אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מטופלים ✔האם אני הולך להיכשל? האם אני הולך להצליח? טיפול בפחד מכישלון, אני כל הזמן נכשל, אני אף פעם לא מצליח, חרדת כישלון, חושש להיכשל, כישלון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
האם אני הולך להיכשל? האם אני הולך להצליח? טיפול בפחד מכישלון, אני כל הזמן נכשל, אני אף פעם לא מצליח, חרדת כישלון, חושש להיכשל, כישלון סיבתי, כישלון אקראי, התמודדות עם פחד מכישלון
האם המחשבה "כנראה אכשל" היא נכונה או לא נכונה?

אליעד כהן דן בשאלה חשובה שנוגעת לכל אדם שנתקל במצבים של כישלון מתמשך, כאשר אדם מנסה לעשות משהו מספר פעמים ונכשל שוב ושוב, ומתחיל להאמין שהכישלון הבא הוא כבר כמעט ודאי. השאלה המרכזית שאליעד מציג היא האם המחשבה הזאת, "כנראה אני אכשל בפעם הבאה", היא נכונה או לא נכונה.

מה המשמעות של כישלון מתמשך?

ראשית, אליעד מדגים מצב שבו אדם מנסה שוב ושוב, למשל לעבור טסט נהיגה, ומשקיע בכך מאמצים רבים, פעם אחרי פעם, אבל תמיד נכשל. האדם אומר לעצמו בשלב מסוים, לאחר ניסיונות רבים, "כנראה שגם בפעם הבאה אכשל". אליעד שואל האם המחשבה הזאת נכונה.

הוא מסביר שהדבר תלוי בשאלה האם ההצלחה היא סיבתית או אקראית:
  • אם ההצלחה היא אקראית, אין משמעות לכישלונות קודמים. לדוגמה, אם אדם מילא לוטו אלפי פעמים ולא זכה, בפעם הבאה הסיכוי שלו לזכות הוא זהה בדיוק לפעם הראשונה, כי ההצלחה אינה קשורה למאמציו אלא להסתברות בלבד.
  • אם ההצלחה סיבתית, כלומר, תלויה בפעולות ובסיבות ברורות, אז אם האדם לא שינה את הגורמים שגרמו לכישלון בעבר, הוא ייכשל בוודאות גם בעתיד.
  • אם הוא שינה את הגורמים ויצר את הסיבות הנכונות להצלחה, הוא יצליח בוודאות.
  • אם הוא לא יודע בדיוק מה הן הסיבות להצלחה, אז הוא לא יכול לדעת בוודאות אם הוא יצליח או ייכשל.
כיצד משפיעים ניסיונות קודמים על סיכויי ההצלחה בעתיד?

אליעד נותן דוגמה נוספת של אדם שזורק קובייה 50 פעמים ולא יוצא המספר אחד אפילו פעם אחת. מה הסיכוי שבפעם הבאה ייצא המספר אחד? מצד אחד אפשר לחשוב שהסיכוי גדל ("כבר חייב לצאת"), מצד שני אפשר לחשוב שהסיכוי נשאר בדיוק כמו בפעם הראשונה ("כל זריקה מחדש היא אירוע חדש לחלוטין"). המסקנה שאליעד מסביר היא שבמערכות אקראיות התוצאה אינה תלויה במה שהיה קודם.

האם ניסיונות חוזרים משפרים או פוגעים בסיכוי להצליח?

אליעד מביא דוגמאות נוספות ומורכבות יותר, כמו אדם שמנסה לעבור טסט נהיגה 5000 פעמים או מנסה לשכנע אדם ללכת איתו לסרט שוב ושוב, אך נכשל כל פעם מחדש. הוא מדגיש שוב ושוב את הצורך לבדוק לעומק האם הכישלון הוא סיבתי או אקראי:
  • במקרה של הצלחה אקראית, אין שום משמעות לניסיונות קודמים.
  • במקרה סיבתי, יש לבדוק האם הגורמים שגרמו לכישלון עדיין קיימים או השתנו.
הוא מסביר את החשיבות של הבנת הגורמים הסיבתיים והאקראיים, ומדגיש כי לא מספיק להניח שהמצב הוא סיבתי או אקראי, אלא צריך באמת לבדוק זאת לעומק.

האם צריך להמשיך לנסות גם כשזה נראה חסר סיכוי?

אליעד מסביר כי הרבה פעמים אנשים בטוחים שיצליחו, אך נכשלים, ולעומת זאת אנשים שחושבים שייכשלו - מצליחים. מדוע זה קורה? כי הם לא ניתחו נכון את הסיטואציה ולא זיהו אם מדובר במצב סיבתי או אקראי, ואם הסיבות השתנו או לא.
  • אם אדם נכשל פעמים רבות ועדיין חושב לנסות שוב, עליו לבדוק האם הכישלון שלו סיבתי או אקראי.
  • אם הסיבה סיבתית והסיבות לא השתנו - אין טעם לנסות שוב.
  • אם הסיבות השתנו, יש טעם לנסות שוב, כי כעת יש אפשרות להצליח...
עכשיו נגיד שיש בן אדם שעושה משהו ולא הצליח ואז הוא ניסה עוד פעם ולא הצליח ואז הוא ניסה עוד פעם ולא הצליח עכשיו בפעם העשירית או בפעם המאה הוא אומר כנראה שבפעם הבאה אני אכשל השאלה אם זה נכון לחשוב את זה או לא נכון כאילו האם המחשבה שאומרת טוב אני כנראה אכשל האם היא נכונה או לא נכונה, קרה פעם שניסית משהו ולא הצלחת או כל מה שניסית הצלחת כל מה שניסית לעשות בחיים הצלחת?

ש: אין לי חוויות כישלון כרגע שאני נזכרת בהם.

אליעד: ברור מה יכול להיות תראי הסיכוי ככה הסיכוי שכל מה שהיא ניסתה לעשות היא הצליחה הוא אפס מה שיכול להיות או שהיא בראש ניסתה לעשות אמרה אני לא אצליח לא אנסה ואז היא אף פעם לא נכשלה אפשרות שנייה שהיא נכשלה פעם אחת וישר אמרה טוב לא צריך אז לא נכשלתי אף פעם כי אף פעם לא ניסיתי להשיג את מה שאני לא יכולה, אוקי אבל יש אנשים שמנסים ונכשלים ומנסים ונכשלים ואז באה המחשבה לבן אדם אומרים לו אולי תנסה שוב אז הוא אומר תקשיב הסיכוי שאני אצליח קלוש אני מהמר שאני לא אצליח, השאלה היא האם המחשבה שאומרת אני מהמר שאני לא אצליח האם היא נכונה או לא נכונה וכשאני אומר לבדוק את האמת כשאני אומר בא נבדוק את האמת ונבדוק את האמת הכוונה כל מיני מחשבות כאלה כל מיני ניואנסים מחשבות "כנראה ש..." כל מיני מחשבות, עכשיו השאלה האם זה שבן אדם אומר כנראה שאני אכשל האם זאת אמת או לא מה אתה אומר.

ש: השאלה היא כללית מדי יש פה עניין של הסתברות.

אליעד: היא כללית מדי אתה צודק ומה התשובה שלה, הנה בא נבדוק הוא עכשיו אמר השאלה כללית מדי נכון מה הנחת היסוד שלו למה אמרת השאלה כללית מדי למה אמרת את זה?

ש: כי היא לא מוגדרת כמו שצריך השאלה זאת בעצם התשובה.

אליעד: טוב עכשיו שאלה חדשה תקשיב אתה אמרת השאלה כללית מדי נכון למה אמרת השאלה כללית מדי למה אמרת את זה למה לא אמרת קוקוריקו?

ש: כי היא לא מפורטת.

אליעד: אתה שמעת מה אני שאלתי?

ש: למה זה כללית.

אליעד: לא שאלתי למה זה כללית אני לא אמרתי למה אמרתי שזאת כללית מדי הרי היא לא כללית מדי אני לא שאלתי את זה, אני שאלתי למה ציינת את זה אני מסכים איתך שהשאלה כללית מדי אני לא באמת מסכים איתך אבל מסכים איתך אבל למה אמרת את זה.

ש: כי היו חסרים לי נתונים בשאלה.

אליעד: אתה לך היו חסרים נתונים בשאלה ואז הנחת שאם חסרים לך נתונים בשאלה כנראה שהשאלה כללית מדי, אוקי עכשיו שים לב קודם כל האם באמת היו חסרים לך נתונים בשאלה האם זה נכון או לא ושאלה שנייה נניח שהיו חסרים לך נתונים בשאלה ונניח שהשאלה כללית מדי עדיין למה ציינת את זה לא אמרת למה ציינת את זה אז מה אם היו חסרים לך נתונים בשאלה אבל למה היית צריך להגיד שהשאלה כללית מדי.

ש: כי לא ידעתי לתת תשובה ולכן זה היה התירוץ ורציתי להמשיך.

אליעד: אז מההתחלה שלום אתה שמעת את השאלה לא ידעת מה התשובה ואז אתה רצית להאמין שהתשובה תלויה במידע נוסף שאמור להתווסף לך ואז אמרת טוב אז בא נגיד שאין לי תשובה כי השאלה כללית מדי אז מה הנחת היסוד אומרת שאם השאלה כללית מדי אין לה תשובה נכון.

ש: לא יש לה המון תשובות.

אליעד: אז תיתן המון תשובות מה הבעיה מישהו אמר לך לתת תשובה אחת אמרו לך שהתשובה לא נכונה, אני שואל שאלה כללית מדי אז מה אם היא כללית מדי תיתן תשובה כללית מה הבעיה.

ש: טוב אני אתן תשובה כללית.

אליעד: אז תיתן תשובה כללית כן.

ש: אם אותו אדם שנכשל כמה פעמים לא עושה ניתוח של מה קרה לו וממשיך לעשות בדיוק את אותו הדבר בלי להבין למה הוא נכשל אז יש סיכוי טוב שהוא ימשיך להיכשל.

אליעד: תשובה חזקה ממש לא הבנתי שום דבר ממה שאמרת בכלל, מה אני שאלתי אתה זוכר מה שאלתי מה שאלתי?

ש: האם זה שהוא יגיד אין לי מה להמשיך הלאה אני אכשל.

אליעד: זה מה ששאלתי?

ש: לא בדיוק במילים האלה.

אליעד: לא שאלתי שאלה אחרת הוא לא אמר אין לי מה להמשיך הלאה שאלתי שאלה אחרת.

ש: האם המחשבה היא נכונה.

אליעד: האם המחשבה שאומרת.

ש: שבפעם הבאה אני גם אכשל.

אליעד: כנראה שאני אכשל האם היא נכונה, תשובה אני צריך כן לא אולי תלוי לא יודע אני צריך תשובות מה אתה מספר לי סיפורים אם הוא בדק והוא חשב האם זה נכון או לא נכון.

ש: האם זה נכון לא הבנתי את השאלה.

אליעד: הבן אדם ניסה לעשות משהו ולא הצליח מה הוא ניסה לעבור טסט פעם ראשונה לא הצליח פעם שנייה לא הצליח פעם חמישים לא הצליח אחרי חמישים טסטים לא הצליח ניסה לא יודע מה ניסה כל דבר לא הצליח עכשיו אומרים לו תנסה שוב ואז הוא אומר לעצמו עזוב אני לא אצליח אני כבר מכיר את עצמי אני מנסה ונכשל, השאלה היא האם המחשבה שאומרת לו תקשיב אתה תיכשל כי הנה עד היום ניסית ונכשלת האם היא נכונה או לא נכונה זאת השאלה את הבנת את השאלה, עכשיו כל בן אדם יש לו בחיים דברים שהוא רוצה לעשות הוא אומר עזוב אני לא אצליח אני יודעת שזה מיותר אני יודעת שזה יכשל זה מראש נתון לכישלון זה בטוח לא יצליח וכל מיני כאלה נכון אני בטוח שיש לך איזו מחשבה כזאת. עכשיו השאלה המחשבה שאומרת אל תנסי כי כנראה תיכשלי או הפואנטה פה זה לא על אל תנסי הפואנטה פה המחשבה שאומרת כנראה שאני אכשל האם היא נכונה או לא נכונה זאת השאלה. מה אתה אומר?

ש: אוקי התשובה היא שיכולה להיות פה היא כזאת.

אליעד: התשובה שיכולה להיות.

ש: כן יש כמה תשובות.

אליעד: אני רוצה לדעת מה התשובה.

ש: יכולה להיות תשובה כן כנראה שהוא יכשל במה זה תלוי.

אליעד: במה תלוי מה?

ש: אמרת האם המחשבה.

אליעד: הוא חשב כנראה שאני אכשל האם המחשבה הזאת היא משקפת את האמת או לא את האמת.

ש: אוקי תלוי במה שהוא עושה לקראת הבחינה הבאה.

אליעד: תלוי יפה אז אם.

ש: במה זה תלוי אם הוא לא עושה, נקרא לזה בקיצור מספיק שיעורי בית כדי להתכונן למבחן הבא.

אליעד: אז אם הוא לא עושה מספיק שיעורי בית להתכונן למבחן הבא.

ש: אז המחשבה הזאת נכונה כנראה שהוא יכשל.

אליעד: אוקי יפה תשובה לא נכונה הלאה.

ש: טוב אחרי זה אני צריך לשמוע גם למה.

אליעד: הלאה כן.

ש: עכשיו אם הוא יעשה שיעורי בית אז ההסתברות שהוא יצליח.

אליעד: גם תשובה לא נכונה פוסל את התשובה שלך מכל וכל.

ש: מאיזה קטע מאיזה מילה?

אליעד: את הכל פסול כל הניתוח שגוי לחלוטין, הלאה יש לך תשובה יותר טובה זאת התשובה אם הוא בדק זאת התשובה.

ש: האם כנראה שהוא יכשל אני אומר שכן.

אליעד: אוקי למה אולי לא זאת התשובה שלך.

ש: הוא נכשל עד היום וכנראה יכשל גם פעם הבאה.

אליעד: איזה תחכום איזה עומק מחשבתי.

ש: סטטיסטית זאת מחשבה הגיונית.

אליעד: אוי ואבוי לנו הלאה יש מישהו שיש לו תשובה אחרת.

ש: אולי כדאי שהוא יחשוב אם יש קשר הגיוני בין הפעם האחרונה שהוא נכשל לבין עכשיו מה שהוא רוצה לעשות.

אליעד: מה זאת אומרת אם יש קשר הגיוני?

ש: האם יש קשר מה הקשר.

אליעד: אני שאלתי מה הכוונה יש קשר ואז את אומרת לי מה הקשר לא הבנתי מה הכוונה קשר.

ש: האם זה מחויב שבגלל שנכשלתי פעם אחת או מאתיים פעם גם בפעם הבאה אני אכשל או שזה כמו הטלת קובייה שכאילו יכול להיות שהיה לי עכשיו אקראית מזל מאוד רע.

אליעד: יפה עכשיו רגע קודם כל השאלה לא הייתה האם זה מחויב שהוא יכשל השאלה אם באמת יש יותר סיכוי שהוא יכשל ומה את חושבת שיש יותר סיכוי שהוא יכשל?

ש: לא זה אותו סיכוי.

אליעד: בטוח איך יודעים מה האמת, מההתחלה אני נותן לך טיפ תחזור על השאלה מה השאלה?

ש: האם המחשבה שהבן חושב אחרי שהוא נכשל עשרות פעמים.

אליעד: מספר רב ביותר של פעמים.

ש: מספר רב ביותר של פעמים האם המחשבה שהוא יחשוב שכנראה שגם בפעם הבאה אני אכשל האם היא נכונה או לא נכונה.

אליעד: נכון מה התשובה?

ש: אז אני אומר לך כשבן אדם.

אליעד: אני הייתי בטוח שזה יהיה כל כך פשוט הנה שוב פעם נכשלתי הימרתי שזה יהיה פשוט ולא פשוט הלאה.

ש: כדי שיהיה איזשהו output מסוים צריך להיות input מסוים כדי להצליח כן כדי שהוא צריך שיקרה א' ב' ג' ד' ורק אז הוא יצליח.

אליעד: נניח.

ש: אם ה - input לא ישתנה זאת אומרת אם הוא ישאר תמיד אותו דבר כמו שהוא היה מקודם סיכוי רב שהוא גם יכשל.

אליעד: למה לא סיכוי רב למה לא במאה אחוז?

ש: כי יש עוד דברים שיכולים להשתנות זה לא מספיק.

אליעד: אז לא הבנתי את התשובה אז המחשבה שאומרת אני כנראה אכשל היא נכונה או לא נכונה.

ש: היא נכונה.

אליעד: אז למה לא היא לא נכונה כי הוא בטוח יכשל לא הבנתי כנראה אני אכשל זה לא נכון צריך להיות בטוח.

ש: אולי התשובה גם כן שתי אופציות כנראה.

אליעד: או בטוח אני אכשל או בטוח אני אצליח או אני אולי אכשל או כנראה שאני אכשל או סיכוי סביר שאני אכשל או אני לא יודע אם אני אכשל או אותו סיכוי כמו בפעם הראשונה יכול להיות הרבה תשובות אפשריות, הוא אמר כנראה אני אכשל זאת האמת שהוא כנראה יכשל?

ש: כנראה כשאומרים כנראה זה אומר זה יכול להיות שאני אכשל אבל יכול להיות שאני לא אכשל.

אליעד: נכון ומה התשובה הנכונה לדעתך כשהוא אומר כנראה שאני אכשל זה נכון, אתה אמרת יש input שמביא output מסוים נכון אז איך זה מקדם אותנו ולכן מה?

ש: ולכן כנראה שהוא יכשל.

אליעד: למה כנראה הוא יכשל.

ש: כי כנראה זה גם אומר שהוא לא יכשל.

אליעד: אבל אז התשובה לא נכונה הוא צריך להגיד אני בטוח אכשל.

ש: אם כל ה - input בדיוק אותו דבר הוא יכשל.

אליעד: אז הוא בטוח יכשל הוא לא כנראה יכשל, זאת התשובה שלך?

ש: כן אבל לא נשכח כי המילה כנראה זה אומר יש הסתברות שאני אכשל.

אליעד: למה הסתברות אתה תיכשל אתה לא כנראה תיכשל תיכשל.

ש: אבל כנראה חופף הוא בתוכו מכיל.

אליעד: יש הבדל בין אני אכשל לבין אני כנראה אכשל נכון, זה אותו דבר או שונה?

ש: זה לא אותו דבר אחד מכיל את השני.

אליעד: אם נוריד לבן אדם את הראש הוא כנראה ימות או ימות ימות אז התשובה כנראה לא מדויקת, טוב מה את רוצה להגיד?

ש: אני אומרת שעצם זה שהוא ניסה את החמישים פעם האלה.

אליעד: חמשת אלפים חמש מאות.

ש: חמשת אלפים חמש מאות פעמים זה אומר שמבחינתו הוא יוצא לדרך במטרה להצליח.

אליעד: עד כאן זה נכון.

ש: אז המחשבה היא בעצם הוא צריך כל פעם לגשת כאילו מחדש כאילו הוא לא עבר את כל הפעמים האחרות.

אליעד: זה טיפים אבל השאלה כשהוא אומר אני כנראה אכשל זה נכון או לא נכון?

ש: זה לא נכון.

אליעד: לא נכון לחשוב ככה?

ש: כל פעם הוא מנסה.

אליעד: ונכשל אז כנראה.

ש: אבל עדיין לא כנראה הוא לא סגור על זה שהוא יכשל.

אליעד: זה שהוא לא סגור על זה שהוא יכשל זה נכון אם הוא היה סגור על זה שהוא יכשל הוא לא היה מנסה נכון אבל השאלה המחשבה שאומרת אני כנראה אכשל היא נכונה או לא נכונה זה שהוא לא סגור על זה זה נכון אבל עכשיו הוא החליט די אני סגור על זה אני אכשל לא רוצה יותר לנסות הוא אומר הנה ניסיתי לא הצלחתי יום ויום הוא לא מצליח חבל על הזמן.

ש: אז אני לא מבינה מה אתה מנסה לשאול אם המחשבה.

אליעד: את שמעת פעם על מישהו שניסה לעשות משהו, יפה שמעת פעם על מישהו שניסה לעשות משהו ולא הצליח או שכל האנשים שאת מכירה ניסו והצליחו לא יודע אני שואל.

ש: בא נדבר על דוגמה ספציפית רגע.

אליעד: תמציאי את דוגמה.

ש: אתה דיברת על זה שהוא ניסה לעבור חמישים פעם טסט בסדר.

אליעד: כן ניסה לשכנע מישהו ניסה הלך לסלע אמר לו סלע תוציא מים הנה שולחן תוציא מים ושולחן תוציא מים הוא לא מוציא מים ניסה אמר אני ארביץ לו יותר חזק אולי הוא יוציא מים לא הצליח אמר עכשיו אני ארביץ לו במקום אחר לא הצליח הרביץ לו במקום אחר בסוף אמר תקשיב אין זה לא יוציא מים חשיבה או לא נכונה זאת דוגמה כל דבר אני יכול להמציא לך כל בן אדם ניסה ניסוי, בן אדם ניסה לשכנע מישהו בוא איתי לסרט אמר לו לא אני לא אוהב סרטים בוא איתי לסרט מחר לא אם לא תבוא זה אמר לו לא רוצה לא משנה מה ניסית לא הצלחת אז אתה אומר אני לא מנסה יותר כי זה חבל על הזמן לנסות זה יכשל, יש בזה היגיון?

ש: כן.

אליעד: אז השאלה אם זה נכון או לא נכון אם המחשבה שאומרת אתה כנראה תיכשל היא נכונה או לא נכונה, אני לא שאלתי מה הוא צריך לעשות כדי להצליח למרות שהוא נכשל אם השאלה הייתה בן אדם שעד היום ניסה ונכשל מה הוא צריך לעשות כדי להצליח זאת שאלה אחרת האם הוא יכול להצליח זאת שאלה אחרת אבל השאלה כרגע זה המחשבה שאומרת כנראה אתה תיכשל האם היא נכונה או לא נכונה, אז איך יודעים מה התשובה מה שואלים.

ש: במה תלוי אם הוא יכשל או יצליח.

אליעד: נכון אז קודם כל שואלים במה תלוי אם הוא יכשל, עכשיו מה המניפולציה שבשאלה.

ש: זה מה שהוא אמר.

אליעד: מי אמר הוא אמר אני לא הבנתי שהוא אמר לא חכי עד הסוף חכי עכשיו שנייה.

ש: זה סתם משחקי מילים עכשיו נכון ביחס להגדרת מטרה כן הגדיר לא הגדיר זה מאה אחוז שהוא הסתברותית כנראה יכשל.

אליעד: הלאה מההתחלה עכשיו מה המניפולציה בשאלה המניפולציה בשאלה היא כזאת תראה דוגמה אם הוא נמצא פה האם זה אומר שיהיה פה פיל.

ש: לא.

אליעד: אוקי ואם הוא לא נמצא פה האם זה אומר שיהיה פה פיל אז במה תלוי אם יהיה פה פיל או לא במשהו אחר נכון יפה, עכשיו אנחנו שאלנו אם בן אדם ניסה ונכשל ניסה ונכשל חמש מיליון פעמים האם המחשבה שאומרת כנראה שאני אכשל מה זה כנראה בגלל שניסיתי ונכשלתי מסקנה שאכשל אבל יכול להיות שכישלון בכלל לא תלוי במה שניסית לדוגמה.

ש: את זה אתה מגדיר עכשיו זה לא נכון שזה ככה יכול להיות זה אלים מהשמיים החליטו שאתה לא תצליח זה לא קשור לסיבתי בכלל.

אליעד: נגיד בן אדם קורא תהילים סתם לא משנה דוגמה אחרת בן אדם ממלא לוטו שמעת פעם על בן אדם שממלא לוטו הוא ניסה נכשל ניסה ונכשל למה הוא מנסה שוב פעם הוא אומר רגע אבל עד היום ניסית לא הצלחת נכון אז למה אתה מנסה שוב הנה כל האנשים פה ניסו ולא הצליחו למה אתה מנסה כי הוא אומר זה שנכשלתי אם אני אנצח או לא זה לא תלוי בכמה ניסיתי זה תלוי במשהו אקראי בכלל יש קובייה זורקים אני יכול להצליח זאת אומרת ההצלחה היא לא תלויה בפעולות שלך ההצלחה היא אקראית נכון, זאת אומרת שיכול להיות מצב.

ש: אלא אם כן במאה אחוז אתה בטוח שהדבר שאתה רוצה להשיג איננו במאה אחוז.

אליעד: איננו מה?

ש: איננו מת הבחורה שהוא רוצה להשיג מתה לא יודעת העסק שאתה רוצה לקנות נשרף.

אליעד: מה שאת אומרת זה נכון אבל את לא יודעת להסביר את עצמך נכון אני אסביר מההתחלה קודם כל כשהבן אדם חושב לעצמו אם נכשלתי עד היום כנראה שאני אכשל שוב האם המחשבה הזאת נכונה כן או לא תשובה תלוי בנסיבות, זאת אומרת אם מדובר על דבר שההצלחה שלך היא אקראית אין שום קשר למה שניסית קודם לא רק שאין קשר במובן מסוים אפילו אם עד היום נכשלת זה אפילו מגדיל את הסיכוי שתזכה למה זה מגדיל את הסיכוי אני אסביר לך במובן מסוים נסביר את ההיגיון.

ש: זורק מטבע.

אליעד: אני אתן דוגמה אם אתה מילאת לוטו וזכית ובן אדם מילא לוטו ולא זכה למי יש יותר סיכוי לזכות פעם הבאה?

ש: לשניהם אותו דבר.

אליעד: עכשיו שנייה יש פרספקטיבה אחת שאומרת שאין קשר פעם הבאה זאת פעם הבאה עכשיו יש פרספקטיבה שאומרת לבן אדם שזכה בלוטו כבר פעם אחת יש יותר סיכוי לזכות למה כי אנחנו כבר מכירים הבן אדם הזה הוא כבר רגיל לזכות יש לו יותר סיכוי לזכות.

ש: יש לו מזל כזה.

אליעד: הוא בן אדם שיש לו מזל יש פרספקטיבה אחרת שאומרת לא נכון ההוא שלא זכה יש לו יותר סיכוי לזכות למה כי מה הסיכוי שמישהו יזכה פעמיים אתה לא רק צריך לזכות בלוטו, נגיד שלזכות בלוטו זה אחד למיליון אבל מה הסיכוי שבן אדם אחד יזכה פעמיים בלוטו זה אחד למאה מיליון אז זאת אומרת אומנם הסיכוי שלך לזכות בלוטו הוא אחד למיליון אבל בגלל שכבר זכית פעם אחת והסיכוי שמישהו יזכה פעמיים בלוטו הוא אחד למאה מיליון אז אין לך הרבה סיכוי לזכות, עכשיו בן אדם נגיד זכה בלוטו שלוש פעמים אוקי ואחד לא זכה אף פעם עכשיו למי יש יותר סיכוי לזכות בפעם הרביעית פרספקטיבה אחת אומרת תקשיב אין לזה משמעות חדש פרספקטיבה אחת אומרת תראה הוא כבר זכה שלוש פעמים זה בן אדם שזוכה פרספקטיבה אחרת אומרת תראה מה הסיכוי שמישהו יזכה ארבעה פעמים זה כבר לא הגיוני כבר צריך לפתוח ועדת חקירה לכן לא הגיוני שהוא יזכה וכנראה שמי שלא זכה עד היום יזכה.

עכשיו דוגמה בן אדם נגיד זכה בלוטו יצא לו מספרים מסוימים עכשיו האם יש היגיון שאתה תיקח את המספרים שזכו בשבוע שעבר ותמלא את אותם מספרים יש היגיון היגיון אחד אומר כן הגרלה חדשה חדש אבל מה הסיכוי ששבוע אחרי שבוע יצא בדיוק את אותם מספרים יש גם פרספקטיבה כזאת אבל מצד שני אתה יכול להגיד רגע, עכשיו בואו תראו לוקחים את כל הלוטו של כל המספרים שיצאו בשנה האחרונה בודקים איזה מספרים יצאו נגיד המספר שבע יצא הרבה פעמים עכשיו מה זה אומר שבהגרלה הבאה יש יותר סיכוי שיצא שבע או פחות סיכוי שיצא שבע מצד אחד אתה אומר הנה השבע הוא כל הזמן יוצא כנראה שהוא יצא עוד פעם מצד שני אתה אומר תראה הוא כל הזמן יוצא מתישהו אמורים לצאת מספרים אחרים כנראה שהוא לא יצא יותר ויש פרספקטיבה שאומרת אין לזה שום משמעות.

ש: אבל אתה מדבר על מערכת אקראית עד עכשיו.

אליעד: נכון ולכן התשובה שאתה היית צריך לתת היא תלוי כשהוא שואל אם ניסיתי עד היום ולא הצלחתי והמחשבה שאומרת כנראה שאני אכשל בעתיד האם היא נכונה או לא תשובה אם ההצלחה היא אקראית אז אין משמעות לזה שנכשלת עד היום אם ההצלחה היא סיבתית אז תלוי אם הנסיבות נשארו אותו דבר אם הנסיבות ידועות לך והן נשארו אותו דבר אז אתה במאה אחוז תיכשל ואם הנסיבות ידועות לך והנסיבות השתנו ואתה חושב שהן מתאימות למה שצריך אז אולי אתה במאה אחוז תצליח ואם אתה לא יודע אם הן מתאימות או לא וזה תלוי לפי כמה אתה חושב שהנסיבות מובילות לתוצאה ואם אתה לא יודע מה הנסיבות אז גם יכול להיות שכן יכול להיות שלא לא בהכרח יכול להיות שכן יכול להיות שלא.

ש: אז בעצם הוא צדק כשהוא אמר שחסר נתונים בשאלה.

אליעד: הוא לא צדק בשום דבר.

ש: למה הוא אמר שתלוי יכול להיות שהוא לא הלך לכיוון שאתה רוצה.

אליעד: לא השאלה הייתה מדויקת תראה כל בן אדם ששואל אותך שאלה זה כמו אני אשאל אותך מה השעה עכשיו תשאל שאלה נגיד כל שאלה שתרצה אני אגיד לך חסרים נתונים בשאלה אם תראה לי את השעון ואת הזה אני אגיד לך מה השעה כל דבר אני יכול להגיד לך חסרים נתונים בשאלה.

ש: בסדר אז תגיד.

אליעד: לא הוא הלך לכיוון של הסיבתי הוא הלך לכיוון של תראה אם הוא עשה שיעורים או לא עשה שיעורים כאילו האם הנסיבות השתנו אבל זה לא נכון קודם כל הוא היה צריך להגיד האם זה סיבתי או אקראי מה הוא הניח הוא הניח שזה סיבתי ואם זה אקראי מה אכפת לי אם עשית שיעורי בית, כשאתה נתת תשובה אתה נתת תשובה אתה היית צריך לעשות קודם כל חלוקה סיבתי ואקראי אתה דילגת על זה אתה הלכת לרובריקה של הסיבתי לא על האקראי נכון.

ש: זה כן אבל בהמשך אמרתי.

אליעד: רגע חכה קודם כל אתה היית צריך לחלק את זה קודם כל לסיבתי ואקראי החלוקה הראשונה היא סיבתי ואקראי זה נכון?

ש: כן.

אליעד: יפה עכשיו בתוך אקראי המשפט שאומר כנראה שאני אכשל שוב הוא נכון או לא נכון?

ש: תלוי בנסיבות.

אליעד: לא נכון זה אקראי בן אדם מילא לוטו כל חייו לא זה לא נכון אם הוא יזכה פעם הבאה הוא אומר תראה כבר שלושים שנה מילאתי לוטו מה הסיכוי שאני אזכה שוב זה כמו בפעם הראשונה נכון, עוד פעם אתה יכול להגיד שיש יותר סיכוי אתה יכול להגיד שיש פחות סיכוי ואתה יכול להגיד שזה אותו דבר בא נלך על אותו דבר נכון יפה, עכשיו בהנחה שזה סיבתי דהיינו, אם אתה תצליח או לא זה תלוי בסיבות מסוימות אז אם ידועות לך מה הסיבות או לא ידועות לך מה הסיבות אז בא נניח קודם כל האם ידועות לך מה הסיבות בא נניח שידוע לך מה צריך לקרות כדי שתשיג עכשיו ואני אשאל אותך האם אתה חושב שהסיבות הנוכחיות מתרחשות שיובילו לתוצאה אם כן אז בוודאות שתצליח אם לא בוודאות שלא תצליח ואם אתה לא יודע אז או שכן או שלא.

עכשיו אם אתה רוצה להמר אם אתה נגיד יודע מה צריך לקרות ואתה לא יודע אם הסיבות שלך מתאימות או לא ועכשיו אתה צריך להמר אז אתה יכול להגיד אוקי אתה יכול להתייחס לזה כאל דבר אקראי אתה יכול להגיד אולי הסיבות שלי מתאימות למה שצריך לקרות ואתה יכול לעשות אחוזים מה הסיכוי שהסיבות מתאימות, עכשיו זה בהנחה שאתה יודע מה הסיבות שצריכות להתרחש כדי שתתרחש התוצאה עכשיו לעומת זאת יכול להיות שאתה לא יודע מה צריך לקרות אתה לא יודע בדיוק מה צריך לקרות ובגלל שאתה לא יודע מה צריך לקרות אז אתה גם לא יודע אם הנסיבות מתאימות למה שצריך לקרות.

ש: מה שצריך לקרות אתה מתכוון.

אליעד: נגיד שאתה לא יודע מה התנאים ההכרחיים הנדרשים להשגת התוצאה אין לך מושג, עכשיו על מה וודאי לנו אבל מה האמת האמת היא עוד פעם שאם הנסיבות לא השתנו וזאת...
לטעות לשאול עבר צריך לחשוב לתרץ בחורות אני אף פעם לא מצליח למה אני כל הזמן להחליט חרדות להגדיל סיכוי איך להתמודד עם חרדה איך להתמודד עם חרדות איך להתמודד עם פחד איך להתמודד עם פחד מכישלון איך להתמודד עם פחדים אני אף פעם לא מצליח אני הולך להיכשל אני כל הזמן אני כל הזמן נכשל אף פעם לא מצליח אקראי אקראיות האם אני הולך להיכשל האם אני הולך להצליח הולך להיכשל הולך להצליח הצלחה התמודדות התמודדות עם חרדת כישלון התמודדות עם פחד התמודדות עם פחד מכישלון התמודדות עם פחדים חושש חושש להיכשל חרדה חרדה מכישלון חרדות חרדת כישלון חשש חששות טיפול טיפול בפחד טיפול בפחד מכישלון טיפול בפחדים טיפולים כישלון כישלון אקראי כישלון סיבתי כישלונות כל הזמן נכשל להיכשל להצליח להתמודד להתמודד עם פחד להתמודד עם פחד מכישלון להתמודד עם פחדים לחשוש למה אני כל הזמן מטופל מטופלים מטפל סיבתיות פחד פחד להיכשל פחד מכישלון פחד מכישלונות פחדים
הדרכת מטפלים, האם אפשר לטפל בכל אחד? מה לעשות עם מטופל שלא רוצה טיפול? איך לטפל במישהו שמתנגד לטיפול? איך לטפל בילדים? טיפול בPDD, הדרכת הורים, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הפרעת התנגדות, טיפול בסכיזופרניה
הדרכת מטפלים, האם אפשר לטפל בכל אחד? מה לעשות עם מטופל שלא רוצה טיפול? איך לטפל במישהו שמתנגד לטיפול? איך לטפל בילדים? טיפול בPDD, הדרכת הורים, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הפרעת התנגדות, טיפול בסכיזופרניה
... מטפלים , האם אפשר לטפל בכל אחד? מה לעשות עם מטופל שלא רוצה טיפול? איך לטפל במישהו שמתנגד לטיפול? איך לטפל בילדים? טיפול בPDD, הדרכת הורים, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הפרעת התנגדות, טיפול בסכיזופרניה האם אפשר לטפל בכל מטופל שמתנגד לטיפול? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד ניתן להתמודד עם מטופלים המתנגדים לטיפול, במיוחד כאשר מדובר בילדים או במטופלים המביעים התנגדות חריפה או מתמשכת לטיפול. ישנם מטופלים המגיעים אל מרחב הטיפול אך אינם מוכנים כלל להיכנס פנימה, או שנכנסים ומסרבים לשתף פעולה באופן מוחלט. במקרים אלו, על המטפל להבין את גבולות האחריות שלו ולפעול מתוך הבנה ברורה של מטרתו מול המטופל ומול ההורים. מה לעשות עם ילד שלא מוכן להיכנס לטיפול? כאשר הילד מסרב להיכנס למרחב הטיפולי, אליעד כהן מציג שתי דרכים עיקריות לגישה זו. הדרך הראשונה היא להבין שזו אינה בעיה של המטפל, אלא של ההורים. ... של המטפל, אבל לא מול הילד ישירות, אלא שוב - מול ההורים. במקרה כזה, המטפל יכול להציע להורים להיכנס בעצמם למרחב הטיפולי, ולקיים איתם שיחה כיצד להביא את הילד לשתף פעולה. אליעד מסביר שהבעיה המרכזית היא בדרך כלל לא אצל הילד, אלא בהורים וביכולת שלהם להביא את הילד למרחב הטיפולי. האם אפשר לטפל באדם שמתנגד לטיפול באופן מוחלט? אליעד כהן מדגיש בצורה חד - משמעית שאפשר לטפל בכל אדם, אפילו במקרים הקשים ביותר שבהם המטופל מתנגד באופן חריף. אולם, במקרים כאלה תהליך הטיפול הופך לאיטי, מורכב, ודורש סבלנות רבה מאוד. למשל, ייתכן שמטופל יצטרך להעביר עשרות פגישות רק במשחקי כדורגל עם המטפל, בלי לראות שום התקדמות הנראית לעין. המטרה היא לייצר ...
שימוש בתרופות פסיכיאטריות, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד דיכאון, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בכדורים, כדורים נגד דיכאון, כדורים נגד חרדה, גמילה מכדורים, נוגדי דיכאון, נוגדי חרדה
שימוש בתרופות פסיכיאטריות, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד דיכאון, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בכדורים, כדורים נגד דיכאון, כדורים נגד חרדה, גמילה מכדורים, נוגדי דיכאון, נוגדי חרדה
... בתרופות פסיכיאטריות, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד דיכאון, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בכדורים, כדורים נגד דיכאון, כדורים נגד חרדה, גמילה מכדורים, נוגדי דיכאון, נוגדי חרדה למה פסיכולוגים שולחים מטופלים לקחת תרופות פסיכיאטריות? אליעד כהן מסביר לעומק את ההיגיון מאחורי ההמלצה של פסיכולוגים או מטפלים להפנות מטופלים לטיפול תרופתי, כאשר הם עצמם אינם יכולים לעזור להם באופן מלא. כאשר פסיכולוג אומר למטופל אני לא יכול לעזור לך, לך תיקח כדורים, הוא למעשה מודה בחוסר יכולתו לעזור, אך בו זמנית מעביר את האחריות לחוסר ההצלחה אל המטופל עצמו או אל גורם חיצוני. האם הפניה לתרופות מצביעה על מגבלה של המטפל או של המטופל? לדברי אליעד, כאשר הפסיכולוג מפנה את המטופל לנטילת תרופות, הוא בעצם רומז באופן עקיף שהבעיה אינה נמצאת בידיו של המטפל, אלא היא נובעת מתוך מגבלותיו של המטופל. כך, במקום להכיר בכך שהמטפל אינו יודע כיצד לפתור את הבעיה, הוא למעשה קובע שהבעיה היא בלתי ניתנת לפתרון בדרכים הפסיכולוגיות המקובלות. מה משמעות השימוש במונח אין בחירה חופשית בהקשר זה? אליעד מתאר כי הטענה לפיה המטופל זקוק לתרופות כי אין לו בחירה חופשית היא בעצם קביעה שהבעיה אינה ניתנת לפתרון באמצעות שיחות או טיפול פסיכולוגי, אלא רק באמצעות התערבות כימית. הפסיכולוג שאומר זאת יוצר לגיטימציה לכך שהבעיה של המטופל היא כה עמוקה ויסודית, שאין דרך לשנותה אלא בעזרת תרופות שיחליפו את הרצון או התפקוד הרגשי הטבעי של האדם. מדוע מטפלים מעדיפים לשלב תרופות עם טיפול פסיכולוגי? אליעד מסביר כי רוב המטפלים מעדיפים להמליץ על שילוב של טיפול פסיכולוגי ותרופתי כדי לא להודות שהם עצמם חסרי יכולת. לדבריו, כשמטפל ממליץ לשלב טיפול עם כדורים, הוא מנסה להימנע מלהודות באופן מלא בכך שהוא מיותר לחלוטין בתהליך הטיפולי. בצורה זו, הוא עדיין נתפס כבעל ערך מסוים בתהליך השיפור של המטופל, למרות שההסתמכות על התרופות מעידה בעקיפין כי לא ניתן היה לפתור את הבעיה באופן פסיכולוגי בלבד. ... מסוגל לעזור, המשמעות היא שרק תרופות מסוגלות להתמודד עם אותה בעיה ספציפית. בכך הוא מגן על עצמו מפני ביקורת ומפני תחושת חוסר מסוגלות אישית. מדוע מטפל מפנה מטופל לפסיכיאטר במקום לתת תרופות בעצמו? אליעד מסביר כי כאשר הפסיכולוג שולח את המטופל לפסיכיאטר לקבלת תרופות, הוא לכאורה מעביר את האחריות הלאה, אך למעשה הוא קובע שגם המטפל האחר אינו באמת פותר את הבעיה אלא רק מספק פתרון תרופתי. זהו למעשה מסר עקיף, שאין מישהו שיכול לפתור את הבעיה בצורה פסיכולוגית אמיתית. מה משתמע מהסכמה של המטופל לקחת תרופות? לפי אליעד, כאשר המטופל מסכים ליטול תרופות בעקבות המלצת הפסיכולוג, הוא מאשר בעצמו כי אף אחד לא יכול לעזור לי. הוא מחזק ... כי הבעיה בלתי פתירה בדרכים שאינן תרופתיות, ובכך הוא למעשה פוטר את המטפל מאחריות ומאשש את הטענה שהבעיה שלו אינה ניתנת לפתרון בדרך פסיכולוגית בלבד. האם טיפול תרופתי יכול להיות פתרון מוחלט לבעיות פסיכולוגיות? אליעד טוען שההפניה לתרופות אינה פותרת את הבעיה עצמה, אלא רק מסמנת את קיומה של בעיה שהמטפל אינו יודע כיצד לפתור. לדבריו, הטיפול התרופתי הוא אמצעי נוח עבור מטפלים להימנע מהודאה בחוסר ידע או ביכולת מוגבלת שלהם לעזור, ובכך הוא מהווה פתרון חלקי בלבד, ולא פתרון ... המשמעות האמיתית של המלצת מטפל על תרופות? לפי ההסבר המפורט של אליעד, המלצה של פסיכולוג או מטפל לנטילת תרופות פסיכיאטריות היא בדרך כלל הודאה מוסווית של המטפל בכך שהוא אינו יכול לפתור את הבעיה. ההמלצה לתרופות פותרת את המטפל מהצורך להודות במגבלותיו ומעבירה את האחריות לבעיה אל המטופל או אל גורמים גנטיים או כימיים, ולכן יש לשים לב מה באמת עומד מאחורי המלצות אלו. למה פסיכולוגים ...
קריאת מחשבות של בני זוג, איך לדעת מה היא אוהבת? מה נשים אוהבות? למה צריך לקרוא מחשבות בזוגיות? למה לקרוא את המחשבות שלה? למה לקרוא את המחשבות שלו? מה בחורות רוצות? מה גברים רוצים? סודות בזוגיות, רוצה כן אבל אומרת לא
קריאת מחשבות של בני זוג, איך לדעת מה היא אוהבת? מה נשים אוהבות? למה צריך לקרוא מחשבות בזוגיות? למה לקרוא את המחשבות שלה? למה לקרוא את המחשבות שלו? מה בחורות רוצות? מה גברים רוצים? סודות בזוגיות, רוצה כן אבל אומרת לא
... בעבר, גם אם הוא לא ביקש זאת מפורשות, וליישם זאת בעתיד. מה הקשר בין קריאת מחשבות בזוגיות לטיפול נפשי? הצורך להבין את הרצונות האמיתיים של האדם השני אינו רלוונטי רק בזוגיות, אלא גם בתחומים נוספים, כמו תחום הטיפול. מטופלים רבים מגיעים עם תלונה ספציפית, אבל למעשה הבעיה האמיתית שלהם היא אחרת לחלוטין. מטפל טוב צריך לדעת לקרוא בין השורות ולהבין מה באמת מפריע למטופל, גם אם המטופל אינו מודע לכך בעצמו. לסיכום, למה בזוגיות חייבים לקרוא מחשבות? כדי ליצור זוגיות מאושרת באמת, חייבים לפתח את ... הצד השני, גם אם הוא לא אומר זאת במפורש. זה נכון גם בתחומים אחרים אותה תופעה קיימת גם בתחום הטיפולי. מטופלים רבים באים עם בעיה מסוימת, אבל למעשה, הבעיה האמיתית שלהם היא משהו אחר לגמרי. מטפל טוב צריך לדעת לקרוא בין ...
בגידה, התמודדות עם בגידה, מחלת הבגידות, איך להתמודד עם בגידה? בגידה היא סימפטום, בגידה היא לא בעיה, בגידה היא תוצאה, חשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, משבר בגידה, בגידה היא תופעת לוואי, בגידות בזוגיות, אמון אחרי בגידה
בגידה, התמודדות עם בגידה, מחלת הבגידות, איך להתמודד עם בגידה? בגידה היא סימפטום, בגידה היא לא בעיה, בגידה היא תוצאה, חשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, משבר בגידה, בגידה היא תופעת לוואי, בגידות בזוגיות, אמון אחרי בגידה
... האם הייתה בעיה של תקשורת, של הבנה רגשית, או אולי בעיה בצרכים האישיים של אחד הצדדים? מדוע לטפל בבגידה עצמה זו טעות? אליעד כהן מדגיש שאין טעם להתמקד בטיפול בבגידה עצמה. בני זוג רבים מוצאים את עצמם עסוקים בריבים, בהאשמות ובשאלות כמו בגדת בי או לא בגדת בי?, אך כל הדיון הזה הוא חסר תועלת. הבגידה, לפי ... הבעיה. ההתמקדות חייבת להיות בחיפוש הגורם העמוק יותר: מה באמת חסר לאדם בתוך הזוגיות, ואיך ניתן לטפל בכך ישירות. איך נכון להתמודד עם בגידה בצורה נכונה? כדי להתמודד נכון עם בגידה, האדם צריך לשאול את עצמו שאלות חשובות, כמו: מה חסר לי או לבן בת הזוג שלי ... הבנה בין הצדדים? האם אחד מבני הזוג סובל מחוסר ביטחון עצמי, פחד נטישה, קנאה מוגזמת או פחדים לא מטופלים שמשפיעים על איכות הקשר? רק אחרי שמזהים את החסרים האמיתיים אפשר להתחיל לטפל בשורש הבעיה, ולמנוע בגידות עתידיות. מהם הגורמים הנפוצים לבגידה בזוגיות? אליעד מסביר כמה סיבות נפוצות לבגידה בזוגיות, וכולן קשורות לחוסר סיפוק או לחוסר ... בסימפטום? חשוב להתמקד בשורש של הבעיה ולא בתופעת הלוואי, כי אחרת הבעיה האמיתית לעולם לא תיפתר. טיפול שטחי בבגידה עצמה הוא כמו לקחת כדור נגד כאב ראש בלי להבין מה גורם לכאב. הטיפול הנכון והיעיל הוא לחקור מה באמת חסר, מדוע הצד הבוגד מרגיש צורך לבגוד, ומה יגרום לקשר להיות מספיק טוב ומספק כדי למנוע מצב של בגידה או חשד לבגידה בעתיד. בגידה היא לא מחלה בפני עצמה, אלא רק תופעת לוואי של מחלה עמוקה יותר שזקוקה לטיפול. איך להתמודד עם בגידה בזוגיות? בגידה היא סימפטום ולא בעיה? שיקום זוגיות אחרי בגידה למה אנשים בוגדים? אמון אחרי בגידה חשדות לבגידה בזוגיות פחד מבגידה ... ללא סיבה, והיא לא בעיה שצריך לתקן בפני עצמה, אלא היא תוצאה של בעיה עמוקה יותר שצריך לאתר ולטפל בה. איך להתמודד עם בגידה? אם גילית שבגדו בך, או שאתה מרגיש צורך לבגוד, במקום להתרכז בעצם הבגידה, שאל את עצמך: מה חסר לי או לבן בת הזוג שלי במערכת ... אחד לא יחפש מענה במקום אחר? האם יש חוסר תקשורת? האם יש תחושות של חוסר ביטחון? האם יש פחדים לא מטופלים, קנאה מוגזמת או חשדות שמגיעים מחוסר אמון? סיכום: להבין את הבסיס לבעיה בסופו של דבר, בגידה אינה הבעיה האמיתית. היא רק סימפטום של משהו עמוק יותר שלא ...
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
... תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ... תיבת האינבוקס בצורה אפקטיבית? הרצאה זו של אליעד כהן מתמקדת בניהול תיבת הדואר הנכנס, או כפי שמכונה גם האינבוקס, במטרה למנוע מיילים שלא טופלו מלהלך לאיבוד או להיבלע בתוך המיילים שנעשתה בהם עבודה. אליעד מציין את החשיבות ... מהי מטרת תיבת הדואר הנכנס? תיבת הדואר הנכנס, לפי אליעד, משמשת כמו הכניסה למשרד. כל מייל חדש הוא כמו אדם שנכנס למשרד ומחכה לפגישה או טיפול. בדיוק כפי שנחלק לאדם הפונה מקום לשבת ולהמתין לפגישה, כך על המיילים בתיבת הדואר הנכנס לקבל טיפול מיידי. אליעד מדגיש כי השארת מיילים בתיבת הדואר הנכנס מבלי לטפל בהם יוצרת חוסר סדר ובלבול, כפי שלפני אדם שנכנס למשרד אין מקום ויש בלגן עם המתנה לפגישות. כיצד למנוע דואר לא מטופל? ההמלצה המרכזית של אליעד היא שהמיילים בתיבת הדואר הנכנס צריכים להטופל מיד עם קבלתם. כל מייל שתקבל - יש להחליט מיידית מה לעשות איתו: להעביר אותו למישהו אחר, לשייך אותו למשימה או לסיים את הטיפול בו. ברגע שמטפלים במייל, הוא צריך לצאת מיידית מהאינבוקס ולהעבור לתיקיה מתאימה, כך שנמנע מצב שבו המיילים יתערבבו עם מיילים שכבר טופלו. אליעד טוען שבשום מצב אסור להשאיר מיילים בתיבת הדואר הנכנס שלא טופלו - זה יכול ליצור בלגן ולהעמיס על המערכת. מה קורה אם לא מטפלים במייל בזמן? אם לא מטפלים במייל בזמן, הוא עלול להיתקע בתיבת הדואר הנכנס ולא להתעדכן. זה יוצר בלבול ועמסה כאשר תיבת הדואר לא מופרדת בין מיילים שטופלו לאלו שעדיין לא טופלו. כל מייל שלא הוצא מהאינבוקס ייצור ערבוב ובלגן, ומיילים חשובים עלולים להיאבד או להתעכב. מה התהליך הנכון לטיפול במיילים? אליעד מסביר שהמפתח בניהול אפקטיבי של דואר אלקטרוני הוא ההחלטה המיידית על כל מייל. כל אימייל צריך להיות מנותב לפעולה, משימה, או לתיקייה מסוימת. ברגע שמטפלים בו, יש להוציא אותו מהאינבוקס. על פי גישה זו, על העובד או האדם להוציא את המיילים מהמקום שבו הם ממתינים, כך שלא יוותרו מיילים לא מטופלים. האם זה באמת חשוב? החשיבות של ניהול נכון של הדואר הנכנס, לפי אליעד, היא קריטית לשמירה על סדר ואפקטיביות בעבודת היום - יום. תיבת הדואר הנכנס משמשת כשער לכל המשימות והפניות, ואם לא נתנהל בצורה מסודרת, כל מייל שלא מטופל בזמן יכול לגרום לעיכובים בתהליכים ולהחמיץ פניות חשובות. ניהול תהליכים עסקיים ... בצורה אפקטיבית? הנושא המרכזי בהרצאה הוא ניהול תיבת הדואר הנכנס, או האינבוקס, באופן שמונע מצבים בהם מיילים חשובים ילכו לאיבוד או לא יטופלו כראוי. אליעד מסביר את החשיבות בהבנת התהליך של טיפול באימיילים כדי להימנע מבעיות אלו. מהי מטרת תיבת הדואר הנכנס? תיבת הדואר הנכנס משמשת כמעין כניסה למשרד. כאשר אדם נכנס למשרד, הוא עלול להיתקל במצבים שבהם הוא מחכה לפגישה או לתשובה ממישהו. התהליך של טיפול במיילים הוא דומה. כל אימייל חדש שמגיע לתיבת הדואר הנכנס דומה לאדם שנכנס למשרד ואינו יודע האם טיפלו בו או לא. המטרה היא לא להשאיר אף אימייל בתיבת הדואר הנכנס מבלי לטפל בו. כאשר אימיילים לא מטופלים, הם נכנסים לתוך תיבת הדואר הנכנס ומלכדים את כל המיילים שניתן היה לטפל בהם . כיצד למנוע דואר לא מטופל? אליעד מציע שאסור להשאיר שום מייל בתיבת הדואר הנכנס לאחר שנעשה איתו משהו. ברגע ... - עלינו להוציא אותו מיידית מתוך האינבוקס. העניין הוא כזה: ברגע שמייל לא יוצא מהאינבוקס, הוא עלול להתערבב עם מיילים אחרים שכבר טופלו, ויצר בלגן. תהליך זה לא רק יוצר בלבול אלא גם יכול לגרום למיילים שלא טופלו בזמן להיבלע בתוך המיילים שכבר הושלמו. מה קורה אם לא מטפלים במייל בזמן? כאשר אדם נכנס לאינבוקס, הוא מוצא שם לא רק מיילים ש
פסיכיאטרים, פסיכולוגים, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, תרופות פסיכולוגיות, תרופות פסיכיאטריות, אבחון פסיכיאטרי, סכיזופרניה, OCD, מחלות נפש, הפרעה נפשית, חרדה, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה
... פסיכולוגים, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, תרופות פסיכולוגיות, ... סכיזופרניה, OCD, מחלות נפש, הפרעה נפשית, חרדה, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה מדוע פסיכולוגים ופסיכיאטרים מתקשים להבין מטופלים? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת בהרצאה זו על האופן שבו פסיכולוגים ופסיכיאטרים מתמודדים עם מטופלים, ובעיקר מדגים כיצד להבין ... מהתחושה שהוא נכשל, ולכן קל לו יותר לומר שהבעיה אינה פתירה מאשר לומר אני לא הצלחתי לפתור אותה. הוא נותן דוגמה מהשיח הטיפולי שבו מטופל טוען שהוא לא מצליח לקום לבד ... אדם תיארה את הבעיה שלו כאילו היא נובעת מחוסר יכולת פיזית להתעורר בעצמו, אבל אליעד מראה שזו איננה הבעיה האמיתית. כאשר המטופל אומר אני לא מצליח לקום לבד, ... פסיכולוגים ופסיכיאטרים נוטים להשתמש באמירה של אין פתרון כאמצעי הגנה על האגו, כדי לא להודות שאולי הבעיה הנפשית של המטופל מורכבת מדי עבורם. אליעד ממחיש זאת בצורה של מטופל שהפסיכולוג שלו אומר לו שהוא ... לטענת אליעד, הבעיה אינה בכך שאין פתרון, אלא בכך שהמטפל לא מצא אותו עדיין. עצם ההצהרה על כך שאין פתרון היא זו שגורמת למטופל להפסיק לחפש ולשקוע עוד יותר ... להישאר פתוח ולחפש תמיד עוד פתרונות, גם אם עד היום לא מצא. אליעד כהן מדגיש כי הבנה כזו יכולה להיות פריצת דרך משמעותית בטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי, שכן היא ... האם יש פתרון לכל בעיה נפשית? מה הסיבה לסבל נפשי? למה אנשים מפסיקים לחפש פתרונות? איך יוצאים מתחושת חיסרון תמידית? איך לטפל ב - OCD וחרדה? האם פסיכיאטרים יכולים להבין כל מטופל? מה לעשות כשאין פתרון ...
השפעת הסביבה על האדם, לעשות מה שטוב לך, מה יעשה לך טוב? מה הלב שלך רוצה? השפעות הסביבה, מה האמת שלך? מה באמת אתה רוצה? ללכת אחרי האמת שלך, איך לא להיות מושפע מהסביבה?
השפעת הסביבה על האדם, לעשות מה שטוב לך, מה יעשה לך טוב? מה הלב שלך רוצה? השפעות הסביבה, מה האמת שלך? מה באמת אתה רוצה? ללכת אחרי האמת שלך, איך לא להיות מושפע מהסביבה?
... של ההרצאה עוסק בעניין של איך לא להיות מושפע מהסביבה. אליעד נותן דוגמה של אדם שעובד עם מטופלים ומרגיש שהוא לא עושה את מה שהוא באמת רוצה בעבודה. הוא לא באמת מתחבר לתהליך שהוא עובר עם המטופלים. כשאליעד נשאל איך אפשר להימנע מהשפעות חיצוניות ולהיות באמת מחובר למה שאנחנו רוצים, הוא ...
אנורקסיה, הפרעת אכילה, הפרעת התנהגות, בעיות אכילה, ירידה במשקל
אנורקסיה, הפרעת אכילה, הפרעת התנהגות, בעיות אכילה, ירידה במשקל
... הפרעת אכילה, הפרעת התנהגות, בעיות אכילה, ירידה במשקל כיצד מטפלים באנורקסיה ובהפרעות אכילה באופן יעיל? הטיפול באנורקסיה ובהפרעות אכילה אחרות דורש בראש ובראשונה הבנה עמוקה של ההיגיון והאמונות הפנימיות של האדם הסובל מההפרעה. אליעד כהן מדגיש כי המפתח המרכזי לטיפול הוא בירור יסודי של הסיבות והגורמים שמונעים מהמטופל לאכול. לא מדובר בכפייה או בשכנוע חיצוני בלבד, אלא בניתוח עמוק ומפורט של כל האמונות, הפחדים והמחויבים הפנימיים של האדם. מדוע אנורקסיה מתפתחת וכיצד לזהות את הסיבות לה? על מנת לטפל באנורקסיה, יש להבין מהיכן היא התחילה. אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא לשאול את המטופל שאלות ממוקדות שיעזרו לו לזהות כיצד ומתי החל המצב. לדוגמה, אם מדובר בנערה שהתחילה להיות אנורקסית, יש לברר מתי היא החלה להימנע מאכילה, ומה הייתה הסיבה ... אולי היא הייתה מלאה בעבר וחוותה הערות פוגעניות, אולי הלחץ החברתי והציפיות גרמו לה לפתח דימוי גוף שלילי. הזיהוי המדויק של הסיבות האלו הוא הבסיס להמשך הטיפול. כיצד מחלישים את הסיבות לאי - אכילה אצל אדם אנורקסי? אחרי שמזהים את הסיבות, יש להתחיל להחליש אותן. אליעד כהן מדגים כי אם הסיבה המרכזית היא פחד מהשמנה, צריך לבדוק עם המטופלת מדוע הפחד מהשמנה כל כך חזק עבורה. האם זה בגלל דימוי עצמי נמוך? פחד מדחייה חברתית? על ידי בירור זה, ניתן להחליש בהדרגה את הפחדים הללו, ולהראות לה שהם אינם באמת הכרחיים כפי שהיא חושבת. איך אפשר לעודד אדם אנורקסי לראות את היתרונות שבאכילה? חלק נוסף בטיפול הוא הגברת ההבנה של המטופל לגבי היתרונות הטמונים באכילה. יש לגרום לו לראות כי היתרונות שבאכילה גדולים יותר מהחסרונות שהוא רואה בה. למשל, להראות למטופלת שאכילה מסייעת לבריאות, מעניקה לה תחושת חיוניות, ומשפרת את המצב הרגשי והחברתי שלה. ככל שהיא תכיר ביתרונות האלה ותהיה מודעת להם, כך ההסתייגות והרתיעה שלה מאכילה עשויות לרדת. מדוע חשוב לא להכריח אדם אנורקסי לאכול? נקודה משמעותית נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שאין טעם להכריח את המטופל לאכול. כפייה יוצרת התנגדות, ודווקא מחזקת את ההפרעה. הוא מדגים כי במקום לומר למטופלת את חייבת לאכול, עדיף לגשת אליה בצורה מכילה ואמפתית: אין בעיה שאת לא אוכלת, אבל בואי נבין את ההיגיון שלך. אולי נוכל לפתור זאת בדרך אחרת. גישה זו מעודדת את המטופל לפתוח את עצמו ולשתף ברגשותיו ובחששותיו. מה הקשר בין הפרעות אכילה לדימוי עצמי ולקבלה עצמית? אליעד מסביר שהפרעות אכילה, ובפרט אנורקסיה, קשורות קשר הדוק ... מהפרעה זו תלויים מאוד באישור חיצוני ובאהבה מותנית מהסביבה. הם מאמינים שאם הם לא יראו בצורה מסוימת, לא יקבלו אהבה, הערכה או הערצה מהסביבה. לפיכך, הטיפול חייב לכלול גם עבודה על קבלה עצמית ללא תנאי, כך שהמטופל יוכל להעריך ולאהוב את עצמו בלי קשר למשקלו או למראהו החיצוני. כיצד ניתן לתמרן מחשבות קיימות לטובת הטיפול? דרך נוספת שאליעד מציע היא להשתמש במחויבים הפנימיים של המטופל לטובתו. למשל, אם למטופלת חשוב מאוד להיות חזקה ובריאה, ניתן להדגיש שאכילה במינון נכון תחזק את הגוף שלה ותשפר את הבריאות, וכך לייצר מוטיבציה פנימית לאכילה, על בסיס מחויבים שכבר קיימים אצלה ממילא. מה עושים אם הטיפול לא מתקדם כפי שמצפים? אם הטיפול אינו מתקדם, אליעד מציין שזה משום שלא נחשפו עדיין כל הסיבות האמיתיות לאי - אכילה או שלא הוחלשו מספיק החסרונות הנתפסים של אכילה. במקרה כזה, יש להמשיך לחקור ולברר יותר לעומק, עד שכל החששות והסיבות להתנגדות יתגלו ויטופלו. לסיכום, מהי הגישה הנכונה לטיפול באנורקסיה ובהפרעות אכילה? הגישה הנכונה לטיפול היא גישה של הבנה, הכלה ואמפתיה. במקום לכפות או לשכנע בכוח, חשוב לחשוף לעומק את האמונות והמחויבים הפנימיים, להחליש את הפחדים, ולהדגיש את היתרונות של שינוי הרגלי האכילה. התהליך צריך להיות הדרגתי, מכיל ומבוסס על הבנה אמיתית של ההיגיון הפנימי של המטופל. רק כך ניתן לייצר שינוי מחשבתי אמיתי ויציב שיסייע למטופל להשתחרר מהפרעות האכילה ולהחזיר לעצמו את איכות חייו. הפרעות אכילה אנורקסיה ובולימיה דימוי עצמי וקבלה עצמית איך להתמודד עם פחדים? התמודדות עם הרגלים כפייתיים כיצד ניתן לטפל באנורקסיה ובהפרעות אכילה אחרות? אנורקסיה היא הפרעת אכילה שמובילה לירידה קיצונית במשקל בעקבות פחד עז מהשמנה. לרוב, מדובר בהתניה מחשבתית שבה האכילה נתפסת כדבר שלילי ומזיק. הטיפול באנורקסיה דורש הבנה מעמיקה של התפיסות הפנימיות של האדם הלוקה בהפרעה, ולא רק כפייה חיצונית של אכילה. מהו הבסיס להפרעה וכיצד מזהים אותו? ראשית, ... נובעת מפחד מהשמנה, שמתפתח לאמונה שאכילה היא דבר שלילי. לעיתים, פחד זה קשור לחוויות עבר של דימוי גוף שלילי, חוויות רגשיות קשות, או לחץ חברתי. כדי לטפל בכך, יש לחקור את הסיבות שמובילות לרצון להימנע מאוכל ולזהות את המחויבים המנטליים שמובילים לאמונה זו. כיצד ניתן לשנות את תפיסת המציאות של אדם אנורקסי? 1. ... ולבחון אם הם באמת הכרחיים. 3. להגדיל את היתרונות שבאכילה - יש לשכנע שהיתרונות של אכילה עולים על החסרונות הנתפסים. 4. להראות שהמצב אינו מחויב - כאשר המטופל מבין שהמצב הנוכחי נוצר בתהליך ולא היה קיים תמיד, הוא יכול להתחיל לראות אפשרות לשינוי. מדוע כפייה אינה הפתרון? אם ניגשים ל
הדרכת אנשי מכירות, לא רוצה לשקר ללקוח, לשקר בתהליך מכירה, לשקר את הלקוח, שקרים לבנים, שקר לטובת הלקוח, לרמות את הלקוח, בעיות של אנשי מכירות, להצליח למכור, הדרכת מנהלים
הדרכת אנשי מכירות, לא רוצה לשקר ללקוח, לשקר בתהליך מכירה, לשקר את הלקוח, שקרים לבנים, שקר לטובת הלקוח, לרמות את הלקוח, בעיות של אנשי מכירות, להצליח למכור, הדרכת מנהלים
... בטווח הארוך, מבחינה רוחנית או נפשית. רופאים - שיכולים להחליט שלא למסור את כל המידע הרפואי למטופל כדי למנוע ממנו פאניקה או לחץ מיותר. השקר או הסתרת האמת נתפסים כמועילים למטופל. אליעד מדגיש שהבעיה עם השקר נמצאת רק כאשר האדם שמשקרים לו נפגע מכך. אם התועלת שהלקוח יקבל עולה על הנזק שהשקר יוצר, הרי שהשקר מוצדק מבחינה מוסרית. כיצד משפיעה הכוונה על ... את אמונת המאמינים, מתוך מחשבה שזה יועיל להם. - רופאים שמשמיטים מידע כדי למנוע פאניקה בקרב מטופלים. לסיכום אם העובד תופס את השקר כמעשה שלילי משום שהוא חושב שהוא פוגע בלקוח, יש להראות לו שבמצבים מסוימים השקר דווקא מועיל. כך, ניתן לשנות את תפיסתו כך שהוא לא יראה בכך ...
קללות גזעניות, השמצות גזעניות, גזענות נגד רוסים, גזענות נגד אתיופים, גזענות נגד ערבים, גזענות נגד שחורים, גזענות נגד יהודים, גזענות נגד מזרחים, גזענות נגד חרדים, גזענות כלפי מיעוטים
... קבוצתית, בכך שהקבוצה הגדולה מתאחדת כנגד הקבוצה הקטנה והחלשה. האם גזענות היא תופעה הגיונית? אליעד מסכם שאין לגזענות היגיון אמיתי, אלא שהיא נובעת בעיקר מרגשות שליליים לא מטופלים, כמו פחד, כעס או קנאה. אנשים מחפשים אשמים לצרותיהם או רוצים להרגיש טוב יותר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם אני הולך להיכשל? האם אני הולך להצליח? טיפול בפחד מכישלון, אני כל הזמן נכשל, אני אף פעם לא מצליח, חרדת כישלון, חושש להיכשל, כישלון סיבתי, כישלון אקראי, התמודדות עם פחד מכישלון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מטופלים, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מטופלים, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, אימון אישי בסקייפ, יועץ פילוסופי בתחום מטופלים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4375 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 06:18:32 - wesi1