אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מוחלט ✔האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 1 ✔כאשר האדם מחפש את האמת ומוסר את נפשו כדי ללכת אחרי האמת, גם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 1
כאשר האדם מחפש את האמת ומוסר את נפשו כדי ללכת אחרי האמת, גם אם הוא טועה בדרכו, גם זה טוב. כי האמת היא אחת, וכמות הטעויות שהן אינן אמת, היא סופית. כי יש כמות מוגבלת לכמות הטעויות שאפשר לעשות. וכאשר האדם מחפש תמיד אך ורק את האמת, אז גם אם הוא טועה, בסופו של דבר הוא יגיע אל האמת.

והדרך המהירה של האדם לדעת האם הוא כבר נמצא באמת הסופית או לא, היא על ידי זה שהוא בודק האם יש לו שאלה, האם הוא כבר נמצא באמת או לא. כי כל זמן שיש לאדם אפילו את האפשרות לשאול או לחשוב שהוא עדיין לא הגיע אל האמת, הרי שהוא עדיין לא הגיע אל האמת.

כי יש בזה סוד, והוא כי כאשר האדם מגיע אל האמת, אז הוא רואה את ההשתקפות שלה בכל דבר ובכל דעה שיש בעולם. וכל זמן שהאדם יכול לחשוב אחרת מהאמת שהוא הגיע אליה, הרי שהוא לא הגיע אל האמת. כי האמת האמיתית, אין לה הפך. כי גם ההפך שלה זהה לחלוטין אליה. כי בשכל הגדול ביותר, שם כל ההפכים מתחברים.

וכאשר האדם מגיע לשכל הגדול ורואה את האמת, אז ורק אז הוא מגיע לאמת כ"כ גדולה, שגם ההפך שלה זהה לה עצמה ממש. וכל זמן שהאדם עדיין לא הגיע לאמת כ"כ גדולה עד שגם ההפך שלה זהה לה, הרי שהאמת של האדם היא עדיין מוגבלת לשכל האנושי.

כי השכל האנושי הוא מוגבל. והאדם מוגבל לתפוס את האמת עם השכל שלו ועם חוקי הלוגיקה שלו. וחוקי הלוגיקה, הם לא יותר מאשר משחק עבור מי שהוא חכם אמיתי. כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא יודע את הפגם והחיסרון שיש בשכל ובלוגיקה האנושית, והוא יכול בצורה לוגית להוכיח כל דבר מכל דבר.

ולמרות שזה נשמע מוזר, הרי שקודם כל יש להבין כי בכל דעה שיש בעולם יש בה חלק של אמת. ולכן שום דעה אחת לא יכולה להיות מוכחת כנכונה יותר מדעה אחרת, כי בכך היא בעצם מבטלת את הקיום של הדעה האחרת. והדעה האחרת קיימת בכל זאת. ובכל דבר יש אמת.

והאמת האחת של המציאות, היא לא מבטלת שום דעה אחרת, אלא היא בסך הכל מסבירה ומאירה את כל הדעות כולן. כי כל הדעות הן שיקוף של אמת אחת. וכאשר האדם מגיע לאמת האחת, הוא רואה ומבין כיצד כולם מסכימים על הכל כל הזמן, גם בלי שהם מבינים שהם מסכימים על האמת.

וכאשר האדם משתמש בשכל האנושי, אז נדמה לו שדעה אחת צודקת יתר מאשר דעה אחרת. וזה רק משום שהוא לא יודע את השורש של האמת שנמצא בכל דבר. והחכם האמיתי שיודע כיצד כל דעה בעולם מחוברת לשורש האמת של המציאות, ממילא הוא יכול לקחת כל דעה בעולם, ולהוכיח בצורה שכלית שהיא נכונה לא פחות ולא יותר מכל דעה אחרת.

ומבחינה לוגית, ניתן להוכיח דברים שמנוגדים זה לזה. ובשכל האנושי ניתן להוכיח מסקנות הפוכות זו לזו. ומצד האמת הפנימית, מכל דבר בעולם ניתן להוכיח כל דבר, גם דבר והיפוכו. וניתן לעשות זאת מתוך אותו הטיעון ממש. כי לכל טיעון יש שורש. ומהשורש של כל המציאות נוצרו כל הדעות השונות. ולכן באמצעות השורש של כל טיעון, באמצעותו ניתן להוכיח כל טענה.

והשכל האנושי הוא טוב לצורך התנהלות יום יומית, והוא טוב גם כדי לעזור לאדם לקבל שכל אמיתי, אבל הוא לא יכול להוכיח שום אמת מוחלטת כלשהי. כי השכל הוא מוגבל. וגם השכל עצמו מבין שהוא מוגבל. ובשכל מוגבל, לא ניתן להוכיח אמת אבסולוטית שהיא אמורה להיות בלתי תלויה.

כי אמת שהיא תלויה בחוקי לוגיקה, היא אמת מוגבלת. וזה שהאדם לא יודע איך להגיע למסקנה שאינה תלויה במגבלות השכל שלו, זה עדיין לא אומר שהמסקנות שאליהן האדם כן מגיע בשכל שלו, שהן אמת. כי על האדם לזכור, שיכול להיות שיש שכל אחר, שיש לו תפישה אחרת, וששם יש חוקי לוגיקה אחרת, וממילא גם אמת אחרת.

ואין שום דרך לוגית / שכלית להוכיח שהלוגיקה עצמה נכונה. כי האדם אומנם משתמש בלוגיקה ובשכל שלו לצורך חיי היום יום, אך מצד האמת האדם יכול להבין שתיאורטית יכול להיות שהאדם אולי בכלל צריך לעשות הפוך מהשכל שלו. ואולי בכלל הלוגיקה היא שגויה כולה, ואולי בכלל צריך לעשות את ההפך שלה?!

אלא, שלעשות את ההפך של השכל, זה טוב בדיוק כמו ללכת אחרי השכל. ולכן האדם הולך אחרי השכל, כי זה טבעו וזה בסדר גמור. אבל מכך שברירת המחדל של האדם היא ללכת אחרי השכל שלו, ועד המחשבה שאומרת שאפשר בשכל אנושי להוכיח איזו אמת אבסולוטית, מכאן כמובן יש דרך ארוכה ולא נכונה.

ובכל מקרה, מי שמשתמש בשכל שלו בשלמות, על ידי זה הוא מגיע אל השכל שיש מעל השכל. כי השכל של האדם, הוא רק הקדמה אל שכל אחר גדול יותר. וכאשר האדם משתמש בשכלו עד קצה גבול היכולת שלו, על ידי זה השכל של האדם גדל, ואז הוא מקבל שכל חדש, שאין שכל אחר גדול ממנו.

כי לכאורה, גם אם האדם יקבל שכל חדש, הרי שתמיד יכול להיות שאולי יש שכל אחר גדול יותר. אבל לכל השכלים שיש בעולם, יש להם שורש אחד, שורש של שכל כ"כ גדול, עד שהוא עצמו אין לו שום שורש אחר ושום שכל אחר גדול ממנו. משום שהשכל שגדול ממנו, דהיינו, השורש של השורש, הוא זהה לחלוטין לשכל עצמו.

ז"א כל דבר הוא חלק מדבר אחר יותר גדול ממנו. אבל השכל שמעל השכל הוא כ"כ גדול ואין סופי, עד שהוא זהה לחלוטין לשכל האחר שגדול עוד יותר ממנו. וההבדל בין השכל שמעל השכל לבין השכל שמעל השכל שמעל השכל, הוא רק ברמת העומק של השכל. אבל הלוגיקה שם היא זהה. כי הלוגיקה בכל השכלים שמעל השכל, היא אותה הלוגיקה עד אין סוף.

ובכל מקרה, כאשר האדם משתמש בשכלו, אז הוא מקבל שכל חדש, ואז הוא מבין את המציאות בצורה חדשה, ורואה שכולם מסכימים כל הזמן על הכל. ושכל הדעות השונות שיש בעולם, הן ביטויים שונים של אמת אחת, בדיוק כפי שכל הצבעים השונים, הם גוונים של הצבע הלבן.

ומי שרוצה להגיע אל השכל שמעל השכל, עליו להוציא את שכלו מכוח אל הפועל. והמשמעות של זה היא, שעל האדם לבחור לעצמו איזה דבר אחד בעולם, לא משנה באיזה תחום, ועל האדם להעמיק את שכלו בדבר הזה ולנסות להבין אותו עד סופו ועד תכליתו.

כי טבע האדם הוא שהוא מסתובב סביב הזנב של עצמו. וזה קורה משום שהאדם כל הזמן קופץ מנושא לנושא ולא הולך עם שום דבר עד הסוף. ומי שרוצה להגיע אל הסוף של המרוץ, לנצח את המשחק, ולהיות מאושר באמת ובשלמות, עליו לבחור דבר אחד כלשהו בעולם, לא משנה מה הדבר הזה, ועל האדם להחליט שהוא מנסה להבין את הדבר הזה, עד שהוא יבין אותו בשלמות.

ולהבין את הדבר בשלמות, פירושו שהאדם מגיע למצב שבו לא נשארת לו שום שאלה לגבי אותו הדבר. כי כל זמן שהאדם יכול לדעת עוד איזה דבר על אותו הנושא, וכל זמן שהאדם יכול להבין טוב יותר את הנושא, הרי שהאדם עדיין לא הגיע לקצה גבול יכולת ההבנה שלו את הנושא.

ועל האדם לקחת נושא כלשהו בעולם, לא משנה באיזה תחום ובאיזה עניין, ועל האדם לחקור אותו ולהבין אותו, ולדעת עליו את הכל, ולהבין את המשמעות שלו, ואת כל הדברים שבהם הוא תלוי, ואת כל הדברים שתלויים בו, ואת כל הסיבות שגורמות לאותו הדבר להיות כפי מה שהוא, ואת כל התוצאות והדברים שנגרמים על ידי אותו הדבר.

והדרך המהירה ביותר לבחור נושא לעיון ולהעמקה, היא על ידי מה שהאדם אוהב / עובד. והאדם פשוט יכול לקחת את התחום המקצועי שלו, ולהחליט שהוא לוקח את זה כפרויקט ורוצה להיות האדם החכם והמומחה ביותר בעולם באותו התחום.

ועל האדם לא להיות ביישן חסר ביטחון עצמי עם ענווה פסולה, ולחשוב שהוא לא מספיק מוכשר להיות הכי חכם בעולם באותו הנושא, אלא על האדם להאמין בעצמו ולהיות עם ביטחון עצמי וגאווה טובה, ולהבין שכן הוא עצמו יכול להיות הכי חכם בעולם בכל נושא שהוא ירצה, בתנאי שהוא באמת ירצה להקדיש את עצמו לאותו הנושא.

ולא רק שהאדם יכול להיות הכי חכם בעולם בכל נושא שהוא יבחר אם הוא רק יבחר בכך באמת וישקיע את כל כולו בכך, אלא שגם זה עצמו זה לא מספיק. כי לא מספיק שהאדם יהיה הכי חכם בעולם ביחס לאנשים אחרים, אלא האדם צריך להיות הכי חכם בעולם ביחס לאמת.

כי יכול להיות מצב שבו האדם מבין איזה נושא טוב יותר מכולם, אבל ביחס לעצמו הוא יכול להבין אותו עוד יותר. ועל האדם להיות האדם הכי חכם בעולם באותו הנושא, ביחס לאמת. דהיינו, על האדם לבחור ולנסות להבין כל דבר עד תכליתו ועד קצה גבול היכולת של התפישה האנושית.

ועל ידי זה שהאדם בוחר לעצמו איזה דבר אחד כלשהו ומעמיק בו את מחשבתו ומנסה להבין אותו את כולו עד קצה גבול היכולת השכלית האנושית שלו, על ידי זה לבסוף האדם מקבל שכל חדש, ומגיע אל השכל שיש מעל השכל, ואז האדם רואה את האמת, ומבין את המציאות באמת.

ועוד נוסיף ונאמר, כי האמת צריכה לנבוע מהאדם עצמו. והאמת צריכה למלא את האדם עצמו בשלמות שאין שלמות גדולה ממנה. והכוונה היא שיש כאלו שהאמת שלהם נסמכת על כל מיני דברים שונים. כגון לדוגמה השכל של עצמם או שכל של אנשים אחרים, שנדמה להם שהם חכמים מהם, למרות שבאמת יכול להיות, שהם טיפשים יותר מהם.

כי יכול להיות מצב שבו המשוגע יחשוב על משוגע אחר שהוא חכם יותר ממנו, למרות שבאמת אותו המשוגע האחר הוא בכלל עוד יותר משוגע. אבל מאחר שהאדם הוא משוגע, אז כאשר הוא רואה איזה משוגע, אז הוא נדמה לו לחכם גדול. וכל זמן שהאדם עצמו הוא לא חכם אמיתי, אז הוא לא באמת יכול להבדיל בין חכמה ושכל לבין שיגעון ושטות.

ולפעמים יש לאדם ענווה פסולה ורגשי נחיתות, ונדמה לאדם שהוא לא יכול להשיג את השורש של האמת בכוחות עצמו, ושהוא לא מספיק חכם להגיע אל האמת המלאה בכוחות עצמו, ואז הוא בוחר להיות תלוי בכל מיני אנשים שנדמים לו כחכמים.

ועל האדם להבין, שעצם זה שהוא בוחר לחשוב ולהאמין שאדם כלשהו הוא חכם שהוא יכול לסמוך עליו, זה עצמו החלטה שוות ערך להחלטה מהי האמת. כי לאדם נדמה שלהחליט מהי האמת, זאת החלטה גדולה מידי עבורו. ואז האדם בוחר לסמוך על כאלו שנדמה לו שהם חכמים ממנו.

אבל כמו שלהחליט מהי האמת זה דבר גדול, כך גם להחליט שאדם כלשהו הוא חכם ושאפשר לסמוך עליו, גם זאת החלטה כבדת משקל. כי מצד האמת על האדם לזכור, שיכול להיות שהוא טועה בכך שהוא חושב על משוגע כלשהו שהוא חכם גדול, למרות שבאמת הוא עצמו בכלל אולי יותר חכם אמיתי.

כי חוכמה אמיתית היא רק לפי האמת. כי מי שקרוב יותר אל האמת, הוא יותר חכם. והאמת היא קנה המידה של החוכמה. אבל כאשר אין לאדם מושג מהי האמת, ממילא גם אין לו מושג מהי החוכמה. ולפעמים יש לאדם היגיון מעגלי. ז"א הוא קודם כל מניח שמישהו הוא חכם. ואח"כ הוא מניח שהאמת של החכם המדומה היא האמת. ואח"כ הוא מניח בהיגיון מעגלי, שע"פ האמת אותו האדם הוא חכם אמיתי.

והאדם מטעה את עצמו בהטעיות שונות. והדרך היחידה לצאת מכל הטעויות, היא על ידי זה שהאדם אוזר אומץ ומפסיק לפחד, ומאמין בעצמו ומבין שהוא גם הוא יכול להבין את האמת של המציאות. והדרך לכך היא על ידי הגדלת השכל. דהיינו, שהאדם כל הזמן מנסה להיות יותר ויותר חכם אמיתי עד כמה שהוא יכול.

עד שהאדם עצמו מגיע למצב שבו האמת נובעת מתוכו. שכאשר הוא אומר איזה דבר, הוא לא נשען על שום אמצעי בינו...
טועה להתקרב לא מבין את המציאות יכול לחשוב תרגול קוגניטיבי המהירה ביותר אמת אמיתית לשפר יכולת קוגניטיבית מחשבה להתקרב אל האמת רגשי נחיתות אמת אמת אבסולוטית אמת אובייקטיבית אמת אחת אמת אמיתית אמת בלתי תלויה אמת מוחלטת האמת האבסולוטית האמת האובייקטיבית האמת האחת האמת האמיתית האמת הבלתי תלויה האמת המוחלטת חיפוש חיפוש אמת חיפוש האמת לדעת את האמת מוחלט מוחלטות
חלק 2
... אמת מוחלטת לדעת את האמת חיפוש האמת האחת מהי האמת? חלק 2 כי לאדם נדמה לו שהשכל האנושי הוא מאוד חכם. ... כולו מוגבל, ואי אפשר לבנות עליו שום דבר. ובשכל האנושי אי אפשר להגיע לשום וודאות. כי כל דבר בעולם, תמיד אפשר לשאול, אולי ההפך המוחלט הוא הנכון. ואין שום דרך לוגית להוכיח, שלא ההפך הוא הנכון. כי כל הוכחה לוגית, מבוססת על טיעון ... הדרך שלו. ולחיות בספקות זה לא כיף. ואז האדם משקר את עצמו ואומר לעצמו שדרך החשיבה שלו היא נכונה, למרות שהוא יודע שאין לו וודאות מוחלטת לגביה. ואז בעצם האדם בוחר לחיות בשקר, במקום לחפש את האמת. וכדי שהאדם ימצא את האמת, לשם כך ...
סוגים של אושר, מבצע שובו אחים, תחושת חוסר אושר, תחושת אושר מוחלט, תחושת חוסר סיפוק, תחושת אושר יחסי, להשיג אושר, להרגיש מאושר, לרצות אושר
סוגים של אושר, מבצע שובו אחים, תחושת חוסר אושר, תחושת אושר מוחלט, תחושת חוסר סיפוק, תחושת אושר יחסי, להשיג אושר, להרגיש מאושר, לרצות אושר
... של אושר, מבצע שובו אחים, תחושת חוסר אושר, תחושת אושר מוחלט, תחושת חוסר סיפוק, תחושת אושר יחסי, להשיג אושר, להרגיש מאושר, לרצות אושר האם אפשר להשיג אושר מוחלט? הרבה אנשים מתמודדים עם תחושת חוסר סיפוק בחיים, והם מרגישים שהם אף פעם לא מאושרים במאה אחוז. ... בצורה מפורטת ועמוקה כיצד עובד המנגנון הפנימי של הרצון לאושר, למה אנשים לא מצליחים להיות מרוצים באופן מוחלט, וכיצד בכל זאת אפשר להשיג את אותו אושר מוחלט ובלתי תלוי. למה אנשים לא מצליחים להיות מרוצים במאה אחוז? ראשית, אליעד מבהיר שהמשפט אני אף פעם לא מרוצה הוא לא מדויק. למעשה, האדם לפעמים כן מרוצה, אבל לא באופן מוחלט. הטעות הזו בהגדרה יוצרת את האשליה שהאדם אף פעם לא מרוצה בכלל, בעוד שבמציאות הוא פשוט לא מרוצה ... אנשים מנסים להבין את המציאות דרך השכל, והם מגיעים למסקנה שאולי אין פתרון, כלומר, שאין אפשרות להגיע לאושר מוחלט. אבל אליעד מסביר שזו לא נחמה שלמה, כי האדם לא יכול להיות בטוח לגמרי שאין פתרון. תמיד יישאר ספק ... מישהו יודע שהוא חייב למות, זה עדיין לא גורם לו לקבל זאת באופן מלא. למה? כי בשכלו הוא לא מחויב למות באופן מוחלט , תמיד יכול להיות שאולי יהיה פתרון שימנע את מותו. זאת בניגוד לעובדות לוגיות מוחלטות, כמו שאי אפשר להכניס מטר לתוך סנטימטר - דבר שהוא מוחלט לגמרי ואין לגביו ספק. לכן, גם אם אדם משתכנע שאין פתרון שכלי לאושר המוחלט, זה לא מספק אותו לגמרי, כי עדיין יש מקום בתודעה שאומר ואולי בכל זאת יש פתרון מחוץ לשכל שאני לא מכיר. מה הקשר בין אושר יחסי לאושר מוחלט? אליעד מבדיל בין שני סוגים של אושר: אושר יחסי ואושר מוחלט. אושר יחסי הוא המצב המוכר לכולם - מצב שבו אדם מרגיש טוב אך גם חווה חיסרון. לעומתו, אושר מוחלט הוא מצב שבו לא חסר דבר כלל. לפי אליעד, הדרך להשיג אושר מוחלט היא באמצעות הטלת ספק מוחלטת ברצונות ובתפיסות של האדם, כולל הטלת ספק בעצם ההבדל בין חיסרון לבין שלמות. כאשר אדם מטיל ספק בשאלה האם יש הבדל בין להרגיש חיסרון לבין לא להרגיש חיסרון? - הוא יכול להגיע למצב של אושר מוחלט. כשהאדם שואל את עצמו באמת ובתמים האם יש הבדל בין אושר מוחלט לאושר יחסי, הוא עלול לגלות שהוא לא יכול להיות בטוח שיש הבדל, ולכן הוא לא יכול יותר לרצות דווקא אושר מוחלט. וכאשר הוא כבר לא רוצה דווקא את האושר המוחלט, ממילא הוא מוצא את עצמו במצב של אושר מוחלט. למה אנשים לא משיגים את האושר המוחלט? אליעד מבהיר שאנשים אומרים שהם רוצים אושר מוחלט, אך אינם מוכנים להשקיע את המאמץ הנדרש לשם כך. הוא מדגים את זה בצורה דרמטית באמצעות הדוגמה ... המדינה משקיעה מאמצים רבים להחזירם, אך לא את כל המאמצים האפשריים במובן האבסולוטי. יש הבדל עצום בין מאמץ מוחלט לבין מאמץ יחסי. אנשים אומרים אני רוצה אושר מוחלט, אבל בפועל לא משקיעים מאמץ מוחלט להשיג אותו, אלא רק מאמץ יחסי. אם אדם באמת היה רוצה אושר מוחלט, הוא היה משקיע כל מאמץ אפשרי, כולל הטלת ספק מוחלטת בכל רצון ובכל מחשבה שיש לו. העובדה שהוא לא עושה זאת מעידה שהוא לא רוצה את זה מספיק. כיצד אפשר להשיג אושר מוחלט בפועל? הדרך המעשית שאליעד מציע להגיע לאושר מוחלט היא: להטיל ספק מוחלט בשאלות כגון: מי אמר שחסר לי משהו?, מי אמר שיש הבדל בין חיסרון לשלמות?, האם יש באמת הבדל בין ...
יחסי ומוחלט, מה זה יחסי? מה זה מוחלט? ההגדרה של יחסי, ההגדרה של מוחלט, טוב יחסי, טוב מוחלט, אמת יחסית, אמת מוחלטת, אפשרי המציאות, מחויב המציאות, טוב נצחי, רע מוחלט
יחסי ומוחלט, מה זה יחסי? מה זה מוחלט? ההגדרה של יחסי, ההגדרה של מוחלט, טוב יחסי, טוב מוחלט, אמת יחסית, אמת מוחלטת, אפשרי המציאות, מחויב המציאות, טוב נצחי, רע מוחלט
... ומוחלט, מה זה יחסי? מה זה מוחלט? ההגדרה של יחסי, ההגדרה של מוחלט, טוב יחסי, טוב מוחלט, אמת יחסית, אמת מוחלטת, אפשרי המציאות, מחויב המציאות, טוב נצחי, רע מוחלט מה זה יחסי ומה זה מוחלט? אליעד כהן מסביר את המושגים יחסי ומוחלט באופן מפורט ומעמיק, באמצעות דוגמאות והסברים. לדבריו, המושג יחסי מתייחס לכך שדבר מסוים נכון או טוב, אך רק בהקשר מסוים או בהתאם להנחות יסוד ספציפיות. לעומת זאת, מוחלט פירושו שהדבר נכון תמיד וללא תלות בשום תנאי או הקשר ספציפי. מה המשמעות של יחסי לפי אליעד כהן? כאשר אליעד מדבר על יחסי, הוא מתכוון לכך שמשהו מוגדר כנכון או כטוב ... כי היא תלויה באמונה או בהנחה שהחושים שלנו מדויקים. מה המשמעות של מוחלט לפי אליעד כהן? אליעד מגדיר מוחלט כהפך הגמור של יחסי - דבר שהוא נכון או טוב תמיד, בכל מקרה וללא תלות בתנאים חיצוניים, ברצונות, בהנחות או בנסיבות. מושג זה מבטא אמת או טוב שאינם מוגבלים לשום הנחות או מצבים. דבר מוחלט יהיה תמיד נכון, ללא תלות במה שאנחנו חושבים או מרגישים. עם זאת, אליעד מבהיר כי קשה להצביע על דוגמה פשוטה למשהו שהוא מוחלט. הוא אומר שבפועל, רוב האמיתות שאנו רגילים להתייחס אליהן הן אמיתות יחסיות בלבד. גם דברים שנראים לנו כמובנים מאליהם, כמו שתיית מים זה טוב, מתגלים כאמיתות יחסיות בלבד. אין משהו מוחלט שיכול להיות טוב תמיד, כי טוב מוחלט היה צריך להיות טוב ללא שום תנאי, דבר שכמעט בלתי אפשרי להדגים במציאות האנושית. דוגמה מפורטת - שתיית מים היא טוב יחסי או מוחלט? אליעד מדגים בהרחבה את הדוגמה של שתיית מים, כדי להמחיש את ההבדל בין יחסי למוחלט. אם אדם שותה מים כשהוא צמא, השתייה תהיה דבר טוב עבורו - אבל רק ביחס לצמא שלו. כלומר, זה טוב יחסי בלבד, כי אם הוא לא היה צמא, השתייה לא הייתה טובה בשבילו. לעומת זאת, אם היינו טוענים ששתיית מים היא טוב מוחלט, המשמעות הייתה ששתיית מים צריכה להיות טובה בכל מצב, בלי תלות במצב האדם, ברצונותיו, או בתנאים אחרים. מכיוון שברור שיש מצבים בהם שתיית מים אינה טובה (למשל, אם האדם אינו צמא או שהמים מזוהמים), הרי שהטוב הזה אינו מוחלט, אלא יחסי בלבד. דוגמה נוספת - האמת של החושים שלנו היא אמת יחסית או מוחלטת? אליעד מסביר את היחסיות של האמת גם באמצעות הדוגמה של החושים. אם אנחנו מאמינים שהחושים שלנו מדויקים, אז לפי האמונה הזאת האמירה יש קיר בחדר תהיה נכונה. אבל זו אמת ... קיימת הנחה או תנאי שצריך לקבל כדי שהדבר יהיה נכון. האם קיים טוב מוחלט או רע מוחלט? אליעד מתייחס גם למושגים טוב מוחלט ורע מוחלט, ומבהיר שטוב מוחלט או רע מוחלט הם מושגים מורכבים מאוד, וכמעט בלתי אפשריים להדגמה בפועל. הוא מסביר שכל טוב או רע שאנחנו מכירים הוא יחסי, כי הוא תלוי במצב מסוים, בהקשר מסוים, או ברצונות שלנו. ... כאב עוזר לנו לזהות בעיה בגוף. זה ממחיש שגם הרע הוא יחסי. טוב מוחלט היה צריך להיות תמיד טוב, בלי קשר לשום נסיבות, ורע מוחלט היה צריך להיות תמיד רע, ללא יוצא מן הכלל. במציאות, אליעד מדגים, קשה למצוא דוגמאות ממשיות כאלה, ולכן הוא מסיק שרוב הטוב והרע שאנו חווים הם יחסיים בלבד. לסיכום, איך אפשר להבחין בין יחסי ומוחלט? לסיום, אליעד מבהיר בפשטות כי ההבדל בין יחסי ומוחלט נעוץ בתלות של הדבר בתנאים או הנחות. יחסי תלוי תמיד במשהו חיצוני - הנחות, רצונות, נסיבות או מצבים, בעוד ש
אושר, דיכאון ועצבות, להיות מאושר, אושר מוחלט, אושר יחסי, למה קשה למצוא אושר, למה קשה להיות מאושר, סוגי אושר מנוגדים, סוגי אושר משלימים, להיות רק מאושר, רק אושר - חלק 3
... דיכאון ועצבות, להיות מאושר, אושר מוחלט, אושר יחסי, למה קשה למצוא אושר, למה קשה להיות מאושר, סוגי אושר מנוגדים, סוגי אושר משלימים, להיות רק מאושר, רק אושר - חלק 3 ואם האדם באמת בלב שלם, מקבל חיסרון כלשהו במוחלטות, המשמעות של זה היא, שהאדם בלב שלם, מקבל את כל החסרונות כולם שיש בעולם, ואז ממילא כבר לא יכול להיות שהוא ... סיבה ובלי שום תנאי. כי אם יש סיבה, למה האדם מאושר מחיסרון אחד יותר מאשר מחיסרון אחר, הרי שזה אושר עם תנאים, שהוא לא אושר מוחלט. ואם האושר הוא מוחלט, בלי שום תנאים כלל, אז ממילא, הוא כלפי כל הדברים כולם. וזה בעצם אומר, שאם האדם באמת, לא רוצה, ולא מחפש אושר מוחלט, אם זה באמת, בלב שלם ובאופן מוחלט, הרי שזה אומר, שהאדם באופן מוחלט, מקבל ומאושר באופן מוחלט, לפחות טיפה אחת של רע. כי אם האדם לא מצליח להיות מאושר באופן מוחלט, אפילו לא מטיפה אחת של רע, הרי שממילא זה אומר, שהאדם באופן יחסי, כן מחפש אושר מוחלט, לפי כמה שהוא לא מאושר מהרע. ואם האדם הגיע למצב של אושר מוחלט, או אם האדם הגיע למצב שבו, הוא באופן מוחלט, לא מחפש אושר מוחלט, שזה בדיוק אותו הדבר ממש, הרי שזה אומר, שבשלמות, האדם מקבל באופן מוחלט, אפילו טיפה אחת של רע. ואז ממילא זה אומר, שהאדם מאושר בלי תנאים ובאופן מוחלט, גם מכל הרע כולו. כי האושר שהוא בלי תנאים כלפי דבר אחד, הוא מתרחב ומתפשט והוא מקיף וממלא את האדם, גם כלפי כל שאר הדברים שיש בעולם. ואז ממילא, לא שייך שהאדם יחפש אושר יחסי. והאדם מחפש אושר יחסי, רק משום שהוא מחפש את האושר המוחלט, שהוא לא רוצה להרגיש שום רע, ואז הוא מחפש כמה שיותר טוב. ונמצא אם כן, כי החיפוש אחרי אושר מוחלט, הוא זה שמניע את החיפוש אחרי אושר יחסי. והרצון של האדם להרגיש רק טוב, הוא זה שדוחף את האדם לחפש כל הזמן כמה ... של רק אושר. ועדיין האדם לא רוצה בלב שלם להגיע למצב של רק אושר. כי אם זה היה קורה, אז האדם היה מחפש באופן ישיר, רק אושר מוחלט, ולא היה מחפש גם אושר יחסי. ואעפכ, הרצון לאושר מוחלט, מחזק את הרצון לאושר יחסי. והדבר נכון, גם להפך. שבלי שיהיה לאדם רצון למצוא אושר יחסי, בלי זה האדם גם לא ירצה למצוא אושר מוחלט. והרצון של האדם למצוא אושר יחסי, הוא זה שמניע את האדם לרצות למצוא אושר מוחלט. כי אם האדם לא יחפש בכלל אושר יחסי, הרי שזה אומר, שהאדם מוכן בלב שלם, לקבל את זה שהוא לא רק מאושר. ואז ממילא, אין גם חיפוש אחרי אושר מוחלט. ובפשיטות העניין הוא, שיש אושר יחסי ויש אושר מוחלט. והאושר היחסי, הוא מוביל אל האושר המוחלט. כי אושר מוחלט, הוא כשיש רק אושר. והחיפוש אחרי אושר יחסי, מגדיל את כמות האושר היחסי, עד כדי אושר מוחלט. והשאיפה לאושר מוחלט ולמצב של רק אושר, הוא זה שמניע את הרצון להגדיל כל הזמן את האושר היחסי, כדי להתקרב אל האושר המוחלט. וככל שהאדם יותר רוצה אושר יחסי, כך הוא מחזק אצל עצמו את הרצון להיות במצב של רק אושר, ואז ממילא הוא מגדיל את הרצון שלו להיות במצב של רק אושר מוחלט. והחיפוש אחרי אושר יחסי, מחזק את הרצון להשיג רק אושר. כי הוא מחזק אצל האדם את המחשבה, שהוא לא רוצה שום ... רוצה יותר אושר, כך הוא גורם לעצמו להיות בדיכאון ובעצבות ממצב של דיכאון ועצבות. ואז ממילא, הוא רוצה להגיע למצב של אושר מוחלט, שבו, יש רק אושר, בלי שום דיכאון ועצבות כלל. אבל, יש גם את הצד השני של המטבע. שממנו ניתן לראות: שככל שהאדם ...
אושר, דיכאון ועצבות, להיות מאושר, אושר מוחלט, אושר יחסי, למה קשה למצוא אושר, למה קשה להיות מאושר, סוגי אושר מנוגדים, סוגי אושר משלימים, להיות רק מאושר, רק אושר - חלק 2
... דיכאון ועצבות, להיות מאושר, אושר מוחלט, אושר יחסי, למה קשה למצוא אושר, למה קשה להיות מאושר, סוגי אושר מנוגדים, סוגי אושר משלימים, להיות רק מאושר, רק אושר - חלק 2 כי לחפש אושר מוחלט, פירושו, להפסיק לחפש אושר יחסי. כי אושר מוחלט פירושו, רק להיות מאושר, ולהיות במצב של רק אושר, שאין בו שום דיכאון ועצבות כלל. ומאחר ששום דבר בעולם אינו מושלם, ממילא זה אומר, שמי שחושב למצוא אושר מוחלט, כלפי דבר כלשהו, הוא לעולם לא ימצא אושר מוחלט שכזה. כי כל דבר בעולם, יש בו גם חסרונות כלשהם. ולכן, לעולם, האושר לא יהיה מוחלט, ביחס לדבר מוגדר כלשהו. ומי שרוצה להרגיש אושר מוחלט, דהיינו, לחוות אושר בשלמות ובלב שלם כלפי דבר כלשהו, עליו להבין שזה אפשרי. אבל, רק אם הוא יצליח לשנות את צורת החשיבה שלו, ולהביא אותו למצב כזה, שבו, הוא לא יראה שום חיסרון בשום דבר בעולם. שאז ורק אז, האדם יכול לחוות אושר מוחלט ומלא בלב שלם. שהאדם מלא באושר, ומחובר בהרמוניה מלאה עם כל המציאות כולו, בלי שום תנאים ובלי שום סיבה. ולמצוא אושר מוחלט, זה אפשרי, על ידי שינוי צורת החשיבה של האדם. וכאשר האדם מחפש אושר יחסי, הרי שבכך הוא בעצם מרחיק את עצמו מלמצוא אושר מוחלט. שכדי למצוא אותו, לשם כך צריך להפסיק לחפש דבר מוגדר כלשהו, שאפשר להיות מאושר ממנו בגלל היתרונות היחסיים שלו. אלא, צריך להתחיל לנסות להיות מאושר מכל דבר, כולל החסרונות שלו. ומנקודת המבט הזו שביארתי לעיל, אושר יחסי ואושר מוחלט, הם סוגי אושר מנוגדים אחת לשנייה. כי הרצון של האדם להשיג אושר מוחלט, מרחיק את האדם מלמצוא אושר יחסי, והרצון של האדם למצוא אושר יחסי, מרחיק את האדם מלמצוא אושר מוחלט. אבל, יש גם עוד נקודת מבט הפוכה, שממנה ניתן לראות, שאושר יחסי ואושר מוחלט , אלו שני סוגי אושר משלימים - שהם משלימים אחד את השני. ואדרבה, החיפוש של האדם אחרי אושר יחסי, הוא מקרב את האדם לאושר המוחלט. והחיפוש של האדם אחרי אושר מוחלט, הוא מקרב את האדם אל האושר היחסי. ובלי שהאדם ירצה למצוא אושר מוחלט, בלי זה האדם גם לא ירצה למצוא אושר יחסי. ובלי שהאדם ירצה למצוא אושר יחסי, בלי זה האדם לא ירצה למצוא אושר מוחלט. כי מי שיתבונן יראה, כי למרות שהחיפוש של האדם אחרי אושר יחסי, נובע מכך שהאדם לא מספיק רוצה למצוא אושר מוחלט, הרי שמצד שני, החיפוש של האדם אחרי אושר יחסי, הוא נובע, רק משום כך שהאדם מחפש אושר מוחלט. ובלי שהאדם היה מחפש אושר מוחלט, בלי זה הוא לא היה מחפש אושר יחסי. ולמה? כי בפועל, תמיד יש לאדם אושר יחסי ברמה כלשהי ובעצמה כלשהי. כי תמיד, בכל ... מתכוון לומר, שהוא באופן מודע, יותר מודע לרגשות האושר שלו, יותר מאשר לרגשות הדיכאון ועצבות שלו כלפי הדבר. ובאושר מוחלט, יש רק אושר בלי שום דיכאון ועצבות כלל. ואם ניקח בן אדם, וניקח ממנו באופן מוחלט, את הרצון למצוא אושר מוחלט, הרי שבכך בעצם גרמנו לו להיות מאושר באופן מוחלט, מחוסר האושר המוחלט. זא, האדם מחפש אושר מוחלט, כדי להגיע למצב של רק אושר. וזה נובע, מכך שהאדם לא מוכן להרגיש גם דיכאון ועצבות. ובפועל, לא משנה כמה אושר יש ... להיות מאושר, ולכן הוא רוצה תמיד למצוא עוד יותר אושר וכמה שיותר אושר. ואם לאדם לא היה שום רצון כלשהו, למצוא אושר מוחלט, הרי שזה היה אומר, שהאדם לא באמת רוצה למצוא רק אושר, אלא האדם מוכן גם להיות בדיכאון ובעצבות ולהיות במצב של ... גם להיות בדיכאון ובעצבות ולא רק להיות מאושר, הרי שממילא האדם לא היה מחפש אושר יחסי. כי תמיד הוא כבר היה, באושר המוחלט. ונחדד: מי שבאופן מוחלט, לא מחפש אושר
קבלת החלטות, מוטיבציה לפעולה, הנעה לפעולה, השגת מטרות, למה לעשות משהו? מה טוב במשהו? מה יצא לי מזה? איך להרגיש טוב? מה רע במשהו? טוב מוחלט, רע מוחלט, תסביך רגשי
קבלת החלטות, מוטיבציה לפעולה, הנעה לפעולה, השגת מטרות, למה לעשות משהו? מה טוב במשהו? מה יצא לי מזה? איך להרגיש טוב? מה רע במשהו? טוב מוחלט, רע מוחלט, תסביך רגשי
... החלטות, מוטיבציה לפעולה, הנעה לפעולה, השגת מטרות, למה לעשות משהו? מה טוב במשהו? מה יצא לי מזה? איך להרגיש טוב? מה רע במשהו? טוב מוחלט, רע מוחלט, תסביך רגשי מה זה טוב מוחלט ולמה אי אפשר להשיג אותו? הרבה אנשים ... היא: מה יצא לי מזה? מה טוב בזה?. אליעד כהן מסביר לעומק מדוע השאלות האלו יכולות להוביל את האדם למבוי סתום, ומה הדרך הנכונה להתמודד איתן. מהו טוב מוחלט והאם הוא קיים בכלל? ראשית, אליעד מגדיר טוב מוחלט כמצב של טוב מוחלט שלא תלוי בשום דבר אחר. טוב מוחלט זה מצב שבו האדם מרגיש מאה אחוז טוב, בלי שום ספק או מחשבה שהוא רוצה משהו אחר. במצב זה, אין שום דבר שהאדם לא מוכן לוותר עליו למען אותו טוב מוחלט. לדוגמה, אם היה טוב מוחלט בעולם, אז בכל פעם שהיו אומרים לאדם לעשות פעולה כלשהי (למשל, לקום לעבוד בבוקר), היה אפשר בקלות להסביר לו מדוע כדאי לו לפעול, פשוט כי הפעולה הזאת תוביל אותו להתקרב לאותו טוב מוחלט. באופן דומה, אם היה גם רע מוחלט, היה ניתן לבדוק כל פעולה בצורה פשוטה - האם היא מקרבת אותך לטוב המוחלט, או מרחיקה אותך מהרע המוחלט. עם זאת, אליעד מציין באופן חד משמעי שעובדתית לא קיים טוב מוחלט וגם לא רע מוחלט. הסיבה לכך היא שהמוחלט הוא מצב שבו האדם כל כך נמצא בתוך הטוב או בתוך הרע, עד שהוא מאבד את המודעות לקיום שלו עצמו. ברגע שאדם מסוגל לחשוב אני קיים ואני מרגיש טוב, זה אומר שהטוב הזה הוא לא באמת מוחלט, כי עדיין נשארה איזושהי תחושה של הפרדה, של ... גבול. לדוגמה, למה אני צריך כסף? כדי לקנות משהו. ולמה לקנות משהו? כדי להרגיש טוב. ולמה להרגיש טוב? וכן הלאה. בשלב מסוים האדם יגיע למסקנה שאין משהו מוחלט שבאמת יצא לו מזה, וזה עלול לגרום לתסכול, חוסר מוטיבציה ולתחושה שלא שווה לעשות כלום. אך מצד שני, אליעד מסביר שכאשר אדם שואל מה יצא לי מזה? עד הסוף בצורה מוחלטת ואמיתית, בסופו של דבר הוא יגיע למסקנה שאין שום דבר מוחלט שיצא לו מכל פעולה שהיא. כשהוא מבין שאין שום טוב מוחלט להשיג, מצד אחד הוא עלול לא לרצות לעשות ... כי הוא לא חושב שיש משהו טוב שהוא מפסיד. איך להימנע ממלכודת הלופ של מה יצא לי מזה? כדי לא להיכנס למלכודת הזאת, אליעד ממליץ להכיר בכך שאין תשובה מוחלטת לשאלה מה יצא לי מזה? ושצריך לעבוד עם מושגים יחסיים, ולא מוחלטים. הוא מסביר שטוב הוא תמיד יחסי, ומשמעותו ... אקום לעבוד?, עליו להבין שהשאלה האמיתית שצריכה להישאל היא האם באופן יחסי אני רוצה את זה?. כלומר, להסתכל על פעולות ועל החלטות בחיים באופן יחסי ולא מוחלט, כי באופן מוחלט אף פעולה לעולם לא תספק אותו לחלוטין. האם יש בעיה בשאיפה למצב מושלם? עוד דוגמה שאליעד נותן היא כאשר אדם מחפש שקט מוחלט. נניח שאותו אדם רוצה להגיע לשקט מוחלט ולהפסיק לרצות לשנות דברים. אליעד מסביר שאין מצב כזה באמת, כי גם אם האדם יגיע לאותו שקט, מיד הוא ימצא בו חסרונות וירצה משהו אחר. לדוגמה, אם יביאו לאדם שקט מוחלט, הוא ימצא שזה שקט מדי, וירצה קצת רעש. אם ... מעט רעש, הוא שוב ימצא חיסרון בזה וירצה עוד שינוי. הדוגמה הזאת מדגישה שבכל מצב שתגיע אליו, תמיד תרצה משהו אחר, אף פעם לא תהיה באמת מסופק באופן מוחלט. זה מדגים שהבעיה היא לא ביעד שאליו האדם רוצה להגיע, אלא בעצם הציפייה להגיע למשהו מוחלט, שזה דבר שלא קיים במציאות. מהו הפתרון לאי ...
איך לשמור על השפיות? איך להישאר שפוי? איך לא להשתגע? בעיות בלי פתרון מוחלט, פתרון לבעיה בלי פתרון, בעיות שאין להן פתרון, רצון לפתרון מוחלט, רוצה פתרון מוחלט, חיפוש מוחלטות ואיבוד השפיות, איך לא להשתגע? איך נוצרת הפרעה נפשית?
איך לשמור על השפיות? איך להישאר שפוי? איך לא להשתגע? בעיות בלי פתרון מוחלט, פתרון לבעיה בלי פתרון, בעיות שאין להן פתרון, רצון לפתרון מוחלט, רוצה פתרון מוחלט, חיפוש מוחלטות ואיבוד השפיות, איך לא להשתגע? איך נוצרת הפרעה נפשית?
... לשמור על השפיות? איך להישאר שפוי? איך לא להשתגע? בעיות בלי פתרון מוחלט, פתרון לבעיה בלי פתרון, בעיות שאין להן פתרון, רצון לפתרון מוחלט, רוצה פתרון מוחלט, חיפוש מוחלטות ואיבוד השפיות, איך לא להשתגע? איך נוצרת הפרעה נפשית? איך להישאר שפוי בעולם שבו כל בעיה מחפשת פתרון מוחלט? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר את הדרך לשמור על השפיות בעולם שבו אנשים נתקלים בבעיות רבות, רבות מהן לא ניתנות לפתרון מוחלט. הוא מציין כי בעיות רבות נראות כמשהו שניתן למצוא להם פתרון, אך לעיתים החיפוש אחרי פתרון מוחלט גורם לאיבוד השפיות. הוא מדבר על הצורך להבין אילו בעיות יש להן פתרון, ואילו בעיות אין להן פתרון מוחלט, ובכך למעשה להימנע מהתסכול שמוביל לאיבוד השפיות. מהם הפתרונות שיש בעולם, ומהם אלו שאינם ניתנים לפתרון מוחלט? אליעד מדבר על דוגמה מציאותית: אם אדם רוצה להיות בריא, יש לכך פתרון - הוא יכול לשמור על תזונה נכונה, לפתח הרגלי חיים בריאים ולבצע פעילויות ... מבדל בין בעיות שיש להן פתרונות אפשריים ובין בעיות שאין להן פתרון מוחלט. כך גם אם אדם רוצה לשפר את המראה שלו או להרוויח יותר כסף, יש לכך פתרונות. אך ברגע שהוא מחפש פתרון מוחלט, כמו לוודא שהוא לא יפגע בשום אופן או שיש לו 100% שליטה על כל סיטואציה, הוא ימצא את עצמו מתוסכל. איך נוצרות בעיות נפשיות כשמחפשים פתרון מוחלט? אליעד מסביר כי כאשר אדם מתחיל לחפש פתרון לבעיה שאין לה פתרון מוחלט, הוא מתחיל להרגיש תסכול, ולבסוף, מתחיל לאבד את השפיות. הוא מתאר את זה בתור תהליך של חיפוש מוחלט שגורם לאדם להרגיש חוסר שליטה, ובסופו של דבר לדאגות רבות ומיותרות. כיצד לזהות אם בעיה ניתנת לפתרון או לא? השלב הראשון שעל האדם לבצע כאשר הוא נתקל ... מתוך חוסר ידע בפתרון האפשרי, או שמא מדובר בבעיה שאין לה פתרון מוחלט. המודעות להבחנה זו היא צעד חשוב בדרך לשמירה על השפיות. האם יש פתרון פנימי שמוביל להצלחה ושפיות? לפי אליעד, כל אדם יכול להגיע לפתרון פנימי שבו הוא ... אם אדם יצליח להתמקד במציאת שלמות פנימית, לא ידרוש מהחיים פתרונות מוחלטים, הוא יוכל לשמור על השפיות. כלומר, הדרך להרגיש טוב היא לאו דווקא לשאוף לשלמות חיצונית או פתרונות מוחלטים לכל בעיה, אלא למצוא את השקט והשלמות בתוך עצמו. מה עלינו לעשות כדי לשמור על השפיות? אליעד ממליץ לכל אדם לעמוד מול בעיותיו ולשאול את עצמו אם הוא באמת מחפש פתרון לבעיה שניתן למצוא לה פתרון, או אם הוא מחפש פתרון מוחלט לבעיה שאין לה פתרון. הבנת ההבדל הזה יכולה למנוע איבוד שפיות ולהקל על ההתמודדות עם אתגרים יומיומיים. איך לא להשתגע? איך לשמור על השפיות? מהם פתרונות לבעיות? איך להתמודד עם בעיות שאין להן פתרון מוחלט? האם יש פתרון פנימי לשפיות? כיצד למצוא שלמות פנימית? ...
אושר בשלמות, האושר הכי גדול בעולם, הסבל הכי גדול בעולם, סבל אין סופי, אושר אין סופי, סבל מוחלט, אושר מוחלט, הכי רע בעולם, הכי טוב בעולם, להיות אלוהים, שלמות מוחלטת
אושר בשלמות, האושר הכי גדול בעולם, הסבל הכי גדול בעולם, סבל אין סופי, אושר אין סופי, סבל מוחלט, אושר מוחלט, הכי רע בעולם, הכי טוב בעולם, להיות אלוהים, שלמות מוחלטת
... בשלמות, האושר הכי גדול בעולם, הסבל הכי גדול בעולם, סבל אין סופי, אושר אין סופי, סבל מוחלט, אושר מוחלט, הכי רע בעולם, הכי טוב בעולם, להיות אלוהים, שלמות מוחלטת מהו האושר הכי גדול ומהו הסבל הכי גדול בעולם? אליעד כהן מסביר שהאושר והסבל הם שני מצבים קיצוניים של התודעה, וששניהם קשורים באופן עמוק להבנה של האדם לגבי המציאות ולדרך שבה הוא מפרש אותה. הוא מציין כי אושר מוחלט וסבל מוחלט הם בעצם שני צדדים של אותה המטבע, ובמובן מסוים הם אף ... בכלא ומקבל חופשה קצרה. לכאורה, החופשה היא טובת הנאה גדולה, אך בפועל היא עשויה להיות רעה גדולה. כאשר האדם התרגל לכלא, הוא מוכן להסתפק בחופשה הזמנית, במקום לשאוף לחירות מוחלטת. אליעד מדגיש שמה שהיה צריך לעשות הוא לשאוף לחופש מוחלט, ולא לקבל תוספות חלקיות של טוב שמותירות את האדם כבול ... ככל שהייסורים גדולים יותר, כך יש להם פוטנציאל להפוך לטוב גדול יותר, משום שהם מאפשרים לך להבין משהו עמוק יותר על המציאות ולשחרר את התלות שלך בהשגת טוב מיידי. מהו אושר מוחלט ומהו סבל מוחלט לפי אליעד כהן? אליעד מציין כי אושר מוחלט הוא מצב שבו האדם שולט לחלוטין במציאות סביבו - כל מה שהוא רוצה מתרחש בדיוק כפי שהוא רוצה. במצב זה, האדם חווה את עצמו כאלוהים, שכן הכל תואם את רצונו בצורה מושלמת. מצד שני, סבל מוחלט הוא מצב שבו האדם חווה סבל כל כך גדול, שכל אפשרות טובה איננה שווה לו את המחיר. במצב כזה, האדם לא רוצה דבר, הוא מתנתק מהרצון ומגיע אף הוא לשחרור מוחלט. כיצד חוויית הסבל יכולה להביא את האדם להארה? אליעד מסביר כיצד סבל קיצוני יכול להוביל את האדם לתובנה עמוקה. האדם מגיע למצב שבו הוא לא רוצה שום דבר, ומשכך משתחרר מהסבל. ברגע שאין לאדם יותר רצונות מוגדרים, הוא מתקרב לשלמות מוחלטת - לחוויה האלוהית. באופן פרדוקסלי, דווקא הסבל הקיצוני יכול לדחוף את האדם לחופש מוחלט ולהפוך אותו לאלוהים. למה אושר אינסופי וסבל אינסופי יכולים ... האדם מוכן לסבול כל סבל כדי לשמר את תחושת האושר. בסבל אינסופי, הוא מוכן לוותר על כל טוב בתמורה להסרת הסבל. בשני המצבים, האדם מאבד אחיזה בדברים יחסיים, ובכך מגיע לשלמות מוחלטת. מהי הפרספקטיבה השלישית שמעבר לטוב ולרע? אליעד מציע גם ... חוזרת ונשנית, הוא מתחיל לחפש משהו אחר. השעמום הזה יכול להוביל לשינוי בתפיסת המציאות, ולהביא את האדם לפרספקטיבות חדשות, קיצוניות ומיוחדות, שעשויות להוביל אותו לאושר מוחלט או לסבל מוחלט, ולבסוף לשלמות מוחלטת. מהו אושר מוחלט? מהו סבל אינסופי? להיות אלוהים האם יש שלמות מוחלטת? איך להפוך סבל לאושר? האם כדאי למלא את כל הרצונות? מהו ... כהן מסביר שהאושר והסבל הם בעצם מצבים קיצוניים של התודעה, וששניהם קשורים באופן עמוק להבנה של האדם לגבי המציאות ולדרך שבה הוא מפרש אותה. בהרצאה זו הוא מדגיש כי אושר מוחלט וסבל מוחלט הם שני צדדים של אותה המטבע, ובמובן מסוים הם אפילו אותה ... שנותנים לו חופשה קצרה. האדם חושב שזו הטבה גדולה, אך למעשה זו רעה גדולה, משום שבכך הוא מתרגל לכלא וחושב שהטוב היחסי הזה מספיק לו. הוא מאבד את הרצון להילחם על החופש המוחלט שלו. אליעד מדגיש שאותו אדם היה צריך לשאוף לשחרור מוחלט, ולא לקבל נחמות חלקיות שמשאירות אותו בכלא נפשי. למה הדבר ... עדיין ניצלת. ככל שהייסורים גדולים יותר, כך הפוטנציאל שלהם להפוך לטוב גדול יותר, משום שהם מאפשרים לך להבין משהו עמוק על המציאות, ולהשתחרר מן התלות ברצון שלך. מהו אושר מוחלט ומהו סבל מוחלט לפי אליעד כהן? אליעד מציג מצב שבו האדם חווה שליטה מוחלטת במציאות - הוא רוצה את מה שקורה בדיוק כפי שזה קורה, מבלי שיהיה לו רצון שונה מהמציאות. במצב כזה הוא חש כאלוהים, כי הכל תואם את רצונו בצורה מושלמת. אך ההפך המוחלט הוא גם נכון: האדם יכול לחוות סבל כל כך גדול, שכל האפשרויות הטובות אינן שוות לו את הכאב. במצב קיצוני כזה, האדם כבר לא רוצה דבר, ומבחינה זו הוא מתנתק מהרצון - ומגיע אף הוא לסוג של שחרור מוחלט. כיצד חוויית הסבל יכולה להביא את האדם להארה? אליעד מתאר כיצד הסבל המוחלט יכול להוביל את האדם לתובנה עמוקה כל כך, עד שהאדם אומר: ...
רוצה להיות כלום, רוצה להיות משהו, כלום או משהו, מה זה כלום? מה זה משהו? מה גדול ממה? כלום יחסי, כלום מוחלט, משהו יחסי, משהו מוחלט, מה זה אין סוף? חלק ממשהו, חלק מהשלם
רוצה להיות כלום, רוצה להיות משהו, כלום או משהו, מה זה כלום? מה זה משהו? מה גדול ממה? כלום יחסי, כלום מוחלט, משהו יחסי, משהו מוחלט, מה זה אין סוף? חלק ממשהו, חלק מהשלם
... זה משהו? מה גדול ממה? כלום יחסי, כלום מוחלט, משהו יחסי, משהו מוחלט, מה זה אין סוף? חלק ממשהו, חלק מהשלם מה זה כלום ומה זה משהו? אליעד כהן מסביר באופן עמוק ומפורט על המושגים כלום ומשהו, ומנסה להראות שאין עדיפות מוחלטת לאף אחד מהמושגים האלה. תחילה הוא מסביר שהבעיה המרכזית היא שאנשים לא מגדירים במדויק את השאלות שלהם, ולכן מתקשים להגיע לתשובות ברורות. הוא מדגיש שאם האדם יגדיר באופן מוחלט ומדויק את השאלות, הוא יקבל תשובות מוחלטות וברורות. מה ההבדל בין כלום יחסי לכלום מוחלט? אליעד מבהיר שיש כלום יחסי ויש כלום מוחלט. כלום יחסי הוא מצב בו חסר דבר ספציפי, למשל אם יש קופסה בלי תפוחים, נאמר שהקופסה היא ריקה, ולכן זה כלום יחסי. אבל כלום מוחלט הוא מצב בו לא קיים דבר כלל, אפילו לא אוויר או מקום. כלום מוחלט, לדבריו של אליעד, הוא מושג שאינו קיים באופן ממשי כי בכל רגע נתון קיים משהו, אפילו אם הוא מאוד מופשט או דק. האם משהו הוא תמיד יחסי? לפי אליעד, גם משהו הוא תמיד יחסי. ... אפילו כדור הארץ. אם הוא היה הופך למשהו מוחלט, כזה שממלא את כל המציאות, הוא היה מאבד את הייחודיות שלו והופך שוב לכלום. מכאן, שכל מושג של משהו או כלום מוגדר תמיד ביחס למשהו אחר. מה המשמעות של אינסוף ביחס למשהו ... כי אינסוף הוא מושג שאינו ניתן להגדרה מוחלטת , וכאשר מנסים לתפוס אינסוף, מתמודדים עם העובדה שאי אפשר להגדירו באופן סופי. גם כלום מוחלט דומה לאינסוף, כי אי אפשר להגדיר או לתפוס אותו באמת. לכן, גם מושגים כמו משהו או כלום הם תמיד מוגבלים ביחס לאינסוף, ותמיד קיימת בהם אי - ודאות מסוימת. למה אנשים רוצים ... אשליה - כי אם באמת היה אותו אדם כלום מוחלט, לא היה לו שום רצון או יכולת להגיד שהוא כלום. הרצון עצמו להיות כלום כבר מעיד שהוא משהו. אנשים מחפשים להיות כלום כי זה נתפס כמצב בלי סבל או בעיות, אבל גם המצב הזה הוא יחסי ולא מוחלט. האם כלום גדול או קטן ממשהו? אליעד נותן דוגמאות מעניינות על השאלה מה גדול ממה - כלום או משהו. מצד אחד, נדמה שמשהו הוא גדול יותר, כי הוא כולל בתוכו את הכלום. מצד שני, ... שהוא חושב שהוא. האם אפשר להיות רק כלום מוחלט או רק משהו מוחלט? אליעד מסביר שאי אפשר באמת להיות רק כלום מוחלט או רק משהו מוחלט, כי כל אחד מהם תמיד מכיל בתוכו את ההפך שלו. לכן, אדם שמנסה להגיע לכלום מוחלט נתקל בפרדוקס - כי אם באמת יהיה כלום מוחלט, לא יוכל אפילו להרגיש שהוא כלום. כמו כן, גם משהו מוחלט לא באמת אפשרי, כי הוא מאבד את הגדרתו והופך לכלום. האם הרצון להיות כלום הוא יתרון או חיסרון? אליעד מדגים שאם אדם אומר שהוא מוכן להיות אפילו כלום, אז למעשה הוא אומר שלא ... מחפש יתרון מסוים בכלום. אם הכלום היה מוחלט באמת, לא היה צורך להעדיף אותו על משהו. לכן, אליעד מסביר שהרצון להיות כלום או משהו הוא תמיד תוצאה של תפיסה יחסית וחלקית של המציאות, ואינו מוחלט באמת. כיצד אדם יכול להגיע לשוויון מוחלט בין משהו לכלום? הדרך להגיע למצב שבו לא משנה אם אתה משהו או כלום היא רק דרך הבנת האמת המוחלטת. האמת היא שההבדלים בין כלום למשהו אינם מוחלטים אלא יחסיים בלבד. רק כאשר אדם מבין את האמת באופן מוחלט, הוא מגיע למצב שבו באמת לא אכפת לו אם הוא משהו או כלום, כי הוא נמצא במצב של השלמות עצמה. מה זה כלום מוחלט? מה ההבדל בין משהו לכלום? מה זה אינסוף? למה אנשים רוצים להיות כלום? איך להגיע לתחושת שלמות? ...
מה זה יש מוחלט? מה זה אין מוחלט? מתי ואיך יכול להיות יש ואין בו זמנית? מהו פרדוקס המהות והצורה? למה המהות והצורה הם אחד? האם יכול להיות יש ואין בו זמנית? מה זה הפכים? מה זה יש אין סופי? מה זה אין אין סופי?
מה זה יש מוחלט? מה זה אין מוחלט? מתי ואיך יכול להיות יש ואין בו זמנית? מהו פרדוקס המהות והצורה? למה המהות והצורה הם אחד? האם יכול להיות יש ואין בו זמנית? מה זה הפכים? מה זה יש אין סופי? מה זה אין אין סופי?
... זה יש מוחלט? מה זה אין מוחלט? מתי ואיך יכול להיות יש ואין בו ... והצורה? למה המהות והצורה הם אחד? האם יכול להיות יש ואין בו זמנית? מה זה הפכים? מה זה יש אין סופי? מה זה אין אין סופי? מה זה יש מוחלט ומה ההבדל בין יש מוחלט ליש יחסי? אליעד כהן מסביר בהרצאה את ההבדל בין המושג יש מוחלט למושגים של יש יחסי או אין מוחלט. לדבריו, יש מוחלט הוא משהו שקיים בכל מקום ובכל זמן בצורה אבסולוטית. כלומר, יש מוחלט הוא משהו שאי אפשר בכלל לדמיין או ... נסתכל על אבטיח שנמצא על שולחן, השולחן יהיה יותר יש מהאבטיח, כי הוא יציב יותר או מחויב יותר למציאות שלנו. אבל גם השולחן אינו יש מוחלט, כי ייתכן שבעתיד הוא לא יהיה. לעומת זאת, משהו שהוא יש מוחלט חייב להתקיים תמיד ובכל מקום, בלי ... מכיסא. זה נובע מכך שהעולם נתפס כדבר גדול יותר, יציב יותר, ומחויב יותר. יחד עם זאת, כל הדברים שאנחנו יכולים לחשוב עליהם אינם יש מוחלט, כי תמיד יש אפשרות שהדבר לא יהיה ... הוא דבר שאי אפשר בשום אופן שיהיה קיים. כלומר, אי אפשר לתפוס במחשבה דבר שהוא קיים לחלוטין ואינו קיים לחלוטין בו זמנית. מה זה אין מוחלט? האין המוחלט מוגדר כמשהו שלא קיים בשום מקום ... דבר כלשהו כבר נותן לו צורה מסוימת של קיום, אפילו אם רק בתודעה. במילים אחרות, אם אפשר לחשוב על משהו - הוא כבר לא יכול להיות אין מוחלט. לכן אין מוחלט הוא מושג מופשט שאיננו יכולים ... הצורה קיימת באופן מוחשי וסופי. הפרדוקס נוצר כאשר מבינים שהמהות נמצאת בכל מקום ובכל זמן, ולכן אמורה להיות בכל מקום ובכל זמן בצורה מוחלטת - אך במציאות, אנו רואים צורות ... אחד, אך המוח מתקשה להבין זאת, כי ביום - יום אנו תמיד רואים את הצורות השונות ולא את המהות האחת. מה ההבדל בין הפכים יחסיים להפכים מוחלטים? אליעד כהן מבחין בין הפכים יחסיים להפכים מוחלטים. הוא מסביר שהפכים יחסיים הם דברים כמו חום וקור - שני דברים שיכולים להתקיים יחד במינונים שונים, כי אין ביניהם סתירה מוחלטת. אך הפכים מוחלטים הם שני דברים שאינם יכולים להתקיים ביחד בשום אופן, כמו יש מוחלט ואין מוחלט. יש מוחלט חייב להיות תמיד קיים בכל זמן ומקום, ואין מוחלט לעולם לא יכול להיות קיים בשום זמן ובשום מקום. כלומר, הפכים מוחלטים סותרים לחלוטין זה את זה ואינם ... למעשה, אליעד כהן מבהיר שיש אינסופי ואין אינסופי הם רעיונות שקשה לתפוס, כי ברגע שאנחנו חושבים על משהו - הוא כבר אינו אין מוחלט. בנוסף, כל דבר שאנו חושבים עליו ... האמיתית של המציאות? הדרך לגלות את המהות האמיתית של המציאות, לפי אליעד, היא על ידי שאלת השאלה מה זה? שוב ושוב, עד שמגיעים להבנה מוחלטת שלא נשענת על מושגים אחרים. ... עד שמגיעים למהות הראשונה שאי אפשר להסביר במושגים של דבר אחר. ההגעה אל המהות הזאת היא למעשה ההגעה להבנת המציאות האינסופית והמוחלטת, שהיא הדבר היחיד שמתקיים באמת ללא שינוי וללא הפכים. מה זה יש מוחלט? מה זה אין מוחלט? האם יש ואין יכולים להתקיים בו ...
אושר יחסי, אושר מוחלט, איך להיות מאושר? אושר בלי תנאים, אושר בלי סיבה, אושר עם תנאים, אושר עם סיבה, הדרך אל האושר, טוב יחסי, טוב מוחלט, חשיבה יחסית, חשיבה מוחלטת
אושר יחסי, אושר מוחלט, איך להיות מאושר? אושר בלי תנאים, אושר בלי סיבה, אושר עם תנאים, אושר עם סיבה, הדרך אל האושר, טוב יחסי, טוב מוחלט, חשיבה יחסית, חשיבה מוחלטת
... יחסי, אושר מוחלט, איך להיות מאושר? אושר בלי תנאים, אושר בלי סיבה, אושר עם תנאים, אושר עם סיבה, הדרך אל האושר, טוב יחסי, טוב מוחלט, חשיבה יחסית, חשיבה מוחלטת מה ההבדל בין אושר יחסי לאושר מוחלט? כדי להבין איך להיות מאושר, צריך קודם להבין שיש שני סוגים עיקריים של אושר: אושר יחסי ואושר מוחלט. רוב האנשים חווים אושר יחסי בלבד. אושר יחסי הוא מצב שבו האדם חווה תחושת סיפוק או הנאה בעקבות התגשמות רצון מסוים. ... אושר חדש. לעומת זאת, אושר מוחלט הוא מצב שבו האדם חווה סיפוק מוחלט שאינו תלוי בשום דבר חיצוני. במצב של אושר מוחלט, אין הבדל בין מצבים טובים למצבים רעים. האדם נמצא במצב נפשי שבו כל אירוע שמתרחש נתפס כחוויה טובה באותה מידה, ללא קשר ... אם האדם נמצא במצב של אושר מוחלט, גם אם יקרה לו הדבר הגרוע ביותר מבחינת אנשים אחרים, הוא עדיין ירגיש מאושר. אפילו סבל, חולי או אובדן לא יכולים לפגוע ... בין חשיבה יחסית לחשיבה מוחלטת? כדי להבין את ההבדל בין אושר יחסי למוחלט, יש להבין את ההבדל בין חשיבה יחסית לבין חשיבה מוחלטת. חשיבה יחסית היא המצב שבו האדם מסתכל על העולם דרך נקודת מבט אישית וסובייקטיבית. למשל, אם אדם אומר זה טעים לי, הוא ... חושב שהתחושה הזו היא אמת מוחלטת, בעוד שלמעשה זו רק אמת יחסית לתחושה העכשווית שלו. באופן דומה, כאשר אדם מסתכל על קיר ואומר יש כאן קיר, הוא בטוח שזה ... אמת יחסית. לעומת זאת, חשיבה מוחלטת היא היכולת להסתכל על הדברים ללא תלות ברצונות אישיים או בתחושות רגעיות. חשיבה מוחלטת היא ההבנה שכל מה שאתה מרגיש או חושב אינו אמת מוחלטת אלא אמת יחסית בלבד. כאשר אדם מבין שהטוב שלו הוא רק מה שהוא רוצה כרגע, ושהרע שלו הוא רק מה שהוא לא רוצה כרגע, הוא ... את המציאות כפי שהיא באופן מוחלט. איך להשיג אושר בלי תנאים? כדי להשיג אושר ללא תנאים, אדם חייב להשתחרר לגמרי מהתלות בכל גורם חיצוני. המשמעות היא שלא ... מידה של סיפוק ושוויון נפש מוחלט. במילים אחרות, עליו להגיע למצב שבו גם השגת דבר רצוי וגם אי - הגשמתו נתפסים אצלו באותה מידה של שלווה פנימית. הקושי ... משהו, זה כבר אינו אושר מוחלט אלא אושר מותנה. מי שאומר אני אהיה מאושר ללא תנאים אחרי שאשיג כסף, בעצם לא הבין מהו אושר ללא תנאים. הדרך להגיע לאושר מוחלט היא להבין שהדבר היחיד שגורם לך לחוש אושר או סבל הוא הרצון שלך עצמו. למשל, אם אין לך כסף ואתה מרגיש רע, זה לא בגלל ... עצמה. האם אפשר להיות מאושר מוחלט וגם להצליח בעולם היחסי? רבים תוהים האם אפשר לחוות אושר מוחלט ובאותו זמן להצליח ולפעול בעולם היחסי (כמו עבודה, קריירה, זוגיות וכסף). התשובה לכך היא חיובית, אך רק בתנאי אחד: על ... יוכל בו זמנית לחוות גם את המוחלט וגם להצליח בעולם היחסי. אם האדם אומר אני רוצה אושר מוחלט רק אם זה לא יפגע לי בכסף או בזוגיות, הוא מפספס את ההבנה של אושר מוחלט. אושר מוחלט לא מותנה בשום גורם, ולכן אם האדם באמת מגיע לאושר מוחלט, הוא לא יחווה פגיעה באושר גם אם חייו היחסיים ישתנו לרעה באופן משמעותי. בסופו של דבר, ההבנה העמוקה היא שאם אתה מוכן ... שבו אתה גם חווה את האושר המוחלט וגם יכול לפעול בהצלחה בעולם היחסי. ההבנה היא שאושר מוחלט לא סותר בהכרח הצלחה בעולם היחסי, אלא פשוט אינו תלוי בה. מהו אושר מוחלט? איך להגיע לאושר בלי תנאים? הבדל בין טוב יחסי לטוב
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מוחלט, איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מוחלט, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי, מאמן אישי לביטחון עצמי, קואצ'ר לזוגיות בנושאי מוחלט - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5156 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 18:37:58 - wesi1