... שום מפלצת מתחת למיטה שלו. ובשום פנים ואופן לא להסכים אפילו לא לרגע אחד, עם האפשרות שיש מפלצת מתחת למיטה שלו. ואם האדם מפחד ממשהו, אסור לתת לו עצות איך להתמודד עם הדבר שהוא
מפחד ממנו, כי הן הסכמה שבשתיקה, לכך שאכן הפחד הוא ראוי, והעצות מחזקות אצל האדם את הפחד שלו. וצריך לשלול מכל וכל את הפחד של האדם בשורשו. על ידי זה שמסבירים לו, שגם אם יקרה הגרוע מכל, עדיין לא יקרה שום דבר שראוי
לפחד ממנו מצד האמת. (כי מבחינה אובייקטיבית, אין טוב ורע, ואין טעם לפחד משום דבר כלשהו). ובמאמר מוסגר נאמר, שיש התמודדות עם ילד שמפחד מכך שבפועל יש עכשיו מפלצת מתחת למיטה שלו, ויש ... במקומות אחרים. אבל, יש בעיה בגישה הזאת. והיא, שלא תמיד המטופל מסוגל להכיל את המחשבה ההפוכה לפחד שלו. דהיינו, לא תמיד האדם מסוגל להכיל את המחשבה, שגם אם יקרה לו הדבר הרע שהוא
מפחד ממנו, גם אז לא יקרה לו שום דבר רע מבחינה אובייקטיבית. כי המחשבה הזאת, היא שכל מאוד מאוד גדול. שהיא מצריכה מהאדם לחשוב את ההפך הגמור, של שורש הפחד שלו. כגון לדוגמה, ... שום טעם צורך לפחד או להיות בחרדה משום דבר באשר הוא. וגם הרע מכל, הוא רע רק באופן יחסי וכולי. וזה כרוך בהמון התבוננות עצמית של האדם, להגיע למצב שהוא באמת יחווה את כל הרע שהוא
מפחד ממנו , כמשהו יחסי בלבד. ומצד שני, בו זמנית להסביר לאדם, שגם מבחינה יחסית שבה כן יש טוב ורע, ושבה כן אולי יכול לקרות לו דבר רע, עדיין יש עצות יחסיות, איך להתמודד עם הפחד ...