... שאין לה כוח. והנה, הכוח שייך למסובב הראשון, שהוא המחויב והוא
המהות של המציאות. וכל הלבושים של המציאות, הם רק אפשרי המציאות ללא שום כוח כלל. וכל זמן שנדמה לאדם ... שהוא מבין, היא ההבנה של אחדות המציאות. שהאדם מבין את מהותה של
מהות המציאות. והאדם מבין מהו אלוהים, ומהו מחויב המציאות, הלא היא האמת המוחלטת וכולי. והשלב ... באחדות השקרית (שגם היא שכל גדול מאוד), בה האדם מבין את עניין
המהות של המציאות, שהיא מחוץ למקום ולזמן וכולי, אבל האדם עדיין עושה הפרדה בין הלבושים של המציאות, לבין
המהות של המציאות. אבל בתכלית הסופית, הכל אחד ממש והכל נכלל אחד בשני ממש. וכמובן שזה נגד השכל ונגד ... (שגם אלו ישויות בפני עצמן), נכון בדיוק ללא כל שינוי, גם לגבי
המהות של המציאות . וזהו דבר שהוא נגד השכל. כי עפ השכל הזה, יש ריבוי של אלוהים וריבוי של ישויות אין ... שתהיה לעולם יותר מאשר נקודת מרכז אחת, אעפכ כל ישות, היא בכלל
המהות של המציאות ונקודת המרכז וכולי. וכך גם לגבי המחויב, שהוא גם אפשרי המציאות. ולו רק משום שיש ...