... המצויים, ואכ הוא לא אין סופי, ואכ הוא לא הראשון וכולי. ולכאורה ניתן לומר, כי מהותו של אלוהים שהיא המצוי הראשון, היא מחייבת את הכל. כי
מהות האלוהים , מחייבת את קיומו של רצון האלוהים. ורצון האלוהים מחייב את המקום והזמן וכולי. וזהו כמובן דבר שקר. כי אין לחשוב שרצון האלוהים קודם למקום ולזמן. כי ברגע שיש לאלוהים רצון, הרי שממילא כבר יש לנו מקום וזמן, שבהם יש נפרדות, בין אלוהים לבין רצונו. ולכאורה ניתן לומר,
שמהות האלוהים, היא זו שמחייבת את הכל באופן ישיר. שאז בעצם אנחנו מבינים שאין כאן שום תהליך של רצון. ותמיד צריך לזכור, שגם אלוהים משועבד לרצונו. ולו רק משום, שאם יש לו רצון ... מנקודת מבט שבה אין שום צורת רצון כלל, ולכן זהו תהליך שנעשה עם בלי רצון, באותה המידה ממש, כי אין שם שום צורת רצון כלל. וגם המחשבה
שמהות האלוהים מחייבת את הכל, גם היא טעות. כי אם
מהות האלוהים נפרדת מהעולם, הרי שהיא לא אין סופית, והרי שהיא לא הראשונה וכולי כנל. ועוד יש להבין, כי אלוהים רצונו מהותו וכל שאר הטעויות, הם לא באמת יכולים לחייב שום דבר ...