אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדרכה למטפלים, מבוא לטיפול בחרדות, מבוא להתמודדות עם פחד, שיטה לטפל בחרדות, איך לטפל בפחדים? נוסחה לטיפול בתחושות רעות, נוסחה לטיפול ברגשות רעים, הדרכה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 הדרכה למטפלים, מבוא לטיפול בחרדות, מבוא להתמודדות עם פחד, שיטה לטפל בחרדות, איך לטפל בפחדים? נוסחה לטיפול בתחושות רעות, נוסחה לטיפול ברגשות רעים, הדרכה למאמנים אישיים, ללמוד לטפל באנשים, דוגמה לטיפול רגשי קוגניטיבי, חרדת קהל, חרדת במה, פחד במה, פחד קהל, איך לטפל בחרדה? ניתוח סיבתיות, בדיקת סיבתיות
וכאן אבאר איך בעצם מטפלים בתחושות רעות מסוגים שונים? מהי דרך הטיפול בסוגים שונים של תחושות רעות? מהן תחושות רעות? מהם הסוגים השונים של התחושות הרעות? איך נוצרות תחושות רעות? ואיך עובד המנגנון של הטיפול בתחושות הרעות באופן כללי? ועוד.

ובאופן יותר ספציפי, אתן דוגמה לאיך לטפל בפחד וחרדה, עד שהם נעלמים. כאשר הניתוח הוא ניתוח לדוגמה בלבד. ז"א, שיכול להיות שאתה לדוגמה עם אותו הפחד בדיוק, תצטרך לנתח אותו אחרת, וכל אדם לגופו. ועבור זה יש את האפשרות של הפגישה האישית והטיפול האישי. אבל אעפ"כ זוהי דוגמה לדרך חשיבה ולאיזה שאלות ניתן לשאול כדי להבין את תת המודע של הפחד ואיך לטפל בחרדה ובפחד וכולי.

ולצורך העניין הפעם ננתח לדוגמה את אחד הסוגים של החרדה החברתית, שבא לידי ביטוי ב: פחד לנאום / חרדת קהל / פחד במה / פחד מעמידה בפני קהל / חרדת במה. אז איך ניגשים לנושא הזה? ומה היא שיטת הטיפול בפחד הזה, כפחד לדוגמה.


אז ראשית כל יש להבין, מה זה בעצם פחד? פחד, זה סוג של תחושה רעה. והדרך להבין ולטפל בפחד, היא בדיוק כמו שמבינים ומטפלים בכל תחושה רעה אחרת. ואיך מטפלים בתחושה רעה?

אז ראשית יש להבין, מהי תחושה רעה? אז זה הולך כך: יש 2 סוגים של תחושות, תחושות טובות ותחושות רעות (ויש גם תחושה של לא משנה / לא אכפת לי / אפאטיות, שלא נתייחס אליה כאן).

אך מהן תחושות טובות / רעות, ממה הן נובעות? אז זה הולך כך: כל בן אדם בזמן נתון, יש לו 2 מחשבות בראש שלו. 1 - מה הוא חושב שקורה לו במציאות שלו ברגע מסוים. 2 - מה הוא חושב שהוא רוצה שיקרה לו במציאות שלו באותו הרגע. וכאשר מה שהאדם חושב שקורה, תואם את מה שהוא חושב שהוא רוצה שיקרה, אז טוב לו. וכאשר האדם חושב שקורה ההפך / שונה ממה שהוא רוצה שיקרה, אז רע לו. וככל שהאדם בטוח יותר שיש יותר התאמה או חוסר התאמה, בין מה שהוא רוצה שיקרה לבין מה שקורה, כך יותר טוב / רע לו בהתאם.

והתחושות הרעות והטובות, מתחלקות ל 3 חלקים. עבר, הווה, עתיד. כאשר התחושות הרעות שנובעות מדברים שקרו בעבר, יקראו לצורך העניין: טראומה נפשית / חרטה / זיכרון שלילי / רגשות אשם וכיו"ב. ורגשות רעים שנובעים ממשהו שקורה בהווה, יקראו לצורך העניין: יאוש / דיכאון / עצבנות / מתח / לחץ / כעס / עצבים / חוסר רוגע וכיו"ב. ורגשות רעים שקשורים למשהו ששייך לעתיד, יקראו: פוביה / חשש / פחד / דאגה / חרדה / פרנויה / פאניקה וכיו"ב. כאשר בעצם, המילים השונות מתארות עוצמות שונות והיבטים שונים של סוג הרע, עבר / הווה / עתיד.

וזה בעצם אומר, שרע בזמן עבר, הוא בעצם כאשר מה שאתה חושב שקרה בעבר, שונה ממה שאתה חושב שהיית רוצה שיקרה בעבר. ורע בזמן הווה, הוא כאשר מה שאתה חושב שקורה, שונה ממה שאתה חושב שאתה רוצה שיקרה. ורע בזמן עתיד, הוא כאשר, מה שאתה חושב שיקרה, שונה ממה שאתה חושב שאתה רוצה שיקרה.

לדוגמה: אתה חושב שמרביצים לך + אתה חושב שאתה כרגע היית רוצה עבר אחר שבו לא הרביצו לך = רע מהעבר / טראומה וכולי. או לדוגמה, אתה חושב שמרביצים לך כרגע + אתה כרגע חושב שאתה רוצה הווה אחר, שבו לא מרביצים לך כרגע = רע מהווה / כעס / לחץ וכולי. או לדוגמה, אתה חושב שירביצו לך בעתיד + אתה חושב שאתה לא רוצה שירביצו לך בעתיד = רע מהעתיד / פחד / חרדה וכולי.


ואחרי שהבנו את זה, אז איך בעצם מטפלים בתחושה רעה באופן כללי? אז כפי שהבנו, יש 2 גורמים שאחראים לתחושה הרעה שלך. מה שאתה חושב שקרה / קורה / יקרה, ומה שאתה היית רוצה שיקרה בעבר / הווה / עתיד.

ולכן, בשלב הראשון לפני הכל, כאשר רע לך, שלב ראשון עליך לאתר, את התנגדות הרצון, דהיינו, להבין, מה אתה חושב שקורה ומה אתה חושב שאתה רוצה שיקרה. או במילים אחרות, מהי תפישת המציאות שלך ומהי תפישת הרצון שלך.

ואיך לדעת לאתר את התנגדות הרצון שיוצרת את תחושת הרע? ומי אמר שתמיד יש התנגדות רצון, אולי בעצם התחושה הרעה היא אקראית ובלי סיבה? ומה לעשות אם אתה לא יודע מהי התנגדות הרצון שלך? את כל זה כבר הסברתי במקומות אחרים.

ואבהיר, שבלי שתמצא את תפישת המציאות שלך שמתנגדת לתפישת הרצון שלך, בלי זה אין אפשרות לעבור לשלב הבא. ועוד אוסיף, שאם תענה תשובה נכונה חלקית / לא נכונה / שגויה, באיתור שלך את הסיבה שבגללה רע לך, דהיינו, אם לא תענה תשובה נכונה באופן מלא, ל - מהי תפישת המציאות שלך (מה שאתה חושב שקורה) שמתנגשת בתפישת הרצון העצמי שלך (מה שאתה חושב שאתה רוצה), הרי שיתכן שגם לא תצליח לטפל בתחושה הרעה שלך, ועליך ללמוד למצוא את התנגדות הרצון שיוצרת אצלך את התחושה הרעה.

ואחרי שמצאת את מה שאתה חושב שקורה ואת מה שאתה חושב שאתה רוצה שיקרה, עכשיו הדרך לטפל בתחושה הרעה, היא לבדוק, מהי האמת?! ולברר את האמת ואת כל האמת ורק את האמת, עד שהתחושה הרעה תעלם ב 100%, כל תחושה רעה מכל סוג, אם ובמידה ותרצה להעלים אותה ואם ובמידה ותחקור אותה עד הסוף שלה, כפי שאסביר כאן.

ובפועל, עליך לברר מהי האמת, האם באמת מה שאני חושב שקורה, אכן קורה. והאם מה שאני חושב שאני רוצה שיקרה, אכן אני רוצה את זה. שזה נקרא, להטיל ספק במציאות + להטיל ספק ברצון.

לדוגמה, אתה מרגיש רע. למה אתה מרגיש רע? מה אתה חושב שקורה? + מה אתה חושב שהיית רוצה שיקרה אחרת? תשובה: אני חושב שלא אוהבים אותי + אני חושב שאני רוצה שיאהבו אותי. תפישת המציאות שלך היא שלא אוהבים אותך ותפישת הרצון שלך היא שאתה רוצה שיאהבו אותך.

אז עכשיו עליך לשאול את עצמך כך: אני חושב שלא אוהבים אותי. האם באמת לא אוהבים אותי? האם זאת האמת / כל האמת / אך ורק האמת? ואולי ההפך המוחלט הוא הנכון, אולי אוהבים אותי הכי בעולם? מה האמת? וזה נקרא להטיל ספק בתפישת המציאות. כאשר יש לשים לב, גם להיבט של, אולי ההפך המוחלט הוא הנכון, שהוזכר כאן לעיל.

כמו כן בנוסף עליך לשאול את עצמך כך: אני חושב שאני רוצה שיאהבו אותי. האם באמת אני רוצה שיאהבו אותי? האם זאת האמת / כל האמת / אך ורק האמת? ואולי ההפך המוחלט הוא הנכון, אולי אני לא רוצה בכלל שיאהבו אותי ואני אפילו רוצה שרק ישנאו אותי? מה האמת? וזה נקרא להטיל ספק ברצון. כאשר גם כאן יש לשים לב, גם להיבט של, אולי ההפך המוחלט הוא הנכון, שהוזכר כאן לעיל.

ויש לשים לב לכך, שהרעיון הוא לברר את מידת האמיתות של המחשבה. כי לא כל מחשבה היא אמת או שקר באופן חד משמעי. אלא לפעמים מחשבה היא נכונה באחוז מסוים, מהיבט מסוים בלבד, וצריך לראות ולהבין את זה באופן מדוייק. ז"א השאלה האם זאת האמת ש X, פירושה, האם ועד כמה זאת האמת ש X.

ומה לשאול קודם, האם קודם להטיל ספק ברצון או קודם להטיל ספק במציאות? תשובה: יש יתרונות לזה ולזה. והסברתי את זה במקומות אחרים. אז לצורך העניין כרגע, לא זה לא משנה.

ואיך מטילים ספק? ואיך ללמוד להטיל ספק? ואיזה שאלות לשאול כאשר מטילים ספק? ואיך לדעת מה ההפך המוחלט של המחשבה שלך? את כל זה הסברתי במקומות אחרים

ואחרי שמטילים ספק במציאות וברצון, כמובן שמתקבלות תשובות כלשהן. כגון לדוגמה שיכולה להתקבל תשובה שאומרת, שכן, לא אוהבים אותי. וכן, אני רוצה שיאהבו אותי. אלא שמכאן מתקדמים עוד יותר פנימה, ושואלים, מי אמר שזה נכון מה שאני חושב שקורה ושאני רוצה? האם אני חייב לחשוב כך, שבאמת קורה ושבאמת אני רוצה את מה שאני חושב שקורה ושאני חושב שאני רוצה? האם מה שאני חושב זה באמת מדוייק ב 100%, או שמא זאת לא כל האמת? וכולי.

וכל תשובה שמתקבלת, גם עליה מטילים ספק, האם זאת אכן כל האמת. לדוגמה: נניח שהתשובה לשאלה האם באמת לא אוהבים אותי, היא, כן באמת לא אוהבים אותי. וההוכחה לכך היא שאנשים לא רוצים לדבר איתי. אז על זה אנחנו נמשיך לתחקר ולשאול, האם באמת אנשים לא רוצים לדבר איתי?! האם זה שאנשים לא רוצים לדבר איתי, האם זה אומר בהכרח שאנשים לא אוהבים אותי?!

או לדוגמה, אני רוצה שיאהבו אותי, כי זה עושה לי טוב. אז נשאל, האם באמת זה שאוהבים אותי, מחייב את זה שזה יעשה לי טוב?! האם אני חייב לרצות שיאהבו אותי?! האם אני יכול להרגיש טוב גם בלי שיאהבו אותי?! ולמה בכלל אני רוצה להרגיש טוב?! וכך הלאה עוד שאלות נוספות, שגם אותן צריך לדעת לשאול, בעיקר ע"פ הנוסחה הבאה, שהולכת כך:


איך מנתחים סיבתיות של סיבה ותוצאה. אם מישהו חושב ש X הוא הסיבה של Y, עליו לשאול את עצמו. 1 - האם X מחייב את התוצאה Y, או שאפשרי ש X יוביל לתוצאה שונה / הפוכה מ Y. 2 - האם Y הוא בהכרח תוצאה של X, אולי הוא תוצאה גם של X וגם של משהו אחר, או רק של משהו אחר. 3 - מה הסיבה של X עצמו, האם X הכרחי.


ועכשיו נעבור לצורך העניין לאיך מנתחים פחד באופן כללי. אז פחד, הוא בעצם רע, עתידי. אז כמו שברע של ההווה, אנחנו אמורים להטיל ספק ברצון ולהטיל ספק במציאות כפי שהוסבר לעיל, כך גם לגבי פחד עתידי. אמורים שלב ראשון לזהות את התנגדות הרצון. ושלב שני להטיל ספק ברצון ובמציאות.

ז"א, שאם בהווה אני שואל, האם זה באמת קורה מה שאני חושב שקורה, אז על העתיד נשאל, האם זה באמת יקרה מה שאני חושב שיקרה?! ואם בהווה אני שואל, האם אני באמת רוצה את מה שאני חושב שאני רוצה שיקרה, אז על העתיד נשאל, האם אני באמת רוצה שבהכרח יקרה דווקא מה שאני חושב שאני רוצה שיקרה?!

וגם כאן צריך באופן כללי לדעת, האם ומתי מומלץ להטיל ספק ברצון או במציאות או גם וגם. וכפי שהסברתי במקומות אחרים. אבל כאן מוסברת הדרך באופן כללי.

ועכשיו נחזור לדוגמה המקורית, של ניתוח חרדת קהל / חרדת במה. אז מהו בעצם פחד קהל / פחד במה? תשובה: זו בעצם תחושה רעה, מסוג של פחד עתידי. וכפי שאמרנו בשלב הראשון צריך לזהות את התנגדות הרצון. ז"א למצוא את מה שאני חושב שיקרה, שמתנגש ושלא תואם את מה שאני רוצה שיקרה.

כי אם מישהו חושב שיש לו חרדת דיבור בפני קהל, סתם כך בלי סיבה, שסתם כך יש לו בעיה עם עמידה מול קהל ועם דיבור מול קהל, הרי שבעצם אין לאן להתקדם לגבי טיפול בחרדת קהל הזאת. וכן, נכון שבאמת יש היבט שאומר שהחרדה מופיעה סתם כך בלי סיבה ובאופן אקראי לגמרי. אבל התייחסתי לזה במקומות אחרים. וכאן לצורך הטיפול בפחד עמידה מול קהל, לשם כך צריך להניח שיש לכך סיבה מסוימת. שיש התנגדות רצון כלשהי. שהאדם חושב שיקרה משהו + האדם חושב שהוא לא רוצה שהדבר הזה יקרה. ושמכך נובע הפחד הופעה מול קהל וכולי.

ולכן, שלב ראשון נשאל את האדם שאומר שרע לו, בצורה של פחד קהל, למה רע לך? מהי התנגדות הרצון שלך? מה אתה חושב שיקרה לך אם תדבר מול קהל, ושבמקביל אתה חושב שאתה לא רוצה שיקרה לך, כאשר תדבר בפני קהל.

וכאן לצורך הסימולציה, נניח שהתשובה של האדם תהיה, אני חושב שכאשר אני אדבר בפני קהל, אני ארגיש לחץ + אני לא רוצה להרגיש לחץ. ולכן אני מפחד לדבר מול קהל. כאשר בעצם תפישת המציאות העתידית היא, שאני חושב שאני ארגיש לחץ כאשר אנאם בפני אנשים + תפישת הרצון העתידית היא, שאני חושב שאני לא ארצה להרגיש לחץ כאשר אנאם בפני אנשים. ומאחר שיש התנגדות רצון עתידית, בין מה שאני חושב שיקרה, לבין מה שאני חושב שאני רוצה שיקרה, ממילא אני מרגיש רע עתידי, שנקרא חרדת קהל.

אז כפי שאמרנו, עכשיו צריך להטיל ספק ברצון ולהטיל ספק במציאות. דהיינו, לשאול, האם באמת ועד כמה אני חושב שארגיש לחץ כאשר אהיה מול קהל? והאם באמת ועד כמה אני חושב שאני לא רוצה להרגיש את הלחץ הזה?

אבל כדי להגיע לכל ההיבטים האפשריים של העניין הזה, לשם כך נעבוד עם הנוסחה שהוצגה כאן קודם, לבדיקת סיבתיות. ז"א שיש לנו כאן תהליך של סיבה ותוצאה. כאשר התוצאה היא החרדת במה / חרדת קהל. והסיבה לכך היא, מה שצוין קודם. שזאת המחשבה שאומרת שארגיש לחץ מול קהל ושאני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל.


ולכן עכשיו נשאל את 3 השאלות הבאות:

1 - האם הסיבה מחייבת את התוצאה. האם זה שאני חושב שאני ארגיש לחץ מול קהל, ושאני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל, האם זה מחייב אותי לפחד לעמוד מול קהל?

2 - האם התוצאה מתחייבת מהסיבה. האם זה שאני מפחד לדבר לפני קהל, האם זה באמת נובע מהסיבה שצוינה לעיל, או שמא יש סיבה אחרת / נוספת / שונה?

3 - מה מחייב את הסיבה. דהיינו, האם זה שאני חושב שארגיש לחץ ו + זה שאני חושב שאני לא רוצה להרגיש לחץ, האם זה אכן מחויב והכרחי לחשוב כך שזה יקרה + שאני לא רוצה שזה יקרה? האם זאת כל האמת וכולי?


והתשובות שנגיע אליהן יהיו כדלקמן:

1 - האם זה שאני חושב שאני ארגיש לחץ מול קהל, ושאני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל, האם זה מחייב אותי לפחד לעמוד מול קהל?

תשובה: כן! מאחר שאם אני חושב שיקרה משהו שאני לא רוצה שיקרה, אז מחויב שארגיש פחד.

2 - האם זה שאני מפחד לדבר לפני קהל, האם זה באמת נובע מהסיבה שצוינה לעיל, או שמא יש סיבה אחרת / נוספת / שונה?

תשובה: כאן יכול להיות שהתשובה תהיה שכן, דהיינו, שזאת הסיבה היחידה. אבל יכול להיות שתהיה עוד תשובה, כגון לדוגמה, אני חושב שיצחקו עלי ואני לא רוצה שיצחקו עלי. אני חושב שאני אתבלבל ואגמגם ואני לא רוצה להתבלבל ולגמגם. וכיו"ב עוד סיבות שיכולות לגרום לחרדת במה ולפחד מפני קהל הזה. וכרגע נתייחס לעניין כאילו זאת אכן הסיבה היחידה. אבל במציאות, אם יש עוד סיבות שיוצרות את הפחד לנאום בפני קהל, צריך עבור כל אחת מהן, לעשות את התהליך שאנחנו עושים עבור הסיבה שהוצגה כאן.

3 - האם זה שאני חושב שארגיש לחץ ו + זה שאני חושב שאני לא רוצה להרגיש לחץ, האם זה אכן מחויב והכרחי לחשוב כך שזה יקרה + שאני לא רוצה שזה יקרה? האם זאת כל האמת וכולי?

תשובה: גם כאן כמובן יתכנו תשובות שונות. אבל נניח לצורך העניין שהתשובה תהיה, כן, אני חושב שארגיש לחץ, ואני חושב שאני לא רוצה להרגיש לחץ.


ואיך מתקדמים מכאן?

עכשיו בעצם נמשיך לחקור את הסיבה של הסיבה. ונשאל:

1 - מה הסיבה לכך שאני חושב שארגיש לחץ מול קהל?

2 - מה הסיבה שאני חושב שאני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל?


והתשובות שיתקבלו יהיו:

1 - מה הסיבה לכך שאני חושב שארגיש לחץ מול קהל?

תשובה אופיינית לדוגמה: כי אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל ולכן אני ארגיש לחץ כאשר אדבר בפני קהל.

2 - מה הסיבה שאני חושב שאני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל?

תשובה לדוגמה: כי אני מפחד שיראו שאני לחוץ.

ואזכיר שוב, שאם חוקרים משהו ולא יודעים מה התשובה, מה לעשות? ואיך לדעת לשאול את השאלה המדויקת? את זה הסברתי במקומות אחרים וצריך ללמוד את זה מסודר. אבל כאן מוצג תהליך לדוגמה באופן כללי.


ועכשיו בעצם נציב את התשובות בנוסחה הקודמת, ונמשיך לחקור את הסיבתיות שהוצגה כאן. כי בעצם קיבלנו כאן 2 משפטים חדשים של סיבה ותוצאה.

משפט 1:

תוצאה: אני חושב שארגיש לחץ מול קהל.

סיבה: אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל.

משפט 2:

תוצאה: אני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל.

סיבה: אני מפחד שיראו שאני לחוץ.

ולכן ניקח לדוגמה את משפט 1 שאומר: תוצאה: אני חושב שארגיש לחץ מול קהל. סיבה: אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל. ונשאל עליו את 3 השאלות הבאות:

1 - האם זה ש - אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל, מחייב את זה ש - אני חושב שארגיש לחץ מול קהל?

2 - האם זה ש - אני חושב שארגיש לחץ מול קהל, האם זה באמת רק בגלל ש - אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל? אולי יש סיבות נוספות / אחרות לכך?

3 - למה ומה הסיבה ש - אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל?

ובנוסף ניקח את משפט 2 שאומר: תוצאה: אני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל. סיבה: אני מפחד שיראו שאני לחוץ. ונשאל גם עליו את 3 השאלות הבאות:

1 - האם זה ש - אני מפחד שיראו שאני לחוץ, מחייב את זה ש - אני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל? או שאולי יכול להיות שלמרות שאני מפחד שיראו שאני לחוץ, עדיין לא בהכרח שלא ארצה להרגיש לחץ מול קהל? כי אולי יש דרך וסיטואציה כלשהי, שלמרות שאני לא רוצה שיראו שאני לחוץ, עדיין אפשרי שבכל זאת אני כן ארצה או שלא ישנה לי אם אני ארגיש לחוץ מול הקהל.

ואבהיר: כל רצון ניתן להסתכל עליו בצורה של: רוצה / לא רוצה / לא משנה. לדוגמה: אני רוצה שיצחקו עלי. אני לא רוצה שיצחקו עלי. לא משנה לי אם יצחקו עלי.

ולכן בדוגמה הנ"ל אמרנו, האם הכרחי שזה שאני לא רוצה שיראו שאני לחוץ, האם זה מכריח אותי לא לרצות להרגיש לחוץ מול קהל. אולי אפשרי שלמרות שאני לא ארצה שיראו שאני לחוץ, עדיין מסיבה כלשהי, ארצה או שלא יהיה אכפת לי, אם ארגיש לחץ מול הקהל.

2 - האם זה ש - אני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל, האם זה באמת רק בגלל ש - אני מפחד שיראו שאני לחוץ? אולי יש סיבות נוספות / אחרות לכך שאני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל? כי צריך לאתר גם אותן ולטפל גם בהן.

3 - למה ומה הסיבה ש - אני מפחד שיראו שאני לחוץ? האם אני חייב לפחד מזה שיראו שאני לחוץ? למה אני מפחד מזה שיראו שאני לחוץ? האם באמת יראו שאני לחוץ?


ועכשיו לתשובות אפשריות שיתקבלו לשאלות הנ"ל:

1 - האם זה ש - אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל, מחייב את זה ש - אני חושב שארגיש לחץ מול קהל?

תשובה: כן! כי אם באמת אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל, אז מצד ההגדרה מתחייב שארגיש לחץ כאשר אדבר מול הקהל.

2 - האם זה ש - אני חושב שארגיש לחץ מול קהל, האם זה באמת רק בגלל ש - אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל? אולי יש סיבות נוספות / אחרות לכך?

תשובה: כן! כי בעצם להגיד אני מרגיש לחוץ ואני ארגיש לחץ, זה אותו הדבר בדיוק.

או במילים אחרות, המשפט הזה, שאומר: תוצאה: אני חושב שארגיש לחץ מול קהל. סיבה: אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל. הוא משפט...
התחלה אני מרגיש אפשרי תחושת ביטחון עצמי מאמן אוהבים לברר להתמודד עם פחד איך לטפל בחרדה שחרור מהרצון שיפור הביטחון העצמי איך לטפל איך לטפל בחרדה איך לטפל בחרדות איך לטפל בפחד איך לטפל בפחדים אימון אימון אישי אימונים אנשים בדיקת סיבתיות דוגמאות דוגמה דוגמה לטיפול דוגמה לטיפול רגשי דוגמה לטיפול רגשי קוגניטיבי הדרכה הדרכה למאמנים הדרכה למאמנים אישיים הדרכה למטפלים הרגשה הרגשה של רע הרגשת התמודדות התמודדות עם פחד התמודדות עם פחדים חוויה חוויות חווית חרדה חרדות חרדת חרדת במה חרדת קהל טיפול טיפול בחרדה טיפול בחרדות טיפול בפחד טיפול בפחדים טיפול ברגשות טיפול ברגשות רעים טיפול בתחושות רעות טיפול נגד חרדה טיפול נגד חרדות טיפול רגשי טיפול רגשי קוגניטיבי טיפולים טיפולים נגד חרדה טיפולים נגד חרדות להתאמן להתמודד להתמודד עם פחד להתמודד עם פחדים לטיפול לטיפול בחרדות לטיפול בפחד לטיפול בפחדים לטפל לטפל באנשים לטפל בחרדה לטפל בחרדות לטפל בפחד לטפל בפחדים ללמוד ללמוד לטפל ללמוד לטפל באנשים למידה מאמן מאמן אישי מאמנים מאמנים אישיים מבוא מבוא להתמודדות מבוא להתמודדות עם פחד מבוא לטיפול מבוא לטיפול בחרדות מטופל מטופלים מטפל מטפלים מפחד ממנו נוסחאות נוסחה נוסחה לטיפול נוסחה לטיפול ברגשות רעים נוסחה לטיפול בתחושות רעות ניתוח ניתוח סיבתיות סיבה ותוצאה סיבתיות פחד פחד במה פחד קהל פחדים פסיכולוגיה קוגניטיבית קוגניטיבי רגש רגשות רגשות רעים רגשיות שיטה שיטה לטפל בחרדות תחושה תחושה של רע תחושות תחושות רעות תחושת
טיפים לאנשי מכירות, טעויות במכירות, איך למכור יותר? פשוט למכור, קשה למכור, יעוץ לאנשי מכירות, הדרכה לאנשי מכירות, איך להיות איש מכירות מצליח? להצליח בתור איש מכירות, טיפים לאיש מכירות
טיפים לאנשי מכירות, טעויות במכירות, איך למכור יותר? פשוט למכור, קשה למכור, יעוץ לאנשי מכירות, הדרכה לאנשי מכירות, איך להיות איש מכירות מצליח? להצליח בתור איש מכירות, טיפים לאיש מכירות
... מכירות, טעויות במכירות, איך למכור יותר? פשוט למכור, קשה למכור, יעוץ לאנשי מכירות, הדרכה לאנשי מכירות, איך להיות איש מכירות מצליח? להצליח בתור איש מכירות, טיפים לאיש מכירות ... פעמים ניתן למצוא דרכים לא הגיוניות למכור, אך בסופו של דבר, הדרך הגיונית היא שתוביל לתוצאה הטובה ביותר. יש להימנע מדרכים לא הגיוניות שלא מתאימות למוצר או ללקוח, ולהתמקד בדרכים ... הרבה פעמים ניתן למצוא דרכים לא הגיוניות למכור, אבל בדרך כלל הדרך הגיונית תוביל לתוצאה טובה יותר. לדוגמה, אם תנסה להמציא שיטות מכירה אקראיות שלא מתאימות למוצר או ללקוח, סביר ... לא אוהבים למכור זה גם בגלל שהם מרגישים שזה קשה ולמה זה קשה זה קשה מכמה סיבות. סיבה ראשונה אחת הסיבות הכי נפוצות כי הם מרגישים שהם מרמים את הלקוח ולמה הם מרגישים שהם ... ש: נכון. אליעד: אוקי סבבה. ש: לפעמים אני אומר ההיצמדות. אליעד: אני אסביר לך למה זה מסיבה אחרת לדעתי כי אתה מניח, נגיד שנכנסת איזו חנות זאת הייתה? ש: בגדים אני יודע. אליעד: לא ... שונים. ש: זה יותר מצומצם גם בגלל המחירים. אליעד: בדיוק לכן שמה אתה תצטרך נגיד יותר הדרכה כי אתה גם פחות יודע להבדיל בין המוצרים למרות זאת נגיד בבגדים זה עניין של טעם והוא פחות ... the same no או דומה. אליעד: וקנית? ש: כן כי הן קלעו עזרו לי. אליעד: בסדר גמור. ש1: הנוסחה לדעתי פשוט אם את מרגישה שזה נכון וטוב לך אז זהו. ש2: לא אם הם מתחברים אלי ולא מנסים ...
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
... טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים מהי הדרך הטובה ביותר ללמד וללמוד? ההרצאה עוסקת בשיטות יעילות ללימוד, במיוחד בהוראת מתמטיקה וגיאומטריה, תוך התמקדות בהבנת תהליכים סיבתיים בהוראה. המרצה מציין את השאלה החשובה: האם אנחנו יודעים להסביר את מה שאנחנו מלמדים? כדי להסביר בצורה טובה יש להקפיד על הבנת החומר קודם ... את התהליך הצפוי באופן ברור. אחד העקרונות החשובים הוא להשתמש בנוסחאות שכוללות את כל המידע שנמצא בעיה, אך אליעד מדגיש שאין צורך להעמיס על התלמיד עם יותר מדי מידע מיותר. לדוגמה, אם המשולש הוא ישר זווית, ... של היסודות. לדוגמה, בהוראת גיאומטריה יש מורים שמתמקדים בנוסחאות מבלי להבטיח שהתלמידים מבינים את החוקים העומדים מאחוריהם. לעיתים, כדי לעזור לתלמיד, יש לתת דוגמה שתמחיש את הרעיון בצורה מעשית, ולוודא ... צריכה להסתפק בהסברת הנושא בלבד. חשוב שגם התלמידים יבינו את הסיבה מאחורי כל פעולה שהם עושים. ברגע שהתלמיד מבין למה הוא עושה משהו, הוא יוכל להתמודד עם בעיות חדשות בקלות רבה יותר. לכן, כשמורים מסבירים ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
... מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים איך להתמודד עם פחד וחרדה בשיעור ראשון כשלמדתי מורים חדשים? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בסיפור אישי שקשור לשיעור הראשון של מורה שניצבה מול ... תחושת כישלון ורצתה לברוח. השיחה נעה סביב הפחדים שמלוים את המורה במהלך השיעור הראשון, כמו תחושת חרדה מכישלון, פחד לא להצליח והדאגה שמא התלמידים לא יקשיבו. אליעד עוזר למורה להבין את מהלך השיעור תוך כדי חקירה של העובדות. הוא ממליץ לה לשאול את עצמה מה האמת? - האם מדובר במצב אמיתי של כישלון, או שמא זו תחושת חרדה שנוצרת מהלחץ הפנימי שלה. בעזרת שאלות כמו מה הסיכוי שזה יקרה שוב? המורה מתחילה להבין את רמת הסיכון של האירועים, ולאט לאט עובר את ... לפי הציפיות. הוא מדגיש את הצורך להבין שלפעמים צריך לשחרר את הלחץ הפנימי ולהתמקד בתהליך, ולא בתוצאה המיידית. אליעד מדבר על כיצד להתמקד במטרה הבסיסית - להעביר את החומר - וכיצד לא להיתפס לכל פרט קטן שמתרחש בכיתה. הוא מסביר שהציפיות ... לא מקשיב, ושעליה להיות גמישה יותר בתפיסת הדרך שבה השיעור מתנהל. מה לעשות בשיעור הראשון? כיצד להתמודד עם פחד וחרדה בתור מורה? איך להוריד את רמת הלחץ בשיעור הראשון? איך לעמוד מול כיתה עם התלמידים? מהי הדרך להתמודד עם בלגן בכיתה? ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
... מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז ... עם הבדלים בין ילדים שונים? עלתה שאלה מעשית: מה עושים כשמדובר בקבוצה גדולה של ילדים (למשל חמישים ילדים), שלכל אחד מהם יש רצונות שונים ומגוונים. הודגש שאין נוסחה אחידה שיכולה לרצות את כולם, מפני שלכל ילד יכול להיות עניין שונה (כדורגל, בובות, ... חמור ועדיין להשיג שקט ומשמעת בכיתה. הוסבר שאם מה שעובד בצורה קיצונית הוא מישהו שנכנס ומצעק בקול חזק, אולי אפשר לנסות להוריד את הווליום ולראות אם עדיין תתקבל תוצאה דומה. אך גם הובהר שאם לא יודעים בדיוק ממה הילדים מפחדים, לא בטוח שניתן לשכפל את ... לעזור לה, וכל השאר מרגישים מקופחים. אחת ההצעות שהועלו היא ליצור משימות כיתתיות גדולות, כך שכל הילדים יוכלו להשתתף ולהרגיש שהם תורמים במידה שווה. אפשר גם לשלב שיטה של תורנות: בכל שיעור קבוצה אחרת משתתפת בעזרה, וידוע שבשיעורים הבאים כולם יקבלו תור ... איך אני עושה טוב לכולם תחשוב שזה חמישים, נגיד אני אומרת סתם מקרה קיצוני חמישים ילדים כל אחד מעניין אותו משהו אחר כל אחד כאילו הטוב שלו. אליעד: את רוצה את האמת כנוסחה אין לזה תשובה אין לזה פתרון זה כמו לשאול איך אני יכולה למלא לכולם את אותו רצון לא ... עכשיו מה זה אומר זה אומר שכשמצד אחד הם מאוד מרוכזים בדברים שלהם מאוד מרוכזים אבל מצד שני הם כאילו הופכים את הצורה למחויבת הוא אומר זאת הצורה זה מה שמחויב לי בלי סיבה ככה אבל מצד שני אם את נגיד תצעקי עליו ותגידי לו שב אז פתאום יש לו צורה אחרת שהיא ... אותכם לעשות משהו שיגרום להם לחשוב שהם אנשים חשובים שהם לא סתם ילדים קטנים שמישהו מעריך אותם ומתייחס אליהם ברצינות נגיד. ש: ציור כללי. אליעד: פשוט מוצאים מה הסיבה מה המחויב שלהם ממלאים את הרצון. ש: גם לעשות איזשהו סדר בא נגיד שכל פעם שאת מגיעה. ...
ניתוח תהליך, איך להיות ראפר? הדרכת מורים, הדרכת הורים, הדרכת מחנכים, כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ
ניתוח תהליך, איך להיות ראפר? הדרכת מורים, הדרכת הורים, הדרכת מחנכים, כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ
ניתוח תהליך, איך להיות ראפר? הדרכת מורים, הדרכת הורים, הדרכת מחנכים, כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ איך להפוך לראפר מקצועי ומה התהליך שצריך לעבור? אליעד כהן מציג בהרצאה תהליך מפורט כיצד אפשר להפוך לראפר ... משפטים באורך קבוע של חמש מילים בדיוק, או משפטים בהם המילה הראשונה והאחרונה מתחרזות. בצורה הזו מפתחים בהדרגה את היכולת לכתוב שורות לראפ. אליעד מדגיש שהיכולת לאלתר היא תוצאה של שליטה מוקדמת במיומנויות הבסיסיות הללו. בנוסף, אליעד מדגיש את החשיבות של אוצר מילים רחב ומיומנות בשליטה בחריזה ומילים נרדפות. אם אדם רוצה לכתוב ... יוכל לאלתר משפטים משמעותיים או מעניינים. איך יודעים להבדיל בין מחסום רגשי לבין בעיית מיומנות? חלק משמעותי נוסף שאליעד כהן מתייחס אליו הוא ההבדל בין בעיה רגשית (כמו חרדת קהל או פחד במה) לבין בעיה טכנית במיומנות. אליעד מסביר כיצד ניתן להבחין בין השניים באמצעות פירוק התהליך הגדול לתת - תהליכים קטנים. לדוגמה, אדם שאומר שהוא לא מצליח לחנות ברוורס, כיצד נדע אם מדובר בחרדת חנייה או בבעיה טכנית? פשוט מפרקים את התהליך: בודקים האם הוא מסוגל לנסוע קדימה. בודקים האם הוא מסוגל להעביר הילוכים. בודקים האם הוא מסוגל לנסוע אחורה בקו ישר, וכן הלאה. אם האדם שולט בכל אחד מהשלבים הטכניים בנפרד אך עדיין לא מצליח לבצע את הפעולה השלמה, כנראה שיש מחסום רגשי או חרדה שמונעים ממנו להשלים את המשימה. מה הקשר בין פירוק תהליכים להנחות יסוד? אליעד כהן מסביר שהיכולת לפצל תהליך גדול לתהליכים קטנים היא למעשה יכולת ... גדולים לתת - תהליכים קטנים, עד שהאדם מצליח לשלוט בכל אחד מהחלקים בנפרד. איך להיות ראפר מקצועי? איך לכתוב שיר ראפ? כיצד לפתח מיומנות אלתור בפריסטייל? איך מתמודדים עם חרדת קהל ופחד במה? מהן הנחות יסוד? איך להדריך מורים ומחנכים? כיצד לזהות מחסום רגשי? חרדת קהל, פחד במה
הדרכת מורי נהיגה, הדרכת מורים, ללמוד חניה לאחור, ללמוד לחנות ברוורס, איך לחנות ברוורס? חניה בניצב למדרכה, איך לחנות בניצב? איך חונים בין שתי מכוניות? איך חונים בניצב? הדרכה למורים, ניתוח תהליך
הדרכת מורי נהיגה, הדרכת מורים, ללמוד חניה לאחור, ללמוד לחנות ברוורס, איך לחנות ברוורס? חניה בניצב למדרכה, איך לחנות בניצב? איך חונים בין שתי מכוניות? איך חונים בניצב? הדרכה למורים, ניתוח תהליך
... לחנות ברוורס? חניה בניצב למדרכה, איך לחנות בניצב? איך חונים בין שתי מכוניות? איך חונים בניצב? הדרכה למורים, ניתוח תהליך איך ללמד תלמיד לחנות ברוורס בין שתי מכוניות? אליעד כהן מסביר כיצד ... הדרגתית, התלמיד יבין מהר יותר, ילמד לעומק, ובסופו של דבר התהליך כולו ייקח פחות זמן, ויוביל לתוצאות טובות יותר בטווח הארוך. כיצד דוגמת לימוד ראפ מתקשרת לנושא החניה? אליעד ...
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
... בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, ... כאשר ילד נמצא בדיכאון, לא רוצה לחיות ואף מביע רצון להתאבד, זה מעורר בהורים פחד, לחץ ותחושת חוסר אונים. לפי אליעד כהן, הסיבה לכך שהילד מרגיש דיכאון או רצון למות קשורה בדרך כלל לחוויות שהילד עבר או לפרשנויות ששתלו בו הסביבה, במיוחד ... קולט ומפנים את תגובות ההורים, במיוחד כשמדובר בטראומות, ולכן חשוב קודם כל לבדוק עד כמה ההורים עצמם לחוצים, מדוכאים או חרדים מהמצב. אליעד כהן ממליץ להורים לשאול את עצמם תחילה: איך אנחנו הגבנו לאירוע שהילד חווה? איך הסברנו לו את האירוע, וכיצד אנחנו משדרים את הרגשות שלנו לגביו? ככל שההורים יותר לחוצים וחרדים , הילד מחקה באופן לא מודע את תגובותיהם, וכך נכנס למצב של חוסר אונים ודיכאון. כדי לעזור לילד, ההורים צריכים ... ההורים הוא להבין את המקור האמיתי לרגשותיו, לסייע לו לפרש את המציאות באופן שיקל על סבלו, ובעיקר להימנע מלהעביר אליו את החרדות והדאגות שלהם עצמם. למה הילד שלי בדיכאון? איך לעזור לילד שרוצה להתאבד? איך להסביר לילד משמעות החיים? למה ...
הדרכה להורים, איך לשכנע ילדים? איך לגרום לילד לא לצעוק? לגרום לילד להתנהג בצורה בוגרת, לחנך ילד נכון, איך להעיר לילד? איך לגרום לילד לחשוב? איך לגרום לילד להירגע? בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים
הדרכה להורים, איך לשכנע ילדים? איך לגרום לילד לא לצעוק? לגרום לילד להתנהג בצורה בוגרת, לחנך ילד נכון, איך להעיר לילד? איך לגרום לילד לחשוב? איך לגרום לילד להירגע? בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים
הדרכה להורים, איך לשכנע ילדים? איך לגרום לילד לא לצעוק? לגרום לילד להתנהג בצורה בוגרת, לחנך ילד נכון, איך להעיר לילד? איך לגרום ... אותה להבנה שאין באמת בעיה גדולה כפי שהיא מרגישה. מה החשיבות של ניתוח הנחות יסוד מול ילדים? אליעד כהן מדגיש שכאשר הילד מגיב בצעקה או בכעס, ישנן הנחות יסוד שעומדות מאחורי ההתנהגות שלו. הוא מסביר ... לתקשר בצורה רגועה ולגרום לו להבין שדווקא התנהגות בוגרת ושקטה תביא לו תוצאות טובות יותר. איך ההורים יכולים לפתח אצל הילדים התנהגות בוגרת ואחראית? אליעד כהן מסביר שהמטרה היא לא רק להנחות את הילד איך ... מסוימת. ההורה צריך להגיע לשיחה עם הילד במצב פנימי של אמת - ללא העדפה לתוצאה ספציפית מראש. הילד מזהה אם ההורה שואל שאלות מתוך רצון אמיתי להבין אותו, או שהוא רק מנסה לשנות אותו. כשהורה פועל מתוך אמת ... לחשיבה בוגרת איך ללמד ילד להטיל ספק? איך להעיר לילדים בצורה נכונה? הדרכה להורים לילדים עם בעיות התנהגות ...
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, מריבה על ירושה, סכסוכי ירושה, גישור ירושה, הדרכת מגשרים, הדרכה למגשרים, איך לגשר בין אנשים? איך לפתור סכסוך משפחתי? אימון למגשרים, לימודי גישור
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, מריבה על ירושה, סכסוכי ירושה, גישור ירושה, הדרכת מגשרים, הדרכה למגשרים, איך לגשר בין אנשים? איך לפתור סכסוך משפחתי? אימון למגשרים, לימודי גישור
... משפחתי, מגשר משפחתי, מריבה על ירושה, סכסוכי ירושה, גישור ירושה, הדרכת מגשרים, הדרכה למגשרים, איך לגשר בין אנשים? איך לפתור סכסוך משפחתי? אימון למגשרים, לימודי גישור מה עושים כשיש סכסוך משפחתי על ירושה? ההרצאה עוסקת בנושא סכסוכי ירושה וגישור משפחתי, ... על העברת החלק שירש מהאם לאב, דבר שמונע מהאב להשתמש בנכסים מסוימים, כגון קופת הגמל. הסיבה לסירוב של הבן לא תמיד ברורה, לעיתים מדובר במתח משפחתי קודם, רצון לנקום, או פשוט חוסר הסכמה עקרוני. מה עושים ... ירגישו בטוחים. איך מוצאים פתרונות יצירתיים בגישור ירושה? אליעד מציע למגשרים ולמי שעוסק באימון למגשרים לחפש פתרונות יצירתיים שיאפשרו לשני הצדדים לצאת מרוצים. הוא מבהיר שתפקידו של המגשר הוא להבין תחילה מה ... מגשרים על סכסוך משפחתי? גישור ירושה דוגמאות לימודי גישור משפחתי איך להגיע לפשרה בירושה? אימון למגשרים מתחילים ...
חינוך ילדים בדרך של אליעד כהן, איך לחנך ילדים בצורה בוגרת? איך לחנך ילדים להיות יותר חכמים? איך לחנך ילדים קטנים לחשוב בצורה נכונה? הדרכת הורים, הדרכה להורים, איך מחנכים ילדים להיות בוגרים?
חינוך ילדים בדרך של אליעד כהן, איך לחנך ילדים בצורה בוגרת? איך לחנך ילדים להיות יותר חכמים? איך לחנך ילדים קטנים לחשוב בצורה נכונה? הדרכת הורים, הדרכה להורים, איך מחנכים ילדים להיות בוגרים?
... בדרך של אליעד כהן, איך לחנך ילדים בצורה בוגרת? איך לחנך ילדים להיות יותר חכמים? איך לחנך ילדים קטנים לחשוב בצורה נכונה? הדרכת הורים, הדרכה להורים, איך מחנכים ילדים להיות בוגרים? איך לחנך ילדים לחשוב בצורה ... מבוגרים יכולים להיעזר בידע ובניסיון שיש להם כדי להבין רעיונות חדשים, אבל ילדים קטנים נמצאים בנקודה בה חסרה להם התשתית התפיסתית והקוגניטיבית להבנת מושגים מופשטים כמו רצון, מחויב וסיבה ותוצאה. האם אפשר בכלל ללמד ילדים מושגים פילוסופיים ... את הילד לבדוק בעצמו את האמת של הדברים, לזהות מהי עובדה ומהו פירוש שלו לאותה עובדה, ולחקור האם תגובה או תחושה מסוימת היא מחויבת או רק תוצאה של הפרשנות שלו לאירוע. כיצד ללמד ילדים להבחין בין עובדות ... כאשר ילד מתרגל מספיק פעמים לבדוק את התפיסות שלו על המציאות, לשאול שאלות כמו האם זה מחויב או אפשרי? או האם באמת יש קשר הכרחי בין הסיבה לתוצאה? , התרגול הזה הופך להרגל. כתוצאה מכך, הילד גדל עם חשיבה עצמאית, בוגרת וביקורתית, ומפתח את היכולת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכה למטפלים, מבוא לטיפול בחרדות, מבוא להתמודדות עם פחד, שיטה לטפל בחרדות, איך לטפל בפחדים? נוסחה לטיפול בתחושות רעות, נוסחה לטיפול ברגשות רעים, הדרכה למאמנים אישיים, ללמוד לטפל באנשים, דוגמה לטיפול רגשי קוגניטיבי, חרדת קהל, חרדת במה, פחד במה, פחד קהל, איך לטפל בחרדה? ניתוח סיבתיות, בדיקת סיבתיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נוסחה ל..., איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: נוסחה ל..., איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים, אימון אישי טלפוני, מטפל רגשי בתחום נוסחה ל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8779 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 02:01:21 - wesi1