אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למידה ✔שינוי עמדות ושכנוע, שינוי עמדות ומכירות, איך לשנות עמדות? איך ללמוד מכירות? איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד NLP? איך להצליח במכירות? השפעה על...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:40שינוי עמדות ושכנוע, שינוי עמדות ומכירות, איך לשנות עמדות? איך ללמוד מכירות? איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד NLP? איך להצליח במכירות? השפעה על אחרים, להשפיע על אחרים, שכנוע עצמי
מהו שינוי עמדות ואיך הוא משפיע על מכירות?

אליעד כהן מציג את הרעיון המרכזי של שינוי עמדות במהלך מכירה ומסביר איך כדאי לגשת אליו. במקום להתמקד בטכניקות מכירה חיצוניות בלבד, יש להתמקד בהבנה עמוקה של שינוי רעיונות ועמדות אצל אנשים. כשהלקוח לא רוצה לקנות, השאלה היא לא רק "מה אמרת לו שיקנה", אלא כיצד ניתן לשנות את העמדה שלו כלפי המוצר או השירות. כלומר, מדובר בתהליך שבו אנו מחזקים את הדעות החיוביות ומחלישים את הדעות השליליות שיש ללקוח לגבי המוצר.

כיצד שינוי עמדות בא לידי ביטוי במכירה?

הדברים מוסברים עם דוגמה של לקוח שמתאר את המוצר כ"רע ב - 20% וטוב ב - 80%", והמטרה במכירה היא לשנות את הפרופורציה הזאת, כלומר, להחמיר את התפיסה החיובית של המוצר ולשנות את הרעיון שהוא חשב עליו לפני. ברוב המקרים, כאשר אדם לא רוצה לקנות משהו, מדובר בעניין של דעות הפוכות או לא החלטיות, ובמכירה יש לשנות את הדעה של הלקוח בנוגע למוצר.

מדוע לימוד שינוי עמדות הוא קריטי?

המרצה מציין כי שינוי עמדות הוא לא רק נושא של מכירות, אלא מיומנות שניתן להפעיל במגוון תחומים בחיים. לשם הדגמה, הוא מבקש לחשוב כיצד נוכל לשנות את הדעה של אדם שמחפש תפוח שהוא טעים, ולשכנע אותו שהוא טעים פחות או לא טעים בכלל. ככל שמצליחים להפעיל את עקרונות שינוי העמדות בהקשרים שונים, כך מתחדד היכולת לשכנע גם במכירות.

כיצד להתאמן על שינוי עמדות בחיים היומיומיים?

אליעד מציע לנצל כל הזדמנות בחיים היומיומיים להתאמן על שינוי דעות של אנשים. אם מישהו אומר "אני חושב שהבניין הזה יפה", ניתן לנסות לשכנע אותו שהוא לא כל כך יפה או שהוא יפה יותר מכפי שחשב. זהו תרגול שמחייב לתקוף כל דעה ולהיות פתוחים לשנות אותה, אפילו אם מדובר בשינוי חיוּבי או שלילי.

האם שינוי עמדות קשור גם לשכנוע עצמי?

המרצה מבהיר כי שינוי עמדות לא צריך להתבצע רק כלפי אחרים, אלא גם כלפי עצמנו. לדוגמה, אם אדם סבור שמשהו טוב, הוא יכול לשכנע את עצמו בהפך, שהדבר רע. אם הוא בטוח במשהו, הוא יכול להטיל ספק בעצמו ולהתחיל לחשוב מחדש. זו מיומנות שמי שלומד לשלוט בה יוכל לשמש אותה לא רק בתהליך מכירה, אלא גם בעבודת עצמם.

הקשר בין שינוי עמדות לבין מכירות מוצלחות

מכירה מוצלחת, לפי אליעד, אינה נובעת רק מהעברת מידע, אלא מתהליך שבו המוכר משנה את עמדת הלקוח. אם הלקוח לא היה מעוניין לקנות את המוצר בתחילה, אבל בסופו של דבר הוא כן קונה, סימן שהתרחש שינוי עמדות אצלו. המפתח להצלחה במכירה טמון בהבנה איך לשנות דעות של אחרים.

איך להתמחות בשינוי עמדות?

המרצה ממליץ לאנשים שמעוניינים ללמוד מכירה להתמקד במיומנות שינוי עמדות באופן כללי. כשמישהו אומר "אני לא בטוח", המטרה היא לשנות את דעתו ולהפוך אותו לבטוח, וכשאדם אומר "זה רע", המטרה היא לשנות את דעתו ולשכנע אותו שזה טוב. כל דעה היא הזדמנות לתרגל את השינוי הזה, ואליעד מציע להתאמן על כל דעה שמישהו מביע כדי לשלוט במיומנות זו.

כיצד להעמיק בשינוי עמדות?

לאחר שהאדם לומד לשנות עמדות כלפי אחרים, אליעד מציע להמשיך ולהתעמק בכך דרך שליטה בשינוי עמדות גם כלפי עצמו. כל שינוי בעמדה מאפשר להתקדם ולהתמקצע יותר בתהליכי השכנוע במכירות. כאשר אדם מצליח לשנות את עמדתו בנוגע למשהו, הוא יהיה מסוגל לשכנע גם אחרים לשנות את דעתם.

איך שינוי עמדות קשור לשכנוע במכירה?

לסיכום, אליעד מסביר כי כל מכירה מוצלחת היא תוצאה של שינוי עמדה אצל הלקוח, ולכן על המוכר להכיר לעומק את מנגנון שינוי העמדות כדי למכור ביעילות. שינוי עמדה הוא המפתח להצלחה במכירות, לא טכניקות שכנוע שטחיות, אלא הבנת האסטרטגיות שעומדות מאחורי שינוי רעיונות של אחרים.
למה כדאי לראות במכירות תהליך של שינוי עמדות?

מוסבר שכאשר אדם רוצה ללמוד למכור או לשכנע, לא מומלץ להתרכז רק בטכניקות מכירה חיצוניות, אלא דווקא בהבנה עמוקה של שינוי רעיונות ועמדות אצל אנשים. במקום להסתכל על המכירה כעל פעולה שבה "מישהו לא רצה ועכשיו הוא רוצה", מתמקדים בהבנה שיש לאדם בראש דעות שונות על המוצר או השירות, והמטרה האמיתית היא לשנות את הדעה הקיימת שלו.

איך שינוי עמדות בא לידי ביטוי בתהליך המכירה?

מתואר מצב שבו לקוח עשוי לחשוב על מוצר מסוים כעל "20% רע ו - 80% טוב" או כל חלוקה אחרת של יתרונות וחסרונות. בתהליך המכירה עצמו למעשה מנסים לחזק את הדעה שהמוצר טוב עבורו ולחלש את הדעה שהמוצר רע עבורו. לכן, המכירה היא תהליך של שינוי דעות: לשכנע את הלקוח שההיבט הטוב גובר על הרע, או לשנות את הפרופורציות של טוב ורע שהוא מייחס למוצר.

מדוע מומלץ ללמוד שינוי עמדות בכל תחומי החיים?

מוסבר שלימוד שינוי עמדות הוא נרחב בהרבה מאשר רק מכירות. אפשר להתאמן על כל נושא, לאו דווקא בענייני מכירה:
  • אם מישהו חושב שתפוח הוא טעים, איך משכנעים אותו שתפוח אינו טעים?
  • אם מישהו משוכנע שצריך לבצע פעולה כלשהי, כיצד מראים לו שאולי לא צריך?
  • אם מישהו טוען "זה גם טוב וגם רע", כיצד משכנעים אותו שזה רק טוב או רק רע?
  • אם מישהו בטוח שדבר מה נכון, האם אפשר להוביל אותו להטיל ספק ולהכיר בכך שאולי אינו בטוח?
שאלות אלה ממחישות כיצד ניתן לתרגל שינוי עמדות במגוון הקשרים, ולא רק בעת מכירה ללקוח בחנות.

איך להתאמן על שינוי עמדות בחיי היומיום?

מוסבר שאדם שרוצה להיות מומחה בשכנוע או מכירות, צריך לנצל כל הזדמנות שבה מישהו מביע דעה כלשהי, ולהתאמן על שינוי הדעה הזו. דוגמאות:
  • אם מישהו אומר "אני חושב שהבניין הזה יפה", אפשר לנסות לשכנע אותו שהוא לא כל כך יפה, או להפך, שהוא אפילו יותר יפה ממה שהוא חשב.
  • אם מישהו אומר "אני מעדיף להדליק את האור", אפשר לנסות לשכנע אותו לכבות את האור או להנמיך את העוצמה שלו.
  • אם מישהו טוען "אני לא בטוח אם לקנות את המוצר", אפשר לנסות לשכנע אותו להיות בטוח בכך שזה כדאי.
כל דעה שאדם מביע יכולה לשמש בסיס לתרגול יכולת השכנוע ושינוי העמדות: אפשר להקצין את הדעה, להחליש אותה או להפוך אותה לגמרי.

כיצד שינוי עמדות קשור גם לשכנוע עצמי?

מוסבר שלא רק האחר הוא מושא לשינוי העמדה, אלא אפשר להתאמן על כך גם ברמה האישית. אם אדם סבור שמשהו טוב, הוא יכול לנסות לשכנע את עצמו באפשרות ההפוכה שהוא רע, או להגדיל את המינון ולהחליט שהוא "הכי טוב בעולם".

אותו עיקרון חל גם בכיוון ההפוך: אם אדם משוכנע במשהו באופן מוחלט, אפשר לתרגל ערעור של הביטחון הזה. ברגע שהאדם לומד לשנות את העמדות של עצמו, הוא יוכל גם ליישם זאת על שינוי עמדות של אחרים בצורה משכנעת יותר, וזה ישמש אותו בין היתר בתהליכי מכירה.

מה הקשר בין יכולת שינוי עמדות לבין מכירות מוצלחות?

נטען שכל מכירה מוצלחת היא בעצם תוצר של שינוי עמדה אצל הלקוח. אם מישהו לא קנה את המוצר קודם לכן ועכשיו כן קונה אותו, בהכרח התרחשה אצלו תזוזה מחשבתית לגבי המוצר. לכן, אדם שיש לו יכולת גבוהה בשינוי העמדות של אחרים (וגם של עצמו) יצליח יותר במכירות לעומת אדם שמכיר רק משפטי שכנוע או טכניקות חיצוניות. הרעיון הוא להבין לעומק את המנגנון של שינוי דעות, וכך ליישם זאת ביתר קלות במעמד המכירה.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של איך ללמוד שכנוע איך ללמוד מכירות, בן אדם החליט מחליט שהוא רוצה להתמקצע רוצה לדעת למכור רוצה לדעת לשכנע וכו'. והטיפ שלי הוא כזה אם אתה רוצה לדעת איך למכור במקום להתמקד בשיטות מכירה תתמקד בשיטות לשינוי עמדות ושינוי רעיונות. מה זאת אומרת? זאת אומרת תהליך של מכירה בן אדם בא אתה משכנע אותו "אני אגיד לקוח הוא יקנה" הוא לא יקנה כן יקנה השאלה היא מי שמסתכל על זה לעומק רואה שבעצם ניתן להסתכל תהליך של מכירה כעל תהליך של שינוי רעיונות שינוי עמדות.

מה זאת אומרת? זאת אומרת שבסופו של דבר כשהלקוח קונה את המוצר אז זה לא רק "שכנעתי אותו לקנות את המוצר" או "הלקוח לא רצה לקנות את המוצר" זה לא רק ככה יש עוד משהו מאחורה, ניתן לראות את זה בצורה יותר מופשטת ובצורה המופשטת בעצם ניתן לראות שהלקוח יש כביכול במציאות שלנו דעות, עכשיו בן אדם נגיד אומרים לו "בוא תקנה את המוצר יש איזה מוצר תקנה אותו" עכשיו בגדול ניתן להסתכל על זה כעל "שכנענו אותו לקנות את המוצר" אבל ניתן להסתכל על זה כעל "חיזקנו אצל הלקוח את הדעה בתוכו שאומרת לו שלקנות את המוצר הזה יותר טוב מלא לקנות את המוצר הזה".

מה זאת אומרת? זאת אומרת ניתן לראות את זה ככה כל מוצר יש הרבה דעות לגביו יש בעולם שלנו הרבה דעות מה טוב מה רע מה נכון מה לא נכון, עכשיו אפשר לראות את תהליך המכירה לא רק כאקט של מכירה ברמה החיצונית אלא כאקט של שכנוע ושינוי עמדות. זאת אומרת הבן אדם חושב איזה רעיון בראש שלו יש לו רעיון שאומר "אני לא יודע אם את זה טוב או רע לקנות את המוצר" או שיש לו אפילו בראש רעיון שאומר "זה רע לקנות את המוצר", או שיש לו בראש שלו רעיון שאומר "זה 20% רע 80% טוב, 80% טוב 20% רע" לא משנה ואנחנו בעצם כדי לסגור את העסקה אנחנו בעצם צריכים לשנות את הרעיון שיש לו בראש.

זאת אומרת ההתמקדות היא לא ב - "איך אני מוכר לו מה אני אומר לו כדי לקנות למכור" זה התהליך של המכירה והרכישה וכל הסיפור הזה הוא ביטוי חיצוני של תהליכי חשיבה שמתרחשים בראש של הקונה, בראש של הקונה יש לו כמו שני קולו בתוכו קול אחד שאומר לו "טוב תקנה את המוצר הזה זה מוצר טוב" יש לו קול אחר בראש שאומר לו "לא אל תקנה את המוצר הזה זה רע אל תקנה אותו" ובעצם הרעיון הוא שאנחנו צריכים לשנות את הדעה שלו לגבי המוצר. עכשיו מה זה אומר פרקטית מה אפשר לקחת מזה פרקטית? מה שאפשר לקחת פרקטית כשמישהו רוצה ללמוד מכירות צריך לנסות להתמקד באופן כללי איך משנים עמדות של אנשים, במקום ללכת ללמוד איך למכור או במקום ללמוד רק איך למכור לך תלמד בעיקר איך משנים דעות של אנשים.

כשמישהו חושב על תפוח שהוא טעים איך אתה יכול לשכנע אותו שזה לא טעים, כשמישהו חושב שצריך לעשות דבר מסוים איך אתה יכול לשכנע אותו שלא צריך לעשות דבר כזה כל דבר כל דעה, יש דעות אנשים יש להם דעות לך למישהו ברחוב תשאל אותו "מה אתה חושב על זה וזה מה אתה חושב?" יש לו דעה נכון? יכול להיות שיש לו דעה בעד יכול להיות שיש לו דעה נגד ויכול להיות שיש לו דעה שהוא לא יודע, יכול להיות שיש לו דעה שזה גם טוב וגם רע השאלה היא איך משנים עמדות של אנשים כמישהו אומר שזה טוב איך אתה יכול לשכנע אותו שזה רע כשמישהו אומר שזה רע איך אתה יכול לשכנע אותו שזה טוב, כמישהו אומר שהוא לא יודע איך אתה יכול לשכנע אותו שהוא כן יודע כמישהו אומר שהוא לא בטוח איך אתה יכול לשכנע אותו שהוא כן בטוח כשמישהו אומר שהוא בטוח איך אתה יכול לשכנע אותו שהוא לא בטוח, כמישהו אומר שנראה לו שרק הוא חושב ככה איך אתה יכול לשכנע אותו שכולם חושבים ככה כשמישהו אומר שכולם חושבים ככה איך אתה יכול לשכנע אותו שרק הוא חושב ככה.

בקיצור המפתח הוא שינוי עמדות ושינוי דעות מי שרוצה עוד פעם להיות מומחה במכירות שיתמקד באופן כללי איך משנים דעות של אנשים באופן כללי לך לרחוב תפוס מישהו, לרחוב זה כמטאפורה תפוס חבר סתם דיון עם אנשים מישהו אמר תגיד לעצמך "אני רוצה לשנות את הדעה שלו מה הוא אמר?" לא משנה באיזה נושא לא משנה באיזה עניין הוא אמר שהוא רוצה גרעינים הוא אמר שהוא לא רוצה גרעינים, הוא אמר שהוא רוצה שידליקו את האור הוא אמר שהוא רוצה שלא ידליקו את האור, הוא אמר שהוא רוצה שינמיכו את הווליום הוא אמר שהוא רוצה שיגבירו את הווליום, לא משנה מה הוא אמר בכלל אתה מסוגל לשכנע אותו לחשוב אחרת? שמה להתמחות בדברים האלה.

קח דעות של אנשים מישהו מביע את דעתו אומר אתה אומר לו "וואלה אני חושב שזה מאוד יפה איך שהבניין הזה" אתה יכול לשכנע אותו שזה לא יפה אתה יכול לשכנע אותו שזה לא מאוד יפה אלא זה יפה פחות, אתה יכול לשכנע אותו שזה לא מאוד יפה אלא הכי יפה בעולם? לאו דווקא לקטע הפוך אפילו להקצין יותר מישהו אומר שזה יפה תשכנע אותו שזה לא יפה, מישהו אומר שזה יפה תשכנע אותו שזה פחות יפה תשכנע אותו שזה יותר יפה, לא משנה שינוי עמדות בכל תחום כל דעה שבן אדם אומר "אני רוצה ככה תביא לי ככה, אני חושב ככה נראה לי שככה, אתה יודע אני חושב שככה זה ככה, לא זה טוב זה לא טוב, זה כדאי לא כדאי, זה בעד זה נגד, הוא חכם הוא טיפש" לא משנה דעות המון דעות, אתה רוצה להתמחות במכירות רוצה לדעת לשכנע להצליח למכור ללקוחות שלך בחנות? תשאל את עצמך "איך אני משנה את הדעה של הבן אדם שעכשיו אמר את מה שהוא אמר".

בן אדם אמר "אני רוצה משהו", "איך אני יכול לשנות את הדעה שלו?" לשנות אותה להפוך לכיוון אחד ולשנות אותה הפוך לכיוון השני כי כל דבר יש לו גם אפשר להקצין אותו ליותר וגם אפשר להחליש אותו פחות "איך אני עושה את זה?". בקיצור להתמחות בשינוי עמדות באופן כללי ולא רק במכירות כי תזכרו למכור למישהו משהו זה ביטוי של זה שהצלחנו לשנות את העמדה שלו ביחס לרכישת המוצר, זה הסיפור אתה רוצה שמישהו ירכוש את המוצר אתה צריך לשנות את העמדה שלו ביחס לרכישה אבל זה שינוי עמדות זה לא "ללמוד מכירות" זה ללמוד שינוי עמדות איך לשנות עמדות של אנשים ויש אין סוף מידע בדברים האלה שצריך ללמוד אותו.

וכמובן שמי שרוצה עוד יותר להעמיק בדבר עוד אחת מהדרכים להעמיק בדבר היא שכל פעם כאשר בן אדם משנה את העמדה שלו הוא צריך לשאול את עצמו "למה שיניתי את העמדה שלי מה גרם לי לשנות את העמדה שלי", כל פעם כשבן אדם בטוח שמשהו נכון "איך אני יכול לשכנע את עצמי שזה לא נכון" כשבן אדם חושב מחשבה על משהו "רגע אני חייב לחשוב על זה או שאני יכול לחשוב על זה אחרת". הבנתם? שימו לב יש ללכת מישהו שאומר משהו סתם יושבים אנשים הוא אומר "בוא נשכנע אותו הפוך מה הוא אמר? אני רוצה לשכנע אותו הפוך זה מה שאני רוצה הפוך לשכנע אותו" לאו דווקא הפוך במובן ההפוך אלא הפוך במובן ההפוך, זאת אומרת מישהו אמר "צריך לעשות ככה וככה" לשכנע אותו הפוך זה או לשכנע אותו "לא צריך" או לשכנע אותו "לא חייבים", או לשכנע אותו "נכון שצריך לעשות ככה אבל צריך לעשות גם ההפך" או לשכנע אותו "מה פתאום צריך חייבים לעשות ככה חבל שלא עשו את זה כבר אתמול".

בקיצור הכוונה היא לשכנע אותו במשהו שונה ממה שהוא חושב כרגע לכל מיני צדדים או לשכנע אותו "למה אתה אומר שצריך הרי אי אפשר לדעת שצריך או לא כי גם צריך וגם לא צריך", בקיצור אני לא אומר שדווקא לשכנע אותו בהפך אבל תנסה להזיז את העמדה שלו. אז 1. זה לשכנע אנשים כלפי חוץ 2. כל זה נכון גם לגבי לשכנע את עצמו אתה חושב דעה על משהו אתה מסוגל לשכנע את עצמך לחשוב אחרת, אתה חושב על משהו שהוא טוב אתה מסוגל לשכנע את עצמך שזה רע, אתה חושב על משהו שהוא טוב אתה מסוגל לשכנע את עצמך שהוא הכי טוב בעולם, אתה חושב על משהו שהוא רע אתה יכול לשכנע את עצמך שזה לא טוב ולרע, אתה יכול לשכנע את עצמך שאו שזה טוב או שזה לא משנה אבל זה לא רע או שזה טוב או שזה טוב ולא משנה אבל זה לא רע, אתה יכול לשכנע את עצמך שזה גם טוב וגם רע, אתה יכול לשכנע את עצמך שזה גם יפה וגם לא יפה, אתה יכול לשכנע את עצמך שזה יותר יפה ממה שאתה חושב, "כן הנה" ועכשיו אתה יכול עכשיו עוד יותר יפה "נכון" אתה יכול לשכנע את עצמך שזה עוד יותר יפה, לא משנה מה שכנעת את עצמך אתה יכול להמשיך לשכנע את עצמך עוד יותר להפך לפה לשם, לשם לפה?

זה תרגול שבן אדם יכול לתרגל על עצמו עם עצמו על עצמו מי שעושה את הדברים האלה ממילא יהיה לו יותר קל לשכנע אחרים מי שמשכנע אחרים יהיה לו יותר קל לשכנע את עצמו ובכל מקרה יהיה לו יותר קל למכור ללקוחות. ומי שלא יודע לשכנע אחרים בכל תחום מי שאומר "לא אני יודע למכור אבל אני אין לי מושג מישהו שחושב ככה איך אני יכול לשכנע אותו אחרת מאיפה אני יודע" אז כנראה שגם במכירות הוא לא יותר מדי טוב כי עדיין מוכר טוב זה אומר שהוא מוכר טוב ומי שמוכר פחות טוב אבל זה לא אומר שהוא מוכר טוב ביחס למי שיודע באמת איך למכור. אז אל תעבדו על עצמכם ושלא יעבדו עליכם.
להיות בטוח בעצמך למכור טכניקות מכירה מפתח להצלחה לשכנע אותו לא דעות שונות איך לשכנע את עצמי ללמוד למכור התנגדות מכירה בטלפון התנגדות במכירות בטלפון עמדות של אנשים nlp איך להצליח איך להצליח ב איך להצליח במכירות איך ללמוד איך ללמוד nlp איך ללמוד מכירות איך ללמוד שכנוע איך לשנות איך לשנות עמדות במכירות הצלחה הצלחה ב הצלחה במכירות השפעה השפעה על אחרים להצליח להצליח ב להצליח במכירות להשפיע להשפיע על להשפיע על אחרים ללמוד ללמוד nlp ללמוד מ ללמוד מכירות ללמוד שכנוע למידה לשנות לשנות עמדות מכירות נלפ שינוי שינוי עמדות שינוי עמדות ומכירות שינוי עמדות ושכנוע שינויים שכנוע שכנוע עצמי
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך היא לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות כדי להחדיר את המידע למוח בצורה טובה יותר. דוגמה לכך היא ... יותר כי המידע נתפס כמשמעותי יותר עבורו. אליעד מדגיש שהזיכרון האנושי בנוי כך שאנו זוכרים את מה שמשפיע עלינו ונתפס אצלנו כמשמעותי. מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? אליעד מסביר שאין לכך תמיד סיבה חד - משמעית וודאית, ומציג את הטענה שמדובר בעניין אקראי לחלוטין. כלומר, העובדה שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר דרך ראייה או שמיעה, אינה בהכרח קשורה לאירועים מסוימים שחווה ... מרגישה שהדברים שאינם מוחשיים פחות קרובים אליה, ולכן מתקשה לזכור אותם. כיצד גורמים לאותיות להפוך למוחשיות ומשמעותיות לילדים? אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר משמעותי ומוחשי עבור הילדה, כך שיהיה לה קל יותר לזכור. כאשר היא חווה את האות בצורה פיזית, כמו דרך מגע, תנועה, או טעם, היא מתקרבת לאות דרך חושיה והזיכרון שלה מתבסס על החוויה המוחשית הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על הלוח, מציירים לה את האות באמצעות חומר מוחשי כמו סוכר, ואז ... עם כל ילד את הדרכים שבהן הוא מגיב בצורה הטובה ביותר ולנסות מגוון של שיטות עד שמגלים איזו שיטה עובדת עבורו. הוא ממליץ להתנסות שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את הדרך שהילד מגיב אליה בצורה החזקה והברורה ... על הגב, אחרים יזדקקו לתנועה של כל הגוף, ויש כאלו שילמדו טוב יותר אם יחושו את האותיות בצורה טעם או ריח, כמו במקרה של שימוש בסוכר. מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של מידע נוצר כאשר המוח תופס את המידע כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ייתפס אצלם כמשמעותי. במקום להיצמד לדרך מסוימת ולקבוע שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, אליעד ממליץ למצוא את הדרך הייחודית שהופכת את המידע למשמעותי לילד, ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
... למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק? איך מתרחש תהליך הלמידה במוח? כדי להבין לעומק מהו תהליך למידה, צריך להבין תחילה את מהות השינוי. כל למידה היא בעצם מעבר ממצב של אי - ידיעה למצב של ידיעה, אך כיצד בדיוק מתרחש השינוי הזה? אליעד כהן מעלה את השאלה המרכזית: איך ממקום של חוסר ידע מוחלט מגיעים לידיעה? התהליך, ... התרחש? קודם הוא ישב, עכשיו הוא עומד במקום אחר - מה בדיוק קרה באמצע? באותה המידה בדיוק, גם בלמידה יש לנו מצב קודם של לא ידעתי ומצב לאחר מכן של עכשיו אני יודע. אליעד מדגיש כי כדי להבין לעומק איך תהליך הלמידה מתבצע, יש לבחון קודם את עצם ההגדרה של מה זה לא לדעת? ומה הכוונה בכלל בלדעת משהו? האם ידיעה היא אמונה? אליעד מסביר כי מנקודת מבט מסוימת, כל ידיעה היא סוג של אמונה. ... אני יודע שמשהו הוא ככה וככה, המשמעות היא למעשה שהוא מאמין שמשהו הוא ככה וככה. למשל, אם ילד לומד שאסור לעשות פעולה מסוימת, למעשה הוא למד להאמין שזה אסור. בכל פעם שהוא נתקל במידע חדש, הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם מדובר באמונה שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא יודע זאת בוודאות מוחלטת, אלא משוכנע בכך ברמה מסוימת של אמונה. מהי רמת הידיעה המוחלטת? אליעד מבחין בין שתי פרספקטיבות: הראשונה היא פרספקטיבה יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה היא פרספקטיבה של אמת מוחלטת, שבה אנו מטילים ספק בעצם המושגים של יודע ולא יודע. הוא מסביר כי מפרספקטיבה מוחלטת, כל מושגי הידיעה והלמידה מוטלים בספק. לכן, אם האדם מחפש תשובה מוחלטת לשאלה כיצד מתבצעת למידה, עליו להטיל ספק מוחלט בנקודות היסוד של השאלה עצמה: האם באמת היה מצב של אי - ידיעה, והאם באמת התרחש מעבר לידיעה? איך באמת אפשר לבדוק אם באמת למדת משהו חדש? אליעד מדגיש כי יש צורך לבחון היטב את הזיכרון. לדוגמה, אם מישהו אומר: בכיתה א לא ידעתי לקרוא, וכעת אני יודע, אליעד שואל: כיצד אתה יודע שלא ידעת אז? אולי כן ... שגוי? כל עוד אינך בטוח לחלוטין בעובדות, גם התהליך שתיארת אינו ודאי. לדוגמה, כאשר אדם מספר שלמד שפה מסוימת, כמו אנגלית, הוא טוען שפעם הוא לא ידע אנגלית וכעת הוא יודע. אליעד מאתגר את הטענה הזו ומבקש לבדוק: האם באמת לא ידעת אנגלית בעבר? איך אתה בטוח בכך? אולי כן ידעת ושכחת, ואולי מה שאתה זוכר זו רק תחושה או זיכרון מעוות? לכן, כל הטענות על תהליך למידה חייבות להיות מבוססות על ודאות מוחלטת, אחרת הן בעצמן סוג של אמונה. מהו הקושי האמיתי בהבנת תהליך הלמידה? אליעד מציין כי הקושי העיקרי בהבנת תהליך הלמידה הוא ההנחות שאנו עושים מראש. אם אנחנו מניחים מראש שהיה מצב של אי - ידיעה ומצב של ידיעה, אנו קובעים עובדות שאיננו בטוחים בהן באמת. הוא מבהיר כי אם בודקים לעומק, מתברר ... ידיעה. כאשר בודקים זאת לעומק, מגיעים למסקנה שאי אפשר לדעת בוודאות מה בדיוק התרחש בתהליך של למידה. הוא מוסיף כי אם האדם יבין שהוא לא יכול להיות בטוח שיש בכלל הבדל בין לדעת ולא לדעת, הוא עשוי לגלות שהתהליך כולו הוא בעצם סובייקטיבי ואפילו דמיוני. בנקודה זו, תיעלם עבורו השאלה איך קרה תהליך הלמידה?, משום שהוא יבין שהתהליך עצמו מוטל בספק. כך, בסופו של דבר, השאלה מתבטלת מעצמה כאשר מבינים את ההנחות שעומדות בבסיסה. לסיכום, אליעד כהן מציע דרך התבוננות מעמיקה על מושג הלמידה, שמעודדת את האדם להטיל ספק בכל ההנחות הבסיסיות לגבי ידיעה ואי - ידיעה, ולבדוק לעומק את הוודאות שלו לגבי כל פרט בתהליך. איך המוח לומד? מהי למידה? איך להטיל ספק? מהי ידיעה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? האם ידיעה היא אמונה? איך המוח חושב? ...
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
... שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או סובל מקושי בדיבור? כאשר אדם סובל מבעיות דיבור כמו דיסלקציה בדיבור, גמגום או לקות שפתית, חשוב ... חד - משמעית לאדם שלא להסיר את הרגל מהגז, כך שהוא לומד שליטה הדרגתית. מגבירים את המהירות לאט - לאט, תוך שמירה על לחיצה רציפה על הגז, וכך האדם לומד להרגיש שליטה מלאה גם במהירויות גבוהות. בשלב הבא, מתרגלים שליטה באמצעות דוושת הבלם והגז לסירוגין, ומלמדים את האדם לשלוט ... דיסלקציה בדיבור קושי בדיבור אצל ילדים אבחון לקות למידה בעיות דיבור רגשיות טיפול בליקויי למידה לקויות שפה אצל ילדים ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע ... והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא שולחן ובאנגלית טייבל? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין. כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ... לעבור לכפל וחילוק, ורק אחר כך למשוואות מורכבות. אותו דבר גם בתחומים כמו כלכלה ופיזיקה. במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים ... בקושי או לא מבינים נושא כלשהו, תמיד לחזור שלב אחד אחורה ולוודא הבנה מלאה של כל היסודות. לדוגמה, כאשר לומדים על איגרות חוב קונצרניות צמודות ... לעומק כל חלק בנפרד, תוכלו להבין את המושג המלא. מה קורה אם מנסים לשנן מידע סיבתי במקום להבין? אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך. מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא? לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים: ... חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ותרגול מתמשך. אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו ... של השלבים הבסיסיים. בעזרת ההבנה הזאת של שני סוגי המידע והאסטרטגיות המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך הלמידה, וכיצד להבין את הקושי של הילד. אליעד מציין שמורה לא צריכה להניח את הסיבות לקשיים אלא קודם כל להבין מהו הקושי האמיתי. ... לקשיים. כל ילד עשוי לחוות את הקשיים בדרכים שונות, וחשוב לדעת לזהות את הגורמים המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את השיגונות והקשיים האישיים שלו. לכן, אם שיטה אחת לא עובדת עם ילד ... לו. הוא מדבר על כך שכל ילד עשוי להגיב אחרת לאותה שיטה, ולכן חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה ללמוד, אכן לא רוצה ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את הלמידה, ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול ללמוד אם הוא רוצה ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים ללמוד . הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא בפעולה עצמה, גם אם היא קשה. אם הילד מבצע את הפעולות הדרושות, הוא יוכל ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שתעבוד עם כל ילד בנפרד. במקרה של ילד שמפגין התנגדות ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה בו שימושית, כמו למשל משחקים או דרכים שיגרמו לו להתנסות במיומנויות בצורה כיפית ועם פחות ...
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
... בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה מה המשמעות של בלבול בין ימין לשמאל? בהרצאה זו אליעד כהן מתאר את התופעה של בלבול בין צד ... בעיות בלבול משקפות בעיה אמיתית במוח? אליעד מסביר שאין מדובר בהכרח בבעיה במוח, אלא בהבנה של תהליכי למידה והתנסות. הוא מציין שהמוח של כל אדם פועל בצורה דומה, כאשר הוא עובר דרך מספר שלבים של זיהוי, תיוג והבנה של המידע. לדוגמה, הוא מדבר על כך שלפעמים אנשים יכולים להתבלבל במילים ... את הבעיה על ידי תרגול ושיפור של ההתמקדות, ולא בהכרח מדובר בהפרעה מוחית. האם יש קשר בין הפרעות למידה לבין תהליכים במוח? בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין הפרעות למידה ובין תהליכים מוחיים. הוא מסביר שמהות ההפרעות איננה טמונה בכשלים מוחיים, אלא בדרך בה התפיסה וההבנה מתבצעות. לדוגמה, אם אדם מתקשה בהבנת שמות או צדדים, יתכן שהבעיה אינה קשורה ... שיאפשרו לאדם לשפר את יכולתו להבדיל בין צדדים, לזכור שמות, ולהבין מושגים בצורה ברורה יותר. הפרעות למידה בלבול בין ימין ושמאל דיסלקסיה בעיות זיכרון ADHD תרגולים למוח הבנת מושגים ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, ... לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות האם באמת אין חכם ... כי גם בה אפשר לטעות. מהו הסיפור על איינשטיין ומה הוא מלמד אותנו על ניסיון? אליעד מתאר סיפור ... של עצמם או של אחרים. האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל? כל תחום יכול לפתח את השכל, אך הדבר תלוי כיצד נעשה בו ... או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות לזכור את המילים, זו כבר הפעלת חשיבה שמפתחת את השכל. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? כפי שנאמר, כל ... בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה , אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה וההיגיון מעורבים והם שמפתחים את השכל. מהי ההבחנה בין זיכרון לשכל? ההבדל בין לפתח זיכרון לבין לפתח את השכל טמון בכך ... עם בעיות של זיכרון תוך חיפוש אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? למעשה, כל תחום יכול לפתח את השכל, בתנאי שנעשה בו שימוש אינטליגנטי. גם תחומים שמרבים במעשיות, כמו אינסטלציה, יכולים ... עוד הוא כרוך בהפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל ...
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
... והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על כך שהכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. כאן הוא מציע כלים לשיפור והתמודדות עם כישלון. מהו כישלון? כישלון הוא מצב ... נוצר פער בין מה שרצינו לבין מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ההתנהגות או ההחלטות בעתיד. הדרך לעשות זאת היא לשאול את ... למנוע את הכישלון, חשוב להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו יכולים לחזור לעבר? למשל, אם אדם עובר את הכביש ולא בודק אם יש ... היא שאין משהו שניתן היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל עוזרת לנו להיות זהירים יותר בעתיד. גם אם לא יכולנו לפעול ... מלחץ או חפזון), תוכל למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה שבאמת קרה. השתמש במכונת זמן: שאל את עצמך אם היית יכול לפעול ... כישלונות ואכזבות כישלון בדרך להצלחה מה זה כישלון? כישלון אישי איך ללמוד מכישלונות? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? הכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. מהו כישלון ואיך אנחנו מגדירים אותו? כישלון הוא מצב שבו אנחנו מנסים להשיג ... נוצר פער בין מה שרצינו לבין מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ההתנהגות או ההחלטות בעתיד. הדרך לעשות זאת היא לשאול את ... למנוע את הכישלון, חשוב להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו יכולים לחזור לעבר? למשל, אם אדם עובר את הכביש ולא בודק אם יש ... היא שאין משהו שניתן היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל עוזרת לנו להיות זהירים יותר בעתיד. גם אם לא יכולנו לפעול ... מלחץ או חפזון), תוכל למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? 1. זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה שבאמת קרה. 2. השתמש במכונת זמן: שאל את עצמך אם היית יכול ... גם לדעת איך לחשוב באופן עמוק ולשנות את הגורמים הבסיסיים להתנהגותנו. איך ללמוד מכישלון? מהי למידה מניסיון? איך למנוע כישלון בעתיד? מה עושים אחרי כישלון? מהם דפוסי חשיבה שמובילים לכישלון? כישלונות ואכזבות, כישלון בדרך ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז. איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד? לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח ... ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו עזוב את הבובות, בוא תלמד, אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו? אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין ... שמטרידים אותו, ולא לברוח מהם או להתעלם מהם. כיצד לפתח את השכל ואת ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו להארה רוחנית או הבנה עמוקה, היא על ידי פיתוח יכולת החשיבה והשכל. אליעד מציע לקחת ... אחרת, ולחקור אותו לעומק. דרך השימוש בשכל והחקירה המתמדת, המוח מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז בלימודים? האם יש סתירה בין משחק ללימודים? עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר. אם היית אומר לו בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים הוא היה מתרכז תתרכז ... לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו. דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שינוי עמדות ושכנוע, שינוי עמדות ומכירות, איך לשנות עמדות? איך ללמוד מכירות? איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד NLP? איך להצליח במכירות? השפעה על אחרים, להשפיע על אחרים, שכנוע עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למידה, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, אימון אישי בסקייפ, קואצינג מומלץ בנושא למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7178 שניות - עכשיו 17_06_2025 השעה 02:15:09 - wesi1