אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה החלפת מנהל ✔ניהול משברים, האם הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי? האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה? איך להתמודד עם משברים בחיים? מי אמור לנהל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ניהול משברים, האם הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי? האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה? איך להתמודד עם משברים בחיים? מי אמור לנהל את משבר הקורונה? האם להחליף את המנהל בזמן משבר? שיקולים בהחלפת מנהל, האם לפטר את המנהל?
האם הגיוני להחליף מנהיג בזמן משבר?

קיימת טענה נפוצה שאומרת כי לא נכון להחליף ראש ממשלה או מנהיג בזמן משבר, משום שלמנהל הקיים יש את הניסיון, ההיכרות עם המצב ואת כלל המידע הדרוש להתמודדות. הטענה מתבססת על כך שככל שיש למנהיג יותר ידע והיכרות עם המצב, כך הוא צפוי לקבל החלטות מושכלות וטובות יותר. למשל, במשבר כמו מגפת הקורונה, ראש ממשלה מכהן יכיר טוב יותר את המידע, הנתונים, המגבלות והמדיניות הקיימת, ולכן לכאורה, עדיף לתת לו לנהל את המשבר במקום להכניס מישהו חדש שיצטרך ללמוד את המצב מחדש.

אך הטענה הזו מתעלמת מנקודה חשובה: היא מניחה שהמנהל הקיים מתפקד בצורה הטובה ביותר, ושהמשבר נוצר מנסיבות שאינן באשמתו. אבל מה קורה כאשר המנהיג עצמו אחראי או שותף לאחריות למשבר?

למה בכל זאת כדאי להחליף את המנהיג שיצר את המשבר?

אליעד כהן מסביר כי במקרה בו המשבר נגרם או הוחרף בגלל המנהיג עצמו, לא רק שהגיוני להחליף אותו, אלא חובה לעשות זאת במהירות האפשרית. אם ניקח כדוגמה את משבר הקורונה, מנהיג שידע מראש על הסכנה הצפויה אך לא פעל בזמן, לא התארגן מראש, לא דאג למסכות, מכונות הנשמה, בדיקות וכל האמצעים הדרושים להתמודדות - לא ראוי לנהל את המשבר שאותו יצר.

אליעד מביא דוגמאות ברורות כדי להמחיש את ההיגיון שבדבר. למשל, אם אדם נוסע ברכב ומגלה שהנהג שיכור או תחת השפעת סמים ומסכן את חייהם - האם הגיוני לתת לו להמשיך בנסיעה עד ליעד או לעצור אותו מיד ולהחליפו? התשובה ברורה: יש לעצור מיד ולהחליף את הנהג השיכור כדי למנוע אסון.

כך גם אם מנהל עסק גורם לכישלון, גונב או מרמה ומכניס את העסק למשבר - ברור שצריך להחליף אותו באופן מיידי ולא להמתין לסיום המשבר. ההיגיון אומר שאם המנהל הוא הבעיה עצמה, בלתי אפשרי לצפות שהוא יהיה גם הפתרון.

כמה קשה לרכוש את המידע של המנהל הקיים?

אליעד מסביר שגם הטיעון שהמנהיג הקיים יודע יותר מאחרים, אינו בהכרח נכון. את כל מה שראש ממשלה יודע על הקורונה, למשל, ניתן ללמוד בזמן קצר יחסית. אליעד מדגיש שאדם אינטליגנטי ממוצע יכול ללמוד תוך חצי שעה עד שעה את כלל המידע שראש הממשלה מחזיק על המשבר. לכן, עלות החלפתו אינה גבוהה כלל מבחינת איבוד הידע והניסיון.

אילו שיקולים נוספים יש בבחירת מנהל בזמן משבר?

מעבר לידע, כדי להתמודד עם משבר צריך מנהיג בעל תכונות אישיות מתאימות: נחישות, רצינות, חוסר אינטרסים אישיים, ויכולת לפעול לטובת הכלל. מנהיג שהוביל למשבר או לא מנע אותו מראש כנראה אינו בעל תכונות אלו. סביר להניח שהוא פעל מתוך שיקולים אישיים, חוסר אכפתיות או טיפשות - ובמקרה כזה, לא רק שאפשר להחליף אותו, אלא שחייבים לעשות זאת במהירות האפשרית.

מה המשמעות של החלפת חשיבה בחיים האישיים?

אליעד כהן מדגים את אותו העיקרון גם לחיים האישיים של כל אדם. הוא אומר שכל אדם מתמודד עם משברים קטנים וגדולים, וה"ראש ממשלה" של כל אדם הוא למעשה צורת החשיבה שלו. כשאדם נכנס למשבר, עליו לשאול את עצמו אם המשבר נוצר בגלל החשיבה שלו. אם כן, חובה להחליף את צורת החשיבה שלו. אי אפשר לצפות שדפוס החשיבה שיצר את הבעיה יהיה זה שיפתור אותה.

כמו שנהג שיכור אינו יכול לחלץ אותך מהתהום אליה הוא מוביל אותך, כך גם חשיבה שגויה שיצרה בעיות בחייך לא תוכל לפתור אותן. לכן, בעת משבר אישי, חובה לעשות חשבון נפש ולהחליף את דפוס החשיבה שהוביל למשבר.

האם החלפת מנהל תמיד עדיפה?

אליעד מסכם כי יש כמה מקרים בהם כדאי להחליף מנהיג בזמן משבר:
  • אם המשבר נוצר באשמת המנהיג, חובה להחליפו באופן מיידי.
  • אם המידע שהמנהיג מחזיק ניתן ללמידה מהירה, החלפתו אינה בעייתית.
  • אם המנהיג פועל מתוך אינטרסים אישיים ולא לטובת הכלל, חייבים להחליפו.
לעומת זאת, אם המנהיג אינו אחראי למשבר ומתפקד היטב, כדאי להשאיר אותו ולהשתמש בניסיון ובידע שיש לו.

האם הפחד משינוי מוצדק?

לבסוף, אליעד מתייחס לטענת ההפחדה: "אם תחליפו אותי, המצב יהיה גרוע יותר". הוא מסביר שזה בדיוק מה שהחשיבה הקיימת אומרת לאדם כשהוא רוצה להשתנות: "אם תחליף אותי, יהיה לך גרוע יותר". החשיבה הזו היא מניפולציה שמטרתה לשמר את המצב הקיים, גם אם הוא רע.

הוא מעודד את הקוראים לא לפחד משינוי, במיוחד כשהשינוי הוא לטובה. אסור להיכנע להפחדה ולאיומים של המצב הקיים, ויש להחליף במהירות את צורת החשיבה שמזיקה לנו.

לסיכום, כשמנהל נכשל ומוביל למשבר, לא רק שכדאי להחליף אותו - אלא חובה לעשות זאת. זה נכון גם ברמת המדינה וגם ברמה האישית של כל אדם.
האם נכון להחליף מנהיג בזמן משבר?

יש טענה נפוצה האומרת כי לא הגיוני להחליף ראש ממשלה או מנהיג במהלך משבר, מאחר שהוא מכיר את המצב בצורה הטובה ביותר. אך האם זה באמת נכון?

היתרונות בהשארת מנהיג קיים בזמן משבר

אחד הטיעונים המרכזיים נגד החלפת מנהיג בזמן משבר הוא הצורך בניסיון וידע מצטבר. ההנחה היא כי ככל שהמנהיג נמצא זמן רב יותר בתפקיד, כך יש לו יותר מידע על המצב, יותר הבנה של האפשרויות השונות, ויכולת לקבל החלטות מושכלות. למשל, אם מדובר במשבר בריאותי כמו מגפת הקורונה, סביר שראש הממשלה המכהן כבר מכיר את כל הנתונים, המדיניות העולמית, ודרכי הפעולה האפשריות.

לכן, יש היגיון בטענה כי ראש ממשלה המכהן לאורך זמן יהיה בעל יתרון בפתרון הבעיה, לעומת מנהיג חדש שיצטרך ללמוד את המצב מחדש. המחשבה היא שמנהל חדש עלול לעשות טעויות בגלל חוסר ניסיון עם הסיטואציה הספציפית.

מדוע בכל זאת כדאי להחליף מנהיג בזמן משבר?

הבעיה העיקרית עם הטיעון הזה היא שהוא מניח שהמנהיג הקיים תיפקד בצורה מיטבית והוביל את המדינה למצב משברי מתוך נסיבות בלתי נמנעות. אך מה קורה כאשר המנהיג עצמו היה זה שהוביל למשבר?

למשל, אם משבר הקורונה היה צפוי מראש במשך חודשים, ומנהיג מסוים לא נקט בצעדים הדרושים כדי להיערך אליו, זה מעיד על ניהול כושל. האם במקרה כזה ראוי להמשיך ולתת לו להוביל את המאבק במגפה?

דוגמאות להשוואה: האם תמיד מחכים לסיום המשבר?

אפשר להסתכל על כך דרך דוגמאות אחרות:
  • אם נהג ברכב מתחיל לנסוע בצורה מסוכנת ושיכורה, האם תיתן לו להמשיך עד סוף הנסיעה, או תעצור אותו מיד כדי להימנע מתאונה?
  • אם מנהל בארגון גורם לקריסתו בשל חוסר ניהול נכון, האם ההיגיון אומר להשאיר אותו כדי לפתור את המשבר שהוא עצמו יצר, או להחליפו באדם אחר שיוכל להוציא את החברה מהמשבר?
  • אם בעל עסק גונב כספים ומביא את העסק לפשיטת רגל, האם תשאיר אותו להוביל את השיקום או תביא מנהל ישר ומנוסה?
החלפת חשיבה - לא רק בהנהגה

מעבר להשלכות הפוליטיות, אפשר להשליך את אותו רעיון גם על חיי היום - יום של כל אדם. בכל אדם קיימת "צורת חשיבה" מסוימת, שהיא ה"ראש ממשלה" של ההחלטות שלו. פעמים רבות אנו נכנסים למשבר בגלל צורת החשיבה שלנו - בחירות כלכליות לא נכונות, דפוסי התנהגות הרסניים, חוסר תכנון, ועוד.

אם הגענו למשבר בעקבות דפוס החשיבה שלנו, האם נמשיך להשתמש באותה חשיבה כדי לפתור את הבעיה, או שנאמץ צורת חשיבה חדשה שיכולה להוביל אותנו לדרך טובה יותר? ההיגיון אומר שאם הדרך שבה פעלנו הובילה אותנו לתוצאה שלילית, עלינו להחליף אותה ולבחון דרכי חשיבה אחרות.

סיכום

מתי נכון להחליף מנהיג?
  • אם המשבר נגרם שלא באשמתו, ייתכן ויש לו יתרון בפתרונו.
  • אם המנהיג אחראי למשבר או לא טיפל בו נכון - ההיגיון אומר להחליף אותו.
  • אם המידע שהוא מחזיק אינו קריטי ואפשר ללמוד אותו במהירות - החלפתו אינה בעייתית.
  • אם הוא פועל מתוך אינטרסים אישיים ולא מתוך דאגה לציבור - עדיף להחליפו במהירות האפשרית.
השלכות לחיים האישיים

בדיוק כפי שיש להחליף מנהיג שיצר משבר, כך כל אדם צריך להחליף את צורת החשיבה שלו אם היא מובילה אותו למשברים בחיים. אם דפוסי ההתנהגות שלנו גורמים לנו לכישלונות, עלינו להפסיק לפעול לפי אותה שיטה ולחפש דרכים חדשות להתמודדות.
מי מתאים להיות ראש ממשלה? גיוס עובדים, גיוס מנהלים, יעוץ ארגוני, מתי להחליף את המנהל? מתי להחליף את העובד? האם לפטר את העובד? האם לגייס מנהל חדש? איך לבחור מנהל? נהג שיכור, עובד גנב, ביבי נתניהו ומשבר הקורונה, משאבי אנוש, לא מחליפים ראש ממשלה בזמן משבר, לא מחליפים ראש ממשלה בזמן אסון, החלפת ראש ממשלה, שינוי צורת החשיבה בזמן משבר, איך להתמודד עם משבר בחיים? האם לגייס מנהל חדש לארגון?
לא לפחד לעשות טעויות יכולת לקבל החלטות איך להתמודד פתרון הבעיה להיות ראש ממשלה איך לפטר את המנהל תשובה הנחה להיכנע לפחד איך להתמודד איך להתמודד עם משבר איך להתמודד עם משברים בחיים איך לפטר את המנהל האם הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה האם להחליף האם להחליף את המנהל בזמן משבר האם לפטר האם לפטר את המנהל הגיוני הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה החלפת מנהל היגיון התמודדות חיים להחליף להחליף את המנהל בזמן משבר להחליף מנהל להחליף מנהל בזמן משבר עסקי להתמודד להתמודד עם משבר להתמודד עם משברים בחיים לנהל לפטר לפטר את המנהל מי אמור לנהל את משבר הקורונה מנהל משבר משבר הקורונה משבר עסקי משברים בחיים מתי להחליף את המנהל ניהול ניהול משברים עסק עסקים פיטורים קורונה שביבי ינהל את משבר הקורונה שיקולים שיקולים בהחלפת מנהל
שיחת שימוע - הכנה לשיחת שימוע, למה רוצים לפטר אותי? למה זימנו אותי לשיחת שימוע? איך להתמודד עם שיחת שימוע? מה לומר בשיחת שימוע? האם יש סיכוי בשיחת השימוע? האם השימוע הוא בנפש חפצה? למה רוצים לפטר אותי? שיחת שימוע לפני פיטורים, פיטורים בעקבות החלפת מנהל חדש, למה המנהל החדש לא מרוצה ממני? מהי הגדרת התפקיד שלי בחברה? התמודדות עם שיחת שימוע, הכנה לשיחת שימוע, איך להתכונן לשיחת שימוע? מה לומר בשיחת שימוע?
... לשיחת שימוע? איך להתמודד עם שיחת שימוע? מה לומר בשיחת שימוע? האם יש סיכוי בשיחת השימוע? האם השימוע הוא בנפש חפצה? למה רוצים לפטר אותי? שיחת שימוע לפני פיטורים, פיטורים בעקבות החלפת מנהל חדש, למה המנהל החדש לא מרוצה ממני? מהי הגדרת התפקיד שלי בחברה? התמודדות עם שיחת שימוע, הכנה לשיחת שימוע, איך להתכונן ...
אסון הקורונה ופתרון בעיות בשורשן, איך לפתור את בעיית הקורונה בשורשה? מה שורש בעיית הקורונה? האם לפטר את המנהל? קבלת החלטות בארגון, איך לקבל החלטה נכונה? איזה שינוי לעשות? למה הדג מסריח מהראש ממשלה? איך לפתור בעיה בשורשה?
אסון הקורונה ופתרון בעיות בשורשן, איך לפתור את בעיית הקורונה בשורשה? מה שורש בעיית הקורונה? האם לפטר את המנהל? קבלת החלטות בארגון, איך לקבל החלטה נכונה? איזה שינוי לעשות? למה הדג מסריח מהראש ממשלה? איך לפתור בעיה בשורשה?
... היא שהמנהל הוא הבעיה, ולכן צריך לפטר את המנהל עצמו. זוהי האחריות הניהולית הבסיסית, לפי אליעד כהן, והיא עיקרון הנובע מהמשפט הדג מסריח מהראש. האם תמיד החלפת מנהל תפתור את הבעיה? אליעד מסביר שלפעמים הבעיה עמוקה יותר. אם אחרי שמחליפים את המנהל הבעיות ממשיכות, ואחרי שגם החלפת עובדים ומנהלים לא עזרה, המסקנה ...
להצליח במכירות / לשכנע אנשים - מהו הבסיס של כל שיטות המכירה ושיטות השכנוע? מהו כושר שכנוע? איך להצליח במשא ומתן? איך להצליח למכור? איך להצליח בעסקים? - חלק 1
... - מהו הבסיס של כל שיטות המכירה ושיטות השכנוע? מהו כושר שכנוע? איך להצליח במשא ומתן? איך להצליח למכור? איך להצליח בעסקים? - חלק 1 וכאן יתבאר, מהו הבסיס היחיד והראשון, שעליו מבוססות כל שיטות המכירה שיטות השכנוע שיטות לניהול משא ומתן ... יש דבר אחד ויחיד, שהוא אמור לקרות, כדי שהלקוח ישתכנע ויקנה את המוצר. ומי שרוצה להצליח במכירות ומי שרוצה להצליח בעסקים ולהצליח למכור ללקוחות מוצר או רעיון כזה או אחר, הוא צריך לדעת, מהו החוק הבסיסי, שעליו מושתתות כל שיטות המכירה ושיטות ... המוצר והוא רוצה להסכים עם אותו הרעיון שמציעים לו להסכים איתו. ובלי שהלקוח ירצה לרכוש את המוצר, בלי זה, לא תהיה עסקה. והרכישה שהלקוח רוכש את המוצר, היא פעולה ממשית שקורית בעולם הממשי שלנו. אבל היא ביטוי של תהליך רגשי ותהליך נפשי, שקורה בין ... שמכירה ממשית תתבצע, לשם כך צריך לקרות דבר לא ממשי, בעולם הפנימי של המוכר ושל הלקוח. שהוא, ששניהם ירצו לבצע את העסקה. ונמצא אם כן, כי בעצם, מי שרוצה להצליח למכור למישהו משהו, הוא בעצם צריך לגרום לאדם השני לרצות לקנות את המוצר, ושם צריך להיות הדגש של המוכר. איך הוא יכול לגרום ללקוח, לרצות לקנות ממנו את המוצר. ועד כאן כמובן, הכל הגיוני ודי ידוע. אבל השאלה היותר מעניינת היא, מה קורה בתת המודע של הלקוח, רגע אחד לפני שהוא רוצה לקנות את המוצר מהמוכר. ומה קורה ... שקורה בעולם הממשי שלנו. שהוא ביטוי לתהליך נפשי ורגשי שקורה בתת המודע של המוכר ושל הקונה. ששניהם רוצים לבצע את העסקה. וזה רוצה לקנות וזה רוצה למכור את המוצר. והשאלה החשובה ביותר היא, מה בעצם קורה, רגע אחד לפני ששני הצדדים רוצים לבצע את העסקה? ומה בעצם קורה, רגע אחד לפני שמישהו מצליח לשכנע אדם אחר, לחשוב בצורה כלשהי? וכאן נבאר את העניין הזה לעומקו. והעניין הוא, שכל ... הוא יקבל מהמוכר, את המוצר, שיגרום לכך שהמציאות שלו תהיה טובה יותר. והאמת צריכה להיאמר, והיא, שאין במציאות שלנו שום עסקה שהיא כולה אך ורק win win situation עבור שני הצדדים. דהיינו, אין שום עסקה, שעושה אך ורק טוב לשני הצדדים. כי כל עסקה, עושה לפחות גם קצת רע, לכל אחד מהצדדים. כי כל אחד מהצדדים, מוותר על המשאבים המוגבלים שלו, כדי להשיג משאבים אחרים מהצד השני. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. וכאשר שני צדדים מנהלים משא ומתן וסוגרים עסקה, הרי שבסופו של דבר, עבור כל אחד מהצדדים, יש גם יתרונות יחסיים וגם חסרונות יחסיים, מכך שהעסקה בוצעה. ואין שום צד, שהוא רק נהנה מהעסקה ושהוא רק מרוויח מהעסקה. וגם אין שום צד, שהוא רק מפסיד מהעסקה. כי בכל עסקה שהיא, לכל אחד מהצדדים, תמיד יש עלות כלשהי, גם אם היא הקטנה ביותר. ותמיד, כל אחד מהצדדים, גם מפסיד בצורה כלשהי, מכל עסקה שהיא. וכאשר שני הצדדים מבצעים את העסקה, הרי שזה משום ששניהם השתכנעו, שהמציאות שלהם תהיה טובה יותר, אם הם יסכימו להחליף את המשאבים שיש להם, אחד עם השני. וצד אחד נותן ללקוח מוצר כלשהו, והלקוח נותן למוכר, חלק מהמשאבים הכספיים המוגבלים שלו, וכך העסקה מתבצעת. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי מצד האמת, כל עסקה באשר היא, יש 4 דרכים אפשריות, כיצד אפשר להסתכל עליה, מנקודת המבט של כל אחד מהצדדים שמבצעים את העסקה. וכאן ניתן לדוגמה את נקודת המבט של הלקוח. שהוא יכול להסתכל על העסקה מ 4 נקודות מבט שונות ואפשריות. ונקודת מבט ראשונה (1) אפשרית היא, שהלקוח יסתכל על תהליך המכירה, כעל דבר שיעשה לו טוב. דהיינו, שהלקוח יחשוב, שהמציאות שלו תהיה טובה יותר, אם הוא יבצע את העסקה. ונקודת מבט נוספת (2) אפשרית היא, שהלקוח יחשוב, שהמציאות שלו תהיה רעה יותר, אם הוא יבצע את העסקה. ונקודת מבט נוספת (3) היא, שהלקוח יחשוב, שהעסקה לא תועיל ולא תזיק למצבו. דהיינו, שהלקוח חושב, שהעסקה לא תביא לו שום תועלת אבל גם לא תגרום לו שום נזק. ויש את נקודת המבט הנוספת (4) האפשרית, שהיא בעצם נקודת מבט, שמשולבת מכל נקודות המבט הקודמות. דהיינו, שהלקוח חושב, שהעסקה גם קצת טובה וגם קצת רעה וגם קצת לא משנה לחיים שלו. כי כל דבר בחיים, אפשר להסתכל עליו מ 4 נקודות מבט שונות. אפשר לומר שהוא טוב, ... משמעות ושהוא לא משנה, ואפשר גם לומר, שהוא שילוב של כל נקודות המבט האפשריות, במינונים שונים. וכאשר שני צדדים מבצעים עסקה, הרי שתמיד, זה מרצונם החופשי. אאכ מדובר על שוד פיזי של אחד הצדדים את הצד השני, שעל זה לא מדובר כאן. אבל כל עסקה שהיא, גם אם הופעלו לחץ פסיכולוגי ושטיפת מוח על אחד מהצדדים, הרי שבפועל, שני הצדדים רצו לבצע את ה
להצליח במכירות / לשכנע אנשים - מהו הבסיס של כל שיטות המכירה ושיטות השכנוע? מהו כושר שכנוע? איך להצליח במשא ומתן? איך להצליח למכור? איך להצליח בעסקים? - חלק 2
... הבסיס של כל שיטות המכירה ושיטות השכנוע? מהו כושר שכנוע? איך להצליח במשא ומתן? איך להצליח למכור? איך להצליח בעסקים? - חלק 2 וזה בעצם אומר, שכאשר מנסים למכור ללקוח פוטנציאלי מוצר כלשהו, הרי שבעצם מנסים לשכנע אותו, להסתכל על המציאות, מנקודת מבט שאומרת, שאם הוא יקבל את מה ... לו הכי טוב עבורו. וכפי שכבר ביארתי את כל הנושאים האלו במקומות אחרים. וממילא זה אומר, שהאדם רוצה לבצע את העסקה, כי הוא חושב שהמציאות שלו תהיה טובה יותר, אם הוא יבצע אותה. וברגע שהאדם חושב, שהמציאות תהיה טובה יותר עבורו, הרי שממילא הוא מחויב לבצע את העסקה, כדי לעשות את החיים שלו לטובים יותר. ותהליך של מכירה בכלל ותהליך של משא ומתן בפרט, הוא בעצם דו קרב רעיוני, בין נקודות מבט שונות. שכל אחד מנסה לשכנע את הצד האחר, ... הן כולן אפשריות, מנקודות מבט סובייקטיביות של בני אדם שונים. או במילים אחרות, קיימת לגיטימציה לחשוב, שהעסקה טובה ושהעסקה רעה ושהעסקה מיותרת, עבור כל אחד מהצדדים שמנהלים את המשא והמתן. ועל האדם להבין, שלכל נקודת מבט אפשרית על העסקה, יש את היתרונות ואת החסרונות שלה. דהיינו, ברמה הלוגית והרעיונית, המחשבה שאומרת, שהעסקה טובה עבור הלקוח, אפשר להוכיח שהיא נכונה, ואפשר להוכיח שהיא שגויה. והמחשבה שאומרת, שהעסקה רעה עבור הלקוח, גם היא, אפשר להוכיח שהיא נכונה, ואפשר גם להוכיח שהיא שגויה. וגם נקודת המבט שאומרת, שהעסקה מיותרת עבור הלקוח, גם אותה אפשר להוכיח או לשלול. והחידוד כאן הוא להבין, שמי שרוצה לשכנע את הלקוח לקנות את המוצר שלו, ומי שרוצה לשכנע מישהו אחר, לחשוב בצורה כלשהי, הוא ... המוכר להבין ולדעת, מה היתרונות ומה החסרונות הקיימים, ברעיון שאומר, שיהיה טוב יותר ללקוח, אם הוא יבצע את העסקה. וכל תהליך מכירה שקיים בעולם, הוא בעצם שכנוע רעיוני של צד אחד את השני, שהמציאות תהיה טובה יותר, אם היא תהיה בצורה אחרת. והחידוד כאן הוא, שהאמת היא, שמנקודת מבט נייטרלית לגמרי, אי אפשר לדעת, האם באמת העסקה טובה יותר או רעה יותר, עבור כל אחד מהצדדים. וצריך להבין, שלשכנע מישהו לקנות מוצר, זה בעצם לשכנע אותו להסתכל על המציאות מנקודת מבט סובייקטיבית, שמסתכלת על היתרונות היחסיים שיש בביצוע העסקה, יותר מאשר על החסרונות היחסיים שיש בביצוע העסקה. וכל תהליכי המכירה שיש בעולם, הם בעצם תהליך של שכנוע ושינוי עמדות, של שני הצדדים. כי יש עמדות שונות, כיצד ניתן להסתכל על המציאות. ובכל ביצוע עסקה כלשהי, יש בו תמיד גם חסרונות כלשהם, עבור שני הצדדים. וכושר שכנוע טוב של המוכר, הוא בעצם לשכנע את הלקוח, לעשות שינוי עמדות, מנקודת המבט הסובייקטיבית של הלקוח, אל נקודת ... הזה מנקודות מבט שונות, שמאפשרות לראות את הצבעים השונים של הכדור. וכל צבע, מייצג נקודת מבט אפשרית לגבי העסקה. צבע אחד, מייצג את הרעיון שאומר, שהעסקה טובה עבור הלקוח. צבע שני, מייצג את המחשבה שאומרת, שהעסקה רעה עבור הלקוח. והצבע השלישי, מייצג את המחשבה שאומרת, שהעסקה מיותרת עבור הלקוח. וכאשר המוכר מנסה למכור את המוצר ללקוח, יש כאן תהליך של שינוי עמדות. שבו, המוכר מנסה לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי, להסתכל על אותו הכדור, מהעמדה הרעיונית, ... הקיום שלו. ולכל נקודת מבט אפשרית, יש את זכות הקיום שלה. והמציאות מאפשרת לאדם להסתכל על אותו הכדור ועל אותה העסקה, מנקודות מבט שונות, שכולן נכונות באותה המידה, מנקודת המבט של הכדור עצמו. ובתהליך המכירה, המוכר מנסה לשכנע את הלקוח, לשנות את נקודת המבט שלו, ולהסתכל על המכירה, מנקודת מבט שאומרת, שהמציאות תהיה טובה יותר עבורו, אם העסקה תתבצע. ועוד נחדד, כי מנקודת מבט נכונה, גם המוכר, גם הוא סוג של לקוח. כי הוא רוכש מהלקוח את הכסף שלו, תמורת זה שהוא משלם לו את המוצר והשירות שלו. והלקוח, לפעמים רוצה הנחה על המוצר, ובכך בעצם הוא מנסה למכור לבעל המוצר, את הרעיון שאומר, שהעסקה תהיה טובה יותר, אם היא תתבצע תמורת פחות כסף וכיוב. והמסר הוא, שגם המוכר בעל המוצר והשירות, גם הוא סוג של לקוח. כי הוא רוכש את הכסף של הלקוח, תמורת זה שהוא משלם לו במוצר או בשירות כלשהו. וכפי שכבר ביארתי את זה במקומות אחרים. והמסר העולה מכל הנל הוא, שכדי שעסקה תתבצע וכדי לשכנע את הלקוח לרכוש את המוצר, לשם כך בעצם צריך להתמקד, בלנסות לגרום לאותו לקוח פוטנציאלי, להסתכל על המציאות מנקודת מבט סובייקטיבית ומוגדרת, שרואה יותר טוב את היתרונות היחסיים, שיהיו לו מביצוע העסקה, יותר מאשר את החסרונות היחסיים, שיהיו לו מביצוע העסקה. וכך גם המצב בדיוק, בכל שכנוע של רעיון כלשהו. שכל תהליך של שכנוע, הוא בעצם, שגורמים לאדם האחר, לשנות את נקודת המבט שלו על המציאות. באמצעות זה שהוא מסתכל טוב יותר על ... מבט כזו או אחרת. או בסופו של דבר, כדי שתתבצע פעולה ממשית של מכירה ממשית, לשם כך צריכים שני הצדדים לרצות שהעסקה תתבצע. ולשם כך שניהם צריכים לחשוב, שתנאי העסקה יגרמו למציאות שלהם, להיות יותר טובה מאשר רעה. כי תמיד בכל עסקה, יש גם עלות כלשהי, לכל אחד מהצדדים. והצדדים צריכים לחשוב, שהתועלת, גדולה מהעלות. וזה קורה, על ידי זה שהם רואים את היתרונות היחסיים שיש באותה העסקה, יותר טוב ממה שהם רואים את החסרונות היחסיים, שיש באותה העסקה . וכאן בספר, אני מבאר את הטכניקות השונות, איך לגרום למישהו לחשוב בצורה כלשהי. והכל זה טכניקות ואסטרטגיות שונות, איך לגרום לאדם לראות טוב יותר, את היתרונות היחסיים שיש ...
ניהול משא ומתן עסקי, לשכנע לקוחות, טכניקות לשכנוע, כסף, שיחת מכירה, לקיחת סיכונים, שוק ההון, להשקיע בבורסה, הגדלת מכירות, מפחד לקחת סיכונים, איך לסגור עסקאות
ניהול משא ומתן עסקי, לשכנע לקוחות, טכניקות לשכנוע, כסף, שיחת מכירה, לקיחת סיכונים, שוק ההון, להשקיע בבורסה, הגדלת מכירות, מפחד לקחת סיכונים, איך לסגור עסקאות
... משא ומתן עסקי, לשכנע לקוחות, טכניקות לשכנוע, כסף, שיחת מכירה, לקיחת סיכונים, שוק ההון, להשקיע בבורסה, הגדלת מכירות, מפחד לקחת סיכונים, איך לסגור עסקאות למה אנשים מתקשים לסגור עסקאות למרות הסכמה ראשונית של הלקוח? אליעד כהן מסביר שכאשר אנשים מנהלים משא ומתן עסקי, לעיתים הם נתקלים בתופעה שהלקוח אומר שהוא מוכן לשלם מחיר מסוים אך לבסוף לא סוגר את העסקה. הסיבה לכך היא שהלקוח הביע את המחיר שהוא ... שווה בדיוק את המחיר הנמוך, או אפילו פחות ממנו. הלקוח תופס זאת כאילו הוא היה יכול להציע אפילו מחיר נמוך יותר. במצב כזה, הלקוח מתחיל לפקפק בערך של המוצר וחושב שאולי מדובר בעסקה גרועה. לכן, לפעמים דווקא אי - הסכמה מיידית להצעת המחיר הראשונה מחזקת את התפיסה שהמוצר איכותי ושווה יותר. איך נכון להציג את העסקה כדי להימנע מחששות של הלקוח? כאשר מוכרים ... חשוב להציג את הדברים באופן שמאזן בין אפשרות ההפסד לאפשרות הרווח. אליעד מסביר שאסור להדגיש רק את אפשרות ההפסד. אם מדגישים ללקוח רק כמה הוא עלול להפסיד, הוא יתפוס את העסקה מראש כעסקת הפסד. מצד שני, אסור גם להבטיח לו באופן ... אותו ויאבד אמון במוכר ובמוצר. הדרך הנכונה היא להציג את הדברים בצורה ברורה ומאוזנת: להדגיש שיש סיכוי גבוה לרווח, אך גם להבהיר שיש אפשרות הפסד מסוימת. כך הלקוח מרגיש שהעסקה הוגנת ואמינה. מדוע אנשים רוצים לפעמים שלא ... זה דווקא יגרום לו לחשוב שהמוצר איכותי יותר ושווה לו לשלם יותר. באופן פסיכולוגי, הלקוח רוצה שהמוכר יעריך את המוצר שלו גבוה יותר ויראה התנגדות מסוימת, כי כך הוא משתכנע שהעסקה טובה. לכן, חשוב לדעת לזהות מתי הלקוח לא באמת בטוח בהצעה הראשונית שלו. למה לא נכון למכור עסקה על בסיס הפסד אפשרי בלבד? אליעד מבקר את ... שהמוכר עצמו לא בטוח בערך המוצר ובסיכויי ההצלחה שלו. נכון יותר לשאול כמה אתה מוכן להשקיע?, כדי שהלקוח יחשוב על הפוטנציאל להרוויח ולא על הפוטנציאל להפסיד. כך הלקוח רואה בעסקה הזדמנות ולא סיכון בלבד. מדוע חשוב שהמוכר ... את תגובת הלקוח. אם הלקוח מסכים או מתחיל לדון על המחיר הגבוה יותר, זה סימן שההצעה הראשונית שלו הייתה נמוכה ממה שהוא באמת מוכן לשלם. לסיכום, איך לנהל נכון משא ומתן וסגירת עסקאות? כדי לנהל נכון משא ומתן ולסגור עסקאות , חשוב לא לקבל מיד את ההצעה הראשונה של הלקוח. יש להציג את העסקה בצורה מאוזנת בין רווח להפסד, להאמין באמת ... דבר אחד ומתכוון לדבר אחר. המוכר צריך לדעת לזהות את הרצונות האמיתיים של הלקוח, ולפעול בהתאם כדי לשכנע אותו שערך המוצר גבוה יותר ממה שהוא הציע בהתחלה. איך לנהל משא ומתן עסקי? טכניקות לשכנוע לקוחות איך לסגור עסקאות בקלות? למה הלקוח מתחרט ברגע האחרון? איך להציג סיכונים בעסקה? איך לדעת מה הלקוח באמת רוצה? מה לעשות ...
הקמת שותפות עסקית / שותפות זוגית - איך לבחור שותף? איך לזהות את האינטרס הנסתר של השותף שלך? תיאום אינטרסים / ניגוד אינטרסים - טיפים לבחירת שותף עסקי
... שותפות עסקית שותפות זוגית - איך לבחור שותף? איך לזהות את האינטרס הנסתר של השותף שלך? תיאום אינטרסים ניגוד אינטרסים - טיפים לבחירת שותף עסקי וכאן אבאר את אחד העקרונות החשובים בהקמת שותפות, כגון לדוגמה שותפות עסקית שותפות זוגית וכיוב. והעיקרון שאבאר אותו הפעם, הוא העיקרון שעליך להבין היטב את האינטרסים האמיתיים של השותפים הפוטנציאלים שאיתם אתה רוצה להקים את השותפות העסקית שותפות זוגיות וכיוב. והרעיון הוא, שבהקמת שותפות ובבחירת שותף עסקי שותף לחיים שותף זוגי וכיוב, המטרה שלך היא והאינטרס שלך בהקמת השותפות הוא, שהשותפות ושהקשר שבינך לבין השותפים, יתרום לך יותר ממה שהיית יכול להשיג אם לא הייתה מתקיימת אותה ... התאמה בין האינטרסים הסמויים של שני הצדדים. כי לפעמים כלפי חוץ נראה שמצאת שותף עסקי שיכול לתרום לך, אבל אינך יודע שאותו שותף עסקי, אין לו אינטרס זהה לאינטרס שלך. והוא מתאים את עצמו לאינטרס שלך, כדי להשיג באמצעות זה איזה אינטרס אחר שיש לו. שהאינטרס האחר הזה, לא בהכרח תואם את האינטרס האישי שלך. וגם ... היטב, על הסיבה שבגללה אותו השותף רוצה את האינטרס הגלוי שלו. לדוגמה: השותף העסקי שלך, כלפי חוץ משדר לך שהוא רוצה להיכנס איתך לאיזה עסק בשותפות, כדי שביחד תעשו כסף מאותו תחום עיסוק וכיוב. וכלפי חוץ לכאורה נראה שיש תיאום אינטרסים בינך לבינו. אבל אם אתה חכם, אז עליך לקחת את האינטרס הגלוי שלו, שהוא להרוויח כסף מאותה פעילות עסקית , ועליך לשאול את עצמך, למה הוא רוצה את האינטרס הזה של להרוויח כסף מאותה פעילות עסקית?! ולכאורה זאת יכולה להיראות שאלה טיפשית. כי מה פתאום לשאול למה מישהו רוצה להרוויח כסף מפעילות עסקית כלשהי?! אבל אעפכ, אם תברר היטב את הנושא הזה, תגלה שיש המון אפשרויות לגבי מה באמת עומד מאחורי האינטרס הגלוי של אותו אדם, להרוויח איתך כסף מאותה פעילות עסקית. ועליך להבין, שהאינטרס הגלוי לעשות כסף מאותה פעילות עסקית, לא בהכרח מספיק טוב עבורך כדי להיכנס לשותפות עם אותו אדם. כי מאוד יכול להיות, שיש לאותו אדם אינטרס נסתר ואינטרס סמוי, שבגללו הוא רוצה להיכנס איתך לאותה השותפות. אינטרס שישפיע על הצורה שבה הוא יתפקד בעסק מבחינה עסקית. כי הרבה אנשים אומרים בצורה מוצהרת שהם רוצים לעשות כסף. ואעפכ לא כולם מתאמצים ומשקיעים את עצמם בעשיית כסף, באותה המידה. כי כל אחד רוצה לעשות כסף מסיבות אחרות. וכלפי חוץ ... הפנימי של האדם שבגללו הוא רוצה לעשות כסף, משפיע על הצורה שבה האדם יהיה מסור לעסק שאתה מקים איתו, למרות שהאינטרס החיצוני שלו, נראה זהה לאינטרס האישי שלך. וגם בזוגיות, יכול להיות שכלפי חוץ בן הזוג השני אומר שהוא רוצה זוגיות כי הוא מחפש אהבה וקשר זוגי וכיוב. ... וככל שתהיה מודע יותר לאינטרס הפנימי שלו, כך תדע יותר טוב, האם באמת יש התאמה עסקית והתאמה רעיונית, בינך לבין השותף שלך. ...
יעוץ לעסקים, קבלת החלטות בעסקים, החלטות עסקיות, אימון עסקים, פיתוח עסקים, יעוץ עסקי, לקבל החלטות בעסק, איך לפתח את העסק? איך למכור יותר? פחד בעסקים, בחירת תעסוקה, אימון קריירה
יעוץ לעסקים, קבלת החלטות בעסקים, החלטות עסקיות, אימון עסקים, פיתוח עסקים, יעוץ עסקי, לקבל החלטות בעסק, איך לפתח את העסק? איך למכור יותר? פחד בעסקים, בחירת תעסוקה, אימון קריירה
... לעסקים, קבלת החלטות בעסקים, החלטות עסקיות, אימון עסקים, פיתוח עסקים, יעוץ עסקי, לקבל החלטות בעסק, איך לפתח את העסק? איך למכור יותר? פחד בעסקים, בחירת תעסוקה, אימון קריירה איך הפחד משפיע על ההחלטות העסקיות שלנו? הסיבה המרכזית שגורמת לאנשים לקבל החלטות לא נכונות בעסקים, לפי אליעד כהן, היא הפחד. אדם יכול לרצות להקים עסק, להיות עצמאי, אך בפועל הוא מוצא עצמו בוחר במסלול של לימודים או תעסוקה אחרת, רק בגלל הפחד להתמודד עם האפשרות של כישלון עסקי. הפחד הזה, בין אם הוא מודע ובין אם הוא תת - מודע, גורם לאנשים לבחור בדרך שנראית להם כתעודת ביטוח - דרך שתאפשר להם להרגיש שהם עדיין במסלול בטוח גם אם החלום העסקי לא יתגשם. אליעד מדגיש שכדי להפסיק לפחד, אדם חייב להכיר בכך שהפחד הזה קיים אצלו ולהבין באמת לעומק את המהות של הפחד ושל ההחלטה שהוא לוקח בעקבותיו. מדוע אנשים בורחים מלפתח את העסק שלהם? אליעד מסביר שלרוב, אנשים מפחדים לקחת אחריות מלאה על העסק שלהם. כדוגמה, הוא מביא אדם שחלם להקים עסק, אך הלך ללמוד לתואר אקדמי מתוך מחשבה שאם העסק לא יצליח, לפחות תהיה לו אפשרות נוספת לפרנסה. אליעד אומר שהאדם הזה לא באמת הלך ללמוד מתוך רצון אמיתי, אלא כי פחד מכישלון בתחום העסקי. אם אותו אדם לא היה מפחד להיכשל בעסק, הוא לא היה מרגיש צורך ללמוד לתואר. מכאן הוא מדגים כיצד אדם יכול לשכוח את הסיבה המקורית שגרמה לו לפעול - הפחד - ולהתחיל לתרץ תירוצים שונים שיסבירו את הבחירה שלו, במקום להודות שפשוט פחד. איך להפחית את הפחד מכישלון בעסקים? כדי להתמודד עם פחד מכישלון, אליעד מסביר שיש צורך להכיר בכך שקיים סיכוי אמיתי להיכשל. הוא לא ממליץ להתעלם ... להבין לעומק שהמשמעות של הכישלון לא באמת כל כך חמורה. ברגע שאדם מבין שהערך העצמי שלו אינו תלוי בהצלחת העסק, הוא משתחרר מהפחד, או לפחות מפחית אותו משמעותית, ויכול להתחיל לפעול באופן פרקטי לפיתוח העסק. איך קבלת החלטות לקויה משפיעה על העסק? אחד ההסברים המרכזיים של אליעד הוא שהקושי לקבל החלטות בעסק נובע מתחושת חוסר הבהירות לגבי האפשרויות השונות. הוא מביא דוגמה מעשית של אדם שהתלבט אם לפתוח סניף נוסף לעסק שלו או להשקיע בשיפור הסניף הקיים. במקום לחשוב מה יהיה הכי טוב באופן כללי, אליעד מציע להתמקד תחילה במה שמוחייב. כלומר, להתחיל לבדוק מה ההוצאות ההכרחיות והחיוניות, כמו שיווק ופרסום, שכן אם לא תפרסם את העסק, לא יהיה משנה כמה תשקיע בשיפור המוצר או המקום - הלקוחות פשוט לא יגיעו. הוא מסביר שעליך קודם כל להבין מה המחויב, כלומר, מה הדבר שהוא הכרחי ביותר כרגע עבור העסק. אחרי שפתרת את המחויב, תוכל לעבור להשקעות אחרות שהן בגדר אפשריות או משניות. לדוגמה, אם אין לך מספיק לקוחות בגלל חוסר בפרסום, אז קודם כל יש להשקיע בפרסום, ורק אם נשאר תקציב עודף, תוכל להשקיע בשיפור נוסף של העסק או בהקמת סניף נוסף. האם תמיד צריך להשקיע בשיפור המוצר? אליעד טוען שנטייה נפוצה של בעלי עסקים היא לחשוב שהמוצר שלהם תמיד דורש שיפור נוסף, מה שמוביל ללופ אינסופי של השקעות. במקום זאת, הוא מציע להסתכל על ה
תקיעות בחיים, אימון לחיים, אימון עסקי, אימון ליזמים, הקמת עסק, פריצה עסקית, פריצת דרך, יזמות עסקית, מוטיבציה לעסקים, קושי בעסקים, אימון למוטיבציה, תקיעות בעסק, מטרות בעסק, הגשמה עסקית
תקיעות בחיים, אימון לחיים, אימון עסקי, אימון ליזמים, הקמת עסק, פריצה עסקית, פריצת דרך, יזמות עסקית, מוטיבציה לעסקים, קושי בעסקים, אימון למוטיבציה, תקיעות בעסק, מטרות בעסק, הגשמה עסקית
... בחיים, אימון לחיים, אימון עסקי, אימון ליזמים, הקמת עסק, פריצה עסקית, פריצת דרך, יזמות עסקית, מוטיבציה לעסקים, קושי בעסקים, אימון למוטיבציה, תקיעות בעסק, מטרות בעסק, הגשמה עסקית למה אנשים מרגישים תקועים ולא מצליחים להגשים מטרות עסקיות? אנשים רבים חווים תחושה של תקיעות בחיים ובעסק, ומתקשים להשיג את המטרות שהם קבעו לעצמם, למרות שהם יודעים בדיוק מה הם רוצים ... ולהתחיל לפעול להגשמת המטרות? לפי אליעד, כדי לפרוץ את החסימה ולהתחיל לבצע פעולות שמובילות למימוש מטרות עסקיות ואישיות, על האדם לבצע סדרה של פעולות מחשבתיות ברורות. הוא מציג שיטה של ... לחוסר הפעולה. השלב הראשון הוא לזהות בדיוק מה הפעולות שהאדם רוצה לעשות ואינו עושה. למשל, אם יש לאדם עסק חדש והוא רוצה להתקשר ללקוחות פוטנציאליים, עליו לשאול את עצמו מדוע הוא לא מבצע ... מלהתקשר ללקוח מתוך פחד מדחייה, או מתוך חשש שאם יתקשר והלקוח יביע עניין, זה יחייב אותו להמשיך בתהליך העסקי שהוא עדיין לא מוכן לו לגמרי. איך להתמודד עם הפחדים והחששות שמעכבים הגשמה עסקית? כדי להתמודד עם פחדים אלה, על האדם לברר באופן ברור ומדויק מה הדברים ... ואז להחליט באופן מושכל. לסיכום: איך יוצאים מתקיעות ומתחילים להגשים מטרות? לסיכום, כדי לצאת מתקיעות עסקית ולהתחיל להגשים מטרות, האדם צריך להבין לעומק את הפחדים שלו, את היתרונות ... לא מושלמת, עדיפה על פני חוסר פעולה. רק על ידי התמודדות אמיתית עם החששות, האדם יוכל להגיע לפריצת דרך עסקית ולמימוש עצמי אמיתי. איך לצאת מתקיעות עסקית? כיצד מתמודדים עם פחד מהצלחה? איך מתמודדים עם דחיינות בעסקים? האם עדיף לפעול ולהיכשל או לא לפעול כלל? איך יוצרים פריצת דרך עסקית? איך להתמודד עם חשש מהתחייבות? מה הסיבות האמיתיות לדחיית פעולות עסקיות? ...
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
... לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית מה הקשר בין יצירתיות למגבלות? יצירתיות היא היכולת להמציא, לשנות או ליצור משהו שלא היה קיים ... לו חופש מלא ליצור מה שהוא רוצה. אולם במציאות זה עלול להוביל דווקא לשיתוק או לקושי ביצירת רעיונות חדשים. אליעד מביא דוגמה של אנשים שתקועים בעסקים או בחיים בכלל, מפני שיש להם כל כך הרבה אפשרויות עד שהם פשוט לא מסוגלים להחליט במה לבחור. לדוגמה, אדם שרוצה לפתוח עסק אבל מוצף באין סוף אפשרויות עסקיות, יתקשה להחליט מה לעשות ויהיה משותק מבחינת הפעולה שלו. במקרה כזה, דווקא הצבת מגבלות יכולה לעזור לו להיות יצירתי כי היא מאפשרת לו להתמקד, לצמצם את האפשרויות ולהתחיל ליצור מתוך הגבולות שהוצבו לו. יצירתיות בעסקים - למה חשוב לפעמים להגביל את עצמך? בהקשר העסקי, לעיתים דווקא הצבת גבולות ומיקוד במטרה מסוימת מעודדת יצירתיות. אליעד מביא כדוגמה אנשים שלא ... ולחשוב בצורה לא סטנדרטית. איך לפתח יצירתיות? למה יצירתיות פורצת מתוך מגבלות? איך להתמודד עם קיבעון מחשבתי? מהי חשיבה מחוץ לקופסא? יזמות עסקית ויצירתיות כן. ש: ראיתי וידאו מסוים לא משנה, הוא דיבר שם על משהו שזיהיתי שזה נכון שיצירתיות. ... לא. אליעד: את זה הוא לא אמר זה אתה מוסיף נכון? ש: לא זוכר. אליעד: הוא לא אמר את זה, למה לא יכול להיות שהוא אמר את זה? ש: למה? אליעד: כי לא הגיוני שמישהו יגיד אם היה לך את כל הכלים בעולם כי אנשים לא חושבים בצורה כוללת, זה כבר הקצנה של הרעיון ... מי יגיד לא היית מוגבל כאילו מי חושב על האופציה בכלל שלא תהיה מוגבל? ש: זה יחסי הוא דיבר באופן יחסי. אליעד: לא משנה באתי בסך הכל להגיד שלא הגיוני שהוא אמר אם בן אדם לא היה מוגבל בכלל נגיד, אנשים לא משתמשים בטרמינולוגיה הזאת הרעיונות האלה של ... כלים יותר משאבים אתה יכול יותר ליצור, מצד שני בגלל שאתה פחות מוגבל יש לך פחות דחף ליצור כי אתה פחות מוגבל. ש: נכון. אליעד: כמו נגיד חברות ועסקים כשהרבה פעמים כשהוא מתחיל ליצור את העסק הוא מאוד מוגבל ולכן הוא צריך להיות מאוד יצירתי כדי להצליח אבל אחר כך אחרי שהוא כבר כאילו מצליח אז ... לי תעשה מה שאתה רוצה בגבולות האלה. אליעד: אתה מדבר על משהו אחר, הוא אומר כזה דבר רבי נחמן מזמין מסביר שזאת גם כן אחת הסיבות שאנשים תקועים בעסקים זה בגלל נגיד שהם לא יודעים מה לעשות יש לו כל כך הרבה אופציות שהוא לא יודע מה לעשות, כמו ...
התנהגות עובדים, חשיבה כלכלית, איך מקבלים החלטות? הימור עסקי, לבקש העלאה במשכורת, מרד עובדים, שכר מינימום, שמירת מצוות, הרצון של אלוהים, איך אלוהים מחליט?
התנהגות עובדים, חשיבה כלכלית, איך מקבלים החלטות? הימור עסקי, לבקש העלאה במשכורת, מרד עובדים, שכר מינימום, שמירת מצוות, הרצון של אלוהים, איך אלוהים מחליט?
... איך מקבלים החלטות? הימור עסקי, לבקש העלאה במשכורת, מרד עובדים, שכר מינימום, שמירת מצוות, הרצון של אלוהים, איך אלוהים מחליט? כיצד מתקבלות החלטות בין עובדים למעסיקים? כאשר ... כזה? אליעד מסביר שלמעסיק ישנם שיקולים רבים, ולא מדובר רק בשיקול הכלכלי הפשוט של כמה הוא רוצה להרוויח או כמה הוא לא רוצה להפסיד. הוא מפרק את הנחות היסוד המקובלות, ומסביר שאפילו ההנחה שמעסיק תמיד ירצה להרוויח כמה ... מעמדו בשוק. דוגמה לכך היא בעל עסק שמוכן להפסיד כעת, כי הוא משער שבעתיד הרחוק ירוויח יותר, או שמעסיק בוחר להפסיד כי זה משפר את חייו האישיים או את האינטרסים שלו בתחומים אחרים לגמרי. מהם השיקולים המרכזיים של המעסיק בהחלטתו? אליעד מדגיש שהשיקול הבסיסי ביותר של המעסיק הוא תמיד להחליט מה יהיה לו יותר טוב ופחות רע בטווח הארוך ובטווח הקצר, כאשר הוא לוקח בחשבון גם אלטרנטיבות אחרות העומדות בפניו. ... הארוך, או אולי בכלל יחליט שהעסק הזה משעמם אותו, וזו הזדמנות עבורו לפתוח עסק חדש או לשנות כיוון. מהם השיקולים של העובדים בהחלטה האם להתפטר או לדרוש שכר גבוה? במקביל, אליעד מבהיר שגם העובדים מקבלים החלטות על בסיס שיקולים דומים. הם יבחנו את האלטרנטיבות העומדות בפניהם, את הסיכון הכרוך בהתפטרות, את האפשרות למצוא עבודה אחרת טובה יותר, ואת המשמעות של הישארות במקום העבודה ... קיימים. לכן, כשהם מאיימים להתפטר, משמעות הדבר שהם ככל הנראה חשבו שההימור הזה משתלם להם, וכי האלטרנטיבה של הישארות בתנאים הנוכחיים גרועה יותר מהאפשרות של התפטרות או דרישת העלאת שכר. ... מכיוון שיש לו בכל רגע נתון שיקולים ונתונים חדשים. מה הקשר בין קבלת החלטות עסקיות לרצון של אלוהים? לקראת סוף ההרצאה, אליעד מרחיב את הדיון לרמה גבוהה עוד יותר, ומקשר בין ההחלטות שאנשים מקבלים לבין ההחלטות שאלוהים מקבל, ... מכיוון שאנו לא יודעים את השיקולים והחוקים שלפיהם הוא פועל. הוא מסביר שבעצם אין הבדל מהותי בין החלטות של אדם להחלטות של אלוהים, משום שגם אלוהים מחליט לפי שיקוליו ורצונותיו באותו הרגע, ולנו אין דרך לדעת בוודאות מה הם השיקולים האלה. אליעד נותן כדוגמה אדם שיקבל החלטה בהתאם למה שקורה בפועל ולא לפי הבטחה ישנה שאינה מתקיימת. מדוע משתנה תפיסתנו לגבי מה טוב לנו? אליעד משתמש ... שהמציאות משתנה והנתונים והשיקולים משתנים כל הזמן. אין מחויבות מוחלטת לשום החלטה או הבטחה, מכיוון שכל החלטה תלויה בשיקולים רבים המשתנים כל העת. אליעד מבהיר שלמרות הכללים האלה, הפרטים עצמם תמיד יהיו בלתי צפויים. הוא מדגיש שהחוקיות קיימת רק ברמה הכללית, ולא בפרטים המדויקים ... מה לעשות כשעובדים מאיימים להתפטר? האם אלוהים חייב לקיים הבטחות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניהול משברים, האם הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי? האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה? איך להתמודד עם משברים בחיים? מי אמור לנהל את משבר הקורונה? האם להחליף את המנהל בזמן משבר? שיקולים בהחלפת מנהל, האם לפטר את המנהל?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: החלפת מנהל, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: החלפת מנהל, איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רטוריקה, מנטורינג, מאמן אישי לחיים בנושא החלפת מנהל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3613 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 08:24:04 - wesi1