אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ללכת ✔מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל ✔ מה היתרונות של מדיטציה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:29מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות?

אליעד כהן מסביר כי מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות הן טכניקות שונות שמטרתן להביא להבנה עמוקה יותר של העצמי ושל המציאות. מדיטציה שמבוססת על התבוננות פנימית עוזרת לאדם להבין טוב יותר מי הוא ומה הוא חווה. לעומת זאת, מדיטציית מנטרות מבוססת על חזרה על מילים או צלילים, במטרה לצאת מגבולות השכל ולחוות מצבים של "אין" או של שקט פנימי מוחלט.

מדוע מנטרה יכולה להיות מועילה למרות שהיא נראית מזויפת?

למרות שיש כאלה הטוענים ששינון מנטרה הוא מעין "זיוף" או בריחה מעצמך, אליעד מדגיש כי הערך בשינון מנטרה הוא בכך שהיא נותנת פרספקטיבה שונה על השכל. כאשר חוזרים על מנטרה באופן מתמשך, היא "דופקת" את השכל הרגיל ומאפשרת לאדם לחוות מצב אחר, מצב שבו המחשבה אינה נתפסת כמוחלטת או כיחידה נכונה. כתוצאה מכך, כשחוזרים לחשוב בצורה רגילה, ניתן להסתכל על הדברים מנקודת מבט חדשה ולהטיל ספק במוחלטות של השכל.

לדוגמה, אם אדם שינן מנטרה והגיע למצב שבו המחשבות התפוגגו, הוא חווה תחושה של "אין" או חוסר הבדל. החוויה הזו עשויה לסייע לו להטיל ספק גם בתהליכים השכליים היומיומיים, מכיוון שהוא מכיר מניסיונו מצב שבו החשיבה הרגילה אינה פועלת. כך, המנטרה נותנת לאדם נקודת יחוס חדשה שמאתגרת את תפיסתו הקבועה על השכל ועל המציאות.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין שינון מנטרות?

אליעד מפרט את ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרות. ויפאסנה מתמקדת בשתיקה מוחלטת ובהתבוננות בתחושות הפיזיות והנפשיות, בלי לתת לשכל מקום מרכזי בתהליך. לעומת זאת, בשינון מנטרות האדם חוזר שוב ושוב על מילה או צליל במטרה להרחיק את עצמו מהשכל המוגבל. עם זאת, הוא מסביר כי גם בשינון מנטרות וגם בויפאסנה המטרה הסופית דומה: להגיע למקום של "אין שכל" או של הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה רגילה.

אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של "אי - ידיעה", מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו.

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה או המנטרה?

אליעד כהן מציין כי אף על פי ששימוש בשכל יכול לעזור בשלבים הראשונים, השכל עצמו מהווה מכשול בשלב מסוים בדרך להבנה עמוקה. ההבנה העמוקה ביותר מתרחשת דווקא כשהשכל "נכבה" לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין.

הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק "חצי - אמיתית" או חלקית.

איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה?

כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם צריך להגיע למצב קיצוני שבו הוא מאבד לחלוטין את תחושת הקיום העצמי. אליעד מתאר זאת כמצב שבו "אתה משוגע יותר מכל המשוגעים בעולם", מצב שבו אפילו ההכרה של האדם בקיומו העצמי נמחקת לחלוטין. הוא אומר כי רוב האנשים לא באמת מגיעים למצב זה, ולכן אינם משיגים הבנה עמוקה באופן מוחלט.

לדוגמה, אם מישהו משנן את המנטרה עד כדי כך שכל מחשבה אחרת נמחקת, האדם יגיע למצב שבו תחושת ה"אני" שלו תיעלם לגמרי. באופן דומה, מי שעושה ויפאסנה אמיתית ומוחלטת יגיע למצב שבו גם ההכרה הפיזית תיעלם, ויחד איתה תיעלם ההזדהות עם הגוף ועם התחושות.

מדוע בכל זאת מומלץ לבחור בהבנה על פני שינון מנטרה בלבד?

למרות היתרונות של מנטרה, אליעד ממליץ לאנשים ללכת בדרך של הבנה, כיוון שזה קל יותר ויציב יותר. הוא מסביר כי בשינון מנטרה האדם תלוי בפעולת השינון וכאשר הוא מפסיק אותה, המחשבות חוזרות מיד. לעומת זאת, אם האדם מגיע להבנה עמוקה של המציאות ושל עצמו, ההבנה תישאר יציבה ותמשיך ללוות אותו גם כשהוא פועל בעולם באופן רגיל.

הוא נותן דוגמה לכך שכאשר אדם קם מהכיסא לאחר ששינן מנטרה, הוא מיד חוזר לשכלו הרגיל, לעומת מי שהבין באופן מוחלט את האמת, שיכול להמשיך בפעולות היומיומיות ועדיין להישאר במצב של הבנה פנימית עמוקה.

האם תהליך מדיטטיבי יכול להיות פתרון זמני בלבד?

אליעד כהן מזהיר מפני שימוש במדיטציה או בשינון מנטרה כפתרון זמני לבריחה ממצבים לא נעימים בחיים. הוא נותן דוגמה לאדם שמשתמש במדיטציה כדי להימנע מתגובות כעס. לדבריו, פתרונות כאלה הם זמניים בלבד ובסופו של דבר האדם ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל.

בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת.
מה היתרונות של מדיטציה, מנטרות וויפאסנה?

היתרונות של מדיטציה, מנטרות, וויפאסנה, וכל תהליך של חיפוש פנימי הם רחבים ומגוונים. במהלך שיחה עם אליעד, הובהר כי כל טכניקת מדיטציה יכולה להוביל את האדם להבנה עמוקה יותר של עצמו.

מה קורה כשמתבוננים בעצמנו?

ש: מה מדיטציה נותנת?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: יש הרבה סוגים של מדיטציות, ובדרך כלל, מדיטציה שמבוססת על התבוננות עצמית עוזרת לנו להבין טוב יותר את עצמנו ואת מה שאנחנו חווים.

מה הייחודיות של מנטרה?

מדיטציה באמצעות מנטרה מבוססת על חזרה על צלילים או מילים מסוימות. אליעד מסביר כי חזרתיות על מנטרה יכולה להוציא אותנו מהשכל הרגיל ולסייע לנו לחוות חוויות של "אין" או חוויות שמחוץ לתודעה המיינסטרימית.

מה היתרונות של חזרה על מנטרה?

כאשר חוזרים על מנטרה, אנחנו בעצם דופקים את המוח ומבינים שזה לא תמיד חייב להרגיש כמו שכל מדויק. תהליך זה מאפשר לראות את השכל מפרספקטיבה חדשה, ומספק נקודת יחוס שיכולה להפרות את החשיבה שלנו.

האם המנטרה מזויפת?

במהלך השיחה, עלתה השאלה האם המנטרה היא "זיוף" או שמא היא מאפשרת להגיע לאמת פנימית. אליעד הסביר כי גם כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, עשויות להרגיש מזויפות.

מה המהות של חוויות מדיטטיביות?

ההבנה המרכזית שעלה מתוך השיחה היא שכשמתבוננים, משננים מנטרה או עושים תהליך של מדיטציה, בסופו של דבר כל טכניקת מדיטציה מובילה להבנה אחת: שהשכל שלנו מוגבל והאמת האמיתית היא מעבר לו. זה יכול להרגיש כמו חוויות של "האין" או התפוגגות, אך אלו מובילות בסופו של דבר להבנה עמוקה יותר של קיומנו ושל המציאות.

מה זה ויפאסנה?

אליעד הסביר שויפאסנה הוא תהליך של שתיקה והתבוננות פנימית, שמטרתו להיות יותר מודע לתחושות הגוף והנפש. אם במהלך ויפאסנה לא חושבים על הגוף, אלא רק שותקים ומרגישים את התחושות השונות, אפשר להגיע להבנה פנימית שיכולה להוביל לשחרור מהשכל המגביל.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרה?

ש: האם ויפאסנה לא קשור למנטרה?

אליעד: ויפאסנה הוא תהליך שתיקה שמפנים בו את תשומת הלב למתרחש בגוף, ואילו מנטרה היא חזרה על צלילים שמובילה אותנו להתרחק מהשכל. שני תהליכים אלו שונים אך בסופו של דבר יכולים להוביל אותנו להבנה של אותו עקרון - השחרור מהשכל וכניסה לחוויות פנימיות עמוקות.

האם אפשר לשלב מנטרה עם ויפאסנה?

ההבדל בין השניים הוא בתהליך: ויפאסנה מתמקדת בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של "אין" דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ו"אי ידיעה".

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה?

אליעד טוען כי השכל, אפילו כשנראה שהוא נעלם במהלך המדיטציה, לא תמיד מסייע לנו להגיע להבנה אמיתית. למעשה, ההבנה האמיתית טמונה בהכחדת השכל. השכל יכול להוות מכשול בדרך לחוויות עמוקות יותר של קיום והבנה פנימית.

איך להבין את מהות השכל?

ש: מה היתרון של שכל גדול בתהליך זה?

אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע לאותו המקום.

האם ניתן לברוח לשם?

בסופו של דבר, אם נמשיך לברוח למקום שבו אנחנו שותקים או משננים מנטרה, נוכל להימנע מהשכל, אבל בסופו של דבר זה עשוי למאס ולהתפוגג. כדי להגיע להבנה של "האין", עלינו להפסיק לברוח ולחוות את המקום הזה באופן טוטאלי.
אני אענה לך כן מה השאלה דבר.

ש: מדיטציה מה קורה עם העניין של זה, מה זה נותן?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: תראה יש הרבה סוגים של מדיטציות.

ש: עזוב כאילו את הזה אני מדבר לא זה שאתה כאילו אומר את זה עם מחרוזת.

אליעד: אז אתה צריך להסביר.

ש: את זה שאתה מתבונן בעצמך לא שאתה.

אליעד: בא נעשה הפוך, מה נותן לך מדיטציה שבה אתה חוזר על "מנטרה", בסדר בא נעשה הפוך, כשאתה מתבונן בעצמך זה ברור מה זה נותן לך.

ש: לא מנטרה אתה שם המשכים על עצמך זה כמו שאתה כאילו.

אליעד: לא אז מנטרה נותן לך טוב.

ש: זה כאילו מרגיע אותך זה איזשהו דגר שאתה חוזר עליו.

אליעד: בא נראה בא נמשיך עם השאלה שלך, מה השאלה שלך.

ש: לא אבל את זה אני לא רוצה לשאול כאילו את השאלה שאמרת זה לא מעניין, אני רוצה לשאול את זה שאתה מתבונן בעצמך במה שיש.

אליעד: אז מה השאלה?

ש: כאילו מה זה נותן לך?

אליעד: שאתה מבין טוב יותר מי אתה מבין טוב יותר וככה עד כשתבין שזה אחד אבל זה לא שאלה מעניינת, אנחנו נשאל מה שמעניין זה מה שלא רצית לשאול, עכשיו תסביר לי מה טוב בזה שבן אדם חוזר על מנטרה.

ש: הוא יוצא מהשכל שלו.

אליעד: כי הוא חווה פחות את השכל.

ש: כן אבל אז הוא נתקע אין לו שכל אמיתי.

אליעד: זה נכון אבל זה מביא אותך קצת לחוויה של "האין".

ש: בסדר אבל אם אתה מסתכל על זה.

אליעד: רגע ולמה זה טוב בא נסביר גם למה זה טוב, עכשיו זה טוב ואני אסביר למה זה טוב אבל יש משהו יותר טוב שהוא להבין אבל בעיקרון מה טוב בזה שאם אתה נגיד חוזר על איזה מילה אתה בעצם דופק לעצמך איכשהו קצת את המוח ואז מה שקורה שאחר כך כשאתה משתמש בשכל אתה לא נעול על כך שהשכל צודק כי אתה כאילו אומר "רגע אבל יש גם אפשרות לחשוב עליו בצורה שדומה לחוויה שהייתה לי כששיננתי איזה מנטרה", כאילו אסוציאטיבית אתה אומר "רגע אבל פעם חווייתי חוויה של אין הבדל, כשחזרתי על המנטרה אוקי, רגע אבל לא ידעתי אז מי אמר שזה שונה" כאילו זה נותן לך עוד פרספקטיבה על השכל, זה כאילו עושה לך זה נותן לך נקודת יחוס.

ש: אבל באיזשהו מקום אתה מקבל משהו מזויף זה לא משהו בדיוק אמיתי אבל אם אתה מסתכל על האמת כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה.

אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את המוח תבין מה אתה אומר אתה אומר "אם אני משנן מנטרה אני סתם דופק לעצמי את המוח, אני משקר את עצמי בורח מעצמי".

ש: לא אתה כאילו עושה, בורח לאיזשהו מקום נעים.

אליעד: אבל גם כשאתה שואל שאלות מה אתה עושה בעצם אתה משקר את עצמך כי כל השאלות זה שקר, כל השאלות והתשובות שלך זה שקרים עוד שקרים זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע.

ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה.

אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה.

ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות את זה.

אליעד: תקשיבי את שאלת קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית "האם אפשר לצאת החוצה מהלופ", לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה "אוו" קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות "אוו" עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, אני אומר תנסה להבין ואז אתה תוכל להמשיך לחיות פה ואתה עדיין בהבנה שזה אחד.

ש: סתם לחזק את מה שהוא אמר יש שמונים וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף.

אליעד: נניח.

ש: לא המהות היא שזה אמת.

אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה אומר?

ש: אני רוצה להגיד לגבי זה כאילו יש ערך נוסף לדעתי כן, יש ערך נוסף לדעתי בקונספט שלך כי בקונספט שלך נכון אתה יכול לעשות משהו עם זה ולהגיע לזה אבל יש פה עניין של שכל.

אליעד: אין ערך נוסף בקונספט שלי זה היה ברור שנגיד את זה, רגע איך ערך נוסף בקונספט שלי כי הקונספט שלי לא סותר שום קונספט.

ש: אני לא אמרתי שזה סותר.

אליעד: לא מה זה הקונספט שלי מבחינתי תמשיך בשלך רק אני אומר לך תלך יותר מהר קדימה.

ש: אני לא מדבר על הקונספט שלך אני מדבר על ההבנה כשאתה מבין אתה מפתח את השכל שלך ויש לך עוד ערך נוסף.

אליעד: ואז אתה סובל יותר.

ש: זה גם אופציה אבל אם אתה מגיע לסוף.

אליעד: יש גם ערך נוסף שאתה אפילו ממית את השכל.

ש: נכון אבל עדיין אני חושב שהשכל שלך זה גם אמרת את זה.

אליעד: ועדיין אני חושב שגם האין שכל שלך כן מה איתו?

ש: לא אני מדבר על השכל עצמו אתה גם מפתח את השכל זה לא רק.

אליעד: נכון אבל זה גם טוב לכבות את השכל.

ש: לא אבל אני רגע, נגיד לא את התוצאה אני מדבר השאלה זה עם איזה שכל, אתה יכול להגיע עם שכל קטן אתה יכול להגיע עם שכל גדול, אני מדבר כאילו בנפרדות על השימוש בשכל.

אליעד: אבל מה נותן לך שכל גדול עד שלא הגעת לסוף אם יש לך יותר שכל או יש לך פחות שכל זה טוב באותה מידה.

ש: נכון בהנחה שמגיעים לאותה נקודה עם שכל, בן אדם עם שכל גדול.

אליעד: אם הגעת לאותה נקודה תאמין לי שמצבך אותו דבר.

ש: ומה לגבי השכל עצמו הגודל של השכל?

אליעד: השאלה לי איפה קל להגיע יותר לאותה נקודה.

ש: אבל זה כבר אינדיבידואלי אני חושב כי יש אחד שכאילו, אני חושב לא אמרתי שאני יודע.

אליעד: ברמה הלוגית אתה צריך לנסות לדפוק לעצמך את המוח לגמרי בקטע של המנטרות כדי להגיע למה שאנחנו מדברים, אתה כאילו צריך לאשפז את עצמך בכפייה אבל לצאת מהשכל שלך לגמרי זאת אומרת שאתה כאילו לא תדע שאתה קיים, עכשיו אין משוגע שלא יודע שהוא קיים אתה צריך להיות יותר משוגע מכל המשוגעים בעולם, אתה צריך כל כך לדפוק את המוח שאפילו לא תדע שאתה קיים.

ש: תגיד לי שניה וויפאסנה לעומת זאת זה לא מנטרה זה שאתה כאילו אתה מסתכל על הגוף שלך אתה יורד לנקודה.

אליעד: אתה יודע מה זה ויפאסנה, ויפאסנה זה שאתה שותק יש ויפאסנה שאתה חושב על הגוף ויש ויפאסנה שאתה לא חושב על הגוף במקרה איפה שאתה ישבת אמרו לך "אל תשתוק סתם, תשתוק ותחשוב על הגוף", לא אבל זה לא קשור לויפאסנה לא ויפאסנה זה לשתוק השאלה מה אתה עושה שם, אתה איפה שישבת אמרו לך תעשה ככה יש מישהו אחר שעושה ויפאסנה ועושה אחרת.

ש: בסדר.

אליעד: לא אז אל תשאל על הויפאסנה, לא תשאל על מה שעשית שם.

ש: מה שעשיתי שם פשוט מאוד זה התבוננות, אני מתבונן מלמעלה עד למטה.

אליעד: ומה זה נתן שהרגשת את כל הכאבים.

ש: הרגשתי כאבים הרגשתי טוב צמרמורת.

אליעד: נו אז מה זה נתן לך?

ש: נתן לי שבוא נגיד שיש לי מרווח שכל פעם שאני כועס, באמת אם לדוגמה יש מישהו שבא והרגיז אותי אז יש לי כאילו איזושהי איך אני יכול להגיד לך דחיית סיפוקים, אני קודם כל לא גיבוי תגובה ואם אני כן.

אליעד: מה שבאת להגיד שיש לך לאן לברוח, נכון אבל אם אתה תברח לשם מספיק פעמים ימאס לך לברוח לשם, אני אומר אם אתה מספיק פעמים תברח לשם גם זה ימאס עליך אתה תגיד "עכשיו איפה המקום שבורחים לגמרי".

ש: ולא יכול להימאס לך המקום ההוא כי המקום ההוא אתה לא קיים.

אליעד: הבנו?
רוחניים מהווה מהות השכל טוטאליות אפשרות לחשוב משקר את עצמך ויפאסאנה רגש ללכת עד הסוף תחושת קיום לנסות אין שכל הסוף העדר שכל השכל השתחררות ויפאסאנה ויפאסנה חופש טיפש להשתגע להשתגע מרצון להשתחרר להשתחרר מהשכל ללכת ללכת עד הסוף מדיטציה מדיטציות מנטרה מנטרות סדנת שתיקה עד הסוף רצון שיגעון שינון שינון מנטרות שכל שתיקה
איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? איך לשכנע מישהו ללכת לטפל בעצמו? איך לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג? איך לשכנע מישהו לקבל עזרה? איך לשכנע חולה נפש לקבל טיפול? איך לשכנע מישהו לקבל טיפול? איך להביא אדם לטיפול? כיצד מביאים אדם לטיפול? איך לשכנע מישהו לטפל בעצמו? לא מוכן ללכת לטיפול, מתנגד ללכת לטיפול, נגד טיפול, לא רוצה טיפול, מתנגד לקבל עזרה, מסרב לקבל עזרה
... לשכנע מישהו ללכת לטיפול? איך לשכנע מישהו ללכת לטפל בעצמו? איך לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג? איך לשכנע מישהו לקבל עזרה? איך לשכנע חולה נפש לקבל טיפול? איך לשכנע מישהו לקבל טיפול? ... לטיפול? כיצד מביאים אדם לטיפול? איך לשכנע מישהו לטפל בעצמו? לא מוכן ללכת לטיפול, מתנגד ללכת לטיפול, נגד טיפול, לא רוצה טיפול, מתנגד לקבל עזרה, מסרב לקבל עזרה וכאן אבאר, איך באפשרותך לשכנע מישהו ללכת לטיפול אישי ללכת לטפל בעצמו? כי יש הרבה מאוד מקרים, שבהם אתה מכיר מישהו שנראה לך שהוא סובל מבעיה כלשהי שמצריכה ... והוא לא מכיר בכך שהוא צריך או רוצה טיפול. והשאלה היא, איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? והתשובה לכך היא, שאם ברצונך לשכנע מישהו ללכת לטיפול, עליך לשאול את עצמך, למה לדעתך אותו אדם, לא רוצה ללכת לטיפול. ובדכ התשובה תהיה, משום שאותו אדם לא מוכן להכיר בכך שיש לו בעיה. כי ללכת לטיפול, זה אומר בעצם להכיר בכך שיש בעיה. והאדם לא רוצה להכיר בכך, שיש לו בעיה שמצריכה טיפול, ולכן הוא מסרב ומתנגד לרעיון של ללכת לטיפול. ונמצא אם כן, כי יש לנו 2 אפשרויות איך לגרום למישהו ללכת לטיפול. 1 - על ידי זה שנעזור לו להכיר בכך שיש לו בעיה. 2 - על ידי זה שנגרום לכך שהוא לא יחשוב ... שהוא בסדר ושאנחנו לא בסדר. ויש כאן עוד לוגיקה נוספת, איך לגרום למישהו ללכת לטיפול, בלי לחשוב שזה בגלל שיש לו בעיה. וזה על ידי משחק מילים מאוד פשוט. והוא, שעקרונית מצד ... הרצונות האלו. ועלינו לשתול מחשבה אצל אותו האדם, מחשבה שאומרת שהוא צריך ללכת ליעוץ או כל מושג אחר שאינו מושג טיפולי, כדי להשיג יותר טוב את המטרה שלו. ומצד האמת, אם המטפל הוא ... שלו של העצבים. אז אפשרי להציג לאותו האדם את זה בצורה שאומרת, שכדאי לו ללכת לפגוש מומחה לנושא של איך להצליח בלימודים בהתאם למטרה שלו. ואותו המטפל, יסובב את זה לדבר על הנושא ... לטיפול, שיעזור לך להבין, איך באפשרותך לגרום לאדם השני, להסכים ולרצות ללכת לטיפול. ...
להקשיב ללב, להקשיב לשכל, להקשיב לרגש, שכל או רגש, להקשיב למצפון, ללכת אחרי הלב, ללכת אחרי השכל, ללכת אחרי האמת שלך, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, להיות נאמן לעצמך
להקשיב ללב, להקשיב לשכל, להקשיב לרגש, שכל או רגש, להקשיב למצפון, ללכת אחרי הלב, ללכת אחרי השכל, ללכת אחרי האמת שלך, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, להיות נאמן לעצמך
... ללב, להקשיב לשכל, להקשיב לרגש, שכל או רגש, להקשיב למצפון, ללכת אחרי הלב, ללכת אחרי השכל, ללכת אחרי האמת שלך, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, להיות נאמן לעצמך איך אפשר לשלב את הלב, השכל והרגש בחיים שלנו? בהרצאה של אליעד כהן, נדונה השאלה כיצד ניתן להקשיב ללב, לשכל ולרגש בצורה ... האמת שלך ומדברת על המשמעות של להיצמד לאמת האישית של כל אחד. אליעד מסביר כי הדרך היחידה להשיג שלמות פנימית היא ללכת אחרי האמת האישית, ולא להתפשר על מה שנראה נכון לאחרים או בעקבות השפעות חיצוניות. הוא מחדד את הנקודה שהלכת עד הסוף עם האמת שלך, תביא אותך למקום שבו ... שמבוססת רק על השכל. לכן, יש להבין את הפערים בין השניים ולהתמודד עם אותם אתגרים בתשומת לב מלאה. מה המשמעות של ללכת אחרי הלב? במהלך ההרצאה, אליעד נוגע גם במושג של ללכת אחרי הלב. הוא מציין כי לעיתים אנשים מרגישים צורך להקשיב לרגש שלהם ולפעול על פי מה שהם מרגישים בתוך הלב. אך פעמים רבות, הדבר לא תואם להיגיון או ... רצויות. אליעד מדבר על איך חשוב להבין את ההשלכות של כל צעד ולפעול מתוך מודעות. שילוב שכל ורגש פרדוקס של השאלות ללכת אחרי האמת שלך איך להתמודד עם ספקות פנימיים? תשובות לשאלות פרדוקסליות ...
איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? לגרום למישהו ללכת לטיפול, לשכנע מישהו לטפל בעצמו, לשכנע מישהו לקבל טיפול, לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג, איך להפסיק לעשן? לשתול מחשבות, לשנות הרגלים
איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? לגרום למישהו ללכת לטיפול, לשכנע מישהו לטפל בעצמו, לשכנע מישהו לקבל טיפול, לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג, איך להפסיק לעשן? לשתול מחשבות, לשנות הרגלים
... לשכנע מישהו ללכת לטיפול? לגרום למישהו ללכת לטיפול, לשכנע מישהו לטפל בעצמו, לשכנע מישהו לקבל טיפול, לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג, איך להפסיק לעשן? לשתול מחשבות, לשנות הרגלים איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול פסיכולוגי? כאשר רוצים לשכנע אדם אחר ללכת לטיפול פסיכולוגי או לקבל עזרה נפשית, חשוב להבין את התהליך בצורה מעמיקה ויסודית. ... שהמפתח לשכנוע אדם לטפל בעצמו נעוץ בשילוב של כמה טכניקות שמטרתן לשנות את התפיסות וההרגלים שלו. מדוע האדם אינו רוצה ללכת לטיפול? אליעד מסביר שהצעד הראשון לשכנוע הוא להבין מדוע אותו אדם נמנע מלגשת לטיפול. ... לו כוח להתמודד עם שינויים בחיים. כל סיבה כזו דורשת טיפול ומענה ייחודי. אליעד כהן מדגיש שהדגש אינו רק בהגברת המוטיבציה ללכת לטיפול, אלא גם בהפחתת ההתנגדויות לכך. איך מפחיתים התנגדויות להליכה לטיפול? לאחר זיהוי ההתנגדויות, אליעד מציע טכניקות ספציפיות לנטרולן. לדוגמה, אם האדם טוען שהוא לא רוצה ללכת לטיפול כי אין לו כוח להתמודד עם השינויים שזה ידרוש ממנו, צריך להציג לו את האפשרות ... חברתית, אליעד מציע לשתול בתודעה שלו מחשבות הפוכות, כגון לכולם יש בעיות, אין מה להתבייש לקבל עזרה, וזה נורמלי לחלוטין ללכת לטיפול. טכניקה זו פועלת באמצעות דוגמאות וסיפורים עקיפים, שבהם המסר מושתל בצורה בלתי ישירה בתת - מודע של האדם. איך להגביר את המוטיבציה ללכת לטיפול? השלב הבא הוא הגברת המוטיבציה של האדם ללכת לטיפול. לפי אליעד, האדם תמיד עושה את מה שהוא מאמין שיעשה לו טוב או ימנע ממנו רע. ... להחמיר את מצבו, או לאבד דברים חשובים בחייו. האם אפשר לטפל במישהו גם בלי פסיכולוג? אליעד כהן מוסיף שגם אם האדם מסרב ללכת לטיפול, זה לא תמיד אומר שאי אפשר לעזור לו. לפעמים מי שרוצה לשכנע את האחר ללכת לטיפול יכול בעצמו להפוך למעין מטפל, לפחות בשלבים הראשוניים. הוא יכול לשמוע את ... להבין את מצבו בצורה טובה יותר, ממש כפי שפסיכולוג היה עושה. כך האדם מקבל עזרה ראשונית, ונפתחת אפשרות שבהמשך יחליט בעצמו ללכת לטיפול מקצועי. איך לשכנע מישהו להפסיק הרגל רע כמו עישון? בהרצאתו, אליעד מדגים את ... זיהוי ברור של הסיבות מדוע האדם נמנע מלטפל בעצמו. נטרול סיבות אלו באמצעות טכניקות שונות. העצמת המוטיבציה של האדם ללכת לטיפול על ידי הדגשת יתרונות ההחלטה והסכנות שבהימנעות. שתילת מחשבות בתת - המודע בדרכים עקיפות. סיוע אישי, במקרה שהאדם לא מוכן ללכת לטיפול מקצועי. בשיטה זו, ניתן לשכנע כל אדם לטפל בעצמו, לשנות הרגלים שליליים, ולהוביל אותו לתהליך חיובי של שיפור עצמי משמעותי. איך לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? איך לשתול מחשבות בתת - מודע? איך להפסיק ...
מחשבות רעות לפני השינה, למה מחשבות רעות באות לפני השינה? חלומות רעים, למה אני מפחד ללכת לישון? למה קשה לי ללכת לישון? למה אני לא רוצה ללכת לישון? למה אני לא נרדם בקלות? להירדם בקלות, למה רע לי לפני השינה? למה אני לא מצליח ללכת לישון?
מחשבות רעות לפני השינה, למה מחשבות רעות באות לפני השינה? חלומות רעים, למה אני מפחד ללכת לישון? למה קשה לי ללכת לישון? למה אני לא רוצה ללכת לישון? למה אני לא נרדם בקלות? להירדם בקלות, למה רע לי לפני השינה? למה אני לא מצליח ללכת לישון?
... רעות לפני השינה, למה מחשבות רעות באות לפני השינה? חלומות רעים, למה אני מפחד ללכת לישון? למה קשה לי ללכת לישון? למה אני לא רוצה ללכת לישון? למה אני לא נרדם בקלות? להירדם בקלות, למה רע לי לפני השינה? למה אני לא מצליח ללכת לישון? למה מופיעות מחשבות רעות דווקא לפני השינה? אליעד כהן מסביר למה מחשבות רעות צצות ... הן כמו כדור שמנסים לשמור מתחת למים - ככל שמדחיקים אותו חזק יותר, כך הוא יצוף בעוצמה רבה יותר ברגע שמפסיקים להחזיק בו. מדוע אנשים מפחדים ללכת לישון כשהם לא עייפים מאוד? אליעד מתאר תופעה שכיחה שבה אנשים מעדיפים ללכת לישון רק כשהם מותשים לחלוטין, כשהם מרגישים שהם לא יכולים עוד להישאר ערים. הסיבה לכך היא ... להתמודד עם זה באופן ישיר, ובכך לאפשר לעצמך להירדם בקלות ובצורה רגועה. למה קשה להירדם בלילה? איך להפסיק להדחיק מחשבות? למה אנשים מפחדים ללכת לישון? למה יש לי חלומות רעים? איך להתמודד עם מחשבות רעות? איך להירדם בקלות? ...
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זה אומר ללכת עד הסוף? אליעד כהן מסביר את הרעיון ללכת עד הסוף באמצעות ההבנה שהשלמות נמצאת בקצוות. המשמעות היא שכדי להשיג שלמות ואושר, האדם צריך לבחור באופן מוחלט בין שני קצוות, בלי להישאר באמצע. אליעד נותן דוגמה של כוס מים, ... אסור להתפזר, כי ההתפזרות מונעת מהאדם להגיע לקצה. הוא מדגיש שגם כאשר הסוף נראה רחוק מאוד, כל שעל האדם לעשות זה פשוט להתחיל ללכת, וכל פעם להתקדם עוד צעד אחד קטן. האדם צריך תמיד לשאול את עצמו איך הוא יכול לשפר דבר אחד קטן בחייו ברגע זה ממש, ואיך הוא יכול להיות יותר אמיתי עם עצמו ברגע הנוכחי. כיצד ... אומר שלמעשה, האדם אף פעם לא יכול לדעת בוודאות עד כמה הוא קרוב או רחוק מהקצה, אבל תמיד יש לו אפשרות להתקדם. על האדם להמשיך ללכת, לחקור, להעמיק, ולהיות אמיתי וכנה עם עצמו. המאמץ הזה יוביל אותו בסופו של דבר להבנה סופית ומוחלטת. מה המסר המרכזי של אליעד בהרצאה? המסר העיקרי שאליעד מעביר הוא החשיבות של ... הוא מסכם באיחול למאזינים יום של שלמות אמיתית ומוחלטת עד הסוף. איך להגיע לשלמות אמיתית? למה חשוב להתמקד בתחום אחד? איך ללכת עם האמת עד הסוף? איך אפשר להגיע לקצה? מה ההבדל בין ידע להבנה? למה הקצה נראה רחוק? מה זה אומר להיות אמיתי עם עצמי? ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, לגבי איך ללכת עם האמת עד הסוף או בכלל איך ללכת עם הדברים עד הסוף? וכפי שכבר אמרתי שהשלמות נמצאת בשלמות, תמיד בקצה זה טוב. אם תרצה ממש להיות מאושר יהיה לך טוב, אם תחליט עד הסוף שאתה לא רוצה לחפש יותר אושר, גם כן ממילא ... בצעד אחד וראשון. אי אפשר להגיע לאלף קילומטר בלי הצעד הראשון הזה. וממקום האמת, נקודת האמת הנוכחית של האדם, משם להתחיל ללכת עם הבנה אחת מסוימת ואיתה ללכת עד הסוף בלי לוותר, וכך ימצא האדם את סוף החקירה המהותית, משם אפשר לגלות דברים נוספים, ואפשר להמשיך ולהעמיק, אך יש את ידיעת השלם, הבנה הסופית ממנה אין יותר שאלות אם הגעת ...
קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, האם לבחור בקיצורי דרך? באיזו דרך ללכת? הדרך הקצרה והארוכה, הדרך הארוכה והקצרה, האם לחפש קומבינות? ללכת לרופא המומחה ביותר, קומבינות זה טוב, קומבינות זה רע, מתי לחפש קומבינות? סיכוי סיכון
קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, האם לבחור בקיצורי דרך? באיזו דרך ללכת? הדרך הקצרה והארוכה, הדרך הארוכה והקצרה, האם לחפש קומבינות? ללכת לרופא המומחה ביותר, קומבינות זה טוב, קומבינות זה רע, מתי לחפש קומבינות? סיכוי סיכון
... החלטות בתנאי אי וודאות, האם לבחור בקיצורי דרך? באיזו דרך ללכת? הדרך הקצרה והארוכה, הדרך הארוכה והקצרה, האם לחפש קומבינות? ללכת לרופא המומחה ביותר, קומבינות זה טוב, קומבינות זה רע, מתי לחפש קומבינות? ... מראש, שלבסוף מתגלה כקצרה. כדי להמחיש את הרעיון, הוא משתמש בסיפור מפורסם על אדם שרצה להגיע לעיר ושאל ילד באיזו דרך ללכת. הילד הציע לו לבחור בין שתי דרכים: הדרך הקצרה והארוכה, או הדרך הארוכה ... הקצרה והארוכה ומתי בדרך הארוכה והקצרה? אליעד מספק דוגמאות מפורטות: הרכבת רהיטים: אם מקבלים רהיט להרכבה מאיקאה, אפשר ללכת בדרך הארוכה והקצרה ולקרוא את כל ההוראות, לוודא את שלמות כל החלקים ואז להרכיב, או ללכת בדרך הקצרה והארוכה ופשוט להתחיל להרכיב, ללא בדיקה. הבחירה בדרך הקצרה ... אליעד כהן מדגיש כי אין תשובה מוחלטת לשאלה זו. אם מדובר בהחלטה עם סיכון נמוך או נזק קל במקרה של כישלון, אפשר לנסות ללכת בדרך הקצרה. למשל, מוצר זול שניתן להחליף בקלות, אפשר להרכיב במהירות וללא ... מברסלב, לפיה ככל שמצבו של האדם חמור יותר, עליו לפנות מראש למומחה הגדול ביותר. לדוגמה, אדם חולה במחלה קשה יעדיף מראש ללכת לרופא מומחה, ולא ינסה פתרונות זמניים או מאולתרים. באותה אנלוגיה, אדם ... שיקול דעת וחשיבה מעמיקה בהתאם לסיטואציה. לחפש את הצדיק הגדול ביותר הדרך הקצרה או הדרך הארוכה? האם לחפש קיצורי דרך או ללכת על בטוח? קומבינות טובות וקומבינות רעות איך לקבל החלטות בצורה נכונה? איך ... קבוע? האם עדיף לבחור בדרך הקצרה והארוכה או בדרך הארוכה והקצרה? בסיפור ידוע, אדם שרצה להגיע לעיר שאל ילד באיזו דרך ללכת . הילד הציג בפניו שתי אפשרויות: דרך קצרה אך ארוכה או דרך ארוכה אך קצרה. ... ישר לעבודה וללמוד תוך כדי ניסיון, מה שעלול לגרום לטעויות ולהאט את ההתקדמות (הדרך הקצרה והארוכה). האם תמיד כדאי ללכת בדרך הארוכה והקצרה? לא בהכרח. אם מדובר בבעיה פשוטה או בסיכון נמוך, ... נחמן מדבר על כך שככל שהמצב של האדם חמור יותר, כך עליו לבחור מראש את המומחה הגדול ביותר. כמו שבמקרה רפואי קשה עדיף ללכת מיד לרופא הטוב ביותר, כך גם בתחום הרוחני - אם אדם מחפש התקדמות אמיתית, ... מדרגות נמוכות יותר ולגלות בהמשך שזה היה בזבוז זמן. מסקנה: אין תשובה מוחלטת אין תשובה חד משמעית לשאלה האם תמיד עדיף ללכת בדרך הארוכה והקצרה או לבחור בקומבינות. כל מקרה דורש שיקול דעת בהתאם ... איך לא ליפול למלכודת של קיצורי דרך? לחפש את הצדיק הגדול ביותר, הדרך הקצרה או הדרך הארוכה, האם לחפש קיצורי דרך או ללכת על בטוח? קומבינות טובות, קומבינות רעות ...
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זאת אומרת ללכת עם דברים עד הסוף? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהאושר והשלמות נמצאים תמיד בקצוות, כלומר, בשלמות מוחלטת או ... שמתעוררת כשאדם רוצה ללכת עד הסוף, היא שהקצה נראה מאוד רחוק, והאדם לא יודע איך להתקרב אליו. הוא מדגיש שלמעשה, כל עוד האדם לא הגיע אל ... יגיע לשלמות אמיתית. כיצד ללכת עד הסוף בצורה פרקטית? אליעד נותן הנחיות מעשיות כיצד להגיע אל השלמות המוחלטת. הדבר הראשון שצריך לעשות זה לבחור ... מאוד, עדיין צריך להתחיל ללכת אליו. כמו שאומרים, אי אפשר ללכת מסע של אלף קילומטר בלי הצעד הראשון. האדם צריך תמיד לשאול את עצמו: מה אני יכול לעשות טוב יותר ברגע הזה?. השלמות ... קרוב לשלמות? מה זאת אומרת ללכת עד הסוף? האושר והשלמות בקצוות, לדוגמה כוס מים או כוס מלאה בשלמות או ריקה בשלמות. שלמות = בקצה ותמיד בקצה זה ... איך אפשר להתקרב אליו? כדי ללכת עד הקצה הוא רחוק. והתשובה לשאלה: כל הזמן שהוא לא הגיע לקצה הוא לא יודע את הריחוק מהקצה ולפעמים בגלל הדמיון ... אלא להתמקד שמישהו שרוצה ללכת עד הסוף לא צריך להתפזר על הרבה דברים יש אינסוף תחומים, אתה לא צריך להיות מושלם בכל התחומים מספיק שתעשה את ... התשובה לשאלה מה לעשות איך ללכת עד הסוף אם תתמקד אפילו הסוף נמצא פה ועכשיו. תשובה נוספת כאשר הסוף רחוק מתחילים לצעוד אליו, אי אפשר ללכת מסע 1000 קמ בלי צעד ראשון כל מה שצריך לעשות: מה אני יכול לעשות יותר טוב כרגע? כרגע איך אני ברגע הזה יכול לעשות ...
פיתוח החשיבה בדרך קלה, פיתוח השכל בדרך קלה, איך לפתח את המוח בקלות? הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, ניתוח טקסטים, ניתוח משפטים, תחביר עברי, כושר התבטאות בכתב, כושר התבטאות בעל פה, איך לפתח כושר שכנוע? איך לפתח יכולת הבנה? איך ללמוד לשכנע? איך לנתח טקסט? איך לנתח משפט? איך להבין דברים? איך להבין טקסטים? איך לקרוא מחשבות? איך להבין דבר מתוך דבר?
... כלשהו, בין כמה מילים, זה יכול להיות משפט מתוך איזו כתבה, זה יכול להיות משפט ששמעת מישהו, וזה יכול גם להיות משפט שאתה ממציא. לדוגמה משפט פשוט וקצר כגון: אני רוצה ללכת לישון. והתרגיל שעליך לעשות, הוא לנסות להבין על כל מילה במשפט, על איזו שאלה המילה עונה? איך כל מילה משפיעה על המשמעות של המשפט? לדוגמה: ניקח את המשפט הנל שיש בו 4 מילים, המשפט אני רוצה ללכת לישון. עכשיו נשמיט ממנו את המילה ה 1 ונקבל את המשפט רוצה ללכת לישון. עכשיו ננסה להבין מה המשמעות של המשפט, בלי המילה הראשונה, המילה אני. או במילים אחרות, על איזו שאלה עונה המילה אני שנמצאת במשפט? והתשובה היא, שהמילה אני עונה על השאלה מי זה שרוצה ללכת לישון. המילה אני עונה על השאלה מי. כי בלי המילה אני לא נוכל לדעת מי זה שרוצה ללכת לישון. עכשיו ניקח שוב את המשפט ונשמיט ממנו את המילה ה 2 שלו, ונקבל את המשפט אני ללכת לישון. ועכשיו ננסה להבין את המשפט כמו שהוא, וננסה להבין האם בכלל יש משמעות למשפט הנל כמו שהוא? אילו משמעויות יכולות להיות למשפט הנל? אילו מילים אפשרי להשלים במשפט הנל. לדוגמה אני מתכנן ללכת לישון אני מסרב ללכת לישון אני צריך ללכת לישון אני חייב ללכת לישון אני לא בטוח אם כדאי לי ללכת לישון אני חשבתי ללכת לישון וכיוב. אז בעצם על איזו שאלה עונה המילה ה 2 רוצה במשפט? והתשובה היא שהמילה עונה על השאלה מה הייחס ביני לבין ללכת לישון? והתשובה היא רוצה, יש לי רצון ללכת לישון. עכשיו ניקח שוב את המשפט ונשמיט ממנו את המילה ה 3 שלו, ונקבל את המשפט אני רוצה לישון. ועכשיו ננסה להבין את המשפט כמו שהוא, וננסה להבין האם בכלל יש משמעות למשפט הנל כמו שהוא? אילו משמעויות יכולות להיות למשפט הנל? ונראה כי למשפט הזה בהחלט שיש משמעות כמו שהוא, אני רוצה לישון. אז בעצם האם ואיזו משמעות הוסיפה לנו המילה ללכת? האם יש הבדל בין ללכת לישון לבין לישון? או שהמילה ללכת מיותרת לחלוטין ולא מוסיפה שום משמעות כלשהי למשפט? וכאן כל אחד יכול לתת את המשמעות האישית שלו, להבדל שהוא מוצא בין לישון לבין ללכת לישון. לדוגמה, ללכת לישון יכול לבטא תהליך שקורה לפני שישנים, אולי לדוגמה התארגנות לשינה או פעולות כלשהן שמטרתן היא לישון. ועכשיו ניקח שוב את המשפט ונשמיט ממנו את המילה ה 4 שלו? ונקבל את המשפט אני רוצה ללכת . ועכשיו ננסה להבין את המשפט כמו שהוא, וננסה להבין האם בכלל יש משמעות למשפט הנל כמו שהוא? אילו משמעויות יכולות להיות למשפט הנל? אילו מילים אפשרי להשלים במשפט הנל. לדוגמה אני רוצה ללכת לאכול אני רוצה ללכת לטייל וכיוב. וזה בעצם אומר, שהמילה לישון עונה על השאלה: מה אני רוצה ללכת לעשות? תשובה: לישון! אז נסכם: אני רוצה ללכת לישון. אני עונה על השאלה: מי רוצה ללכת לישון? תשובה: אני. רוצה עונה על השאלה: מה הייחס שלי ל איך אני מתייחס ל ללכת לישון? תשובה רוצה. ללכת עונה על השאלה: מה בדיוק אני רוצה בנוגע ללישון? תשובה: ללכת לישון להתארגן לישון לעשות פעולות שמטרתן לישון. לישון עונה על השאלה: מה אני רוצה ללכת לעשות? תשובה: לישון. עד כאן היה ניתוח בסיסי של המשפט הבסיסי אני רוצה ללכת לישון. בדרך הזו צריך ואפשר וכדאי לנתח משפטים: קצרים ארוכים מורכבים פשוטים וכיוב. כאשר הניתוח הוא לנסות לענות על השאלה: על איזו שאלה עונה המילה X שבמשפט? כל מילה ...
שקר / אמת - מתי ללכת אחרי השקר *ולא* אחרי האמת? מתי השקר יותר אמיתי?
... אמת - מתי ללכת אחרי השקר ולא אחרי האמת? מתי השקר יותר אמיתי? אמת. שקר. מתי על האדם ללכת דווקא אחרי השקר ולא אחרי האמת? לפעמים על האדם ללכת דווקא אחרי השקר ולא אחרי האמת. מתי? כאשר השקר הוא יותר אמיתי מאשר האמת. ... השונות. ולפעמים האדם מגיע למצב שבו הוא מצד אחד מבין וחושב בשכל שלו על משהו אחד שהוא אמיתי, אך מהצד השני הרגש של האדם מרגיש את ההפך ורוצה ללכת דווקא לכיוון ההפוך. וכמובן שיכול להיות גם ההפך, שהאדם ירגיש שהאמת היא משהו ... למצב שבו הוא צריך לבחור בין שתי אפשרויות שונות, דהיינו, כאשר הוא לא מוצא נקודת הסכמה בין הדעות וחייב לבחור באחת מהן, במקרה כזה על האדם ללכת אחרי מה שיותר אמיתי עבורו, גם אם קיימת המחשבה שאולי זה שקר ושהאמת היא אחרת. כי מי שרוצה להגיע אל האמת, עליו ללכת אחרי האמת. וגם אם נדמה לאדם שהוא רואה את האמת מולו, אבל בתוכו הוא יותר רוצה ללכת לכיוון ההפוך מהאמת, הרי שעליו ללכת אחרי נקודת האמת שלו, דהיינו, ללכת לכיוון ההפוך ממה שנדמה לו שזאת האמת. כי הרצון של האדם ללכת אחרי השקר לפעמים הוא יותר אמיתי מאשר הרצון שלו ללכת אחרי אמת כלשהי. וממילא מאחר שכדי להגיע אל האמת צריך ללכת אחריה, ממילא על האדם ללכת אחרי נקודת האמת שלו דהיינו, אחרי מה שהוא חושב שאולי זה שקר, משום שמצד נקודת ... זה יותר אמיתי מאשר מה שנדמה לו לאמת. ונחדד: כאשר האדם חושב על אמת יחסית כלשהי שהיא האמת המוחלטת, אדם כזה לעולם לא יקבל את הרעיון שעל האדם ללכת נגד האמת שמולו אל האמת שבתוכו. משום שבעיניו האמת נמצאת מחוץ לאדם והוא לא מבין שהאמת נמצאת בכל דבר, והאמת נמצאת רק במקום אחד, ולכן על האדם ללכת אל האמת היחסית שבעיניו היא נדמית לאמת מוחלטת. לעומת זאת, כאשר האדם יודע את האמת האמיתית של המציאות ורואה את ההתגלמות שלה בכל דבר בעולם, הרי שמנקודת מבט כזו אדרבה כדי להגיע אל האמת האחת, צריך ללכת אחרי האמת היחסית דהיינו, אחרי נקודת האמת הפנימית שבתוך האדם. וכאשר נדמה ... כזה בוחרים כמובן במה שהוא מרגיש יותר אמיתי, גם אם הוא נראה שהוא נגד אמת אחרת. ולמה בוחרים דווקא בו, כי כדי להגיע אל האמת המלאה, צריך ללכת אחרי האמת הגדולה יותר. ואם האדם הולך אחרי אמת יחסית כלשהי למרות שבתוכו הוא ... נמצא מול האמת האחת, הוא לעולם לא יוכל להתחבר איתה. משום שהאמת מקבל אליה רק את מי שבא אליה באמת. ואם רוצה האדם להגיע אל האמת האמיתית, עליו ללכת אחרי האמת הגדולה שבתוכו, גם אם הוא חושב שהיא ההפך של האמת האמיתית. ועל האדם ... גם אם הוא ילך לכיוון הנגדי שלה, אם הוא יעשה את זה עם אמת, הרי שלבסוף הוא יגיע אל האמת האחת שנמצאת בסופו של כל דבר. לסיכום: לפעמים על האדם ללכת אחרי השקר ונגד האמת במידה ומצד נקודת האמת שלו השקר הוא יותר אמיתי עבורו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ללכת, בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ללכת, איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי מומלץ, אימון אישי בטלפון, מגשר בנושאי ללכת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 23:02:33 - wesi1