אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לזכור טקסטים בעל פה ✔לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
האם לימוד גמרא באמת מפתח את השכל?

הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא השאלה האם לימוד גמרא ותורה אכן מפתח את השכל, והאם הוא משפר את החשיבה הלוגית ואת היכולת לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טובה יותר. לדעת אליעד, התשובה לשאלה זו אינה חד - משמעית, אלא תלויה באופי הלימוד ובדרך שבה האדם לומד.

מהי הכוונה ב"פיתוח השכל" באמצעות לימוד תורה?

ראשית, חשוב להבין מה הכוונה בביטוי "פיתוח השכל". אם הכוונה היא להעשיר את הידע בשפות, אזי ברור שלימוד גמרא מפתח את השכל מכיוון שהיא כתובה בארמית, ולימודה משפר את כישורי השפה. אך השאלה האמיתית היא האם הלימוד תורם לשיפור החשיבה הלוגית, כלומר, ליכולת לנתח מצבים בצורה חדה ומדויקת ולהסיק מסקנות נכונות.

באילו מקרים לימוד גמרא מפתח את השכל בצורה יעילה?

אליעד כהן מסביר שלימוד גמרא אכן יכול לפתח את השכל כאשר הוא כולל בתוכו תהליכים של חקירה וניתוח עמוקים, שבהם האדם נדרש להבין את ההיגיון שמאחורי טיעונים שונים. לדוגמה, הוא נותן דוגמה בדיונית לחלוטין - אפילו אם הנחות היסוד אינן נכונות (כגון מצב שבו חוצנים ידרשו להוציא מים מסלע באמצעות דיבור), עצם ההתמודדות עם שאלות כאלה מאלצת את האדם לחשוב בצורה מורכבת ולוגית.

כאשר אדם מתאמץ להבין מדוע דבר מסוים מוביל לדבר אחר, הוא עוסק בניתוח סיבתיות, תהליך שהוא חיוני לפיתוח החשיבה הלוגית. לימוד שכזה משפר את היכולת לנתח מצבים מורכבים ולהגיע למסקנות ברורות ומדויקות.

מתי לימוד גמרא אינו מפתח את החשיבה?

לעומת זאת, לא כל לימוד תורה או גמרא אכן תורם לשיפור יכולות החשיבה. לדוגמה, כאשר האדם לומד גמרא אך ורק כדי לזכור את הטקסטים בעל - פה, הוא אינו מפתח את החשיבה הלוגית אלא רק את הזיכרון שלו. אדם יכול לשנן מאות פעמים קטע מהגמרא ולהכיר אותו בעל - פה, אבל זה לא אומר שהשכל שלו התפתח - הוא פשוט פיתח זיכרון.

בנוסף לכך, אליעד מתאר מצבים שבהם האדם לומד אגדות דתיות, סיפורים או רעיונות מופשטים ללא שום מאמץ להבין את ההיגיון והסיבות מאחוריהם. במקרה כזה, האדם למעשה ממלא את ראשו ברעיונות ואמונות שאינן תורמות לחשיבה מעמיקה, אלא יכולות אף להוביל לחשיבה מבולבלת ולא מסודרת. הוא נותן דוגמה מאנשים שלומדים ספר הזוהר או פרשת שבוע, ומסיקים מסקנות על סמך גימטריה או פרשנויות שאינן מבוססות על ניתוח לוגי, אלא על דמיון. תהליך כזה אינו מפתח את החשיבה, אלא דווקא את הדמיון או האמונה.

האם לימוד גמרא יכול להזיק לחשיבה?

אליעד גם מתייחס לכך שלימוד גמרא או תורה יכול לפעמים אפילו לגרום לנזקים לחשיבה. הוא מסביר שישנם אנשים הלומדים תורה מתוך גישה אידיאולוגית, מבלי לערוך שום חקירה או ביקורת עצמית, ומקבלים הנחות לא בדוקות כדברים מוחלטים. לימוד כזה עלול לגרום לבלבול, אי - בהירות והפרעות חשיבה שונות, ובמקרים קיצוניים אפילו להפרעות נפשיות. אליעד מציין שלעיתים, אנשים שמשלבים לימוד תורה עם סמים או עם מצבים נפשיים קשים, עשויים לזרז בכך את הפרעות החשיבה שלהם.

איך להבטיח שלימוד תורה או גמרא יפתח את החשיבה הלוגית?

אליעד מדגיש שההבדל החשוב הוא לא במה שאתה לומד, אלא באיך אתה לומד. אם אתה מתאמץ לחקור ולבדוק את ההיגיון שבכל טענה וטענה, מתאמץ להבין למה דברים קורים, ומנסה כל הזמן לחקור את הסיבתיות - השכל שלך אכן יתפתח. הוא נותן דוגמה נוספת מתחום המוסכים: אם אתה לומד להיות מוסכניק, אתה יכול פשוט לצבור ידע טכני, אך אם אתה מנסה להבין לעומק מדוע תקלה מסוימת קורית, מה הסיבה ומה התוצאה - אז אתה מפתח את השכל שלך בדיוק כמו בלימוד גמרא עמוק.

דוגמת חדר הכושר והשוואה ללימוד גמרא

אליעד משתמש בדוגמה נוספת: חדר כושר. יש אנשים שמגיעים לחדר כושר ומתאמנים שעות רבות, אבל בפועל אינם מאמצים את השריר באמת. הם פשוט עוברים על התנועות. באותו אופן, יש אנשים שלומדים גמרא שעות רבות, אך אינם מתאמצים להבין ולנתח את מה שלמדו באמת. לכן, השכל שלהם אינו מתפתח בצורה משמעותית.

מסקנה וסיכום כללי

לסיכום דבריו של אליעד כהן, לימוד גמרא בהחלט יכול להיות אמצעי לפיתוח השכל, אבל רק אם האדם משקיע מאמץ משמעותי בהבנת הטיעונים, בניתוח הלוגי ובהסקת מסקנות מתוך הבנה עמוקה. לימוד שמבוסס רק על שינון וזיכרון או על אגדות דתיות ללא חשיבה ביקורתית לא יתרום לפיתוח החשיבה בצורה משמעותית.
האם לימוד גמרא מפתח את השכל או לא?

האם לימוד גמרא או לימוד תורה בכלל באמת מפתח את השכל? ישנה טענה לפיה מי שלומד גמרא הוא יותר חכם ומפחית את יכולת החשיבה, אך השאלה המרכזית היא: האם לימוד תורה משפר את כושר החשיבה הלוגי והיכולת להסיק מסקנות? התשובה לא חד משמעית ותלויה בפרטים של הלימוד.

ראשית, צריך להבין מה הכוונה ב"פיתוח השכל". אם הכוונה היא לשיפור הכישורים בשפות, אז כן, לימוד גמרא יכול להעשיר את הידע בשפות, שכן הגמרא נכתבה בארמית, ולימוד שלה עשוי לשפר את כישורי השפה. אך השאלה האמיתית היא האם לימוד גמרא מפתח את החשיבה הלוגית והיכולת לנתח, כלומר, את היכולת להסיק מסקנות בצורה חדה ומדויקת. התשובה לכך היא - תלוי.

לימוד גמרא כולל לעיתים חקירה עמוקה של טיעונים והשוואות, שבהן על הלומד להסיק מסקנות ולהבין את הלוגיקה שבבסיסם. לדוגמה, אם דנים בשאלה תיאורטית על חוצנים שדורשים לדבר עם סלע כדי להוציא ממנו מים, למרות שהנחות היסוד עשויות להיות שגויות (כמו היעדר חוצנים), עדיין יש כאן תהליך מחשבתי שמאתגר את הלומד לחשוב בצורה לוגית ולהסיק מסקנות.

לימוד גמרא שמכיל דיונים כאלה אכן תורם לפיתוח השכל במובן של יכולת הניתוח, כפי שעושים זאת גם מדענים, אם כי חשוב לציין שהדבר אינו מובטח לכל תלמיד גמרא. תהליכים של ניתוח טקסטים מסובכים, בחינה של מקורות שונים, והסקת מסקנות לוגיות - כל אלו אכן מפתחים את השכל, ומי שעוסק בהם באופן רציני ישפר את יכולת החשיבה והניתוח שלו.

עם זאת, לא כל לימוד תורה בהכרח תורם לפיתוח החשיבה. ישנם חלקים בלימוד תורה ובפרט בלימוד הגמרא שעוסקים בהבנת אגדות ואמונות שאינן בהכרח קשורות לפיתוח חשיבה לוגית. לדוגמה, אם אדם לומד גמרא על פי אגדות דתיות ללא ניסיון להבין את השאלות והסיבות שמאחורי הטיעונים, הוא עשוי לפתח את זיכרונו ולא את יכולת החשיבה.

הבעיה היא שלפעמים אדם יכול ללמוד גמרא רק כדי לזכור אותה בעל פה מבלי לעסוק בחקירה או בניתוח מחשבתי מעמיק. אז במקום לפתח את החשיבה, הוא מפתח את הזיכרון.

במקביל, בלימוד תורה ישנם גם מרכיבים שיכולים להוביל לפיתוח חשיבה בצורה לא חיובית. לימוד שלא מתמקד בניתוח סיבתיות ובניית טיעונים מדויקים עשוי להוביל לדעות לא מבוססות ולגישה אידיאולוגית שאינה תורמת לחשיבה הוגנת ובלתי משוחדת. פעמים רבות, יש אנשים שמקבלים אגדות או רעיונות מבלי לבחון אותם בצורה מעמיקה, וזה יכול לגרום לאי - בהירות ולתפיסות שגויות.

לסיכום, לימוד גמרא יכול להוות אמצעי מצוין לפיתוח השכל, אך רק אם זה נעשה תוך כדי מאמץ להבנה, ניתוח והסקת מסקנות בצורה לוגית ומעמיקה. לימוד שכולל חזרה על זיכרון בעל - פה או עיסוק באגדות דתיות בלבד לא בהכרח יפתח את השכל.
הנחות יסוד לאמן את השכל תרגול קוגניטיבי פסיכיאטר טיפול בהפרעות אישיות לטפל בחולה נפש חשיבה מוקצנת שיטות לפיתוח החשיבה שיפור השכל להיות גאון השקעה איך לאמן את החשיבה איך לאמן את המוח איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לטפל בהפרעה נפשית איך לטפל בהפרעות אישיות איך לטפל בהפרעות נפשיות איך לטפל בהפרעת אישיות איך לטפל בחולה נפש איך לטפל בחולי נפש איך לטפל במחלה נפשית איך לטפל במחלות נפש איך לטפל במחלות נפשיות איך לטפל במחלת נפש איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל איך לשפר יכולות חשיבה איך לשפר יכולות שכליות אימון המוח אימון קוגניטיבי בעיה נפשית בעיות נפשיות האם הפרעה נפשית האם הפרעות נפשיות האם לטפל בהפרעה נפשית האם לטפל במחלת נפש האם לימוד גמרא מפתח את השכל הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות נפשיות ולימוד תורה הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות השכל התפתחות החשיבה התפתחות שכלית זוכי פרס נובל חולה נפש חולי נפש חשיבה חשיבה הגיונית טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים יהודי יהודים יהודים זוכי פרס נובל יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות גאון להיות חכם להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לימוד לימוד גמרא לימוד גמרא ופיתוח השכל לימוד גמרא מפתח את השכל לימוד תורה לימוד תורה ופיתוח החשיבה למה לפתח את המוח למה לפתח את השכל למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מהן מחלות נפש מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מפתח את השכל נפש פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פסיכיאטר פסיכיאטריה פרס נובל שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיעורי תורה שיעורי תורה ופיתוח החשיבה שיפור שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תורה תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
OCD / Obsessive Compulsive Disorder / הפרעה טורדנית כפייתית / הפרעה אובססיבית קומפולסיבית / הפרעה נפשית / אובססיות / שינוי הרגלים / לשנות הרגלים / אימון לשינוי / הפרעת חרדה / טורדנות כפייתית
...בפעם הראשונה, אז הוא לא מבין ולא זוכר בכלל למה הוא עושה אותה בפעם הראשונה, או שהוא מייחס חשיבות מופרזת לביצוע אותה הפעולה. דהיינו, או שהאדם בכלל לא זוכר למה הוא בודק את הדלת אם היא סגורה. שאז הוא מתייחס לפעולה הזאת, כאילו היא פעולה מחויבת וכאילו הוא חייב לעשות אותה בכל מחיר, כמו שהוא נושם בלי לשאול את עצמו למה אני נושם. שאז ממילא, כאשר האדם לא מודע לעצמו בזמן אמת, למה בכלל הוא עושה את הפעולה בפעם הראשונה, אז ממילא הוא חוזר על ביצוע הפעולה פעמים נוספות, כאשר מה שמניע אותו, זאת התחושה שהוא מחויב לביצוע...
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
...פנימית עמוקה של עצמם לפני שהם מנסים לשנות או לחנך את הילד. האם הילד באמת דפוק או שזאת רק תפיסה של המבוגר? אליעד אומר שאולי בכלל המבוגר טועה, ואולי הילד מתנהג בצורה יותר טבעית ופחות מזויפת. הוא אומר שיכול להיות שהמבוגר תופס את הילד כבעייתי או בעל הפרעה, פשוט כי הוא לא מצליח להבין את הילד, ולא כי לילד עצמו יש בעיה אמיתית. לכן חשוב לבדוק את ההנחות שלנו לגבי ההתנהגות של הילד, לפני שאנחנו מסיקים שהילד לא בסדר. לסיכום, מה הצעד הראשון בהתמודדות עם הפרעות התנהגות של ילדים? לפי אליעד, הצעד הראשון הוא תמיד...
קלפטומניה, גניבה, הפרעה נפשית, הפרעה פסיכולוגית, לשלוט בדחפים, למה לא לגנוב? הפרעה של שליטה בדחפים, טיפול בהתמכרויות, דחפים בלתי נשלטים, כסף, אי שליטה בדחפים, חוסר שליטה בדחפים
קלפטומניה, גניבה, הפרעה נפשית, הפרעה פסיכולוגית, לשלוט בדחפים, למה לא לגנוב? הפרעה של שליטה בדחפים, טיפול בהתמכרויות, דחפים בלתי נשלטים, כסף, אי שליטה בדחפים, חוסר שליטה בדחפים
...לקנות דברים שנראים מושכים. כשהאדם רואה משהו שהוא רוצה, למשל רכב חדש, הוא עשוי לחשוב אם רק היה לי את זה, החיים היו טובים יותר. אך המרצה מבקש לשנות את הגישה הזו, ולזכור שהרצון להחזיק דברים לא תמיד מביא אושר. יש למצוא את השמחה במה שיש לך, ולא לרדוף אחרי הדברים שאתה חושב שיביאו לך אושר באופן מיידי. בהמשך, תאר המרצה את התהליך שבו אנשים לא לוקחים על עצמם אחריות על מה שהם רוצים, ולכן הם נכנסים לתסביכים. ההשקפה החדשה טוענת כי כל דבר שלא שלך, אל תיקח, גם אם יש לך אפשרות לעשות זאת. הפתרון הוא לחשוב בצורה...
פסיכיאטריה, סכיזופרניה, מחלות נפשיות, הפרעות נפשיות, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול תרופתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי, טיפול נפשי, טיפול בהפרעה נפשית, שסעת, בריאות הנפש, חלק 2
פסיכיאטריה, סכיזופרניה, מחלות נפשיות, הפרעות נפשיות, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול תרופתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי, טיפול נפשי, טיפול בהפרעה נפשית, שסעת, בריאות הנפש, חלק 2
...ש: לא כי אני מפחדת. אליעד: את חושבת שאת חולת נפש? ש: לפעמים. אליעד: ואת חושבת שאת מושלמת? ש: לפעמים. אליעד: איך זה מסתדר או שזה בשני זמנים שונים? ש: בזמנים שונים. אליעד: יפה זאת התשובה הלא נכונה, תסתכלי בשביל להיות מושלם אתה צריך להיות גם חולה נפש מישהו שהוא לא גם חולה נפש הוא לא יכול להיות מושלם כי מושלם זה הכל השלם בשלם יש הכל, מושלם זה מישהו שהוא גם חולה נפש. עכשיו הסיבה שבן אדם מפחד מללמוד על מחלות נפש זה כי הוא לא חושב שהוא מושלם כי מושלם אמיתי מישהו שהכל אני גם זה וגם זה הכל ביחד גם בריאות...
פסיכיאטריה, סכיזופרניה, מחלות נפשיות, הפרעות נפשיות, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול תרופתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי, טיפול נפשי, טיפול בהפרעה נפשית, שסעת, בריאות הנפש, חלק 1
פסיכיאטריה, סכיזופרניה, מחלות נפשיות, הפרעות נפשיות, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול תרופתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי, טיפול נפשי, טיפול בהפרעה נפשית, שסעת, בריאות הנפש, חלק 1
...חולה, משום שבמידה מסוימת לכולם יש תפיסות חריגות שיכולות להיתפס כמחלת נפש. האם טיפול קוגניטיבי יכול לרפא סכיזופרניה והפרעות נפשיות אחרות? אליעד כהן מדבר בהרחבה על הטיפול הקוגניטיבי ומסביר שיש בו פוטנציאל לעזור מאוד לאנשים הסובלים מסכיזופרניה והפרעות נפשיות אחרות. הוא מציין כי המטרה של הטיפול הקוגניטיבי היא ליצור אצל המטופל סתירה פנימית בין מה שהוא חושב שקיים לבין מה שהוא בטוח שקיים. למשל, אם אדם רואה אישויות דמיוניות או שומע קולות, על המטפל להוביל אותו להבין שבעזרת חושיו האמיתיים האישויות אינן קיימות...
גמילה מסמים, צריכת סמים, להיגמל מסמים, הינדיק, טיפול בהפרעות נפשיות, פסיכיאטרים, הפרעות פסיכיאטריות, מחלות נפש, הזיות, שימוש בסמים, סמי הזיה, הפרעות חרדה, מחשבות שווא
גמילה מסמים, צריכת סמים, להיגמל מסמים, הינדיק, טיפול בהפרעות נפשיות, פסיכיאטרים, הפרעות פסיכיאטריות, מחלות נפש, הזיות, שימוש בסמים, סמי הזיה, הפרעות חרדה, מחשבות שווא
...נפשיות, פסיכיאטרים, הפרעות פסיכיאטריות, מחלות נפש, הזיות, שימוש בסמים, סמי הזיה, הפרעות חרדה, מחשבות שווא איך סמים משפיעים על מחשבות והתנהגות האדם? ההשפעה של סמים על בני אדם יכולה להיות מגוונת מאוד, ואין כלל ברור וחד משמעי לגבי האופן שבו הם משפיעים על ההתנהגות, המחשבות והרגשות של מי שמשתמש בהם. לפי אליעד כהן, השימוש בסמים יכול לגרום לשלל תופעות כמו חרדות, פחדים, מחשבות שווא, הזיות, תחושות מוזרות והתנהגות בלתי שגרתית. יחד עם זאת, ההשפעה אינה אחידה אצל כולם. חלק מהאנשים חווים שיפור במצב רוחם וביכולת...
איך לשכנע משוגעים? טיפול בחולי נפש, טיפול בהפרעות אישיות, הפרעות פסיכולוגיות, הפרעות פסיכיאטריות, הפרעות נפשיות, מחשבות שווא של גדלות, פרנויות, פסיכיאטריה, מחלות נפש, הפרעת אישיות גבולית
איך לשכנע משוגעים? טיפול בחולי נפש, טיפול בהפרעות אישיות, הפרעות פסיכולוגיות, הפרעות פסיכיאטריות, הפרעות נפשיות, מחשבות שווא של גדלות, פרנויות, פסיכיאטריה, מחלות נפש, הפרעת אישיות גבולית
...שבו האדם חווה פחדים בלתי הגיוניים. כלומר, האדם סובל מתחושות פחד שברור שאין להן בסיס מציאותי. לדוגמה, כאשר אדם חושב שהקירות זזים ומתכננים לפגוע בו, הוא מוגדר כפרנואיד, שכן הפחד שהוא חווה אינו מבוסס על מציאות. לעומת זאת, אם האדם אינו מפחד, אלא פשוט חושב שמדברים אליו מהטלוויזיה ומרגיש שזה נעשה מתוך כוונה חיובית, זו אינה פרנויה אלא סוג של אשליה או מחשבת שווא שאינה כוללת פחד. איך מתפתחות מחשבות שווא של גדלות? מחשבות שווא של גדלות הן מצב שבו האדם מאמין שהוא חשוב יותר מכולם, למשל חשוב יותר מנשיא ארצות...
תסמונת עליסה בארץ הפלאות, אשליה אופטית, חוש הראיה, נערה 30 זהויות, נערה 30 דמויות, פיצול אישיות, טיפול בהפרעה נפשית, מסע בזמן, אי אפשר לחזור בזמן, הפרעת אישיות, עיוותים בתפיסת המציאות, הנערה בעלת 30 הזהויות
תסמונת עליסה בארץ הפלאות, אשליה אופטית, חוש הראיה, נערה 30 זהויות, נערה 30 דמויות, פיצול אישיות, טיפול בהפרעה נפשית, מסע בזמן, אי אפשר לחזור בזמן, הפרעת אישיות, עיוותים בתפיסת המציאות, הנערה בעלת 30 הזהויות
...שעיוות בתפיסת הגודל הוא דמיון בלבד? אליעד כהן מסביר שאדם יכול לחוש באופן סובייקטיבי שעצם הוא גדול או קטן, אך השאלה היא כיצד לוודא שזו אשליה או דמיון בלבד. הדרך להוכיח שהעיוות בתפיסת הגודל הוא דמיון היא ליצור לאדם קונפליקט מחשבתי - להראות לו שהדברים לא מסתדרים מבחינה הגיונית, ואז יוכל להכיר שמדובר בדמיון. לדוגמה, אם אדם בטוח שהוא רואה משהו גדול מאוד, אפשר פשוט להניח לידו סרגל ולהראות לו שבפועל אין שינוי אמיתי בגודל. האם ניתן לחזור אחורה בזמן במציאות? בנוסף לתופעת התסמונת, אליעד עוסק בנושא המסע בזמן...
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
...כלל להבין אותו, לא תצליח לשכנע אותו. הדרך שאליעד מציע היא להיות קצת משוגע בצורה מבוקרת. כלומר, לקחת את הדברים שנראים לך ברורים, הגיוניים ומובנים מאליהם, ולהטיל בהם ספק. ככל שתטיל ספק יותר עמוק אפילו בדברים הפשוטים ביותר, כך תפתח יכולת להבין את המשוגע, וכך תוכל לשכנע אותו טוב יותר. איך להצליח לחשוב כמו משוגע ועדיין להישאר שפוי? אליעד כהן מדגיש שעל מנת לחשוב כמו משוגע, אינך חייב לאבד את שפיותך. להפך, עליך לעשות זאת בצורה מבוקרת וזהירה. הוא מסביר שבפועל, גם האדם הכי משוגע בעולם עדיין עושה הבחנות בסיסיות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לזכור טקסטים בעל פה, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לזכור טקסטים בעל פה, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בתל אביב, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן אישי בסקייפ בנושא לזכור טקסטים בעל פה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.8125 שניות - עכשיו 25_08_2025 השעה 03:59:33 - wesi1