או הכל או כלום, להמר על הכל, ללכת עד הסוף, ההתמודדות האחרונה, השאלה האחרונה, להיות מרוצה בשלמות מהמציאות, שביעות רצון מלאה מהמציאות, להיות דבר והיפוכו
למה האדם לא מצליח להיות מרוצה ב - 100% מהמציאות?
אליעד מסביר שהסיבה שאדם לא יכול להיות מרוצה באופן מוחלט מהמציאות, נעוצה בשורש הנפרדות. האדם יכול להיות מרוצה מדבר מסוים, או להיות מרוצה מההיפך שלו, אבל לעולם לא יכול להיות מרוצה משני ההפכים בבת אחת. למשל, אדם יכול להיות מרוצה מאוד כשהוא בזוגיות עם האקסית, והוא יכול גם להיות מרוצה מאוד כשהוא לבד. אבל אין אפשרות שהוא יהיה מרוצה ב - 100% בשתי הסיטואציות המנוגדות הללו בו זמנית. זהו הקונפליקט הבסיסי של האדם מול המציאות, הקונפליקט העמוק ביותר שאדם יכול להתמודד איתו.
מה זה אומר להיות דבר והיפוכו בו זמנית?
אליעד מחדד את הנקודה, שמה שמגביל את האדם באמת הוא חוסר היכולת שלו לחשוב ולחוות שני הפכים בו זמנית. האדם תמיד נמצא או במחשבה אחת או בהיפוך שלה, אבל אף פעם לא בשניהם. למשל, אם שואלים מישהו האם יש כיסא בחדר, הוא יכול מיד לומר שאין הבדל בין הכיסא לפיל. אבל אליעד מדגיש שזה רק חצי הדרך. כי מצד אחד אין הבדל בין כיסא לפיל, מצד שני יש הבדל מוחלט, כי כרגע יש כאן רק כסא ולא פיל. זאת אומרת, לא רק להפוך, אלא להצליח להחזיק בו זמנית את שני הקצוות - גם את ההיפוך וגם את המחשבה המקורית.
אדם שנמצא רק בצד ההיפוך נקרא "באחדות שיקרית", כי הוא מתעלם מקיומה של המציאות היום - יומית. מצד שני, אדם שנמצא רק בצד הרגיל נקרא "בנפרדות". המטרה היא לא רק להיות באחדות או רק בנפרדות, אלא גם וגם.
מדוע החשיבה שהכל אפשרי יוצרת קושי?
כשאדם מושך לכיוון שבו שום דבר לא מחויב והכל אפשרי, קשה מאוד לדבר איתו ולהגיע להסכמות. כל שיחה הופכת לאתגר כי הוא תמיד יהפוך כל טיעון. מצד אחד הוא מגיע לאמת עמוקה, אבל מצד שני הוא מאבד את היכולת לתקשר בצורה טבעית, וזה המחיר שהוא משלם. לפי אליעד, האדם נמצא אז ב"אחדות שקרית", בה הוא לא חווה שום דבר באופן מלא, כי כל דבר מיד מוטל בספק.
המצב האידאלי שאליו אליעד מכוון הוא לא לוותר על אף צד, אלא להחזיק בשתי המחשבות המנוגדות באופן מלא בו זמנית - גם שהכל אפשרי וגם שיש דברים מחויבים וספציפיים מאוד.
כיצד ניתן להתאמן בלחשוב דבר והיפוכו בו זמנית?
אליעד נותן דוגמה פרקטית. למשל, בשיחה עם אדם אחר, מצד אחד להקשיב ולהזדהות איתו, לתת לו לדבר ולזרום עם המחשבה שלו, ובו זמנית בתוכך, בראשך, לראות את ההיפוך של כל משפט שהוא אומר. זה אימון פנימי שבו האדם מתרגל להיות בשני מצבים מנוגדים בעת ובעונה אחת. כך אפשר לתחזק את שתי המחשבות - גם המחשבה המקורית וגם את ההיפוך - ולהיות מסוגל להזדהות ולשוחח עם האחרים בצורה טבעית, מבלי לאבד את העומק של ההבנה ששום דבר אינו מוחלט.
למה האדם לא מצליח לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית?
אליעד מסביר שהסיבה שהאדם לא יכול להחזיק את שני ההפכים ביחד היא כי כל קיומו מבוסס על ההבדלה בין דבר להיפוכו. האדם בטוח שיש הבדל בין "יש" ל"אין", ולכן הוא לא מסוגל להחזיק בראשו גם את ה"יש" וגם את ה"אין" ביחד. למשל, האדם יכול להבין אינטלקטואלית שאין הבדל בין חיים למוות, אך עדיין אי אפשר לחוות בו זמנית רצון מלא לחיות ולמות. זו מגבלה תודעתית בסיסית שעל האדם לחקור.
כדי לפצח את זה, אליעד מציע שהאדם קודם כל יגדיר את המטרה הזאת כמטרה המרכזית של חייו - המטרה לחשוב דבר והיפוכו בבת אחת, להיות גם שלם וגם נפרד, גם אחדות מוחלטת וגם נפרדות מוחלטת בו זמנית. המטרה הזאת נראית בלתי אפשרית, אבל דווקא ההגדרה שלה תוביל את האדם לחשוף את המחסום האמיתי שלו, שהיא האמונה הכי חזקה שלו - ההנחה שקיים הבדל בין דבר להיפוכו.
איך הופכים את המחשבה שהיא בלתי אפשרית?
הצעד הראשון הוא להודות שאתה בטוח במאה אחוז שזה בלתי אפשרי. רק אחרי שהאדם מודה שהוא בטוח שזה בלתי אפשרי, הוא יכול להתחיל להטיל ספק בביטחון הזה. השאלה המרכזית שתוביל אותו לשחרור היא "למה אני לא מצליח לחשוב שזה...
אליעד מסביר שהסיבה שאדם לא יכול להיות מרוצה באופן מוחלט מהמציאות, נעוצה בשורש הנפרדות. האדם יכול להיות מרוצה מדבר מסוים, או להיות מרוצה מההיפך שלו, אבל לעולם לא יכול להיות מרוצה משני ההפכים בבת אחת. למשל, אדם יכול להיות מרוצה מאוד כשהוא בזוגיות עם האקסית, והוא יכול גם להיות מרוצה מאוד כשהוא לבד. אבל אין אפשרות שהוא יהיה מרוצה ב - 100% בשתי הסיטואציות המנוגדות הללו בו זמנית. זהו הקונפליקט הבסיסי של האדם מול המציאות, הקונפליקט העמוק ביותר שאדם יכול להתמודד איתו.
מה זה אומר להיות דבר והיפוכו בו זמנית?
אליעד מחדד את הנקודה, שמה שמגביל את האדם באמת הוא חוסר היכולת שלו לחשוב ולחוות שני הפכים בו זמנית. האדם תמיד נמצא או במחשבה אחת או בהיפוך שלה, אבל אף פעם לא בשניהם. למשל, אם שואלים מישהו האם יש כיסא בחדר, הוא יכול מיד לומר שאין הבדל בין הכיסא לפיל. אבל אליעד מדגיש שזה רק חצי הדרך. כי מצד אחד אין הבדל בין כיסא לפיל, מצד שני יש הבדל מוחלט, כי כרגע יש כאן רק כסא ולא פיל. זאת אומרת, לא רק להפוך, אלא להצליח להחזיק בו זמנית את שני הקצוות - גם את ההיפוך וגם את המחשבה המקורית.
אדם שנמצא רק בצד ההיפוך נקרא "באחדות שיקרית", כי הוא מתעלם מקיומה של המציאות היום - יומית. מצד שני, אדם שנמצא רק בצד הרגיל נקרא "בנפרדות". המטרה היא לא רק להיות באחדות או רק בנפרדות, אלא גם וגם.
מדוע החשיבה שהכל אפשרי יוצרת קושי?
כשאדם מושך לכיוון שבו שום דבר לא מחויב והכל אפשרי, קשה מאוד לדבר איתו ולהגיע להסכמות. כל שיחה הופכת לאתגר כי הוא תמיד יהפוך כל טיעון. מצד אחד הוא מגיע לאמת עמוקה, אבל מצד שני הוא מאבד את היכולת לתקשר בצורה טבעית, וזה המחיר שהוא משלם. לפי אליעד, האדם נמצא אז ב"אחדות שקרית", בה הוא לא חווה שום דבר באופן מלא, כי כל דבר מיד מוטל בספק.
המצב האידאלי שאליו אליעד מכוון הוא לא לוותר על אף צד, אלא להחזיק בשתי המחשבות המנוגדות באופן מלא בו זמנית - גם שהכל אפשרי וגם שיש דברים מחויבים וספציפיים מאוד.
כיצד ניתן להתאמן בלחשוב דבר והיפוכו בו זמנית?
אליעד נותן דוגמה פרקטית. למשל, בשיחה עם אדם אחר, מצד אחד להקשיב ולהזדהות איתו, לתת לו לדבר ולזרום עם המחשבה שלו, ובו זמנית בתוכך, בראשך, לראות את ההיפוך של כל משפט שהוא אומר. זה אימון פנימי שבו האדם מתרגל להיות בשני מצבים מנוגדים בעת ובעונה אחת. כך אפשר לתחזק את שתי המחשבות - גם המחשבה המקורית וגם את ההיפוך - ולהיות מסוגל להזדהות ולשוחח עם האחרים בצורה טבעית, מבלי לאבד את העומק של ההבנה ששום דבר אינו מוחלט.
למה האדם לא מצליח לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית?
אליעד מסביר שהסיבה שהאדם לא יכול להחזיק את שני ההפכים ביחד היא כי כל קיומו מבוסס על ההבדלה בין דבר להיפוכו. האדם בטוח שיש הבדל בין "יש" ל"אין", ולכן הוא לא מסוגל להחזיק בראשו גם את ה"יש" וגם את ה"אין" ביחד. למשל, האדם יכול להבין אינטלקטואלית שאין הבדל בין חיים למוות, אך עדיין אי אפשר לחוות בו זמנית רצון מלא לחיות ולמות. זו מגבלה תודעתית בסיסית שעל האדם לחקור.
כדי לפצח את זה, אליעד מציע שהאדם קודם כל יגדיר את המטרה הזאת כמטרה המרכזית של חייו - המטרה לחשוב דבר והיפוכו בבת אחת, להיות גם שלם וגם נפרד, גם אחדות מוחלטת וגם נפרדות מוחלטת בו זמנית. המטרה הזאת נראית בלתי אפשרית, אבל דווקא ההגדרה שלה תוביל את האדם לחשוף את המחסום האמיתי שלו, שהיא האמונה הכי חזקה שלו - ההנחה שקיים הבדל בין דבר להיפוכו.
איך הופכים את המחשבה שהיא בלתי אפשרית?
הצעד הראשון הוא להודות שאתה בטוח במאה אחוז שזה בלתי אפשרי. רק אחרי שהאדם מודה שהוא בטוח שזה בלתי אפשרי, הוא יכול להתחיל להטיל ספק בביטחון הזה. השאלה המרכזית שתוביל אותו לשחרור היא "למה אני לא מצליח לחשוב שזה...
- איך לחשוב על דבר והיפוכו?
- איך להיות מרוצה במאה אחוז מהזמן?
- האם אפשר להיות גם וגם בו זמנית?
- מהי אחדות אמיתית?
- האם הכל אפשרי באמת?
- למה אני לא מצליח להיות מרוצה?
- מהו שורש הנפרדות?
אליעד: יש כאן אדם שהאגו שלו עומד למות, נניח. מה שקורה אצלו זה שהוא נמצא בחוויית נפרדות מאוד גדולה, הפוקוס שלו זה בנושא של היפוכים. כל דבר שאומרים לו, בכל נושא, הוא מנסה לראות למה זה לא נכון. זה נחמד וטוב ויפה, אבל יש פרוייקט יותר גדול.
מה החיסרון במה שאתה עושה? אתה לוקח את החיים למקום של האחדות השיקרית איך שזה נקרא. למקום שאי אפשר לשוחח איתך, אי אפשר לדבר איתך, אמנם אפשר לשוחח איתך אבל זה מאוד קשה. אי אפשר להגיע איתך להסכמה על כלום. כל דבר אתה אומר אולי הפוך.
אתה כרגע מושך את החיים לצד מסויים. לצד שאומר ששום דבר לא מחויב אלא אפשרי.
אני מבין אותך ולכן יכול לשוחח איתך. אתה במגמה שאתה מחפש את ההיפוך וטוב שכך, אך לא רק טוב שכך, ואני אסביר לך למה. בעיקרון הגישה שלך באה על חשבון חיי העולם הזה.
חיי העולם הזה מבוססים על אמונה, על לא לבדוק עד הסוף, לבדוק ולא עד הסוף, חיי העולם הזה הם האמצע.
עכשיו אני גם הורס לך את המשחק, אבל גם מעלה לך את הרף. נותן לך משחק יותר טוב. המשחק הוא שאתה מתרגל את המקום של לא להאחז. זה מקום לא טבעי שבו עליך להיות בשני מקומות בו זמנית. את זה תתרגל.
שאלה: אבל איך אני יכול?
אליעד: שאלת איך אני יכול, עזוב את כל העיסוקים ונסה לפצח רק את זה. ואז אתה מסיים את המשחק. לך קל להיות בנפרדות, וקל לך להיות באחדות השיקרית, אבל כשאני אומר לך, בו תהיה באחדות האמיתית, אתה שואל, אבל איך אני יוכל?
עליך לרוץ יותר מהר לאחד, ומה זה אומר? זה אומר להפסיק למשוך לצד אחד, ולהתחיל למשוך לשני הצדדים בו זמנית.
מה זה אומר פרקטית? כאשר מישהו מדבר איתך, גם תנסה להפוך וגם תנסה להזדהות. למשל כשאני מדבר איתך, גם תתן לי לדבר / תקשיב לי וגם בראש תעשה את ההיפוכים.
תנסה להציב רף יותר גבוה שאומר להיות גם וגם. גם ברמה הרגשית וגם ברמה השיכלית, גם להצליח להזדהות עם זה שאין הבדל וגם להצליח להזדהות עם זה שיש הבדל.
מה זה אומר פרקטית? היא למשל משוחחת איתך, בראש איך שהיא מדברת אתה רואה את הדבר והיפוכו, אבל גם יכול להזדהות ולשוחח איתה.
למשל האם יש פה כסא? מיד תהפוך את זה ותגיד אין הבדל בין הכסא לפיל, אבל זה לא נכון, גם אין הבדל בין הכסא לפיל, וגם יש הבדל בין הכסא לפיל, כי יש רק כסא ואין פיל.
אתה צריך להתחיל לתחזק את שתי המחשבות, גם שאין הבדל בין הכסא לפיל, וגם שיש פה רק כסא.
עד היום הגדרת שהמטרה שלך זה למצוא מה ההיפוך. עכשיו תתחיל להגדיר, מה הדבר שאתה לא יכול לעשות? לחשוב על שני דברים בו זמנית, את זה עליך לרצות.
איך תעשה זאת? קודם כל תגדיר את זה כמטרה. תחשוב, איך אני מצליח לחשוב על שני דברים בו זמנית.
קודם כל תגדיר להיכן אתה רוצה להגיע. תגדיר שאתה רוצה להגיע לדבר והיפוכו המוחלט. שזה גם להצליח להיות בחוויה של לא יודע כלום, וגם להיות בחוויה שאתה יודע שאת זה אתה רוצה ואת זה אתה לא רוצה. שניהם בו זמנית באותו רגע.
למרות שאחדד לך שזה לא בדיוק באותו רגע, כי הכלום הוא לא באותו רגע, הכלום הוא מחוץ לרגע, וזה בתוך הרגע. הכלום הוא בכלל מחוץ לרגע, אך אנחנו קוראים לזה באותו רגע כי אנו ברגע. גם להיות מחוץ לרגע וגם להיות ברגע באותו רגע, וגם בשום רגע. בשום רגע מהצד של ההוא, וגם תהיה באותו רגע מבחינת הזמן.
שההתכווננות שלך תהיה לשם. איך אתה מתקדם לשם פרקטית? קודם כל תגדיר שאתה רוצה להגיע לשם. תשאל איך אני יכול להיות גם וגם. ותשאל את עצמך, למה אני לא מצליח להיות שם? ואת השורש הזה תנסה להכות.
הבנת שכול דבר שאומרים ההפך שלו גם נכון, עכשיו השאלה היא, איך אתה יכול להבין שגם ההפך נכון וגם בו זמנית להזדהות עם מחשבה ספציפית?
איך אתה יכול לדעת מה אתה רוצה, ולדעת מה אתה לא רוצה בו זמנית. תשאל את עצמך, למה אתה לא יכול להיות דבר והיפוכו בו זמנית? למה אתה לא שם? האם אני לא שם? והשאלה הזאת תוביל אותך לשורש של הנפרדות שבתוכך.
שורש הנפרדות שבתוכך, זה חוסר היכולת לתחזק בראש שתי מחשבות מנוגדות, שזה גם אחד וגם שתיים. בסוף היש והאין אחד, אך אתה לא יכול לתחזק גם את היש וגם את האין. אתה לא יכול להגיד אני גם יודע וגם לא יודע.
אם אתה מגדיר את שורש הנפרדות כמטרת על וכמטרה יחידה שלך, שאתה רוצה שזה יהיה גם וגם, ואז אתה תראה את הקונפליקט בכל דבר, תחווה את הצמצום יותר, ואז תראה את שורש הנפרדות. שהדבר והיפוכו יכלול בתוכו את האחדות והנפרדות.
גם אם זאת תהיה המטרה שלך, ותראה שאי אפשר, אז גם סיימת.
תנסה להבין למה אתה לא מצליח, ולמה אתה לא מצליח לחשוב שזה כן משנה וגם לא משנה? כי אתה בטוח שיש הבדל בין דבר להיפוכו, ואת זה תבדוק. וכשתצליח להפוך את זה, סיימת.
אין לך מושג איך לעשות זאת, כי אתה בטוח שזה בלתי אפשרי, ואת זה עליך לחקור. אתה בטוח במאה אחוז שזה בלתי אפשרי, ולכן אין לך אפילו אופציה לרצות את זה.
אתה מצליח לראות שעל כל דבר, אתה יכול לחשוב על ההיפוך שלו, אתה מצליח להגיע לאחד של השווה, אבל עליך להציב רף יותר גבוה וזה בעצם התמודדות עם קונפליקט יותר גדול, ומה זה אומר, הדבר שאתה חושב שהוא בלתי אפשרי, אותו אתה צריך לרצות.
מה אין אפשרות? גם וגם. מה אתה רוצה? רק גם וגם. הכי קיצון. לא אכפת לך מכלום, רק דבר אחד אכפת לך בחיים, הדבר היחיד שאותו אתה לא יכול, ושרק הוא יעסיק אותך.
זה גם יהיה שיא האומללות. כי הדבר היחיד שמעניין אותך, זה דבר שאתה לא יכול להשיג אותו, זה תיק תק יהפוך אותך לאומלל.
הכל אפשר, שלא יהיה לך אכפת אם תחיי או תמותי, ואת יכולה לרצות למות או לרצות לחיות, אבל שאני גם ירצה למות וגם ירצה לחיות בו זמנית, זה את לא יכולה.
קודם כל להציב את המטרה הכי גבוהה, כי אם פצחת אותה פצחת הכל. כי לפי ההיגיון, אם תצליח לעשות את הדבר שאתה לא יכול, אז תצליח לעשות הכל. אם תנסה לשאוף להכי גבוה זה יפתח לך את היכולות לעשות הכל.
מה הדבר שאתה לא יכול? זה להיות שלם. אתה לא יכול להיות מרוצה במאה אחוז.
שאלה: למה?
אליעד: כי בכל דבר יש חיסרון. הוא יכול להיות עם האקסית מרוצה, והוא יכול להיות בלי האקסית מרוצה, אבל אף פעם בבת אחת הוא לא יכול להיות מרוצה במאה אחוז.
אז מה אתה רוצה? את זה, להיות מרוצה במאה אחוז. וזה אומר להיות אלוהים, להיות השלם.
שאלה: יש רגעים עילאיים.
אליעד: או קי, יש רגעים, את רוצה אותם כל הזמן.
אז הקצנו את זה יותר, אני לא רוצה להשיג את המאה אחוז, אני רוצה מאה אחוז מהזמן להיות מרוצה מאה אחוז.
אז תציב זאת כמטרת על, אני רוצה מאה אחוז מהזמן להיות מרוצה במאה אחוז. איך מתקדמים מכאן, קודם כל לרצות זאת, לרצות לרצות לרצות. ואז מה שיקרה לך או שלא תרצה להיות קיים, כי אין לך את מה שאתה רוצה, ואז או שתקבל את מה שאתה רוצה או שלא תהיה קיים.
איך מתקדמים פרקטית בנושא הזה? ההתבוננות צריכה להיות, למה אני לא מצליח להשיג את זה? זאת שאלת המפתח. קודם שיהיה לך ברור מה אתה רוצה, ואחר תשאל למה אני לא מצליח להיות מרוצה במאה אחוז?
להיות מרוצה פירושו להיות שלם, להיות שלם פירושו להיות דבר והיפוכו.
וכשתשאל למה אתה לא יכול להיות מרוצה במאה אחוז, זה יוביל אותך למחסום הכי גדול שלך, אתה תבין מה עוצר אותך, כי כל הדברים שאתה לא מסוגל לעשות ביום יום...
מה החיסרון במה שאתה עושה? אתה לוקח את החיים למקום של האחדות השיקרית איך שזה נקרא. למקום שאי אפשר לשוחח איתך, אי אפשר לדבר איתך, אמנם אפשר לשוחח איתך אבל זה מאוד קשה. אי אפשר להגיע איתך להסכמה על כלום. כל דבר אתה אומר אולי הפוך.
אתה כרגע מושך את החיים לצד מסויים. לצד שאומר ששום דבר לא מחויב אלא אפשרי.
אני מבין אותך ולכן יכול לשוחח איתך. אתה במגמה שאתה מחפש את ההיפוך וטוב שכך, אך לא רק טוב שכך, ואני אסביר לך למה. בעיקרון הגישה שלך באה על חשבון חיי העולם הזה.
חיי העולם הזה מבוססים על אמונה, על לא לבדוק עד הסוף, לבדוק ולא עד הסוף, חיי העולם הזה הם האמצע.
עכשיו אני גם הורס לך את המשחק, אבל גם מעלה לך את הרף. נותן לך משחק יותר טוב. המשחק הוא שאתה מתרגל את המקום של לא להאחז. זה מקום לא טבעי שבו עליך להיות בשני מקומות בו זמנית. את זה תתרגל.
שאלה: אבל איך אני יכול?
אליעד: שאלת איך אני יכול, עזוב את כל העיסוקים ונסה לפצח רק את זה. ואז אתה מסיים את המשחק. לך קל להיות בנפרדות, וקל לך להיות באחדות השיקרית, אבל כשאני אומר לך, בו תהיה באחדות האמיתית, אתה שואל, אבל איך אני יוכל?
עליך לרוץ יותר מהר לאחד, ומה זה אומר? זה אומר להפסיק למשוך לצד אחד, ולהתחיל למשוך לשני הצדדים בו זמנית.
מה זה אומר פרקטית? כאשר מישהו מדבר איתך, גם תנסה להפוך וגם תנסה להזדהות. למשל כשאני מדבר איתך, גם תתן לי לדבר / תקשיב לי וגם בראש תעשה את ההיפוכים.
תנסה להציב רף יותר גבוה שאומר להיות גם וגם. גם ברמה הרגשית וגם ברמה השיכלית, גם להצליח להזדהות עם זה שאין הבדל וגם להצליח להזדהות עם זה שיש הבדל.
מה זה אומר פרקטית? היא למשל משוחחת איתך, בראש איך שהיא מדברת אתה רואה את הדבר והיפוכו, אבל גם יכול להזדהות ולשוחח איתה.
למשל האם יש פה כסא? מיד תהפוך את זה ותגיד אין הבדל בין הכסא לפיל, אבל זה לא נכון, גם אין הבדל בין הכסא לפיל, וגם יש הבדל בין הכסא לפיל, כי יש רק כסא ואין פיל.
אתה צריך להתחיל לתחזק את שתי המחשבות, גם שאין הבדל בין הכסא לפיל, וגם שיש פה רק כסא.
עד היום הגדרת שהמטרה שלך זה למצוא מה ההיפוך. עכשיו תתחיל להגדיר, מה הדבר שאתה לא יכול לעשות? לחשוב על שני דברים בו זמנית, את זה עליך לרצות.
איך תעשה זאת? קודם כל תגדיר את זה כמטרה. תחשוב, איך אני מצליח לחשוב על שני דברים בו זמנית.
קודם כל תגדיר להיכן אתה רוצה להגיע. תגדיר שאתה רוצה להגיע לדבר והיפוכו המוחלט. שזה גם להצליח להיות בחוויה של לא יודע כלום, וגם להיות בחוויה שאתה יודע שאת זה אתה רוצה ואת זה אתה לא רוצה. שניהם בו זמנית באותו רגע.
למרות שאחדד לך שזה לא בדיוק באותו רגע, כי הכלום הוא לא באותו רגע, הכלום הוא מחוץ לרגע, וזה בתוך הרגע. הכלום הוא בכלל מחוץ לרגע, אך אנחנו קוראים לזה באותו רגע כי אנו ברגע. גם להיות מחוץ לרגע וגם להיות ברגע באותו רגע, וגם בשום רגע. בשום רגע מהצד של ההוא, וגם תהיה באותו רגע מבחינת הזמן.
שההתכווננות שלך תהיה לשם. איך אתה מתקדם לשם פרקטית? קודם כל תגדיר שאתה רוצה להגיע לשם. תשאל איך אני יכול להיות גם וגם. ותשאל את עצמך, למה אני לא מצליח להיות שם? ואת השורש הזה תנסה להכות.
הבנת שכול דבר שאומרים ההפך שלו גם נכון, עכשיו השאלה היא, איך אתה יכול להבין שגם ההפך נכון וגם בו זמנית להזדהות עם מחשבה ספציפית?
איך אתה יכול לדעת מה אתה רוצה, ולדעת מה אתה לא רוצה בו זמנית. תשאל את עצמך, למה אתה לא יכול להיות דבר והיפוכו בו זמנית? למה אתה לא שם? האם אני לא שם? והשאלה הזאת תוביל אותך לשורש של הנפרדות שבתוכך.
שורש הנפרדות שבתוכך, זה חוסר היכולת לתחזק בראש שתי מחשבות מנוגדות, שזה גם אחד וגם שתיים. בסוף היש והאין אחד, אך אתה לא יכול לתחזק גם את היש וגם את האין. אתה לא יכול להגיד אני גם יודע וגם לא יודע.
אם אתה מגדיר את שורש הנפרדות כמטרת על וכמטרה יחידה שלך, שאתה רוצה שזה יהיה גם וגם, ואז אתה תראה את הקונפליקט בכל דבר, תחווה את הצמצום יותר, ואז תראה את שורש הנפרדות. שהדבר והיפוכו יכלול בתוכו את האחדות והנפרדות.
גם אם זאת תהיה המטרה שלך, ותראה שאי אפשר, אז גם סיימת.
תנסה להבין למה אתה לא מצליח, ולמה אתה לא מצליח לחשוב שזה כן משנה וגם לא משנה? כי אתה בטוח שיש הבדל בין דבר להיפוכו, ואת זה תבדוק. וכשתצליח להפוך את זה, סיימת.
אין לך מושג איך לעשות זאת, כי אתה בטוח שזה בלתי אפשרי, ואת זה עליך לחקור. אתה בטוח במאה אחוז שזה בלתי אפשרי, ולכן אין לך אפילו אופציה לרצות את זה.
אתה מצליח לראות שעל כל דבר, אתה יכול לחשוב על ההיפוך שלו, אתה מצליח להגיע לאחד של השווה, אבל עליך להציב רף יותר גבוה וזה בעצם התמודדות עם קונפליקט יותר גדול, ומה זה אומר, הדבר שאתה חושב שהוא בלתי אפשרי, אותו אתה צריך לרצות.
מה אין אפשרות? גם וגם. מה אתה רוצה? רק גם וגם. הכי קיצון. לא אכפת לך מכלום, רק דבר אחד אכפת לך בחיים, הדבר היחיד שאותו אתה לא יכול, ושרק הוא יעסיק אותך.
זה גם יהיה שיא האומללות. כי הדבר היחיד שמעניין אותך, זה דבר שאתה לא יכול להשיג אותו, זה תיק תק יהפוך אותך לאומלל.
הכל אפשר, שלא יהיה לך אכפת אם תחיי או תמותי, ואת יכולה לרצות למות או לרצות לחיות, אבל שאני גם ירצה למות וגם ירצה לחיות בו זמנית, זה את לא יכולה.
קודם כל להציב את המטרה הכי גבוהה, כי אם פצחת אותה פצחת הכל. כי לפי ההיגיון, אם תצליח לעשות את הדבר שאתה לא יכול, אז תצליח לעשות הכל. אם תנסה לשאוף להכי גבוה זה יפתח לך את היכולות לעשות הכל.
מה הדבר שאתה לא יכול? זה להיות שלם. אתה לא יכול להיות מרוצה במאה אחוז.
שאלה: למה?
אליעד: כי בכל דבר יש חיסרון. הוא יכול להיות עם האקסית מרוצה, והוא יכול להיות בלי האקסית מרוצה, אבל אף פעם בבת אחת הוא לא יכול להיות מרוצה במאה אחוז.
אז מה אתה רוצה? את זה, להיות מרוצה במאה אחוז. וזה אומר להיות אלוהים, להיות השלם.
שאלה: יש רגעים עילאיים.
אליעד: או קי, יש רגעים, את רוצה אותם כל הזמן.
אז הקצנו את זה יותר, אני לא רוצה להשיג את המאה אחוז, אני רוצה מאה אחוז מהזמן להיות מרוצה מאה אחוז.
אז תציב זאת כמטרת על, אני רוצה מאה אחוז מהזמן להיות מרוצה במאה אחוז. איך מתקדמים מכאן, קודם כל לרצות זאת, לרצות לרצות לרצות. ואז מה שיקרה לך או שלא תרצה להיות קיים, כי אין לך את מה שאתה רוצה, ואז או שתקבל את מה שאתה רוצה או שלא תהיה קיים.
איך מתקדמים פרקטית בנושא הזה? ההתבוננות צריכה להיות, למה אני לא מצליח להשיג את זה? זאת שאלת המפתח. קודם שיהיה לך ברור מה אתה רוצה, ואחר תשאל למה אני לא מצליח להיות מרוצה במאה אחוז?
להיות מרוצה פירושו להיות שלם, להיות שלם פירושו להיות דבר והיפוכו.
וכשתשאל למה אתה לא יכול להיות מרוצה במאה אחוז, זה יוביל אותך למחסום הכי גדול שלך, אתה תבין מה עוצר אותך, כי כל הדברים שאתה לא מסוגל לעשות ביום יום...