אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לטעות ✔טעויות של מנהלים בארגון, עקיפת סמכויות בארגון, ניהול ישיר, ניהול בצורה נכונה, עקיפת סמכויות של מנהלים בדרגי ביניים, סמכויות של מנהלים בארגון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טעויות של מנהלים בארגון, עקיפת סמכויות בארגון, ניהול ישיר, ניהול בצורה נכונה, עקיפת סמכויות של מנהלים בדרגי ביניים, סמכויות של מנהלים בארגון, מנהל בדרג ביניים, למה לא לעקוף את המנהלים שתחתיך? ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלים?
מהי הטעות הנפוצה ביותר של מנהלים בארגון?

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שמנהלים עושים בארגונים היא עקיפת סמכויות של המנהלים הכפופים להם. לכאורה נראה שלמנהל בכיר יש את כל הסמכות לפנות ישירות לעובד שנמצא תחת מנהל בדרג ביניים, ולתת לו הוראות או משימות באופן ישיר. הרי באופן טבעי, ככל שהמנהל בכיר יותר בהיררכיה, כך יש לו יותר סמכויות. עם זאת, למרות הסמכות הברורה שלו, כאשר הוא בוחר לפנות לעובד שמתחת למנהל אחר, הוא יוצר בכך נזק וסיבוכים גדולים בארגון.

מה המשמעות של עקיפת סמכויות בארגון?

עקיפת סמכויות מתרחשת כאשר מנהל בכיר פונה לעובד שנמצא בדרג נמוך יותר, מבלי לעבור דרך המנהל הישיר שאחראי על אותו עובד. למשל, בארגון עם שלוש רמות ניהול - מנהל בכיר (רמה 3), מנהל ביניים (רמה 2), ועובד (רמה 1) - המנהל הבכיר פונה ישירות לעובד ברמה 1 ומבקש ממנו לבצע משימה מסוימת. בפעולה זו הוא בעצם עוקף את המנהל בדרג הביניים (רמה 2), שנמצא בין המנהל הבכיר לעובד.

מדוע עקיפת סמכויות יוצרת בעיות בארגון?

עקיפת סמכויות מייצרת אי סדר בארגון, כי היא פוגעת באחריות ובסמכות של מנהלי הביניים. לדוגמה, אם המנהל הבכיר פנה ישירות לעובד ונתן לו משימה, והמנהל הישיר של אותו עובד מגיע ושואל את העובד "מדוע לא ביצעת את המשימות שלך?", אז העובד יכול לענות לו "לא ביצעתי את המשימות כי המנהל שמעליך נתן לי משימות אחרות". המנהל בדרג הביניים, בתגובה, יכול לומר למנהל הבכיר שהסיבה שהעובד שלו לא מבצע את המשימות שלו היא בגלל התערבותו הישירה של המנהל הבכיר, ואז למעשה נוצרת בעיה כפולה:
  1. המנהל בדרג הביניים מאבד את הסמכות והשליטה על העובד שלו, מכיוון שהעובד כבר לא מתייחס אליו כמקור הסמכות המרכזי שלו.
  2. המנהל הבכיר מאבד את האפשרות לבוא בטענות כלפי המנהל בדרג הביניים על כך שהעובד אינו מבצע את תפקידו, כי המנהל הבכיר עצמו נתן הוראות לעובד באופן ישיר ועקף את הסמכות של המנהל שמתחתיו.
כך נוצר מצב שבו העובד כפוף לכמה מנהלים בו זמנית, מצב שמוביל לכאוס ולחוסר סדר, והארגון מאבד יעילות ואפקטיביות.

איך נכון לנהל מנהלים בלי לעקוף את הסמכויות שלהם?

הדרך הנכונה לנהל מנהלים בארגון היא להקפיד על כך שכל מנהל פונה אך ורק לדרג הניהולי שנמצא תחתיו באופן ישיר, ואינו מדלג על אף דרג בדרך. לדוגמה, אם מנהל בכיר ברמה 3 זקוק למשימה ספציפית מעובד שנמצא ברמה 1, עליו לפנות תחילה למנהל בדרג הביניים (רמה 2), להסביר לו מה הוא צריך, והמנהל בדרג הביניים יפנה לעובד וייתן לו את ההוראות הנדרשות.

באופן זה, יש מספר יתרונות ברורים לארגון:
  • כל עובד מקבל הוראות ברורות ממנהל אחד בלבד, דבר שמונע בלבול וסותרנות.
  • המנהל בדרג הביניים שומר על סמכותו ועל יכולת השליטה שלו, וכך הארגון מתנהל בצורה מסודרת.
  • המנהל הבכיר יכול להטיל אחריות על המנהל תחתיו ולדרוש ממנו דין וחשבון, משום שלא נוצר מצב שהעובדים תחתיו מקבלים הנחיות סותרות או מתעלמים ממנו.
מה הבעיה כשמנהל לוקח על עצמו את תפקידי העובד?

בעיה נוספת, דומה מאוד, מתרחשת כאשר מנהל מבצע באופן ישיר את המשימות של העובד הכפוף לו, או כאשר הוא לוקח על עצמו תפקידים שנמצאים באחריות העובד. למרות שלמנהל יש את הסמכות לעשות זאת, הוא בעצם יוצר בכך בלאגן, כי העובד יאשים אחר כך את המנהל בכך שהפריע לו לבצע את המשימה שלו כראוי. העובד מאבד אחריות והופך לפחות עצמאי ופחות אפקטיבי, והמנהל לא יכול לאחר מכן להאשים את העובד אם התוצאות אינן טובות, כי העובד תמיד יוכל לטעון שהמנהל התערב לו בתפקיד.

למה מנהלים עדיין עוקפים סמכויות למרות הנזק?

לעיתים מנהלים בכירים עוקפים סמכויות כי הם חושבים שכך קל ומהיר יותר לבצע משימות, אך בפועל הם גורמים ליותר נזק מתועלת. התפיסה היא שאם הם צריכים משהו דחוף מהעובד, קל יותר לפנות ישירות ולא להמתין עד שהמנהל הכפוף להם יעביר את ההוראה הלאה. למרות שזה קל יותר, בטווח הארוך זה פוגע בתפקוד הארגוני כולו וגורם לאי סדר וכאוס בניהול.

מה המסקנה?

כדי לשמור על ארגון תקין ובריא, יש לשמור בקפדנות על כללי היררכיה ברורים: כל מנהל חייב לפנות רק למנהל הישיר שמתחתיו. אם אתה מנהל בכיר וצריך משהו מעובדים של מחלקה מסוימת, תמיד תעבור דרך מנהל המחלקה, ולעולם לא ישירות לעובד.

רק בצורה הזאת ניתן לשמור על סדר ברור, סמכויות ברורות, ואחריות מוגדרת לכל עובד ולכל מנהל בארגון.
הטעות הנפוצה בניהול: עקיפת סמכויות של עובדים

שלום חברים, הפעם נדבר על אחת הטעויות הנפוצות בארגונים - מצב שבו המנהל עוקף את הסמכויות של העובד שלו. עוד פעם - המנהל עוקף את הסמכויות של העובד שלו.

למי יש יותר סמכויות - למנהל או לעובד?

התשובה היא כמובן למנהל. אז איך ייתכן שהטעות היא בכך שהמנהל עוקף את הסמכויות של העובד? איך זה יכול להיות? אני אסביר.

מבנה ארגוני ושרשרת ניהול

בכל ארגון יש היררכיה. לדוגמה, יש לנו מנהל בכיר, מנהל ביניים, ועובד. כלומר, יש לנו שלוש רמות - רמה 3 (המנהל הבכיר), רמה 2 (המנהל הביניים), ורמה 1 (העובד).

מה שקורה לעיתים קרובות הוא שהמנהל הבכיר פונה ישירות לעובד במקום לעבור דרך המנהל שתחתיו. כאשר המנהל הבכיר (רמה 3) מבקש משימה מעובד ברמה 1, הוא עוקף את מנהל הביניים (רמה 2).

למה זה בעייתי?

כאשר המנהל עוקף את המנהל שמתחתיו, זה יוצר כאוס. למה? כי אחר כך אי אפשר לבוא בטענות כלפי מנהל הביניים על ביצועי העובד, כיוון שהוא יכול לטעון שהעובד לא פעל לפי הנחיותיו, אלא לפי הנחיות המנהל הבכיר.

תחשבו על התרחיש הבא:

1. מנהל הביניים בא לעובד ושואל - "למה לא עשית את העבודה שלך?"

2. העובד משיב - "המנהל הבכיר נתן לי משימה אחרת."

3. עכשיו, מנהל הביניים לא יכול להאשים את העובד, כי המנהל הבכיר נתן הוראות ישירות לעובד מבלי לעדכן אותו.

וכך נוצר בלאגן - כל אחד עושה מה שבא לו, בלי סדר ובלי היררכיה ברורה.

איך למנוע את הבעיה?

בעולם ניהולי תקין, עליך כמנהל בכיר, למרות שיש לך יותר סמכויות ממנהל הביניים, לא לעקוף את הסמכויות שלו. כלומר, אם אתה צריך משהו מהעובד שנמצא בתחתית ההיררכיה, אתה חייב לעבור דרך המנהל הישיר שלו.

למרות שיש לך את הסמכות לפנות ישירות לעובד, אל תעשה זאת! אם אתה צריך שהעובד יבצע משימה, פנה למנהל הביניים ותן לו את ההנחיות. הוא זה שצריך לפנות לעובד ולנהל אותו.

היתרונות של גישה זו:
  • שומרים על סדר בעבודה.
  • המנהלים בדרגי הביניים שומרים על הסמכות שלהם.
  • העובדים יודעים בדיוק למי להקשיב.
  • לא נוצר מצב שבו עובד מקבל משימות מכמה כיוונים.
דוגמה נוספת:

נניח שיש לך עובד אחד בלבד תחתיך, ואתה אחראי עליו. אם אתה תתחיל לבצע את המשימות שהוא אחראי עליהן בעצמך, יווצר בלבול. העובד לא יבין מה תפקידו, לא יוכל לקחת אחריות, ואחר כך, כשהעבודה תתעכב, הוא יוכל להאשים אותך בכך שהתערבת.

לכן, גם אם אתה המנהל הישיר - תן לעובד לבצע את תפקידו, ואל תעשה את העבודה במקומו.

מסקנה:

אם אתה מנהל בכיר, ואתה צריך משהו ממחלקה מסוימת - אל תפנה ישירות לעובדים במחלקה, אלא תמיד דרך מנהל המחלקה. בכל היררכיה, כל מנהל צריך לפנות רק לרמה שמתחתיו, ורק כך נשמר הסדר הארגוני.

ברגע שמישהו עוקף מנהלים באמצע, נוצר כאוס. העובד בדרג הנמוך יכול לתרץ שהוא לא הקשיב למנהל הישיר שלו כי מנהל בכיר יותר נתן לו משימה אחרת. כך, מנהל הביניים מאבד שליטה, העבודה מתעכבת, ובסוף הכל מתבלגן.

לסיכום:

שמרו על ההיררכיה הניהולית. אל תעקפו סמכויות. פנו תמיד דרך המנהל הישיר של העובד, גם אם זה דורש יותר עבודה. כך הארגון יתפקד בצורה מסודרת ויעילה יותר.

למידע נוסף בנושא ניהול נכון, איך לנהל עובדים, ניהול צוות וייעוץ למנהלים, ניתן להיכנס לאתר האינטרנט EIP.co.il ולהעמיק בנושא. בהצלחה!
שימוש לרעה בכוח הניהולי, אחריות ארגונית, הסרת אחריות בארגון, ריבוי מנהלים לעובד בארגון, מי המנהל של העובד? עובד מול כמה מנהלים, עקיפת סמכויות בתוך הארגון, לא לעקוף את המנהל שעובד תחתיך, למה לא לנהל את העובדים בצורה ישירה? הסרת אחריות של מנהלים בארגון, יעוץ ארגוני, ניהול ארגונים, תפקידו של המנהל בארגון, מנהל ישיר, חלוקת תפקידים בארגון, לא לפנות לעובד באופן ישיר, לפנות לעובד דרך המנהל שלו, מי המנהל הישיר של העובד? מי אחראי לנהל את העובד? הקצאת משימות לעובד
עובד מבנה ארגוני מידע השכל של אליעד כהן התשובה אחריות ארגונית כיצד לנהל עובדים יעוץ ארגוני ניהול עובד ותרנות לנהל מנהלים איך לנהל איך לנהל מנהל איך לנהל מנהלים ארגון בארגון בצורה נכונה המנהל טעויות טעויות של טעויות של מנהל טעויות של מנהלים טעויות של מנהלים בארגון טעות כיצד לנהל לא לעקוף את המנהלים שתחתיך לטעות למה לא לעקוף את המנהלים שתחתיך לנהל לנהל מנהל לנהל מנהלים לעקוף את המנהלים שתחתיך מנהל מנהל בדרג ביניים מנהלים מנהלים בארגון מנהלים בדרגי ביניים מנהלים שתחתיך ניהול ניהול בצורה נכונה ניהול ישיר ניהול מנהלים סמכויות סמכויות בארגון סמכויות של מנהלים סמכויות של מנהלים בארגון עקיפת סמכויות עקיפת סמכויות בארגון עקיפת סמכויות של מנהלים בדרגי ביניים
ליקוטי מוהרן ח"א יב, שיחות הרן י, הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות
ליקוטי מוהרן ח"א יב, שיחות הרן י, הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות
... מוהרן חא יב, שיחות הרן י, הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות האם רבי נחמן טעה ... האם בכלל אפשרי שאלוהים, או אדם חכם וצדיק אמיתי, יטעו? אליעד מתאר תרחיש תיאורטי שבו יש מישהו שנחשב לצדיק גמור, שאינו טועה לעולם, וכל מה שהוא אומר הוא אמת מוחלטת. ... מיד ומאבד את השלמות שלו. אליעד מסביר זאת בצורה פשוטה: אם רוצים לוודא שמשהו יובן בצורה אחת ויחידה ובלי שום מקום לטעות, אי אפשר לומר כלום. עצם האמירה יוצרת הגדרה, והגדרה יוצרת גבול ופירוש, ולכן היא תמיד ניתנת לפרשנות הפוכה או מוטעית. מדוע דווקא הצדיק מאפשר פרשנויות שגויות לדבריו? אליעד כהן מביא את ההסבר של רבי נחמן לגבי השאלה, מדוע דווקא הצדיק מאפשר אפשרויות של טעות בפרשנות לדבריו. רבי נחמן אומר שהסיבה לכך היא שכל העולם מקבלים את פרנסתם משמאלה. כלומר, בשביל שתהיה לאנשים אפשרות של בחירה חופשית ואפשרות לטעות, חייב להיות מצב שבו דברי האמת ניתנים גם ... הפכים ופרשנויות שונות. אליעד מדגיש שהצדיק יודע מראש שיש בדבריו אפשרות של פירוש לא נכון. הוא יודע שדבריו מכילים בתוכם שגיאה דקה כחוט השערה, לא כי הדברים עצמם לא נכונים, אלא כי הם חייבים להיאמר בדרך שניתן לטעות בהם. זו הדרך שבה העולם מתקיים: אנשים מקבלים את פרנסתם - את הקיום שלהם - מהאפשרות לטעות, שהיא בחינת שמאל, בחינת הפך האמת. האם אפשר לסמוך לחלוטין על דברי חכם או על דברי אלוהים? אליעד כהן מציג את הרעיון שאפילו אם קיים אדם שלא יכול לטעות אף פעם, עדיין אי אפשר לסמוך על מה שהוא ... נוספות והגבלות נוספות (אל תגעו בעץ), מה שיצר מצב שבו האדם למעשה התרחק מההנחיה המקורית. ההתרחקות הזו אפשרה לאדם לטעות, וכך נוצרה האפשרות לחטוא. כלומר, כל הרחקה או פרשנות אישית של דברים שנאמרים - גם אם נעשתה מתוך כוונה טובה - עלולה לייצר טעות בסופו של דבר. מה המסקנה הסופית של אליעד ... אין אפשרות להבין במאה אחוז בצורה זהה לכוונה המקורית, ולכן תמיד נותר מקום לספק ולפרשנות שונה. האם רבי נחמן יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? מדוע הרשעים מלאים חרטות? האם ניתן להבין את אלוהים? איך לפרש את דברי הצדיק? האם חכם לא טועה? איך חכם יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? מהי טעות של חכם אמיתי? ...
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות האם זה בסדר לטעות או לא בסדר לטעות? השאלה הראשונה שעולה בנושא טעויות היא האם זה בכלל בסדר לטעות. לפי אליעד כהן, התשובה היא פשוטה וברורה: אנשים טועים בכל מקרה, ולכן לא משנה אם אתה חושב שזה בסדר או לא. אדם לא יכול להבטיח לעצמו שלעולם לא יטעה רק כי הוא חושב שטעות זה דבר לא בסדר. טעויות הן חלק בלתי נמנע מהחיים. האם לכעוס על עצמי בגלל טעויות? נקודה נוספת שאליעד כהן מתייחס אליה היא הכעס העצמי שנגרם בעקבות טעות. השאלה שנשאלת כאן היא האם האדם צריך לכעוס על עצמו לאחר שעשה טעות. לפי אליעד, זה שבן אדם טעה הוא לא העניין המרכזי. הכעס העצמי על הטעות הוא פחות משמעותי. הדבר החשוב באמת הוא מה האדם עושה בעקבות הטעות. הכעס אינו תורם לשינוי, אלא ההתמקדות בלמידה מהטעות עצמה. למה זה לא בסדר לחזור על טעויות? אליעד כהן מדגיש בצורה חד - משמעית שאין בעיה עם עצם הטעות, אך קיימת בעיה רצינית עם חזרה על טעויות. לעשות טעות זה טבעי ולפעמים אפילו מועיל, בתנאי שהאדם לומד ממנה. מי שטועה צריך מיד לשאול את עצמו כמה שאלות חשובות: מה בדיוק טעיתי? למה טעיתי? מה גרם לי ל
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
... טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב מה המשמעות של הכל טוב מוחלט לפי אליעד כהן? אליעד כהן מציג בהרצאה את הרעיון של הכל טוב מוחלט, ומסביר בצורה ... באופן מוחלט וללא שום סייגים או הסתייגויות. אליעד מדגיש באופן חד משמעי שגם מה שנראה לנו רע, טעות או כישלון - כל אלו טובים ומושלמים באותה מידה כמו הדברים שנתפסים בעינינו כהצלחה, נכונים או חיוביים. הוא מסביר שהטוב המוחלט הוא נקודת מבט שבה אין הבדל בין טוב לרע, בין הצלחה לטעות, בין הבנה לחוסר הבנה. הכל נמצא באותו מישור של שלמות מוחלטת. אפילו אם האדם מרגיש שהוא טועה, מבין לא נכון או שואל שאלה שאולי נראית לו מיותרת - עדיין הכל טוב באותה המידה. האם טעויות הן באמת מושלמות? אליעד מדגים את תפיסתו דרך דוגמה ברורה: אם אדם עושה את כל הטעויות האפשריות, הוא עדיין במצב של שלמות מוחלטת. מדוע? כי המושג מוחלט לא מאפשר שום חריגה או יוצא מן הכלל. אם הכל טוב מוחלט, אין אפשרות שמשהו יהיה לא טוב או פחות טוב. גם אם אדם חושב שמה שנאמר בהרצאה הוא טעות מוחלטת או חוסר הבנה, גם מצב זה הוא מושלם וטוב לחלוטין. אין אפשרות אחרת. לכן אליעד טוען שבמציאות שבה הכל טוב מוחלט, אין באמת הבדל בין עשיית טעויות או עשייה נכונה. ההבדל הוא רק בעיני המתבונן, שרואה הבדל בין טוב ורע, בין טעות לנכונות. אבל מנקודת המבט המוחלטת של המציאות - אין הבדל כלל, הכל זהה במידת שלמותו. מדוע לשאול שאלות זה טוב מוחלט? אליעד מתייחס לכך שגם הפעולה של שאילת ... קיימת שאלה, יש מקום שבו האדם עדיין חושב שאולי יש הבדל בין טוב לרע, בין הבנה לאי - הבנה, בין טעות לנכונות. עם זאת, אליעד מדגיש שדווקא בגלל שהכל טוב מוחלט, זה בסדר לשאול. הוא אינו מבקר את השואל ואינו טוען שהשאלה אינה במקום. להיפך, הוא אומר שגם לשאול זה מושלם וטוב. דווקא ההבנה הזאת היא שמאפשרת לאדם להירגע ולהפסיק לחשוש מטעויות או ממצבים שנראים לא טובים. האם אפשר לטעות בהבנת הרעיון של הכל טוב מוחלט? נקודה נוספת שמדגיש אליעד היא שגם אם האדם אינו מבין נכון את הרעיון, גם אם הוא מפרש את המילים בצורה שגויה לחלוטין - עדיין זה טוב מוחלט. אין באמת אפשרות לטעות במובן העמוק של המילה, כי גם הטעות עצמה היא חלק בלתי נפרד מהשלמות של המציאות. אליעד מסביר שגם אם מה שהוא עצמו אומר בהרצאה הוא טעות גמורה, זה עדיין מושלם. אין אף מצב שיכול להיות מחוץ לשלמות הזאת. בעצם, אליעד מנסה להביא את המאזין להבנה שיש דרגת מציאות שבה אין הבדל בין טוב ורע, ואין דבר שיכול לפגוע או לשנות את המוחלט. כל מצב, כל שאלה, כל טעות - הם ביטויים שונים של אותה שלמות אחת ויחידה. האם יש ערך לנסות להבין את הרעיון הזה? לסיכום, אליעד מדגיש שלמרות שכל שאלה וכל ספק הם טובים מוחלטים, עצם ... רעיון פילוסופי, אלא משהו שיכול לשנות את הדרך שבה האדם חי ופועל ביום - יום. הוא כבר לא פוחד לטעות, לא חושש ממה שיגידו עליו ולא מודאג משום דבר, כי הכל טוב מושלם כפי שהוא. מה זה טוב מוחלט? האם הכל טוב באותה מידה? האם לשאול שאלות זה טוב? מה המשמעות של לעשות טעויות? איך לחוות שלמות מוחלטת? ...
חכם או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן
חכם או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן
... משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן איך יכול להיות שאדם חכם עושה טעויות גדולות לאורך זמן? אנשים רבים תוהים כיצד אדם חכם, כזה שהם מכירים ומעריכים כאינטליגנט, גאון או משכיל, יכול לעשות טעויות גדולות ומתמשכות. אליעד כהן מסביר את הנושא לעומק ומביא לכך מספר הסברים ודוגמאות. תחילה הוא מבהיר כי לא מדובר בטעויות פשוטות או חד פעמיות, אלא טעויות מתמשכות שחוזרות על עצמן לאורך זמן רב. לדוגמה, ייתכן שיש מישהו שחושב שאליעד כהן עצמו הוא אדם חכם מאוד, אך מצד שני חושב שבנושאים מסוימים, כמו אלוהים או פוליטיקה (למשל דעותיו על ביבי), הוא טועה באופן מתמשך ועקבי. האדם הזה מתקשה להבין איך אדם שהוא מחשיב לחכם, עושה את אותה טעות שוב ושוב בלי לשים לב לכך. אליעד כהן מסביר שתי אפשרויות עיקריות להבנת מצב כזה: האפשרות הראשונה היא שהאדם הזה, שלכאורה נחשב לחכם, הוא בעצם לא כל כך חכם כמו שחושבים. הוא אמנם חכם, אבל רק בצורה מוגבלת, ולכן הוא יכול לחזור על אותה טעות פעם אחר פעם. כלומר, חכם באמת לא אמור לעשות טעויות גדולות בצורה מתמשכת. האפשרות השנייה היא שהאדם הזה הוא אכן חכם מאוד, אפילו חכם הרבה יותר ממה שאתה חושב, עד כדי כך שאתה עצמך, ביחס אליו, נתפס כמשוגע. לפי אפשרות זו, האדם הזה לא באמת טועה, אלא הוא רואה דברים שאתה לא מסוגל לראות, ולכן לך נראה שהוא עושה טעויות. האם יכול להיות שאתה זה שטועה? אליעד כהן מחדד ומרחיב את הנקודה הזו: כאשר אתה חושב שמישהו אחר טועה באופן קבוע ומתמשך, בעצם אתה בטוח שאתה יותר חכם ממנו בתחום הספציפי הזה. ייתכן שאתה באמת צודק, אבל גם אפשרות הפוכה נכונה: ייתכן מאוד שאתה טועה בגדול. האדם השני רואה דברים שאתה לא מסוגל לראות, כיוון שהוא חכם פי כמה וכמה ממך. כלומר, הטעות היא שלך בכך שאתה בטוח בצדקתך. לדוגמה, אליעד כהן מציג את זה בהקשר של המציאות עצמה. יש אנשים שחושבים שהמציאות היא מאוד חכמה, אך למרות זאת, לפעמים היא נראית להם ... כהן שתי אפשרויות: האפשרות הראשונה היא שהמציאות אכן חכמה, אך לא בצורה מושלמת. כלומר, יש לה חוכמה מוגבלת, ולכן היא עושה טעויות גדולות ונתפסת בעינינו כמשוגעת או טיפשית. האפשרות השנייה, העמוקה יותר, היא שהמציאות היא כל כך חכמה, הרבה מעבר ליכולת התפיסה שלנו, פי אינסוף מאיתנו, עד כדי כך שהדברים שנראים לנו הכי ברורים, הגיוניים ופשוטים, נראים אחרת לגמרי מנקודת מבטה. לפי גישה זו, המציאות אינה טועה או משוגעת - אלא אנחנו אלו שטועים, כי נקודת המבט שלנו מוגבלת מדי. האם המציאות משוגעת או שאתה המשוגע? אליעד כהן ממשיך ואומר שאם אדם מרגיש שהמציאות משוגעת ומתנהלת באופן לא נכון, הסיבה לכך היא בדרך ... אינו מסוגל להבין. בסופו של דבר, אליעד כהן מעודד את השומעים לחשוב על הנושא הזה לעומק, ולא למהר להסיק שמישהו אחר או שהמציאות טועים או משוגעים, אלא לבחון היטב האם ייתכן שהם בעצמם הטועים או המשוגעים. האם המציאות משוגעת? איך לזהות חכם? מי החכם ומי המשוגע? האם גאון יכול לטעות? למה אדם חכם טועה? איך לדעת אם אתה משוגע? אליעד כהן טועה? האם חכם לא טועה? איך חכם יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? מהי טעות של חכם אמיתי? ...
איך להעיר הערות? איך לגרום למישהו לא לחזור על טעויות? איך לגרום לעובד לא לטעות שוב? איך להסביר למישהו את ההיגיון? איך להסביר למישהו משהו? איך ללמד מישהו משהו? איך לגרום למישהו לא לטעות? איך למנוע טעויות? לנהל אנשים, הסברה ושכנוע
... להעיר הערות? איך לגרום למישהו לא לחזור על טעויות? איך לגרום לעובד לא לטעות שוב? איך להסביר למישהו את ההיגיון? איך להסביר למישהו משהו? איך ללמד מישהו משהו? איך לגרום למישהו לא לטעות? איך למנוע טעויות? לנהל אנשים, הסברה ושכנוע איך להסביר למישהו את ההיגיון שמאחורי ההערות? כאשר מישהו עושה טעות, הנטייה הראשונית של רבים היא פשוט להגיד לו ישירות מה לעשות או לא לעשות. לדוגמה, לומר לו: אל תעשה כך, או ... ומה אסור. התוצאה היא שהאדם לא באמת מבין את המהות של ההוראה, ולכן יש סיכוי גבוה שימשיך לטעות שוב ושוב בעתיד. לעומת זאת, אליעד מציע אלטרנטיבה יעילה בהרבה: במקום רק לתת הוראות יבשות, צריך להסביר לאדם ... כאשר אדם מבין את הסיבות להוראות שהוא מקבל, הסיכוי שהוא יישם אותן בפועל בצורה נכונה וימנע מטעויות חוזרות גדל באופן משמעותי. מדוע חשוב להסביר את קו החשיבה מאחורי ההוראות? לפי אליעד, אם האדם לא ... שזה לא תמיד חובה. ככל שהאדם יסכים ויבין את ההיגיון שלכם, כך תפחת הסבירות שהוא ימשיך לעשות טעויות חוזרות בעתיד. מה הסיבה האמיתית לכך שאנשים חוזרים על טעויות? לפי אליעד כהן, כאשר רק אומרים לעובד או לאדם מה לעשות או מה לא לעשות בלי להסביר לו את ההיגיון ... להסביר אותו בקלות ובבהירות. כאשר ההיגיון מובן לשני הצדדים, התוצאה תהיה ברורה ומדויקת, והטעויות יחזרו פחות ופחות. מה הסיכום המעשי של השיטה למניעת טעויות? השיטה המעשית שאליעד מציג כדי למנוע טעויות חוזרות, היא לעולם לא להתעצל בהסברים. במקום להגיד הוראות קצרות וישירות כמו אל תעשה כך, כדאי להשקיע ... לו שוב ושוב מה לעשות. בשורה התחתונה, אם ברצונכם שעובדים או אנשים אחרים לא יחזרו על טעויות, השקיעו מאמץ בהסבר ההיגיון ולא רק בהוראות טכניות. אם הם יבינו ויסכימו עם ההיגיון שהצגתם, רוב הטעויות החוזרות יימנעו. איך לתת הערות בצורה יעילה? איך למנוע טעויות של עובדים? איך להסביר לעובד את ההיגיון מאחורי ההוראות? איך ללמד מישהו משהו בצורה נכונה? ניהול ...
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
... בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית , להצליח להשתנות למה אנשים מתעקשים להמשיך לעשות טעויות למרות הסבל? אליעד כהן מסביר תופעה שבה אדם עושה פעולה מסוימת במשך שנים, למרות שהוא מודע ... שום סיבה הגיונית. למה האדם לא מוכן להודות שטעה סתם בלי סיבה? לפי אליעד, הסיבה המרכזית לכך שהאדם ממשיך בדרך השלילית היא חוסר הרצון להודות בטעות או להכיר בכך שפעל במשך שנים ללא סיבה אמיתית. האדם מנסה לשמר את ההיגיון של פעולותיו, על ידי ... להודות באמת הפשוטה והכואבת, ולכן מתעקש להמשיך בדרך שגורמת לו סבל. אליעד מדגיש כי רוב האנשים לא מתנהגים כך במצבים רגילים: בדרך כלל, אדם שמזהה טעות מיד יתקן את עצמו. אך במקרים מיוחדים, כאשר אדם השקיע זמן רב מאוד בהתנהגות מסוימת, ההודאה בכך שהכל היה סתם גורמת לו להתנגדות חזקה מאוד. לכן הוא נאחז באשליה של סיבה נסתרת, במקום להודות שטעה בלי שום הצדקה. למה אנשים לא מודים בטעות? איך להפסיק להתעקש על סבל? למה אנשים ממשיכים בדרך שמזיקה להם? איך להודות בטעות שעשית בלי סיבה? איך להפסיק להרגיש רע בלי סיבה? האם תמיד יש סיבה לסבל שלנו? איך להצליח להשתנות ...
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
... לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב האם חכם אמיתי יכול לטעות? השאלה האם חכם יכול לטעות? היא שאלה עמוקה שאליעד כהן דן בה, ומטרתה לברר את מהות החוכמה ואת היחס שלה לטעות. אליעד מסביר כי יש להגדיר תחילה מהו חכם אמיתי. חכם אמיתי, לפי ההסבר שלו, הוא אדם שיש לו שכל ברמה הגבוהה ביותר האפשרית, כלומר, אדם שמחזיק בתפיסת המציאות המושלמת והמקסימלית. אליעד מבהיר שלפני שניתן לשאול אם חכם אמיתי יכול לטעות, יש להגדיר בבירור את המושגים חכם וטעות. מה המשמעות של טעות בחוכמה אמיתית? אליעד מסביר שיש שני סוגים עיקריים של טעויות: טעות לוגית וטעות אינפורמטיבית. טעות לוגית - טעות שנובעת מחוסר הבנה, שבה האדם נכשל להבחין בסתירה פנימית בדבריו. טעות אינפורמטיבית - טעות שנובעת מבעיה במידע ולא בהכרח קשורה להבנה הלוגית של האדם. הוא מסביר שכאשר אדם רגיל טועה, הטעות יכולה להיות לוגית או אינפורמטיבית. לדוגמה, אם מישהו יגיד שיש שולחן בחדר, אך בפועל אין, זו טעות אינפורמטיבית. אבל אם האדם אומר דבר שסותר את עצמו או מתבסס על היגיון שגוי, אז זו טעות לוגית. מהי ההבחנה בין טעות לוגית לטעות אינפורמטיבית? אליעד מדגים את ההבדל בין הטעויות כך: נניח שמישהו מלמד אותך אנגלית ואומר לך בטעות שהמילה סווט פירושה נעליים. כשתשמע מאוחר יותר את המילה סווט במשפט, תחשוב בטעות שהכוונה לנעליים. הטעות הזו היא אינפורמטיבית, ולא לוגית. זאת משום שהשכל שלך פעל נכון לפי המידע המוטעה שקיבלת. לעומת זאת, טעות לוגית תקרה כאשר התהליך המחשבתי עצמו שגוי, ואתה לא מצליח להבחין בקיום הסתירה או ב
להיות בטוח בעצמך, רק אני צודק, גם אני צודק, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להאמין בעצמך, רק צודק, גם צודק, כולם צודקים
להיות בטוח בעצמך, רק אני צודק, גם אני צודק, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להאמין בעצמך, רק צודק, גם צודק, כולם צודקים
... גם יכול לחוש בלבול ואובדן אחיזה במציאות, אם אינו יודע למה בדיוק הוא מכוון את עצמו. מה הקשר בין ביטחון עצמי לפחד לטעות? אליעד מדגים את הקשר בין ביטחון עצמי לבין הפחד לטעות באמצעות דוגמה כלכלית ברורה: אדם שיש לו את כל הכסף בעולם אינו חושש לאבד אותו. אדם שאין לו כסף כלל, גם הוא אינו חושש כי אין לו מה להפסיד. הבעיה נוצרת במצב הביניים - כאשר יש מעט כסף, ואז החשש לאבד את מה שיש הופך לבעיה ממשית. באותו אופן, אם אדם בטוח בעצמו ב - 100%, אין לו פחד לטעות כי הוא משוכנע לחלוטין בצדקתו. אם הוא אינו בטוח כלל, גם אז הוא לא חושש לטעות כי אין לו בכלל תפיסת אני צודק. הבעיה מתרחשת במצב ביניים - כשהאדם גם בטוח וגם לא בטוח בו זמנית. במצב כזה, הצד הבטוח מפחד לאבד את ביטחונו, והצד הלא בטוח מערער על הוודאות ... ליצור אצלו קושי רגשי אם הוא אינו מוכן להתמודד עם הקונפליקט הזה באופן מלא. איך לפתח ביטחון עצמי? איך להתמודד עם פחד לטעות? רק אני צודק או כולם צודקים? מה גורם לבלבול פנימי? האם אפשר להיות בטוח וגם לא בטוח? חקירה עצמית ובלבול רגשי ניתוח תחושת חוסר הביטחון והבנת התהליך האדם מציין שהוא מכיר ... הוא כבר לא מרגיש רק אני צודק אלא מתחיל להרגיש שגם אחרים צודקים, עד כדי כך שהוא עלול לשאול את עצמו אם הוא בכלל טועה. בנקודה זו אליעד מתאר את הדינמיקה של הביטחון והספק. אם אדם מחפש להיצמד לאגו קטן ומוגבל, עליו להימנע משאלות ולהמשיך להאמין שהוא צודק. אך אם הוא מחפש לצמוח, לפתח תובנות ... אם אין לו אחיזה במהות הבסיסית שלו. הקשר בין ביטחון, פחד והאחזות אליעד מסביר כי תחושת חוסר הביטחון קשורה לפחד לטעות. - אם אדם בטוח במאה אחוז שהוא צודק - אין לו פחד לטעות. - אם אדם אינו בטוח כלל - גם אז אין לו פחד לטעות, כי אין לו על מה להגן. - הבעיה היא במצב הביניים, כאשר האדם גם בטוח וגם לא בטוח. הצד שבו הוא בטוח גורם לו לרצות לשמר את עמדתו, בעוד הצד הלא בטוח מפריע לו להאמין לחלוטין ... לחוויה שאומרת גם אני צודק זה משמעות הדבר ואתה כל כך מצליח לראות שאולי ההפך נכון עד כדי כך שאתה אומר אולי אני בכלל טועה שזה כבר בלבול אתה אומר אולי רק הוא צודק מה האמת ששניכם צודקים, בסדר עכשיו השאלה מה אתה מחפש אם אתה מחפש את הדאווין תגיד מה פתאום רק אני צודק מה פתאום שאני אשאל שאלות, ... אלוהים לא. כשאתה אומר אני לא בטוח בעצמי פירושו אני פחות מפחד, לא בטוח בעצמי זה יותר מפחד מצד שני זה פחות מפחד להיות טועה. תסתכל מה אמרנו על הבחורה קודם שהיא אומרת רק אני צודקת אתה ישר אמרת זה נותן לה ביטחון עצמי, מה אמרתי לך זה גורם לכך שהיא תפחד יותר שאולי היא לא צודקת כי אתה צריך לשמור על משהו יותר מוגדר כי אם זה יותר מוגדר יש יותר סיכוי שתטעה. כשאתה אומר אני לא בטוח בעצמי פירוש אני מפחד שאולי אני טועה אבל מצד שני אני פחות מפחד לטעות כי אם אני לא בטוח בעצמי אז מהצד שאני לא בטוח בעצמי אני כבר לא יכול לטעות כי אני לא חושב שאני צודק, מהצד שאני בטוח בעצמי אני מפחד לטעות ומהצד שאני לא בטוח בעצמי. תסתכל עוד פעם תדמיין כאילו בתוכך נגיד שאתה חמישים אחוז בטוח וחמישים אחוז לא בטוח עכשיו ונגיד שאתה רוצה להגן על הדעה שלך להגן אז מי מפריע לך ... אולי אני לא צודק אוקי אז מי מפריע לך לחשוב שאתה צודק יותר הצד שאתה לא בטוח אבל מהצד שאתה לא בטוח אתה גם לא מפחד לטעות אתה אומר אני בכלל לא חושב שאני צודק, אז מי מפריע לך לישון בלילה בשקט ולהגיד לא אכפת לי לטעות הצד שבטוח בדיוק. זאת אומרת כשאתה פחות בטוח בעצמך מצד אחד זה מפריע לך להגן על הרק אני צודק מצד שני זה מקרב אותך למקום של אני לא צריך להיות רק צודק גם השני צודק, בשביל מה ... בעצמי אז כאילו. אליעד: נגיד שאתה לא בטוח בעצמך, תראה אם אתה בטוח בעצמך במאה אחוז יש לך מאה אחוז ביטחון אתה לא מפחד לטעות כי אתה בטוח במאה אחוז, אם אתה מאה אחוז לא בטוח בעצמך אתה גם לא מפחד לטעות אתה לא יכול לטעות אני לא בטוח בעצמי בכלל, איפה מתחילה הבעיה כשאתה חמישים אחוז בטוח וחמישים אחוז לא בטוח בדיוק ואז מה הבעיה שמהצד שאתה בטוח בעצמך אתה רוצה להיות צודק ואז מי מפריע לך לחשוב ... לא בטוח בשום דבר השתחררת, אם אתה בטוח במאה אחוז שאתה צודק אין שאלה אם אתה מאה אחוז לא בטוח בשום דבר אז אתה לא יכול לטעות כי אני לא אומר ששום דבר רק אני צודק אז איך אני אטעה, אני לא יודע כלום מי שלא יודע כלום איך יכול לטעות אבל הבעיה היא שהבן אדם הוא מעורבב שהוא גם בטוח וגם לא בטוח עכשיו מהצד שהוא בטוח והוא רוצה להיות יותר בטוח זה שהוא לא בטוח זה דופק אותו אבל מהצד שהוא לא בטוח הוא מנסה ...
איך לא לקרוא אנשים לא נכון? איך לא לפרש אנשים לא נכון? איך להבין אנשים נכון? איך לקרוא מחשבות? איך לא לטעות בפירוש אנשים? חרדה חברתית, מה חושבים עלי? מה אנשים חושבים? השתקפות עצמית
איך לא לקרוא אנשים לא נכון? איך לא לפרש אנשים לא נכון? איך להבין אנשים נכון? איך לקרוא מחשבות? איך לא לטעות בפירוש אנשים? חרדה חברתית, מה חושבים עלי? מה אנשים חושבים? השתקפות עצמית
... לא לקרוא אנשים לא נכון? איך לא לפרש אנשים לא נכון? איך להבין אנשים נכון? איך לקרוא מחשבות? איך לא לטעות בפירוש אנשים? חרדה חברתית, מה חושבים עלי? מה אנשים חושבים? השתקפות עצמית במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בנושאים הקשורים לקריאת מחשבות ופרשנות של התנהגות האנשים סביבנו. הוא מסביר את העקרונות המרכזיים של קריאת מחשבות, פירוש ההתנהגות של אחרים, והטעויות הנפוצות שמבצעים אנשים בתהליך הזה. מה זה אומר לקרוא מחשבות ולהבין את ההתנהגות של אחרים? המרצה מתחיל בהסבר על רעיון ... לדוגמה, אם אדם צועק, אתה יכול להסיק שהוא נמצא במצב של עצבנות או תסכול, כי אם היית במקומו, גם היית פועל כך. איך לא לטעות בקריאת אנשים? בהמשך ההרצאה, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של לדעת להפריד בין עובדות לפירושים. לדוגמה, אם מישהו אומר אני אוהב ... או בהבעת רגשות מתוך אינטרס? זהו פירוש, שיכול להיות מוטעה אם לא נשקל נכון את המניעים של אותו אדם. אליעד כהן מציין שכדי לא לטעות בקריאת אנשים, חשוב לשאול את עצמך מה באמת קרה ומה הפירוש האפשרי של המצב. זה חשוב להבין שמצבים מסוימים עשויים להתפרש בדרכים ... את ההתנהגות הזו כך היא בגלל שאני הייתי חושב כך? כך תוכל לבדוק את מידת השלכה שלך על המצב ולוודא שאתה לא מפרש דברים בצורה מוטעית. איך להתנהל במקרים של חוסר ביטחון בפרשנות ההתנהגות? אליעד כהן מדבר על המקרים שבהם אנשים לא בטוחים לגבי כוונותיו של אחר. כאשר ... בהכרח שהוא לא רוצה לדבר איתך בגלל שהוא לא אוהב אותך. ייתכן שהוא מרגיש ביישנות או שיש לו סיבה אחרת. כדי להימנע מפרשנות מוטעית, יש להבין את המניעים הפנימיים של אחרים ולא להניח תמיד שהם שווים לשלך. מה החשיבות של הכרה בטעויות פרשנות? בסופו של דבר, אליעד כהן מסביר שהחשוב ביותר הוא להכיר את ההטיות שלנו בעת קריאת מחשבות של אחרים. כל אדם נוטה ... על אחרים, מה שגורם לעיוותים בהבנה. לדוגמה, אם אתה בטוח שכל מי שעושה פעולה מסוימת עושה אותה מתוך מניע שמוכר לך, אתה עשוי לטעות, כי כל אדם מבצע פעולות ממניעים שונים. עליך להיות מודע לכך שההבנה שלך את ההתנהגויות של אחרים אינה תמיד נכונה, וחשוב לשאול את עצמך את השאלות הנכונות כדי לוודא שאתה לא מפרש את הדברים בצורה שגויה. קריאת מחשבות הבנת התנהגות אנשים טעויות בפרשנות השלכה אישית הבנת מניעים פנימיים הפירוש הנכון של התנהגות ...
טעויות - מתי זה *בסדר* לטעות? מה טוב בטעויות? איך ללמוד מטעויות?
טעויות - מתי זה בסדר לטעות? מה טוב בטעויות? איך ללמוד מטעויות? כפי שכבר ביארתי, בעולם שלנו יש חיצוניות ... לעשות את הדברים הנכונים, אבל חשוב יותר לעשות את הדברים בצורה הנכונה. ולפעמים זה בסדר גמור לטעות, כאשר הטעות היא חלק מתהליך לימודי של ניסוי וטעייה. כי מי שהוא עסוק רק בחיצוניות, הוא חושב בטעות שהדבר החשוב ביותר, זה מה שקורה בפועל. ואדם כזה לא יקבל שום טעות. כי אסור שתתרחש במציאות החיצונית שום טעות. אבל מי שמבין שהעיקר זה הפנימיות, הוא יודע שזה בסדר גמור לטעות, כאשר הטעות היא חלק מתהליך למידה של האדם. כמו התינוק שנופל ... הוא לעולם לא ידע לאזן את עצמו וללכת בצורה טובה. וישנם מצבים, שבהם החכם רואה שהאדם עושה טעות כלשהי, והוא לא מעיר לו. משום, שעדיף שהאדם יטעה ... את עצמו טוב יותר, מאשר שהוא יעשה את הדבר הנכון. ומי שהוא עסוק רק בחיצוניות, הוא חושב בטעות שהאמת היא חיצונית. ושהדבר הכי חשוב, זה מה שהאדם ... ושהתכלית הסופית והטוב האמיתי, הם תלויים באיך האדם חווה את המציאות. ולכן, גם אם מישהו עושה טעות במעשיו, יותר מאשר חשוב לעזור לו לא לעשות את הטעות בפועל, חשוב לעזור לו לחשוב בצורה הנכונה, שמעצמו הוא יבין לא לעשות את הטעות.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טעויות של מנהלים בארגון, עקיפת סמכויות בארגון, ניהול ישיר, ניהול בצורה נכונה, עקיפת סמכויות של מנהלים בדרגי ביניים, סמכויות של מנהלים בארגון, מנהל בדרג ביניים, למה לא לעקוף את המנהלים שתחתיך? ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לטעות, איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לטעות, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים נוער והורים, מאמן רוחני, מאמן אישי לזוגיות בנושאי לטעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 09:05:49 - wesi1