אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לנהל ✔ניהול משברים, האם הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי? האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה? איך להתמודד עם משברים בחיים? מי אמור לנהל את...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ניהול משברים, האם הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי? האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה? איך להתמודד עם משברים בחיים? מי אמור לנהל את משבר הקורונה? האם להחליף את המנהל בזמן משבר? שיקולים בהחלפת מנהל, האם לפטר את המנהל?
האם הגיוני להחליף מנהיג בזמן משבר?

קיימת טענה נפוצה שאומרת כי לא נכון להחליף ראש ממשלה או מנהיג בזמן משבר, משום שלמנהל הקיים יש את הניסיון, ההיכרות עם המצב ואת כלל המידע הדרוש להתמודדות. הטענה מתבססת על כך שככל שיש למנהיג יותר ידע והיכרות עם המצב, כך הוא צפוי לקבל החלטות מושכלות וטובות יותר. למשל, במשבר כמו מגפת הקורונה, ראש ממשלה מכהן יכיר טוב יותר את המידע, הנתונים, המגבלות והמדיניות הקיימת, ולכן לכאורה, עדיף לתת לו לנהל את המשבר במקום להכניס מישהו חדש שיצטרך ללמוד את המצב מחדש.

אך הטענה הזו מתעלמת מנקודה חשובה: היא מניחה שהמנהל הקיים מתפקד בצורה הטובה ביותר, ושהמשבר נוצר מנסיבות שאינן באשמתו. אבל מה קורה כאשר המנהיג עצמו אחראי או שותף לאחריות למשבר?

למה בכל זאת כדאי להחליף את המנהיג שיצר את המשבר?

אליעד כהן מסביר כי במקרה בו המשבר נגרם או הוחרף בגלל המנהיג עצמו, לא רק שהגיוני להחליף אותו, אלא חובה לעשות זאת במהירות האפשרית. אם ניקח כדוגמה את משבר הקורונה, מנהיג שידע מראש על הסכנה הצפויה אך לא פעל בזמן, לא התארגן מראש, לא דאג למסכות, מכונות הנשמה, בדיקות וכל האמצעים הדרושים להתמודדות - לא ראוי לנהל את המשבר שאותו יצר.

אליעד מביא דוגמאות ברורות כדי להמחיש את ההיגיון שבדבר. למשל, אם אדם נוסע ברכב ומגלה שהנהג שיכור או תחת השפעת סמים ומסכן את חייהם - האם הגיוני לתת לו להמשיך בנסיעה עד ליעד או לעצור אותו מיד ולהחליפו? התשובה ברורה: יש לעצור מיד ולהחליף את הנהג השיכור כדי למנוע אסון.

כך גם אם מנהל עסק גורם לכישלון, גונב או מרמה ומכניס את העסק למשבר - ברור שצריך להחליף אותו באופן מיידי ולא להמתין לסיום המשבר. ההיגיון אומר שאם המנהל הוא הבעיה עצמה, בלתי אפשרי לצפות שהוא יהיה גם הפתרון.

כמה קשה לרכוש את המידע של המנהל הקיים?

אליעד מסביר שגם הטיעון שהמנהיג הקיים יודע יותר מאחרים, אינו בהכרח נכון. את כל מה שראש ממשלה יודע על הקורונה, למשל, ניתן ללמוד בזמן קצר יחסית. אליעד מדגיש שאדם אינטליגנטי ממוצע יכול ללמוד תוך חצי שעה עד שעה את כלל המידע שראש הממשלה מחזיק על המשבר. לכן, עלות החלפתו אינה גבוהה כלל מבחינת איבוד הידע והניסיון.

אילו שיקולים נוספים יש בבחירת מנהל בזמן משבר?

מעבר לידע, כדי להתמודד עם משבר צריך מנהיג בעל תכונות אישיות מתאימות: נחישות, רצינות, חוסר אינטרסים אישיים, ויכולת לפעול לטובת הכלל. מנהיג שהוביל למשבר או לא מנע אותו מראש כנראה אינו בעל תכונות אלו. סביר להניח שהוא פעל מתוך שיקולים אישיים, חוסר אכפתיות או טיפשות - ובמקרה כזה, לא רק שאפשר להחליף אותו, אלא שחייבים לעשות זאת במהירות האפשרית.

מה המשמעות של החלפת חשיבה בחיים האישיים?

אליעד כהן מדגים את אותו העיקרון גם לחיים האישיים של כל אדם. הוא אומר שכל אדם מתמודד עם משברים קטנים וגדולים, וה"ראש ממשלה" של כל אדם הוא למעשה צורת החשיבה שלו. כשאדם נכנס למשבר, עליו לשאול את עצמו אם המשבר נוצר בגלל החשיבה שלו. אם כן, חובה להחליף את צורת החשיבה שלו. אי אפשר לצפות שדפוס החשיבה שיצר את הבעיה יהיה זה שיפתור אותה.

כמו שנהג שיכור אינו יכול לחלץ אותך מהתהום אליה הוא מוביל אותך, כך גם חשיבה שגויה שיצרה בעיות בחייך לא תוכל לפתור אותן. לכן, בעת משבר אישי, חובה לעשות חשבון נפש ולהחליף את דפוס החשיבה שהוביל למשבר.

האם החלפת מנהל תמיד עדיפה?

אליעד מסכם כי יש כמה מקרים בהם כדאי להחליף מנהיג בזמן משבר:
  • אם המשבר נוצר באשמת המנהיג, חובה להחליפו באופן מיידי.
  • אם המידע שהמנהיג מחזיק ניתן ללמידה מהירה, החלפתו אינה בעייתית.
  • אם המנהיג פועל מתוך אינטרסים אישיים ולא לטובת הכלל, חייבים להחליפו.
לעומת זאת, אם המנהיג אינו אחראי למשבר ומתפקד היטב, כדאי להשאיר אותו ולהשתמש בניסיון ובידע שיש לו.

האם הפחד משינוי מוצדק?

לבסוף, אליעד מתייחס לטענת ההפחדה: "אם תחליפו אותי, המצב יהיה גרוע יותר". הוא מסביר שזה בדיוק מה שהחשיבה הקיימת אומרת לאדם כשהוא רוצה להשתנות: "אם תחליף אותי, יהיה לך גרוע יותר". החשיבה הזו היא מניפולציה שמטרתה לשמר את המצב הקיים, גם אם הוא רע.

הוא מעודד את הקוראים לא לפחד משינוי, במיוחד כשהשינוי הוא לטובה. אסור להיכנע להפחדה ולאיומים של המצב הקיים, ויש להחליף במהירות את צורת החשיבה שמזיקה לנו.

לסיכום, כשמנהל נכשל ומוביל למשבר, לא רק שכדאי להחליף אותו - אלא חובה לעשות זאת. זה נכון גם ברמת המדינה וגם ברמה האישית של כל אדם.
האם נכון להחליף מנהיג בזמן משבר?

יש טענה נפוצה האומרת כי לא הגיוני להחליף ראש ממשלה או מנהיג במהלך משבר, מאחר שהוא מכיר את המצב בצורה הטובה ביותר. אך האם זה באמת נכון?

היתרונות בהשארת מנהיג קיים בזמן משבר

אחד הטיעונים המרכזיים נגד החלפת מנהיג בזמן משבר הוא הצורך בניסיון וידע מצטבר. ההנחה היא כי ככל שהמנהיג נמצא זמן רב יותר בתפקיד, כך יש לו יותר מידע על המצב, יותר הבנה של האפשרויות השונות, ויכולת לקבל החלטות מושכלות. למשל, אם מדובר במשבר בריאותי כמו מגפת הקורונה, סביר שראש הממשלה המכהן כבר מכיר את כל הנתונים, המדיניות העולמית, ודרכי הפעולה האפשריות.

לכן, יש היגיון בטענה כי ראש ממשלה המכהן לאורך זמן יהיה בעל יתרון בפתרון הבעיה, לעומת מנהיג חדש שיצטרך ללמוד את המצב מחדש. המחשבה היא שמנהל חדש עלול לעשות טעויות בגלל חוסר ניסיון עם הסיטואציה הספציפית.

מדוע בכל זאת כדאי להחליף מנהיג בזמן משבר?

הבעיה העיקרית עם הטיעון הזה היא שהוא מניח שהמנהיג הקיים תיפקד בצורה מיטבית והוביל את המדינה למצב משברי מתוך נסיבות בלתי נמנעות. אך מה קורה כאשר המנהיג עצמו היה זה שהוביל למשבר?

למשל, אם משבר הקורונה היה צפוי מראש במשך חודשים, ומנהיג מסוים לא נקט בצעדים הדרושים כדי להיערך אליו, זה מעיד על ניהול כושל. האם במקרה כזה ראוי להמשיך ולתת לו להוביל את המאבק במגפה?

דוגמאות להשוואה: האם תמיד מחכים לסיום המשבר?

אפשר להסתכל על כך דרך דוגמאות אחרות:
  • אם נהג ברכב מתחיל לנסוע בצורה מסוכנת ושיכורה, האם תיתן לו להמשיך עד סוף הנסיעה, או תעצור אותו מיד כדי להימנע מתאונה?
  • אם מנהל בארגון גורם לקריסתו בשל חוסר ניהול נכון, האם ההיגיון אומר להשאיר אותו כדי לפתור את המשבר שהוא עצמו יצר, או להחליפו באדם אחר שיוכל להוציא את החברה מהמשבר?
  • אם בעל עסק גונב כספים ומביא את העסק לפשיטת רגל, האם תשאיר אותו להוביל את השיקום או תביא מנהל ישר ומנוסה?
החלפת חשיבה - לא רק בהנהגה

מעבר להשלכות הפוליטיות, אפשר להשליך את אותו רעיון גם על חיי היום - יום של כל אדם. בכל אדם קיימת "צורת חשיבה" מסוימת, שהיא ה"ראש ממשלה" של ההחלטות שלו. פעמים רבות אנו נכנסים למשבר בגלל צורת החשיבה שלנו - בחירות כלכליות לא נכונות, דפוסי התנהגות הרסניים, חוסר תכנון, ועוד.

אם הגענו למשבר בעקבות דפוס החשיבה שלנו, האם נמשיך להשתמש באותה חשיבה כדי לפתור את הבעיה, או שנאמץ צורת חשיבה חדשה שיכולה להוביל אותנו לדרך טובה יותר? ההיגיון אומר שאם הדרך שבה פעלנו הובילה אותנו לתוצאה שלילית, עלינו להחליף אותה ולבחון דרכי חשיבה אחרות.

סיכום

מתי נכון להחליף מנהיג?
  • אם המשבר נגרם שלא באשמתו, ייתכן ויש לו יתרון בפתרונו.
  • אם המנהיג אחראי למשבר או לא טיפל בו נכון - ההיגיון אומר להחליף אותו.
  • אם המידע שהוא מחזיק אינו קריטי ואפשר ללמוד אותו במהירות - החלפתו אינה בעייתית.
  • אם הוא פועל מתוך אינטרסים אישיים ולא מתוך דאגה לציבור - עדיף להחליפו במהירות האפשרית.
השלכות לחיים האישיים

בדיוק כפי שיש להחליף מנהיג שיצר משבר, כך כל אדם צריך להחליף את צורת החשיבה שלו אם היא מובילה אותו למשברים בחיים. אם דפוסי ההתנהגות שלנו גורמים לנו לכישלונות, עלינו להפסיק לפעול לפי אותה שיטה ולחפש דרכים חדשות להתמודדות.
מי מתאים להיות ראש ממשלה? גיוס עובדים, גיוס מנהלים, יעוץ ארגוני, מתי להחליף את המנהל? מתי להחליף את העובד? האם לפטר את העובד? האם לגייס מנהל חדש? איך לבחור מנהל? נהג שיכור, עובד גנב, ביבי נתניהו ומשבר הקורונה, משאבי אנוש, לא מחליפים ראש ממשלה בזמן משבר, לא מחליפים ראש ממשלה בזמן אסון, החלפת ראש ממשלה, שינוי צורת החשיבה בזמן משבר, איך להתמודד עם משבר בחיים? האם לגייס מנהל חדש לארגון?
להסתכל לתכנן איך להתמודד עם משבר בחיים לא מחליפים ראש ממשלה בזמן משבר לטעות עסק ראש ממשלה פתרון לשנות דפוסי חשיבה עובדים לא לפחד איך להתמודד איך להתמודד עם משבר איך להתמודד עם משברים בחיים האם הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה האם להחליף האם להחליף את המנהל בזמן משבר האם לפטר האם לפטר את המנהל הגיוני הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה החלפת מנהל היגיון המנהל התמודדות חיים להחליף להחליף את המנהל בזמן משבר להחליף מנהל להחליף מנהל בזמן משבר עסקי להתמודד להתמודד עם משבר להתמודד עם משברים בחיים לנהל לפטר לפטר את המנהל מי אמור לנהל את משבר הקורונה מנהל משבר משבר הקורונה משבר עסקי משברים בחיים ניהול ניהול משברים עסק עסקים פיטורים קורונה שביבי ינהל את משבר הקורונה שיקולים שיקולים בהחלפת מנהל
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל, ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל, ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל, ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות מהו הסוד האמיתי לניהול מוצלח? הדרך הטובה ביותר ללמוד לנהל אנשים בצורה נכונה ולהיות מנהל מוצלח היא קודם כל ללמוד לנהל את עצמך בצורה הטובה ביותר. אליעד כהן מסביר ... מפורט שיכולת הניהול שלך תלויה ישירות ביכולתך לנהל את עצמך, בעיקר ביחס למטרות האישיות שלך שאינן ... כך תהיה מסוגל לנהל טוב יותר אנשים אחרים. איך ניהול עצמי משפיע ישירות על יכולת הניהול שלך? אליעד כהן מדגיש כי אין קיצורי דרך ואין פתרונות קסם בניהול אנשים. הוא מבהיר שכל קושי שאתה נתקל בו בניהול אחרים, משקף בדיוק את הקושי שיש לך בניהול עצמי. הוא נותן הסבר מפורט ואומר שאם אתה נתקל בקושי גדול לנהל עובד מסוים או מצב ספציפי, תוכל לבדוק ולראות ... עקרוני בין הקושי בלנהל עובדים לקושי ב
ניהול / לנהל / מנהל - הכל כולל הכל על ניהול / לנהל / מנהל - רשימת כל הנושאים
ניהול לנהל מנהל - הכל כולל הכל על ניהול לנהל מנהל - רשימת כל הנושאים ניהול ניהול אנשים ניהול בני משפחה ניהול דיון ניהול דיונים ניהול דיונים בפייסבוק ניהול הזמן ניהול זמן ניהול זמן בארגון ניהול זמן יעיל ניהול זמן נכון ניהול כסף ניהול כעס ניהול כעסים ניהול לקוחות ניהול מנהלים ניהול מנהלים בארגון ניהול משא ומתן ניהול משא ומתן מתוחכם ניהול משא ומתן עם אויב ניהול משא ומתן עסקי ניהול נכון ניהול סיכונים ניהול סיכונים פיננסיים ניהול עובדים
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות האם כל אחד יכול להיות מנהל? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בדיון על השאלה האם כל אדם יכול להיות מנהל. הוא מציין שיש דעות שונות בנושא: יש שמאמינים שניהול הוא תכונה מולדת שיכולה להתפתח רק אצל אנשים מסוימים, ויש המאמינים שניהול הוא דבר שניתן ללמוד. אליעד מציע גישה שונה, ולדבריו כל אדם נולד להיות מנהל. הוא מדגיש שמנהל טוב לא רק שאמור לדעת לנהל אחרים, אלא גם את עצמו, וזו המשמעות האמיתית של ניהול. מהו ניהול עצמי וכיצד הוא קשור לניהול אחרים? אליעד מדבר על החשיבות של ניהול עצמי כחלק בלתי נפרד מהיכולת לנהל אחרים. הוא מסביר כי ניהול עצמי הוא תהליך שבו אדם לומד לנהל את משימותיו, סדרי עדיפויותיו, ולהתמודד עם קונפליקטים פנימיים. כאשר אדם מצליח לנהל את עצמו בצורה אפקטיבית, הוא בהכרח ידע לנהל גם אחרים, שכן הניהול של אחרים הוא למעשה ניהול של משאבים, אנשים ומצבים, כפי שעושים כאשר מנהלים את עצמנו. האם כל אדם חייב להגיע לשלמות ב
אימון למנהלים, סוד ניהול העובדים, איך לנהל אנשים? איך לנהל עובדים? איך לנהל בני אדם? עובדים הם בני אדם, עובד כרובוט אנושי, איך ללמוד לנהל? איך להיות מנהל? איפה ללמוד ניהול? סודות הניהול, איך להצליח בניהול? איך להצליח לנהל?
אימון למנהלים, סוד ניהול העובדים, איך לנהל אנשים? איך לנהל עובדים? איך לנהל בני אדם? עובדים הם בני אדם, עובד כרובוט אנושי, איך ללמוד לנהל? איך להיות מנהל? איפה ללמוד ניהול? סודות הניהול, איך להצליח בניהול? איך להצליח לנהל?
... למנהלים, סוד ניהול העובדים, איך לנהל אנשים? איך לנהל עובדים? איך לנהל בני אדם? עובדים הם בני אדם, עובד כרובוט אנושי, איך ללמוד לנהל? איך להיות מנהל? איפה ללמוד ניהול? סודות הניהול, איך להצליח בניהול? איך להצליח לנהל? מה הדבר הכי חשוב בניהול עובדים? הדבר הכי חשוב בניהול עובדים הוא להבין שעובדים הם בני אדם, וכדי להצליח בניהול, צריך להבין את המוח האנושי. עובדים הם למעשה סוג של רובוט אנושי, שפועל על פי מערכת הפעלה קבועה שמטרתה להרגיש טוב ולהימנע מהרגשה רעה. ניהול מוצלח של עובדים הוא בעצם ניהול מוצלח של בני אדם, ולכן מי שרוצה לנהל עובדים צריך ללמוד לעומק כיצד עובד המוח האנושי באופן כללי. האם עובדים הם באמת רובוטים ... את הכללים, את מערכת ההפעלה הזו, תוכל להבין מה מניע את העובדים שלך ואיך לתקשר איתם בצורה אפקטיבית. למה לא כדאי לחפש שיטות ניהול מיוחדות לעובדים? אליעד מדגיש שלא צריך לחפש שיטות מיוחדות לניהול עובדים, אלא פשוט להבין שמדובר בבני אדם רגילים, וללמוד באופן כללי כיצד עובד המוח ... טוב, עדיף ללמוד איך אנשים חושבים, איך נוצרת מוטיבציה, איך נוצר פחד, ואיך אנשים מקבלים החלטות באופן כללי. איך יכול להיות שמנהל לא יודע לנהל עובדים? לא ייתכן מצב שבו מנהל לא מבין בני אדם ובכל זאת מצליח בניהול עובדים. מי שלא טוב במערכות יחסים בין - אישיות, לדוגמה, ביחסים עם בני הזוג, עם הילדים או עם לקוחות, יתקשה מאוד לנהל עובדים בצורה מוצלחת. תקשורת בין - אישית לקויה היא הבסיס לכישלון בניהול עובדים, מכיוון שניהול עובדים תלוי לחלוטין ביכולת של המנהל להבין ולתקשר עם בני אדם אחרים. איך בדיוק לומדים לנהל עובדים טוב יותר? לפי אליעד, הדרך היעילה ביותר ללמוד לנהל אנשים אחרים היא ללמוד איך המוח של בני האדם פועל. במקום לחפש שיטות ניהול נקודתיות, יש ללמוד ולהבין כיצד נוצרים רגשות, מחשבות, רצונות, פחדים, מוטיבציות, וכל שאר ...
ניהול עובדים בארגון, ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלי משנה? איך לנהל סגני מנהל? למה חשוב למנהל להיות גם פועל? למה חשוב למנהל לרדת לשטח? איך לנהל שרשרת ניהולית? איך לנהל את המנהלים שתחתיך? למה חשוב למנהל ללכלך את הידיים?
ניהול עובדים בארגון, ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלי משנה? איך לנהל סגני מנהל? למה חשוב למנהל להיות גם פועל? למה חשוב למנהל לרדת לשטח? איך לנהל שרשרת ניהולית? איך לנהל את המנהלים שתחתיך? למה חשוב למנהל ללכלך את הידיים?
ניהול עובדים בארגון, ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלי משנה? איך לנהל סגני מנהל? למה חשוב למנהל להיות גם פועל? למה חשוב למנהל לרדת לשטח? איך לנהל שרשרת ניהולית? איך לנהל את המנהלים שתחתיך? למה חשוב למנהל ללכלך את הידיים? למה חשוב שמנהל ירד לשטח ויבצע את עבודת הפועלים? מנהלים רבים שואלים את עצמם איך לנהל עובדים בצורה הטובה ביותר, כיצד לוודא שההיררכיה בארגון שלהם מתפקדת היטב, וכיצד לוודא שהמנהלים שתחתם עושים את עבודתם כראוי. אליעד כהן מסביר את החשיבות של יציאת המנהל לשטח, לביצוע ממשי של העבודה הפשוטה, עבודת הפועלים עצמם. לדבריו, מנהל טוב חייב מדי פעם ללכלך את הידיים ולרדת מהקומה הניהולית אל קומת הייצור או הביצוע. הסיבה לכך היא שיש דברים שניתן להבין רק דרך ניסיון ישיר ולא דרך דיווחים של מנהלים אחרים. איך ירידה לשטח עוזרת להבין את המציאות בארגון? ככל שהמנהל רחוק יותר מהפועל הפשוט ומהשטח, כך גדלה הסבירות שפרטים משמעותיים יתפספסו בדרך. בארגונים גדולים, ישנה היררכיה המורכבת ממנהלים בכירים, מנהלי ביניים, ראשי צוותים, סגנים, ועד לפועלים פשוטים. אליעד מדגיש כי התפיסה שיש דברים שרואים משם ולא רואים מכאן נכונה במיוחד בניהול ארגוני. מנהל שנשען על דיווחים בלבד מסתכן בכך שהדיווחים לא יהיו מדויקים או יסתירו בעיות ממשיות בשטח. מה המשמעות הפרקטית של ללכלך את הידיים בניהול עובדים? אליעד מסביר שעל מנהל לבצע בפועל, מעת לעת, את העבודה של העובדים הכי פשוטים בארגון. הוא נותן מספר דוגמאות מפורטות: אם אתה קבלן בניין בכיר שמנהל עובדים רבים, צא לשטח ועבוד בפועל עם פועלי הבניין. אל תסתפק בביקור קצר, לך ותערבב איתם את המלט, תטיח קירות ותעשה את הפעולות שהם עושים. אם אתה מנהל מחלקת רכב, שב עם עובדי המחלקה שעושים הזמנות טלפוניות מספקים, תתקשר בעצמך לספקים, וכך תבין את המציאות שהם ...
ניהול ארגוני, אימון מנהלים, טיפים למנהלים, איך להצליח בתור מנהל? תפקידו של המנהל, לתת את המשימות שלך לעובדים, איך להצליח לנהל? לתת משימות לעובדים, תפקידו של המנהל לנהל, מה התפקיד של המנהל? לנהל או לעבוד, ללמוד לנהל, יעוץ ארגוני
ניהול ארגוני, אימון מנהלים, טיפים למנהלים, איך להצליח בתור מנהל? תפקידו של המנהל, לתת את המשימות שלך לעובדים, איך להצליח לנהל? לתת משימות לעובדים, תפקידו של המנהל לנהל , מה התפקיד של המנהל? לנהל או לעבוד, ללמוד לנהל, יעוץ ארגוני איך להצליח בתור מנהל ולמה חשוב לחלק משימות לעובדים? כדי להצליח בתור מנהל , אליעד כהן ממליץ על גישה ברורה ופשוטה: בכל פעם שיש משימה שעליך לבצע כמנהל , יש לשאול את עצמך אילו חלקים במשימה הם כאלה שרק אתה יכול לבצע, ואילו חלקים אחרים אפשר להעביר לעובדים שלך בארגון. הרעיון המרכזי כאן הוא שהמנהל לא אמור לבצע את כל המשימות בעצמו, אלא דווקא לחלק אותן לאנשים אחרים ולשמור לעצמו את התפקידים שהכי חשובים, קריטיים או שאף עובד אחר לא ... אותה? אם התשובה היא כן, המשימה או החלק הרלוונטי צריך לעבור אליו. רק לאחר שהעובדים בארגון סיימו לבצע את כל מה שביכולתם, אתה כמנהל צריך להיכנס לתמונה ולסגור את הדברים האחרונים - אותם הדברים שהעובדים אינם יכולים לבצע בעצמם. לדוגמה, נניח שיש משימה בארגון, ונדמה לך ... החשובים ביותר, שרק אתה יכול לעשות. הדבר נכון אפילו למשימות שנראות תחילה שרק אתה מסוגל לבצע - תמיד כדאי לבדוק שוב. למה הזמן של המנהל שווה הרבה יותר מזמנם של העובדים? אליעד מדגיש נקודה קריטית: הזמן של המנהל חשוב הרבה יותר מאשר הזמן של העובדים. הוא יכול להיות חשוב פי מאה, פי אלף או אפילו פי מיליון מהזמן של העובדים, מכיוון שהתפקיד המרכזי של המנהל הוא לנהל את הארגון עצמו. לכן, עדיף לך כמנהל שתהיה לך שעה פנויה, בזמן שהעובדים שלך יעבדו מאה שעות, מאשר שאתה תבצע בעצמך עבודה שהעובדים יכולים לבצע. אם אתה עובד במקום העובדים, אתה בעצם מבזבז את המשאב הכי יקר וחשוב בארגון - הזמן שלך כמנהל. לדוגמה, נניח שיש לך פרויקט גדול שדורש הרבה שעות עבודה. במקום לעבוד 100 שעות בעצמך, תן לעובדים שלך לבצע את רוב העבודה - כל מה שאפשרי - ואתה תגיע רק בסוף לביצוע ההשלמות הנדרשות. כך תחסוך לעצמך זמן יקר שבו תוכל להתמקד במשימות ניהול, תכנון ואסטרטגיה. מהו היתרון של חלוקת משימות נכונה בארגון? חלוקת משימות נכונה מאפשרת למנהל להתפנות לעיסוקים קריטיים שקשורים בפיתוח העסק, שיפור התהליכים, קבלת החלטות אסטרטגיות והובלת הארגון כולו קדימה. כך למעשה, כאשר אתה מאפשר לעובדים לבצע את המשימות, אתה מתפנה לפעולות המורכבות והחשובות באמת, כגון ניהול הארגון, זיהוי הזדמנויות חדשות וקידום מטרות עסקיות ארוכות טווח. מה לעשות בפועל עם כל משימה חדשה שמגיעה אליך כמנהל? הצעד הראשון בכל משימה חדשה הוא תמיד לשאול: האם ואילו חלקים במשימה שלי מישהו אחר בארגון יכול לבצע במקומי? אליעד ממליץ להקפיד ליישם את השאלה הזו תמיד, כהרגל ניהולי קבוע. בצורה זו, אתה שומר לעצמך את היכולת לנהל את הארגון בצורה מיטבית, במקום להיות עובד נוסף בארגון. אליעד ממליץ על הגישה הבאה בפועל: בדוק אילו חלקים מהמשימה אפשר להעביר לעובדים ... גם אם נדמה לך שהמשימה מסובכת או ייחודית מדי, תמיד שווה לבדוק שוב. ככל שיותר חלקים של המשימות יבוצעו על ידי עובדים אחרים, כך לך כמנהל יהיה זמן רב יותר לעסוק בניהול עצמו - המשימה החשובה ביותר של כל
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני איך לנהל פגישה - מתוכננת או זורמת? כאשר מנהלים פגישה, חשוב לשים לב לכך שפגישה יכולה להתנהל בשני אופנים שונים, בדומה לטיול. האופן הראשון הוא כמו טיול ספונטני, שבו ... כלפי חוץ כפגישה זורמת וספונטנית, אך בפועל מנהל הפגישה מחזיק סדר פנימי וברור לגבי לאן הוא רוצה להגיע ומהם היעדים. כיצד ... את הסדר ההגיוני של הנושאים, כך שהפגישה תתנהל בצורה יעילה, ברורה ומובנת. לוודא שבסיום כל נושא נעשה סיכום ביניים לפני ... תכנון מראש, בהתאם למטרות ולסוג הפגישה. איך לנהל שיחה מתוכננת שנראית זורמת? לעיתים כדאי ליצור מצב שבו השיחה תיראה זורמת, אך בפועל היא תהיה מתוכננת היטב. זה אומר שמי שמנהל את השיחה מחזיק בראשו סדר פנימי ברור: הוא יודע לאן הוא רוצה להגיע, מה ... בסגנון לא מתאים. לדוגמה, אנשים רבים מנהלים פגישה מסודרת ונוקשה, בזמן שהיה עדיף שתהיה זורמת, או להפך - מנהלים פגישה זורמת מדי, כשהיה עדיף דווקא סדר ברור. לכן, הדבר החשוב ביותר הוא להיות מודע מראש: האם עדיף לנו לנהל שיחה מאורגנת וברורה, או דווקא לנהל שיחה פתוחה וספונטנית, או לשלב בין שתיהן. בשורה התחתונה, ככל שתהיו מודעים לאפשרויות האלה, תוכלו לנהל פגישות ושיחות בצורה טובה יותר, שתוביל לתוצאות יעילות, ברורות וממוקדות. ... מתוכננת או פגישה זורמת? סדר יום לפגישה ניהול דיונים סיכום נושאים בפגישה איך לנהל שיחה ממוקדת? ניהול שיחות אפקטיבי ניהול פגישה - מאורגנת או זורמת? כאשר מנהלים פגישה, חשוב לשים לב שהפגישה יכולה להתנהל בשתי צורות עיקריות - בדומה לטיול. טיול יכול להיות ספונטני, שבו יוצאים ... שילוב בין פגישה מובנית לפגישה זורמת כאשר מנהלים פגישה, חשוב להיות מודעים לשני הסגנונות ולבחור את הגישה המתאימה ... טבעית. מצד שני, גם שיחה זורמת יכולה להיות מנוהלת היטב אם יש בראש סדר כלשהו שמנחה את ההתקדמות שלה. ניהול נכון של פגישה מסודרת אם בוחרים לקיים פגישה מסודרת, ישנם כמה כללים שכדאי ... שסיימנו לדון בנושא הקודם. פגישה שאינה מנוהלת היטב עלולה להסתיים בתחושת בלבול וחוסר מיקוד. לא נדיר להגיע לסוף הפגישה ... מתקדמת באורח חופשי, למעשה, יש סדר בראש של מנהל הפגישה, והוא יודע לאן הוא רוצה להוביל את הדיון. כיצד להימנע מבזבוז זמן ...
המנהל בארגון, התייעלות ניהולית, לנהל או לעבוד, תפקידו של המנהל בארגון, מה התפקיד של המנהל? האם לעשות את העבודה של העובד או לנהל את העובד? מתי לנהל את העובד ומתי לעשות את העבודה של העובד? ניהול עובדים לא יעיל, יעילות בניהול עובדים
המנהל בארגון, התייעלות ניהולית, לנהל או לעבוד, תפקידו של המנהל בארגון, מה התפקיד של המנהל? האם לעשות את העבודה של העובד או לנהל את העובד? מתי לנהל את העובד ומתי לעשות את העבודה של העובד? ניהול עובדים לא יעיל, יעילות בניהול עובדים
המנהל בארגון, התייעלות ניהולית, לנהל או לעבוד, תפקידו של המנהל בארגון, מה התפקיד של המנהל? האם לעשות את העבודה של העובד או לנהל את העובד? מתי לנהל את העובד ומתי לעשות את העבודה של העובד? ניהול עובדים לא יעיל, יעילות בניהול עובדים מהו תפקידו של המנהל בארגון? תפקידו של המנהל בארגון הוא לנהל את העובדים ולוודא שהם מבצעים את עבודתם בצורה היעילה ביותר. המנהל לא אמור לבצע את העבודה בעצמו, אלא להנחות ולנהל את העובד. הבעיה מתחילה כאשר לעיתים ניהול העובד מצריך זמן ומאמץ רבים יותר מאשר לבצע את המשימה בעצמו. האם המנהל אמור לעשות את העבודה של העובד? העקרון המרכזי הוא שהמנהל לא צריך לעשות את העבודה של העובד, אלא לנהל את העובד ולוודא שהוא מבצע את המשימות שלו. המנהל שונה מהעובד בכך שהוא אחראי על תיאום משימות, הנחות והכוונה. אם המנהל מבצע את העבודה בעצמו, הוא לא יכול לנהל את העובדים ביעילות. המנהל נדרש להשקיע את זמנו בניהול, ולא בביצוע המשימות של העובדים. כיצד על המנהל לפעול כאשר עליו להסביר לעובד כיצד לבצע את העבודה? לעיתים, תפקיד המנהל כולל הדרכה והסברים לעובד כיצד לבצע את המשימות. זהו חלק מהניהול, שכן העובד לא תמיד יודע כיצד לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר. אך לעיתים המנהל מוצא את עצמו מסביר את אותם הדברים מספר פעמים, מה שגוזל ממנו זמן. השאלה היא האם הזמן שהמנהל משקיע בהסברים משתלם בטווח הארוך. האם על המנהל להדריך את העובד אם זה לוקח יותר זמן מאשר לבצע את העבודה בעצמו? כאשר המנהל משקיע זמן בהסברת עבודה לעובד, עליו ...
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל?
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל?
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להיות מנהל טוב? לפי אליעד כהן, כל אדם, ללא יוצא מן הכלל, מתאים להיות מנהל. המנהל הטוב הוא אדם שמצליח לנהל את עצמו, שכן ניהול עצמי הוא היסוד לכל ניהול מוצלח של אחרים. מה זה ניהול עצמי? לנהל את עצמך פירושו לדעת לקבוע מטרות ולנהל את המשאבים העומדים לרשותך להשגתן. כל אדם, ללא קשר למספר הידיים או האצבעות שיש לו, יכול ללמוד לנהל את עצמו בצורה טובה יותר. ניהול עצמי לא שונה מניהול עסק - פשוט מדובר בניהול של יותר משאבים ויותר מטרות. הקשר בין ניהול עצמי לניהול עסק אם אתה לא מצליח לנהל את עצמך בצורה מושלמת, זה אומר שלא תצליח לנהל עסק או צוות. ניהול עסק הוא בדיוק כמו ניהול עצמי, רק עם יותר אנשים ומטרות. העובדים הם המשאבים שלך, ויש לדעת כיצד לתקשר איתם ו
איך לנהל עובדים? ניהול עובדים, איך לנהל נכון עובדים? מנהיגות, ניהול אנשים, לנהל אנשים, מנהל טוב, ניהול נכון, מדריך למנהלים, איך לגרום לעובדים למכור? תפקיד המנהל בארגון, טיפים למנהלים, מוטיבציה
איך לנהל עובדים? ניהול עובדים, איך לנהל נכון עובדים? מנהיגות, ניהול אנשים, לנהל אנשים, מנהל טוב, ניהול נכון, מדריך למנהלים, איך לגרום לעובדים למכור? תפקיד המנהל בארגון, טיפים למנהלים, מוטיבציה
... לנהל עובדים? ניהול עובדים, איך לנהל נכון עובדים? מנהיגות, ניהול אנשים, לנהל אנשים, מנהל טוב, ניהול נכון, מדריך למנהלים, איך לגרום לעובדים למכור? תפקיד המנהל בארגון, טיפים למנהלים, מוטיבציה איך לנהל עובדים בצורה אפקטיבית? בכדי לנהל עובדים בצורה נכונה, אליעד מציין כי יש לקחת בחשבון את המהות של העבודה שמבצע העובד ואת השפעתה על הצלחת החברה. לרוב, מנהלים רבים לא מבינים את המהות האמיתית של תפקידם ומבצעים את ניהול העובדים בצורה טכנית מדי, תוך התמקדות בצורת הביצוע של העבודה ולא בתוצאה הכוללת. ... אותה בצורה הטובה ביותר. מה המהות של ניהול עובדים? המהות האמיתית של ניהול עובדים היא לגרום להם להבין שמה שהם עושים משפיע על הצלחת החברה כולה. אם העובד מרגיש ... טכניים על איך לבצע את העבודה, המנהל צריך לגרום לעובד להבין את חשיבות המטרה הגדולה יותר - הצלחת החברה. אם העובד חושב על ... מאמץ. כדי להתמודד עם זה, על המנהל להבין שהעובד לא תמיד יפעל לפי רצון המעסיק אם הוא לא רואה את האינטרס האישי שלו ... את העבודה בצורה האופטימלית. האם ניהול עובדים כרובוטים יכול לעבוד? מנהל שיגיע לניהול עובדים מתוך גישה של ניהול רובוטים - כלומר, יצפה שהעובדים פשוט יבצעו את המשימות המוטלות עליהם בלי לחשוב יותר ... מוטיבציות אישיות, ורצונות. אם מנהל מתייחס לעובד רק כגוף שמבצע עבודה ללא קשר למוטיבציה או לרגשותיו, הדבר יוביל לדיכוי ... יש מקום למוטיבציה אישית בעבודה? המנהל לא יכול לבקש מהעובד לבצע את העבודה בצורה האופטימלית אם הוא לא יודע איך לשפר את ... מגיע עם מאפיינים שונים, ותפקיד המנהל הוא לזהות את הדרך האישית שבה אפשר להפעיל את המוטיבציה של כל עובד. אחת השיטות לכך ... בצורה יותר אוטונומית ומספקת. איך המנהל יכול לשפר את המוטיבציה בעובד? על מנת שהעובדים יהיו יותר יעילים, עליהם להבין את ... ואת השפעתה על הצלחת הארגון. כאשר המנהל מעביר את המסר הזה בצורה ברורה, ומוודא שהעובדים לא מרגישים מרותקים למערכת כמו ... במידה רבה להשגת המטרה הזאת. איך לנהל עובדים? ניהול עובדים בצורה נכונה ניהול עובדים ומוטיבציה איך להפעיל מוטיבציה אצל עובדים? מהות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניהול משברים, האם הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי? האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה? איך להתמודד עם משברים בחיים? מי אמור לנהל את משבר הקורונה? האם להחליף את המנהל בזמן משבר? שיקולים בהחלפת מנהל, האם לפטר את המנהל?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לנהל, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לנהל, איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיה הוליסטית, קואצ'ר לילדים, פסיכותרפיסט בנושאי לנהל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 16:38:02 - wesi1