אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מודעות ✔NLP / שכנוע / רטוריקה - איך לעשות מניפולציה על תת המודע של האדם? איך ליצור התניה סמויה? איך להפוך טענה יחסית לטענה מוחלטת? איך לשכנע מישהו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨NLP / שכנוע / רטוריקה - איך לעשות מניפולציה על תת המודע של האדם? איך ליצור התניה סמויה? איך להפוך טענה יחסית לטענה מוחלטת? איך לשכנע מישהו לעשות מה שאתה רוצה?
וכאן אבאר עוד דרך ועוד שיטת שכנוע ומניפולציה, איך באפשרותך לשתול מחשבות בתת המודע של אדם אחר, ולגרום לו לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, ולחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב.

והדרך לכך היא, על ידי זה שמנצלים את נקודת התורפה של האדם במערכת הדימויים שלו, ויוצרים אצלו הקבלה שגויה ואנלוגיה שגויה, בין מושגים שהוא בטוח לגביהם, לבין מושגים שהוא לא בטוח לגביהם ושהוא צריך לקבל החלטה בקשר אליהם.

לדוגמה: נניח שיש לאדם ספק האם לעשות דבר כלשהו, כגון לדוגמה האם לחסוך כסף או לבזבז כסף. ונניח שברצונך לשכנע את האדם לחסוך את הכסף. עכשיו, הדרך הרגילה לעשות זאת, היא על ידי זה שמנהלים עם האדם דו שיח רגיל, שבו מנסים להסביר לו כמה זה טוב לחסוך כסף וכמה זה רע לבזבז כסף וכולי.

אבל, יש כאן רמת תחכום עמוקה יותר, שבה אתה לא סתם משכנע את האדם השני, לחשוב כך או אחרת, כגון לדוגמה אתה לא סתם משכנע אותו לחסוך כסף, אלא אתה עושה את זה בדרך מניפולטיבית. שבה, אתה לוקח מושגים מעולם המושגים שלו, מושגים שלגביהם יש לו רמת וודאות גדולה יותר, לגבי זה שהם טובים או רעים.

וכאשר אתה משכנע את האדם ומסביר לו כמה זה טוב לחסוך כסף, אתה משתמש שם בהקבלה ובאנלוגיה למושגים מעולם המושגים של השומע, שאתה יודע שהוא מתייחס אליהם בצורה חיובית בוודאות. וכאשר אתה מסביר לו כמה זה גרוע לבזבז כסף, אתה משתמש במושגים שאתה יודע שבוודאות שהשומע יתייחס אליהם בצורה שלילית.

לדוגמה: נניח שאתה יודע שבסולם הערכים של השומע, הערך של כבוד עצמי, הוא ערך שמבחינתו של האדם השומע, זה מחויב המציאות שהוא ירצה שיהיה לו כבוד עצמי. ואתה יודע גם, שמבחינתו של האדם השומע, הערך של חוסר כבוד עצמי, בוודאות שהאדם השומע לא ירצה להזדהות איתו.

במקרה כזה לדוגמה, לפני שאתה מנסה לשכנע את האדם לחסוך את הכסף או לחשוב בצורה כלשהי / לרצות דבר כלשהו, עליך לשבת עם עצמך ולנסות לחשוב, איך זה שהוא יעשה את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, איך זה בעצם מחזק את הכבוד העצמי שלו. ואיך זה שהוא לא יעשה את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, איך זה הורס לו את הכבוד העצמי שלו.

או במילים אחרות, תנסה לחשוב עם עצמך, איך אתה יכול ליצור הקבלה ואנלוגיה של משל ונמשל, בין הדבר שנתפש כמאוד טוב עבור השומע, לבין הדבר שאתה רוצה שהוא יעשה. ובין הדבר שנתפש בעיניו כמאוד רע, לבין הדבר שאתה לא רוצה שהוא יעשה.

וכאשר אתה משכנע אדם אחר בדבר כלשהו, אם ברצונך לשכנע אותו בקלות, עליך להשתדל כמה שיותר ליצור אצל השומע התניה מחשבתית ודימוי מחשבתי, בין האפשרות שאתה רוצה שהוא יבחר מתוך האפשרויות שיש לו, לבין הערך שאתה יודע שהוא מאוד רוצה אותו. ועליך ליצור גם הקבלה ודימוי מחשבתי, בין הדבר שאתה לא רוצה שהוא יעשה, לבין הדבר שאתה יודע שהוא לא היה רוצה להזדהות איתו.

ואחדד: כי לכאורה, כל תהליך של שכנוע שבו אתה רוצה לשכנע מישהו על משהו שהוא טוב ועל דבר אחר שהוא רע, הרי תמיד השכנוע הוא באמצעות זה שלוקחים את סולם הערכים הקיים של האדם, ומסבירים לאדם, כיצד הדבר שאתה רוצה שהוא יחשוב שהוא טוב, כיצד הוא תואם את הערכים הטובים שלו, ולהפך. אז מה כאן מהות החידוד של העניין?!

והעניין הוא, שברמה העקרונית, אכן כל תהליך של שכנוע, לוקח את סולם הערכים הקיים של האדם, ומנסה לגרום לאדם ליצור התאמה ודימוי פנימי, בין הדבר שרוצים שהוא יחשוב, לבין הדברים שהוא כבר רוצה לחשוב והדברים שבהם הוא מאמין. לדוגמה, אל תעשה X, כי זה יגרום לך לנזק Y. שבעצם יוצרים אצל האדם חיבור, בין ה X, לבין הדבר שהוא כבר חושב שהוא רע, בלי קשר לניסיון השכנוע עצמו.

אבל כאן יש חידוש עמוק יותר, והוא שאם רוצים שהשכנוע יצליח, לשם כך יש להשתמש בשכנוע של האדם, בדברים שלגביהם יש לאדם את רמת הוודאות הגדולה ביותר לטוב ולרע.

שזה אומר, שלפני שאתה מנסה לשכנע מישהו במשהו, שלב ראשון עליך לזהות את סולם הערכים שלו ולדעת מהי מערכת האמונות שלו. ואיזה דברים בעיניו נתפשים כרעים ושקריים ואיזה דברים נתפשים בעיניו כטובים וכאמיתיים. ואיך עושים את זה? תשובה: באמצעות דו שיח כללי עם האדם, לגבי הרצונות / אמונות / מטרות / ערכים שלו וכיו"ב.

ואחרי שאתה יודע מהו סולם הערכים של האדם השני, עכשיו עליך למיין את סולם הערכים של האדם, לפי רמת הוודאות שיש לאדם השומע, לגבי כל אחד מהערכים שלו. שזה אומר, שבפועל נניח שהאדם חושב על 3 דברים שהם דברים טובים. עכשיו, ברמה העקרונית, עליך לגרום לאדם לחשוב על דבר רביעי, שהוא דומה מאוד לאותם 3 דברים שהוא חושב שהם טובים.

אבל, כדי שהשכנוע יהיה יותר בקלות, לשם כך עליך לקחת את אותם 3 ערכים שאתה חושב שהאדם השני חושב שהם טובים, ועליך לנסות להבין, מתוך 3 הערכים האלו, מהו הדבר שבעיני האדם השומע, הוא הדבר שלגביו יש לו את רמת הוודאות הגדולה ביותר, שהוא באמת טוב.

או ברמה המופשטת יותר, תאתר את המחויב החיובי ביותר עבור האדם, בתוך סולם הערכים שלו, ואת המחויב השלילי ביותר עבור האדם השומע, בתוך סולם הערכים שלו.

מחויב = דבר שהאדם בטוח בו ברמת וודאות גדולה ביותר. אפשרי = דבר שהאדם לא בטוח בו ברמת וודאות גדולה ושיש לו ספקות לגביו. מחויב חיובי = דבר שהאדם בטוח ברמת וודאות גדולה ביותר, שהוא אכן חיובי וטוב. ומחויב שלילי = דבר שבעיני האדם נתפש כדבר רע, ברמת וודאות גדולה ביותר ללא ספק.

כי אם ניקח את סולם הערכים של האדם, ונבקש מהאדם לרשום 10 דברים שנראים לו כדברים טובים / רעים. ואח"כ נבקש ממנו לדרג כמה טובים / רעים הערכים האלו, בוודאי שהאדם לפחות בתת המודע שלו, יראה שלמרות שהוא חושב על הרבה דברים שהם טובים, עדיין יש דברים שהוא יותר חושב שהם טובים, ביחס לדברים אחרים שהוא חושב שהם טובים. וכיו"ב לגבי הדברים הרעים, שיש דברים שהאדם יותר בטוח שהם רעים, מאשר דברים אחרים. וכפי שביארתי את זה במקומות אחרים.

וכדי ששכנוע יהיה אפקטיבי ויותר קל, לשם כך, כאשר אתה מנסה לגרום לאדם השני להתייחס אל דבר כלשהו בצורה חיובית וטובה, עליך לא סתם לנסות להסביר לו כמה הדבר הזה הוא טוב, אלא עליך לנסות לשכנע את האדם השני, שהדבר שאתה רוצה שהוא יסכים איתו, הוא דומה כמה שיותר, לאותו הדבר שהוא כבר בטוח בו כמה שיותר שהוא טוב.

וכאשר אתה רוצה לגרום למישהו לא לעשות איזה דבר, עליך לדוגמה לקחת את רשימת הדברים הרעים שאתה חושב שהוא מתייחס אליהם כרעים. ועליך לגרום לאדם השני לחשוב, שהדבר שאתה רוצה שהוא יחשוב שהוא רע, שהוא קשור לדבר הרע ביותר בסולם הערכים ובסדרי העדיפויות של האדם השני.

כי אפשר סתם לנסות לשכנע מישהו במשהו, ואפשר גם לנסות לחשוב לפני מעשה, ולנסות לחשוב איך גורמים לתת המודע של האדם השני, ליצור התניה סמויה בתת ההכרה שלו, בין הדברים שהוא מאוד אוהב, לבין הדברים שאתה רוצה שהוא יעשה / יחשוב. ועליך להיות יצירתי ובעל רמת תחכום גבוהה, כדי לדעת לחבר אצל האדם השני, את הדבר שאתה רוצה שהוא לא יעשה, לבין הדבר שאתה יודע שהאדם השני הכי לא רוצה שיקרה לו.

ועוד אחדד, כי לכל אדם, יש מילים דוחות ויש מילים מושכות. ומילים דוחות, הן מילים שכאשר האדם שומע אותן, הוא חש כלפיהן סוג של דחייה. ומילים מושכות, הן מילים שכאשר האדם שומע אותן, הוא חש כלפיהן תחושה של משיכה. וכאשר אתה משכנע את האדם השני, עליך להשתמש כמה שיותר במילים מושכות, כאשר אתה מדבר על מה שאתה רוצה שהוא יעשה / יחשוב, וכמה שיותר במילים דוחות, כאשר אתה מדבר איתו על מה שאתה רוצה שהוא לא יעשה / יחשוב.

דהיינו, ליצור אצל האדם התניה תת הכרתית, בין המילים שדוחות אותו, לבין הדבר שאתה רוצה שהוא יתרחק ממנו. ובין המילים שמושכות אותו, לבין הדבר שאתה רוצה שהוא יעשה אותו.

ויש כאן עוד עומק של מניפולציה על התת מודע, והוא שכאשר אתה מדבר עם אדם, ומשתמש במילים שמושכות אותו ומדבר איתו על דברים שהוא חושב שהם מאוד טובים, אוטומטית המוח של האדם עובר למצב של תחושת נוחות, שבה הוא מרגיש בנוח ומרגיש טוב עם מה שאומרים לו, והוא פחות חשדן לגבי מה שאומרים לו.

וכאשר אתה משתמש בשיחה במילים שדוחות את האדם, אוטומטית בתת המודע שלו הוא חש תחושה של דחייה. שהיא מושלכת גם לגבי הדבר הנוסף שאתה מדבר איתו עליו. שזה בעצם אומר, שתת המודע של האדם, לוקח את התחושה הטובה שיש לו, כאשר הוא שומע מילים מושכות, ומרחיב אותה בהתייחסות שלו, גם לגבי הדבר שאתה רוצה שהוא יסכים איתו. ותת המודע של האדם, לוקח את התחושה הרעה שהוא מרגיש כאשר הוא שומע דברים מסוימים, והוא מקשר ומחבר אותם בצורה לא מודעת, לשאר הדברים האחרים שאמרת לו באותו הרגע, דברים שאתה רוצה שהוא יתייחס אליהם בצורה שלילית.

ואתה בעצם יוצר התניה אסוציאטיבית בתת ההכרה של השומע, בין התחושות הרעות / טובות שאתה מציף בו באופן יזום, לבין שאר האינפורמציה שאתה חושף בפני האדם, כאשר הוא במצב של אותן התחושות.

ועוד אוסיף ואומר, שצריך כמובן לעשות זאת בצורה מאוד מתוחכמת ולא בצורה שקופה מידי. דהיינו, עליך לקחת את הדבר שהאדם חושב שהוא הכי טוב, ולגרום לו לחשוב שהוא תלוי בדבר שאתה רוצה שהוא יעשה / יחשוב. אבל עליך לעשות זאת בצורה שתיראה טבעית לשומע. ושהוא לא ירגיש / יחשוד, שמנסים לעשות עליו כאן מניפולציה.

והוא יכול להרגיש שעושים עליו מניפולציה, אם הוא לא יראה מספיק טוב, את הדימוי שיש בין סולם הערכים שלו, לבין הדבר שאתה מנסה לשכנע אותו. כמו לדוגמה "אם לא תאכל, יבוא שוטר". שהילד מפחד מהשוטר. ומנסים לגרום לו לחשוב, שאם הוא לא יאכל, אז זה יעניש אותו עם המפגש עם השוטר. אבל הילד מבין שזאת מניפולציה, כי הוא לא רואה את הקשר שיש בין השוטר לבין זה שהוא לא יאכל.

וכאשר האדם מרגיש שעושים עליו מניפולציה, אז אח"כ קשה לו עוד יותר להשתכנע, גם אם מביאים לו טיעונים חזקים יותר וכולי.

ולכן המסר הוא, שצריך לדעת איך לעשות את זה בצורה מאוד משכנעת, שבה לוקחים את הדברים שהכי חשובים לאדם, ומצליחים לשכנע אותו, שהם תלויים וקשורים בדבר שאתה רוצה שהוא יחשוב / יעשה וכולי. שאז האדם לא רואה את המניפולציה שעושים עליו.

ועכשיו אסביר עוד יותר לעומק את המניפולציה הנ"ל. מה בדיוק עומד מאחוריה, ואיך לעשות אותה בצורה עוד יותר טובה.

והרעיון הוא, שמי שהוא מספיק חכם ויש לו מספיק שכל, הוא יודע את הקשר שיש בין כל שני רעיונות בעולם. כי כל הדברים שיש בעולם, תלויים אחד בשני. וכל פעולה שהאדם עושה וכל מחשבה שהאדם חושב וכל רעיון שהאדם מזדהה איתו, זה בעצם גורם בצורה עקיפה גם לכל דבר אחר שיכול לקרות וזה בעצם אומר על האדם, כל דבר שיכול להיאמר.

לדוגמה: אם תצליח במבחן, זה אומר...
תחושה רעה רחמנות חרדה אצל ילד הרגשה טובה מילים מושכות בצורה לא מודעת בו זמנית איך להחליט תוצאה שכנוע רטורי לשאול שאלות nlp nlp שכנוע איך לגרום לה לעשות איך לגרום למישהו לעשות איך לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה איך להפוך טענה איך ליצור התניה איך ליצור התניה סמויה איך לעשות מניפולציה איך לעשות מניפולציות איך לשכנע איך לשכנע מישהו איך לשכנע מישהו לעשות התניה התניה סמויה התניות טענה טענה יחסית טענה יחסית לטענה מוחלטת טענה מוחלטת טענות לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה להפוך טענה ליצור ליצור התניה ליצור התניה סמויה לעשות מניפולציה לשכנע לשכנע מישהו לשכנע מישהו לעשות מה שאתה רוצה מודעות מוחלט מוחלטות מניפולציה מניפולציה על התת מודע מניפולציה על תת המודע מניפולציות נלפ רטוריקה רצון שכנוע שכנוע רטורי תת המודע תת מודע
סדנת מודעות עצמית, תרגילי מודעות עצמית, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, איך להיות מודע לעצמי? מודעות עצמית גבוהה, העלאת מודעות עצמית, מודעות עצמית לגוף ולרגשות, מה זה מודעות עצמית?
סדנת מודעות עצמית, תרגילי מודעות עצמית, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, איך להיות מודע לעצמי? מודעות עצמית גבוהה, העלאת מודעות עצמית, מודעות עצמית לגוף ולרגשות, מה זה מודעות עצמית?
סדנת מודעות עצמית, תרגילי מודעות עצמית, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, איך להיות מודע לעצמי? מודעות עצמית גבוהה, העלאת מודעות עצמית, מודעות עצמית לגוף ולרגשות, מה זה מודעות עצמית? מהי מודעות עצמית? איך ניתן להעלות את המודעות העצמית? מודעות עצמית היא היכולת להיות מודע לפעולות, למחשבות ולרגשות שלך בזמן אמת. כל פעולה שאנחנו מבצעים, כל מחשבה שעוברת בראשנו, וכל תחושת גוף, יכולים להיות נושא למודעות עצמית. אליעד כהן מסביר במהלך הסדנה על תרגילים שמסייעים להעלות את המודעות העצמית. איך להתחיל לתרגל מודעות עצמית? השלב הראשון הוא לזהות את הרצונות שלך. עליך להבין את הסיבה למה אתה עושה כל פעולה. אליעד מציע ... הרגל?. אם אתה לא יודע למה עשית את הפעולה, זה יכול להיות סימן שאתה פועל מתוך אוטומט ולא מתוך מודעות. תרגול המודעות ברגעים יומיומיים לאחר שזיהית את הרצון, הצעד הבא הוא להעלות את המודעות על ידי תרגול. אליעד מציע לקחת 5 דקות ולהיות מודע לכל פעולה שאתה מבצע. לדוגמה, תוכל לשים לב לכל צעד שאתה עושה, לכל פעולה יד או רגל שמבצע, ולשאול את עצמך: למה עשיתי את זה?. כל פעולה, אפילו קטנה כמו להזיז את היד או לעמוד, צריכה להיות מודעת. מהו הרצון ומהו הצורך? ההבנה של הרצון היא קריטית במודעות העצמית. אליעד מדבר על הבחנה בין פעולה שנעשית מתוך רצון אמיתי לבין פעולה שנעשית מתוך צורך או הרגל. הוא ... מנקה את הבית מתוך תחושת חובה ולא מתוך רצון אמיתי, עליך לשאול את עצמך: למה אני עושה את זה?. מודעות לעצמך ולסביבה אליעד מדגיש את החשיבות של להיות מודע גם לסביבה שלך ולרגשות של אחרים. לעיתים אנחנו פועלים מתוך אוטומט מבלי לשים לב למה קורה סביבנו. דרך תרגול המודעות העצמית, אתה לומד להיות מודע לכל פעולה שאתה מבצע, ולמהות שלה, במקום לפעול באופן אוטומטי. מודעות לגוף ולתחושות מודעות עצמית לא מתייחסת רק למחשבות אלא גם לגוף ולתחושות הפיזיות שאתה חווה. לדוגמה, אם אתה מרגיש כאב, עליך להיות מודע לכך שאתה מרגיש אותו ולשאול את עצמך: למה אני מרגיש כאב הזה? מה קרה? כאשר אתה עוצר כדי לזהות את התחושות שלך, אתה מתחיל להבין טוב יותר את עצמך ותגובות הגוף שלך. מה משמעות המודעות העצמית ברמה העמוקה? אליעד מציע למתאמן להבין שברמה העמוקה, כל פעולה, כל מחשבה וכל תחושה לא נובעת דווקא ממקום ... רק תגובות למצב נתון. ברגע שאתה מבין את זה, אתה יכול להפסיק להילחם בתחושות של טוב ורע ולתפוס את המודעות כדרך לחיות חיים מודעים יותר. מה ניתן להשיג על ידי מודעות עצמית גבוהה? מודעות עצמית גבוהה מאפשרת לאדם להיות יותר קשוב לעצמו ולסובלים סביבו, ומביאה לשליטה טובה יותר בפעולותיו ובמחשבותיו. על ידי תרגול יומיומי של המודעות, אפשר להפסיק לפעול מתוך אוטומט ולבחור כל פעולה מתוך רצון אמיתי ולא מתוך חובה. אליעד מציין כי בסופו של תהליך, האדם יוכל לחיות חיים פחות מגיביים ויותר ממוקדים במודעות, מה שיביא לחיים מספקים ומחוברים יותר. מה זה מודעות עצמית? איך מפתחים מודעות עצמית? מהם תרגילי מודעות עצמית? מודעות עצמית לגוף ולרגשות ההבדל בין רצון לצורך
מודעות עצמית, קיום עצמי, קיום בלי מודעות, מודעות בלי קיום, מהו קיום? מהי מודעות? מהי תודעה? להעלים את עצמך, השכל של אלוהים, שכל מעל השכל, השכל של אליעד כהן
מודעות עצמית, קיום עצמי, קיום בלי מודעות, מודעות בלי קיום, מהו קיום? מהי מודעות? מהי תודעה? להעלים את עצמך, השכל של אלוהים, שכל מעל השכל, השכל של אליעד כהן
מודעות עצמית, קיום עצמי, קיום בלי מודעות, מודעות בלי קיום, מהו קיום? מהי מודעות? מהי תודעה? להעלים את עצמך, השכל של אלוהים, שכל מעל השכל, השכל של אליעד כהן מהו קיום ומהי מודעות? איך הם קשורים? במהלך ההרצאה, עוסק אליעד כהן בשאלות פילוסופיות לגבי קיום ומודעות. הוא מתחיל בדיון על כך שבשכל האנושי, קיום ומודעות הם קשורים זה לזה, כלומר, אם אדם מודע, הוא קיים, ואם הוא לא מודע - הוא לא קיים. אך הוא טוען שבמצב של אין שכל, הכל יכול להשתנות. באין שכל, ייתכן שיהיה אדם מודע לדברים מסוימים מבלי שהוא קיים. זהו רעיון שגורם למטלטל את ההבנה הרגילה של מהו קיום ומודעות. הוא מציין כי אם אדם יודע שהוא קיים, אז הוא קיים. אך אם הוא לא יודע שהוא קיים, לא ... היעלמות של עצמך או השגת תודעה חדשה, הכוונה היא להגיע לשלב שבו אדם יכול לדעת שהוא קיים מבלי להיות מודע לכך בצורה הרגילה והאנושית. מהו השכל של אלוהים? איך הוא שונה מהשכל האנושי? אליעד כהן מציין את ההבדלים בין השכל האנושי לשכל של אלוהים. השכל האנושי מבוסס על הבנה שבה אדם שמודע לקיומו - קיים, ואם הוא לא מודע - הוא לא קיים. אולם, הוא טוען כי בשכל של אלוהים, המצב הוא שונה לחלוטין. אלוהים יכול לדעת על ... מבלי שהוא קיים, והוא יכול להכיל כל התפיסות והווריאציות האפשריות. באין שכל אנושי, אליעד טוען שניתן לשלב בין קיום ומודעות בצורה שהיא מעבר לתפיסה האנושית. זהו רעיון מורכב, אך הכוונה כאן היא שהשכל של אלוהים יכול להכיל דברים שלכאורה ... אליעד משיב ומסביר שזה נכון, אך אם משהו קיים, אז בהכרח יש חיסרון. במילים אחרות, אם יש משהו שאתה מודע לו, יש את הצד השני של הדבר הזה - החיסרון שמגיע עם קיומו. הוא מציין גם כי לעיתים אנו ... כדי להראות שהחוויות שיכולות להיות לנו אינן תמיד קשורות להיגיון ולשכל, והן יכולות להתקיים במקביל לשכל מחוץ למציאות. קיום ומודעות הבדלים בין השכל האנושי לשכל של אלוהים חיסרון וקיום ידיעה חווייתית מול ידיעה שכלית הכחשת חוויה ישירה שאלה: האם קיום שווה מודעות, והאם יש קיום ללא מודעות והאם יש מודעות ללא קיום? אליעד: בשכל שלנו, מודע שווה קיים, ואם אתה לא מודע אתה לא קיים. אי אפשר לדעת אם אתה לא קיים, ואם אתה לא קיים אתה לא יכול לדעת. איך ...
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית מהם היתרונות של לימוד רוחניות באשרם או במנזר? באשרם או במנזר, יש מקום לתרגל רוחניות בצורה אינטנסיבית שמאפשרת פיתוח אישי עמוק. למעשה, במצבים כאלו, החיים נראים פשוטים יותר ומאורגנים, עם זמן לפיתוח מודעות עצמית ומדיטציה. הדגש הוא על חיים של הפשטה, שבהם האדם מרוכז בעצמו ובתהליכי ההתפתחות האישית שלו. מדובר בתהליך שמאתגר ... - משפיעה על הדרך בה הוא חווה את חייו בכל תחום. לדוגמה, בחיים החברתיים או בעבודה, אדם שמפתח את המודעות האישית והפנימית שלו, יוכל לראות ולהבין את עצמו בצורה ברורה יותר, ויוכל להתמודד עם רגשות כמו פחד או כעס ... תוצאות טובות יותר מאשר לעבוד ולחשוב, תוך שימת דגש על תרגול מדיטציה ופעילויות שמאפשרות מפגש עם מורים רוחניים שמובילים למודעות גבוהה יותר. האם כל אדם יכול להרגיש את יתרונות הרוחניות אם הוא חי חיים אינטנסיביים? בהרצאה נשאלת השאלה אם ... החיים יהיו ממוסדים ומסודרים יותר, מה שמאפשר לאדם להתפנות ולבצע את כל הצעדים הדרושים כדי להעמיק בתהליך הפנימי של מודעות עצמית. האם ההגבלה על חוויות החיים בהנאה מציבה אתגר אמיתי? אם אדם נוקט בעבודת רוחניות אינטנסיבית, הוא עשוי להרגיש ... לשפר את החיים? כיצד נוכל להתמודד עם מתח בחיי היום - יום? מהו תהליך ההתפתחות האישית? כיצד נוכל לפתח מודעות עצמית?
לצפות בתוכניות ריאליטי, צפייה בטלוויזיה, צפייה בתוכניות ריאליטי, צפייה בתוכניות מציאות, לראות את עצמך מבחוץ, מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי, מודעות עצמית ותוכניות מציאות, התפתחות אישית ותוכניות ריאליטי, השתקפות עצמית ותוכניות מציאות
לצפות בתוכניות ריאליטי, צפייה בטלוויזיה, צפייה בתוכניות ריאליטי, צפייה בתוכניות מציאות, לראות את עצמך מבחוץ, מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי, מודעות עצמית ותוכניות מציאות, התפתחות אישית ותוכניות ריאליטי, השתקפות עצמית ותוכניות מציאות
לצפות בתוכניות ריאליטי, צפייה בטלוויזיה, צפייה בתוכניות ריאליטי, צפייה בתוכניות מציאות, לראות את עצמך מבחוץ, מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי, מודעות עצמית ותוכניות מציאות, התפתחות אישית ותוכניות ריאליטי, השתקפות עצמית ותוכניות מציאות איך צפייה בתוכניות ריאליטי עוזרת למודעות העצמית? אחד הדברים המעניינים בצפייה בתוכניות ריאליטי הוא שהן מאפשרות לבני אדם להסתכל על עצמם מזווית חיצונית. כאשר אדם ... ריאליטי, הוא עשוי לזהות בתגובות, בהתנהגויות ובמעשים של המשתתפים תכונות ודפוסים הקיימים גם בו עצמו, אך כאלה שלא היה מודע להם קודם לכן. לדוגמה, ייתכן שלמישהו יש נטייה להגיב בדרמטיות למצבים שונים, והוא מעולם לא הבחין בכך עד לרגע ... כמו האנשים שעל המסך כדי ללמוד מהם משהו משמעותי על עצמך. האנשים בתוכניות ריאליטי לעיתים קרובות בטוחים לחלוטין שהם מודעים לעצמם ולמעשים שלהם, אך בפועל הם לחלוטין לא מודעים לחסרונות ולדפוסים של עצמם. הצופה יכול לחשוב שהוא שונה, שהוא לא כזה טיפש או לא כזה חסר מודעות, אבל אם הוא באמת יתבונן לעומק, הוא עשוי לגלות שגם הוא עיוור לחסרונות מסוימים שלו בדיוק באותה צורה שהמשתתפים ... בעצמם לא פחות ממה שאתה בטוח בעצמך. ולכן, השאלה שחשוב לשאול היא: במה אני דומה להם? איפה אני לא מודע לעצמי בדיוק כמוהם?. מודעות עצמית לעומת אשליית מודעות - איפה אתה נמצא? אליעד כהן מדגיש את ההבדל בין מודעות עצמית אמיתית לבין אשליית מודעות. משתתף בתוכנית ריאליטי יכול להיות משוכנע שהוא מבין את עצמו, שהוא מכיר את חסרונותיו וחולשותיו, אבל הצופים בבית רואים היטב שהוא אינו מודע כלל לחלקים גדולים בהתנהגותו. באותו אופן, גם אתה עלול להאמין שאתה מודע לעצמך לגמרי, בזמן שבפועל אתה לוקה באותה אשליה בדיוק. הצפייה באנשים אחרים בתוכניות אלו יכולה לשמש כמראה המאפשרת לך לבחון איפה אתה באמת עומד ביחס למודעות העצמית שלך. כיצד אפשר להיעזר בתוכניות ריאליטי להתפתחות אישית? תוכניות ריאליטי אינן רק אמצעי בידור אלא גם כלי מצוין להתפתחות אישית ולמודעות עצמית. הצפייה בתוכנית מאפשרת לך להסתכל על עצמך בעקיפין, לזהות הרגלים ודפוסים שלא שמת לב אליהם וללמוד על עצמך ... לא כמו האנשים האלה, נסה לעצור לרגע ולשאול: איפה אני בכל זאת דומה להם? אילו דברים אני עושה בלי מודעות מלאה? מה אני יכול ללמוד מזה על עצמי?. שאלות אלה יכולות לסייע לך לשפר את המודעות העצמית שלך וליצור שינוי חיובי בהתנהגות שלך. מהם היתרונות בלראות את עצמך דרך אחרים? אחד היתרונות הבולטים בצפייה באחרים בטלוויזיה הוא שאתה רואה מצבים קיצוניים של חוסר מודעות וחוסר שליטה עצמית. אמנם אתה לא חייב להיות קיצוני כמוהם, אבל עצם הצפייה בהם מחדדת את ההבנה שיש דברים ... כשהוא אומר, אולי אתה לא מתנהג בצורה טיפשית כל כך כמו המשתתף בתוכנית, אבל האם גם אתה אולי לא מודע לתכונה שלילית שיש לך, כפי שהמשתתף לא מודע לתכונותיו השליליות?. בעזרת השאלות הללו, אתה יכול לשפר משמעותית את המודעות שלך לעצמך. לסיכום, מה הערך האמיתי של צפייה בתוכניות ריאליטי? תוכניות ריאליטי הן כלי יוצא דופן ללימוד עצמי ולהגברת המודעות העצמית. הן מאפשרות לך להסתכל על עצמך מזווית חיצונית, להבחין בתכונות ובדפוסים שאתה לא שם לב אליהם בדרך כלל, ולהבין לעומק את ההבדל בין מודעות עצמית אמיתית לבין אשליית מודעות. במקום להתרחק מן הדמויות שעל המסך, נסה להשתמש בהן ככלי עזר לשיפור המודעות העצמית שלך. בפעם הבאה שאתה יושב מול תוכנית ריאליטי, שאל את עצמך מה אתה יכול ללמוד מזה על עצמך - ואיך אתה יכול להשתמש בזה כדי לגדול ולהתפתח כאדם. נזקי צפייה בטלביזיה תועלת בצפייה בטלביזיה איך להיות מודע לעצמך? בעד ונגד תוכניות מציאות התמכרות לתוכניות ריאליטי ההבדל בין מודעות עצמית לאשליית מודעות כיצד לזהות דפוסים אישיים דרך אחרים ההשפעה של תוכניות ריאליטי על ההתבוננות העצמית אחד הדברים המעניינים בצפייה בתוכניות ריאליטי ... לזהות בתגובות ובמעשים של משתתפי התוכנית תכונות או דפוסים שקיימים גם בו - אך אולי הוא מעולם לא היה מודע אליהם. לראות את עצמך דרך האחר כאשר אדם רואה אחרים בטלוויזיה, במיוחד בסיטואציות מוקצנות כמו אלו המופיעות בריאליטי, זה ... לא אומר שאין לך מה ללמוד מהם. אחד האלמנטים המרתקים בתוכניות כאלה הוא שהן מלאות באנשים שחושבים שהם מאוד מודעים לעצמם, אבל בפועל הם לא מודעים כלל לחסרונות שלהם. מודעות עצמית מול אשליית מודעות כאשר אתה צופה בתוכנית, אתה עלול לשים לב לכך שאחד המשתתפים חושב שהוא מבין את עצמו לחלוטין, אבל הצופה מהצד מזהה שהוא בכלל לא מודע להתנהגותו האמיתית. ייתכן שגם אתה לא מודע לחלוטין לכל החסרונות שלך, ממש כפי שהמשתתפים אינם רואים את עצמם בצורה אובייקטיבית. מה אפשר ללמוד מזה? ייתכן שאתה ... מאפשרות לך לבחון את עצמך דרך אחרים, לראות את הדברים שאתה עושה שאולי לא שמת לב אליהם, וללמוד על מודעות ואשליית מודעות. לכן, בפעם הבאה שאתה צופה בריאליטי, נסה לחשוב - מה אני יכול ללמוד מזה על עצמי? השפעת תוכניות ריאליטי על ההתנהגות מודעות עצמית והתבוננות פנימית כיצד לזהות דפוסים אישיים דרך אחרים ההבדל בין מודעות עצמית לאשליית מודעות נזקי צפייה בטלביזיה, תועלת בצפייה בטלביזיה, איך להיות מודע לעצמך? לצפות בתוכניות מציאות, האח הגדול, לראות תוכניות מציאות, לראות ...
לצאת מהעצמי, מודעות עצמי, חיפוש עצמי, להבין את עצמך, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמי, משמעות החיים, מהות החיים, מטרת החיים, הארה רוחנית, סודות החיים, סודות הקיום
לצאת מהעצמי, מודעות עצמי, חיפוש עצמי, להבין את עצמך, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמי, משמעות החיים, מהות החיים, מטרת החיים, הארה רוחנית, סודות החיים, סודות הקיום
לצאת מהעצמי, מודעות עצמי, חיפוש עצמי, להבין את עצמך, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית, משמעות החיים, מהות החיים, מטרת החיים, הארה רוחנית, סודות החיים, סודות הקיום האם אפשר לדעת משהו באופן מוחלט? ... שבו הוא אינו קיים. הוא נותן דוגמה של רובוט, ואומר שאדם יכול לתכנת את עצמו מראש כך שיוכל לחזור למודעות העצמית שלו, אבל אם הוא מגיע למצב שבו הוא באמת לא קיים, אז כבר אין אפשרות לחזור, כי הוא ... קיים? אליעד מסביר שרבים אומרים אני הכל, אך לדבריו, אם אתה באמת הכל, לא יכול להיות שום דבר שאתה מודע אליו, כי מודעות דורשת הפרדה. כלומר, אם אתה באמת הכל, לא תוכל לחוות זאת בצורה של מודעות. לדבריו, ההבנה האמיתית היא לא שאתה הכל אלא שאתה בעצם לא קיים כלל. רק כאשר האדם מבין שהוא באמת ... גם השאלה של הקיום. איך לצאת מהאני? האם אפשר לדעת משהו בוודאות מוחלטת? מה זה לצאת מהשכל? כיצד מתרגלים מודעות עצמית? מה קורה כשאתה יוצא מהמציאות? מה המשמעות של הארה רוחנית? מהי מהות הקיום?
זיהוי עצמי, הכרה עצמית, פילוסופיה של נפש האדם, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, ידיעת האני, ידיעת הקיום העצמי, להיות מודע לקיומך, מהו האני? מהי תודעה עצמית? מדעי הקוגניציה
זיהוי עצמי, הכרה עצמית, פילוסופיה של נפש האדם, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, ידיעת האני, ידיעת הקיום העצמי, להיות מודע לקיומך, מהו האני? מהי תודעה עצמית? מדעי הקוגניציה
זיהוי עצמי, הכרה עצמית, פילוסופיה של נפש האדם, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, ידיעת האני, ידיעת הקיום העצמי, להיות מודע לקיומך, מהו האני? מהי תודעה עצמית? מדעי הקוגניציה מהי מודעות עצמית ומהו האני? אליעד כהן מסביר לעומק מהי מודעות עצמית, מהו זיהוי עצמי ומה המשמעות של האני בתפיסה הפילוסופית והקוגניטיבית. לדבריו, מודעות עצמית היא תחושה שבה האדם מרגיש וחווה שהוא קיים ונפרד מדברים אחרים. הוא שואל מהי בדיוק המודעות, אך טוען כי אף על פי שאנחנו משתמשים במושג מודעות, קשה להגדיר אותה בצורה מדויקת ומוחלטת. לדבריו, הסיבה לקושי היא משום שהמודעות היא משהו ראשוני מאוד, ולפיכך אי אפשר להסביר אותה במונחים של משהו אחר שקדם לה. איך מזהים מי מודע ומי לא? אליעד מדגים את השאלה הזו בצורה פשוטה: כאשר אתה חושב על משהו שאתה רוצה, אתה יודע בוודאות שזה אתה שחושב את זה. הידיעה הזו של אני שחושב היא בעצם הגדרת המודעות העצמית. הוא מוסיף שאי אפשר לראות מודעות במובן של חפץ חיצוני - אף אחד לא ראה שולחן מודע לעצמו. מה שרואים ומרגישים זה רק את עצמנו, כתחושה פנימית. למה אי אפשר להסביר מה זה מודעות עצמית? אליעד כהן טוען שאי אפשר להסביר מהי מודעות עצמית לאדם שאין לו מודעות כלל, בדיוק כמו שאי אפשר להסביר למישהו מה זה הבדל בין דברים, כאשר הוא לא מסוגל לחוות הבדל. אליעד מדגים: אי אפשר להסביר לאדם שאין לו מודעות מה זה תחושת אני, מפני שהמודעות היא הדבר הבסיסי ביותר - כל התחושות והרגשות באים אחרי המודעות. לכן, כל ניסיון להסביר מהי המודעות במונחים של רגשות, מחשבות או תחושות, אינו תקין, כיוון שהמודעות קודמת לכל אלה. האם האני תופס מקום וזמן במציאות? אליעד כהן דן בשאלה האם האני, אותו דבר מופשט שנקרא מודעות עצמית, תופס מקום וזמן. הוא טוען שתלוי איך מגדירים מקום וזמן. הוא מדגים באמצעות השוואה לכיסא: הכיסא תופס מקום פיזי בעולם, אך המודעות או האני לא תופסים מקום באותו מובן מוחשי. הוא מסביר שהמודעות היא ישות מופשטת, וישות מופשטת אינה מוגבלת במקום ובזמן באותו אופן כמו עצמים פיזיים. הוא מסביר כי מודעות היא למעשה הפרדה, וכאשר יש הפרדה בין דבר לדבר, נוצרת ישות של אני. האם המודעות היא משהו שלומדים או שהיא מולדת? אליעד מסביר שבבית מסוים אפשר לומר שאף אחד לא לימד אותך שאתה קיים או שיש לך מודעות עצמית. האדם יודע שהוא קיים עוד לפני שלימדו אותו להבחין בין דברים. הוא טוען שהמודעות היא סוג של ידע ראשוני, ידע שלא הועבר אליך בשום דרך חיצונית אלא קיים בתוכך מעצם קיומך. מצד שני, אליעד מוסיף שלפעמים מלמדים ילדים מגיל צעיר להבחין בין דברים ולומר זה שונה מזה, וזו בעצם למידה של מודעות - כי מודעות היא בעצמה ההפרדה בין דברים. האם יכול להיות שהמודעות שלך שונה משל אחרים? אליעד מדגיש את הרעיון שכל אדם חווה את עצמו כישות נפרדת, ולכן יש שוני בין המודעות של אדם אחד לזו של אדם אחר. האדם לא יכול לדעת בוודאות אם המודעות שלו דומה לזו של אחרים, אלא רק להסיק זאת מתוך השוואה של ההתנהגויות והתגובות של אחרים. הוא מדגים זאת ... הקיר, כי אתה יכול לחשוב ולהרגיש, ואילו הקיר לא מגיב ולא מביע רגשות. לפיכך, אתה מסיק שיש הבדל בין המודעות שלך לבין משהו שאינו מודע. האם מודעות יכולה להתקיים ללא הבדל? אליעד מסביר שהמודעות במהותה היא יצירת הבדל - הפרדה בין אני לבין משהו אחר. לכן לא ניתן לדבר על מודעות ללא הבדל. ברגע שאדם מרגיש שהוא מודע, המשמעות היא שהוא מזהה את עצמו כנפרד ממשהו אחר. הוא מדגיש שהמודעות היא הבסיס לתחושת ההפרדה, ולכן אי אפשר לנסות ולהסביר את המודעות עצמה במונחים של דברים שמגיעים אחריה כמו תחושות, רגשות ומחשבות. מהי התשובה האמיתית לשאלה מה זה מודעות? אליעד טוען ...
איך להיות מודע לעצמך? לימודי מודעות עצמית, להתחבר לאני הפנימי, להתחבר לעצמך, להתחבר לרצונות שלך, איך להיצמד לאמת? איך נוצר הרצון? שיעורי מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית
איך להיות מודע לעצמך? לימודי מודעות עצמית, להתחבר לאני הפנימי, להתחבר לעצמך, להתחבר לרצונות שלך, איך להיצמד לאמת? איך נוצר הרצון? שיעורי מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית
איך להיות מודע לעצמך? לימודי מודעות עצמית, להתחבר לאני הפנימי, להתחבר לעצמך, להתחבר לרצונות שלך, איך להיצמד לאמת? איך נוצר הרצון? שיעורי מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית איך להתחבר לאני הפנימי ולהבין מהו מקור הרצון? הסיכום הבא מציג לעומק את תוכן ההרצאה של אליעד כהן בנושא מודעות עצמית והבנת הרצון. הסיכום מפרט את כל ההסברים והדוגמאות שניתנו בהרצאה, ומטרתו היא לספק תחליף מלא לצפייה בהרצאה עצמה. ... מגבלות ובלי עקבות, הם ירגישו טוב יותר? אליעד מציין שיש כאן שתי הנחות יסוד שהאדם מחזיק בהן באופן בלתי מודע: הנחה ראשונה: אדם רוצה להרגיש טוב ולא להרגיש רע. הנחה שנייה: אם אעשה בדיוק את מה שאני רוצה בלי ... כמשהו נפרד מהרצון, אלא כמי שמורכב משלוש מערכות הפעלה: מחשבה, רגש ורצון. כאשר האדם אומר אני רוצה, עליו להיות מודע שזה בעצם המחשבה, הרגש והרצון שאומרים אנחנו רוצים. הבנה זו עוזרת לאדם להרגיש פחות מזוהה אישית עם הרצונות שלו, מה שמוביל לתחושת שחרור עמוקה ושלווה גדולה יותר. הוא מדגים כיצד כשאדם יגיע למודעות המוחלטת לכך שהוא אינו שולט ברצון אלא מופעל על ידו, הוא כבר לא יחווה את ההצלחות או הכישלונות שלו ... לאמת, ומציע שהדרך להגיע להבנה הזו היא דרך בירור מתמיד של השאלות הבסיסיות ביותר, עד לשורש הדברים. איך להיות מודע לעצמך? מה מקור הרצונות שלי? איך להתחבר לאני הפנימי? איך להיצמד לאמת? האם יש לי שליטה ברצון? למה האדם ...
חקר האושר, למה אתה רוצה להרגיש טוב? מה אתה רוצה? איך נוצר רצון? מהו רצון? חקר הרצון, להבין את עצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, התפתחות עצמית, קורס מודעות עצמית
חקר האושר, למה אתה רוצה להרגיש טוב? מה אתה רוצה? איך נוצר רצון? מהו רצון? חקר הרצון, להבין את עצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, התפתחות עצמית, קורס מודעות עצמית
... למה אתה רוצה להרגיש טוב? מה אתה רוצה? איך נוצר רצון? מהו רצון? חקר הרצון, להבין את עצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, התפתחות עצמית, קורס מודעות עצמית מהו רצון? איך נוצר הרצון ואיך הוא קשור להרגיש טוב? ההרצאה עוסקת בהבנת הרצון, חקר הרצון, והקשר שלו ... שהבנת הרצון היא תהליך שבו כל אחד יכול ללמוד את עצמו ולהבין את מהות הרצון, ולחוות אותו בצורה שונה ומודעת. מה הקשר בין הרצון והמציאות? הקשר בין הרצון להרגשה טובה והמציאות הוא קשר בלתי נפרד. כל פעולה שנעשית, או ... להרגיש טוב?. התשובות וההסברים שזורים במהלך כל השיחה, תוך שמירה על התמקדות בהבנה של האדם את עצמו דרך לימודי מודעות עצמית. מהו הרצון? הרצון, כפי שמתארים במהלך השיחה, נוגע בעניין התחושה של אני. הרצון לא יכול להתקיים ללא תחושת ...
מה אתה רוצה? למה אתה רוצה? להבין את עצמך, להיות מודע לעצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית, חקר הרצון העצמי, מה אתה באמת רוצה? מה הרצון הפנימי?
מה אתה רוצה? למה אתה רוצה? להבין את עצמך, להיות מודע לעצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית, חקר הרצון העצמי, מה אתה באמת רוצה? מה הרצון הפנימי?
מה אתה רוצה? למה אתה רוצה? להבין את עצמך, להיות מודע לעצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית, חקר הרצון העצמי, מה אתה באמת רוצה? מה הרצון הפנימי? מה גורם לך לשאול שאלות על הרצון שלך? ... באופן אוטומטי. מה אתה באמת רוצה? למה אני רוצה את מה שאני רוצה? איך להבין את הרצון הפנימי? מהי מודעות עצמית אמיתית? איך להפסיק להרגיש מבולבל? איך לצאת מאשליה פנימית? מה גורם לחוסר שביעות רצון בחיים?
קיום בלי ידיעה עצמית, המציאות מודעת לעצמה, קיום בלי מודעות עצמית, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, לפני הפוטנציאל של המציאות, הקיום של אלוהים, התודעה של אלוהים, איך נוצר העולם?
קיום בלי ידיעה עצמית, המציאות מודעת לעצמה, קיום בלי מודעות עצמית, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, לפני הפוטנציאל של המציאות, הקיום של אלוהים, התודעה של אלוהים, איך נוצר העולם?
קיום בלי ידיעה עצמית, המציאות מודעת לעצמה, קיום בלי מודעות עצמית, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, לפני הפוטנציאל של המציאות, הקיום של אלוהים, התודעה של אלוהים, איך נוצר ... קיום בלי ידיעה עצמית? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא האם ייתכן מצב שבו משהו קיים, אך אינו מודע לקיומו. הדיון מתחיל בשאלה בסיסית: מה זה קיום, ומה זו מודעות? אליעד מסביר שיש שתי אפשרויות בסיסיות: או שקיום מחייב מודעות, ואז אי אפשר להפריד ביניהם, או שקיום אינו תלוי במודעות, ואז אפשר להניח שקיים משהו גם אם אין לו מודעות עצמית. אליעד מדגים זאת באמצעות האבן: האם אבן קיימת רק כאשר מישהו מסתכל עליה ומודע אליה? אם נאמר שקיום דורש מודעות של מישהו שיתבונן בדבר, אזי האבן תלויה לחלוטין במודעותו של הצופה. אך אם נניח שקיום אינו תלוי במודעות, האבן קיימת גם אם אף אחד לא מודע אליה. אליעד מסביר שזוהי שאלה של הגדרות: אם ההגדרה שלנו לקיום היא משהו שתלוי בידיעה, אז כמובן שלא ייתכן ... אליעד מתייחס למושג המצוי הראשון או הדבר הבסיסי שממנו הכל מורכב. על פי ההסבר, המצוי הראשון אינו יכול להיות מודע לקיומו, כי להיות מודע לקיום דורש שני דברים לפחות: הדבר עצמו, והידיעה על הדבר. אבל הדבר הראשון, בהגדרתו, הוא רק אחד - ולכן לא יכולה להיות בו מודעות לקיומו, כי אין בו הפרדה בין מודע לבין הדבר עצמו. לדוגמה, אם הדבר הראשון היה יודע שהוא קיים, אז כבר היה בו פיצול לשניים: הוא עצמו, ... קיים. וכאשר יש שניים, כבר נדרש גורם שלישי שמאחד אותם. מכאן מסיק אליעד לוגית שהדבר הראשון אינו יכול להיות מודע לקיומו. האם הדבר הראשון באמת קיים אם הוא אינו מודע לקיומו? אליעד מציג את הטענה שאם הדבר הראשון לא מודע לעצמו, אז לכאורה הוא לא קיים. אך כאן הוא מסביר שהמציאות היא למעשה זו שמודעת לעצמה, לא באמצעות הידיעה הרגילה של האדם אלא ברמה של הוויה טהורה. כלומר, עצם הקיום הוא בעצמו מודעות, אבל לא במובן הרגיל שאנו חושבים עליו כהכרה או ידיעה. לדבריו, הדבר הראשון הוא למעשה הקיום עצמו. אם הוא ... קיים (כגון המציאות שאנו חווים כרגע), חייבים לקבל את קיומו של הדבר הראשון, אפילו אם הוא אינו יודע או מודע לעצמו במובן האנושי. מה המשמעות של קיום ללא מודעות לאדם? אליעד מסביר שאצל האדם השאלה משתנה מעט, מפני שמבחינת האדם, קיום ללא מודעות עצמית נתפס כחסר משמעות. לדוגמה, אם לאדם אין שום מודעות שהוא קיים, אז מבחינתו הוא למעשה לא קיים, כי אין שום משמעות לקיום כזה עבורו. עם זאת, אליעד מדגיש שזה עניין סובייקטיבי לחלוטין, כי ברמה האובייקטיבית ייתכן שמשהו קיים גם אם האדם לא מודע אליו כלל. המשמעות של קיום או מודעות תלויה תמיד בהגדרות ובאופן שבו אנחנו בוחרים לפרש את המושגים האלה. אליעד מציין שוב ושוב שהכל תלוי בהגדרות: אם האדם מחליט להגדיר שקיום דורש מודעות, אז קיום ללא מודעות אינו אפשרי מבחינתו. לעומת זאת, אם הוא מוכן לקבל שקיום לא מחייב מודעות, אז כמובן שאפשרי קיום בלי ידיעה עצמית. איך ייתכן שמדבר אחד ללא מודעות יצאו דברים שונים ומודעים? השאלה הזו מובילה לדיון עמוק יותר בשאלה איך בכלל נוצר העולם מהדבר הראשון. אליעד מסביר שכאשר מנסים להבין איך מתוך הדבר הראשון, שאין בו כל פיצול או מודעות עצמית, נוצר העולם המורכב, נוצרת בעיה פילוסופית עמוקה. לדוגמה, אם הכל מורכב מדבר אחד אחיד, כיצד ייתכן שיש דברים ... בלי ידיעה עצמית אפשרי או בלתי אפשרי בהתאם להגדרה שבה משתמשים. הדבר הראשון או המציאות עצמה אינה יכולה להיות מודעת לעצמה במובן האנושי, כי זה דורש פיצול. הקיום עצמו הוא סוג של מודעות, גם אם לא במובן הרגיל של ידיעה או הכרה. הריבוי וההבדלים בעולם הם תפיסה סובייקטיבית של האדם, ולא מציאות ... שאלה פילוסופית עמוקה שמובילה להבנת ההבדל בין תפיסת האדם את המציאות לבין המציאות כפי שהיא. האם אפשרי קיום בלי מודעות? האם המציאות מודעת לעצמה? בריאה יש מאין מהו הדבר הראשון שממנו הכל נוצר? האם הקיום של אלוהים מודע לעצמו? איך נוצר העולם? מהי תודעה אלוהית?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על NLP / שכנוע / רטוריקה - איך לעשות מניפולציה על תת המודע של האדם? איך ליצור התניה סמויה? איך להפוך טענה יחסית לטענה מוחלטת? איך לשכנע מישהו לעשות מה שאתה רוצה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מודעות, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מודעות, איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול הוליסטי, אימון עסקי, ייעוץ נפשי בתחום מודעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.0625 שניות - עכשיו 01_09_2025 השעה 20:27:50 - wesi1