אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יהודי ✔לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
האם לימוד גמרא באמת מפתח את השכל?

הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא השאלה האם לימוד גמרא ותורה אכן מפתח את השכל, והאם הוא משפר את החשיבה הלוגית ואת היכולת לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טובה יותר. לדעת אליעד, התשובה לשאלה זו אינה חד - משמעית, אלא תלויה באופי הלימוד ובדרך שבה האדם לומד.

מהי הכוונה ב"פיתוח השכל" באמצעות לימוד תורה?

ראשית, חשוב להבין מה הכוונה בביטוי "פיתוח השכל". אם הכוונה היא להעשיר את הידע בשפות, אזי ברור שלימוד גמרא מפתח את השכל מכיוון שהיא כתובה בארמית, ולימודה משפר את כישורי השפה. אך השאלה האמיתית היא האם הלימוד תורם לשיפור החשיבה הלוגית, כלומר, ליכולת לנתח מצבים בצורה חדה ומדויקת ולהסיק מסקנות נכונות.

באילו מקרים לימוד גמרא מפתח את השכל בצורה יעילה?

אליעד כהן מסביר שלימוד גמרא אכן יכול לפתח את השכל כאשר הוא כולל בתוכו תהליכים של חקירה וניתוח עמוקים, שבהם האדם נדרש להבין את ההיגיון שמאחורי טיעונים שונים. לדוגמה, הוא נותן דוגמה בדיונית לחלוטין - אפילו אם הנחות היסוד אינן נכונות (כגון מצב שבו חוצנים ידרשו להוציא מים מסלע באמצעות דיבור), עצם ההתמודדות עם שאלות כאלה מאלצת את האדם לחשוב בצורה מורכבת ולוגית.

כאשר אדם מתאמץ להבין מדוע דבר מסוים מוביל לדבר אחר, הוא עוסק בניתוח סיבתיות, תהליך שהוא חיוני לפיתוח החשיבה הלוגית. לימוד שכזה משפר את היכולת לנתח מצבים מורכבים ולהגיע למסקנות ברורות ומדויקות.

מתי לימוד גמרא אינו מפתח את החשיבה?

לעומת זאת, לא כל לימוד תורה או גמרא אכן תורם לשיפור יכולות החשיבה. לדוגמה, כאשר האדם לומד גמרא אך ורק כדי לזכור את הטקסטים בעל - פה, הוא אינו מפתח את החשיבה הלוגית אלא רק את הזיכרון שלו. אדם יכול לשנן מאות פעמים קטע מהגמרא ולהכיר אותו בעל - פה, אבל זה לא אומר שהשכל שלו התפתח - הוא פשוט פיתח זיכרון.

בנוסף לכך, אליעד מתאר מצבים שבהם האדם לומד אגדות דתיות, סיפורים או רעיונות מופשטים ללא שום מאמץ להבין את ההיגיון והסיבות מאחוריהם. במקרה כזה, האדם למעשה ממלא את ראשו ברעיונות ואמונות שאינן תורמות לחשיבה מעמיקה, אלא יכולות אף להוביל לחשיבה מבולבלת ולא מסודרת. הוא נותן דוגמה מאנשים שלומדים ספר הזוהר או פרשת שבוע, ומסיקים מסקנות על סמך גימטריה או פרשנויות שאינן מבוססות על ניתוח לוגי, אלא על דמיון. תהליך כזה אינו מפתח את החשיבה, אלא דווקא את הדמיון או האמונה.

האם לימוד גמרא יכול להזיק לחשיבה?

אליעד גם מתייחס לכך שלימוד גמרא או תורה יכול לפעמים אפילו לגרום לנזקים לחשיבה. הוא מסביר שישנם אנשים הלומדים תורה מתוך גישה אידיאולוגית, מבלי לערוך שום חקירה או ביקורת עצמית, ומקבלים הנחות לא בדוקות כדברים מוחלטים. לימוד כזה עלול לגרום לבלבול, אי - בהירות והפרעות חשיבה שונות, ובמקרים קיצוניים אפילו להפרעות נפשיות. אליעד מציין שלעיתים, אנשים שמשלבים לימוד תורה עם סמים או עם מצבים נפשיים קשים, עשויים לזרז בכך את הפרעות החשיבה שלהם.

איך להבטיח שלימוד תורה או גמרא יפתח את החשיבה הלוגית?

אליעד מדגיש שההבדל החשוב הוא לא במה שאתה לומד, אלא באיך אתה לומד. אם אתה מתאמץ לחקור ולבדוק את ההיגיון שבכל טענה וטענה, מתאמץ להבין למה דברים קורים, ומנסה כל הזמן לחקור את הסיבתיות - השכל שלך אכן יתפתח. הוא נותן דוגמה נוספת מתחום המוסכים: אם אתה לומד להיות מוסכניק, אתה יכול פשוט לצבור ידע טכני, אך אם אתה מנסה להבין לעומק מדוע תקלה מסוימת קורית, מה הסיבה ומה התוצאה - אז אתה מפתח את השכל שלך בדיוק כמו בלימוד גמרא עמוק.

דוגמת חדר הכושר והשוואה ללימוד גמרא

אליעד משתמש בדוגמה נוספת: חדר כושר. יש אנשים שמגיעים לחדר כושר ומתאמנים שעות רבות, אבל בפועל אינם מאמצים את השריר באמת. הם פשוט עוברים על התנועות. באותו אופן, יש אנשים שלומדים גמרא שעות רבות, אך אינם מתאמצים להבין ולנתח את מה שלמדו באמת. לכן, השכל שלהם אינו מתפתח בצורה משמעותית.

מסקנה וסיכום כללי

לסיכום דבריו של אליעד כהן, לימוד גמרא בהחלט יכול להיות אמצעי לפיתוח השכל, אבל רק אם האדם משקיע מאמץ משמעותי בהבנת הטיעונים, בניתוח הלוגי ובהסקת מסקנות מתוך הבנה עמוקה. לימוד שמבוסס רק על שינון וזיכרון או על אגדות דתיות ללא חשיבה ביקורתית לא יתרום לפיתוח החשיבה בצורה משמעותית.
האם לימוד גמרא מפתח את השכל או לא?

האם לימוד גמרא או לימוד תורה בכלל באמת מפתח את השכל? ישנה טענה לפיה מי שלומד גמרא הוא יותר חכם ומפחית את יכולת החשיבה, אך השאלה המרכזית היא: האם לימוד תורה משפר את כושר החשיבה הלוגי והיכולת להסיק מסקנות? התשובה לא חד משמעית ותלויה בפרטים של הלימוד.

ראשית, צריך להבין מה הכוונה ב"פיתוח השכל". אם הכוונה היא לשיפור הכישורים בשפות, אז כן, לימוד גמרא יכול להעשיר את הידע בשפות, שכן הגמרא נכתבה בארמית, ולימוד שלה עשוי לשפר את כישורי השפה. אך השאלה האמיתית היא האם לימוד גמרא מפתח את החשיבה הלוגית והיכולת לנתח, כלומר, את היכולת להסיק מסקנות בצורה חדה ומדויקת. התשובה לכך היא - תלוי.

לימוד גמרא כולל לעיתים חקירה עמוקה של טיעונים והשוואות, שבהן על הלומד להסיק מסקנות ולהבין את הלוגיקה שבבסיסם. לדוגמה, אם דנים בשאלה תיאורטית על חוצנים שדורשים לדבר עם סלע כדי להוציא ממנו מים, למרות שהנחות היסוד עשויות להיות שגויות (כמו היעדר חוצנים), עדיין יש כאן תהליך מחשבתי שמאתגר את הלומד לחשוב בצורה לוגית ולהסיק מסקנות.

לימוד גמרא שמכיל דיונים כאלה אכן תורם לפיתוח השכל במובן של יכולת הניתוח, כפי שעושים זאת גם מדענים, אם כי חשוב לציין שהדבר אינו מובטח לכל תלמיד גמרא. תהליכים של ניתוח טקסטים מסובכים, בחינה של מקורות שונים, והסקת מסקנות לוגיות - כל אלו אכן מפתחים את השכל, ומי שעוסק בהם באופן רציני ישפר את יכולת החשיבה והניתוח שלו.

עם זאת, לא כל לימוד תורה בהכרח תורם לפיתוח החשיבה. ישנם חלקים בלימוד תורה ובפרט בלימוד הגמרא שעוסקים בהבנת אגדות ואמונות שאינן בהכרח קשורות לפיתוח חשיבה לוגית. לדוגמה, אם אדם לומד גמרא על פי אגדות דתיות ללא ניסיון להבין את השאלות והסיבות שמאחורי הטיעונים, הוא עשוי לפתח את זיכרונו ולא את יכולת החשיבה.

הבעיה היא שלפעמים אדם יכול ללמוד גמרא רק כדי לזכור אותה בעל פה מבלי לעסוק בחקירה או בניתוח מחשבתי מעמיק. אז במקום לפתח את החשיבה, הוא מפתח את הזיכרון.

במקביל, בלימוד תורה ישנם גם מרכיבים שיכולים להוביל לפיתוח חשיבה בצורה לא חיובית. לימוד שלא מתמקד בניתוח סיבתיות ובניית טיעונים מדויקים עשוי להוביל לדעות לא מבוססות ולגישה אידיאולוגית שאינה תורמת לחשיבה הוגנת ובלתי משוחדת. פעמים רבות, יש אנשים שמקבלים אגדות או רעיונות מבלי לבחון אותם בצורה מעמיקה, וזה יכול לגרום לאי - בהירות ולתפיסות שגויות.

לסיכום, לימוד גמרא יכול להוות אמצעי מצוין לפיתוח השכל, אך רק אם זה נעשה תוך כדי מאמץ להבנה, ניתוח והסקת מסקנות בצורה לוגית ומעמיקה. לימוד שכולל חזרה על זיכרון בעל - פה או עיסוק באגדות דתיות בלבד לא בהכרח יפתח את השכל.
בשביל מה לשאול שאלות איך לטפל במחלה נפשית דתות השאלה האמיתית פיתוח יכולות קוגניטיביות איך לטפל בהפרעות אישיות טיפול במחלה נפשית חשיבה קיצונית לשפר יכולות שכליות לטפל בחולה נפש איך לשנן איך לאמן את החשיבה איך לאמן את המוח איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לטפל בהפרעה נפשית איך לטפל בהפרעות אישיות איך לטפל בהפרעות נפשיות איך לטפל בהפרעת אישיות איך לטפל בחולה נפש איך לטפל בחולי נפש איך לטפל במחלה נפשית איך לטפל במחלות נפש איך לטפל במחלות נפשיות איך לטפל במחלת נפש איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל איך לשפר יכולות חשיבה איך לשפר יכולות שכליות אימון המוח אימון קוגניטיבי בעיה נפשית בעיות נפשיות האם הפרעה נפשית האם הפרעות נפשיות האם לטפל בהפרעה נפשית האם לטפל במחלת נפש האם לימוד גמרא מפתח את השכל הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות נפשיות ולימוד תורה הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות השכל התפתחות החשיבה התפתחות שכלית זוכי פרס נובל חולה נפש חולי נפש חשיבה חשיבה הגיונית טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים יהודי יהודים יהודים זוכי פרס נובל יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות גאון להיות חכם להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לימוד גמרא לימוד גמרא ופיתוח השכל לימוד גמרא מפתח את השכל לימוד תורה לימוד תורה ופיתוח החשיבה למה לפתח את המוח למה לפתח את השכל למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מהן מחלות נפש מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מפתח את השכל נפש פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פסיכיאטר פסיכיאטריה פרס נובל שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיעורי תורה שיעורי תורה ופיתוח החשיבה שיפור שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תורה תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב) למה משה רבנו לא היה יהודי לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל אינה רק מקום פיזי, אלא מושג בעל משמעות רוחנית. ... הוא למעשה ביטוי של אלוהים ואין צורך בנס מיוחד כדי להוכיח את הנוכחות האלוהית. מה ההבדל בין האלוהים של היהודים לבין האלוהים האמיתי? אליעד כהן מסביר שהאלוהים של היהודים, כפי שנתפס באופן מסורתי, הוא מוגבל. הוא אחראי רק על חלקים מסוימים במציאות, כמו עשר המכות או התורה שניתנה ליהודים. האלוהים הזה לא אחראי על הכל. לכן, כשהאלוהים של היהודים מתערב, זה נתפס כמשהו מיוחד או חריג, כמו בעשרת המכות במצרים. לעומת זאת, האלוהים האמיתי, לפי התפיסה שמוצגת בהרצאה, ... על ידו, אין דבר שאינו תחת שליטתו ואחריותו. אליעד מציין שהאלוהים הזה הוא למעשה האלוהים שברא את האלוהים של היהודים. כלומר, התפיסה המצומצמת של היהדות המסורתית היא חלק מתפיסה רחבה יותר של האלוהים האינסופי. למה משה רבנו לא נכנס ... בקונספט של נפרדות, ולכן נשאר בגדר עטאיסט, אחד שרואה הפרדה בין אלוהים למציאות. לפי ההסבר הזה, מי שרוצה להיות יהודי אמיתי, במובן הרוחני של רבי נחמן, חייב להגיע להבנה של אחדות שלמה, כלומר, חייב להגיע לארץ ישראל הרוחנית. משה ... ההסבר הזה, לא הגיע להבנה הזו ולכן לא הגיע לארץ ישראל, ולכן, במובן הרוחני - עמוק הזה, לא היה יהודי שלם. אליעד כהן מדגיש בסוף שהמחויבות שלו היא לא לאמירות של רבי נחמן באופן עיוור, אלא לאמת עצמה. לדבריו, ... זה ארץ ישראל לפי רבי נחמן? למה משה לא נכנס לארץ ישראל? מה ההבדל בין אלוהים האמיתי לאלוהים של היהודים? מה זה תפיסת הנפרדות? מי הוא יהודי אמיתי לפי רבי נחמן?
ברית מילה - טוב או רע? למה שמירת מצוות + יהדות זה רע וכפירה באלוהים האמיתי?
... מסיבות דתיות ולא רפואיות, הוא מנציח את האמונה בטמטום ובנפרדות בגופו. הברית מילה מבחינה דתית מסמלת עבורו הפרדה בין יהודים לגויים, מה שמבטא גאווה יהודית מזויפת על היותם העם הנבחר, רעיון שלפי אליעד הוא חסר היגיון לחלוטין וכופר באלוהים האמיתי. כי אם אלוהים הוא ... אמר שאין הבדל מהותי בין האדם לבעלי החיים, אך חזל עיוותו את האמירה שלו והוסיפו את הרעיון השגוי שהנשמה היהודית היא טהורה יותר מנשמות אחרות. האם ברית מילה מובילה את האדם לגן עדן או לגיהינום לפי אליעד כהן? אליעד ... שהוא נבדל מהעולם ומאחרים. ילד שגדל בתודעה כזו נמצא בגיהינום מחשבתי, כי הוא חי בהפרדה בין טוב ורע, בין יהודי לגוי, ומאמין שאלוהים יעניש אותו אם לא יקיים מצוות. כך בעצם, החינוך הדתי המתחיל בברית המילה הופך את האדם ... דבר. בכך הוא יצר את ההפרדה הראשונה בין אלוהים לעולם, וזו הסיבה שעשה את הברית - כדי להפריד את היהודים משאר האנשים. הקונספט של עם סגולה נולד בדיוק מתוך הטעות הזו, כיוון שהאמת לפי אליעד היא שהכל אחד, והכל ... את משה רבנו כמי שהנציח את השקר והגאווה בכך שאמר שאלוהים בחר בעם ישראל מכל העמים. הרעיון שהבשר של יהודי עדיף על בשר של גוי, או שנשמת יהודי עדיפה על נשמה אחרת, היא בעיניו תוצאה של גאווה אנושית שטחית ושקרית, המפרידה את האדם מאלוהים האמיתי שהוא אחדות מוחלטת של הכל. הטענה של אליעד היא כי אין שום הבדל בין יהודי לגוי או בין אדם לבהמה, כי כולם נובעים מאותו מקור אחד מוחלט. הרעיון של עם נבחר הוא טמטום מוחלט ... לאדם לשאול את עצמו את השאלה הפשוטה: האם יש אלוהים אחד ואמיתי, או שיש שטן שמבחינתו יש הבדל בין יהודי לגוי? מי שיבחר להאמין בנפרדות יסבול את התוצאות של האמונה שלו ויחיה בגיהינום מחשבתי, כי הוא ימשיך לחיות את ... מהסיבה הזו, ברגע שהוא חושב שזה טוב וזה רע, זה העונש שלו. גם לפי היהדות, יש נקודת אמת, אלוהים היהודי אמר לאדם ראשון אל תאכל מעץ הדעת טוב ורע, אבל ברגע שאכל מעץ הדעת גרשו אותו מייד לגיהינום ובגלל ... אמר: לא, לא, לא, אלוהים נמצא בשמים, בירח, לא הבין שהכל אלוהים, ולכן החליט לעשות ברית מילה, להבדיל בין היהודים לשאר האנשים. ועל זה מבוסס כל הקונספט של היהדות, עם סגולה, העם הנבחר, ואנשים שחושבים שיש עם נבחר, הוא ... מיד שמאל! מה שיך לומר שמצד האלוהות יכולה להיות לנפרדות, כי הכל מתהווה מישות אחת ממש, הגוי לא שונה מהיהודי, וזה לא שונה מהחי וכו. ומי שחושב שאלוהים הוא רק בשמיים, אז שיחשוב שאלוהים אוהב את קמצוץ גושי העפר ... שאדם עושה ברית, הוא חוקק את הטמטום, מנציח את הנפרדות שלו בתוך הגוף שלו, כי באמת אין הבדל בין היהודי לגוי, או בין האדם לבהמה. ושלמה המלך אמר: כי מותר האדם מן הבהמה אין - כי הכל הבל - ... הוא היה גאוותן כל כך גדול, ויצר נפרדות כל כך גדולה, שהוא אמר אנחנו העם הנבחר ואלוהים בחר את היהודים לעם סגולה, שזה שיא הגאווה, שאדם חושב שחתיכת בשר שלו, עדיפה מחתיכת בשר אחרת. וכך הכניס ליהודים שהוא עם סגולה, והנציח את הברית. והיום זה אשמתם של היהודים, האנשים שממשיכים להנציח את הטמטום שמקשיבים למטומטם מלפני כמה אלפי שנים, כי אם היו מחפשים את האמת, היו מבינים שמשה היה בלפן, קשקשן, אלוהים זה הכל, מה שייך להגיד יהודי וגוי? אין דבר כזה! זה היה חבורת עבדים לא צריך להאשים אותם. אבל היום אנשים משקרים, ולא מחפשים את ... וכל אחד שישאל את עצמו מה האמת? האם יש אלוהים אחד, אמיתי, או שיש שטן שאצלו יש הבדל בין יהודי לגוי, ושיהודי הוא עם סגולה, מי שיך עם השטן ויחשוב כך, זה יהיה העונש שלו, שהוא יסבול, ושהוא יחשוב שהוא העם ...
לוחמה בטרור, גירוש משפחות מחבלים, איך להילחם בטרור הערבי? איך להילחם בטרור היהודי? איך להילחם בטרור הישראלי? גירוש מחבלים, שלילת אזרחות ישראלית, שלילת אזרחות למחבלים, ענישה קולקטיבית, משפחות של מחבלים פלסטינים, חפים מפשע, אכיפה בררנית, הריסת בתי מחבלים ישראלים, טרור פלסטיני, מעצר מנהלי, הריסת בתים, חוק גירוש מחבלים, משפחות מחבלים, טרור לאומני, פיגוע לאומני, החמרת ענישה על רקע לאומני, יגאל עמיר, עונש מוות למחבלים פלסטינים, פעולת טרור על רקע לאומני
לוחמה בטרור, גירוש משפחות מחבלים, איך להילחם בטרור הערבי? איך להילחם בטרור היהודי? איך להילחם בטרור הישראלי? גירוש מחבלים, שלילת אזרחות ישראלית, שלילת אזרחות למחבלים, ענישה קולקטיבית, משפחות של מחבלים פלסטינים, חפים ... רקע לאומני, יגאל עמיר, עונש מוות למחבלים פלסטינים, פעולת טרור על רקע לאומני וכאן נסביר, האם הגיוני שהעונש למחבל יהודי על טרור יהודי, יהיה זהה לעונש למחבל פלסטיני על טרור פלסטיני. לדוגמה, אם יוחלט לגרש משפחות מחבלים פלסטינים, האם הגיוני שמצד הצד והדין, שיגרשו גם משפחות מחבלים יהודים? ואם יחליטו מחר על עונש מוות למחבלים פלסטינים, האם הגיוני שיהיה גם עונש מוות למחבלים יהודים? האם אין כאן גזענות? האם אין כאן אכיפה בררנית, כאשר רוצים להעניש טרוריסט פלסטיני יותר מאשר טרוריסט יהודי? והתשובה לכך היא, שהעונש צריך להיות שווה וזהה לכולם. אם יש עונש מוות לטרוריסט ערבי, צריך להיות גם עונש ... גם את המשפחה של המחבל הישראלי. אלא מה? שחומרת הענישה לא צריכה להיות בהתאם לזהות של הטרוריסט, אם הוא יהודי או ערבי, אבל היא כן צריכה להיות בהתאם לרקע של פעולת הטרור. דהיינו, אם לדוגמה מתבצע רצח על רקע ... אונס על רקע פלילי, הוא צריך לקבל עונש יותר קל מאשר מישהו שמבצע אונס על רקע לאומני. ואם ישראלי יהודי, יבצע פעולת טרור על רקע לאומני, הוא צריך לקבל עונש זהה ומדויק ואולי אפילו חמור יותר מאשר של טרוריסט ... נקמה וכל מיני שיקולים אחרים. והעונש צריך להתאים גם בהתאם לרמת האיום והסכנה שנשקפת מהפושע. ואם יש פושע טרוריסט יהודי שהחליט לפגוע בערבים על דעת עצמו, הרי שהוא מבצע פשע על פי החוק, אבל אין לו כוונה לפגוע במדינת ... הפעולות, אינו זהה. כי הטרור הערבי, מהלך אימים על קיומה של מדינת ישראל, מה שאין כך בדרך כלל הטרור היהודי. נקודה נוספת שצריכים לשים אליה לב, זה שצריכים לעשות הפרדה בין השאלה, האם הפעולה עצמה מהווה סכנה לקיום המדינה, ... את הענישה על מי שניסה באופן מודע מתוך כוונת מכוון לפגוע בקיום המדינה. אם לדוגמה מישהו מבצע פעולת טרור יהודי, והוא היה יודע בוודאות שהפעולה שלו תפגע בקיום המדינה, האם הוא היה עדיין מבצע את הפעולה שלו? תשובה: כנראה שלא. כי הטרוריסט היהודי, גם אם הוא מבין שהפעולה שלו פוגעת גם במדינה בדרך כזו או אחרת, הרי שהוא חושב שבסופו של דבר, ...
התבוללות, נישואי תערובת, יהודים גויים, עם ישראל, העם היהודי, מסורת ישראל, המורשת היהודית, זהות יהודית
התבוללות, נישואי תערובת, יהודים גויים, עם ישראל, העם היהודי, מסורת ישראל, המורשת היהודית, זהות יהודית מהי המשמעות האמיתית של התבוללות לפי אליעד כהן? הנושא המרכזי שעליו מדבר אליעד כהן בהרצאה הוא נושא ההתבוללות, נישואי תערובת, והמשמעות האמיתית של הזהות היהודית אל מול הגויים. אליעד מתחיל בהסבר על ההתנגדות שקיימת לנישואי תערובת ולתהליך ההתבוללות בעם היהודי, כאשר יש הטוענים שזה יוביל להשמדת העם היהודי. הוא מתייחס לחשש הרווח שאבותינו שמרו על זהותם היהודית במשך 3,000 שנה, ולכן עולה השאלה, האם צריך להקל על אלה שמתגיירים או להקשות עליהם כדי לוודא שמדובר ביהודים אמיתיים. למה יוצרים קשיים למתגיירים לפי אליעד כהן? אליעד מסביר את התהליך של גיור על ידי דימוי של כניסה ... באמת משוגע. כך גם הגיור - כאשר אדם בוחר להתגייר, בעצם בודקים האם הוא באמת מוכן ומסוגל להצטרף לעם היהודי עם כל המשמעויות של זה. אליעד כהן מבהיר זאת בעזרת דוגמה נוספת: אדם שהיה קודם נוצרי או מוסלמי, וכעת רוצה להפוך ליהודי, כנראה יש בו מידה של שיגעון, ולכן זה מוצדק שיוסיפו לו קשיים בתהליך הגיור. הוא מדגיש כי אין צורך שכולם יהיו יהודים, כניסה ליהדות, לדבריו, כמוה ככניסה לגיהינום, ולכן הגיוני לפתוח רק מעט את הדלת ולא להקל על כולם להיכנס. מהי ... טוב לרע. רק אחרי שחטא ואכל מעץ הדעת, נוצרה ההפרדה בין טוב ורע, ומאז נוצרו כל ההפרדות - בין יהודי לגוי, דתי לחילוני וכדומה. לכן, אליעד טוען שהמצווה המקורית והאמיתית של אלוהים לאדם הראשון היא לבטל את ההבדלים, להתבולל לגמרי ולהפסיק להבדיל בין אדם לאדם ובין קבוצה לקבוצה. למה התורה היהודית לדעת אליעד כהן היא שיגעון? לפי אליעד, התורה היהודית הקיימת כיום היא סוג של שיגעון, מכיוון שהיא יוצרת הפרדות והבדלים מלאכותיים. הוא טוען שכל דת וכל קבוצה שמגדירה ... הוא לחזור למצב התודעה שהיה אצל אדם הראשון לפני החטא - מצב שבו אין הבדל בין טוב לרע, בין יהודי לגוי או בין מצווה לעבירה. מה הקשר בין נישואי תערובת לגאולה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שהגאולה האמיתית ... העולם תגיע רק כאשר כל בני ישראל יתחתנו עם גויים, ואז יפסיקו כל המלחמות והוויכוחים בין דתיים לחילונים, בין יהודים לגויים. הוא אומר שככל שתהליך ההתבוללות יואץ, כך יגיע התיקון לעולם מהר יותר. לדבריו, אין זה מספיק שיהיו נישואים ... ואחר כך גירושים) אינה התבוללות אמיתית. התבוללות אמיתית היא רק התבוללות פנימית - כאשר האדם מבין שאין הבדל בין יהודי לגוי ומוחק את האמונה שהוא טוב יותר או פחות מכל אדם אחר. כיצד ניתן לזרז את ההתבוללות האמיתית לפי ... טוען שהדרך המהירה ביותר לזירוז ההתבוללות היא באמצעות השכל וההיגיון. האדם צריך לשאול את עצמו: מה באמת ההבדל בין יהודי לגוי? הרי כולנו נבראנו על ידי אותו הבורא, וכולם הם התגלות של אלוהים באותה המידה, בין אם מדובר ביהודי או בגוי, בפרח או בחיה. הוא מביא את דברי שלמה המלך שאמר ומותר האדם מן הבהמה אין, כלומר, אין הבדל אמיתי בין אדם לבין בעל חיים, ובוודאי שאין הבדל מהותי בין יהודי לגוי. לדבריו, כל מלחמות הדת וכל הסבל בעולם נובעים מהאמונה השקרית שיש הבדל מהותי בין קבוצות שונות של בני ... האדם, למחיקת ההפרדות והאמונות המזויפות ולחזרה למצב שבו כל בני האדם רואים את עצמם כאחד. האם יש הבדל בין יהודי לגוי? מהי המשמעות של נישואי תערובת? מהי הזהות היהודית? למה התורה יוצרת הפרדות? איך התבוללות פנימית תביא לגאולה? האם נישואי תערובת הם הפתרון למלחמות דת? מה התפקיד של ...
אתאיזם, אמונה, שכל, אמת - אליעד כהן אתאיסט, מאמין, יודע או דובר אמת?
... אמונות שונות בדתות ובמיסטיקה, וטוען כי הוא מתנגד נחרצות לסוג כזה של אמונה. למה אליעד כהן כופר באלוהים של היהודים? אליעד כהן מתייחס למושג הכפירה וטוען כי הוא כופר באופן מוחלט באלוהים של היהודים, אותו אלוהים שנתן להם תורה ועשה ניסים, מכיוון שהוא בדק וחקר את השאלה מי ברא את אלוהים?. אליעד מסביר ... מסביר שהדתיים מפחדים לחקור את השאלות האלו מכיוון שהדת מבוססת על הפחדה ואיסור לחשוב בצורה חופשית. מבחינתו, האלוהים של היהודים הוא אליל מוגבל ומצומצם שאינו יכול לעשות הכל. מדוע משה רבנו עצמו לא היה יהודי אמיתי? אליעד כהן מתייחס גם למשה רבנו, ומציג אותו כדוגמה לאדם שהיה רחוק מהאמת האמיתית. הוא טוען שמשה עצמו ... מאמין אינו השטן בעצמו. אליעד טוען שהסיפור בו אלוהים אומר למשה לא יראני האדם וחי הוא הוכחה לכך שאלוהי היהודים הוא ישות מוגבלת. הוא מדגיש שאלוהים אמיתי יכול לאפשר לאדם לראותו ולהישאר בחיים, ולכן האלוהים של משה אינו אלוהים אמיתי אלא שטן במסווה. למה הדת היהודית היא האתאיזם האמיתי לדעת אליעד כהן? לטענתו, הדת היהודית היא למעשה אתאיזם, משום שהיא סוגדת לאלוהים שקרי, אליל מצומצם. אליעד מסביר שהדת מבוססת על פחד, על טאבו מוחלט ... על החיים ועל המציאות. האם אליעד כהן אתאיסט או מאמין? מהי האמת המוחלטת לפי אליעד כהן? האם אלוהים של היהודים הוא השטן? מי ברא את אלוהים? למה אסור לשאול שאלות בדת היהודית? האם הדת היהודית היא בעצם אתאיזם? איך למצוא את האמת ללא אמונה? אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, האם אני בעצם אליעד ... אומר אדם צריך לדעת לא להאמין. ובהמשך לשאלה אם אני אתאיסט, אני בשכל שלי כופר, דהיינו, מתכחש שהאלוהים של היהודים, שנתן את התורה ועשה להם ניסים אני כופר באמונה שלהם שהיא האמונה שהוא האלוהים האמיתי. אני שאלתי וחקרתי, מי ברא את האלוהים של היהודים, שהם מספרים שהוא ראשון וכו. אבל הם לא חוקרים למה הוא תמיד קיים? למה הוא רצה לברא את העולם? ... שלמה של אלוהים, אפשר להגיד שהוא אחד, אפשר להגיד הרבה דברים, אבל מבינם שאלוהים האמיתי הוא לא אלוהים של היהודים. ואני נקרא יהודי אמיתי, ולמה? כי מי שכופר בעבודת אלילים, הוא נקרא יהודי אמיתי. ומשה, מי שנקרא הרב של היהודים, הוא כופר אמיתי, הוא לא היה יהודי, רבי נחמן אמר בפירוש, מי שרוצה להיות יהודי צריך להגיע לארץ ישראל, ומשה לא הגיע לארץ ישראל, ומי שמבין את הפנימיות של להגיע לארץ ישראל מדובר לראות ... את אלוהיו. וכל אחד ואחד יכול לבדוק, עד שיגלה, לי אין קרדיט בסיפור, כל אחד שיחקור יכול. והאתאיסטים, הם היהודים המאמינים, כי הם מאמינים באליל, גם משה רק האמין, ולא ידע, כי לא ראה אותו. אתה מאמין שדיבר איתך, ... את אלוהים, אמר לו אלוהים: לא יראני האדם וחי, אתה לא יכול לראות אותי ולהישאר בחיים, כי האלוהים של היהודים הוא ישות מצומצמת, הוא לא כל יכול. אבל אלוהים האמיתי הוא כן כל יכול, והוא יכול לעשות שתראה אותו ושכן תישאר בחיים. עכשיו מה שקורה, היהודים, הדת זה האתאיזם הכי גדול בעולם, הם לקחו את השטן ועשו ממנו אלוהים משתחווים אליו ומתפללים אליו, ואיך הם ...
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
... אינה תמיד תורת השם האמיתית. בני אדם מפרשים את רצון אלוהים לפי הבנתם האישית, ולכן גם המושגים כמו ישראלי ויהודי הם בגדר מושאל, שנכנסים לתוך ההבנה של כל אחד לפי דרכו. רבי נחמן מלמד שדרך השכל יש התחדשות מתמדת - כל רגע יש חידוש, אדם שמזוהה כיהודי הוא למעשה אדם שמתחדש כל הזמן, שמעלה את עצמו מדרגה לדרגה. מי שמגיע לארץ ישראל, שהיא במובנים רוחניים השכל ... אז הם אומרים שאלוהים רוצה שהם יאכלו כרפס בפסח, זה מה שהם מבינים. כמו כן, גם המילה ישראלי, וגם יהודי, זה גם שם מושאל. רבי נחמן אמר, שמי שרוצה להיות יהודי, דהיינו, לעלות מדרגה לדרגה, צריך להגיע לארץ ישראל. רבי נחמן אומר, מה זה יהודי? אדם שעולה מדרגה לדרגה, אדם שמתחדש, שיש לו התחדשות, בכל רגע ורגע הוא חווה דברים חדשים. ומי שרוצה להגיע ... הגיע לארץ ישראל. בכל מקרה, כל פעם שרבי נחמן מדבר על ישראל, ארץ ישראל, ישראלי, בלבוש הגשמי הוא מתכוון ליהודים. אבל בשורשו, הוא אומר, שמי שרוצה לזכות להיות יהודי, זה נקרא איש ישראל. העצות של רבי נחמן טובות לא רק ליהודים, אלא לכל בני האדם בעולם. וכשהוא אומר, ישראלי צריך, הוא מתכוון לכל אדם בעולם שרוצה לעלות בדרגה. רבי נחמן ... מעודד להשתמש בשכל, או שהוא אומר, אסור לשאול שאלות, אל תשאל שאלות, אי אפשר להבין הכל. זה בניגוד לחוכמה היהודית הדתית שאומרת לא לשאול. למה? כי השקר מפחד שתחשוף את הפרצוף האמיתי שלו. אבל רבי נחמן אומר, שהשכל הוא ... של כל דבר. למשל המפץ הגדול, תשאל, למה התרחש המפץ? ולמה בתאריך מסוים? ולמה היקום מתפשט? מה הסיבה? בדת היהודית, כל הזמן הם בודקים את ההלכות. אבל לא בודקים למה אלוהים בכלל ברא אותם? וכאן רבי נחמן אומר, אם ... דברים חדשים ולא מתפתחים. הם שואלים, איך נבדוק? אם מוכן להפגיש כל אחד ואחד עם אלוהים, ותבין שהאלוהים של היהודים הוא השטן. אז מה צריך לעשות? כנס לחדר הסמוך, שב עם עצמך, קח דבר אחד שאתה רוצה אותו, ותשאל, ... שאתה הולך אחרי היצר הרע, ואומר, אנחנו בצמצום, אי אפשר להבין הכל. הכסיל לא חפץ בחוכמה ובשכל. האלוהים של היהודים אומר להם, אל תנסו להבין אותי, לכן זה השטן שלא רוצה שאנשים ידעו את אלוהים. ורבי נחמן אומר, אל ...
משה רבנו, חטאו של משה, ארץ ישראל, החטא של משה רבנו הגאווה - ליקוטי מוהרן ח"א כ (ברסלב)
... באמת את ביאורי התורה, להבין את העולם בצורה מושלמת, ולחיות חיים מאושרים עם התחדשות מתמדת. למה משה לא היה יהודי לפי רבי נחמן? רבי נחמן מסביר שבכדי להיות יהודי באמת, אדם חייב להשיג את התורה של ארץ ישראל, שהיא שכל האחדות המוחלטת. משה רבנו לא הצליח להגיע לזה, ולכן מבחינה רוחנית, אומר רבי נחמן, משה לא היה יהודי. הוא לא היה באמת מחובר לשכל האחדות הזה. הוא לא השיג את מהות התפילה האמיתית, כי התפילה שלו הייתה ...
גזענות יהודית, חוק הנאמנות, גזענות במדינת ישראל, מדינת היהודים, העם הנבחר או הגזען, הנאצים, ואהבת לרעך כמוך
גזענות יהודית, חוק הנאמנות, גזענות במדינת ישראל, מדינת היהודים, העם הנבחר או הגזען, הנאצים, ואהבת לרעך כמוך מהו המקור האמיתי של הגזענות במדינת ישראל? אליעד כהן מסביר בהרצאה שהמקור האמיתי של הגזענות במדינת ישראל הוא ההגדרה של המדינה כמדינה יהודית. לדבריו, הרעיון שיהודים הם העם הנבחר, שעל בסיסו הוקמה מדינת ישראל, יוצר באופן טבעי גישה גזענית כלפי כל מי שאינו יהודי. ההגדרה עם נבחר היא בעצם הגדרה שמכילה בתוכה יסוד גזעני ברור: היא מפרידה בין אנשים ומעמידה קבוצה אחת מעל ... משמעותית. כיצד מדינת ישראל עצמה מעודדת גזענות? אליעד מסביר באופן מפורט שהמדינה עצמה מעודדת גזענות בכך שהיא מוגדרת כמדינה יהודית. מדינת ישראל הוקמה למען אנשים ספציפיים, רק משום שהוריהם היו יהודים, והרעיון הזה בעצמו הוא גזעני. אליעד נותן דוגמה מפורטת כדי להסביר זאת: היהודים עצמם לועגים לתיאוריית האבולוציה וטוענים שהאדם לא בא מהקוף, אך לא מודעים לכך שלפעמים ההתנהגות האנושית אף גרועה מזו ... יותר מאחרים מעצם היותו שייך לקבוצה מסוימת. איך היהדות דומה לתפיסות גזעניות אחרות? אליעד נותן דוגמה ומקביל את הרעיון היהודי של העם הנבחר לתפיסה הנאצית של הגזע העליון. הוא טוען שהגישה היהודית של עם נבחר דומה לתפיסת הגזע הארי של הנאצים, כי שתיהן מניחות קיומה של קבוצה עליונה שכביכול ראויה ליחס ... כפי שגם טרוריסטים מאמינים שהם פועלים בשם אלוהים והופכים בכך את מעשיהם ללגיטימיים בעיניהם. מהו האבסורד בחוק הנאמנות למדינה יהודית ודמוקרטית? אליעד כהן מציין שחוק הנאמנות, שבו אדם צריך להישבע למדינה יהודית ודמוקרטית, הוא גזעני במהותו. הוא מבהיר את האבסורד בכך, כי בפועל אין הבדל בין יהודי ללא - יהודי מבחינת האזרחות והזכויות. עצם הדרישה להצהרה על נאמנות למדינה יהודית מניחה מראש קיומה של אפליה והעדפת היהודים על פני אחרים, שזה מהות הגזענות. איך המדינה מעודדת גזענות באמצעות החינוך החרדי? אליעד מסביר שהגזענות לא נעצרת רק ... רק למי שמקיים תורה ומצוות. הוא אומר שכל מי שירצה לבדוק יוכל למצוא שהכוונה במונח רעך היא אך ורק ליהודים דתיים, ולא לשאר בני האדם. זו דוגמה נוספת לאופן שבו היהדות מקדמת גזענות במסווה של ערכים יפים. אליעד מסכם שדווקא בגלל שמדינת ישראל מוגדרת כמדינה יהודית, הגזענות טבועה בהכרח בהווייתה של המדינה, וכל עוד המדינה ממשיכה לממן ולקדם את הרעיונות הללו, היא לעולם לא תוכל ...
ברסלב + רבי נחמן מברסלב - מה עם שאר היהדות, הצדיקים, התורה? (ברסלב)
... ברבי נחמן מברסלב, למרות שישנם צדיקים רבים אחרים כמו הרמבם, רבי שמעון בר יוחאי, משה רבנו ודמויות נוספות בהיסטוריה היהודית. הוא מדגיש כי מצד אחד אין באמת משמעות מיוחדת דווקא לרבי נחמן, ומציין שגם אם רבי נחמן עצמו היה ... שתו לי. אליעד אומר כי דוד היה אדם אומלל שסבל מחרדות ומדיכאון, ועל רקע זה כתב שירי דיכאון רבים. היהודים הפכו את הקיטורים של דוד לתפילות לאלוהים, מה שמדגים את חוסר ההבנה שלהם, לטענתו של אליעד. הוא מוסיף שהעם היהודי בכללותו הוא עם שאוהב לבכות ולהתלונן על דברים שקרו לפני אלפי שנים, כמו ילד קטן שנלקח ממנו הצעצוע והוא ... מסתתרת והיא תמיד מזמינה שאלות ובדיקות, אך השקר מפחד משאלות ולכן מסתיר את עצמו. למה משה לא היה באמת יהודי לפי רבי נחמן? אליעד מזכיר שרבי נחמן אמר שמשה רבנו לא היה באמת יהודי, כי משה לא זכה להיכנס לארץ ישראל, ולכן התורה שלו לא הייתה האמת המוחלטת. רבי נחמן טען שהאמת האמיתית ... הוא דיכאוני? מי באמת כתב את ספר הזוהר? מי נתן את התורה לפי רבי נחמן? האם משה רבנו היה יהודי לפי ברסלב? מהי האמת המוחלטת של רבי נחמן?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: יהודי, האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יהודי, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקשב וריכוז, אימון אישי לנוער, מאמן לכלכלת המשפחה בתחום יהודי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7969 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 04:44:59 - wesi1