... רק לאחר מותו. כאן, המלך מחליט
למסור את המלוכה לבנו עוד בחייו, מה שמסמל שהבריאה היא מלך בדיוק כמו האל עצמו. הרעיון הוא שמצד האמת אין הבדל בין אלוהים לעולם - הנפרדות היא רק אשליה, והאחדות של המציאות קיימת גם ... של הרצון האלוהי. רצה המלך
למסור את המלוכה לבנו בחייו - משמעות עמוקה בדרך כלל, מלך מוסר את המלוכה לבנו רק לאחר מותו. כלומר, אין שני מלכים בו זמנית. אך כאן, המלך רוצה
למסור את המלוכה לבנו בעודם שניהם חיים. זה מרמז על כך שהנפרדות והאחדות אינן שני דברים שונים. הבורא נותר מלך, אך גם הבן הוא מלך. זה מסמל את העובדה שמצד האמת, העולם והבורא אינם שני ... מלך והיה לו בן יחיד, ורצה המלך
למסור המלוכה לבנו בחייו. רבי נחמן מספר שפעם היה איזה מלך ולמלך היה בן יחידה והמלך רצה
למסור את המלוכה לבנו בחייו. עכשיו מה הנמשל אז כמובן שהמלך זה אלוהים והבן היחיד - פה כמובן כולם טעים, כולם חושבים שהבן היחיד מדובר עליהם. ונכון, זה מדובר עליהם. אבל העניין של הבן ... אז למלך היה בן יחיד ורצה המלך
למסור המלוכה לבנו בחייו. מה זאת אומרת רצה המלך
למסור המלוכה לבנו בחייו פה בעצם יש תשובה להרבה מאד שאלות. במשפט הזה כי רצה המלך
למסור את המלוכה לבנו בחייו. בדרך כלל מתי מוסרים את המלוכה לבן אחרי שהמלך מת. כי אין שני מלכים דרים בכפיפה אחת. אי אפשר שהבן יהיה מלך וגם אב שלו מלך. ופה רבי נחמן אומר ורצה המלך
למסור המלוכה לבנו בחייו. שפה כאילו מגיעים למצב שיש כאילו שני מלכים. גם המלך הוא מלך כי הוא עדיין חי והוא עדיין המלך אבל מצד שני, הבן שלו המלך. אפילו יותר מזה אנחנו יכולים לחדד ... אלוהים והעולם וכו וכו. ורצה המלך
למסור המלוכה לבנו בחייו. פה רבי נחמן בעצם אומר לנו את התשובה האמיתית. התשובה האמיתית היא שהנפרדות היא עצמה בחינה אחת עם האחדות. מה זאת אומרת הנפרדות היא בחינה אחת עם האחדות. ... הנפרדות. וזה הרעיון של רצה המלך
למסור המלוכה לבנו בחייו. זו הפואנטה. יש שני מלכים יש גם את המלך הראשון וגם את הבן של המלך. מה שרבי נחמן אמר שהיה לו בן יחיד כי כביכול אם היה לו כמה בנים היה צריך לפצל ביניהם את ... לב לעוד משהו מעניין - ורצה המלך
למסור המלוכה לבנו בחייו. רבי נחמן לא אמר למה הוא רצה
למסור המלוכה לבן בחייו. לא הסביר. כביכול הוא הסביר שהמלך מאד שמח מזה, כן, וכביכול בגלל שהוא מאד שמח לכן הוא רצה
למסור את המלוכה לבנו בחייו. למה המלך רצה
למסור המלוכה לבנו בחייו אז הטפשים יגידו, מה אתה לא יודע רבי נחמן אמר שאם הבן מלך יהיה מלך אז הבן יהיה מאד שמח לכן הוא רצה
למסור את המלוכה לבנו בחייו כי הוא יהיה מאד שמח. אבל הטיפשים לא מבינים. כי זה יעשה אותו מאד שמח אחרי שהוא רצה
למסור את המלוכה לבנו בחייו, זאת אומרת, בגלל שהוא רצה
למסור את המלוכה לבנו בחייו, אז אם בנו יקח את המלוכה בחייו אז הוא יהיה מאד שמח, אבל למה מלכתחילה בכלל הוא רצה
למסור את המלוכה לבנו בחייו מה יצר את הרצון שלו פה רבי נחמן לא שזה בעצם השאלה איך נוצר הרצון של אלוהים, פה רבי נחמן לא עונה על השאלה הזאת. התשובה לשאלה איך נוצר הרצון של אלוהים היא ... אין שום שאלה. בכל מקרה, רצה המלך
למסור המלוכה לבנו בחייו. בחייו פירושו שתבין שגם אחרי הבריאה עדיין המלך חי. מה זאת המלך חי פירושו עדיין המלך הוא אינסופי. כמו שלפי הבריאה היה אין סופי, המלך שהוא המלך היחיד כי הוא ... לזכור שזה הכל רק אחרי שהמלך רצה
למסור את המלוכה לבנו בחייו. אם הוא לא היה רוצה
למסור את המלוכה לבנו בחייו, אז לא היה שמחה כל כך גדולה. זאת אומרת, כי אנשים חושבים מה שאמרנו קודם, הוא רצה
למסור את המלוכה לבנו בחייו בשביל השמחה הגדולה. אבל זה לא נכון, כן, כי זה לא עונה על השאלה למה הוא רצה כאילו, כל השמחה כולה זה רק אחרי שהוא רצה, בגלל שהוא רצה
למסור את המלוכה לבנו בחייו, לכן בעצם יש לנו שמחה כל כך גדולה. בפרט עתה שמסר המלוכה לבנו בחייו, בוודאי היה שמחה גדולה מאד. ובאו שם כל שרי המלוכה וכל הדוכסים והשרים ושמחים מאד על ... מזה מאד מה האינטרס שלהם שהמלך
ימסור את המלוכה לבנו בחייו העניין הוא שכל השרי מלוכה האלו הם בעצם הבנים של המלך כי כל מה שמשתלשל מתחת לאלוהים. יש לנו את את אלוהים שהוא הסיבה הראשונה הכוח הראשון ויש שרי מלוכה, ... כבוד גדול מאד למלך כי המלך יכול
למסור את המלוכה לבנו בחייו, אף על פי כן להשאר מלך. זה הכבוד של המלך. כי מלך בשר ודם, לא יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים אותה. למה הוא לא יכול לברוא אבן שלא יכול להרים אותה כי ... תמשיך להשתמש כפי שכבר הסברנו, אם
תמסור את, כי מה קרה הוא היה משתמש עם השכל ומנסה להבין ואז היה מפסיק. אומר עזוב, אני לא מצליח וממשיך את החיים כרגיל. כמו בני אדם מחפשי מה משמעות החיים, חושבים חושבים חושבים נכנסים ...