... של מנטורים, מניפולציות שיווקיות של מנטורים, שקרים של גורואים, טעויות בשיווק עצמי,
איך למכור את עצמך? לתת ללקוח להשתמש
במוצר בחינם, החיסרון של הלקוח, הכאב של הלקוח, התועלת של הלקוח, להתנסות
במוצר בחינם,
לשווק את עצמי איך לזהות מנטורים וגורואים שמרמים אתכם? בעולם שבו קיימים מנטורים רבים, גורואים ואנשי הדרכה, קיימת גם לא מעט מניפולציה. רבים מהם
מוכרים אשליות, הבטחות גדולות להצלחה, עושר ואושר, אבל בפועל אינם נותנים פתרון אמיתי ומועיל. לכן, כדי לא ליפול בפח, חשוב להבין כיצד לזהות את הסימנים שמעידים על כך שמישהו מנסה לרמות אתכם או
למכור לכם
מוצר חסר ערך. האם כל מי
שמוכר ידע הוא בהכרח נוכל? התשובה היא לא בהכרח. לא כל אדם
שמוכר לכם ידע או הדרכה מנסה להונות אתכם. אך אליעד כהן מסביר, כי יש סימנים ברורים שבעזרתם תוכלו לזהות אנשים שעושים זאת מתוך אינטרס שלילי או אישי. בין אם ... התמקדות יתרה של אותם מנטורים בבעיה של הלקוח, במקום בהצעת פתרונות מעשיים וברורים. כאשר מנטור או גורו רוצה
למכור לכם
מוצר, הוא עשוי להדגיש שוב ושוב כמה החיים שלכם קשים: כמה רע להיות שכיר. כמה אתם מתוסכלים בעבודה. כמה מצבכם הנוכחי הוא בלתי נסבל. כמה האנשים סביבכם ... באמת מה הוא. למה מנטורים לא נותנים פתרונות ברורים ומדויקים? לדברי אליעד כהן, הסיבה העיקרית לכך היא
שהמוצרים שהם
מוכרים הם לרוב לא איכותיים, לא באמת יעילים, או פשוט חסרי ערך ממשי. אם
המוצר היה באמת יעיל, לא הייתה להם סיבה לא להציע אותו להתנסות. הם לא רוצים שתגלו
שהמוצר לא עוזר ולכן נמנעים מלתת לכם גישה אליו מראש. לדוגמה, אם יש לכם
מוצר שבאמת פותר בעיות, הדרך הכי טובה
לשווק אותו תהיה לתת לאנשים להתנסות בו, לפחות באופן חלקי: ספר טוב יציע תספורת חינם או בהנחה. חברה המציעה שירות טלוויזיה תיתן חודש ניסיון בחינם.
מוכר מזון יציע טעימות חינם ללקוחות.
מוכר רכב ייתן אפשרות לנסיעת מבחן לפני הרכישה. איך עושים שיווק נכון ואמיתי? אליעד מסביר ששיווק אמיתי ואפקטיבי נובע מתוך אמונה אמיתית
במוצר שלכם. כאשר אתם משוכנעים בערך של מה שאתם מציעים, הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לתת ללקוח לחוות את התועלת בעצמו. אם אנשים משתמשים
במוצר ונהנים ממנו, הם ירצו להמשיך ולשלם עליו. מצד שני, אם
המוצר שלכם גרוע או בינוני, ואתם מפחדים לתת לאנשים להתנסות בו מחשש שיבינו שאין בו ערך, אז תהיו חייבים להשתמש בשיטות מניפולטיביות כגון התמקדות בכאב, ... להראות לו פתרון ברור ויעיל. מה ההבדל בין שיווק הוגן לשיווק מניפולטיבי? ההבדל המשמעותי הוא הגישה ללקוח
ולמוצר: שיווק הוגן מתמקד בפתרונות מעשיים וברורים, מאפשר התנסות, מוכיח
שהמוצר עובד באמת, לא מפחד לתת ללקוח להחליט בעצמו. שיווק מניפולטיבי מתמקד ביצירת תחושת כאב, חוסר וסבל אצל הלקוח, מדגיש בעיות ומגדיל אותן, ואינו מספק פתרון ... וישיר. מדוע שיטות מניפולטיביות כל כך נפוצות? אליעד מסביר ששיטות אלו נפוצות כל כך, כי אנשים רבים משווקים
מוצרים חסרי ערך אמיתי, או כאלה שהם עצמם לא מאמינים בהם. הדרך היחידה שנותרה להם כדי
למכור, היא לגרום לאנשים להרגיש חוסר, כאב או תסכול כל כך גדול עד שירצו לקנות את החלום ולא את המציאות. לסיכום: כיצד לבדוק אם מנטור או גורו מנסה לרמות ... או גורו, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: האם הוא מציע פתרון ברור, מעשי ונגיש? האם הוא מאפשר לכם להתנסות
במוצר או בשירות שלו לפני הרכישה? האם הוא מדגיש רק בעיות, כאב ותסכול ללא פתרונות? האם הוא מדבר בעיקר על חלומות מעורפלים או על פעולות פרקטיות? אם הוא מדגיש רק כמה רע לכם ולא נותן לכם פתרון ברור, זה סימן מובהק לכך שמדובר בשיטה מניפולטיבית, והדבר היחיד שהוא
מוכר לכם הוא אשליה. מניפולציות של מנטורים שקרים של מנטורים איך לזהות רמאים בתחום ההצלחה? שיווק אמיתי לעומת שיווק כוזב איך לקבל החלטות נכונות? איך ... בחיים באמת? איך לזהות רמאויות של מנטורים וגורואים? בעולם השיווק וההדרכה האישית, יש לא מעט אנשים שמנסים
למכור חלומות - בין אם מדובר בכסף, בהעצמה אישית או בהצלחה מקצועית. לעיתים, זה נעשה בדרכים הגיוניות והוגנות, אך במקרים רבים, מדובר בשיטות שמטרתן להוליך ... רק בניפוח האגו של הדמות שמובילה את התהליך. כך או כך, הרמאות קיימת, וכדאי לדעת איך לזהות אותה. האם כל מי
שמוכר ידע מרמה אתכם? אולי גם אני מרמה אתכם? אולי יש לי כוונה נסתרת? ייתכן, אבל זה לא סותר את מה שאני אומר כאן. המטרה היא לעזור לכם להבין את השיטות שבהן ...