אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אמת אובייקטיבית ✔האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 1 ✔כאשר האדם מחפש את האמת ומוסר את נפשו כדי ללכת אחרי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 1
כאשר האדם מחפש את האמת ומוסר את נפשו כדי ללכת אחרי האמת, גם אם הוא טועה בדרכו, גם זה טוב. כי האמת היא אחת, וכמות הטעויות שהן אינן אמת, היא סופית. כי יש כמות מוגבלת לכמות הטעויות שאפשר לעשות. וכאשר האדם מחפש תמיד אך ורק את האמת, אז גם אם הוא טועה, בסופו של דבר הוא יגיע אל האמת.

והדרך המהירה של האדם לדעת האם הוא כבר נמצא באמת הסופית או לא, היא על ידי זה שהוא בודק האם יש לו שאלה, האם הוא כבר נמצא באמת או לא. כי כל זמן שיש לאדם אפילו את האפשרות לשאול או לחשוב שהוא עדיין לא הגיע אל האמת, הרי שהוא עדיין לא הגיע אל האמת.

כי יש בזה סוד, והוא כי כאשר האדם מגיע אל האמת, אז הוא רואה את ההשתקפות שלה בכל דבר ובכל דעה שיש בעולם. וכל זמן שהאדם יכול לחשוב אחרת מהאמת שהוא הגיע אליה, הרי שהוא לא הגיע אל האמת. כי האמת האמיתית, אין לה הפך. כי גם ההפך שלה זהה לחלוטין אליה. כי בשכל הגדול ביותר, שם כל ההפכים מתחברים.

וכאשר האדם מגיע לשכל הגדול ורואה את האמת, אז ורק אז הוא מגיע לאמת כ"כ גדולה, שגם ההפך שלה זהה לה עצמה ממש. וכל זמן שהאדם עדיין לא הגיע לאמת כ"כ גדולה עד שגם ההפך שלה זהה לה, הרי שהאמת של האדם היא עדיין מוגבלת לשכל האנושי.

כי השכל האנושי הוא מוגבל. והאדם מוגבל לתפוס את האמת עם השכל שלו ועם חוקי הלוגיקה שלו. וחוקי הלוגיקה, הם לא יותר מאשר משחק עבור מי שהוא חכם אמיתי. כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא יודע את הפגם והחיסרון שיש בשכל ובלוגיקה האנושית, והוא יכול בצורה לוגית להוכיח כל דבר מכל דבר.

ולמרות שזה נשמע מוזר, הרי שקודם כל יש להבין כי בכל דעה שיש בעולם יש בה חלק של אמת. ולכן שום דעה אחת לא יכולה להיות מוכחת כנכונה יותר מדעה אחרת, כי בכך היא בעצם מבטלת את הקיום של הדעה האחרת. והדעה האחרת קיימת בכל זאת. ובכל דבר יש אמת.

והאמת האחת של המציאות, היא לא מבטלת שום דעה אחרת, אלא היא בסך הכל מסבירה ומאירה את כל הדעות כולן. כי כל הדעות הן שיקוף של אמת אחת. וכאשר האדם מגיע לאמת האחת, הוא רואה ומבין כיצד כולם מסכימים על הכל כל הזמן, גם בלי שהם מבינים שהם מסכימים על האמת.

וכאשר האדם משתמש בשכל האנושי, אז נדמה לו שדעה אחת צודקת יתר מאשר דעה אחרת. וזה רק משום שהוא לא יודע את השורש של האמת שנמצא בכל דבר. והחכם האמיתי שיודע כיצד כל דעה בעולם מחוברת לשורש האמת של המציאות, ממילא הוא יכול לקחת כל דעה בעולם, ולהוכיח בצורה שכלית שהיא נכונה לא פחות ולא יותר מכל דעה אחרת.

ומבחינה לוגית, ניתן להוכיח דברים שמנוגדים זה לזה. ובשכל האנושי ניתן להוכיח מסקנות הפוכות זו לזו. ומצד האמת הפנימית, מכל דבר בעולם ניתן להוכיח כל דבר, גם דבר והיפוכו. וניתן לעשות זאת מתוך אותו הטיעון ממש. כי לכל טיעון יש שורש. ומהשורש של כל המציאות נוצרו כל הדעות השונות. ולכן באמצעות השורש של כל טיעון, באמצעותו ניתן להוכיח כל טענה.

והשכל האנושי הוא טוב לצורך התנהלות יום יומית, והוא טוב גם כדי לעזור לאדם לקבל שכל אמיתי, אבל הוא לא יכול להוכיח שום אמת מוחלטת כלשהי. כי השכל הוא מוגבל. וגם השכל עצמו מבין שהוא מוגבל. ובשכל מוגבל, לא ניתן להוכיח אמת אבסולוטית שהיא אמורה להיות בלתי תלויה.

כי אמת שהיא תלויה בחוקי לוגיקה, היא אמת מוגבלת. וזה שהאדם לא יודע איך להגיע למסקנה שאינה תלויה במגבלות השכל שלו, זה עדיין לא אומר שהמסקנות שאליהן האדם כן מגיע בשכל שלו, שהן אמת. כי על האדם לזכור, שיכול להיות שיש שכל אחר, שיש לו תפישה אחרת, וששם יש חוקי לוגיקה אחרת, וממילא גם אמת אחרת.

ואין שום דרך לוגית / שכלית להוכיח שהלוגיקה עצמה נכונה. כי האדם אומנם משתמש בלוגיקה ובשכל שלו לצורך חיי היום יום, אך מצד האמת האדם יכול להבין שתיאורטית יכול להיות שהאדם אולי בכלל צריך לעשות הפוך מהשכל שלו. ואולי בכלל הלוגיקה היא שגויה כולה, ואולי בכלל צריך לעשות את ההפך שלה?!

אלא, שלעשות את ההפך של השכל, זה טוב בדיוק כמו ללכת אחרי השכל. ולכן האדם הולך אחרי השכל, כי זה טבעו וזה בסדר גמור. אבל מכך שברירת המחדל של האדם היא ללכת אחרי השכל שלו, ועד המחשבה שאומרת שאפשר בשכל אנושי להוכיח איזו אמת אבסולוטית, מכאן כמובן יש דרך ארוכה ולא נכונה.

ובכל מקרה, מי שמשתמש בשכל שלו בשלמות, על ידי זה הוא מגיע אל השכל שיש מעל השכל. כי השכל של האדם, הוא רק הקדמה אל שכל אחר גדול יותר. וכאשר האדם משתמש בשכלו עד קצה גבול היכולת שלו, על ידי זה השכל של האדם גדל, ואז הוא מקבל שכל חדש, שאין שכל אחר גדול ממנו.

כי לכאורה, גם אם האדם יקבל שכל חדש, הרי שתמיד יכול להיות שאולי יש שכל אחר גדול יותר. אבל לכל השכלים שיש בעולם, יש להם שורש אחד, שורש של שכל כ"כ גדול, עד שהוא עצמו אין לו שום שורש אחר ושום שכל אחר גדול ממנו. משום שהשכל שגדול ממנו, דהיינו, השורש של השורש, הוא זהה לחלוטין לשכל עצמו.

ז"א כל דבר הוא חלק מדבר אחר יותר גדול ממנו. אבל השכל שמעל השכל הוא כ"כ גדול ואין סופי, עד שהוא זהה לחלוטין לשכל האחר שגדול עוד יותר ממנו. וההבדל בין השכל שמעל השכל לבין השכל שמעל השכל שמעל השכל, הוא רק ברמת העומק של השכל. אבל הלוגיקה שם היא זהה. כי הלוגיקה בכל השכלים שמעל השכל, היא אותה הלוגיקה עד אין סוף.

ובכל מקרה, כאשר האדם משתמש בשכלו, אז הוא מקבל שכל חדש, ואז הוא מבין את המציאות בצורה חדשה, ורואה שכולם מסכימים כל הזמן על הכל. ושכל הדעות השונות שיש בעולם, הן ביטויים שונים של אמת אחת, בדיוק כפי שכל הצבעים השונים, הם גוונים של הצבע הלבן.

ומי שרוצה להגיע אל השכל שמעל השכל, עליו להוציא את שכלו מכוח אל הפועל. והמשמעות של זה היא, שעל האדם לבחור לעצמו איזה דבר אחד בעולם, לא משנה באיזה תחום, ועל האדם להעמיק את שכלו בדבר הזה ולנסות להבין אותו עד סופו ועד תכליתו.

כי טבע האדם הוא שהוא מסתובב סביב הזנב של עצמו. וזה קורה משום שהאדם כל הזמן קופץ מנושא לנושא ולא הולך עם שום דבר עד הסוף. ומי שרוצה להגיע אל הסוף של המרוץ, לנצח את המשחק, ולהיות מאושר באמת ובשלמות, עליו לבחור דבר אחד כלשהו בעולם, לא משנה מה הדבר הזה, ועל האדם להחליט שהוא מנסה להבין את הדבר הזה, עד שהוא יבין אותו בשלמות.

ולהבין את הדבר בשלמות, פירושו שהאדם מגיע למצב שבו לא נשארת לו שום שאלה לגבי אותו הדבר. כי כל זמן שהאדם יכול לדעת עוד איזה דבר על אותו הנושא, וכל זמן שהאדם יכול להבין טוב יותר את הנושא, הרי שהאדם עדיין לא הגיע לקצה גבול יכולת ההבנה שלו את הנושא.

ועל האדם לקחת נושא כלשהו בעולם, לא משנה באיזה תחום ובאיזה עניין, ועל האדם לחקור אותו ולהבין אותו, ולדעת עליו את הכל, ולהבין את המשמעות שלו, ואת כל הדברים שבהם הוא תלוי, ואת כל הדברים שתלויים בו, ואת כל הסיבות שגורמות לאותו הדבר להיות כפי מה שהוא, ואת כל התוצאות והדברים שנגרמים על ידי אותו הדבר.

והדרך המהירה ביותר לבחור נושא לעיון ולהעמקה, היא על ידי מה שהאדם אוהב / עובד. והאדם פשוט יכול לקחת את התחום המקצועי שלו, ולהחליט שהוא לוקח את זה כפרויקט ורוצה להיות האדם החכם והמומחה ביותר בעולם באותו התחום.

ועל האדם לא להיות ביישן חסר ביטחון עצמי עם ענווה פסולה, ולחשוב שהוא לא מספיק מוכשר להיות הכי חכם בעולם באותו הנושא, אלא על האדם להאמין בעצמו ולהיות עם ביטחון עצמי וגאווה טובה, ולהבין שכן הוא עצמו יכול להיות הכי חכם בעולם בכל נושא שהוא ירצה, בתנאי שהוא באמת ירצה להקדיש את עצמו לאותו הנושא.

ולא רק שהאדם יכול להיות הכי חכם בעולם בכל נושא שהוא יבחר אם הוא רק יבחר בכך באמת וישקיע את כל כולו בכך, אלא שגם זה עצמו זה לא מספיק. כי לא מספיק שהאדם יהיה הכי חכם בעולם ביחס לאנשים אחרים, אלא האדם צריך להיות הכי חכם בעולם ביחס לאמת.

כי יכול להיות מצב שבו האדם מבין איזה נושא טוב יותר מכולם, אבל ביחס לעצמו הוא יכול להבין אותו עוד יותר. ועל האדם להיות האדם הכי חכם בעולם באותו הנושא, ביחס לאמת. דהיינו, על האדם לבחור ולנסות להבין כל דבר עד תכליתו ועד קצה גבול היכולת של התפישה האנושית.

ועל ידי זה שהאדם בוחר לעצמו איזה דבר אחד כלשהו ומעמיק בו את מחשבתו ומנסה להבין אותו את כולו עד קצה גבול היכולת השכלית האנושית שלו, על ידי זה לבסוף האדם מקבל שכל חדש, ומגיע אל השכל שיש מעל השכל, ואז האדם רואה את האמת, ומבין את המציאות באמת.

ועוד נוסיף ונאמר, כי האמת צריכה לנבוע מהאדם עצמו. והאמת צריכה למלא את האדם עצמו בשלמות שאין שלמות גדולה ממנה. והכוונה היא שיש כאלו שהאמת שלהם נסמכת על כל מיני דברים שונים. כגון לדוגמה השכל של עצמם או שכל של אנשים אחרים, שנדמה להם שהם חכמים מהם, למרות שבאמת יכול להיות, שהם טיפשים יותר מהם.

כי יכול להיות מצב שבו המשוגע יחשוב על משוגע אחר שהוא חכם יותר ממנו, למרות שבאמת אותו המשוגע האחר הוא בכלל עוד יותר משוגע. אבל מאחר שהאדם הוא משוגע, אז כאשר הוא רואה איזה משוגע, אז הוא נדמה לו לחכם גדול. וכל זמן שהאדם עצמו הוא לא חכם אמיתי, אז הוא לא באמת יכול להבדיל בין חכמה ושכל לבין שיגעון ושטות.

ולפעמים יש לאדם ענווה פסולה ורגשי נחיתות, ונדמה לאדם שהוא לא יכול להשיג את השורש של האמת בכוחות עצמו, ושהוא לא מספיק חכם להגיע אל האמת המלאה בכוחות עצמו, ואז הוא בוחר להיות תלוי בכל מיני אנשים שנדמים לו כחכמים.

ועל האדם להבין, שעצם זה שהוא בוחר לחשוב ולהאמין שאדם כלשהו הוא חכם שהוא יכול לסמוך עליו, זה עצמו החלטה שוות ערך להחלטה מהי האמת. כי לאדם נדמה שלהחליט מהי האמת, זאת החלטה גדולה מידי עבורו. ואז האדם בוחר לסמוך על כאלו שנדמה לו שהם חכמים ממנו.

אבל כמו שלהחליט מהי האמת זה דבר גדול, כך גם להחליט שאדם כלשהו הוא חכם ושאפשר לסמוך עליו, גם זאת החלטה כבדת משקל. כי מצד האמת על האדם לזכור, שיכול להיות שהוא טועה בכך שהוא חושב על משוגע כלשהו שהוא חכם גדול, למרות שבאמת הוא עצמו בכלל אולי יותר חכם אמיתי.

כי חוכמה אמיתית היא רק לפי האמת. כי מי שקרוב יותר אל האמת, הוא יותר חכם. והאמת היא קנה המידה של החוכמה. אבל כאשר אין לאדם מושג מהי האמת, ממילא גם אין לו מושג מהי החוכמה. ולפעמים יש לאדם היגיון מעגלי. ז"א הוא קודם כל מניח שמישהו הוא חכם. ואח"כ הוא מניח שהאמת של החכם המדומה היא האמת. ואח"כ הוא מניח בהיגיון מעגלי, שע"פ האמת אותו האדם הוא חכם אמיתי.

והאדם מטעה את עצמו בהטעיות שונות. והדרך היחידה לצאת מכל הטעויות, היא על ידי זה שהאדם אוזר אומץ ומפסיק לפחד, ומאמין בעצמו ומבין שהוא גם הוא יכול להבין את האמת של המציאות. והדרך לכך היא על ידי הגדלת השכל. דהיינו, שהאדם כל הזמן מנסה להיות יותר ויותר חכם אמיתי עד כמה שהוא יכול.

עד שהאדם עצמו מגיע למצב שבו האמת נובעת מתוכו. שכאשר הוא אומר איזה דבר, הוא לא נשען על שום אמצעי בינו...
להיות הכי חכם בעולם להאמין איך להיות בטוח בעצמי איך לקבל החלטה עובד לבנות ביטחון עצמי איך לאמן את המוח מחשבה פיתוח יכולות חשיבה איך לשפר את הביטחון העצמי איך להחזיר את הביטחון העצמי איך לדעת את האמת אמת אמת אבסולוטית אמת אובייקטיבית אמת אחת אמת אמיתית אמת בלתי תלויה אמת מוחלטת האמת האבסולוטית האמת האובייקטיבית האמת האחת האמת האמיתית האמת הבלתי תלויה האמת המוחלטת חיפוש חיפוש אמת חיפוש האמת לדעת את האמת מוחלט מוחלטות
חלק 2
האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 2 כי לאדם נדמה לו שהשכל האנושי הוא מאוד חכם. למרות שמצד האמת השכל האנושי ... והשכל האנושי טיפש בדיוק ולפחות כמו שהוא חכם. והשכל האנושי, יש יותר דברים שהוא לא מבין מאשר מבין. ולבסס אמת אבסולוטית כלשהי, על שכל רעוע כמו של האדם, זה כמו לנסות לבנות בניין באוויר ללא יסודות. כי כל השכל כולו ... כל דעה ששונה מהדעה שאותה הוא אמר, משום שהוא יודע את האמת, שכולם צודקים כל הזמן מנקודת המבט של האמת האמיתית של המציאות. וכאשר האדם מחפש את האמת ורוצה לדעת את האמת, אז שואלים אותו (המציאות שואלת אותו) למה ומה ... לבטא אותם, מאחר שהוא לא יודע איך זה ישפיע עליו, או שהוא חושב שאין בכך תועלת. ומי שרוצה את האמת האמיתית, עליו לא לחשוש מהאמת. והאמת היא ערך בפני עצמו. ולדעת את האמת ולבטא את האמת, זה עצמו חשוב, גם ...
אמת, אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחויבת, אמת מוחלטת
אמת, אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחויבת, אמת מוחלטת ובו יתבאר העניין של אובייקטיביות וסובייקטיביות. ויתבאר, מהי אמת אובייקטיבית ומהי אמת סובייקטיבית? והאם באמת יש בעולם משהו שהוא כולו אך ורק אובייקטיבי? וכיצד ניתן להגיע לאמת אובייקטיבית? ומה היתרונות וגם מה החסרונות, של להיות אובייקטיבי? ועוד. ואובייקטיבי, פירושו, שאינו תלוי במתבונן בו. וסובייקטיבי, פירושו, אישי. דהיינו, ... אישית וסובייקטיבית בלבד. אך כאשר האדם חושב על משהו שהוא אמיתי, והוא באמת כך, הרי שהדבר הוא אובייקטיבי. ונחדד: אמת אובייקטיבית = אמת מוחלטת = אמת אחת = אמת מחויבת = אמת בלתי תלויה - וזאת, לעומת אמת סובייקטיבית = אמת יחסית = הרבה אמת = אמת אפשרית = אמת תלויה. כי אמת אובייקטיבית, יש רק אחת כזו. וזו אמת מוחלטת, שהיא נכונה באופן מוחלט, ושמחויב שהיא נכונה ושהיא אינה תלויה במתבונן בה. אבל אמת סובייקטיבית, היא אמת יחסית, ביחס ... בעניין יראה מיד, כי כל הרעיון של אובייקטיביות מול סובייקטיביות, הוא מבוסס על הנחת יסוד (=אמת סובייקטיבית), שאכן יש אמת אחת כלשהי אובייקטיבית. כי אם בסופו של דבר, יש יותר מאשר אמת אחת מצד האמת האמיתית, הרי שממילא אין שום משמעות לאמת סובייקטיבית או אובייקטיבית. והאדם לא מסוגל לחשוב, על זה שיש הרבה אמת אובייקטיבית. כי לאדם נדמה, שבסופו של דבר, או שיש בזמן ובמקום מסוים דבר כלשהו, או שאין בזמן ובמקום מסוים את אותו הדבר. ולכן נראה שמוכרח שבסופו של דבר, תהיה אמת אובייקטיבית אחת. אך מיד ניתן להבין, שגם המחשבה הזאת עצמה, היא רק סובייקטיבית בלבד. כי אולי דווקא כן יכול להיות ... סובייקטיבית, שאין בבית שלו שריפה, כי הדלת שלו סגורה, והוא לא מריח ולא שומע את השריפה, זה לא אומר, שבאמת האובייקטיבית אין שריפה. והרעיון הוא, שעל האדם להשתדל תמיד להיצמד לאמת. ולהבין שכל האמיתות שלו, הן סובייקטיביות ואישיות בלבד. כי ... האישי שלו, לא גורם לו לא לראות את כל התמונה. אלא הוא מתגבר על האינטרס, למען האמת, ורואה את האמת האובייקטיבית. ואז ממילא הוא יכול להתאים את עצמו למציאות טוב יותר. כי האמת של המציאות, היא האמת האובייקטיבית באמת. כי בסופו של דבר, מי שיחליט מהי האמת, זאת תהיה אך ורק המציאות. ומי שלא רואה את האמת האובייקטיבית, הוא בעצם חי בסוג של יקום מקביל. כי המציאות האובייקטיבית, היא בצורה כלשהי. ואם האדם לא רואה את הדברים ... בכך שהשכל שלו צודק. הרי שממילא זה אומר, שכל מה שהוא יודע, כולל הכל, כולל כל מה שנראה לאדם כאמת אובייקטיבית, הכל זה סובייקטיבי בלבד. או במילים אחרות, ניתן להבין, שמי שייצמד רק לאמת האובייקטיבית בלבד, ממילא הוא לא יוכל לדעת שום דבר, ולא תהיה לו שום העדפה אישית, ושום רצון אישי, ושום רגש ... אובייקטיבי בלבד, בלי שום דעות מוקדמות כלשהן, הרי שממילא, אין טוב או רע. וזה בעצם אומר, שמי שייצמד רק לאמת האובייקטיבית בלבד, הוא יגיע לנקודת מבט, שאין בה שום טוב או רע. ולא שזה טוב או רע. אלא, שכך תהיה ... שום דבר בוודאות. עד כדי חוסר ידיעה מוחלט. ומי שרוצה להגיע לנקודת מבט אובייקטיבית לגמרי בשלמות, עליו להיצמד אל האמת האובייקטיבית שלו, בשלמות מוחלטת. דהיינו, שעל האדם להיצמד כמה שהוא יכול בכל כוחו, אל מה שהוא מבחינה סובייקטיבית, חושב שזאת האמת האובייקטיבית שלו. ועל ידי זה, בסופו של דבר, האדם כל כולו פוגש את האמת האובייקטיבית האמיתית עצמה. שבה אי אפשר לדעת שום דבר כנל, ושבה יש חוויה של אחדות / אין טוב ורע וכולי. ...
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 1
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 1
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 1 מהי האמת וכיצד ניתן להגיע אליה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה ... היא אובייקטיבית או סובייקטיבית. אליעד מסביר כי אמת סובייקטיבית היא אמת שמבוססת על פרשנות אישית ומשתנה מאדם לאדם, בעוד אמת אובייקטיבית היא אמת שאינה תלויה בפרשנותו של אדם מסוים. עם זאת, הוא מדגיש כי גם כאשר אדם סבור שהוא הגיע לאמת מוחלטת, עליו לבדוק האם זו אכן אמת אובייקטיבית או אם היא מבוססת על הנחות סובייקטיביות. כיצד ניתן לשאול שאלות בצורה נכונה? אליעד מציין כי רבים מהאנשים מחפשים ... החושים שלנו כמקור לאמת. הוא מציין כי החושים חשובים להבנת העולם, אך הם מוגבלים ועשויים להטעות אותנו. כדי להגיע לאמת מוחלטת, עלינו לבדוק האם המידע שאנו מקבלים דרך החושים אכן משקף את המציאות כפי שהיא, או שמא הוא רק פרשנות ... ספק בהנחות היסוד שלו ולשאול שאלות בצורה נכונה. האם האמת היא אובייקטיבית או סובייקטיבית? אליעד מתאר את ההבדל בין אמת אובייקטיבית לאמת סובייקטיבית. אמת סובייקטיבית היא אמת הנתונה לפרשנות אישית ומשתנה מאדם לאדם, בעוד אמת אובייקטיבית היא אמת שאינה תלויה בפרשנותו של אדם מסוים. עם זאת, אליעד מציין כי גם כאשר אדם סבור שהוא הגיע לאמת מוחלטת, עליו לבדוק האם זוהי אמת אובייקטיבית או שמא היא מבוססת על הנחות סובייקטיביות. כיצד ניתן לשאול שאלות בצורה נכונה? אחת הנקודות המרכזיות בהרצאה היא הצורך ... מסביר כי בעוד שהחושים משמשים אותנו להבנת העולם, יש להבין כי הם מוגבלים ועשויים להטעות אותנו. לכן, כדי להגיע לאמת מוחלטת, יש לבדוק האם המידע שאנו מקבלים דרך החושים אכן משקף את המציאות כפי שהיא, או שמא הוא רק פרשנות ... להוביל את האדם להבנה עמוקה יותר של עצמו ושל העולם. איך למצוא את האמת? מה ההבדל בין אמת סובייקטיבית לאמת אובייקטיבית? איך ניתן לזהות אמונות שגויות? למה צריך להטיל ספק בכל דבר? כיצד החושים משפיעים על תפיסת המציאות? מה הקשר ...
אמת מוחלטת / אמת אובייקטיבית / אמת אבסולוטית - מהי? איך להגיע אליה?
אמת מוחלטת / אמת אובייקטיבית / אמת אבסולוטית - מהי? איך להגיע אליה? אמת מוחלטת.. אמת אוניברסאלית. פילוסופיה (ספקנות, סקפטיציזם / סקפטיות, פירוניזם, דוגמטיזם, דואליזם). לוגיקה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה. טאוטולוגיה. עקרון / כלל ... קונסיסטנטיות. עקביות. להוכיח דבר והיפוכו. אקסיומה. מובן מאליו. נקודת מוצא. הוכחה ישירה. הוכחה באינדוקציה. הוכחה בדרך השלילה. מושגים מנוגדים. אמת אובייקטיבית. אמת אבסולוטית ועוד. במאמר נסביר את שורש האמת שמסתתר בתוך הטענה שאין אמת מוחלטת, וגם כיצד להגיע אל האמת המוחלטת. האם קיימת אמת מוחלטת / אמת אובייקטיבית / אמת בלתי תלויה במציאות? תשובה: ברור שכן ואין שום סיבה שלא. האם בני אדם יודעים את האמת הזאת? תשובה: יתבאר בהמשך. מהי ... את עצמו. קיימת מציאות. כאשר האדם יודע את המציאות, כפי מה שהיא יודעת את עצמה, הרי שהוא יודע את האמת האחת של המציאות. כאשר נקודת המבט של האדם (שנמצא בתוך המציאות) על המציאות, זהה לחלוטין לנקודת המבט של המציאות (שמקיפה את הכל) על עצמה, הרי שהוא יודע את האמת האחת של המציאות. לדעת את המציאות, כפי מה שהיא יודעת את עצמה = לדעת את האמת המוחלטת. ומכאן כמובן ניתן להבין את שורש האמת שמסתתר בטענה, כי לכל אחד יש את האמת שלו. השורש הוא, כי ... להישען על חוקי הלוגיקה עצמם. ואם נוסיף לכך את כל הדברים שאינם לוגיים שקיימים במציאות (ראה כאן), הרי שברור שהאמת האחת של המציאות אינה לוגית אנושית. אז איך בכל זאת ניתן להגיע אל האמת האחת? אילו כלים עומדים לרשות האדם להגיע אל האמת האחת? תשובה: באמצעות הלוגיקה + ההבנה שהלוגיקה מוגבלת ושבשלב כלשהו צריך להשתחרר ממנה ולעבור אל הלוגיקה של המציאות. ונסביר את ... אינם הדבר. לדוגמה: ההפך של צבע X הוא כל הצבעים שהם אינם X. וכאן מגיעה הבעיה האנושית של מציאת האמת האחת, והיא כי לכל מטבע יש שני צדדים. וכל טיעון לצד אחד, תמיד אפשר לטעון גם את ההפך שלו. הסיבה ... שלו מתבטל, והוא זוכה לחיים לנצח, משום שהוא חווה את המציאות הנצחית כפי שהיא חווה את עצמה. וזו כמובן האמת האחת... שהיא לדעת את המציאות כפי שהיא יודעת את עצמה...
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר ... האופן שבו אנשים שונים תופסים את המושג אמת. ראשית, הוא מציג את הרעיון הבסיסי שרוב האנשים מניחים כי קיימת אמת אחת אובייקטיבית, שהיא בלתי תלויה בדעות, ברגשות או בנקודות מבט סובייקטיביות. אליעד מדגיש שהרעיון של אמת אחת מבוסס על ההנחה שאין סתירה או הפכים, שכן אם יש הפכים או סתירות, אז האמת כבר לא אחת. איך דוגמת הצבע של הכלי מסבירה את הרעיון שהאמת אחת? אליעד נותן דוגמה של כלי שנמצא בתוך קופסה סגורה, ואיננו יודעים מה הצבע של הכלי. בסיטואציה כזו, אדם יכול ... צבע אחר. כל אחת מהתשובות הללו עשויה להיות נכונה, אך לא כולן יכולות להיות נכונות בו זמנית. כלומר, קיימת אמת אחת מוחלטת על צבע הכלי, למרות שהאמת הזו עדיין אינה ידועה לנו. אם אדם אומר הכלי לבן בוודאות, הוא משקר, ... אם הוא אומר אולי הכלי לבן, זה יהיה נכון כי הוא מביע אי - ודאות. מכאן עולה ההבחנה בין אמת אובייקטיבית ובין אמת סובייקטיבית או השערה אישית. השערה אישית מוגדרת כדעה לא מחויבת, כלומר, מצב שבו האדם לא יודע בוודאות את האמת המוחלטת, ולכן הוא מביע דעה או השערה, אך לא יכול לטעון שהיא אמת מוחלטת. מדוע אי אפשר לומר ששתי דעות מנוגדות הן אמת בו זמנית? אליעד מבהיר שגם אם שתי דעות סותרות הן ... לגיטימית כיוון שהיא אינה מכריזה בוודאות על קיום פיל אלא רק מצביעה על אפשרות קיומו. האם ייתכן מצב שבו האמת האובייקטיבית אינה מוגדרת לחלוטין? אליעד מסביר שלפעמים האמת האחת לא מוגדרת עד הסוף באופן ברור, ואז במצבים כאלה יש לגיטימציה לאדם לבטא דעות סובייקטיביות. לדוגמה, אם שואלים מה ... זו אמת מוגדרת אחת וברורה לחלוטין. לעומת זאת, אם שואלים שאלה שלא ניתן לדעת כרגע את התשובה עליה, אז האמת האחת היא שהמציאות מאפשרת כמה אפשרויות שכולן לגיטימיות, אך אף אחת מהן אינה האמת הסופית כל עוד לא מתבררת המציאות באופן מלא. מה תפקיד השקר והשערות בעולם של האמת האחת? אליעד טוען שהמושג שקר או דעה אישית מתקיים רק מפני שקיימת אמת מוחלטת שמתייחסים אליה. אם לא הייתה אמת מוחלטת כלשהי, המושג שקר לא היה בעל משמעות. במילים אחרות, השקר מקבל את משמעותו רק מכוח ההנחה שיש אמת אחת מוחלטת וברורה. כאשר אדם אומר מבחינתי זה ככה, הוא לא מתכוון לאמת מוחלטת, אלא מציין שזוהי רק דעה סובייקטיבית, השערה, שאינה מחויבת להיות נכונה, ולכן זו אינה האמת האחת אלא סברה בלבד. אליעד מדגיש נקודה עמוקה: כאשר אדם מגיע להבנה מוחלטת של האמת, אין עוד מקום לשקר או להשערות. במצב שבו קיימת רק אמת אחת מוחלטת, לא יהיה אפשר להבחין בין אמת לשקר, כי לא יהיה הפך או סתירה שיגדירו מהו השקר. איך השכל האנושי מתייחס למושג האמת? אליעד טוען שהשכל האנושי בנוי כך שהוא תמיד מחפש את האמת האחת, מוחלטת וברורה. חוקי הלוגיקה והשכל האנושי מסתמכים על ההנחה הבסיסית שאם דבר מסוים הוא אמת, ההפך שלו בהכרח שקר. ... אישית. דעות אישיות הן לגיטימיות כל עוד הן מובנות כהשערות ולא כאמיתות מוחלטות. אך ברגע שאדם מתייחס לדעתו כאל אמת מוחלטת בעוד הוא אינו יודע בוודאות, הוא למעשה משקר. בסיכומו של דבר, אליעד כהן מדגיש שבסופו של התהליך החקירתי, מגיעים להבנה שהאמת המוחלטת קיימת תמיד כרקע, אך כל עוד לא הגענו אליה בצורה ברורה ומוחלטת, אנו פועלים בעולם של ספק, השערות, ושקרים ... הרגיל, אנחנו חייבים להבחין בין אמת לשקר, ולכן לומר האמת היא אחת זו הגדרה הכרחית עבור התפיסה שלנו. מהי אמת אחת? אמת אובייקטיבית ואמת סובייקטיבית האם אפשר לשקר בלי לדעת? האם כל דעה היא אמת? הבדל בין אמת להשערה
היצמדות לאמת, להתחבר לאמת, דיבור פנימי, דיבור עצמי, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, איך לא להרגיש רע? איך להתחבר לאמת?
היצמדות לאמת, להתחבר לאמת, דיבור פנימי, דיבור עצמי, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, איך לא להרגיש רע? איך להתחבר לאמת?
היצמדות לאמת, להתחבר לאמת, דיבור פנימי, דיבור עצמי, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, איך לא להרגיש רע? איך להתחבר לאמת? איך לא להרגיש רע בעזרת היצמדות לאמת? הסיבה העיקרית לכך ... כהן כי הדרך להתמודד עם רגשות רעים ולשפר את איכות החיים באופן מהותי היא באמצעות חיבור עמוק לאמת, הן האמת האובייקטיבית והן האמת הסובייקטיבית. המציאות לכשעצמה אינה טובה או רעה, אלא שהאדם מחליט מה טוב ומה רע עבורו. לדוגמה, אם מישהו אומר על אוכל מסוים זה לא טעים, האמירה הזאת אינה אמת מוחלטת, אלא רק ביטוי של החוויה האישית שלו. כאשר מישהי אומרת באופן כללי זה לא טעים, היא מכלילה חוויה אישית כאילו היא אמת אובייקטיבית, וזה יוצר בעיה כי היא לא רואה שהחוויה הזו היא סובייקטיבית בלבד. לפי אליעד, אם היא הייתה זוכרת שכל ... בהרגשתו. אם האדם אומר לעצמו משהו כמו רע לי כי אני לבד, הוא מתייחס להרגשה האישית שלו כאילו היא אמת מוחלטת, וזה יוצר את תחושת הסבל. אך אם אותו אדם ישאל את עצמו בכנות: האם זה באמת רע או שזה ... המרכזי הוא בשכחה ובחוסר ערנות. אנשים נוטים לדבר באופן כללי, מבלי לשים לב שהם הופכים את החוויה האישית שלהם לאמת אובייקטיבית. לדוגמה, אדם יכול להגיד לעצמו הכי טוב לשבת פה, ולהתייחס לכך כאמת מוחלטת, אף שזה לא יותר מתחושה רגעית. הבעיה נוצרת מכך שאותו אדם יתרגל להפוך את הסובייקטיבי לאובייקטיבי, וכך יתרגל גם ... הוא מודעות מתמשכת לכך שכל תחושה או מחשבה היא בסופו של דבר רק ביטוי של רצון אישי ולא של אמת מוחלטת. האם תמיד כדאי להצמד לאמת? אליעד מסביר שאין חובה להצמד לאמת בכל מחיר. אדם יכול לבחור גם לשקר לעצמו ... שהמציאות חייבת להתאים את עצמה לרצונותיו, וכך מפחית באופן משמעותי את תחושת הסבל בחייו. איך להיצמד לאמת? מה זה אמת אובייקטיבית? איך להפסיק להרגיש רע? מהי מודעות עצמית? למה אנשים סובלים?
הספר להצליח בכוח המחשבה - אמת אובייקטיבית אבסולוטית + סובייקטיביות - איך להיות אובייקטיבי בשלמות?
הספר להצליח בכוח המחשבה - אמת אובייקטיבית אבסולוטית + סובייקטיביות - איך להיות אובייקטיבי בשלמות?
הספר להצליח בכוח המחשבה - אמת אובייקטיבית אבסולוטית + סובייקטיביות - איך להיות אובייקטיבי בשלמות? מהי אובייקטיביות ומהי סובייקטיביות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה ... אינטרס בחיפוש אחר האמת. רק אדם שאין לו שום אינטרס חוץ מהאמת עצמה יכול להיות אובייקטיבי באמת. איך להגיע לאמת אובייקטיבית בשלמות? הדרך להגיע לאמת אובייקטיבית בשלמות, לדברי אליעד כהן, היא קודם כל להיות אמיתי עד הסוף, גם ברמה האישית והסובייקטיבית. אדם צריך להודות לעצמו ... לא תמיד מחפש את האמת, ולהפסיק לשקר לעצמו. כאשר האדם נאמן לאמת הסובייקטיבית שלו במאה אחוז, הוא מתחיל להתחבר לאמת אובייקטיבית רחבה יותר, ומתקרב להבנת התמונה המלאה של המציאות. אליעד מציע כי ככל שאדם מתקרב יותר לאמת הסובייקטיבית והאישית שלו, ... מה שהיא יכולה לתת לו. רק מי שמחפש את האמת בלי שום סיבה אחרת פרט לאמת עצמה, יוכל להגיע לאמת האובייקטיבית באמת. אליעד כהן מסיים את ההרצאה בהדגשה כי רק תפיסה שאין בה שום שאלה על המציאות, ושבה האדם רואה ... אובייקטיבית באמת. כל עוד האדם מוגבל בידע או בשכל שלו, ראייתו תהיה תמיד סובייקטיבית. איך להיות אובייקטיבי באמת? מהי אמת אובייקטיבית? מה ההבדל בין סובייקטיבי לאובייקטיבי? איך לחפש את האמת? למה קשה לראות את המציאות כפי שהיא?
אמת מוחלטת, אמת אובייקטיבית, לא לדעת כלום, בטוח בשום דבר, לדעת שום דבר, דבר והיפוכו, הכלה, יקומים מקבילים
אמת מוחלטת, אמת אובייקטיבית, לא לדעת כלום, בטוח בשום דבר, לדעת שום דבר, דבר והיפוכו, הכלה, יקומים מקבילים
אמת מוחלטת, אמת אובייקטיבית, לא לדעת כלום, בטוח בשום דבר, לדעת שום דבר, דבר והיפוכו, הכלה, יקומים מקבילים מה המשמעות של לא לדעת ... לא תופס את הדברים כשונים באמת, ולכן מבחינתו אין הבדל אם יבחר לשבת במקום זה או אחר. האם יש אמת מוחלטת או שהכל סובייקטיבי? אליעד מסביר שבכל פעם שאדם טוען משהו כאמת מוחלטת, הוא בעצם אומר שזה לא יכול להיות אחרת, ומכך נובע פרדוקס. אם משהו לא יכול להיות אחרת, אז מדוע עולות ספקות לגבי אותו עניין? כל טענה לגבי האמת המוחלטת מביאה איתה באופן טבעי ספק. הדרך להתמודד עם זה היא להבין לעומק שכל אמת, כשהיא נחקרת מספיק לעומק, הופכת ... אליעד, מי שמבין כל דבר עד הסוף מבין את הכל, כי בסופו של דבר, הכל הוא ביטוי של אותה אמת אחת. אין צורך להבין כל פרט בנפרד, אלא מספיק להבין דבר אחד לעומקו כדי להגיע להבנת המהות של כל הדברים. ... אליעד מדגיש שכל הדברים הם גם דבר וגם היפוכו בו זמנית, ושככל שאדם מתעמק בזה יותר, הוא פחות נאחז באמת אחת מוחלטת ויותר פתוח להבנה עמוקה של המהות האחת של המציאות. מהי אמת מוחלטת? מה הכוונה לא לדעת כלום? האם יקומים מקבילים קיימים? איך אפשר לחוות דבר והיפוכו? מה זה אומר להכיל הכל? מה ההבדל בין אמת אובייקטיבית לסובייקטיבית?
מהי ידיעה? דרגות של אמת, למצוא את האמת, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, להגיע לוודאות, להיות בטוח בעצמך, מהי הבנה? למצוא את המחויב, מהי הרגשה? להרגיש את האמת
מהי ידיעה? דרגות של אמת, למצוא את האמת, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, להגיע לוודאות, להיות בטוח בעצמך, מהי הבנה? למצוא את המחויב, מהי הרגשה? להרגיש את האמת
מהי ידיעה? דרגות של אמת, למצוא את האמת, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, להגיע לוודאות, להיות בטוח בעצמך, מהי הבנה? למצוא את המחויב, מהי הרגשה? להרגיש את האמת מה זה ... לדעת לבין לחשוב, להבין, לזכור או לדמיין משהו. ההבדל המרכזי הוא בעומק החוויה: כשאתה יודע משהו, אתה חווה אותו כאמת מוחלטת. כשאדם יודע, הוא לא שואל את עצמו אולי זה לא נכון?, אלא בטוח לחלוטין במה שהוא יודע. איך אפשר ... אחרת, רק אז הוא נמצא במצב של ידיעה מוחלטת. האם האמת היא רק חוויה סובייקטיבית? אליעד מתייחס לנושא של אמת אובייקטיבית ואמת סובייקטיבית ומבהיר שהחוויה של האדם היא תמיד סובייקטיבית, אך אם הוא בטוח בחוויה שלו במאת האחוזים, אזי הוא ... ביותר של אמת. מה זה לדעת משהו? איך להבדיל בין אמת לאשליה? מה ההבדל בין אפשרי למחויב? האם יש אמת מוחלטת? איך להגיע לוודאות מוחלטת? איך לדעת מה האמת שלי?
חיפוש האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית
חיפוש האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית
... האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית איך ניתן לחפש את האמת בצורה נכונה? אליעד כהן דן בשאלה המרכזית: מהי האמת וכיצד ניתן לחפש אותה? הוא מתעמק בנושא חיפוש האמת, ומסביר בצורה מעמיקה על סוגי אמיתות כגון אמת מוחלטת ואמת יחסית, ובודק איך אפשר לדעת האם משהו הוא אמיתי או לא. תחילה, הוא מתייחס לשאלה כיצד אדם יכול ... ההפוך והאם גם הוא מתקבל על דעתך. אם אדם משתכנע שגם ההיפך של רעיונו נכון, סימן שהוא אינו מחזיק באמת מוחלטת, אלא אולי באמיתות יחסית בלבד. האם קיימת בכלל אמת מוחלטת? אליעד מעלה את הסוגיה אם קיימת בכלל אמת אחת מוחלטת, או שמא כל אמת היא רק אמת יחסית ותלויה באדם שחווה אותה. לפי ההסבר, האמת האובייקטיבית או המוחלטת היא אמת שקיימת באופן בלתי תלוי במי שחושב עליה, והיא תמיד נכונה בכל מצב. מצד שני, האמת ... אותה מנקודת מבטו האישית. הוא מציין דוגמה חשובה: אם אדם מסתכל על קיר ואומר הקיר נמצא כאן, האם זו אמת מוחלטת או יחסית? באופן פשוט ניתן לחשוב שזו אמת מוחלטת כי האדם רואה את הקיר, אבל האם באמת אפשר לסמוך על החושים? כאן נכנס אליעד לדיון נוסף - האם החושים שלנו הם אמינים מספיק בשביל להוות קריטריון לאמת מוחלטת? שהרי חושים עשויים לטעות, כמו באשליות אופטיות או במקרים אחרים בהם אנחנו חושבים שראינו דבר אחד ובפועל היה דבר ... זה באמת נכון? ולעמוד בניסיון להוכיח שהוא שקרי. אם הרעיון עומד בכל מבחן אפשרי ונשאר יציב, סימן שהאדם מתקרב לאמת מוחלטת. אולם, אם הרעיון מתערער בקלות כאשר בודקים את ההיפך שלו, הדבר מרמז שהרעיון איננו אמת מוחלטת. הוא מביא כדוגמה אדם שחשוד בשקר או גניבה: אם אדם אומר שנגנב ממנו ארנק, ולאחר מכן משנה את הגרסה ... מעלה נקודה מורכבת נוספת, והיא כיצד אפשר בכלל לדעת שמצאנו את האמת. הוא מדגיש שלפעמים אנשים מניחים שהם מצאו אמת מוחלטת, רק כי הם אינם מסוגלים לחשוב על ההפך שלה. אך מי אמר שאי - היכולת לחשוב על ההפך זו ... על משהו כדי להתחיל את הבדיקה. אם החשיבה עצמה נמצאת בספק, כיצד נוכל בכלל לבחון את המציאות או לחפש אמת מוחלטת? מבחינת אליעד, הפתרון או לפחות ההקלה על הפרדוקס הזה, נמצאת במודעות לכך שהאמת אולי אינה דבר מוחלט וברור, אלא ... משמעית, אלא רק להתקרב אליה יותר ויותר בתהליך מתמיד של בירור עצמי וספקנות בריאה. איך לחפש את האמת? מהי האמת המוחלטת? הבדל בין אמת מוחלטת לאמת יחסית איך לבדוק אם משהו נכון? האם אפשר לדעת מה האמת? איך לזהות מה שקר? חיפוש עצמי ומודעות ... האמת? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה הגדולה - איך למצוא את האמת? נושא זה נוגע לאמיתות השונות, כגון אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת ואמת יחסית. אליעד מציע תהליך של חיפוש עצמי שבו אדם נדרש לבדוק את האמיתות של רעיונותיו דרך התמודדות עם ... יציב או שמא הן נופלות כאשר אנו בודקים אותן מול המהופך שלהן. מנגד, יש את השאלה אם יש בכלל אמת מוחלטת - האם האמת היא דבר אחד ובלתי משתנה, או שאולי כל אדם מגדיר את האמת בצורה שונה? אליעד מציע ... שהיא אולי שונה מזו של אחרים, וזה חלק מהאמת האישית של כל אדם. המעניין כאן הוא שהשאלה אם יש אמת מוחלטת או לא לא תמיד נותנת לנו פתרון ברור. כל אחד עשוי להאמין באמיתות שונות, והדרך בה נוכל לגשת לאמת ... אפשרית בצורה מוחלטת, וכל אדם עשוי להרגיש שהיא קיימת בצורה שונה. איך לחפש את האמת? מהי האמת? האם יש אמת מוחלטת? מה ההבדל בין אמת מוחלטת לאמת יחסית? איך לזהות שקר?
חיפוש האמת, איך למצוא את האמת? איך לדעת את האמת? מהי האמת? להטיל ספק, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אבסולוטית, אמת אובייקטיבית, מודעות עצמית, תת מודע, אמת יחסית
חיפוש האמת, איך למצוא את האמת? איך לדעת את האמת? מהי האמת? להטיל ספק, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אבסולוטית, אמת אובייקטיבית, מודעות עצמית, תת מודע, אמת יחסית
חיפוש האמת, איך למצוא את האמת? איך לדעת את האמת? מהי האמת? להטיל ספק, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אבסולוטית, אמת אובייקטיבית, מודעות עצמית, תת מודע, אמת יחסית איך אפשר למצוא את האמת באופן מוחלט? אליעד כהן מסביר שכדי למצוא את ... שהאמת הזו איננה מוחלטת. רק אם אי אפשר אפילו לדמיין סיטואציה שבה יורד גשם (בסיטואציה שאין בה גשם), זוהי אמת מוחלטת. מהי אמת מוחלטת והאם היא ניתנת להגדרה? לפי אליעד, אמת מוחלטת היא משהו שלא ניתן להגדיר אותו בצורה חיובית, אלא אך ורק על דרך השלילה. הוא מסביר שאם ניתן להגדיר את האמת, זה אומר שאפשר לדמיין גם את ההפך שלה, ולכן היא לא תהיה מוחלטת. אמת מוחלטת חייבת להיות משהו שהאדם בטוח בו לחלוטין, כל כך בטוח עד שאינו צריך אפילו להכריז עליה כאמת. ברגע שאדם ... הדבר שהוא קורא לו קיר הוא לא באמת קיר, אז האמת לגבי אותו קיר אינה מוחלטת. הוא מדגיש שידיעת האמת המוחלטת אינה מלווה ברגש או בתחושת ביטחון, אלא היא פשוט ידיעה ללא צורך בשכנוע עצמי. פשוט יודעים זאת וזהו, ללא ... מהי האמת באופן לא מודע. כלומר, התת מודע משפיע על הדרך שבה אנו תופסים את המציאות. אם רוצים להגיע לאמת המוחלטת, צריך להטיל ספק בכל מה שהתת מודע מציג כאמת, ולבחון מחדש כל מחשבה שעולה בנו. כי כל עוד התת ... שלו. אם הוא לא בוחן את התחושה הזו לעומק, הוא עלול להגיע למסקנה שגויה לגבי האמת. האם ניתן להגיע לאמת מוחלטת? לפי אליעד, לא ניתן להגיע לאמת מוחלטת באופן ישיר אלא רק בעקיפין. האמת המוחלטת היא כזו שהאדם אינו יכול להגדירה, אלא רק לחוות אותה כמשהו שהוא אינו יכול אפילו לדמיין את ההפך שלו. אם אדם אומר שהוא יודע את האמת, או שהוא בטוח במשהו, סימן שהוא עדיין לא הגיע לאמת המוחלטת. כיוון שעצם המחשבה אני בטוח שזו האמת מצביעה על כך שהוא יכול לדמיין את ההפך, אפילו באופן תיאורטי. אליעד מוסיף שהידיעה של אמת מוחלטת היא ידיעה שונה לחלוטין מכל הידיעות שאדם חווה בדרך כלל. זו אינה ידיעה שיכולה לבוא עם תחושה של ביטחון ... מתאר את הידיעה הזו כידיעה שאינה ניתנת להגדרה מילולית, והיא חוויה פנימית שאדם צריך להגיע אליה לבד. איך מגיעים לאמת המוחלטת? אליעד מסביר שכדי להגיע לאמת המוחלטת, האדם צריך לעבור תהליך של שלילה מוחלטת של כל האפשרויות. הוא צריך לבדוק כל רעיון שעולה בו, ולשאול האם ... כל האפשרויות אחת אחרי השנייה, ונשאר עם משהו שהוא אפילו לא יכול להטיל בו ספק, רק אז הוא הגיע לאמת המוחלטת. אם יש משהו שאדם יכול לדמיין לו את ההפך, הוא עדיין לא גילה את האמת המוחלטת. הוא נותן דוגמה שאם אדם אומר לעצמו שהוא בטוח בדבר מסוים, כמו למשל אני יודע שלא יורד פה גשם, עצם היכולת להבין את המשפט הזה מצביעה על אפשרות תיאורטית לחשוב הפוך, ולכן זו לא אמת מוחלטת. האם אפשר להגדיר אמת בצורה חיובית? לפי אליעד, אי אפשר להגדיר אמת מוחלטת באופן חיובי, כלומר, להגיד האמת היא ככה וככה, אלא אפשר רק להבין מה היא לא. האמת המוחלטת היא דבר שהאדם לא מסוגל להטיל בו ספק כלל. הגדרת האמת נעשית רק על ידי שלילת כל האופציות האחרות. ככל שאדם שולל עוד ועוד דברים, ונשאר משהו שאי אפשר לשלול, הדבר שנותר בסוף הוא האמת המוחלטת. מדוע אי אפשר להסביר מהי אמת מוחלטת? אליעד מדגיש שהאמת המוחלטת היא חוויה פנימית שהאדם חייב לחוות לבד, ולכן אי אפשר להסביר אותה במילים או להוכיח אותה למישהו אחר. לדבריו, כל ניסיון להגדיר את האמת המוחלטת ייכשל, מכיוון שהגדרה כזו תאפשר לדמיין גם מצב הפוך, וזה יפריך את מוחלטותה של אותה אמת. הידיעה האמיתית מתבטאת בכך שהאדם פשוט יודע את האמת בלי לחוש שום ספק או צורך להגדירה. איך להגיע לאמת מוחלטת? מה זה אמת אבסולוטית? איך להטיל ספק באמת? האם קיימת אמת אובייקטיבית? מהי מודעות עצמית? איך התת מודע משפיע עלינו?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אמת אובייקטיבית, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אמת אובייקטיבית, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקריירה, מטפל, אימון אישי להרזייה בתחום אמת אובייקטיבית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7031 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 11:37:01 - wesi1