלו לטובה. כי הסבל של האדם נובע רק מהפער שבין הרצון שלו לבין המציאות. וכאשר האדם מגיע לנקודה שבה הוא לא ... במציאות, שם הכל מתהפך לטובה. ואחרי שהאדם מגיע לנקודת הקצה של האושר או של הסבל, שם הכל מתהפך לטובה, ועכשיו האדם מתחיל להתקדם בסולם של העולם שכולו טוב. שבו האדם תמיד ...
סיבת הסבל, למה יש סבל? ידיעה היא סבל, איך נוצר סבל? מהו סבל? מהי מהות הסבל? אושר או סבל, איך לא לסבול? תמיד יש חיסרון, תכלית הידיעה שלא נדע, למה באמת יש סבל?
סיבת הסבל, למה יש סבל? ידיעה היא סבל, איך נוצר סבל? מהו סבל? מהי מהות הסבל? אושר או סבל, איך לא לסבול? תמיד יש חיסרון, תכלית הידיעה שלא נדע, למה באמת יש סבל?
... הסבל, למה יש סבל? ידיעה היא סבל, איך נוצר סבל? מהו סבל? מהי מהות הסבל? אושר או סבל, איך לא לסבול? תמיד יש חיסרון, תכלית הידיעה שלא נדע, למה באמת יש סבל? מהם הגורמים לסבל? כיצד ידע גורם לסבל? הסבל הוא נושא מרכזי בהרצאה של אליעד כהן. לדבריו, הסבל נובע לא מהחוויה הפיזית עצמה, אלא מהתודעה האנושית שמבינה ומשיגה מידע. אליעד מציין שהסיבה האמיתית לסבל היא הידיעה עצמה. הוא טוען שכל ידיעה כרוכה בחיסרון, ולכן כל מי שיודע משהו חייב להרגיש סבל. מהו קשר בין ידיעה לסבל? אליעד מסביר כי כאשר אדם יודע משהו, לדוגמה על שולחן, הוא לא רק יודע מהו השולחן אלא גם את מה שאין בו. ההכרה במשהו ייחודי בעולם קשורה בהכרח ... ידיעה, לפי אליעד, יוצרת חיסרון שמוביל לסבל. אם אתה יודע שמשהו קיים, אתה גם יודע על מה שהוא לא, וזה כרוך בסבל. אליעד מציין שאין דרך להימנע מהסבל הזה על ידי טכניקות כמו מדיטציה או שיטות רוחניות אחרות - כל שיטה יכולה רק להוריד את הסבל בכמה אחוזים, אך לא לחסל אותו לחלוטין. איך ניתן להפחית סבל באמצעות הבנה? ההפחתה האמיתית בסבל, על פי אליעד, אפשרית רק דרך הבנה עמוקה של תהליכים. אם אדם מבין את הדברים שהוא יודע עד הקצה האחרון, הוא יוכל להגיע למצב שבו לא יידע שום דבר, ובכך יפסיק לסבול. זהו תהליך של פירוק הידע עד שאין לו משמעות או הגדרה - במקום שיידע על משהו, הוא יגיע לנקודה שבה הוא לא יודע כלום. היכולת לשאול שאלות ולפחות להסכים על משהו לא ידוע היא הדרך להפסיק את הסבל. דוגמה לכך היא ניתוח של החוויה של הכאב - כאשר אדם מנסה להבין מהו הכאב ומהו הגוף, הוא עובר תהליך שבו הוא יפסיק להבין מהו הגוף לחלוטין, ובסופו ... בין המהות לצורתה, מה שמוביל להפסקת הסבל. מהו תהליך ההבנה הנדרש להפסקת הסבל? אליעד טוען שבסופו של דבר, כדי לשחרר את עצמך מהסבל, עליך להגיע להבנה של כל פרט ופרט עד שלא תדע כלום. כאשר תפסיק לדעת, תפסיק גם לסבול. הוא מדגיש שכל דבר בעולם, אם הוא קיים, הוא גם לא קיים, וזו סיבה נוספת לכך שתודעה המבוססת על ידיעה מובילה להרגשת חסר. אם תשאול את עצמך שאלות כמו ... שבה תפסיק לדעת את התשובות, ובכך תפסיק לסבול. האם יש פיתרון מוחלט לסבל? לאליעד אין תשובה מוחלטת לשאלה מהו הפתרון המושלם ל
פחד לסבול, חרדה בלתי נסבלת, סבל ממושך, סבל נצחי, סבל מתמשך, סבל בלתי נסבל, סבל בחיים
... לסבול, חרדה בלתי נסבלת, סבל ממושך, סבל נצחי, סבל מתמשך, סבל בלתי נסבל, סבל בחיים ובו יתבאר העניין, שלפעמים האדם מפחד להגיע למצב של סבל מתמשך שהוא לא יוכל לעמוד בו. והכוונה היא, שלפעמים האדם סובל מאיזה דבר, והוא מפחד ונמצא בחרדה, מכך שהסבל הזה ימשך לנצח ולא יגמר לעולם. והאדם מפחד להגיע למצב של סבל בלתי נסבל. והשאלה היא, כיצד להתמודד, עם פחד מפני סבל ממושך בלתי נסבל? והתשובה לכך, נובעת מהבנת המנגנון של הסבל האנושי. ומי שמבין את המנגנון של הסבל האנושי, הוא יודע שהאדם לא צריך לפחד מפני סבל ממושך וסבל בלתי נסבל. ולמה? כי התודעה של האדם, יש לה גבול, כמה היא מסוגלת לסבול. והאדם לעולם לא יסבול, מעבר למה שהוא מסוגל לסבול. ואם האדם סובל בעוצמה כלשהי, זה רק משום שהוא מסוגל לסבול בעוצמה הזאת. והכוונה היא, שבכל דבר שיש בעולם, יש ... חיסרון כלשהו. והאדם מסוגל לסבול מכל דבר שהוא בכל עוצמה שהיא, כל זמן שהוא גם מוצא ... מודע לדבר הטוב שהוא מוצא בסבל שלו. אלא שמספיק שבתת המודע של האדם, הוא חושב שיש דבר טוב בסבל שלו, וזה גורם לכך, שהאדם בעצם גם ירצה את הסבל שלו, ובכך הוא נותן אישור לסבל שלו, להיות נסבל ולהישאר ולגרום לו ל
יש טוב בלי רע, יש אושר בלי סבל, אושר או סבל, להרגיש טוב בלי רע, להרגיש אושר בלי סבל, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, לכל דבר יש מחיר
יש טוב בלי רע, יש אושר בלי סבל, אושר או סבל, להרגיש טוב בלי רע, להרגיש אושר בלי סבל, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, לכל דבר יש מחיר
... טוב בלי רע, יש אושר בלי סבל, אושר או סבל, להרגיש טוב בלי רע, להרגיש אושר בלי סבל, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, לכל דבר יש מחיר האם אפשר להרגיש טוב בלי רע או אושר בלי סבל? אליעד כהן מסביר בהרצאה כי הנושא של טוב ורע, אושר וסבל, והקשר ביניהם הוא אחד הנושאים המורכבים והעמוקים ביותר בחיים. אליעד פותח את הדיון בשאלה האם אדם יכול באמת להרגיש טוב בלי להרגיש רע, או לחוות אושר מבלי לחוות סבל בכלל. הוא מתייחס למנגנון הפסיכולוגי שבו ... לא תתאים לרצונותיו. הוא מסביר שהמחיר של ההנאה בכל פעם שמתקיים משהו רצוי, הוא שלפעמים לא יהיה כך, ואז תיווצר תחושה של סבל. מה המחיר של הנאה ושל אושר? אליעד משתמש ... תמיד מגיעה עם מחיר גבוה. לפי אותה אנלוגיה, ככל שאדם רוצה לחוות עוצמה גדולה יותר של אושר והנאה, כך הוא גם חייב להסכים לחוות סבל בעוצמה גדולה יותר, כי ללא הניגוד בין שני ... ללא הרע. אליעד מדגיש שזה אפשרי רק אם האדם יפסיק להאמין באופן מוחלט להיגיון הדואלי של שכלו. מה מונע מאיתנו לחוות אושר ללא סבל? הסיבה לכך, לפי אליעד, היא שהאדם מאמין כי ... או להזמין מנות במסעדה בלי לשלם עליהן. ההיגיון שלנו מתקשה להאמין שזה אפשרי ולכן האדם מרגיש שאין אפשרות לאושר מושלם בלי סבל. אך אם האדם יצליח להשתחרר מההנחה הזו, הוא יכול לחוות אושר מושלם ללא צורך בחוויה של סבל. איך אפשר להשתחרר מהצורך לחוות סבל? אליעד מציע שיטה פרקטית להשתחרר מהמעגל הזה: ... ההגיונית שלו שאומרת שאין טוב בלי רע. אם האדם יצליח לשכנע את עצמו באופן עמוק ופנימי שהטוב שהוא מרגיש אינו מחייב תשלום של סבל, הוא אכן יוכל להרגיש טוב ללא תחושת המחיר. ... יכול להתרחש רק כאשר האדם מפסיק להאמין לחלוטין לרעיון שהטוב תלוי ברע. האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? למה אושר תמיד מלווה בסבל? איך לצאת מהמעגל של טוב ורע? האם אפשר להיות ...
סבל מחוייב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר
סבל מחוייב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר
סבל מחוייב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר האם באמת אפשר להשתחרר מהסבל לחלוטין? אליעד מסביר באופן מפורט שהסבל, בסופו של דבר, הוא דבר בלתי נמנע עבור האדם. קיימת תפיסה מוטעית שלפיה אפשר להפסיק לסבול באופן מוחלט, אך אליעד מבהיר כי כל ניסיון להתחמק מהסבל רק מצמצם את האדם ומחזק את תחושת הסבל. לדוגמה, כאשר אדם אומר שהוא לא רוצה לסבול, הוא בעצם מצהיר שהסבל הוא דבר אפשרי, ולכן כשהסבל מתרחש, האדם חווה התנגדות וסובל יותר. אליעד מדגיש שהמציאות תמיד מכילה את שני ההפכים בו זמנית - טוב ורע, סבל ואושר. אין מצב שבו יש רק טוב או רק רע, אלא תמיד יש שילוב של שניהם. כל ניסיון להתמקד רק באחד ... נותן דוגמה שאדם אינו יכול להשתחרר מחלק שמאל שלו, כי בלי צד שמאל אין גם צד ימין, וכך גם הסבל. אי אפשר להעלים את הסבל באופן מוחלט, מכיוון שהוא חלק בלתי נפרד מהקיום. מדוע אושר תמיד מייצר גם סבל? לפי אליעד, האושר והסבל קשורים זה לזה באופן הדוק. ככל שאדם חווה אושר בעוצמה רבה יותר, כך יגדל הסבל שהוא יחווה לאחר מכן, ולהיפך. אליעד ממחיש זאת באמצעות דוגמה מהתוכנית הישרדות, שבה המתמודדים נדרשים להקריב מאמץ רב ברגע האחרון, מתוך ידיעה שככל שהם יסבלו יותר, כך הפרס בסוף יהיה גדול יותר. באותה דרך, אדם יודע שכאשר הוא נהנה מאוד, הוא עלול לשלם על כך בסבל בעתיד, ולכן אינו מסוגל ליהנות באופן מוחלט וחופשי. מה הקשר בין אכזריות לרחמנות, וכיצד זה קשור לסבל? אליעד מסביר רעיון מורכב שבו האכזריות הופכת לרחמנות ולהיפך. הוא מתאר מצב שבו אדם חווה כאב, ... האדם נדרש להיות אכזרי כלפי המחשבה הזו ולהגיד לה: לא נכון, החיים שלי לא רעים, אני לא סובל, ככה אני רוצה. זו אכזריות כלפי הסבל, אך בפועל זו גם רחמנות, מכיוון שהאדם מונע מהמחשבה להשמיד את עצמו. לכן, אכזריות מוחלטת כלפי הסבל היא גם רחמנות מוחלטת כלפי האדם עצמו. מנגד, אדם שמרחם על עצמו ועל הסבל שלו, למעשה מתאכזר לעצמו בכך שהוא מחזק את התחושה שהחיים רעים וקשים, וכך מעצים את הסבל. כלומר, דווקא האכזריות שנראית שלילית היא זו שמביאה לשחרור ולתחושת חופש אמיתית. כיצד ההבנה שאין שלמות מובילה לשחרור מהסבל? אליעד מסביר שכל אדם חווה
צמחונות, אכילת בשר, לצמצם את הסבל, למה יש סבל? לא לגרום לסבל מיותר, בודהיזם, הסבל בעולם, הצמחונות של אלוהים, למה יש רע בעולם? עולם בלי סבל, לא ליצור סבל, לחסוך סבל
... אכילת בשר, לצמצם את הסבל, למה יש סבל? לא לגרום לסבל מיותר, בודהיזם, הסבל בעולם, הצמחונות של אלוהים, למה יש רע בעולם? עולם בלי סבל, לא ליצור סבל, לחסוך סבל מהי הגישה בה מסביר אליעד כהן את הצמחונות והקשר שלה לצמצום סבל? במהלך הרצאתו, אליעד כהן מתמקד בשאלה המרכזית של הצמחונות והקשר שלה לאידיאולוגיה של צמצום הסבל בעולם. הוא מביא נקודות שונות הקשורות לשאלת הצורך וההיגיון מאחורי אכילת בשר ומסביר את עקרונותיו בנוגע למהות הסבל וכיצד ניתן לצמצמו. בהתחלה, הוא מדבר על הטענה המרכזית של הצמחונות - כלומר, לא לגרום סבל לחיות אם לא חייבים בכך. הוא מתאר את עקרון השחיטה של חיות לצורך אכילת בשר ומצביע על השאלה האם אנו באמת צריכים לגרום סבל לאותן חיות כאשר אין בכך צורך ממשי. אליעד מציין שאם יש אפשרות לחיות על ידי אכילת ירקות, הרי שאין סיבה להמשיך ולגרום סבל לחיות. הוא מציין, תוך כדי, את המתח שבין הצורך האמיתי בתזונה מהחיות לבין הרצון האנושי ליהנות ממנה מבלי לייצר סבל מיותר. בהמשך, אליעד מתאר את השאלה הפילוסופית הרחבה יותר של הסבל, שלעתים יש אנשים המרגישים כי הם צריכים להתמודד עם סבל במידה זו או אחרת. הוא מסביר שכל פעולה שאדם עושה למעשה מחליפה מציאות קודמת ומביאה לעולם מציאות חדשה. אליעד מציין, לדוגמה, את העובדה שכל פעולה גורמת ... שבו כל פעולה גורמת להחסרת מציאות אחת והבאת מציאות אחרת. הדיאלוג ביניהם ממשיך גם בשאלה האם אכילת בשר היא פעולה הכרחית או שמא יש דרכים אחרות לצמצם את הסבל בעולם. אליעד מציין כי לעיתים אנשים לא באמת שואלים את עצמם את השאלות האלו עד שהם נאלצים להתמודד עם ההשלכות. דוגמת התמנון, אשר נשקל לפני שנשחט, ... של האם באמת חובה להרוג את התמנון לפני שגודלו ושוקל את המענה הרצוי לו. המרצה מציין כי כל אדם שמסכים עם גישות אלו מתמודד עם דילמות מוסריות הנוגעות ליצירת סבל, ומדגיש את עקרונות הבודהיזם המייחסים חשיבות רבה לעולם חופשי מסבל. אלא שבסופו של דבר, המסקנה היא שאין דרך להימנע לחלוטין מהסבל, שכן המציאות דורשת את השילוב של טוב ורע כדי להוות תכלית לעולם. בסופו של דבר, הרצאתו של אליעד כהן מדברת על הדרך בה ניתן לבחור כיצד להתמודד עם הסבל בחיינו, האם לצמצמו או להימנע ממנו, אך מציעה גם תשובה פילוסופית על כך שאין באמת אפשרות לברוא עולם שבו אין סבל כלל. העולם, מבחינתו, נבנה על שילוב של טוב ורע, וסבל הוא חלק מהותי ומרכזי במערכת זו. האם אפשר לצמצם סבל בעולם? האם באמת כדאי להיות צמחוני? מה הקשר בין סבל לבין פילוסופיה בודהיסטית? כיצד משפיעה השחיטה על הסבל של בעלי חיים? מהי הדרך להימנע מיצירת סבל מיותר? ...
כאב נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית
כאב נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית
... נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה ... מאוד, אך השאלה היא איזו מהן עשויה להטיל יותר סבל על חייו של האדם בטווח הארוך. הוכחה לכך שנזק נפשי חמור יותר מנזק פיזי על מנת להוכיח כי נזק נפשי עשוי להיות חמור יותר, יש לשאול את עצמנו: ... להימנע או לפחות להקל על ידי שליטה נפשית. אדם שסובל מפציעה פיזית חמורה עשוי למצוא דרכים לנטרל את הכאב הפיזי ולהמשיך לתפקד בחייו, בעוד שמי שסובל מנזק נפשי עלול לחוות תחושת אובדן מוחלט של רצון לחיות, גם אם גופו בריא לחלוטין. סיכום לסיכום, ניתן לקבוע כי הנזק הנפשי לעיתים חמור יותר מהנזק הפיזי, משום שהוא האחראי העיקרי לסבל של האדם. אנשים לא רוצים לסבול מנזק פיזי משום שהם חוששים מההשלכות הנפשיות של הפגיעה. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי על הנפש יש לאדם שליטה מלאה, בעוד שהגוף לא תמיד נמצא בשליטתו ... והשפעתה על הרגשות איך לשלוט במחשבות שליליות מהות הסבל האנושי וכיצד להימנע ממנו פגיעה נפשית או פגיעה פיזית - מה יותר חמור? השאלה מה יותר חמור - פגיעה פיזית או נפשית - היא שאלה שעולה פעמים ... אך מאושר לחלוטין, או להיות בריא לחלוטין אך מדוכא וסובל נפשית, רוב האנשים יעדיפו להיות נכים אך מאושרים. זה מעיד על כך שהמטרה העיקרית של האדם היא לא לשמור על הגוף שלו, אלא להיות מאושר. ולכן, ... עשוי להביא עימו. אדם שנעשה עיוור או נכה, לרוב יסבול רגשית מהמצב, אך אם מובטח לו שהוא יישאר מאושר לגמרי - הפחד מהנכות קטן משמעותית. כלומר, הבעיה האמיתית היא לא הנכות הפיזית אלא ההשלכות הנפשיות ... מה שמוכיח כי שליטה נפשית מסייעת גם בהתמודדות עם סבל פיזי. אדם שעובר פגיעה פיזית חמורה יוכל במקרים מסוימים להתגבר עליה ולהמשיך לחיות חיים מאושרים, בעוד שאדם הסובל מנזק נפשי עמוק עלול לאבד את הרצון לחיות לחלוטין, גם אם הוא בריא לחלוטין מבחינה גופנית. סיכום נזק נפשי חמור יותר מנזק פיזי, משום שהוא הגורם האמיתי לסבל של האדם. אנשים לא רוצים להיפגע פיזית משום שהם חוששים מההשפעות הנפשיות של הפגיעה, ולכן ניתן לקבוע שהנזק הנפשי הוא העיקרי. עם זאת, חשוב ... והשפעתה על הרגשות איך לשלוט במחשבות שליליות מהות הסבל האנושי וכיצד להימנע ממנו שיפור המצב הנפשי והתמודדות עם קשיים מה יותר גרוע? מה יותר חמור? נפשי או פיזי, נכות רגשית, נכות גופנית, פגיעה ... נפשית, צער רגשי, צער פיזי, צער גופני, צער נפשי, סבל רגשי, סבל פיזי, סבל גופני, סבל נפשי, טראומה רגשית, טראומה פיזית, טראומה גופנית, טראומה נפשית, לקות רגשית, לקות פיזית, מצוקה רגשית, מצוקה פיזית, מצוקה גופנית, מצוקה ... ייסורים בגוף, ייסורים מחוץ לגוף, 2 סוגים של סבל, 2 סוגים של כאב, 2 סוגים של צרות, מגבלה רגשית, מגבלה גופנית, מגבלה פיזית, התעללות נפשית, פיזי או נפשי, מה חמור יותר? מה גרוע יותר? ...
אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך נוצר אושר? איך נוצר סבל? איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לראות את הטוב, לראות את הרע
אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך נוצר אושר? איך נוצר סבל? איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לראות את הטוב, לראות את הרע
... אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך נוצר אושר? איך נוצר סבל? איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לראות את הטוב, לראות את הרע האם אפשר ליהנות בלי לסבול? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בקשר ההכרחי בין טוב לרע, בין סבל להנאה, ובחוסר היכולת לחוות אושר ללא סבל ולהפך. לפי אליעד, אי אפשר באמת לחוות אושר ללא קיומו של סבל ולהפך, מכיוון שהם משלימים זה את זה. לדבריו, כל תחושה של אושר שאנחנו מרגישים תלויה באופן ישיר בתחושה של סבל שהרגשנו קודם, ולהפך. אם אדם נהנה ממשהו באופן משמעותי, זה רק מפני שלפני כן הוא סבל מחיסרון בתחום הזה. אם לא היה סובל לפני כן, הוא לא היה חווה את אותו האושר. לדוגמה, כאשר אדם נמצא בעבודה וסובל מכך שהוא לא בבית, תחושת הסבל נוצרת בגלל הרצון להיות בבית. הסיבה שהאדם לא נהנה מעצם השהות בעבודה היא משום שבאותו זמן הוא רוצה להיות במקום אחר - למשל בבית, או בחופשה במלון. אולם, אם באותה נקודת זמן לא היה קיים רצון חלופי כזה, אותו אדם לא היה סובל. מדוע יש הבדל בעוצמת הסבל בין אנשים? אליעד מדגים את ההבדלים בין עוצמות הסבל בעזרת דוגמה מעולם העבודה: שני אנשים יכולים להיות בעבודה, אבל כל אחד מהם יחווה סבל שונה. אחד מהם יסבול מאוד, משום שהוא יודע שמחכה לו בבית משהו לא נעים, כמו ויכוח עם אשתו או משימות בלתי נעימות. לעומת זאת, אדם אחר ייתכן וייהנה יחסית, כי הוא יודע שבבית מחכה לו משהו חיובי - כמו מנוחה או ארוחה טובה. הסבל וההנאה אינם תלויים רק במה שקורה באותו רגע, אלא בעיקר במחשבות על העתיד או בעבר, שהאדם מביא עמו אל הרגע הנוכחי. אליעד מדגים ... בעיר רועשת כמו תל אביב או שדרות התרגל לרעש, ולכן רעש נוסף בלילה פחות מפריע לו. כך, מידת הסבל היא יחסית לניסיון העבר ולציפיות שלנו לגבי המצב הנוכחי. איך המחשבות יוצרות סבל והנאה? לפי אליעד, בכל פעם שאנחנו חושבים זה טוב או זה רע, אנחנו למעשה יוצרים לעצמנו סבל עתידי או הנאה עתידית. למשל, כשאנחנו אומרים שתמונה היא יפה, אנחנו באופן לא מודע יוצרים סבל עתידי למקרה שבעתיד נראה תמונה שלא תהיה יפה כמוה. ההנאה מדבר כלשהו יוצרת ציפייה לחוות שוב את אותה הנאה, וכשהיא לא מתממשת, נוצר סבל. באופן דומה, כשאנחנו אומרים על דבר שהוא לא יפה, באופן אוטומטי נוצרת אצלנו מחשבה שאולי יכול להיות אחרת - כלומר, שאולי בעתיד נראה משהו יפה יותר. באופן הזה נוצר פוטנציאל לאושר. כלומר, האושר והסבל קשורים זה בזה באופן הדוק והם נובעים מהשוואה בלתי פוסקת בין המצב הנוכחי שלנו למצבים אחרים - טובים או רעים יותר. האם ניתן ... יכול לנסות לאמץ גישה נייטרלית ולראות דברים ללא הגדרה של טוב ורע, ולכאורה זה יכול להפחית את הסבל, אך גם את ההנאה. עם זאת, הוא מזהיר שגישה כזו של לא טוב ולא רע עלולה גם לגרום לאדם לתחושת ריקנות, מכיוון שאם הוא לא מגדיר ... ולא רע. מכאן, שלבסוף האדם עלול למצוא עצמו במעין מצב של שוויון מוחלט, שבו הוא לא נהנה ולא סובל, מה שעלול להוביל לשעמום או לריקנות קיומית. האם אפשר להפריד את הטוב מהרע? לדברי אליעד כהן, ניסיון להפריד את הטוב מהרע ... או ציפייה של טוב, ולהפך. הוא גם נותן דוגמה קיצונית: אם אדם יודע שימות בעוד שנה, תחילה הוא יסבול מאוד מהידיעה, אבל עם הזמן הוא יתרגל וירגיש פחות ופחות רע. כלומר, עוצמת הסבל משתנה בהתאם להסתגלות של האדם למצב. כיצד אפשר ליישם את ההבנה הזו בחיים היומיומיים? אליעד מציע גישה מעשית לחיים, שבה אדם ... חייב להרגיש רע מזה?, מה טוב בזה? וכדומה. באמצעות הטכניקה הזו, האדם יכול להקטין את עוצמת הסבל שלו, כי הוא לא מקבל באופן מוחלט את הגדרת הדבר כרע. מצד שני, אליעד מזהיר שאם מתרגלים רק את הגישה הזו של לא טוב ולא רע, ... מוחלט. לכן, הוא ממליץ לשלב בין הגישות, כך שאפשר לחוות את החיים עם פחות תנודות קיצוניות בין סבל להנאה, ולשמור על איזון פנימי. האם הכל עניין של פרשנות אישית? לסיום, אליעד מדגיש שהכל קשור לפרשנות שלנו. כל דבר שנתפס כרע ...
להיות מאושר תמיד, אושר כל הזמן, מאה אחוז סבל, אושר או סבל, טוב או רע, להבדיל בין טוב לבין רע, האם הכל יכול להיות? סובל כל הזמן, אושר נצחי, סבל נצחי, מצבי רוח משתנים
להיות מאושר תמיד, אושר כל הזמן, מאה אחוז סבל, אושר או סבל, טוב או רע, להבדיל בין טוב לבין רע, האם הכל יכול להיות? סובל כל הזמן, אושר נצחי, סבל נצחי, מצבי רוח משתנים
... מאושר תמיד, אושר כל הזמן, מאה אחוז סבל, אושר או סבל, טוב או רע, להבדיל בין טוב לבין רע, האם הכל יכול להיות? סובל כל הזמן, אושר נצחי, סבל נצחי, מצבי רוח משתנים מהו ההיגיון שבסבל 100% מפסיקים לסבול? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק ברעיון המרכזי שמופיע בספרו, לפיו כאשר אדם סובל באופן מוחלט, כלומר, ב - 100%, הוא מפסיק לסבול. הרעיון הזה עשוי להישמע מבלבל, אך אליעד מציין שההיגיון שבדבר הוא פשוט מאוד: כדי לסבול , חייבת להיות הבחנה בין טוב לרע. זאת אומרת, אם אדם מסוגל לדמיין מהו הטוב, הוא יכול להרגיש את הרע כלא טוב. לדוגמה, אם מישהו חולה, הוא יכול לחשוב הלוואי והייתי בריא, כלומר, יש לו דימוי של טוב שהוא משתוקק אליו. כאשר אדם סובל ב - 100%, הכוונה היא שהוא לא מסוגל יותר לדמיין את הטוב. אם לדוגמה אדם חולה ומישהו שואל אותו אם הוא רוצה להיות בריא, הוא לא יחשוב שבריאות היא דבר טוב, כי הוא כבר לא משווה את המצב הבריא לזה שהוא חווה ככואב. ברגע שהוא מפסיק לרצות משהו אחר, הסבל שנגרם מהמחשבה על מה שאין לו פשוט נעלם. לדוגמה, אדם שסובל מחום יכול לדמיין את המזגן, אך אם היה סובל באופן מוחלט, הוא לא היה רוצה את המזגן. הוא היה פשוט מקבל את החום כפי שהוא. בכך הוא משחרר את עצמו מהסבל. כאשר מפסיקים להבחין בין טוב לרע, הסבל נעלם. כל עוד האדם לא רוצה לשנות את המצב, הוא לא סובל. אליעד גם מציין שלפעמים הרעיון של סבל 100% עשוי להיראות לא הגיוני. בשיחה עם אחד השומעים, אליעד מסביר שהתהליך הוא כזה: אם אדם מפסיק לרצות כל דבר אחר, הוא מפסיק להרגיש רע. במילים אחרות, אם הוא לא רוצה את הטוב ולא רוצה את הרע, הוא לא ירגיש שום דבר. איך תהליך זה משפיע על מצבים של סבל בחיי היום יום? אליעד מסביר כי בחיי היום יום, כאשר אדם לא רוצה שום דבר אחר, הוא למעשה מפסיק להרגיש רע. זה יכול להוביל למצב שבו כל מה שהוא רואה בחיים ייראה רע. אולם, ברגע שמפסיקים להבחין בין טוב לרע, התוצאה היא שלא יהיה יותר סבל. אדם יכול להרגיש שהמצב שלו תמיד גרוע, אבל אם הוא יפסיק לרצות לשנות אותו, הסבל ייעלם. מה באמת אפשרי ומה לא? כשהשיחה מתקדמת, אליעד עוסק בשאלה הפילוסופית אם הכל יכול להיות. השאלה הזו מעוררת תהיות על גבולות המחשבה האנושית וההבנה שלנו את העולם. אליעד ... שלילית כל הזמן? אליעד מדבר על אנשים שמפחדים להרגיש רע ומפחדים שהרע ימשיך ויתגבר. הוא מסביר שבסופו של דבר, אם אדם סובל יותר ויותר, הוא עשוי להגיע למצב שבו הוא לא מרגיש רע בכלל. לדוגמה, אם כל הזמן אדם ירגיש יותר רע ויותר רע, בסופו של דבר הוא יפסיק להרגיש רע, כי הוא יפסיק להבחין בין טוב ... אם לא תוכל להבדיל בין טוב לרע, לא תוכל להרגיש רע בכלל. מה לעשות כאשר לא רוצים לשנות את המצב? אליעד מסביר שאם אדם סובל והוא לא מוכן לקבל את הסבל הזה, הוא צריך להפסיק להילחם בו. אם הוא יפסיק להילחם עם הרע, הוא לא ירגיש אותו יותר. זהו עיקרון חשוב בחיים, כי ההתנגדות לבעיה רק מחמירה אותה. אם תפסיק להילחם במצב שבו אתה נמצא, תוכל לשחרר את עצמך מהסבל. האם זה מציאותי להפסיק להבחין בין טוב לרע? השיחה מסתיימת בשאלה אם אפשר באמת להגיע למצב שבו אדם לא מבחין בין טוב לרע. אליעד מסביר שהתהליך הזה כרוך בהבנה שאין צורך להבחין בין טוב לרע, כי כל הבחנה כזו רק גורמת להרגיש רע. ברגע שמפסיקים להבחין בין טוב לרע, הסבל נעלם לחלוטין. הגדרת הסבל 100% ההבדל בין טוב לרע איך להפוך את הסבל לניסיון מקדם מה עושים כשחיים כל הזמן רע? האם כל דבר יכול להיות? מהו ההיגיון שבסבל 100% מפסיקים לסבול? בהרצאה זו, אליעד מסביר את הרעיון המורכב שמופיע בספרו, לפיו כאשר אדם סובל 100%, הוא מפסיק ל
טוב ורע, סוגים של טוב, סוגים של רע, כאב פיזי, רצון של תינוק, רצון של בעל חיים, סבל מחוייב, סבל אפשרי, איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לדעת שהכל טוב, להרגיש רק טוב בלי רע
טוב ורע, סוגים של טוב, סוגים של רע, כאב פיזי, רצון של תינוק, רצון של בעל חיים, סבל מחוייב, סבל אפשרי, איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לדעת שהכל טוב, להרגיש רק טוב בלי רע
... סוגים של טוב, סוגים של רע, כאב פיזי, רצון של תינוק, רצון של בעל חיים, סבל מחוייב, סבל אפשרי, איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לדעת שהכל טוב, להרגיש רק טוב בלי רע מה ... להעניש אדם ולכן לוקח ממנו את השכל, כך שאותו אדם אינו מסוגל להבין שהסבל שהוא חווה הוא לטובה. הפירוש הפנימי יותר הוא שכדי שהאדם יתקיים, הוא חייב ... הוא מאבד את היכולת לראות את המציאות כשלמות אחת, ולכן הוא חווה כאב וסבל. למה אנשים סובלים מחסרונות שהם לא פיזיים? אליעד מסביר כי בטבעו, האדם - ובעיקר תינוק או בעל חיים - חווה רק סבל גופני. למשל, תינוק או בעל חיים ירגישו סבל מכאב פיזי, אך לא יסבלו מהרגשת עלבון או בדידות. הסבל הלא פיזי, כמו סבל נפשי או סבל של אובדן כסף, נחשב מבחינה לוגית כסבל דמיוני בלבד, מפני שאין לו השפעה ישירה על הגוף. לדוגמה, אם אדם איבד כסף והוא מרגיש רע, אין שום סיבה הגיונית לסבל, כי אין לו כאב פיזי ישיר מהאירוע הזה. הסבל נוצר רק בגלל דעת או תפיסה שמעניקה משמעות לאירוע. מהו סבל מחויב וסבל אפשרי? אליעד מתאר שני סוגים של סבל: סבל מחויב הוא סבל שנובע ישירות מכאב פיזי אמיתי, כמו כאב של מכה בגוף. כאב זה הוא סבל טבעי ומחויב עבור האדם. סבל אפשרי הוא סבל שנובע מציפיות, מחשבות, אמונות ודמיונות. לדוגמה, להרגיש רע מאיבוד כסף הוא סבל אפשרי, כי זה נובע מדמיון בלבד. אליעד מסביר שחתול או בעל חיים אחר יסבול רק מכאב פיזי ויתעלם לחלוטין מסבל דמיוני כזה. מה קורה כשאדם משתחרר מתפיסת הטוב והרע? אליעד מתאר מצב שבו אדם מגיע להבנה שאין הבדל אמיתי בין טוב לרע. במצב זה האדם אינו חווה סבל או כאב, אפילו אם ישנו כאב פיזי, כי הוא אינו מזדהה איתו באופן מוחלט. לדוגמה, אם אדם מבין לחלוטין שאין הבדל בין לאבד כסף ללמצוא כסף, הוא לא יסבול מאיבוד כסף. ואם הוא מבין שהכל באמת אחד, אז אפילו כאב פיזי לא יהיה לו משמעותי. ... שבו האדם מרגיש טוב תמיד ללא רע, עלול להוביל לחוסר תחושה או אפילו להרגשת סבל מתמשכת, כי לא יהיה טוב יותר להשוות אליו. הוא מוסיף כי ההכרח של בני אדם הוא להרגיש טוב, וההימנעות מסבל היא המחויבת הראשונית ביותר שיש לאדם, הרבה לפני כל רצון ספציפי אחר. האדם, ... משתחרר מהרצון להרגיש טוב ומהפחד מלהרגיש רע, הוא מגיע למצב שבו הוא אינו סובל גם כשהוא חווה כאב פיזי או סיטואציה שלילית. האדם, במקרה כזה, אינו תלוי יותר ... אני באמת יודע שזה רע? אולי אין הבדל בין טוב לרע? וכך הוא עשוי להקל את סבלו. הוא מדגים שאם אדם איבד כסף והוא חושב שרע לו, הוא יכול לשאול עצמו שאלות ...
סבל וייסורים, שחרור מסבל, דרך להשתחרר מהסבל, מהו הסבל האנושי, מהי הנאה, איך לא לסבול, הפסקת הסבל האנושי, התמודדות עם כאב, סבל קיומי, שחרור מהסבל
סבל וייסורים, שחרור מסבל, דרך להשתחרר מהסבל, מהו הסבל האנושי, מהי הנאה, איך לא לסבול, הפסקת הסבל האנושי, התמודדות עם כאב, סבל קיומי, שחרור מהסבל
סבל וייסורים, שחרור מסבל, דרך להשתחרר מהסבל, מהו הסבל האנושי, מהי הנאה, איך לא לסבול , הפסקת הסבל האנושי, התמודדות עם כאב, סבל קיומי, שחרור מהסבל מהו סבל ומה יוצר אותו? הסבל האנושי, לפי אליעד כהן, נובע משלושה מרכיבים בסיסיים: האדם שחווה את הסבל (הסובל), הדבר ממנו הוא סובל (המציאות), וההתנגדות או הרצון שלא תהיה המציאות הקיימת. אליעד מסביר שהסבל עצמו הוא למעשה חיבור של שלושת המרכיבים האלו יחדיו. לדוגמה, כאשר לאדם כואבת הרגל, יש את האדם, את כאב הרגל ואת ההתנגדות לכאב. רק כאשר שלושת אלה מתחברים, נוצר הסבל. האם כאב פיזי מחייב סבל? אליעד מסביר שכאב פיזי לא מחייב סבל. הוא נותן דוגמה של אדם שעובר ניתוח תחת הרדמה. ברגע שהאדם אינו מודע לכך שהוא עובר ניתוח, הוא לא סובל, למרות שמבחינה פיזית הגוף חש את הכאב. לעומת זאת, אם האדם רק מדמיין שכואב לו, הוא יכול לסבול אפילו ללא כאב פיזי ממשי. כלומר, הסבל קשור תמיד לידיעה ולהתנגדות למציאות, ולא לכאב הפיזי עצמו. כיצד ניתן להפסיק לסבול? אליעד מציג שלוש דרכים להפסיק את הסבל, באמצעות ביטול אחד משלושת המרכיבים: לבטל את האדם הסובל. לבטל את הדבר שגורם לסבל. לבטל את ההתנגדות או הרצון שלא תהיה המציאות כפי שהיא. כדי לבטל את המרכיבים האלה, הוא מציע שיטה פרקטית של הטלת ספק בשלושת המרכיבים. איך הטלת ספק יכולה להעלים את הסבל? אליעד מתאר את הטלת הספק כשיטה להחלשת האמונה של האדם במציאות אותה הוא חווה. אם האדם מטיל ספק עמוק בקיום שלו, בדבר ממנו הוא סובל ובכך שהוא אינו רוצה את הדבר הזה, אז הסבל מתבטל מעצמו. הוא מדגיש שהסבל הוא תוצר של ודאות מוחלטת בשלושת המרכיבים הללו, ולכן ספק אמיתי ועמוק יעלים את הסבל. לדוגמה, כשאדם חווה כאב פיזי, עליו לשאול: האם אני בטוח שאני קיים באופן מוחלט? האם אני בטוח שכואב לי באופן מוחלט? האם אני בטוח שאני לא רוצה את הכאב הזה באופן מוחלט? אם יש ספק ממשי באחד מהם, אזי שרשרת הסבל מתנתקת. האם ניתן ל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סבל, איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סבל, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ פילוסופי, מאמן אישי מומלץ, אימון אישי לביטחון עצמי בתחום סבל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3867 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 13:56:13 - wesi1