אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להעביר ביקורת בצורה נכונה ✔איך להאשים מישהו בלי שהוא יפגע? איך לגרום למישהו לקחת אחריות? איך לגרום למישהו להאשים את עצמו? איך לגרום למישהו לא להתגונן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
3:40איך להאשים מישהו בלי שהוא יפגע? איך לגרום למישהו לקחת אחריות? איך לגרום למישהו להאשים את עצמו? איך לגרום למישהו לא להתגונן? איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לקחת אחריות בהעברת ביקורת? איך לא לגרום למישהו לתקוף אותך?
איך להאשים מישהו בלי שהוא ייפגע?

כאשר מנסים להעביר ביקורת או להאשים מישהו במשהו, רוב האנשים נוטים להגן על עצמם ולהחזיר האשמות נגדיות. לדוגמה, אם תגיד למישהו: "אתה פגעת בי" או "אתה אשם", רוב הסיכויים שתגובתו תהיה התגוננות ואף יטען שאתה אשם ולא הוא. לכן, כדי להאשים אדם אחר באופן שיגרום לו לקחת אחריות ולא להיפגע, יש להשתמש בדרך עקיפה ועדינה יותר, שמונעת את הצורך שלו להתגונן.

מהי הדרך הנכונה להעביר ביקורת בלי לעורר התנגדות?

הדרך שאליעד כהן מציע להעברת ביקורת, מבלי לעורר התנגדות, היא לשנות את צורת הניסוח כך שהאחריות על התחושות השליליות תהיה על הדובר ולא על הצד השני. במקום להגיד "אתה פגעת בי" או "אתה מדבר בצורה לא יפה", כדאי להגיד "אני נפגעתי ממך" או "לא נעים לי הצורה שבה דיברת אליי". כך, האחריות עוברת מהצד השני אליך, ואתה לא מאשים אותו ישירות, אלא מתאר כיצד אתה מרגיש בעקבות התנהגותו.

מדוע עדיף לומר "אני נפגעתי" ולא "אתה פגעת בי"?

כאשר אתה אומר "אני נפגעתי ממך", אתה מציג את הבעיה כתחושה שלך ולא כהאשמה. זה גורם לאדם שמולך להרגיש פחות מותקף, מה שמפחית את הצורך שלו להתגונן. כאשר אדם לא מרגיש מותקף, הסיכוי שהוא יקשיב, יבין ויקח אחריות על ההתנהגות שלו עולה משמעותית.

לדוגמה, אם אדם דיבר אליך בצורה שפגעה בך, במקום לומר לו "למה אתה מדבר אליי ככה? זה מעליב!", תוכל לומר: "תקשיב, אני יודע שלא התכוונת לפגוע, אבל האופן שבו דיברת גרם לי להרגיש לא בנוח. אולי תוכל לנסות לדבר אליי אחרת?". דרך זו מעוררת אמפתיה ומגבירה את הסיכוי שהאדם השני יבין את הטעות ויתנצל.

למה חשוב לקחת אחריות אישית כשמעבירים ביקורת?

אליעד מדגיש שאם אתה מעוניין שהאדם השני ייקח אחריות, אתה חייב קודם כל לקחת אחריות על הרגשות שלך. כאשר אתה אומר משפטים כמו "אני כועס ממה שעשית", במקום לומר "אתה מכעיס אותי", אתה בעצם מראה לאדם השני שאתה מודע לכך שהתגובה שלך היא באחריותך, מה שמפחית את התגובה ההגנתית שלו.

אם תגיד "אתה מעצבן אותי", האדם השני עלול להחזיר לך את ההאשמה ולומר "לא, אתה זה שמעצבנים אותו". לעומת זאת, אם תגיד "אני מתעצבן ממה שעשית", אתה מפנה את תשומת הלב אל התחושות שלך, מה שגורם לצד השני להיות יותר פתוח להקשבה ולהבנה של התנהגותו.

איך אפשר להעביר מסר בלי לעורר תחושת אשמה אצל האדם השני?

דרך נוספת שאליעד מציע היא להוסיף אמפתיה והנחות חיוביות לגבי כוונת האדם האחר. למשל, לומר משפטים כמו: "אני יודעת שלא התכוונת לפגוע", או "ברור לי שלא עשית את זה בכוונה, אני פשוט רגישה מאוד". הגישה הזו מעבירה מסר שאינך מאשים אותו בכוונת זדון, אלא מבהיר את התחושות שלך באופן אישי ורגיש. כך, האדם השני נוטה להיות פחות תוקפני ויותר פתוח לשנות את התנהגותו בעתיד.

מדוע מחמאה לפני ביקורת לא תמיד עובדת?

אנשים רבים חושבים שאם יחמיאו למישהו לפני שיעבירו ביקורת, זה ירכך את התגובה שלו. אליעד מסביר שזו לא בהכרח שיטה יעילה, כי ברגע שתעביר ביקורת בצורה ישירה ("אתה לא בסדר"), גם אם קודם החמאת לו, הוא עדיין יתנגד ויתגונן. לכן הדרך האמיתית למנוע התגוננות היא לשנות את הצורה שבה אתה מציג את הדברים, ולהשתמש במונחים של רגשות אישיים ושל אחריות אישית, כפי שהודגם.

מה לעשות אם אתה רוצה שמישהו ייקח אחריות על הטעות שלו?

אם אתה רוצה שאדם ייקח אחריות, עליך להתמקד בכך שאתה מציג את המצב כמשהו שמשפיע עליך באופן אישי, ולא להציג זאת כהאשמה. במקום להגיד "אתה תמיד שוכח דברים!", תגיד: "זה מפריע לי כשדברים נשכחים, האם אתה חושב שאפשר לעשות משהו לגבי זה?". כך אתה מציע לצד השני דרך פעולה קונקרטית והוא נוטה לקחת אחריות ולמצוא פתרונות במקום להתגונן ולהאשים אותך בחזרה.

סיכום מרכזי של הרעיון: איך להעביר ביקורת נכון?

בשורה התחתונה, לפי אליעד כהן, המפתח להעברת ביקורת באופן שלא יגרום לצד השני להתגונן, הוא תמיד לקחת אחריות אישית על התחושות והרגשות שלך, ולהימנע מהאשמות ישירות. כשאתה לוקח אחריות ומבהיר לצד השני שאתה מבין שלא הייתה לו כוונה רעה, אתה פותח את הדלת לשיח פתוח ומכבד, ומגדיל משמעותית את הסיכוי לכך שהוא ייקח אחריות וישנה את התנהגותו.
עכשיו אם אתה רוצה להאשים מישהו במשהו ואתה תגיד לו שהוא אשם שהוא לא בסדר רוב הסיכויים שמה הוא יגיד לך.

ש: אתה אשם.

אליעד: לא נכון אתה אשם בסדר יפה, עכשיו בהנחה שאתה רוצה להאשים מישהו במשהו ואתה רוצה להגדיל את הסיכוי שהוא יקח אחריות או שיקשיב למה שאמרת מה איך עושים את זה אתה רוצה להאשים אותו.

ש: מחמיאים לו.

אליעד: לא יעזור תחמיא לו ברגע שזה הוא ירד עליך בחזרה, בקיצור אם רוצים להאשים מישהו במשהו ורוצים שהוא יקח אחריות על מה שאתה מעיר לו מה הדרך לעשות את זה אז אני אתן לכם עצה נגיד שמישהו דיבר אלייך בצורה ש...?

ש: לא נעימה לי.

אליעד: יפה בצורה שלא נעימה לך ואת רוצה להגיד לו דיברת אלי בצורה?

ש: שלא נעימה לי.

אליעד: יפה ואנחנו רוצים להגדיל את הסיכוי שהוא יגיד לך אני מתנצל יפה אז מה השיטה השיטה היא כזאת אם אתה תדבר עם הבן אדם השני כמו שהיא דיברה יש סיכוי גבוה שיגידו לך שמתנצלים.

ש: שאתה אשם.

אליעד: לא נכון שמתנצלים למה כי היא אמרה הוא דיבר אלי בצורה שלא נעימה לי היא לא אמרה הוא דיבר בצורה לא יפה אם אתה תגיד למישהו אתה פגעת בי רוב הסיכויים שהוא יגיד לך לא נכון אם אתה תגיד לו תקשיב אני נפגעתי ממך יש יותר סיכוי שהוא יגיד לך אני מתנצל כי אתה לא מאשים אותו אתה אומר אני נפגעתי ממך יש "אתה מדבר בצורה לא יפה" ויש "אתה מדבר בצורה שלא נעימה לי לא מאשים אותך אתה לא אשם בכלום אני לי לא נעים הצורה הזאת" יש יותר סיכוי שמישהו יגיד לך כן אתה צודק אם אתה תיקח אחריות על עצמך אם אתה תאשים את עצמך בזה שרע לך יש יותר סיכוי שהשני ישתתף איתך אבל אם אתה תזרוק את זה על ההוא פגע בי "אתה פוגע בי אתה מעצבן אותי אתה מכעיס אותי" רוב הסיכויים שזה יהיה ההפך בכלל "את מאשימה אותי את רודפת אותי" סיפורים.

אבל זה יהיה "תקשיב אני יודעת שלא הייתה לך כוונה לפגוע אני מניחה שלא הייתה לך כוונה לפגוע אני יודעת שלא התכוונת לפגוע אני יודעת שאני רגישה רגישות יתר לא משנה מה אני לי כרגע הפריע איך שהתנסחת מה אתה מציע לעשות מה אתה חושב מה אתה אומר יש אפשרות שתשתדל לדבר אחרת" יכול להיות סיכוי הרבה יותר גבוה שיגידו לך כן, זאת אומרת שאתה צריך לקחת אחריות על זה שהרגשת רע במקום "אתה הכעסת אותי אני כעסתי על מה שעשית" במקום "פגעת בי אני נפגעתי ממה שאמרת" במקום "למה אתה כזה מעצבן אני מתעצבן ממה שאת עושה" קח אחריות אם תזרוק את זה על מישהו אחר יזרקו את זה עליך בחזרה. הבנו?

ש: כשאתה אומר אני מתעצבן ממה שאת עושה.

אליעד: לא משנה הפואנטה פה לא מה שאת עושה "אני את יודעת מה שאת עושה מעצבן אותי אני מתעצבן ממה שאת עושה לא את מעצבנת אותי אני מתעצבן מזה אני נפגע מזה אני מרגיש פגוע לא אתה פוגע בי", "אתה פוגע בי" מה פוגע בך אולי אתה פוגע בי בכלל "אני נפגעתי מזה לי זה מפריע".
משמעותיות להחמיא אני שונאת את עצמי עצבני להימנע התמקדות אני לא אוהבת את עצמי להעביר ביקורת בצורה נכונה כלום שיטה לגרום לו אחריות אחריות אישית אחריות בהעברת ביקורת איך לא לגרום איך לא לגרום למישהו איך לגרום איך לגרום לה איך לגרום לו איך לגרום לו לקחת איך לגרום למישהו איך לגרום למישהו לא איך לגרום למישהו להאשים את עצמו איך לגרום למישהו לקחת אחריות איך לגרום למישהי איך להאשים מישהו איך להאשים מישהו בלי שהוא יפגע איך להעביר איך להעביר ביקורת איך להעביר ביקורת בצורה נכונה איך לקחת איך לקחת אחריות איך לשכנע מישהו אני לא אוהב את עצמי אני לא אוהבת את עצמי אני שונא את עצמי אני שונאת את עצמי אשם אשמה ביקורת ביקורת בצורה נכונה ביקורתיות האשמה עצמית הלקאה עצמית הסרת אחריות העברת ביקורת התגוננות כעס עצמי לא אוהב את עצמי לא אוהבת את עצמי לא לגרום לא לגרום למישהו לא לגרום למישהו לתקוף אותך לא להאשים את עצמי לא להאשים את עצמך לא להתגונן לא לכעוס על עצמי לא לכעוס על עצמך לא לפגוע בה לא לפגוע בו לא לפגוע במישהו לא לפגוע במישהי לא לשנוא את עצמי לא לשנוא את עצמך לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום למישהו לגרום למישהו לא להתגונן לגרום למישהו להאשים את עצמו לגרום למישהו לקחת אחריות לגרום למישהו לתקוף אותך לגרום למישהי להאשים להאשים את עצמו להאשים את עצמי להאשים את עצמך להאשים מישהו להאשים מישהו בלי שהוא יפגע להלקות את עצמי להלקות את עצמך להסיר אחריות להעביר להעביר ביקורת להעביר ביקורת בצורה נכונה להתגונן לכעוס על עצמי לכעוס על עצמך לקחת לקחת אחריות לקחת אחריות בהעברת ביקורת לקיחת אחריות לשכנע מישהו לשכנע מישהו לא לשנוא את עצמי לשנוא את עצמך שונא את עצמי שונאת את עצמי שנאה עצמית
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת
... איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? כאשר אנו מעבירים ביקורת, חשוב להבין איך להציג אותה כך שהאדם שמקבל אותה לא ירגיש מותקף ויוכל לקבל אותה בצורה טובה. אליעד כהן מסביר כי כאשר אנו ... בביקורת אחת, ויש להימנע משילוב של חלקים לא מדויקים, כי זה עלול להוביל להתנגדות. ביקורת ממוקדת, כנה ומדויקת תביא לתוצאה טובה יותר. איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? טעויות בהעברת ביקורת? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? ביקורת אפורה? ביקורת מדויקת? איך להימנע מטעויות בביקורת? ביקורת ממוקדת? למה קשה למישהו לקבל ...
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
... ולא התנגדות. איך ליצור מוטיבציה פנימית לשינוי פרדוקס הצורך ברע כדי להשיג טוב איך לשכנע בלי לגרום להתנגדות ההבדל שבין אפשרי למחויב בחשיבה האנושית איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? מהי ביקורת בונה ומהי ביקורת הורסת? ...
להעביר ביקורת, NLP, חינוך ילדים, העברת ביקורת בונה והורסת, מהי ביקורת בונה? ביקורת הורסת, ביקורת הרסנית, ביקורתיות עצמית, ביקורתיות בזוגיות, ביקורתיות במערכת יחסים, ביקורתיות כלפי עצמי
להעביר ביקורת, NLP, חינוך ילדים, העברת ביקורת בונה והורסת, מהי ביקורת בונה? ביקורת הורסת, ביקורת הרסנית, ביקורתיות עצמית, ביקורתיות בזוגיות, ביקורתיות במערכת יחסים, ביקורתיות כלפי עצמי
... עדיין נשמרת תחושת הערכה ואהבה כלפי האדם. ביקורת, אם היא לא מועברת בצורה נכונה, יכולה לגרום לרגשות של חוסר הערכה. כל אדם זקוק להרגיש שמעריכים אותו, גם כשיש מקום לשיפור. מהי ביקורת בונה? כיצד להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך להתמודד עם ביקורת עצמית? ביקורת ...
איך להעביר ביקורת? איך להסביר למישהו שהוא טועה? איך להסביר לילד שהוא טועה? הדרכת הורים, איך לטפל במחלות נפשיות? איך לגרום למישהו להקשיב לביקורת שלך? איך לעזור למישהו לראות שהוא טועה? איך לדבר עם אנשים?
איך להעביר ביקורת? איך להסביר למישהו שהוא טועה? איך להסביר לילד שהוא טועה? הדרכת הורים, איך לטפל במחלות נפשיות? איך לגרום למישהו להקשיב לביקורת שלך? איך לעזור למישהו לראות שהוא טועה? איך לדבר עם אנשים?
... צריך לאמץ כשאתה מעביר ביקורת: להטיל ספק בעצמך, לחשוב אולי אני טועה? אולי האדם הזה יודע משהו שאני לא יודע? גישה זו מונעת התנגדות ועוזרת לצד השני להיפתח לשיחה אמיתית. איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? הדרך הנכונה להעביר ביקורת היא לבוא ממקום של כבוד לאדם השני, בלי לנסות לכפות עליו את דעתך או להוכיח לו בכוח שהוא טועה. אתה צריך להגיע אליו בגישה של כבוד אמיתי, מתוך רצון ...
ביקורת בונה / ביקורת שלילית והורסת - איך להעביר ביקורת בונה ולא ביקורת שלילית?
... טוב יותר. ביקורת נכונה, היא כזו שלא שוללת את זכות הדעה השונה והעצמאית של האדם האחר, אלא היא בסך הכל מנסה לגרום לאדם האחר, להבין טוב יותר באופן עצמי, מה נכון יותר עבורו לעשות, כדי לגרום לו לחיות טוב יותר. ולהעביר ביקורת בצורה נכונה כזו, זה אפשרי על ידי זה שמכבדים את האדם השני, ומראים לו את הדרך שנראית למעביר הביקורת כנכונה יותר, מתוך הבנה שזו לא אשמתו של אף אחד שהוא ...
ביקורת בונה / ביקורת שלילית - כיצד להעביר ביקורת בונה בצורה יעילה?
ביקורת בונה ביקורת שלילית - כיצד להעביר ביקורת בונה בצורה יעילה? ובו יתבאר העניין של העברת ביקורת. מהי ביקורת בונה וביקורת טובה, ומהי ביקורת שלילית וביקורת הרסנית. ואיך להעביר ביקורת? ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי לפעמים צריך האדם להעביר ביקורת על מישהו (וגם האדם, על עצמו). והשאלה היא, איך אפשר להעביר ביקורת בצורה יעילה? תשובה: ביקורת יעילה, היא כזו שמספקת מענה, גם לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת. כאשר עושה האדם מעשה כלשהו, גם אם המעשה הזה ראוי לביקורת, הרי שהוא עושה זאת מתוך צורך רגשי אישי כלשהו, שהוא זה שגורם לו לעשות את המעשה. כאשר רוצים להעביר ביקורת על מישהו, ראשית כל, יש לנסות להבין את הצרכים הרגשיים ואת הסיבות של האדם, שבגללן הוא עושה את מעשיו. לאחר מכן, יש לנסות לחשוב על דרך כלשהי שנותנת מענה, גם לצרכים של האדם, שמעבירים עליו את הביקורת. לאחר מכן, אפשר להעביר את הביקורת, אך לנסות להעביר אותה בצורה כזו, שהאדם שמעבירים עליו את הביקורת, יבין, כיצד מוצעת לו אפשרות טובה יותר, שנותנת מענה גם לצרכים שלו. כאשר מעבירים ביקורת על מישהו, יש להשתדל, שגם זה שמעבירים עליו את הביקורת, יהיה מרוצה. בפרט, על ידי זה שמכבדים, גם את רצונו ומתחשבים גם בצרכיו. ביקורת יעילה , היא כזו שלוקחת בחשבון, גם את הצרכים של האדם השני, ומספקת מענה, גם לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת. נכון, לא תמיד זה שמעביר הביקורת יודע מה הצורך הרגשי של האדם השני. וגם אם הוא יודע, לא תמיד הוא יודע איזה פתרון אפשר להציע, שיתאים לכולם ושכולם יסכימו עליו. אך עדיין רצוי לנסות לחשוב גם על הצרכים של הצד השני, ולהתייחס גם אליהם, כאשר מעבירים על מישהו ביקורת. לסיכום: ביקורת שמתחשבת בצרכים של האדם השני, ושמספקת מענה טוב יותר, לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת, הסיכוי שלה להתקבל גדול יותר. מאחר, שהיא טובה יותר, לשני הצדדים. ...
שיפוט עצמי - איך להעביר ביקורת עצמית בצורה בונה וחיובית?
... עצמי - איך להעביר ביקורת עצמית בצורה בונה וחיובית? בקרה עצמית - כדי שביקורת תהיה יעילה ואפקטיבית, עליה להיות שורשית ואמיתית. כמו כן עליה להיות גם טובה, דהיינו, להיות מספיק טובה כדי לגרום לזה שמעבירים עליו את הביקורת, לרצות לקבל את הביקורת. כפי שכבר ביארתי, ככל שהביקורת אמיתית יותר, כך היא ביקורת טובה יותר. ביקורת אמיתית = ביקורת שמבינה גם את הצד שעליו מעבירים את הביקורת. כדי להפוך ביקורת לאמיתית עליה להיות שורשית ויסודית. ביקורת מגיעה כשיפוט של התנהגות מסוימת. אדם כלשהו מתנהג בצורה כלשהי. קיימת מחשבה כלשהי כי ההתנהגות אינה ראויה וכי היא צריכה להיות אחרת. ומכאן נוצרת הביקורת. כדי שהביקורת תהיה שורשית וטובה, עליה לחקור בראש ובראשונה את הסיבות ואת המניעים של ההתנהגות הנוכחית הקיימת. לכל התנהגות שלילית יש סיבה. הסיבה היא בדכ ובעיקר ... השלילית, תפקידה להשלים חסך רגשי כלשהו, אצל זה שמבצע את הפעולה שנתפסת כשלילית בעיני הצד שמעביר את הביקורת. כדי לגרום למישהו לשנות את ההתנהגות שלו, יש למצוא עבורו פתרון אמיתי לסיבה האמיתית שבגללה הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג. כאשר הביקורת רק שוללת את הצד השני, ממילא אין אינטרס לצד השני לקבל את הביקורת. כאשר הביקורת מספקת מענה לצורך האמיתי של הצד השני, במקרה כזה בהנחה שהצד שמעבירים עליו ביקורת הבין את השכל של זה שמעביר עליו את הביקורת, במקרה כזה הוא יעדיף להקשיב לביקורת, מאחר שהיא מספקת לו פתרון טוב יותר לבעיה האמיתית שלו. כדי שהביקורת תהיה טובה, עליה להיות מסוגלת לספק פתרון ותחליף אמיתי לצורך השורשי שבגללו נוצרה ההתנהגות שעליה מעבירים ביקורת. ולכן ברמה המעשית, כאשר האדם מעביר ביקורת כלשהי על אדם כלשהו כולל על עצמו, עליו לחקור לשורש העניין את הסיבה האמיתית שבגללה ההתנהגות הנוכחית קיימת כפי שהיא. קיימת סיבה כלשהי שבגללה האדם מתנהג כפי מה שהוא מתנהג. רק כאשר זה שמעביר את הביקורת, מגלה את הסיבה האמיתית שבגללה זה שמעבירים עליו את הביקורת, אכן מתנהג בצורה הספציפית, רק אז הוא מסוגל להציע לו אלטרנטיבה טובה יותר באמת, אלטרנטיבה שתספק מענה אמיתי לצורך האמיתי של הצד המבוקר. כאשר הביקורת מתמקדת בהתנהגות החיצונית בלבד של המבוקר, על ידי זה הביקורת אינה אפקטיבית. כאשר הביקורת מתמקדת בצד הפנימי ובמהות הפנימית והאמיתית של ההתנהגות של הצד השני, על ידי זה הביקורת הופכת להיות טובה יותר. לסיכום: מחקר אמיתי והבנה אמיתית של הסיבות האמיתיות מדוע הצד שעליו מעבירים
הטפת מוסר, סקס מוסרי, ריבוי פרטנרים מיניים, יחסי מין לא מוסריים, העברת ביקורת, האם להעיר למישהו? איך להעביר ביקורת על מישהו? סקס לא מוסרי, דעות קדומות
... מוסר, סקס מוסרי, ריבוי פרטנרים מיניים, יחסי מין לא מוסריים, העברת ביקורת, האם להעיר למישהו? איך להעביר ביקורת על מישהו? סקס לא מוסרי, דעות קדומות האם נכון להעביר ביקורת על מישהו שעושה סקס עם פרטנרים רבים? אליעד כהן מציג שיחה העוסקת בשאלה האם נכון להעביר ביקורת או להעיר למישהו על התנהגות מינית שנתפסת כלא מוסרית, כמו קיום יחסי מין עם מספר פרטנרים שונים. תחילה, הוא ... מוצדקת? אליעד מדגים סיטואציה שבה מישהי מספרת לחברתה שהיא מקיימת יחסים עם מספר גברים. הוא בוחן מה בדיוק מפריע למי שרוצה להעיר או להעביר ביקורת: האם היא מודאגת מהחברה עצמה, או שאולי היא מושפעת מתפיסותיה האישיות על מוסר? הוא נותן דוגמה לאדם שמכור לסרטי אקשן או לשוקולד: האם האדם שמעיר, מעיר באמת לטובת החבר או מתוך אי נוחות אישית שלו עצמו? הוא מסביר בפירוט שהבחירה להעביר ביקורת צריכה להיות מבוססת על עובדות ולא על פירושים. למשל, לומר למישהו שקיום יחסי מין עם אנשים רבים זה לא מוסרי, הוא פירוש ולא עובדה. לעומת זאת, אם החברה חושבת שיכולות להיות השלכות עתידיות, כמו רגשות אשם במקרה של חזרה בתשובה, אז זו כבר עובדה שכדאי להעלות. אבל הוא מזהיר שהביקורת תהיה לגיטימית רק אם היא באמת מיועדת לטובת האדם השני ולא ממניעים אישיים או של תפיסות מוסריות סובייקטיביות. למה ... הפסקות משמעותיות, יש הרואים בכך דבר שלילי. אליעד טוען שהדבר תלוי בעיקר בתפיסות סובייקטיביות ולא בהכרח בעובדות. הוא מדגיש שעל מי שמעביר ביקורת לוודא שכוונתו היא באמת לסייע לאחר ולא לכפות עליו תפיסות אישיות של מוסר וערכים. כדי להבין אם ההתערבות נחוצה, יש לזהות מהו האינטרס האמיתי מאחורי הביקורת: האם הוא לעזור באמת לאדם השני, או אולי פשוט להרגיש יותר בנוח עם עצמו? איך לדעת אם הביקורת שלי היא עובדתית או סובייקטיבית? אליעד מחדד את ההבדל בין ביקורת עובדתית לביקורת סובייקטיבית בעזרת דוגמה פשוטה: לומר למישהו שיש סכנה במחלה מינית בעקבות חוסר שימוש באמצעי מניעה זו עובדה, בעוד שלומר שההתנהגות לא מוסרית או לא מקובלת זו פרשנות סובייקטיבית. לכן, יש להיות ערניים ולוודא שביקורת מבוססת על עובדות ולא על פרשנות אישית, כדי לא ליצור התנגדות או תחושת אשמה לא מוצדקת. מה הקשר בין סקס, חיבור בין ישויות והמהות של המציאות? אליעד מסביר לעומק את הנושא מנקודת מבט פילוסופית ... את הטבע הכפול של המציאות - היא קיימת ונפרדת בו זמנית, דבר שיכול לסייע לאדם להשתחרר מתפיסות מוגבלות של טוב ורע. כיצד נכון להתייחס לביקורת ולהטפת מוסר בנושא יחסי מין? בסופו של דבר, אליעד מסכם שהתשובה לשאלה האם להעביר ביקורת על התנהגות מינית של אחרים תלויה בכוונה האמיתית של האדם שמעיר. הוא מבהיר שיש לשאול בכנות פנימית האם המטרה היא לעזור לאחר או שמא מדובר בתחושת אי נוחות אישית. רק כאשר יש מודעות ברורה לכוונה שמאחורי הביקורת, אפשר להחליט האם וכיצד להביע אותה, מבלי להטיל אשמה מיותרת או להעביר מסרים סובייקטיביים באופן סמוי. האם סקס עם פרטנרים רבים לא מוסרי? איך להעביר ביקורת על חבר? איך לדעת אם הביקורת שלי נכונה? האם להעיר למישהו שמתנהג לא מוסרי? הטפת מוסר בנושא מיניות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להאשים מישהו בלי שהוא יפגע? איך לגרום למישהו לקחת אחריות? איך לגרום למישהו להאשים את עצמו? איך לגרום למישהו לא להתגונן? איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לקחת אחריות בהעברת ביקורת? איך לא לגרום למישהו לתקוף אותך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להעביר ביקורת בצורה נכונה, איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להעביר ביקורת בצורה נכונה, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בטלפון, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, אימון אישי לדיאטה בתחום להעביר ביקורת בצורה נכונה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 16:42:55 - wesi1