אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לצאת מהחלל הפנוי ✔4 תשובות לשאלה מהי משמעות החיים, 4 תשובות לשאלות פילוסופיות, 4 תשובות לשאלות קיומיות, 4 תשובות לשאלה למה אני חי, 4 תשובות לשאלה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 4 תשובות לשאלה מהי משמעות החיים, 4 תשובות לשאלות פילוסופיות, 4 תשובות לשאלות קיומיות, 4 תשובות לשאלה למה אני חי, 4 תשובות לשאלה למה אני קיים, 4 תשובות לשאלה למה העולם קיים, איך להתמודד עם שאלות קיומיות? איך להתמודד עם שאלות פילוסופיות? איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? שאלה קיומית, שאלות מהחלל הפנוי, למצוא תשובות לשאלות מהחלל הפנוי, תשובות יחסיות, תשובות מוחלטות, תשובה יחסית, תשובה מוחלטת, איך לצאת מהחלל הפנוי? שאלות שבאות מהחלל הפנוי
וכאן נסביר מהן 4 האפשרויות העומדות בפני האדם ששואל את עצמו שאלות קיומיות, שאלות בסגנון של: מהי משמעות החיים, למה אני חי? למה אני קיים? מה היעוד שלי בחיים וכיו"ב? שאלות שונות שניתן להגדיר אותן כשאלות קיומיות / שאלות פילוסופיות / שאלות משמעות החיים וכולי.

ונסביר איך למצוא תשובות לשאלות שאין להן תשובה, ואיך לענות לשאלה שאין לה תשובה, והאם באמת יש תשובה לשאלות קיומיות ועוד.

אז ברמת העיקרון, יש 4 דרכים איך להתמודד עם שאלות קיומיות.

אפשרות 1 - היא לתקוף את הצורך בשאלה עצמה. דהיינו, במקום לנסות לענות על השאלה ובמקום לנסות לנתח את השאלה, במקום זה לתקוף את הצורך בשאלה עצמה. דהיינו, לחקור למה יש לך את השאלות הקיומיות. לדוגמא לשאול, למה זה משנה לי למה אני חי? מה אכפת לי למה אני חי? למה אני רוצה לדעת למה העולם קיים? מה באמת עומד מאחורי השאלה מהי משמעות החיים? מה יצא לי מזה שאני אחקור למה אני חי?

כאשר חקירה כזאת אמורה להפוך ללא משנה את השאלה הקיומית. והיא אמורה לגרום לבן אדם להפסיק לשאול את השאלה הקיומית.

כי מצד האמת, הסיבה שבן אדם שואל שאלות קיומיות, היא בגלל שיש משהו שלא טוב לו בחיים. דהיינו, שהמציאות נגד רצונו במשהו. כי מי שהמציאות כרצונו, טוב לו והוא לא שואל שאלות פילוסופיות. וכל השאלות הקיומיות של האדם, הן ביטוי לזה שלא טוב לו. וברגע שהאדם מוצא מה לא טוב לו והוא מטפל במה שלא טוב לו, הוא מפסיק לשאול שאלות קיומיות.

עד כאן אפשרות 1 להתמודד עם שאלות קיומיות, באמצעות חקירת סיבת השאלה של השאלה הקיומית והסטת המוח של הבן אדם, מהשאלה הקיומית אל שאלות אחרות, שהן יותר אמיתיות עבור השואל עצמו.

אפשרות 2 - היא למצוא תשובות לשאלות הקיומיות ולהסתפק בתשובות יחסיות. דהיינו, כן למצוא תשובה לשאלה הקיומית, אבל להסתפק בתשובה יחסית לשאלה הקיומית. לדוגמא: שאלה: למה אני קיים? תשובה: בשביל העולם הבא, כדי למלא את רצון אלוהים, כדי לתקן את המציאות וכיו"ב.

שאלות בעיקרון תשובות שעונות לשאלות קיומיות. אבל התשובות האלו הן תשובות יחסיות אך אינן תשובות מוחלטות. כי תשובה יחסית פירושה, תשובה שניתן לשאול עליה שאלות נוספות. ותשובה מוחלטת פירושה, תשובה שלא ניתן לשאול עליה שאלות נוספות.

וכל השאלות הקיומיות, על כל תשובה שלהן, ניתן להמשיך לשאול עוד שאלות קיומיות. לדוגמא על השאלה "למה קורה X" אפשרי לענות "בגלל Y". אבל תמיד אפשרי להמשיך לשאול "מהי הסיבה של Y" "למה קורה Y עצמו" וכך הלאה עד אין סוף. דהיינו, על כל סיבה וכל תשובה, אפשרי להמשיך לשאול שאלות נוספות. ולכן כל התשובות האלו, אינן מוחלטות.

אבל רוב האנשים, או שהם לא שואלים את השאלות האלו, דהיינו, אפשרות 1, או שהם שואלים את השאלות האלו ומסתפקים בתשובות יחסיות, כנ"ל, דהיינו, אפשרות 2.

ויש גם את אפשרות 3 - שהיא להמשיך לחקור את השאלות האלו ואז להיות בטוח במאה אחוז שאין תשובה מוחלטת ותשובה סופית לשאלות האלו. ואז אצל רוב ככל האנשים, כאשר בן אדם בטוח שאין תשובה לשאלה, ושגם אין אפשרות למצוא תשובה לשאלה, אז הוא מפסיק לשאול את השאלה. כי אם אין תשובה אין שאלה.

דהיינו, האפשרות ה 3 היא להיות בטוח בוודאות שאין תשובה שמספקת אותך, לשאלות הקיומיות ושגם לא תוכל למצוא תשובה לשאלות האלו. דהיינו, להגיע לרמת וודאות מוחלטת, שאין אפשרות למצוא תשובה לשאלות הקיומיות / שאלות שבאות מהחלל הפנוי. ואז כאשר המוח בטוח שאין אפשרות למצוא תשובה, אז המוח מפסיק לשאול את השאלה.

אבל יש גם אפשרות 4 - שהיא לפתח את המוח לרמת שכל על אנושי ברמה כזאת ששום בן אנוש אף פעם ולעולמי עולמים לא יוכל להגיע לרמת דיוק מחשבתי יותר גדולה מהשכל שתגיע אליו. בשלמות שאין שלמות אחריה.

ובנקודת המבט הזו, הבן אדם מטיל ספק בכל דבר שעובר במוחו, ובודק מה האמת על כל דבר. עד שהוא מגיע לאי ידיעה מוחלטת, שבה המוח של האדם מפסיק להבדיל בין יש לאין, ואז כשהאדם לא מבדיל בין יש לאין, אז האדם לא יודע כלום. ואז כשהאדם לא יודע כלום ושום דבר, אז ממילא אין לו שום שאלה בשום נושא.

כי כל השאלות, הן רק בשכל. וכשאין שכל, אין שאלות.

ובאפשרות 4 - אחרי שהאדם חוזר לשכל שלו וחוזר להיות מודע לעצמו, כי הביטול הוא ב"רצוא ושוב", אז נשאר לו "רשימו" מהביטול לאין סוף. ואז האדם עצמו יש לו את כל ה 4 אפשרויות בו זמנית.

דהיינו, שבסופו של דבר, ביום יום, גם מי שהגיע לאפשרות רביעית, של ביטול לאין סוף, בפועל הוא גם לפעמים מסיח את דעתו מהשאלות האלו, גם לפעמים מסתפק בתשובות יחסיות, גם לפעמים מבין שאין תשובה מוחלטת וגם לפעמים זוכר שאין בכלל שאלה וכולי.

וההמלצה שלי היא, להתחיל דווקא באפשרות 1 - דהיינו, שהאדם יחקור למה בכלל הוא רוצה לחקור ולדעת מהי משמעות החיים וכולי. כי זאת נקודת האמת של האדם ועל האדם להיצמד לנקודת האמת של עצמו לפני שהוא חוקר שאלות פילוסופיות. ועל האדם תמיד ללכת עם האמת של עצמו ואם האמת של עצמו היא שהאמת לא באמת מעניינת אותו אלא מעניין אותו להרגיש טוב וכיו"ב, הרי שעל האדם לעשות את זה ולהתמקד ב איך להרגיש טוב ולא בשאלות פילוסופיות של חקר האמת וכיו"ב.

ורק אחרי שבן אדם באמת עושה את זה, רק אז הוא יכול לעבור לשלב 2 של חקר השאלות האלו, ממקום אחר לגמרי... ורק אחר כך הוא מגיע לשלב 3 ובסוף לשלב 4 וכולי.
שאלות קיומיות בלי תשובה איך לחשוב בהיגיון אין תשובה מוחלטת אנושי מהי משמעות תשובה לשאלות קיומיות ודאות מוחלטת שיטות לפיתוח המוח מה היעוד שלי בחיים להתמקד 4 תשובות לשאלה למה אני חי 4 תשובות לשאלה למה אני קיים 4 תשובות לשאלה למה העולם קיים 4 תשובות לשאלה מהי משמעות החיים 4 תשובות לשאלות פילוסופיות 4 תשובות לשאלות קיומיות איך להתמודד איך להתמודד עם איך להתמודד עם שאלות איך להתמודד עם שאלות משמעות איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים איך להתמודד עם שאלות פילוסופיות איך להתמודד עם שאלות קיומיות איך לצאת איך לצאת מ איך לצאת מהחלל הפנוי אני קיים החיים החלל הפנוי העולם העולם קיים התמודדות התמודדות עם התמודדות עם שאלות חיים חלל הפנוי חלל פנוי יחסיות כיצד להתמודד עם להתמודד להתמודד עם להתמודד עם שאלות להתמודד עם שאלות משמעות החיים להתמודד עם שאלות פילוסופיות להתמודד עם שאלות קיומיות למה אני למה אני חי למה אני קיים למה העולם למה העולם קיים למצוא למצוא תשובות למצוא תשובות לשאלות למצוא תשובות לשאלות מהחלל הפנוי לצאת לצאת מהחלל הפנוי לשאול שאלות מהות החיים מהי משמעות מהי משמעות החיים מוחלט מוחלטות מוחלטת מטרת החיים משמעות משמעות ה משמעות החיים עולם פילוסופיה קיום שאלה שאלה קיומית שאלות שאלות מהחלל הפנוי שאלות פילוסופיות שאלות קיומיות שאלות שבאות מהחלל הפנוי תכלית החיים תשובה תשובה יחסית תשובה מוחלטת תשובות תשובות יחסיות תשובות לשאלה למה תשובות לשאלה מהי תשובות לשאלות תשובות לשאלות מהחלל הפנוי תשובות לשאלות פילוסופיות תשובות לשאלות קיומיות תשובות מוחלטות
מהו פרדוקס הרצון הטוב והרע? מה זה להרגיש רע? מה זה תחושה רעה? מה קדם למה הרצון או התחושה? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצר רגש? מה זה רגש? איך לצאת מהחלל הפנוי? איך נוצר רצון? מהו שורש הרצון?
מהו פרדוקס הרצון הטוב והרע? מה זה להרגיש רע? מה זה תחושה רעה? מה קדם למה הרצון או התחושה? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצר רגש? מה זה רגש? איך לצאת מהחלל הפנוי? איך נוצר רצון? מהו שורש הרצון?
... פרדוקס הרצון הטוב והרע? מה זה להרגיש רע? מה זה תחושה רעה? מה קדם למה הרצון או התחושה? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצר רגש? מה זה רגש? איך לצאת מהחלל הפנוי? איך נוצר רצון? מהו שורש הרצון? מה זה פרדוקס הרצון הטוב והרע? אליעד כהן מציג בהרצאה את המושג פרדוקס הרצון הטוב ...
גיל העולם, מתי נברא העולם, מתי נוצר העולם, תורה מול מדע, העולם קדמון, מדע מול תורה, קדמות העולם, כמה זמן העולם קיים, היווצרות כדור הארץ, תורה ומדע, היווצרות היקום, מדע ותורה
גיל העולם, מתי נברא העולם, מתי נוצר העולם, תורה מול מדע, העולם קדמון, מדע מול תורה, קדמות העולם, כמה זמן העולם קיים, היווצרות כדור הארץ, תורה ומדע, היווצרות היקום, מדע ותורה
... מתי נברא העולם, מתי נוצר העולם, תורה מול מדע, העולם קדמון, מדע מול תורה, קדמות העולם, כמה זמן העולם קיים, היווצרות כדור הארץ, תורה ומדע, היווצרות היקום, מדע ותורה איך ניתן להבין את השוני בין המדע לבין התפיסות הדתיות והפילוסופיות על גיל העולם? הדיון על גיל העולם נוגע לתפיסות שונות אשר לא תמיד סותרות אחת את השנייה, אלא תלויות בפרספקטיבה ובזמן שבו אנו ... נברא לפני כ - 6,000 שנה. תפיסה מדעית - היקום קיים כ - 14 מיליארד שנה, על פי ראיות מדעיות. תפיסה פילוסופית - העולם תמיד היה קיים, כלומר, קיום נצחי. תפיסות נוספות, כגון רעיונות על קיום המשלב את כל האפשרויות הקיומיות. אליעד מסביר כי כל ... בפרספקטיבה שלה. כשהוא מתייחס לשאלה כיצד הגיל של היקום המדעי (14 מיליארד שנה) מתיישב עם התפיסה הפילוסופית של קיום נצחי, הוא מציין את ההבדל שבין מונחים של זמן פיזי לזמן אינסופי. לדוגמה, כאשר אנו בודקים את גיל היקום בעיניי המדענים, ... שנה. עם זאת, הזמן שלפני המפץ או מעבר לו לא ניתן להחיל עליו את אותם חוקים של זמן פיזי, ולכן הגישה הפילוסופית טוענת שהיקום תמיד היה קיים, מעבר להבנה שלנו את הזמן. מהו משמעות המונח זמן אינסופי וכיצד הוא קשור ליקום? אליעד מסביר כי המונח זמן אינסופי מתייחס לאי - יכולת שלנו להבין את הזמן לפני המפץ הגדול. ... רק בהשערה, שכן אף אחד לא יכול להגדיר בצורה מוחלטת את הזמן לפני המפץ. האם אפשר לשלב בין המדע לבין הפילוסופיה בנוגע לקיום נצחי? אליעד טוען כי המדע והפילוסופיה לא סותרים אחד את השני, אלא כל אחד מהם מתאר את העולם בהתאם לפרספקטיבה שלו. המדע עוסק בזמן ובמקום פיזי, ולכן המדע מתאר את הזמן על פי התרחשויות של 14 מיליארד שנה אחרי המפץ הגדול. הפילוסופיה, מצד שני, עוסקת בקיום הנצחי, שבחלקו אינו תלוי בהגדרות פיזיות של זמן. מה שנראה כדבר שסותר את התפיסות הללו הוא רק הבדל בהגדרות ובמונחים שמדובר בהם. בכל מקרה, הזמן האינסופי שמדברים עליו בהקשרים פילוסופיים נוגע לאפשרות של קיום שמחוץ למגבלות הזמן הפיזי שלנו. האם המדע באמת יודע מה קרה לפני המפץ הגדול? לא. אליעד מציין כי המדענים לא ... בצורה מדויקת. האם ניתן להסביר את כל אלו בשפה פשוטה? לסיכום, אליעד טוען שמה שנראה כסתירה בין המדע לפילוסופיה הוא למעשה הבדל בפרספקטיבות. אם נשאל מה הגיל של החדר הזה? נוכל לענות שהחדר קיים 10 שנים אם מדובר במבנה חדש, אך אם נבחן את ... שהוא תמיד היה כאן. כך גם לגבי היקום - המדע מדבר על גיל היקום כפי שהוא לאחר המפץ הגדול, בעוד שהפילוסופיה מדברת על קיום נצחי שמסביר את הזמן האינסופי לפניו. ההבנה היא שהתשובות הן תלויות בהגדרות, ותלוי על מה אנחנו מדברים - הזמן של ... היקום והמפץ הגדול מדע מול תורה הקיום של העולם האם העולם תמיד היה קיים? היווצרות היקום תפיסות פילוסופיות על הזמן ההבדל בין זמן אינסופי לזמן פיזי איך אפשר להסביר את השוני בין המדע לתפיסות הדתיות והפילוסופיות על גיל העולם? הדיון מתחיל בשאלה שנוגעת להבדלים בין התפיסות השונות על גיל העולם, בין התפיסה הדתית שמדברת על יצירה של העולם ... לפני כ - 6,000 שנה. 2. תפיסה מדעית - היקום קיים כ - 14 מיליארד שנה, על פי ראיות מדעיות. 3. תפיסה פילוסופית - העולם תמיד היה קיים, כלומר, קיום נצחי. 4. תפיסות אחרות שיכולות לדבר על מצבים שונים של קיום, כמו רעיונות פילוסופיים על קיום וסתירות בזמן. ההסבר המרכזי של אליעד הוא שכל התפיסות הללו נכונות, תלוי בפרספקטיבה ובזמן שבו אנו בודקים את השאלה. ... על מה היה לפני המפץ הגדול, התשובה היא סימן שאלה. מדענים לא יודעים מה היה לפני המפץ, ולכן אין תשובה מוחלטת לשאלה הזו. היקום שאנחנו מכירים עשוי להיות חלק מיקום הרבה יותר רחב, שמקיף אותו זמן אינסופי. אליעד מציין גם שמדענים שואלים כמה זמן ... את גיל היקום, אך לא את מה שהיה לפניו. לסיכום, המושג של היקום תמיד קיים עשוי להיות נכון במובן הפילוסופי, בעוד שהגישה המדעית מתמקדת בגיל היקום כפי שהוא נתפס אחרי המפץ הגדול. כל אלו מצביעים על כך שניתן לראות את הדברים מזוויות שונות, ... שלה. היקום והמפץ הגדול מדע מול תורה הקיום של העולם האם העולם תמיד היה קיים? היווצרות היקום תפיסות פילוסופיות על הזמן ההבדל בין זמן אינסופי לזמן פיזי ש: הבהרה נוספת לגבי יש מאין בכל דבר יש מאין וכל זה, אז זאת אומרת מה שקורה איך שאני מבין בתהליך של ההתעוררות עובדה שהאדם קודם הוא חושב באתי מאיפשהו העולם נוצר, העולם קיים העולם תמיד היה אולי לא היה אבל מתי שאתה חווה או שהתעוררות הדרגתית או שאפילו בדרך אתה חווה הבזקים כאלה שאתה רואה. אליעד: מה שאתה ... תפיסה שנייה אומרת 14 מיליארד שנה של המדענים תפיסה שלישית אומרת העולם תמיד קיים זה תפיסה של איזה פילוסופים כאלה ואחרים, תפיסה אחרת אומרת העולם בכלל לא קיים תפיסה אחרת אומרת הוא גם קיים וגם לא קיים תפיסה אחרת אומרת מה אתה רוצה ממני?. ... התפיסות נכונות השאלה בפרספקטיבות מסוימות. עכשיו הוא שואל שאלה ספציפית הוא שואל איך התפיסה שאומרת שהעולם קיים 14 מיליארד שנה ושיש הוכחות אפילו איך זה מסתדר עם התפיסה שאומרת שיש המשכיות נצחית נצח ללא התחלה וללא סוף נכון? ש: כשאתה חווה את ... הזאת עשר שנים אם אתה מוריד את הצורה תמיד היה פה. מה אני מתכוון לומר כשמדענים מדברים כמה זמן העולם קיים הם מדברים על היקום שלנו הנוכחי, יש פה עט העט הזה נמצא פה בתוך זמן ומקום בתוך יקום הם שואלים כמה זמן היקום הזה קיים והם מתווכחים ...
הלב והמעיין, סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים, געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות
הלב והמעיין, סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים, געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות
... געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות מה הקשר בין הלב ... ששורפת אותו בכל פעם שהוא מתקרב יותר מדי למעיין. כלומר, יש כוח בתוך האדם שמונע ממנו להגיע למטרה הסופית (השלמות), כדי להגן עליו מהכאב שיגיע בעקבות ההכרה בחוסר ... את המונח חסד של אמת לפי רבי נחמן מברסלב. על פי הסבר זה, הזמן עצמו נברא מתוך חסד של אמת. המשמעות היא שהבריאה הראשונית של העולם, יצירת המציאות עצמה, לא נעשתה ... מצד אחד הוא חי את חייו בעולם, ומצד שני הוא מסוגל להיות מודע לאחדות השלמה שמחוץ לעולם. מה המשמעות של שתיקה בסיפורי רבי נחמן? אליעד כהן מדבר על השתיקה כמצב ... האדם יכול לשאוף. שתיקה לפי רבי נחמן היא לא רק שתיקה של מילים, אלא שתיקה מוחלטת של השכל. המשמעות של שתיקה זו היא הפסקת ההבדלה בין טוב לרע, בין יש לאין, בין ... העיקרי של הסיפור? הסיפור של רבי נחמן מעשה משבעה קבצנים, כפי שמסביר אותו אליעד כהן, עוסק במהות החיים ובסתירה הקיימת בין הרצון האנושי להגיע לשלמות ... ולאחדות, אך מבלי לאבד את קיומו האינדיבידואלי והאנושי. מהו חסד של אמת? איך נברא הזמן? מה המשמעות של שתיקה אצל רבי נחמן? איך מגיעים לשלמות אמיתית? מי הוא איש ...
איך נוצר העולם? האם העולם נוצר יש מאין? האם העולם נברא? מי ברא את העולם? איך העולם נברא? איך העולם קיים? האם יש אלוהים? מי ברא את אלוהים? קדמות העולם, חידוש העולם, שער היחוד
... נוצר יש מאין? האם העולם נברא? מי ברא את העולם? איך העולם נברא? איך העולם קיים? האם יש אלוהים? מי ברא את אלוהים? קדמות העולם, חידוש העולם, שער היחוד האם העולם נוצר יש מאין או שהיה קיים תמיד? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו ... פירושו שאין אפילו פוטנציאל ליצור את הכיסא. הוא מדגים זאת דרך הרעיון הפילוסופי של הפוטנציאל: אם היה קיים פוטנציאל ליצור כיסא, אז כבר לא מדובר בכלום מוחלט. לכן, בהכרח הפוטנציאל הזה, או החומר ממנו נוצר הכיסא, היה קיים לפני יצירת הכיסא. מה ההבדל בין כלום יחסי לכלום מוחלט? אליעד כהן מבהיר שיש הבדל משמעותי בין כלום יחסי לכלום מוחלט. כלום יחסי הוא מצב שבו, לדוגמה, חדר ריק מפיל, אך יש בו פוטנציאל שפיל יימצא בו בעתיד. לעומת זאת, כלום מוחלט הוא מצב שבו לא רק שאין פיל בחדר, אלא גם לא יכול ... מצב או זמן. מצב כזה הוא מוחלט, ללא פוטנציאל לשינוי. באותה מידה, יש יחסי הוא מצב שבו משהו קיים עכשיו אך יכול להפסיק להתקיים בעתיד, בעוד יש מוחלט הוא מצב של קיום שאין בו פוטנציאל לאי - קיום בשום צורה או זמן. למה ... מוחלט. אליעד מראה שהמונחים אלוהים, יש, אין או כלום הם מונחים בעלי משמעויות שונות ומורכבות, ויש להבין בדיוק למה הכוונה כשמשתמשים בהם כדי להימנע מבלבול ומוויכוח חסר תוחלת. מה הפתרון שאליעד מציע לשאלת בריאת העולם? ... האם העולם תמיד היה קיים? איך נוצר שינוי במציאות? מה ההבדל בין יש יחסי ליש מוחלט? מה זה כלום מוחלט? ...
איך נוצר העולם? איך נוצר הרצון? להרגיש טוב, איך העולם קיים? מהות בלי צורה, צורה בלי מהות, איך נוצרה הנפרדות? לחשוב על שתי מחשבות בו זמנית, פרדוקס המהות והצורה, נוצר יש מאין
איך נוצר העולם? איך נוצר הרצון? להרגיש טוב, איך העולם קיים? מהות בלי צורה, צורה בלי מהות, איך נוצרה הנפרדות? לחשוב על שתי מחשבות בו זמנית, פרדוקס המהות והצורה, נוצר יש מאין
... נוצר העולם? איך נוצר הרצון? להרגיש טוב, איך העולם קיים? מהות בלי צורה, צורה בלי מהות, איך נוצרה הנפרדות? לחשוב על שתי מחשבות בו זמנית, פרדוקס המהות והצורה, נוצר יש מאין איך נוצר העולם מתוך מהות וצורה? כדי להבין איך העולם נוצר, אליעד כהן מציג הסבר מפורט על היחסים בין מהות וצורה, ועל הפרדוקס שנמצא ביניהן. לדבריו, המציאות כולה מורכבת משני מרכיבים עיקריים: מהות וצורה. המהות היא משהו בלתי מוגדר, חסר צורה, מופשט לחלוטין, בעוד שהצורה היא ביטוי מוחשי, מוגדר, ובעלת מאפיינים ברורים. אליעד מדגיש שלא יכולה להתקיים צורה ללא מהות, כי כל צורה צריכה להתבסס על משהו שקיים ברקע, אשר מעניק לה משמעות וקיום. כדי להמחיש את הרעיון, אליעד נותן את הדוגמה של מחשבה על פלאפון כחול. הוא שואל: האם אפשר לחשוב על פלאפון כחול בלי לחשוב כלל על פלאפון? התשובה לדבריו היא מורכבת: מצד ... של הזדהות, כמו ההזדהות עם הגוף והנפש. האדם לא יכול באמת להתנתק לחלוטין מהמהות היסודית של היותו גוף או נפש כאשר הוא מזדהה עם תפקיד. מהי המהות של להרגיש טוב? אליעד כהן ממשיך ומרחיב את הדיון על להרגיש טוב. לטענתו, כאשר האדם רוצה משהו, הוא בעצם רוצה תחושה מסוימת של טוב. אבל למה האדם רוצה דווקא תחושה של טוב ולא של ... תחושות טובות על פני תחושות רעות. עם זאת, לדבריו, האדם צריך לחקור את המהות האמיתית של הטוב והרע, כדי להבין מדוע בכלל הוא רודף אחרי התחושות הללו. לדוגמה, הוא מעלה את השאלה: למה אדם רוצה להיות בריא? האם הבריאות היא רצון בפני עצמו, או שהאדם רוצה ... בפני עצמם בלי קשר להרגשת הטוב או הרע. האם אפשרי להבדיל בין צורות שונות אם המהות זהה? כדי להמחיש את הרעיון שהכל מורכב ממהות אחת, אליעד משתמש בדוגמה של פלסטלינה כחולה, שאיתה אפשר לעצב שולחן וכיסא. הוא שואל איך ייתכן ששתי צורות (שולחן וכיסא) שונות, אם שתיהן עשויות מאותו חומר בדיוק? לדבריו, הצורות שונות בגלל המיקום, הגודל וההגדרה, אבל המהות היא אותה מהות בדיוק. וכך, באופן דומה, כל המציאות עשויה בעצם מחומר או מהות אחת, וההבדלים בין הדברים הם רק ברמה של הצורה. מהו פרדוקס הצורה והמהות? אליעד מציג את הפרדוקס הזה בצורה חדה: מצד אחד, ברור שכל צורה חייבת להיות מבוססת על מהות, ומצד שני, כל מהות לכאורה חייבת להתבטא בצורות שונות. אך המהות עצמה, לדבריו, היא חסרת גבולות לחלוטין - כלומר, היא אינסופית, חסרת זמן ומקום מוגדרים, ולכן לכאורה לא יכולה באמת להתקיים בצורות נפרדות. זהו הפרדוקס: איך המהות האינסופית יכולה ליצור את הצורות המוגבלות שאנו רואים סביבנו? בסיכומו של עניין, אליעד מסביר שהדרך לפתור את הפרדוקס הזה היא להבין שמנקודת מבט אחת הכל אחדות מוחלטת, ומנקודת מבט ... וההכרה בפרדוקס הזה היא המפתח להבנה העמוקה של המציאות. איך נוצר העולם? מהות וצורה איך לחשוב על שתי מחשבות בו זמנית? למה רוצים להרגיש טוב? איך נוצרת הזדהות עם האני? פרדוקס הצורה והמהות איך נוצר יש מאין? ...
יש או אין, קיים או לא קיים, סוגים של קיום, מה זה קיים? קיום מחוייב, קיום אפשרי, קיום ממשי, קיום פוטנציאלי, אפשרות של קיום, האם אלוהים קיים? איך העולם קיים? האם אני קיים? האם משהו קיים? יש מאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה לא קיים?
יש או אין, קיים או לא קיים, סוגים של קיום, מה זה קיים? קיום מחוייב, קיום אפשרי, קיום ממשי, קיום פוטנציאלי, אפשרות של קיום, האם אלוהים קיים? איך העולם קיים? האם אני קיים? האם משהו קיים? יש מאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה לא קיים?
... קיים? קיום מחוייב, קיום אפשרי, קיום ממשי, קיום פוטנציאלי, אפשרות של קיום, האם אלוהים קיים? איך העולם קיים? האם אני קיים? האם משהו קיים? יש מאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה לא קיים? מה זה קיים ... יש מצבים בהם דבר מסוים קיים במרחב מסוים ובזמן מסוים, אך באותו רגע ממש, במקום אחר הוא איננו. משמעות הדבר היא שאותו אובייקט בדיוק הוא קיים ולא קיים בעת ובעונה אחת, רק מנקודות מבט ומקומות שונים. הדבר מדגים כיצד קיים הוא מונח יחסי המושפע מהמקום והזמן. האם קיום פוטנציאלי נחשב קיום אמיתי? סוג נוסף של קיום ... שאין בו חתול או פיל באופן ממשי, אך קיימת אפשרות תאורטית (פוטנציאלית) שחתול או פיל ייכנסו אליו. משמעות הדבר שיש קיום של דברים ברמת הפוטנציאל, גם אם הם לא קיימים ממש כרגע. מהו ... אפשרות שהוא יתקיים. בכך הוא מעורר מחשבה על גבולות ההיגיון והאפשרויות. איך אפשר להבין את משמעות המושג לא קיים? אליעד כהן ממליץ להיזהר משימוש פשטני מדי במושגים כמו קיים ... לכן? אולי האפשרות שהוא יהיה קיים הייתה קיימת גם כשהוא לא היה קיים בפועל? כל אפשרות כזו נותנת משמעות שונה לחלוטין למושג לא קיים. מה המשמעות של קיום כשמדברים על אלוהים או על התודעה? אליעד כהן משתמש בשאלות על קיום ... קיים ולא קיים לפני שמתווכחים עליהם? המסקנה המרכזית שאליעד כהן מציע היא להקפיד מאוד על הבנת המשמעויות המדויקות של קיים ולא קיים לפני שמנהלים דיון או ויכוח על נושאים כמו בריאת העולם, קיום אלוהים או משמעות התודעה. כל אחד מהפירושים השונים של קיום יכול להוביל לתשובות שונות ... האלו. לכן הוא מדגיש את החשיבות של בירור והבהרה מדויקת של המושגים הללו לפני שממשיכים בוויכוחים פילוסופיים. מה זה קיים ומה זה לא קיים? קיום ממשי או פוטנציאלי? האם אלוהים קיים? ...
חינוך ילדים, משמעות החיים לילדים, איך לענות לשאלה, מהי משמעות החיים, לענות תשובות לילדים, לענות תשובות לשאלות, זיהוי צרכי הלקוח
חינוך ילדים, משמעות החיים לילדים, איך לענות לשאלה, מהי משמעות החיים, לענות תשובות לילדים, לענות תשובות לשאלות, זיהוי צרכי הלקוח
... ילדים, משמעות החיים לילדים, איך לענות לשאלה, מהי משמעות החיים, לענות תשובות לילדים, לענות תשובות לשאלות, זיהוי צרכי הלקוח איך לענות לילדים על השאלה מהי משמעות החיים? כאשר ילדים שואלים מהי משמעות החיים, הם למעשה מבקשים להבין משהו עמוק יותר על עצמם ועל העולם. לפי אליעד כהן, חשוב לתת לילדים תשובה המתאימה לגילם וליכולת ההבנה שלהם. לא תמיד ניתן לומר את כל האמת המוחלטת, כי המשמעות של החיים היא מושג מורכב שאפילו מבוגרים מתקשים להבין באופן מלא. לכן, אפשר לענות באופן חלקי בלבד, על ידי התאמת התשובה למה שהילד יכול להבין ולמה שחשוב לו באמת באותו רגע. לדוגמה, אם ילד שואל מהי משמעות החיים? אפשר לשאול אותו בחזרה: למה אתה שואל את השאלה הזאת? התשובה שלו לשאלה הזו תגלה מה באמת מפריע לו ומה הוא מחפש בחיים. אם הוא עונה משעמם לי, משמעות החיים עבורו יכולה להיות למצוא עניין בדברים. אם הילד עונה שהוא עצוב, משמעות החיים תהיה למצוא דרך להפסיק להיות עצוב. המשמעות עבור כל אחד היא למעשה הדבר שמפריע לו ביותר או שהוא מחפש להשיג. ... לילדים תשובה חלקית או פשוטה, הם בעצמם יגלו בהמשך שזה לא כל האמת. זו אינה הטעיה, אלא דרך להתחיל תהליך של חיפוש והבנה עמוקה יותר באופן עצמאי. כי האמת האבסולוטית לגבי משמעות החיים אינה יכולה להימסר בכמה משפטים פשוטים, היא דורשת חקירה מתמשכת לאורך זמן, ולעיתים לאורך כל החיים. מדוע אי אפשר לתת לילד את התשובה המוחלטת על משמעות החיים? אי אפשר לתת לילדים או אפילו למבוגרים תשובה מוחלטת ופשוטה לשאלה מהי משמעות החיים, משום שמשמעות החיים היא מורכבת מדי. אנשים יכולים לחיות שנים רבות, ללמוד, לקרוא ולחקור, ועדיין לא להבין במלואה את משמעות החיים. זו לא שאלה שהתשובה שלה היא פשוטה או חד - משמעית. התשובה האמיתית למשמעות החיים דורשת זמן, התבוננות פנימית מעמיקה והבנה אישית של ... לגרום להם להבין את המציאות מתוך חוויה אישית ולא רק לקבל אותה כדבר מוגמר. התשובה היא אמת חלקית, שנבחרת בהתאם למוכנות של הילד לשמוע ולקבל. לפי אליעד, האמת האבסולוטית על משמעות החיים אינה ניתנת לתמצות בכמה משפטים, ולכן מתן תשובה חלקית הוא המעשה הנכון ביותר בהקשר זה. איך להשתמש בשאלה למה אתה שואל כדי לענות על שאלות ילדים? אליעד מציע טכניקה פשוטה כדי להתמודד עם שאלות מורכבות של ילדים, כמו השאלה על משמעות החיים: כאשר הילד שואל שאלה, כדאי לשאול אותו קודם למה ... קריטית משום שהיא חושפת את הסיבה האמיתית שבגללה הילד שואל את השאלה מלכתחילה. הילד עצמו, באמצעות התשובה שייתן, למעשה יחשוף את הצורך או הקושי שלו. לדוגמה, ילד ששואל על משמעות החיים כי הוא עצוב או משועמם, יזדקק לתשובה אחרת לגמרי מילד ששואל כי הוא סקרן או מבולבל. הילד העצוב יקבל תשובה שהמשמעות היא למצוא דרך להיות שמח, והילד המשועמם יקבל תשובה שהמשמעות היא למצוא משהו מעניין לעשות. בשיטה זו, התשובה אינה כללית אלא ... מה עושים כשהילד דורש תשובה ברורה ומהירה? לעיתים ילדים (או מבוגרים) רוצים תשובה ברורה, קצרה ומיידית. אליעד אומר שבמקרים כאלו, אפשר לתת תשובה פשטנית יותר, כמו למשל לומר שמשמעות החיים היא להיות מאושר או לגלות למה נולדנו. גם תשובה זו אינה שקר, אלא תשובה חלקית שניתנת בהתאם לרמת ההבנה של השואל. תשובה כזו עדיין תעודד את השואל לחשוב, לשאול שאלות נוספות ולגלות לבד את המשמעות העמוקה יותר של החיים. לסיכום, הגישה שאליעד מציג מדגישה מתן תשובות חלקיות, מותאמות אישית, ומעודדות חקירה עצמאית. העיקרון המרכזי הוא שלא לתת לילדים או לשואלים תשובות סגורות, אלא תשובות שיפתחו אותם לחשיבה ולחיפוש עצמאי של משמעות החיים בהתאם ליכולות ולהבנה שלהם. איך לענות לילד על משמעות החיים? מה לענות לילדים על שאלות קיומיות? האם קיימת משמעות מוחלטת לחיים? איך להשתמש בשאלות כדי לחנך ילדים? האם לתת לילדים ...
משמעות החיים לילדים, איך לענות לשאלה, מהי משמעות החיים, מטרת החיים, למצוא משמעות בחיים, חיים עם משמעות, למצוא את משמעות החיים
משמעות החיים לילדים, איך לענות לשאלה, מהי משמעות החיים, מטרת החיים, למצוא משמעות בחיים, חיים עם משמעות, למצוא את משמעות החיים
משמעות החיים לילדים, איך לענות לשאלה, מהי משמעות החיים, מטרת החיים, למצוא משמעות בחיים, חיים עם משמעות, למצוא את משמעות החיים איך לענות לילדים ששואלים מהי משמעות החיים? כשילד שואל מהי משמעות החיים?, או מהי מטרת החיים, אליעד כהן מסביר שיש לתת תשובה פשוטה וישירה: משמעות החיים היא למלא את רצונותיך, כלומר, למלא את החסרונות שלך. למה הכוונה במילוי החסרונות? לכל אדם יש רצונות שהם ביטוי לחסרונות פנימיים - דברים שהוא ... סיפוק. הרצונות האלה יכולים להיות בכל תחום: הרצון לאוכל, לחברים, לאהבה, להערכה, להצלחה כלכלית, להנאה או כל רצון אחר. מילוי הרצונות האלה הוא מה שמעניק לחיים משמעות, כי זה הופך את האדם לשלם, מסופק ומאושר. לדוגמה, אם ילד שואל מה משמעות החיים?, אפשר לענות לו שהמשמעות היא לעשות דברים שגורמים לו להרגיש טוב, כי בעצם כל אדם רוצה להרגיש טוב. אבל כאן מגיע הסבר נוסף ועמוק יותר - המשמעות אינה רק מילוי הרצונות עצמם, אלא להגיע למצב שבו אינך חווה חסרונות כלל. איך מגיעים למצב כזה? לא רק על ידי המרדף אחרי מילוי הרצונות, אלא על ידי שינוי היחס ... בתחושת מלאות תמידית, ללא תלות במציאות החיצונית. אליעד מסביר שהרבה אנשים מתקשים לקבל את הגישה הזו כי היא נשמעת רוחנית מדי או רחוקה מהמציאות. אנשים מחפשים משמעות חיצונית לחיים - מטרה חיצונית או מטרה עליונה. מדוע אנשים עושים זאת? מפני שלא טוב להם עם מה שיש להם, והם מרגישים צורך במשהו נוסף כדי להיות מאושרים. אך לפי ההסבר של אליעד, המשמעות האמיתית של החיים היא פנימית לחלוטין ולא תלויה בשום דבר חיצוני. מה עושים כשילד רוצה משמעות חיצונית? לפעמים הילד לא מסתפק במשמעות פנימית כזו, ורוצה משהו יותר חיצוני, כמו מטרה ברורה ומוחשית שתיתן לו מוטיבציה. במקרה כזה, אליעד מסביר שצריך לתת לילד משמעות חיצונית שירגיש שהוא יכול לפעול לפיה, לדוגמה: תעשה דברים שטובים לך כי הם עושים לך טוב, או תנסה להיות הכי טוב שאתה יכול במה שאתה אוהב לעשות. אפשר גם להגיד לילד שהמשמעות היא לשפר את העולם, לעזור לאנשים, להצליח במה שהוא אוהב או כל משמעות אחרת שתהיה לו ברורה ונגישה. העיקר הוא שהמשמעות תהיה משהו שהילד יכול להבין, להתחבר אליו ולפעול למענו. מהי המשמעות האמיתית והעמוקה ביותר של החיים? לפי אליעד, המשמעות העמוקה ביותר של החיים היא להגיע למצב שאתה לא מרגיש שחסר לך כלום. כלומר, משמעות החיים היא תחושת שלמות פנימית, שבה האדם לא תלוי בשום דבר חיצוני כדי להרגיש טוב. אליעד מסביר שהסבל האנושי נובע מכך שאנשים מרגישים שחסר להם משהו, והם חיים במרדף מתמיד אחרי מילוי החסרונות. אך אם האדם מגיע להבנה עמוקה על מקור החיסרון, הוא יכול להשתחרר לגמרי מהצורך לחפש משמעות חיצונית. במקום זה, הוא ירגיש תחושה קבועה של סיפוק ואושר שאינה תלויה בשום גורם חיצוני. לדוגמה, אם אדם קם בבוקר ושואל את עצמו מה עליו לעשות, הוא צריך שתהיה לו נקודת ייחוס - דבר שדרכו הוא שופט אם הפעולות שלו נכונות או לא. אדם שיש לו נקודת ייחוס ברורה יודע מה המטרה שלו בחיים ולכן יודע כיצד לפעול. ה
משמעות החיים, מחפש משמעות לחיים, אין משמעות לחיים, יש משמעות לחיים, מהי משמעות החיים, חוסר משמעות, לחפש משמעות
משמעות החיים, מחפש משמעות לחיים, אין משמעות לחיים, יש משמעות לחיים, מהי משמעות החיים, חוסר משמעות, לחפש משמעות
משמעות החיים, מחפש משמעות לחיים, אין משמעות לחיים, יש משמעות לחיים, מהי משמעות החיים, חוסר משמעות, לחפש משמעות מהי משמעות החיים, והאם בכלל יש משמעות? אנשים רבים עסוקים בשאלה מהי משמעות החיים. התשובה שאליעד נותן לשאלה זו בהרצאה היא שהשאלה עצמה בעייתית - היא מניחה מראש שקיימת או לא קיימת משמעות. כדי להבין את התשובה בצורה מלאה, חשוב להבחין בין שתי רמות עיקריות של משמעות שאליעד מציג בהרצאה: משמעות יחסית ומשמעות מוחלטת. מה ההבדל בין משמעות יחסית למשמעות מוחלטת? אליעד מסביר שמשמעות יחסית היא המשמעות שאנחנו מייחסים לדברים לפי המטרות והרצונות האישיים שלנו. למשל, משמעותו של שולחן היא השימוש בו, ואם אני רעב - המשמעות של אוכל היא שהוא עוזר לי לשבוע. זאת משמעות מותנית, שתמיד קיימת ביחס למטרה או רצון ספציפיים. אבל המשמעות היחסית הזו יכולה להשתנות: השולחן יהיה משמעותי כאשר צריך להניח עליו משהו, אבל עשוי להיות חסר משמעות כאשר הוא תופס מקום מיותר. לעומת זאת, משמעות מוחלטת היא משמעות שאינה תלויה בשום רצון או מטרה. אליעד מדגיש שכאשר מסירים את כל האינטרסים, השאיפות, והרצונות, נשארים עם המציאות כפי שהיא, בלי משמעות מוחלטת. כל עוד קיימת מערכת שיקולים, קיימת
לחפש מטרה בחיים, לחפש משמעות בחיים, לחפש תכלית בחיים, מהי משמעות החיים? מהי מטרת החיים? מהי תכלית החיים? מהי מהות החיים? מודעות עצמית, השכל של החתול, שעמום בחיים, משעמם בחיים
לחפש מטרה בחיים, לחפש משמעות בחיים, לחפש תכלית בחיים, מהי משמעות החיים? מהי מטרת החיים? מהי תכלית החיים? מהי מהות החיים? מודעות עצמית, השכל של החתול, שעמום בחיים, משעמם בחיים
... מטרה בחיים, לחפש משמעות בחיים, לחפש תכלית בחיים, מהי משמעות החיים? מהי מטרת החיים? מהי תכלית החיים? מהי מהות החיים? מודעות עצמית, השכל של החתול, שעמום בחיים, משעמם בחיים מהי משמעות החיים? מהי מטרת החיים? למה אנשים מחפשים תכלית בחיים? ההרצאה עוסקת בנושאים עמוקים של משמעות החיים, מטרת החיים ותכליתם. הנושא המרכזי הוא למה אנשים מחפשים מטרה ותכלית, ומה הגורמים לכך. במהלך ההרצאה, נשאלות שאלות משמעותיות כמו: מה המטרה של החיים? ו - מה גורם לאדם לחפש מטרה בחיים? תהליכים נפשיים ופסיכולוגיים, כמו גם דוגמאות מחיי היום - יום, משולבים כדי להסביר את השאלות האלו. למה אנשים מחפשים מטרה בחיים? ההסבר המוצע בהרצאה מציע כי אחת הסיבות לכך שבן אדם מחפש מטרה בחיים היא שעמום. כאשר אדם שואל את עצמו מה לעשות בחיים?, הוא בדרך כלל לא מוצא תשובה מספקת. אליעד טוען כי אנשים לא בהכרח מחפשים מטרה עילאית או רוחנית, אלא מחפשים משהו שימלא את הזמן שלהם וימנע מהם מלהרגיש שעמום. כאשר אדם מוצא את עצמו לא יודע ... מתחיל לשאול את השאלה הזאת. יש כאן צורך פנימי במילוי החסר הזה. האם אדם צריך מטרה כדי לחיות? בהמשך ההרצאה נדונה השאלה האם האדם חייב מטרה כדי להרגיש חי. אליעד מציין את הדוגמה של החתול, אשר לא מחפש מטרה אלא חי את חייו בצורה פשוטה, נהנה מהחיים ללא צורך בתכלית או מטרת על. החתול, לפי דברי אליעד, לא מחפש מטרה משום שהוא לא חווה את מה שהאדם חווה - את הצורך במילוי, בטיול פנימי בחיפוש אחר מטרה או תכלית. הוא פשוט חי. אם אדם היה חי כמו חתול, אולי הוא לא היה שואל את עצמו את השאלות האלה. האם המטרה בחיים היא באמת הבעיה? במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי פעמים רבות חיפוש המטרה נובע לא רק מהמטרה עצמה, אלא מתוך הצורך להימנע מהשעמום ומהתחושה של חוסר ערך. אליעד מציין כי השאלה מה אני עושה עם עצמי? היא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על 4 תשובות לשאלה מהי משמעות החיים, 4 תשובות לשאלות פילוסופיות, 4 תשובות לשאלות קיומיות, 4 תשובות לשאלה למה אני חי, 4 תשובות לשאלה למה אני קיים, 4 תשובות לשאלה למה העולם קיים, איך להתמודד עם שאלות קיומיות? איך להתמודד עם שאלות פילוסופיות? איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? שאלה קיומית, שאלות מהחלל הפנוי, למצוא תשובות לשאלות מהחלל הפנוי, תשובות יחסיות, תשובות מוחלטות, תשובה יחסית, תשובה מוחלטת, איך לצאת מהחלל הפנוי? שאלות שבאות מהחלל הפנוי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לצאת מהחלל הפנוי, האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לצאת מהחלל הפנוי, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לזוגיות, פסיכותרפיה הוליסטית, מאמן אישי לביטחון עצמי בנושא לצאת מהחלל הפנוי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 26_05_2025 השעה 07:11:59 - wesi1