אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ללמד ✔ליקוטי מוהרן ח"א נג, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית, איך להיות יותר חכם? לא לחסום אנשים בפייסבוק, טרולים בפייסבוק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליקוטי מוהרן ח"א נג, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית, איך להיות יותר חכם? לא לחסום אנשים בפייסבוק, טרולים בפייסבוק, איך לפתח את השכל? איך לממש את הפוטנציאל השכלי שלך?
איך להגיע לשלמות שכלית ולהיות יותר חכם?

הנושא המרכזי שאליעד כהן מסביר בהרצאה זו מבוסס על תורה נ"ג מתוך ליקוטי מוהר"ן חלק א', שעוסקת בחמישה דברים שמבדילים בין הדעת האנושית לדעת האלוהית. אליעד מדגיש שהדרך לפתח את השכל ולהגיע לשלמות השכלית קשורה ביכולת ללמד אחרים, במיוחד כאלה שמתנגדים או מערערים על ההבנה שלך. אליעד מסביר שככל שאדם מתאמץ להסביר את הדברים שהוא מבין לאחרים, הוא נאלץ להתמודד עם שאלות והתנגדויות, וכך הוא מצליח להעמיק את ההבנה של עצמו ולהשיג שלמות בדעת.

איך הוראה לאנשים אחרים גורמת לך להיות יותר חכם?

לפי ההסבר של אליעד כהן, הדרך להגיע לשלמות שכלית היא באמצעות הפצת ידע ולימוד לאחרים. כאשר אדם מבין רעיון מסוים ומנסה ללמד אותו אנשים אחרים, הוא נתקל בשאלות, התנגדויות, וקושיות. כל פעם שהתלמיד או המאזין מתנגד או לא מסכים איתו, המורה נאלץ לחדד את הסבריו, להעמיק את ההבנה שלו ולמצוא דרכים נוספות להסביר. מצב זה מאלץ את האדם לחזק את השכל שלו ולהבין לעומק את מה שהוא כבר חשב שהוא יודע. בכך שהאדם מסביר לאחרים, הוא למעשה מפתח ומחדד את השכל של עצמו.

מהו תלמיד הגון ואיך הוא עוזר לך להתפתח שכלית?

אליעד כהן מסביר שהמושג "תלמיד הגון" הוא לא בהכרח מי שמסכים איתך בכל דבר. דווקא תלמיד הגון הוא זה שמקשה עליך, מעלה התנגדויות ומאלץ אותך להסביר את הרעיונות שלך באופן עמוק ויסודי יותר. התלמיד ההגון הוא אדם שאיננו מסכים באופן אוטומטי עם מה שאתה אומר, אלא מתנגד ושואל שאלות קשות. כאשר אתה מתמודד עם ההתנגדויות האלו, אתה נאלץ למצוא תשובות ולהוכיח שהתפיסה שלך נכונה. בדרך זו השכל שלך מתפתח ומגיע לרמות חדשות של הבנה.

מדוע אסור לחסום אנשים בפייסבוק ואיך טרולים עוזרים להתפתחות השכלית שלך?

אליעד מדגיש שלא מומלץ לחסום אנשים בפייסבוק, אפילו אם הם טרולים, כי דווקא האנשים שמתנגדים לך הם אלה שעוזרים לך להתפתח שכלית. הנטייה האנושית היא לרצות לדבר עם אנשים שמסכימים איתך, משום שזה נוח וקל, אבל אם אדם רוצה באמת לפתח את השכל שלו ולהגיע לרמה גבוהה יותר של הבנה, עליו דווקא לרדוף אחרי אלו שלא מסכימים איתו, לדבר איתם, ולהתמודד עם השאלות ועם ההתנגדויות שלהם. לפי אליעד, הטרולים או המתנגדים הם "התלמידים הכי טובים" כי הם מעוררים שאלות ואתגרים שכליים.

מהם חמשת הדברים שמבדילים בין דעת האדם לדעת אלוהים?

אליעד כהן מסביר את חמשת הדברים שרבי נחמן מברסלב מזכיר בליקוטי מוהר"ן, אשר מפרידים בין השכל האנושי לשכל האלוהי:
  • הדבר הראשון

    אדם יכול לחשוב רק על מחשבה אחת בכל רגע, בעוד שהאל יכול לחשוב מחשבות רבות בו - זמנית.
  • אלוהים יודע דברים לפני שהם קיימים בפועל, בניגוד לאדם שיודע דברים רק כשהם כבר קיימים.
  • הדעת האלוהית יכולה להקיף דברים אינסופיים, שאין להם תכלית, בניגוד לאדם שמוגבל להבין רק דברים סופיים.
  • אצל האלוהים אין הבדל בין פוטנציאל ובין מציאות ממשית, בעוד שאצל אדם יש הבדל משמעותי בין מחשבה על דבר לבין המימוש שלו בפועל.
  • אלוהים יודע דבר בזמן שהוא עוד במצב של "אפשרות", עוד לפני שהוא הופך למציאות, בעוד האדם יודע דבר רק כאשר הוא קיים באופן ממשי.
אליעד מסביר שחמשת ההבדלים האלו הם ביטויים שונים של רעיון ההפכים: כאשר שני ההפכים הופכים להיות זהים, ניתן לעשות הכל. ברגע שהאדם מגיע לשלמות דעת, הוא...
להיות יותר חכם להסביר לאחרים טרולים איך להיות יותר התנגדויות נשים בפייסבוק יכולת לאמן את המוח איך להיות חכם התאמצות שאלה 5 דברים 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו facebook איך להיות איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לממש איך לממש את הפוטנציאל השכלי שלך איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אישה בפייסבוק בחורה בפייסבוק בחורות בפייסבוק בנות בפייסבוק דברים שנבדל מדעו ממדענו הפוטנציאל השכלי הפצה הפצה רוחנית השכל התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חכם חשיבה הגיונית חשיבה מדעית טרולים טרולים בפייסבוק יותר חכם יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כיצד לפתח את השכל כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לא לחסום אנשים בפייסבוק לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר להיות יותר חכם לחסום אנשים לחסום אנשים בפייסבוק לחשוב בהיגיון ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חא ליקוטי מוהרן חא נג ללמד ללמד תלמידים למידה לממש לממש את הפוטנציאל לממש את הפוטנציאל השכלי שלך לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מדע מדענים מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מישהי בפייסבוק נבדל מדעו ממדענו נשים בפייסבוק פוטנציאל פוטנציאל שכלי פוטנציאליות פייסבוק פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רוחני רוחניות שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תלמיד תלמידים תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
האם הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול
האם הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול
... הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול האם הסנדלר יכול ללכת יחף? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם אדם יכול ללמד אחרים משהו שהוא עצמו לא הצליח לבצע. זו שאלה שעולה בתחומים רבים, כמו אימון אישי, הצלחה עסקית, רוחניות, ופסיכולוגיה. האם מאמן כושר חייב להיות בכושר כדי ללמד? אליעד כהן מציג את השאלה באמצעות דוגמה של מאמן כושר שמן שרוצה להיות רזה, אך אינו מצליח לרזות בעצמו. הוא שואל האם המאמן הזה יכול ללמד מישהו אחר איך להיות רזה. לפי ההסבר, אדם הנמצא במצב מסוים ולא מצליח לשנות אותו, ככל הנראה לא יוכל ללמד אדם אחר בדיוק באותו מצב להשתנות. אבל אם האדם האחר נמצא ... יכולת הוראה טובה. הוא מביא דוגמה של בעלי חיים: חתול או צבי רצים במהירות גדולה, אך אינם יכולים ללמד אדם איך לרוץ, כי חסרה להם היכולת להסביר. כך גם אנשים ... להצליח ויכול לשחזר ולהסביר זאת לאחרים. למשל, משה רבנו שהגיע לרמה רוחנית גבוהה מאוד, לא בהכרח יכול ללמד אחרים להגיע לאותה רמה, אם הדרך שלו הייתה אקראית ולא מבוססת על הבנה סיבתית. האם אדם עני יכול ללמד אותך איך לעשות כסף? אליעד כהן מסביר שיש נטייה להניח ... פרמטרים מרכזיים לבחירת מורה או מאמן: אדם שנמצא בדיוק באותו מצב שלך ואינו מצליח לצאת ממנו - לא יוכל ללמד אותך לצאת מהמצב. אדם שיצא ממצב דומה לשלך בדרך סיבתית ויודע בדיוק איך עשה זאת - יוכל ללמד אותך. אדם שמצבו שונה לחלוטין, גם אם הפוך, עדיין יכול ללמד אותך, בתנאי שהוא מבין את התהליך ויודע להסביר אותו. לדוגמה, אדם נכה יכול ללמד אנשים לרוץ אם הוא חקר את הנושא והבין לעומק את העקרונות ... לאדם את אותה מגבלה בדיוק כמו לך והוא לא הצליח להתגבר עליה, הוא לא יוכל לעזור לך. האם מי שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול? לפי אליעד, התשובה מורכבת. אם אדם סובל מאותה בעיה בדיוק ולא מצליח לפתור אותה, הוא לא יוכל ללמד אותך לפתור את הבעיה שלך. אבל אם אדם סובל מבעיה דומה אך ... יחף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח? איך לבחור מאמן אישי? האם הצלחה היא תמיד מקרית? האם אדם עני יכול ללמד איך להתעשר? איך יודעים אם מאמן יכול באמת לעזור? ממי ... פסיכולוג צריך ללכת לפסיכולוג? האם מאמן כושר חייב להיות בכושר? האם מישהו שלא מסוגל לעשות משהו יכול ללמד אחרים לעשות את אותו הדבר? האם הסנדלר הולך יחף? האם הרופא יכול להיות חולה? האם משה רבנו יכול ללמד אותך לראות את אלוהים? משה רבנו לא נכנס לארץ, מורים ...
למה הדרכת אנשי מכירות *גרועה* לעסק שלך? מה *רע* בלשפר את אנשי המכירות? למה *לא* ללמד את אנשי המכירות למכור יותר טוב? למה *לא* כדאי ללמד את אנשי המכירות למכור? האם כדאי לעשות הדרכת מכירות לאנשי מכירות? טעויות של מנהלי שיווק ומכירות, האם להשקיע בשיווק או במכירות? איך למכור בלי איש מכירות? האם להשקיע במכירות או בשיווק? איך ללמד את איש המכירות? איך לשפר את אנשי המכירות? אימון מכירות לאנשי מכירות
... הדרכת אנשי מכירות גרועה לעסק שלך? מה רע בלשפר את אנשי המכירות? למה לא ללמד את אנשי המכירות למכור יותר טוב? למה לא כדאי ללמד את אנשי המכירות למכור? האם כדאי לעשות הדרכת מכירות לאנשי מכירות? טעויות של מנהלי שיווק ומכירות, האם להשקיע בשיווק או במכירות? איך למכור בלי איש מכירות? האם להשקיע במכירות או בשיווק? איך ללמד את איש המכירות? איך לשפר את אנשי המכירות? אימון מכירות לאנשי מכירות והפעם אדבר על אחת הטעויות המרכזיות של מנהלי שיווק ומכירות. ואסביר על טעות קריטית בתיעדוף שבין שיווק ומכירות. ואסביר משהו שחייבים לזכור כאשר רוצים ללמד את איש המכירות למכור, וכאשר רוצים לעשות הדרכת מכירות לאנשי המכירות וכולי. ומה שצריך לדעת זה, שכאשר אתה משקיע באנשי המכירות שלך, לשפר אותם וללמד אותם למכור, הרי שבעצם אתה בעצם משקיע בעסק של מישהו אחר, לעומת השקעה בשיווק של העסק שלך, שבה אתה משקיע בעסק של עצמך. ואני אסביר. כדי שהלקוח יקנה, הוא צריך לקנות. וזה תלוי בכל ... כדי למכור אותו, צריך גם ידע ספציפי אבל גם יכולת רגשית ספציפית. ומכל שכן, שלא כל אחד יכול ללמד כל אחד למכור. ולפעמים המחסום הוא רגשי וכולי. ולכן, השקעה באיש מכירות, לא בהכרח תביא תועלת בטווח הרחוק, כי לא בהכרח שאפשרי ללמד כל אחד למכור, גם אם כן אפשרי לשפר אולי קצת אולי הרבה, אבל לא בטוח שכמכלול יהיה ניתן ללמד את איש המכירות למכור לשביעות רצון מנהל המכירות. וגם בהיבט הזה, השקעה בשיווק של העסק שלך, אם הוא נעשה נכון, זאת השקעה יותר בטוחה מאשר להמר על השקעה בתהליך של לשפר את איש ...
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
... מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים מהי הדרך הטובה ביותר ללמד וללמוד? ההרצאה עוסקת בשיטות יעילות ללימוד, במיוחד בהוראת מתמטיקה וגיאומטריה, תוך התמקדות בהבנת תהליכים סיבתיים בהוראה. המרצה מציין את השאלה החשובה: האם אנחנו יודעים ... מעשית, ולוודא שהתלמיד מבין את כל שלב בפתרון הבעיה. איך נוכל ללמד את התלמידים בצורה יותר טובה? ההוראה לא צריכה להסתפק בהסברת הנושא בלבד. חשוב שגם התלמידים יבינו את הסיבה מאחורי כל פעולה שהם עושים. ברגע שהתלמיד מבין למה הוא עושה ... שיתאימו לרמתו, תוך קפיצה מבעיה לבעיה והבאת דוגמאות תואמות. איך ללמד מתמטיקה? טיפים ללימוד גיאומטריה? איך להסביר חומר לתלמידים? הדרכת מורים במתמטיקה הבנת יסודות מתמטיים ...
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
... לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי למה עדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא השאלה הידועה: האם עדיף ללמד אדם לדוג או לתת לו דגים מוכנים? התשובה אינה פשוטה, משום שיש מספר אפשרויות ומניעים שונים מאחורי הבחירה הזו. אליעד מציין שלעתים אדם שרוצה ... לראות אותך יותר, יכול או לא לתת לך דגים בכלל (כדי שתסבול וייעלם) או דווקא כן ללמד אותך לדוג, כדי שלא תטריד אותו יותר ותהפוך לעצמאי. כלומר, הפעולה של ללמד אדם לדוג לא תמיד נובעת מרצון טוב או נדיבות. לפעמים זו דרך מנומסת להיפטר ממישהו, ולפעמים דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו. האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו? אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה אם נשים חתול או יתוש לצד בני אדם, ברור שהיתוש והחתול ירוצו הרבה יותר מהר. אולם, זה עדיין לא ... לגובה מהקופץ הטוב ביותר. אולם, לא תמיד מומחה כזה יוכל לעזור, כיוון שהיכולת ללמד דורשת הבנה עמוקה של תהליך הלמידה והיכולת לפרק את הפעולות למרכיבים פשוטים וברורים. האם הכרחי לדעת לבצע פעולה כדי ללמד אותה? אליעד מתייחס לשאלה אם אפשר ללמוד ממישהו שרק מסביר ולא יודע לבצע בפועל. הוא מסביר שזו אפשרות קיימת אך תלויה במטרה של הלימוד. אם המטרה ... התהליך, אז יכול להיות שאדם שלא מבצע היטב בפועל אבל מבין היטב את התיאוריה יכול ללמד מצוין. אבל אם המטרה היא ללמוד לעשות בפועל, אז עדיף אדם שגם יודע להסביר וגם יודע לבצע בעצמו. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו יש אנשים שחושבים שהם ... לבצע. מצד שני, הוא מדגיש שיש אנשים שמסוגלים לנתח את התהליך בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם. מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין יכולת הסברה? אליעד מציין כי אנשים נוטים בטעות ... שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן. לפעמים אנשים ישאלו מאיפה יש לו ביטחון לדבר אם הוא בעצמו לא עשה את ... המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא בעיקר את יכולתו לנתח את התהליך, להסביר אותו, ... מעשית ליכולת הוראה מי יכול להיות יועץ מקצועי טוב? האם חייבים ניסיון מעשי כדי ללמד? מדוע מקובל לומר שעדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? ישנה תפיסה רווחת שלפיה אם אדם רק נותן דגים למי שזקוק להם, הוא משאיר אותו תלוי ומחויב לחזור שוב ושוב כדי לקבל עוד ... לא מחויב. כי ייתכן שהוא פשוט רוצה שלא תחזור לבקש ממנו עוד דגים, ובכך הוא בוחר ללמד אותך לדוג כדי להיפטר ממך. מצד שני, מי שבאמת דואג לך גם ירצה ללמד אותך לדוג. לכן לשאלה מדוע עדיף ללמד לדוג מאשר לתת דגים, לפעמים זה נובע מרצון טוב כן לעזור, ולפעמים מסיבה הפוכה לגמרי, כדי לא לראות אותך יותר. מדוע מומחיות בתחום אינה מעידה בהכרח על יכולת ללמד אותו? יש אנשים שמצטיינים בתחום כלשהו, אבל מתקשים להסביר לאחרים כיצד להגיע לאותה רמה. לדוגמה, אם עורכים תחרות ריצה ומציבים בה חתול או יתוש, ... יודע להסביר במילים כיצד שוחים. המומחיות המעשית של מישהו לא אומרת שהוא יודע ללמד. פעמים רבות אדם שזכה במקום ראשון בעולם בתחום מסוים דווקא אינו מסוגל לפרק את המיומנות שלו לתתי שלבים, או אינו יודע לבצע התאמה לתלמיד הספציפי. האם נדרש ללמד דוגמה או חובה לדעת לבצע אותה בעצמי? ש: אולי יש מי שיודע רק להסביר, אבל לא ממש יודע לבצע בפועל? זה יכול להספיק? אליעד: תלוי במטרה. אם המטרה ... לא בהכרח מלווה ביכולת לנתח ולהסביר את השלבים הדרושים כדי להגיע לאותה רמה. כדי ללמד מישהו לדוג (או לבצע כל מיומנות אחרת), לא מספיק לדעת לעשות זאת היטב, אלא חשוב להבין את כל התת - תהליכים של המיומנות ולהתאים אותם לתלמיד. ש: ... העיקרית היא שאין קשר הכרחי בין היכולת לבצע דבר מה ברמה גבוהה לבין היכולת ללמד אותו לאחרים. מי שרוצה ללמוד לדוג דגים, נדרש למצוא אדם שגם מבצע היטב וגם מסוגל לפרק ולהסביר את התהליך עבור התלמיד הספציפי. הישגים גבוהים אינם ... בכל מקרה בא נתקדם, המהות של מה שאמרתי היא כדלקמן זה שמישהו יודע לדוג דגים ובא ללמד אותך לדוג דגים זה עדיין לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לדוג דגים זה הכל, זה שמישהו נגיד לדוגמה הצליח בעסקים זה לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לעשות עסקים זה לא מחויב. ובמה זה תלוי בעד כמה אותו דייג דגים יודע לנתח את התהליכים והתת תהליכים והתת תהליכים של לדוג דגים וגם לעשות להם ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
... מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים איך להתמודד עם פחד וחרדה בשיעור ראשון כשלמדתי מורים חדשים? אליעד כהן מתחיל את ...
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
... לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית איך ללמד אחרים יכול לפתח את החשיבה שלך? אחת הדרכים החשובות ביותר לפיתוח החשיבה וההבנה, לפי אליעד כהן, היא ללמד אחרים את מה שאתה כבר יודע. ההסבר הפשוט והברור ביותר שהוא נותן לכך הוא דימוי של ... הוא מתייחס באהדה רבה, ומציין שחשוב מאוד לרדוף ולחפש אותם באופן פעיל, ולא להסתפק בתלמידים שמסכימים ומנידים בראשם בהבנה ללא התמודדות אמיתית עם התוכן. האם ללמד הוא הדרך הטובה ביותר לבדוק הבנה עצמית? דרך נוספת שדרכה אליעד כהן מסביר את ... אותו לאחרים. אליעד נותן דוגמה פשוטה וברורה בנושא לימוד אנגלית: נניח שאתה מורה לאנגלית, ואתה רוצה לדעת אם באמת הבנת חומר מסוים. הדרך לבדוק זאת היא לנסות ללמד את החומר לאחרים. אם הצלחת להסביר בצורה טובה, הגיונית וברורה, הרי שהבנת בעצמך את החומר. לעומת זאת, אם אתה לא מצליח להסביר לאחרים באופן ברור, סימן שגם ההבנה שלך עדיין אינה שלמה או עמוקה מספיק. מדוע אנשים רבים נמנעים מללמד? אליעד כהן מתייחס גם לתופעה נפוצה שבה אנשים מתחמקים מללמד אחרים, בתירוצים שונים כמו: אין לי זמן, אני לא פנוי לזה כרגע, וכדומה. הוא מציין שאנשים נוטים להתחמק מכיוון שהלימוד לאחרים חושף את נקודות החולשה ואת אי - ההבנות שלהם עצמם. לפי דבריו, ללמד אחרים הוא תהליך שדורש מאמץ שכלי משמעותי וחשיפה של המקומות שבהם אולי האדם עצמו ... הרוחני של לימוד לאחרים, ומצטט בהקשר זה את רבי נחמן מברסלב שאמר כי מי שרוצה להשלים את הדעת שלו באמת חייב לרדוף אחרי תלמידים מתאימים. כלומר, הפעולה של ללמד אחרים אינה רק פעולה אינטלקטואלית, אלא גם פעולה רוחנית עמוקה. כאשר אדם מלמד, ... אלו שהיו לו קודם לכן, בזכות שאלות חדשות והיבטים נוספים שהתלמידים מגלים לפניו. בכך מתקיים מעגל שלם של העברת ידע, קבלת ידע נוסף והרחבת ההבנה והחשיבה. איך ללמד על מנת ללמוד? מהי הפצה רוחנית? איך לפתח את ההבנה שלי? מה זה תלמידים הגונים? למה ללמד אחרים עוזר להבין טוב יותר? ...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... חכם? זה שמלמד את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא יודע ללמד היטב, הרי שהוא לא מסוגל ללמד את מה שהוא יודע, את כל האנשים שיש בעולם. כי ישנם בעולם אנשים שיכולת התפישה השכלית שלהם היא לא גבוהה, או שהיא שונה מהמקובל, והאדם לא יודע איך ללמד את מה שהוא יודע, את כל שאר בני האדם. וכל שכן, שהאדם לא יודע ללמד את כל הדברים. כי כל אחד מבין בתחום כלשהו. ואין מי שהוא מבין בכל התחומים באותה המידה. ואף אחד לא יכול ללמד את כל בני האדם, את כל התחומים שיש בעולם. כי לא כולם מסוגלים להבין כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת ... פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים ... ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז ... באותה הצורה. ומי שהוא חכם ורואה את השכל שיש בכל דבר, הוא גם לומד מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל ... להלביש את כל סוגי השכל שיש בעולם, בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי גם ... המשוגע חושב בהיגיון כלשהו ובצורת מחשבה כלשהי. כפי שכבר ביארתי עניין זה בהרחבה. ומי שהוא מספיק חכם, שהוא מבין את שורש השכל שיש בכל דבר, על ידי זה הוא יכול ללמד גם את המשוגע הגדול ביותר, את השכל הגדול ... רק בדרך מסוימת לפי דעתו של המנהיג. והוא לא יכול ולא יודע להוביל את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד וללמוד מכל אחד ואחד. ...
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
... מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים איך לבחור מורה רוחני וממי באמת כדאי ללמוד? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו ... חייב לדעת הכל כדי ללמד? אליעד מתייחס לשאלה האם אדם צריך לדעת את כל האמת המוחלטת כדי שיהיה ראוי ללמד אחרים. הוא מסביר שיש יתרונות וחסרונות לאדם שמלמד, גם אם אינו יודע את הכל. לדוגמה, אם אדם יודע רק 70% מהחומר ומלמד ... הוא עלול להרגיש בנוח ללמד את מה שהוא כבר יודע במקום להעמיק את הידע שלו. עם זאת, אליעד מבהיר גם שיש יתרון בלימוד אפילו חלקי, כי התלמידים ... לתקן אותו בהמשך. האם ללמד אחרים מקדם את הלומד? אליעד מסביר שלימוד אחרים יכול לעזור ללומד לחדד את ההבנה שלו. לדוגמה, אם אדם חושב שהוא כבר ... נושא מסוים והוא מתחיל ללמד אחרים, הוא יכול לגלות מהר מאוד היכן נמצאים הפערים בידע שלו. מצד שני, אליעד מזהיר שלפעמים, כאשר התלמידים מחמיאים ... לחלוטה, עליו לנסות ללמד אנשים אחרים ולהפוך גם אותם למאושרים. כאשר ייכשל במשימה, הוא יגלה את הפערים שיש לו בידע ובהבנה. בסופו של דבר, לפי ...
סכיזופרניה ושמיעת קולות, איך לגרום לסכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לגרום לסכיזופרן להפסיק לשמוע קולות? איך ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לרפא סכיזופרן? משפחה של סכיזופרן, ללמד מישהו לחשוב בהיגיון, פסיכיאטריה
סכיזופרניה ושמיעת קולות, איך לגרום לסכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לגרום לסכיזופרן להפסיק לשמוע קולות? איך ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לרפא סכיזופרן? משפחה של סכיזופרן, ללמד מישהו לחשוב בהיגיון, פסיכיאטריה
... ושמיעת קולות, איך לגרום לסכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לגרום לסכיזופרן להפסיק לשמוע קולות? איך ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לרפא סכיזופרן? משפחה של סכיזופרן, ללמד מישהו לחשוב בהיגיון, פסיכיאטריה מה הגורם המרכזי לסכיזופרניה ולשמיעת קולות? הגורם המרכזי לכך שאנשים חווים סכיזופרניה, הזיות או שמיעת קולות ... את מצבו. הסיבה לכך היא שהמוח של האדם הסכיזופרן לא פתוח בשלב זה לחשיבה הגיונית ישירה על ההזיות שלו. כיצד אפשר ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון בדרך עקיפה? הדרך האפקטיבית לעזור לאדם סכיזופרן היא באמצעות לימוד החשיבה ההגיונית בדרך עקיפה. במקום להתווכח איתו ... לו: למה אתה עושה את זה ככה? מה ההיגיון פה?, ולהמליץ לו על דרך הגיונית יותר, תוך עידוד החשיבה ההגיונית. לא המטרה ללמד אותו רק להכין אוכל, אלא שהמוח שלו יתרגל לחשוב בצורה של סיבה ותוצאה, עובדה ופירוש, וכך ההיגיון יחלחל גם לתחומים הבעייתיים יותר שלו. איך ... שליטה, נעודד את ההבנה שהוא שולט בעצמו. כך באופן הדרגתי הוא יתחיל להכיר בכך שאין מישהו אחר ששולט בו. איך נכון ללמד חשיבה הגיונית? כשמלמדים אדם חשיבה הגיונית, יש לשים לב לאיזון בין לתת לו דגים לבין ללמד אותו לדוג. הכוונה היא שאם רק נותנים לאדם את הפתרונות המוכנים (דגים), הוא לא מפתח חשיבה עצמאית, אלא רק זיכרון. מצד שני, אם מאלצים אותו ... כשמדובר במשפחה שיש בה אדם סכיזופרן, על בני המשפחה למצוא תחומי עניין שהסכיזופרן רוצה ומוכן לדבר עליהם, ואז ללמד אותו חשיבה הגיונית דרך תחומים אלה. לדוגמה, אם הוא רוצה לסדר את החדר, אפשר להסביר לו מה ההיגיון לסדר בצורה מסוימת. אם הוא רוצה לבנות משהו ... או ההזיות עצמן. ככל שהאדם יתרגל לחשיבה הגיונית, כך תהליך הריפוי יהיה טבעי ואפקטיבי יותר. איך לרפא סכיזופרניה? איך ללמד לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך להתמודד עם שמיעת קולות? טיפול בסכיזופרניה שיטות לטיפול בהזיות איך לעזור לסכיזופרן במשפחה? ...
ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים
ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים
... שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד ... איך להתמודד עם דחיית סיפוקים באופן טוב ובריא. איך להתמודד עם מרדנות של ילדים איך ללמד ילד לדחות סיפוקים שליטה בכעסים אצל ילדים הצבת גבולות לילדים הדרכת הורים וחינוך ... מזדהה יותר מדי עם הסבל האפשרי של הילד, הוא משדר לילד שיש סיבה אמיתית לסבול, במקום ללמד אותו שהוא מסוגל גם לדחות סיפוקים בלי להיפגע. איך אמפתיה מוגזמת פוגעת ביכולת להציב ... להיכנס למאבקים ארוכים או לתחושות אשמה מוגזמות. איך להתמודד עם מרדנות של ילדים איך ללמד ילד לדחות סיפוקים שליטה בכעסים אצל ילדים הצבת גבולות לילדים הדרכת הורים וחינוך ... איך להציב גבולות לילדים? איך לסרב לילד? איך לומר לא לילד? איך להגיד לא לילד? איך ללמד ילד לשלוט בכעס? איך להגיד לא ולהישאר בחיים? איך להגיד לא בלי להרגיש אשם? איך לסרב ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליקוטי מוהרן ח"א נג, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית, איך להיות יותר חכם? לא לחסום אנשים בפייסבוק, טרולים בפייסבוק, איך לפתח את השכל? איך לממש את הפוטנציאל השכלי שלך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ללמד, איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ללמד, איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן שיווקי, אימון אישי לילדים, טיפול אישי מומלץ בנושאי ללמד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.2969 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 15:01:57 - wesi1