אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סבל ✔הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1 ✔במאמר הזה יתבארו הרבה נושאים וסודות עמוקים. ביניהם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1
במאמר הזה יתבארו הרבה נושאים וסודות עמוקים. ביניהם העניין של שורש "האני" של האדם ומהי מהותו? מהו שורש הרצון של האדם? מהי מהות הרצון של האדם? מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהם שני הצירים וטווחי הרגשות שקיימים במציאות? מהו ציר ההנאה האין סופי? איך להגיע לשורש של המציאות? איך לזהות שקרנים ומנהיגי שקר? ועוד נושאים נוספים.

ונתחיל מהעניין הבא, והוא כי מי שרוצה ליהנות מהחיים בהנאה אין סופית שמתחדשת בכל רגע מחדש, לשם כך עליו ליישר קו עם המציאות כפי שמייד נסביר את מהות העניין. ואם נתבונן נראה, כי טווח הרגשות של האדם נע בין הסבל לבין ההנאה, בין הטוב לבין הרע. ובקצה התחתון ביותר נמצא שיא הסבל ובקצה העליון ביותר נמצאת שיא ההנאה, שיא האושר, שיא השלמות וכולי.

וכל אדם בעולם בכל רגע ורגע נמצא על נקודה כלשהי בין שיא האושר לבין שיא הסבל. כי תחושת הטוב והרע של האדם, תלויות ברמת ההתאמה שיש בין הרצון האישי של האדם, לבין המצב של המציאות. וככל שהרצון האישי של האדם תואם ומתאים יותר למצב של המציאות, כך מצבו הרגשי של האדם טוב יותר.

וכל אדם בכל רגע ורגע, הוא גם רוצה דברים מסוימים במציאות כפי מה שהיא, אבל זו זמנית הוא גם רוצה לשנות דברים כלשהם במציאות. כי כל אדם בכל רגע, תמיד יש איזה כמה רצונות שיש לו שאותם הוא רוצה להשיג. וכל רצון שיש לאדם להשיג איזה דבר בחיים שלו וכיו"ב, הרי שזה בעצם ביטוי לכך שהאדם לא מקבל את המציאות כפי מה שהיא, אלא רוצה לשנות אותה.

כי אבן לדוגמה שאין לה שום רצון עצמי כלל, אצלה באמת אין הבדל בין שום דבר לשום דבר. ואם האדם היה רוצה את המציאות בשלמות כפי מה שהיא, הרי שלא היה צריך להישאר אצל האדם שום רצון עצמי כלשהו מכל סוג שהוא.

וכל העדפה שיש לאדם לגבי דבר כלשהו, אפילו ההעדפה של האדם להיות בריא במקום להיות חולה, או לחיות במקום למות וכיו"ב, או אפילו הרצון של האדם להרגיש טוב, או הרצון להיות קיים, כל דבר שהאדם מעדיף אותו יותר מאשר דבר אחר, הרי שהוא ביטוי לכך שהאדם עדיין לא רוצה את המציאות בשלמות כפי מה שהיא.

ובכל רגע ורגע יש לאדם רצונות שונים שבהם הוא כן רוצה את המציאות. ויש גם רצונות שונים שבהם האדם רוצה לשנות את המציאות, או רוצה שהמציאות תהיה דווקא בצורה כלשהי. שזה בעצם ביטוי לכך שהאדם עדיין לא מרוצה מהמציאות כפי מה שהיא. וככל שיש לאדם יותר רצון עצמי שונה מהמציאות, כך רע לו יותר, וככל שהרצון העצמי של האדם תואם יותר את המציאות, כך טוב יותר לאדם.

ונמצא אם כן, כי האדם כל הזמן נע בין רמת הסבל הגדולה ביותר לבין רמת האושר הגדולה ביותר.

וכאשר אנחנו מתבוננים על הציר הרגשי שיש בין שיא האושר לבין שיא הסבל, הרי שיש באמצע המון נקודות עם המון מינונים שונים של אושר ושל סבל בו זמנית בעוצמות רגשיות שונות. אבל במציאות שלנו יש גם ציר נוסף, והוא הציר שיש בין הטוב והרע לבין העולם שכולו טוב.

ונסביר: כפי שאמרנו שיש סבל ויש אושר ויש רע ויש טוב. וכל הרגשות בעולם נעים כל הזמן בין הטוב לבין הרע ברמת מינון וברמת עוצמה כלשהי. אבל כאשר מגיעים לקצה של האושר או גם לקצה של הסבל, מגלים שיש עוד ציר נוסף של הנאה, והוא ציר ההנאה האין סופי, שבו יש אך ורק טוב תמיד. ציר שבו אין שום רע כלל. ושבו יש אך ורק התקדמות בעוצמה של ההנאה ושל הטוב.

ולציר הזה מגיע האדם, בין אם הוא מגיע לקצה הסבל ובין אם הוא מגיע לקצה האושר. בכל אחד ואחד מהמקרים, בסוף הציר של הסבל ושל ההנאה, בסופו יש את ציר ההנאה והטוב האין סופי.

ובמאמר מוסגר, כאן יש שאלה קשה, והיא שלכאורה לא יכול להיות שקיים ציר שיש בו רק טוב, ושגם מצד שני רמת הטוב שלו עולה כל הזמן. כי אם נאמר שרמת הטוב עולה, הרי שמשמע שהטוב הקודם היה פחות טוב, דהיינו, רע. וא"כ היכן שיש התקדמות של טוב, הרי שבהכרח שיש שם גם רע.

והשאלה הזאת ידועה, וגם התשובה שלה כבר ביארתי במקום אחר. והתשובה בקצרה היא, שהדבר דומה לכוס של מים. שכוס המים יכולים להיות לה שני מצבים. מצב אחד שבו היא מלאה באופן חלקי ומצב שני שבו היא מלאה בשלמות.

וכאשר הכוס מלאה באופן חלקי, יש אין סוף אפשרויות ומצבים לרמה שבה הכוס מלאה. כי ניתן למלא את הכוס באין סוף רמות שונות. שזה בעצם מייצג את הציר שיש בין ההנאה הכי גדולה לבין הסבל הכי גדול. אבל יש גם את הכוס המלאה לגמרי. בין אם היא מלאה לגמרי בריקנותה ובין אם היא מלאה לגמרי בדבר כלשהו. אבל יש גם את שתי נקודות הקיצון, שבהן יש אחדות.

דהיינו, יש את אין סוף האפשרויות שבין כוס מלאה לבין כוס ריקה. ובנקודות הקיצון יש אחדות של כוס שהיא כולה מלאה או כולה ריקה. ואחרי שמגיעים לאחדות הזאת, עכשיו יש אין סוף גדלים של כוסות. כי כל כוס, יש כוס אחרת גדולה ממנה.

ואם ניקח שתי כוסות שונות בגודלן, ושתיהן יהיו מלאות עד סופן בשלמות, ונשאל: איזו כוס מלאה יותר? אז התשובה תהיה, ששתי הכוסות מלאות בשלמות ב 100% באותה המידה, ואף על פי כן כוס אחת תהיה עם רמת שלמות גדולה יותר מאשר הכוס השנייה.

והנמשל: הרצון של האדם הוא כמו כוס וכלי קיבול של אושר. ויש את הכוס המלאה והריקה במינונים שונים. שזה בעצם המצב של כל בני האדם בעולם. שבכל רגע ורגע הרצון של האדם מלא וחסר ברמת מינון כלשהי. אבל יש גם את נקודות הקיצון, שבהן יש השתוות של אחדות, כי בהן יש רק או אי שביעות רצון מלאה או שביעות רצון מלאה.

ואחרי הנקודות האלו, יש את הציר של ההנאה בלבד ללא כל סבל. כי אם האדם מגיע למצב שבו הוא לא רוצה את המציאות בכלל, דהיינו, המצב של הכוס הריקה, זה מתהפך אצלו לטובה. כי הסבל של האדם נובע רק מהפער שבין הרצון שלו לבין המציאות. וכאשר האדם מגיע לנקודה שבה הוא לא רוצה שום דבר בשלמות, ממילא הוא מתאחד עם האדם שרוצה את הכל בשלמות.

כי אם האדם באמת לא רוצה שום דבר בשלמות, הרי שממילא כבר אין שום הבדל אצלו בין שום דבר לשום דבר, וממילא הוא כן רוצה את הכל בשלמות. כי כדי שהאדם לא ירצה את המציאות, לשם כך הוא צריך כן לרצות איזה משהו אחר. אבל אם האדם לא רוצה שום דבר במציאות, ממילא הוא כבר לא יכול לא לרצות את המציאות כפי מה שהיא, כי אין לו שום דבר אחר שהוא יכול לרצות אותו במקום את המציאות כפי מה שהיא.

וכל זה ביארתי כבר במקומות אחרים, שבנקודת הרע הגדולה ביותר במציאות, שם הכל מתהפך לטובה. ואחרי שהאדם מגיע לנקודת הקצה של האושר או של הסבל, שם הכל מתהפך לטובה, ועכשיו האדם מתחיל להתקדם בסולם של העולם שכולו טוב. שבו האדם תמיד מרגיש טוב בשלמות. אלא שבכל פעם רמת השלמות הזאת עולה, על ידי זה שהרצון של האדם בכל רגע הופך להיות גדול יותר, ועל ידי זה האדם נהנה יותר מהמציאות בכל רגע חדש עד אין סוף.

ובין הציר של הטוב והרע לבין הציר של העולם שכולו טוב, יש נקודת מפגש. ונקודת המפגש הזו היא השתוות הרצון, שהיא המצב שבו האדם מיישר קו עם המציאות. ומי שרוצה להגיע להנאה אין סופית, עליו לעבור דרך הנקודה שבה הוא מיישר קו עם המציאות.

פירוש: כי מי שרוצה להגיע לנקודה שבה הוא תמיד ירגיש אך ורק טוב, ושבנוסף רמת ההנאה שלו מהמציאות רק תעלה כל הזמן, לשם כך עליו לעבור דרך נקודת החיבור שיש בין הציר שמעורב בו טוב ורע, לבין הציר שבו יש אך ורק טוב תמיד עד אין סוף.

ונקודת החיבור שיש בין הצירים האלו, היא נקודת ההשתוות, הנקודה שבה האדם מאפס את הרצון שלו ומשווה אותו למצב של המציאות בשלמות שאין שלמות אחריה. דהיינו, הנקודה שבה האדם משווה את הרצון העצמי שלו אל המציאות, נקודה שבה האדם חווה את ההעלמות של הרצון העצמי שלו, נקודה שבה האדם לא יכול להצביע על שום הבדל בין הרצון העצמי שלו לבין המציאות לגבי שום דבר בעולם.

והנקודה הזאת היא נקודת האפס, שנמצאת בין ציר המספרים החיובי עד אין סוף שהוא הציר של העולם שכולו טוב, לבין ציר המספרים השלילי, שבו יש טוב ורע, מצבי רוח משתנים בעוצמות שונות וכיו"ב. ונקודת האפס הזו פירושה, שהאדם מגיע לנקודה של רצון אין סופי. דהיינו, רצון ללא הגדרה, רצון שבו האדם גם מצד אחד רוצה את המציאות, אבל גם מצד שני הרצון של האדם לא מוגדר בשום צורה.

כי הגדרת הרצון של האדם, היא שורש הרע. כי הגדרת הרצון פירושו שהאדם מעדיף דבר אחד יותר מאשר דבר אחר. ופוטנציאל האפשרויות של המציאות שלנו בכל רגע ורגע, הוא אין סופי. וכאשר יש לאדם רצון מוגדר, על ידי זה הוא יוצר גבול בין הפוטנציאל של המציאות, לבין הישות של עצמו. כי הוא בעצם מתחבר לרצון אחד יותר מאשר לאפשרות אחרת.

ואיפוס הרצון, הוא גם שורש הרצון. כי בנקודת השורש של הרצון של האדם, אין שום הבדל בין שום רצון כלשהו לבין כל רצון אחר. ובנקודת שורש הרצון של האדם, האדם מבחינתו אין אצלו שום הזדהות רגשית עם שום רצון. ואח"כ הרצונות של האדם הופכים להיות יותר ויותר מוגדרים, שעל ידי זה האדם מבטא את רצונו בעולם.

אבל מצד נקודת שורש הרצון של האדם, בנקודת שורש הרצון של האדם, אין שום הגדרה כלל של טוב ורע. כי שם בנקודת ההתחלה של הרצון של האדם, שם הרצון לא מוגדר כלל. ושם אין אצל האדם הבדל בין טוב לרע, כי עוד אין שום רצון מוגדר כלל, ושם אין שום הגדרת רצון.

ולהגיע לאיפוס הרצון, פירושו שהאדם מגיע לנקודת השתוות בין הטוב לבין הרע. נקודה שבה אין אצל האדם שום הבדל בין שיא הטוב לבין שיא הרע. נקודה שבה האדם מגיע לשלמות האחדות בין הטוב לבין הרע, בשלמות כזו שאין שלמות אחריה ושלמות גדולה ממנה. כי כל זמן שיש אצל האדם הבדל כלשהו בין טוב לבין רע, הרי שהאדם עדיין לא הגיע לנקודת שורש הרצון שלו.

כי לכל הדברים שיש בעולם יש להם שורש, וגם לרצון של האדם יש שורש. וכל דבר בעולם הוא חלק מדבר אחר גדול יותר ממנו. וכל הרצונות של האדם, הם חלק מרצון אחר אין סופי, שבו יש את כל הרצונות בו זמנית בבת אחת, ללא הגדרה כלשהי.

כי כל רצון שיש לאדם, הוא בעצם ביטוי של פוטנציאל הרצון. ובנקודת הפוטנציאל של הרצון, שם נמצאים כל הרצונות האפשריים בבת אחת. ובנקודת שורש הרצון ששם כל הרצונות נמצאים בבת אחת, שם אין הבדל בין רצון כלשהו לבין רצון אחר. ושם הרצון הוא אין סופי. ושם אין שום הגדרת רצון או רצון בצמצום כלשהו.

כי הרצון של האדם שאיתו האדם חי בחיי היום יום, הוא רצון מצומצם מוגבל ומוגדר. כי כאשר האדם רוצה דבר כלשהו, באותו הרגע האדם לא רוצה את ההפך של אותו הדבר. כי האדם לא יכול גם לרצות בשלמות וגם לא לרצות בשלמות את אותו הדבר. וכל פעולה שאותה עושה האדם, היא בעצם רצון מוגדר ומוגבל.

כי כאשר כל הרצונות של האדם הם באותה עוצמת כוח, הרי שהאדם לא יכול לעשות שום פעולה כלל. כי כל הפעולות נובעות מכך שיש רצון אחד שהוא יותר חזק מאשר רצון אחר. שאז האדם עושה את הרצון הגדול יותר שלו. שזאת הבחירה החופשית, שבה האדם בוחר את הרצון החזק יותר שלו.

אבל בנקודת שורש הרצון, ששם נמצאים כל הרצונות בו זמנית, שם אין שום בחירה חופשית כלל. כי שם אי אפשר לבחור בין שום דבר לשום דבר, מאחר שכל הרצונות שם הם בעלי אותו כוח ממש. ושם בנקודת שורש הרצון, שם גם יש איזון אמיתי בין כל הרצונות.

כי בנקודת שורש הרצון, שם ורק שם יש את החיבור של ההפכים של כל הרצונות. כי בפוטנציאל של האדם הוא יכול גם לרצות וגם לא לרצות כל דבר ודבר שקיים במציאות. ובנקודת שורש הרצון, שם יש את כל סוגי הרצונות האפשריים בכל העוצמות השונות בו זמנית. ושם יש באותה הנקודה גם את הרצון של כל הדבר, וגם את אי הרצון של כל דבר.

וזה הסוד של איזון הרצון שיש לחכם האמיתי. כי כפי שכבר ביארתי, לחכם האמיתי יש איזון בין הרצונות שלו. כי הוא בכל רגע ורגע גם רוצה את הדבר וגם לא רוצה את הדבר בו זמנית. והאיזון הזה אפשרי על ידי שורש הרצון, ששם כל הרצונות מאוזנים בשלמות. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקום אחר.

ובנקודת שורש הרצון, שם אין הבדל בין טוב לבין רע, כי שם הכל טוב תמיד. כי כדי שיהיה רע, לשם כך על האדם להגדיר את הרצון שלו. כי רצון מוגדר יכול ליצור רע או טוב מוגבל. אבל רצון בלתי מוגדר בשום צורה, הוא לא יכול ליצור שום רע כלל, אלא רק טוב אין סופי בלבד.

וכל מה שהוסבר כאן לגבי שורש הרצון, נכון גם לגבי שורש כל הרגשות, או השורש של כל המחשבות או שורש כל הידיעות או שורש השכל של האדם וכל כיו"ב. כי לכל דבר יש שורש, ובשורש הרגשות, שם ורק שם יש איזון בין כל הרגשות. כי שם כל הרגשות הם קיימים בבת אחת כישות אחת. ובשורש כל המחשבות, שם נמצאות כל המחשבות בבת אחת. ובשורש כל הידיעות, שם נמצאות כל הידיעות כידיעה אחת. ובשורש השכל, שם יש את כל צורות המחשבה האפשרויות, כדבר אחד.

ומי שרוצה לגלות את שורש הרגשות שלו, עליו לנסות להגיע לנקודה רגשית שבה הוא יצליח להרגיש את כל הרגשות האפשריים בבת אחת. ומי שרוצה לגלות את שורש המחשבות, עליו לנסות לחשוב על דבר אחד ומחשבה אחת, שתכלול בתוכה את כל המחשבות האפשריות בבת אחת, כולל את כל ההפכים כולם בבת אחת בתוך אותה המחשבה. ומי שרוצה לגלות את שורש הידיעות ולהבין את המהות של מה שהוא יודע, עליו לנסות לדעת דבר אחד שיכלול בתוכו את כל המידע שיש בעולם כולו.

וכאן נגלה עוד סוד גדול, והוא כי גם לשורש הרצון גם לו יש עוד שורש אחר. וגם לשורש המחשבות ששם נמצאות כל המחשבות שבעולם בבת אחת, גם לו יש שורש אחר גדול יותר ממנו. כי בין השורש של כל המחשבות לבין כל מחשבה ומחשבה יש הבדל מהותי, והוא ההבדל שבין הפוטנציאל של הדבר לבין הדבר עצמו. בין הכוח לבין הפועל.

כי שורש הרצון או שורש המחשבה וכיו"ב, הוא נבדל מהותית מכל מחשבה ומחשבה ומכל רצון ורצון. ויש שורש אחד גדול עוד יותר, שהוא מכיל בתוכו גם את שורש כל המחשבות כשורש לא מוגדר ולא מצומצם, וגם בו זמנית הוא מכיל בתוכו את כל המחשבות כולן כישויות נפרדות זו מזו.

וכפי שכבר ביארתי במקום אחר, שגם ל"אין" יש שורש. שהוא שורש שמכיל בתוכו את ה"יש" ואת ה"אין" בו זמנית כישות אחת. וכך גם לכל שורש יש תמיד שורש אחר גדול יותר, שמכיל גם את השורש של הדבר וגם את הדבר עצמו כישות אחת.

וכעקרון, גם לשורש הראשון גם לו יש שורש אחר גדול עוד יותר, כי יש אין סוף מעל אין סוף עד אין סוף. בדיוק כמו המשל של ציר הטוב האין סופי. ויש שלמות מעל שלמות עד אין סוף.

ועכשיו נגלה עוד סוד, והוא כי לשורש הרצון ולשורש המחשבות ולכל שאר השורשים בעולם, יש להם שורש אחד שמאחד את כולם כישות אחת. כי כפי שאמרנו לדוגמה לכל רצון יש שורש. ובשורש של כל הרצונות, שם נמצאים כל הרצונות כישות אחת וכרצון אחד. וכך גם לגבי כל הרגשות מחשבות וכיו"ב. ויש עוד שורש אחר, שבו המחשבה / רצון / רגש וכיו"ב, כולם ישות אחת ממש.

כי גם שורש הרצון גם הוא ביטוי של משהו אחר. וגם שורש המחשבות הוא עצמו ביטוי של משהו אחר. ויש שורש אחד, שכולל בתוכו את כל השורשים. דהיינו, ישות שבה אין שום הבדל בין רגש לבין רצון לבין ידיעה לבין מחשבה וכל כיו"ב. וגם אח"כ יש עוד שורשים פנימיים עוד יותר. אך בכל מקרה יש שורש אחד שמאחד תחתיו את כל הישויות וכולי.

ונחזור לעניין הקודם, והוא שמי שרוצה להגיע לציר ההנאה האין סופית, עליו לשם כך לעבור בנקודת האיפוס של כל הדברים, שהיא נקודת ההתחלה של כל הדברים. שהיא הנקודה שבה שום דבר לא מוגדר כלל בשום צורה, אפילו לא הגדרת ה"אני" והגדרת ה"עצמי" של האדם.
יש או אין רוצה להגיע לנסות לחשוב יש מיש השכל של האדם שורש המציאות אחדות ישות אחת ממש הסוד הגדרות אני האני המציאות הנאה הסוד מציאות מציאות האני סבל סוד סודות סיבה סיבות שורש שורש כל המציאות
חלק 2
... של: מהו שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 2 כי גם האני של האדם, גם הוא חלק של משהו אחר גדול עוד יותר. ויש ישות אחת, שכוללת בתוכה גם את הגדרת האני של האדם וגם את כל שאר הדברים שכלפיהם ...
סיבת הסבל, למה יש סבל? ידיעה היא סבל, איך נוצר סבל? מהו סבל? מהי מהות הסבל? אושר או סבל, איך לא לסבול? תמיד יש חיסרון, תכלית הידיעה שלא נדע, למה באמת יש סבל?
סיבת הסבל, למה יש סבל? ידיעה היא סבל, איך נוצר סבל? מהו סבל? מהי מהות הסבל? אושר או סבל, איך לא לסבול? תמיד יש חיסרון, תכלית הידיעה שלא נדע, למה באמת יש סבל?
... הסבל, למה יש סבל? ידיעה היא סבל, איך נוצר סבל? מהו סבל? מהי מהות הסבל? אושר או סבל, איך לא לסבול? תמיד יש חיסרון, תכלית הידיעה שלא נדע, למה באמת יש סבל? מהם הגורמים לסבל? כיצד ידע גורם לסבל? הסבל הוא נושא מרכזי בהרצאה של אליעד כהן. לדבריו, הסבל נובע לא מהחוויה הפיזית עצמה, אלא מהתודעה האנושית שמבינה ומשיגה מידע. אליעד מציין שהסיבה האמיתית לסבל היא הידיעה עצמה. הוא טוען שכל ידיעה כרוכה בחיסרון, ולכן כל מי שיודע משהו חייב להרגיש סבל. מהו קשר בין ידיעה לסבל? אליעד מסביר כי כאשר אדם יודע משהו, לדוגמה על שולחן, הוא לא רק יודע מהו השולחן ... קשורה בהכרח בהבנת חיסרון של מה שאין בו. כל ידיעה, לפי אליעד, יוצרת חיסרון שמוביל לסבל. אם אתה יודע שמשהו קיים, אתה גם יודע על מה שהוא לא, וזה כרוך בסבל. אליעד מציין שאין דרך להימנע מהסבל הזה על ידי טכניקות כמו מדיטציה או שיטות רוחניות אחרות - כל שיטה יכולה רק להוריד את הסבל בכמה אחוזים, אך לא לחסל אותו לחלוטין. איך ניתן להפחית סבל באמצעות הבנה? ההפחתה האמיתית בסבל, על פי אליעד, אפשרית רק דרך הבנה עמוקה של תהליכים. אם אדם מבין את הדברים שהוא יודע עד הקצה האחרון, הוא יוכל להגיע למצב שבו לא יידע שום דבר, ובכך יפסיק לסבול. זהו תהליך של פירוק הידע עד שאין לו משמעות או הגדרה - במקום שיידע על משהו, הוא יגיע ... לא יודע כלום. היכולת לשאול שאלות ולפחות להסכים על משהו לא ידוע היא הדרך להפסיק את הסבל. דוגמה לכך היא ניתוח של החוויה של הכאב - כאשר אדם מנסה להבין מהו הכאב ומהו ... מהו הגוף לחלוטין, ובסופו של דבר לא יוכל להבדיל בין המהות לצורתה, מה שמוביל להפסקת הסבל. מהו תהליך ההבנה הנדרש להפסקת הסבל? אליעד טוען שבסופו של דבר, כדי לשחרר את עצמך מהסבל, עליך להגיע להבנה של כל פרט ופרט עד שלא תדע כלום. כאשר תפסיק לדעת, תפסיק גם לסבול. הוא מדגיש שכל דבר בעולם, אם הוא קיים, הוא גם לא קיים, וזו סיבה נוספת לכך שתודעה ... את עצמך מהו כאב?, תגיע בסופו של דבר לנקודה שבה תפסיק לדעת את התשובות, ובכך תפסיק לסבול. האם יש פיתרון מוחלט לסבל? לאליעד אין תשובה מוחלטת לשאלה מהו הפתרון המושלם ל
פחד לסבול, חרדה בלתי נסבלת, סבל ממושך, סבל נצחי, סבל מתמשך, סבל בלתי נסבל, סבל בחיים
... לסבול, חרדה בלתי נסבלת, סבל ממושך, סבל נצחי, סבל מתמשך, סבל בלתי נסבל, סבל בחיים ובו יתבאר העניין, שלפעמים האדם מפחד להגיע למצב של סבל מתמשך שהוא לא יוכל לעמוד בו. והכוונה היא, שלפעמים האדם סובל מאיזה דבר, והוא מפחד ונמצא בחרדה, מכך שהסבל הזה ימשך לנצח ולא יגמר לעולם. והאדם מפחד להגיע למצב של סבל בלתי נסבל. והשאלה היא, כיצד להתמודד, עם פחד מפני סבל ממושך בלתי נסבל? והתשובה לכך, נובעת מהבנת המנגנון של הסבל האנושי. ומי שמבין את המנגנון של הסבל האנושי, הוא יודע שהאדם לא צריך לפחד מפני סבל ממושך וסבל בלתי נסבל. ולמה? כי התודעה של האדם, יש לה גבול, כמה היא מסוגלת לסבול. והאדם לעולם לא יסבול, מעבר למה שהוא מסוגל לסבול . ואם האדם סובל בעוצמה כלשהי, זה רק משום שהוא מסוגל לסבול בעוצמה הזאת. והכוונה היא, שבכל דבר שיש בעולם, יש בו גם יתרון וגם חיסרון כלשהו. והאדם מסוגל לסבול מכל דבר שהוא בכל עוצמה שהיא, כל זמן שהוא גם מוצא בו יתרון כלשהו ודבר טוב כלשהו. ולא בהכרח, שהאדם מודע לדבר הטוב שהוא מוצא בסבל שלו. אלא שמספיק שבתת המודע של האדם, הוא חושב שיש דבר טוב בסבל שלו, וזה גורם לכך, שהאדם בעצם גם ירצה את הסבל שלו, ובכך הוא נותן אישור לסבל שלו, להיות נסבל ולהישאר ולגרום לו ל
יש טוב בלי רע, יש אושר בלי סבל, אושר או סבל, להרגיש טוב בלי רע, להרגיש אושר בלי סבל, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, לכל דבר יש מחיר
יש טוב בלי רע, יש אושר בלי סבל, אושר או סבל, להרגיש טוב בלי רע, להרגיש אושר בלי סבל, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, לכל דבר יש מחיר
... טוב בלי רע, יש אושר בלי סבל, אושר או סבל, להרגיש טוב בלי רע, להרגיש אושר בלי סבל, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, לכל דבר יש מחיר האם אפשר להרגיש טוב בלי רע או אושר בלי סבל? אליעד כהן מסביר בהרצאה כי הנושא של טוב ורע, אושר וסבל, והקשר ביניהם הוא אחד הנושאים המורכבים והעמוקים ביותר בחיים. אליעד פותח את הדיון בשאלה האם אדם יכול באמת להרגיש טוב בלי להרגיש רע, או לחוות אושר מבלי לחוות סבל בכלל. הוא מתייחס למנגנון הפסיכולוגי שבו האדם תמיד מרגיש שדברים טובים מתאפשרים רק באמצעות קיומם של דברים רעים. לדוגמה, אם אדם מגיע הביתה עייף והוא נהנה לנוח ולאכול ארוחה ... שהמציאות לא תתאים לרצונותיו. הוא מסביר שהמחיר של ההנאה בכל פעם שמתקיים משהו רצוי, הוא שלפעמים לא יהיה כך, ואז תיווצר תחושה של סבל. מה המחיר של הנאה ושל אושר? אליעד משתמש בדוגמה של קנייה במסעדה: ככל שהאדם ירצה ליהנות יותר, הוא יצטרך לשלם יותר. ככל שהוא רוצה יותר מנות, כך הוא יצטרך לשלם יותר כסף. ... גדולה תמיד מגיעה עם מחיר גבוה. לפי אותה אנלוגיה, ככל שאדם רוצה לחוות עוצמה גדולה יותר של אושר והנאה, כך הוא גם חייב להסכים לחוות סבל בעוצמה גדולה יותר, כי ללא הניגוד בין שני המצבים לא ניתן לחוות אף אחד מהם בעוצמה משמעותית. האם אפשר לצאת מהלופ של טוב ורע? אליעד שואל מה אפשר לעשות כדי לשבור את המעגל של ... טוב ללא הרע. אליעד מדגיש שזה אפשרי רק אם האדם יפסיק להאמין באופן מוחלט להיגיון הדואלי של שכלו. מה מונע מאיתנו לחוות אושר ללא סבל? הסיבה לכך, לפי אליעד, היא שהאדם מאמין כי חייבת להיות תמורה עבור כל דבר טוב שהוא חווה. הוא נותן דוגמה של אדם שרוצה טוב ללא מחיר, כמו לקבל משכורת מבלי לעבוד או להזמין מנות במסעדה בלי לשלם עליהן. ההיגיון שלנו מתקשה להאמין שזה אפשרי ולכן האדם מרגיש שאין אפשרות לאושר מושלם בלי סבל. אך אם האדם יצליח להשתחרר מההנחה הזו, הוא יכול לחוות אושר מושלם ללא צורך בחוויה של סבל. איך אפשר להשתחרר מהצורך לחוות סבל? אליעד מציע שיטה פרקטית להשתחרר מהמעגל הזה: בכל פעם שאדם חווה דבר טוב, עליו לנסות לומר לעצמו שהוא לא חושש מכך שהמציאות תשתנה לרעה. כלומר, עליו לשחרר את הפחד מתנודות ... על האמונה ההגיונית שלו שאומרת שאין טוב בלי רע. אם האדם יצליח לשכנע את עצמו באופן עמוק ופנימי שהטוב שהוא מרגיש אינו מחייב תשלום של סבל, הוא אכן יוכל להרגיש טוב ללא תחושת המחיר. כלומר, שחרור אמיתי יכול להתרחש רק כאשר האדם מפסיק להאמין לחלוטין לרעיון שהטוב תלוי ברע. האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? למה אושר תמיד מלווה בסבל? איך לצאת מהמעגל של טוב ורע? האם אפשר להיות מאושר בלי מחיר? איך להשתחרר מדואליות בחיים? מה המחיר של האושר? ...
סבל מחויב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר
סבל מחויב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר
סבל מחויב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר האם באמת אפשר להשתחרר מהסבל לחלוטין? אליעד מסביר באופן מפורט שהסבל, בסופו של דבר, הוא דבר בלתי נמנע עבור האדם. קיימת תפיסה מוטעית שלפיה אפשר להפסיק לסבול באופן מוחלט, אך אליעד מבהיר כי כל ניסיון להתחמק מהסבל רק מצמצם את האדם ומחזק את תחושת הסבל. לדוגמה, כאשר אדם אומר שהוא לא רוצה לסבול, הוא בעצם מצהיר שהסבל הוא דבר אפשרי, ולכן כשהסבל מתרחש, האדם חווה התנגדות וסובל יותר. אליעד מדגיש שהמציאות תמיד מכילה את שני ההפכים בו זמנית - טוב ורע, סבל ואושר. אין מצב שבו יש רק טוב או רק רע, אלא תמיד יש שילוב של שניהם. כל ניסיון להתמקד רק באחד מהם, בהכרח יוצר את חוויית ההפך. אליעד ... צד שמאל אין גם צד ימין, וכך גם הסבל. אי אפשר להעלים את הסבל באופן מוחלט, מכיוון שהוא חלק בלתי נפרד מהקיום. מדוע אושר תמיד מייצר גם סבל? לפי אליעד, האושר והסבל קשורים זה לזה באופן הדוק. ככל שאדם חווה אושר בעוצמה רבה יותר, כך יגדל הסבל שהוא יחווה לאחר מכן, ולהיפך. אליעד ממחיש זאת באמצעות דוגמה מהתוכנית הישרדות, שבה המתמודדים נדרשים להקריב מאמץ רב ברגע האחרון, מתוך ידיעה שככל שהם יסבלו יותר, כך הפרס בסוף יהיה גדול יותר. באותה דרך, אדם יודע שכאשר הוא נהנה מאוד, הוא עלול לשלם על כך בסבל בעתיד, ולכן אינו מסוגל ליהנות באופן מוחלט וחופשי. מה הקשר בין אכזריות לרחמנות, וכיצד זה קשור לסבל? אליעד מסביר רעיון מורכב שבו האכזריות הופכת לרחמנות ולהיפך. הוא מתאר מצב שבו אדם חווה כאב, והמחשבה עולה בו: החיים שלי רעים. האדם ... נכון, החיים שלי לא רעים, אני לא סובל, ככה אני רוצה. זו אכזריות כלפי הסבל, אך בפועל זו גם רחמנות, מכיוון שהאדם מונע מהמחשבה להשמיד את עצמו. לכן, אכזריות מוחלטת כלפי הסבל היא גם רחמנות מוחלטת כלפי האדם עצמו. מנגד, אדם שמרחם על עצמו ועל הסבל שלו, למעשה מתאכזר לעצמו בכך שהוא מחזק את התחושה שהחיים רעים וקשים, וכך מעצים את הסבל. כלומר, דווקא האכזריות שנראית שלילית היא זו שמביאה לשחרור ולתחושת חופש אמיתית. כיצד ההבנה שאין שלמות מובילה לשחרור מהסבל? אליעד מסביר שכל אדם חווה
צמחונות, אכילת בשר, לצמצם את הסבל, למה יש סבל? לא לגרום לסבל מיותר, בודהיזם, הסבל בעולם, הצמחונות של אלוהים, למה יש רע בעולם? עולם בלי סבל, לא ליצור סבל, לחסוך סבל
... אכילת בשר, לצמצם את הסבל, למה יש סבל? לא לגרום לסבל מיותר, בודהיזם, הסבל בעולם, הצמחונות של אלוהים, למה יש רע בעולם? עולם בלי סבל, לא ליצור סבל, לחסוך סבל מהי הגישה בה מסביר אליעד כהן את הצמחונות והקשר שלה לצמצום סבל? במהלך הרצאתו, אליעד כהן מתמקד בשאלה המרכזית של הצמחונות והקשר שלה לאידיאולוגיה של צמצום הסבל בעולם. הוא מביא נקודות שונות הקשורות לשאלת הצורך וההיגיון מאחורי אכילת בשר ומסביר את עקרונותיו בנוגע למהות הסבל וכיצד ניתן לצמצמו. בהתחלה, הוא מדבר על הטענה המרכזית של הצמחונות - כלומר, לא לגרום סבל לחיות אם לא חייבים בכך. הוא מתאר את עקרון השחיטה של חיות לצורך אכילת בשר ומצביע על השאלה האם אנו באמת צריכים לגרום סבל לאותן חיות כאשר אין בכך צורך ממשי. אליעד מציין שאם יש אפשרות לחיות על ידי אכילת ירקות, הרי שאין סיבה להמשיך ולגרום סבל לחיות. הוא מציין, תוך כדי, את המתח שבין הצורך האמיתי בתזונה מהחיות לבין הרצון האנושי ליהנות ממנה מבלי לייצר סבל מיותר. בהמשך, אליעד מתאר את השאלה הפילוסופית הרחבה יותר של הסבל, שלעתים יש אנשים המרגישים כי הם צריכים להתמודד עם סבל במידה זו או אחרת. הוא מסביר שכל פעולה שאדם עושה למעשה מחליפה מציאות קודמת ומביאה לעולם מציאות חדשה. ... אחרת. הדיאלוג ביניהם ממשיך גם בשאלה האם אכילת בשר היא פעולה הכרחית או שמא יש דרכים אחרות לצמצם את הסבל בעולם. אליעד מציין כי לעיתים אנשים לא באמת שואלים את עצמם את השאלות האלו עד שהם נאלצים להתמודד עם ... את המענה הרצוי לו. המרצה מציין כי כל אדם שמסכים עם גישות אלו מתמודד עם דילמות מוסריות הנוגעות ליצירת סבל, ומדגיש את עקרונות הבודהיזם המייחסים חשיבות רבה לעולם חופשי מסבל. אלא שבסופו של דבר, המסקנה היא שאין דרך להימנע לחלוטין מהסבל, שכן המציאות דורשת את השילוב של טוב ורע כדי להוות תכלית לעולם. בסופו של דבר, הרצאתו של אליעד כהן מדברת על הדרך בה ניתן לבחור כיצד להתמודד עם הסבל בחיינו, האם לצמצמו או להימנע ממנו, אך מציעה גם תשובה פילוסופית על כך שאין באמת אפשרות לברוא עולם שבו אין סבל כלל. העולם, מבחינתו, נבנה על שילוב של טוב ורע, וסבל הוא חלק מהותי ומרכזי במערכת זו. האם אפשר לצמצם סבל בעולם? האם באמת כדאי להיות צמחוני? מה הקשר בין סבל לבין פילוסופיה בודהיסטית? כיצד משפיעה השחיטה על הסבל של בעלי חיים? מהי הדרך להימנע מיצירת סבל מיותר? ...
כאב נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית
כאב נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית
... נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה ... הללו יכולים להיות חמורים מאוד, אך השאלה היא איזו מהן עשויה להטיל יותר סבל על חייו של האדם בטווח הארוך. הוכחה לכך שנזק נפשי חמור ... שמציעה גם כי כאב פיזי יכול להימנע או לפחות להקל על ידי שליטה נפשית. אדם שסובל מפציעה פיזית חמורה עשוי למצוא דרכים לנטרל את הכאב הפיזי ולהמשיך לתפקד בחייו, בעוד שמי שסובל מנזק נפשי עלול לחוות תחושת אובדן מוחלט של רצון לחיות, ... כי הנזק הנפשי לעיתים חמור יותר מהנזק הפיזי, משום שהוא האחראי העיקרי לסבל של האדם. אנשים לא רוצים לסבול מנזק פיזי משום שהם חוששים מההשלכות הנפשיות של הפגיעה. יחד עם ... טראומות בחירה חופשית והשפעתה על הרגשות איך לשלוט במחשבות שליליות מהות הסבל האנושי וכיצד להימנע ממנו פגיעה נפשית או פגיעה פיזית - ... - להיות נכה פיזית אך מאושר לחלוטין, או להיות בריא לחלוטין אך מדוכא וסובל נפשית, רוב האנשים יעדיפו להיות נכים אך מאושרים. זה מעיד ... בשל ההשלכות הנפשיות שהוא עשוי להביא עימו. אדם שנעשה עיוור או נכה, לרוב יסבול רגשית מהמצב, אך אם מובטח לו שהוא יישאר מאושר לגמרי - הפחד ... ידי תרגול מנטלי מסוים, מה שמוכיח כי שליטה נפשית מסייעת גם בהתמודדות עם סבל פיזי. אדם שעובר פגיעה פיזית חמורה יוכל במקרים מסוימים להתגבר עליה ולהמשיך לחיות חיים מאושרים, בעוד שאדם הסובל מנזק נפשי עמוק עלול לאבד את הרצון לחיות לחלוטין, גם אם ... גופנית. סיכום נזק נפשי חמור יותר מנזק פיזי, משום שהוא הגורם האמיתי לסבל של האדם. אנשים לא רוצים להיפגע פיזית משום שהם חוששים ... טראומות בחירה חופשית והשפעתה על הרגשות איך לשלוט במחשבות שליליות מהות הסבל האנושי וכיצד להימנע ממנו שיפור המצב הנפשי והתמודדות עם ... חולשה גופנית, חולשה נפשית, צער רגשי, צער פיזי, צער גופני, צער נפשי, סבל רגשי, סבל פיזי, סבל גופני, סבל נפשי, טראומה רגשית, טראומה פיזית, טראומה גופנית, טראומה ... רגשית, בחירה חופשית פיזית, ייסורים בגוף, ייסורים מחוץ לגוף, 2 סוגים של סבל, 2 סוגים של כאב, 2 סוגים של צרות, מגבלה רגשית, מגבלה ...
אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך נוצר אושר? איך נוצר סבל? איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לראות את הטוב, לראות את הרע
אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך נוצר אושר? איך נוצר סבל? איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לראות את הטוב, לראות את הרע
... אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך נוצר אושר? איך נוצר סבל? איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לראות את הטוב, לראות את הרע האם אפשר ליהנות בלי לסבול? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בקשר ההכרחי בין טוב לרע, בין סבל להנאה, ובחוסר היכולת לחוות אושר ללא סבל ולהפך. לפי אליעד, אי אפשר באמת לחוות אושר ללא קיומו של סבל ולהפך, מכיוון שהם משלימים זה את זה. לדבריו, כל תחושה של אושר שאנחנו מרגישים תלויה באופן ישיר בתחושה של סבל שהרגשנו קודם, ולהפך. אם אדם נהנה ממשהו באופן משמעותי, זה רק מפני שלפני כן הוא סבל מחיסרון בתחום הזה. אם לא היה סובל לפני כן, הוא לא היה חווה את אותו האושר. לדוגמה, כאשר אדם נמצא בעבודה וסובל מכך שהוא לא בבית, תחושת הסבל נוצרת בגלל הרצון להיות בבית. הסיבה שהאדם לא נהנה מעצם השהות ... לא היה קיים רצון חלופי כזה, אותו אדם לא היה סובל. מדוע יש הבדל בעוצמת הסבל בין אנשים? אליעד מדגים את ההבדלים בין עוצמות הסבל בעזרת דוגמה מעולם העבודה: שני אנשים יכולים להיות בעבודה, אבל כל אחד מהם יחווה סבל שונה. אחד מהם יסבול מאוד, משום שהוא יודע שמחכה לו בבית משהו לא נעים, כמו ויכוח עם אשתו ... לו משהו חיובי - כמו מנוחה או ארוחה טובה. הסבל וההנאה אינם תלויים רק במה שקורה באותו רגע, אלא בעיקר במחשבות על ... ולכן רעש נוסף בלילה פחות מפריע לו. כך, מידת הסבל היא יחסית לניסיון העבר ולציפיות שלנו לגבי המצב הנוכחי. איך המחשבות יוצרות סבל והנאה? לפי אליעד, בכל פעם שאנחנו חושבים זה טוב או זה רע, אנחנו למעשה יוצרים לעצמנו סבל עתידי או הנאה עתידית. למשל, כשאנחנו אומרים שתמונה היא יפה, אנחנו באופן לא מודע יוצרים סבל עתידי למקרה שבעתיד נראה תמונה שלא תהיה יפה כמוה. ההנאה מדבר ... שוב את אותה הנאה, וכשהיא לא מתממשת, נוצר סבל. באופן דומה, כשאנחנו אומרים על דבר שהוא לא יפה, באופן אוטומטי ... הזה נוצר פוטנציאל לאושר. כלומר, האושר והסבל קשורים זה בזה באופן הדוק והם נובעים מהשוואה בלתי פוסקת בין המצב ... הגדרה של טוב ורע, ולכאורה זה יכול להפחית את הסבל, אך גם את ההנאה. עם זאת, הוא מזהיר שגישה כזו של לא טוב ולא רע ... מצב של שוויון מוחלט, שבו הוא לא נהנה ולא סובל, מה שעלול להוביל לשעמום או לריקנות קיומית. האם אפשר להפריד את ... אם אדם יודע שימות בעוד שנה, תחילה הוא יסבול מאוד מהידיעה, אבל עם הזמן הוא יתרגל וירגיש פחות ופחות רע. כלומר, עוצמת הסבל משתנה בהתאם להסתגלות של האדם למצב. כיצד אפשר ליישם את ההבנה הזו ... הטכניקה הזו, האדם יכול להקטין את עוצמת הסבל שלו, כי הוא לא מקבל באופן מוחלט את הגדרת הדבר כרע. מצד שני, ... לחוות את החיים עם פחות תנודות קיצוניות בין סבל להנאה, ולשמור על איזון פנימי. האם הכל עניין של פרשנות אישית? ...
להיות מאושר תמיד, אושר כל הזמן, מאה אחוז סבל, אושר או סבל, טוב או רע, להבדיל בין טוב לבין רע, האם הכל יכול להיות? סובל כל הזמן, אושר נצחי, סבל נצחי, מצבי רוח משתנים
להיות מאושר תמיד, אושר כל הזמן, מאה אחוז סבל, אושר או סבל, טוב או רע, להבדיל בין טוב לבין רע, האם הכל יכול להיות? סובל כל הזמן, אושר נצחי, סבל נצחי, מצבי רוח משתנים
... מאושר תמיד, אושר כל הזמן, מאה אחוז סבל, אושר או סבל, טוב או רע, להבדיל בין טוב לבין רע, האם הכל יכול להיות? סובל כל הזמן, אושר נצחי, סבל נצחי, מצבי רוח משתנים מהו ההיגיון שבסבל 100% מפסיקים לסבול? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק ברעיון המרכזי שמופיע בספרו, לפיו כאשר אדם סובל באופן מוחלט, כלומר, ב - 100%, הוא מפסיק לסבול. הרעיון הזה עשוי להישמע מבלבל, אך אליעד מציין שההיגיון שבדבר הוא פשוט מאוד: כדי לסבול, חייבת להיות הבחנה בין טוב לרע. זאת אומרת, אם אדם מסוגל לדמיין מהו הטוב, הוא יכול להרגיש את הרע כלא טוב. לדוגמה, אם מישהו חולה, הוא יכול לחשוב הלוואי והייתי בריא, כלומר, יש לו דימוי של טוב שהוא משתוקק אליו. כאשר אדם סובל ב - 100%, הכוונה היא שהוא לא מסוגל יותר לדמיין את הטוב. אם לדוגמה אדם חולה ומישהו שואל אותו אם הוא רוצה להיות בריא, הוא לא יחשוב שבריאות היא דבר טוב, כי הוא כבר לא משווה את המצב הבריא לזה שהוא חווה ככואב. ברגע שהוא מפסיק לרצות משהו אחר, הסבל שנגרם מהמחשבה על מה שאין לו פשוט נעלם. לדוגמה, אדם שסובל מחום יכול לדמיין את המזגן, אך אם היה סובל באופן מוחלט, הוא לא היה רוצה את המזגן. הוא היה פשוט מקבל את החום כפי שהוא. בכך הוא משחרר את עצמו מהסבל. כאשר מפסיקים להבחין בין טוב לרע, הסבל נעלם. כל עוד האדם לא רוצה לשנות את המצב, הוא לא סובל. אליעד גם מציין שלפעמים הרעיון של סבל 100% עשוי להיראות לא הגיוני. בשיחה עם אחד השומעים, אליעד מסביר שהתהליך הוא כזה: אם אדם מפסיק לרצות כל דבר אחר, הוא מפסיק להרגיש רע. במילים אחרות, אם הוא לא רוצה את הטוב ולא רוצה את הרע, הוא לא ירגיש שום דבר. איך תהליך זה משפיע על מצבים של סבל בחיי היום יום? אליעד מסביר כי בחיי היום יום, כאשר אדם לא רוצה שום דבר אחר, הוא למעשה מפסיק להרגיש רע. זה יכול להוביל למצב שבו כל מה שהוא רואה בחיים ייראה רע. אולם, ברגע שמפסיקים להבחין בין טוב לרע, התוצאה היא שלא יהיה יותר סבל. אדם יכול להרגיש שהמצב שלו תמיד גרוע, אבל אם הוא יפסיק לרצות לשנות אותו, הסבל ייעלם. מה באמת אפשרי ומה לא? כשהשיחה מתקדמת, אליעד עוסק בשאלה הפילוסופית אם הכל יכול להיות. השאלה הזו מעוררת תהיות על גבולות המחשבה האנושית וההבנה ... כל הזמן? אליעד מדבר על אנשים שמפחדים להרגיש רע ומפחדים שהרע ימשיך ויתגבר. הוא מסביר שבסופו של דבר, אם אדם סובל יותר ויותר, הוא עשוי להגיע למצב שבו הוא לא מרגיש רע בכלל. לדוגמה, אם כל הזמן אדם ירגיש יותר רע ויותר רע, בסופו של דבר הוא יפסיק להרגיש רע, כי הוא ... תוכל להבדיל בין טוב לרע, לא תוכל להרגיש רע בכלל. מה לעשות כאשר לא רוצים לשנות את המצב? אליעד מסביר שאם אדם סובל והוא לא מוכן לקבל את הסבל הזה, הוא צריך להפסיק להילחם בו. אם הוא יפסיק להילחם עם הרע, הוא לא ירגיש אותו יותר. זהו עיקרון חשוב בחיים, כי ההתנגדות לבעיה רק מחמירה אותה. אם תפסיק להילחם במצב שבו אתה נמצא, תוכל לשחרר את עצמך מהסבל. האם זה מציאותי להפסיק להבחין בין טוב לרע? השיחה מסתיימת בשאלה אם אפשר באמת להגיע למצב שבו אדם לא מבחין בין טוב לרע. אליעד מסביר שהתהליך הזה כרוך בהבנה שאין צורך להבחין בין טוב לרע, כי כל הבחנה כזו רק גורמת להרגיש רע. ברגע שמפסיקים להבחין בין טוב לרע, הסבל נעלם לחלוטין. הגדרת הסבל 100% ההבדל בין טוב לרע איך להפוך את הסבל לניסיון מקדם מה עושים כשחיים כל הזמן רע? האם כל דבר יכול להיות? מהו ההיגיון שבסבל 100% מפסיקים לסבול? בהרצאה זו, אליעד מסביר את הרעיון המורכב שמופיע בספרו, לפיו כאשר אדם סובל 100%, הוא מפסיק ל
בודהיזם, שחרור מסבל, טוב בלי רע, סבל ואושר, אושר וסבל, להשתחרר מהסבל, חוויה רוחנית, שינוי חוויה
בודהיזם, שחרור מסבל, טוב בלי רע, סבל ואושר, אושר וסבל, להשתחרר מהסבל, חוויה רוחנית, שינוי חוויה
... שחרור מסבל, טוב בלי רע, סבל ואושר, אושר וסבל, להשתחרר מהסבל, חוויה רוחנית, שינוי חוויה האם אפשר להשתחרר מהסבל בלי לוותר על האושר? אליעד כהן מסביר כי בתהליך השחרור מסבל יש להבין שמדובר בעסקת חבילה. כאשר אדם משתחרר לחלוטין מסבל, הוא מאבד בו - זמנית גם את האפשרות לחוות אושר מוגדר. הרציונל לכך הוא שבסיס כל תחושת אושר הוא מילוי של חיסרון, וכאשר אין חיסרון - אין אושר. לכן, שחרור אמיתי מסבל, ברמה המוחלטת, הוא גם שחרור מהיכולת לחוות שמחה ברורה ומוגדרת. האם ניתן לחוות אושר אמיתי ללא סבל מקדים? לפי אליעד כהן, אפשר תיאורטית לחוות מצב שבו קיים רק אושר ללא שום סבל קודם, אך במצב כזה האדם לא יהיה מודע לכך שהוא מאושר. הסיבה לכך נעוצה בחוקיות של העולם המוכר לנו, שבה כל דבר מוגדר באמצעות ההיפך שלו. אדם יודע שהוא מאושר רק ביחס לזמנים שבהם סבל. דוגמה נפוצה לכך היא שאדם מרגיש הנאה מאוכל רק בהתאם למידת הרעב שהיה לו קודם לכן. לכן, האושר מוגדר תמיד בזכות הסבל שקדמו לו. האם קיים מצב שבו טוב לך ללא צורך בהשוואה לרע? אליעד כהן מציג רעיון מורכב יותר, שלפיו מחוץ לחוקיות וללוגיקה הרגילה, קיים מצב אפשרי שבו אתה יודע שטוב לך בלי שהיית זקוק קודם לכן לחוות סבל או חיסרון. במצב זה, בדומה לאלוהים, אדם יכול לחוות אושר מוחלט ואינסופי ללא שום חיסרון מקדים. אולם, בשל העובדה שבמקום זה אין לוגיקה ואין גבולות, אפשרי באותה מידה שתהיה גם חוויה של סבל. מכיוון שבאין חוקיות הכל אפשרי, יכול להיווצר מצב אבסורדי שבו בו - זמנית יש לאדם טוב ורע, ללא כל סדר או חוק שמונע זאת. כיצד קשור הרצון לתחושות הסבל והאושר? על פי אליעד כהן, סבל ואושר נובעים מרצונות. אם אין לאדם שום רצון, לא יהיה לו סבל, אך גם לא יהיה אושר מוגדר. משמעות הדבר היא שכל תחושת ... למלא אותו, ומכאן שגם לא יהיה אושר מוגדר. עם זאת, אדם שמשתחרר לחלוטין מהרצון נכנס למרחב שבו הוא מסוגל לחוות את כל המצבים האפשריים בו זמנית: להיות רק מאושר, רק סובל, גם וגם, או אף אחד מהם. זוהי השלמות האמיתית בעיניו של אליעד, המקום שבו הכל קיים יחדיו בו - זמנית. האם אפשר להיות רק שמחים באופן קבוע ללא כל סבל? אליעד מבהיר כי בעולם שבו יש חוקיות ברורה, אי אפשר להיות מאושר תמיד באופן קבוע ללא שום סבל . כל הנאה מוגדרת על ידי מידת החיסרון שקדם לה, ולכן אם מבטיחים לאדם אושר תמידי ללא סבל כלל, מדובר בשקר או בהטעיה. גם ההצהרה שניתן להשתחרר מהרבה סבל כדי לחוות הרבה אושר, היא חלקית בלבד, שכן היחס בין סבל לאושר הוא תמיד יחסי - ככל שהסבל חזק יותר, כך גם ההנאה המגיעה בעקבותיו חזקה יותר. מדוע אנשים מחפשים אושר בעולם הרוחני? אנשים רבים מגיעים לעולם הרוחני כדי להרגיש טוב יותר ולהשתחרר מסבל. עם זאת, ככל שמעמיקים בדרך זו, מבינים כי השחרור האמיתי מסבל הוא גם ויתור על אושר מוגדר. האושר שמחפשים אנשים בעולם הרוחני מבוסס בדרך כלל על הפחתה משמעותית של סבל, אך אי אפשר להעלים את הקשר הבסיסי בין השניים. מי שמבין זאת לעומק יודע שאושר מוחלט מחייב גם ויתור מוחלט על הרצונות וההגדרות. כיצד אפשר להתגבר על החוקיות המטרידה של הסבל והאושר? אליעד מציג את המצב שבו אדם נמצא במקום מחוץ ... מכיוון שאין שם כללים, יכול להופיע לפתע גם חיסרון. החופש האולטימטיבי הזה, שבו הכל אפשרי, הוא המקום האמיתי שאליו מכוון אליעד. במילים אחרות, אדם משתחרר לא רק מסבל, אלא גם מהצורך בשליטה ומוודאות מוגדרת. מה קורה לאדם ... לדוגמה, כאשר האדם רעב ורוצה לאכול, הוא חווה באופן אחר את מושגי האני, הרצון והאוכל. הוא מבין את עצמו בו - זמנית גם כיוצר המציאות וגם כיציר המציאות. התוצאה היא שהסבל הופך למשהו שהאדם יכול אפילו לרצות, כיוון שהפרספקטיבה ...
סבל בדרך אל האושר, אושר בדרך אל האושר, לסבול כדי להיות מאושר, ליהנות כדי להיות מאושר, סבל לפני האושר, הנאה לפני האושר, אושר לפני האושר, גן עדן, גיהנום, סבל או אושר, להיות מאושר
סבל בדרך אל האושר, אושר בדרך אל האושר, לסבול כדי להיות מאושר, ליהנות כדי להיות מאושר, סבל לפני האושר, הנאה לפני האושר, אושר לפני האושר, גן עדן, גיהנום, סבל או אושר, להיות מאושר
סבל בדרך אל האושר, אושר בדרך אל האושר, לסבול כדי להיות מאושר, ליהנות כדי להיות מאושר, סבל לפני האושר, הנאה לפני האושר, אושר לפני האושר, גן עדן, גיהנום, סבל או אושר, להיות מאושר האם חייבים לסבול כדי להיות מאושרים? אליעד כהן דן בשאלה מהותית ועמוקה - האם הדרך אל האושר חייבת לעבור דרך הסבל, או שאפשר להגיע לאושר גם מתוך הנאה מתמשכת. הסוגיה המרכזית שאליעד עוסק בה היא הקשר בין סבל לאושר, וכיצד תפיסות שונות לגבי סבל ואושר יכולות לשנות את הדרך שבה אנשים מבינים את החיים ואת המטרות שלהם. מהי ההגדרה של אושר לפי אליעד כהן? אליעד מגדיר את האושר באופן מורכב. לדבריו, אושר הוא מצב שבו אין פחד מפני סבל או מפני משהו רע שיכול לקרות. כשבן אדם נמצא במצב שבו הוא מבין שאין לו באמת ממה לפחד, ושגם הדבר הגרוע ביותר לא מהווה עבורו איום, הוא בעצם ... כלומר, הפחד נעלם כאשר ברור שהסוף הוא טוב. האם באמת חייבים לסבול בדרך לאושר? לפי אליעד, יש שתי דרכים עיקריות להסתכל על הקשר בין סבל לאושר: גישה אחת אומרת שהאדם חייב לסבול מאוד בדרך לאושר. ככל שהוא סובל יותר, הוא משתחרר מהאחיזות שלו, וכשהוא מגיע למצב שכבר אינו רוצה כלום - שם הוא מגיע לאושר המוחלט. הגישה השנייה אומרת שדווקא ההנאה, התקווה ... אלו שגורמות לו להרגיש רע בגלל המרחק מהמצב הרצוי. כלומר, לא הסבל עצמו מקדם אותך לאושר, אלא דווקא ההנאות והשאיפות שמגדילות את הרצון שלך למשהו יותר טוב. אליעד מסביר ששתי הגישות נכונות. האושר תלוי גם בסבל וגם בתקווה וההנאה. למשל, כשאדם נמצא בדרך הרוחנית, הוא עשוי להרגיש רע כי יש לו תקווה מאוד גדולה להגיע למשהו טוב יותר, ואז הוא סובל מכך שהוא עדיין לא שם. אבל מצד שני, התקווה הזאת גם מושכת אותו הלאה ועוזרת לו להתקדם. כיצד פועל המנגנון של שנאה ואהבה בדרך לאושר? לפי ... האדם להתקדם הלאה. איך דוגמת האומלס ממחישה את היחס בין הנאה לסבל? אליעד מביא דוגמה של אדם חסר בית (אומלס), שכמה אנשים החליטו לקחת אותו ליום כיף: לקחו אותו למספרה, למסעדה יקרה, לבית מלון יוקרתי וכו. ... הוא כבר יודע מה חסר לו. התקווה והחוויה הטובה הגדילו לו את הסבל כשהן נעלמו. דוגמה זו ממחישה את הטענה שככל שיש לאדם יותר תקווה וחוויות טובות, הסבל שלו גדל כשהוא לא משיג אותן. מה הסיפור של רבי נחמן על הממון והפחד מלמד אותנו על הדרך לאושר? אליעד מזכיר סיפור של רבי נחמן על מדינה שבה כל ... דבר חיצוני. ככל שאתה תלוי יותר בדברים חומריים, כך אתה יותר סובל ומפחד. כאשר אתה מגיע למצב שאתה לא תלוי בכלום, אתה חופשי מהפחד, ואתה באמת מאושר. האם האושר תלוי בסבל או דווקא בהנאה? לסיכום, אליעד כהן מבהיר שהדרך לאושר אינה חייבת לעבור דווקא דרך סבל או דווקא דרך הנאה. הסבל וההנאה הם שני צדדים של אותה המטבע. לפעמים הסבל הוא מה שמקדם אותך לאושר, כי הוא גורם לך להתנתק מדברים חיצוניים. לפעמים ההנאה היא זו שמקדמת אותך, כי היא מגדילה את הרצון שלך להגיע למשהו ... ופחד, שהם המנוע האמיתי של כל התקדמות לעבר האושר. האם חייבים לסבול כדי להיות מאושרים? מה הקשר בין הנאה לסבל? איך להגיע לאושר מוחלט? האם אפשר להיות מאושר בלי סבל? מה משמעות האושר לפי אליעד כהן? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סבל, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סבל, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לירידה במשקל, מורה רוחני מומלץ, אימון אישי לילדים בתחום סבל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3105 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 04:40:19 - wesi1