אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להסביר ✔איך למכור מוצר שלקוח אחר לא היה מעוניין בו? מכירה חוזרת של מוצר, אחרי שלקוח קודם ביטל בקשת רכישה, איך להסביר ללקוח אחד למה לקוח אחר ביטל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨איך למכור מוצר שלקוח אחר לא היה מעוניין בו? מכירה חוזרת של מוצר, אחרי שלקוח קודם ביטל בקשת רכישה, איך להסביר ללקוח אחד למה לקוח אחר ביטל עסקה? איך למכור ללקוח ביטול עסקה של לקוח אחר? איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר שלקוח אחר לא רצה אותו? למה הלקוח ביטל את העסקה? ביטול בקשת רכישה, נכס שחזר למלאי, איך למכור מוצר אחרי שלקוח לא רצה אותו? לקוח מבטל עסקה, לקוח לא רוצה לקנות, למה המוצר לא מתאים ללקוח ספציפי? מוצר שלא מתאים ללקוח ספציפי, למה הנכס חזר למלאי?
והפעם ננתח את הסיטואציה הבאה:

לקוח A רוצה לרכוש מוצר ספציפי מסוים. בעקבות כך, הלקוח A משלם מקדמה ושומרים לו את המוצר הזה להשלמת העסקה (לדוגמה: בקשת רכישה ברכישת בית וכיו"ב).

במקרה בא לקוח B שגם הוא רוצה לרכוש את אותו המוצר הספציפי.

המוכר אומר ללקוח B, שהוא לא יכול לרכוש את המוצר, כי כבר לקוח A אחר הזמין את המוצר.

למחרת, לקוח A נסוג מהעסקה ולא רוצה לרכוש את המוצר, כי מבחינת לקוח A המוצר לא טוב עבורו. שזה בעצם אומר שלקוח B כן יכול עכשיו לרכוש את המוצר.

המוכר רוצה לומר ללקוח B שהמוצר זמין לרכישה.

השאלה היא:

מאחר שאמרנו ללקוח B שהמוצר כבר לא זמין במלאי כי המוצר היה שמור ללקוח אחר A, איך בעצם להסביר ללקוח B שהמוצר פתאום כן זמין לו לרכישה? כי אם המוצר זמין לרכישה, זה אומר שהלקוח A לא רצה לרכוש את המוצר, דהיינו, שהלקוח A חושב שהמוצר לא מספיק טוב לו. או שזה יכול לומר ששיקרנו את הלקוח B, כשאמרנו לו שלקוח A רצה לרכוש את המוצר. אז בעצם איך להציג ללקוח B, שהמוצר זמין לרכישה?

והתשובה היא, שיש כאן עובדה ופירוש:

העובדה היא שנאמר ללקוח B שהמוצר כרגע לא זמין בגלל שהוא נשמר ללקוח A.

עובדה שלקוח A ביטל את העסקה.

עובדה שאם לקוח A ביטל את העסקה, זה אומר שלקוח A חשב שהעסקה לא טובה עבורו, בהכרח. דהיינו, ביטול עסקה על ידי הלקוח, בהכרח מעיד שהלקוח חושב שהעסקה לא טובה לו.

עכשיו: זה שאם העסקה לא טובה ללקוח A, זה שזה לא אומר שהיא גם לא טובה ללקוח B, זה ברור וידוע. לדוגמה, הנעל לא מתאימה ללקוח אחד אבל היא כן מתאימה ללקוח אחר.

אלא מה, שבמקרה שלנו, לקוח B יכול לפרש כל מיני פירושים, למה לקוח A ביטל את העסקה. וכל ספק שיהיה ללקוח B לגבי העסקה, הוא יכול לחשוב שאולי גם לקוח A ביטל מאותה הסיבה וזה מגדיל את הסיכוי לכך שגם לקוח B לא ירצה לסגור את העסקה.

ולכן, נחזור שוב: אם לקוח מבטל עסקה, זה אומר בהכרח שהוא חושב שהעסקה לא טובה לו. אבל זה לא אומר בהכרח את מה שאולי לקוח B יכול לפרש.

כי יש פירוש אפשרי שלקוח A מבטל את העסקה כי היא לא טובה לו, בגלל שהוא רוצה לעשות איתנו עסקה אחרת שהיא עוד יותר טובה לו.

במילים אחרות, ניתן לפרש את ביטול העסקה על ידי הלקוח, כמשהו שמעיד ומראה סימן טוב עלינו ולא סימן רע. לדוגמה: הלקוח ביטל את העסקה, כי הוא גילה שיש לו יותר כסף והוא רצה לרכוש נכס יותר יקר וכיו"ב. ובמהות הלקוח ביטל את העסקה, כי הוא חשב שיש מוצר אחר שהוא עוד יותר טוב עבורו, שהוא רוצה לרכוש אותו מאיתנו.

דהיינו, ביטול העסקה על ידי הלקוח, ניתן להציג אותו, בצורה שתראה שיש כאן הבעת אמון מצד הלקוח שביטל את העסקה. ולא בהכרח שביטול עסקה על ידי הלקוח, עשוי להעיד על חוסר אמון של הלקוח במוצר.

אבל יש כאן נקודה נוספת שצריכים לחדד, והיא: שאם נאמר ללקוח B, שלקוח A ביטל את העסקה כי הוא רצה לקחת דגם יותר טוב, זה בעצם לומר ללקוח B שלקוח A חושב שהמוצר לא מספיק טוב. ויתכן שהוא גם לא יהיה מספיק טוב עבור לקוח B, למרות שכנ"ל, זה שהנעל לא מתאימה למישהו אחד, זה לא אומר שהיא לא תתאים ללקוח אחר.

ולכן צריך לעשות הפרדה בין הסוג של לקוח A לסוג של לקוח B. כדי שלקוח B לא יחשוב שהחסרונות שלקוח A ראה במוצר, עשויים להיות חסרונות גם עבורו.

לדוגמה: לא נאמר, הלקוח רצה דגם יותר מתקדם עם יותר אפשרויות, בדבר שגם לקוח B יכול לא לרצות את הדגם הזה, כמו שלקוח A לא רצה אותו.

כן ננסה ליצור בידול בין הלקוחות. לדוגמה במקרה של רכישת נכס, נאמר: לקוח A רכש את הדירה להשקעה, בשונה ממך לקוח B שאתה רוכש אותה למגורים. ובמקרה שלו שהוא רוכש אותה להשקעה, היו ויש לו שיקולים שונים משלך, שלא אמורים להשפיע עליך.

או לדוגמה: לקוח A גילה שיש לו עוד תקציב, ולכן הוא החליט לרכוש נכס עוד יותר יקר בסכום יותר גבוה, כדי למנף את ההשקעה שלו.

וכאן כמובן כל מקרה לגופו. במובן שבכל מוצר אפשר למצוא את ההסבר, למה שמוצר שלא מתאים למישהו אחד, יתאים למישהו אחר, משיקולים שונים לחלוטין.

לסיכום: זה שלקוח מבטל עסקה, זה אומר שהוא חושב שהמוצר לא טוב לו. אבל אפשרי שהוא חושב שהמוצר הזה לא טוב לו, כי הוא רוצה לרכוש מאיתנו מוצר אחר עוד יותר טוב לו.

וזה שמוצר לא מתאים למישהו, זה לא אומר שהוא לא מתאים למישהו אחר. בעיקר אם מדובר בסוג לקוח שונה, עם צרכים שונים, עם שיקולים שונים וכולי.

ולכן נאמר ללקוח B, שלקוח A הוא לקוח עם פרופיל לקוח וסוג לקוח אחר, שהוא גילה שהוא רוצה לרכוש מאיתנו מוצר אחר שעוד יותר טוב עבורו.

עם הדגשה לדוגמה, שלקוח A שם עוד יותר כסף אצלנו, שזה בעצם מביע עוד יותר אמון בעסק שלנו וכולי. בשונה מ: הלקוח רכש מוצר יותר זול / הלקוח רכש אצל המתחרים / הלקוח ויתר על המוצר וכיו"ב, ששם באמת יש לזה משמעות שלילית. בקיצור, עובדה ופירוש וגם כמובן ניתוח סיבתיות.
פירושים לעובדות לסגור סיבות עובדות ופירושים המוכר איך למכור מוצר שלקוח אחר לא היה מעוניין בו לרכוש מוצר להציג פירוש כעובדה פירוש כעובדה ביטול בקשת רכישה פירוש איך לגרום ללקוח איך להסביר איך להסביר ללקוח איך להסביר ללקוח אחד למה לקוח אחר ביטל עסקה איך למכור איך למכור ללקוח איך למכור ללקוח ביטול עסקה של לקוח אחר איך למכור ללקוחות איך למכור מוצר איך למכור מוצר אחרי שלקוח לא רצה אותו איך למכור מוצר שלקוח אחר לא היה מעוניין בו איך למכור מוצרים איך לשכנע איך לשכנע לקוח איך לשכנע לקוח לרכוש איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר שלקוח אחר לא רצה איך לשכנע לקוחות ביטול בקשת רכישה ביטול עסקה ביטל בקשת רכישה בקשת רכישה הלקוח הלקוח שלך המוצר שלך הסבר הסברים לא מתאים ללקוח ספציפי לא רוצה לקנות לגרום ללקוח לרכוש מוצר לגרום ללקוחות להסביר להסביר ללקוח להסביר ללקוח אחד למה לקוח אחר ביטל עסקה למה הלקוח למה הלקוח ביטל את העסקה למה המוצר לא מתאים ללקוח למה המוצר לא מתאים ללקוח ספציפי למה הנכס חזר למלאי למה לקוח אחר למה לקוח אחר ביטל עסקה למכור למכור ללקוח למכור ללקוח ביטול עסקה של לקוח אחר למכור ללקוחות למכור מוצר למכור מוצר אחר למכור מוצר אחרי שלקוח לא רצה אותו למכור מוצר שלקוח אחר לא היה מעוניין בו למכור מוצרים לקוח לקוח אחר ביטל עסקה לקוח אחר לא היה מעוניין לקוח ביטל את העסקה לקוח לא רוצה לקוח לא רוצה לקנות לקוח מבטל עסקה לקוח קודם ביטל בקשת רכישה לקוחות לקנות לרכוש לרכוש מוצר לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוח לרכוש לשכנע לקוח לרכוש מוצר שלקוח אחר לא רצה לשכנע לקוחות מה המוצר שלך מוצר מוצר לא מתאים מוצר לא מתאים ללקוח מוצר לא מתאים ללקוח ספציפי מוצר שלא מתאים ללקוח ספציפי מוצר שלקוח אחר לא רצה מכירה מכירה חוזרת של מוצר נכס חזר למלאי נכס שחזר למלאי עסק עסקה עסקים רוצה לקנות רצון שכנוע
מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
... למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות איך לדעת אם באמת הבנת משהו? כאשר מישהו רוצה לוודא שהוא באמת מבין נושא מסוים, אליעד כהן מציע טכניקה פשוטה ומדויקת: להסביר את מה שלמד לאחרים, ובמיוחד לילדים. כאשר אדם מסביר לאחרים, ובמיוחד בכתב או בעל פה, הוא מאלץ את עצמו לעבור שוב על ההיגיון והסדר של המחשבות שלו. פעולה זו מסייעת לחשוף ... וגורמת לאדם להעמיק ולחדד את המחשבה שלו. אם אתה יכול להסביר נושא באופן ברור ופשוט לילד, זו אינדיקציה מצוינת לכך שאתה מבין את הנושא לעומקו. למה עדיף להסביר לילד ולא למבוגר? אליעד כהן מדגיש שהסבר למבוגר לעיתים מטעה, כי המבוגר מחזיק בהנחות יסוד מקדימות או שהוא רק עושה את עצמו שהבין. לעומת זאת, לילד אין הנחות מוקדמות או מושגים מורכבים, ולכן ההסבר חייב להיות מאוד פשוט וברור. אם ההסבר שלך ברור מספיק כך שילד יבין, המשמעות היא שאתה בעצמך באמת הבנת את הנושא ולא רק מדקלם מושגים. איך אפשר לדעת אם ההסבר שלך מספיק ברור? על פי אליעד, הדרך הטובה ביותר לבדוק את בהירות ההסבר שלך היא לשאול את עצמך איך הייתי מסביר את זה לילד?. אם ההסבר עדיין מורכב או לא ברור לך, כנראה שטרם הבנת אותו לעומק. שימוש במושגים גדולים או ביטויים מורכבים שאינך יכול לפרק ... של הנושא. איך לגרום למישהו להבין אותך באמת? כשאתה מסביר משהו למישהו, קיימות שתי גישות: הגישה הראשונה היא פשוט לתת את התשובה בצורה ישירה, מתוך ציפייה שהצד השני יבין וישנן ... לעומק. איך ליישם את השיטה הזו במקום העבודה? כאשר מנהל מסביר לעובדים מה לעשות, יש שתי אפשרויות: פשוט לומר לעובד תעשה כך וכך, ללא הסברים. לשאול את העובד שאלות מכוונות כמו למה לדעתך צריך לעשות כך?, מה יקרה אם נעשה זאת אחרת?, וכך העובד יבין לעומק את ... סתמי. מה לעשות כשאתה יודע משהו מניסיון ולא מסוגל להסביר אותו? לפעמים ידע מבוסס רק על ניסיון אישי, כמו למשל נייר נשרף באש. במקרה כזה, אין לך הסבר סיבתי ברור לתת לאחרים. אליעד אומר שבמצב כזה אתה יכול רק לבקש מהאחר להאמין לניסיון שלך, אבל עדיף לנסות ולהבין את ההיגיון מאחורי הניסיון. כשיש לך הסבר הגיוני, קל יותר להסביר לאחרים ולהביא אותם להבין אותך באמת. הדרך הטובה ביותר היא להפוך ידע שנרכש מניסיון לידע מבוסס סיבה והיגיון. ... הדרך הטובה ביותר לדעת אם הבנת משהו באמת היא לנסות להסביר אותו לאחרים, במיוחד לילדים. ההסבר הפשוט הוא המדד להבנה העמוקה. כדי לגרום לאחרים להבין משהו לעומק, אליעד כהן ממליץ להוביל אותם לתובנה באמצעות שאלות ... ובתקשורת בין אישית בכלל. איך לבדוק אם הבנתי משהו? איך להסביר רעיונות לאחרים? שכנוע באמצעות שאלות מכוונות איך לגרום למישהו להבין משהו לעומק? שיפור תקשורת במקום העבודה איך ... באמת מבין משהו, הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לנסות להסביר אותו לאחרים. ההסבר מאלץ את האדם להבהיר לעצמו את המידע, לזהות חוסרים בהבנה ולוודא שהוא מסוגל להביע את הידע בצורה ברורה ומובנת. כתיבה היא ... במחשבה, ממש כמו דיבור בפני מישהו אחר. השלב הבא: להסביר לילד כדי לבדוק אם באמת הבנת נושא, כדאי להסביר אותו לילד. ילדים אינם מחזיקים בהנחות יסוד מורכבות, ולכן חייבים לפשט את ההסבר ולהפוך אותו לבהיר ומדויק. כשמ
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
... מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד למה קשה להחליט מה להסביר כשיש המון אפשרויות? אליעד כהן מתייחס למצב בו אדם מתכנן מראש להסביר משהו לאנשים אחרים, אך נתקל בקושי עצום כי בזמן ההכנה קופצות לו אינספור אפשרויות והיפוכים. כל אפשרות ... בסופו של דבר, אותו אדם מגיע למסקנה שהוא כבר לא בטוח בשום דבר ולא יודע מה להסביר. האם באמת יש לך רצון להסביר? אליעד מבהיר כי לפני שעוסקים בשאלה איך להסביר, צריך לשאול קודם כל אם בכלל קיים רצון אמיתי וברור להסביר. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אדם רוצה להסביר לאחרים שצריך להרים את יד ימין למעלה, עליו קודם להיות בטוח שהוא באמת מאמין בכך שצריך להרים את יד ימין. ייתכן שהקושי נובע מכך שהאדם לא בטוח באמת בדבר שהוא עומד להסביר. אי - ודאות זו היא שגורמת לבלבול ולעומס במחשבות. במילים אחרות, הצעד הראשון לפתרון הוא להבין האם האדם אכן רוצה להסביר והאם הוא סגור ובטוח על התוכן שאותו הוא רוצה להעביר. מה ההבדל בין הסבר מוחלט להסבר יחסי? אליעד מציג את ההבדל בין שני סוגי הסברים: הסבר מוחלט: ניסיון להציג אמת מוחלטת, הוכחה ניצחת ללא כל ספקות או אפשרויות אחרות. במצב כזה, האדם מנסה למצוא את ההסבר האחד שתקף בכל מצב, ולכן נתקל תמיד בספקות והיפוכים, מה שגורם לעומס ולבלבול. הסבר יחסי: גישה של הסבר שהוא נכון חלקית, נכון במסגרת מסוימת או במצב ספציפי, ולא מחויב להיות נכון באופן מוחלט. הסבר כזה מאפשר לאדם להסביר משהו בצורה נינוחה יותר, כי הוא אינו מנסה להוכיח אמת מוחלטת אלא מציע אפשרות סבירה. אליעד מייעץ כי מי שמתעקש על הסברים מוחלטים תמיד ירגיש עומס, ואילו מי שמוכן לקבל הסברים יחסיים יוכל להסביר בקלות יותר, כי הוא מרגיש שלמות עם משהו שהוא אינו מושלם. כיצד פרפקציוניזם מונע ממך להסביר? הקושי הגדול אותו מתאר אליעד הוא פרפקציוניזם. אדם פרפקציוניסט רוצה שכל דבר שהוא מסביר יהיה מושלם וללא פגם. הבעיה היא שהמציאות לא מאפשרת באמת להגיע לשלמות כזו, כי תמיד ישנן אפשרויות אחרות וספקות שעולים. כך הפרפקציוניסט נלכד בקונפליקט פנימי בין הרצון להסביר את הדבר המושלם לבין המציאות שלעולם לא מאפשרת באמת להציג משהו מושלם לחלוטין. אליעד מסביר כי זו למעשה התחזות לחפש שלמות מוחלטת, מפני שאם באמת אדם היה מחפש את השלמות באופן מלא, הוא היה חייב ... פרפקציוניסט. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא חייב להיות בטוח ב - 100% לפני שהוא מסביר משהו, הוא צריך קודם כל להיות בטוח לחלוטין שהוא בכלל צריך להיות בטוח ב - 100%. אם אדם באמת היה מפקפק עד ... וודאות מוחלטת בשום דבר, כולל הרצון שלו בשלמות. מה הקשר בין שביעות רצון לבין הסבר יחסי? אליעד כהן מדגיש שהיכולת להסביר משהו בצורה נינוחה תלויה ביכולת של האדם להרגיש שביעות רצון ממשהו יחסי, כלומר, להיות מסופק ממשהו שהוא אינו מושלם. אם האדם מסוגל ליהנות מדברים יחסיים, הוא יוכל להסביר בקלות ובבהירות בלי להרגיש עמוס ומוצף, גם כאשר הוא מודע לכך שישנן אפשרויות נוספות שיכולות להיות ...
למה זה כל כך יקר? הצדקת מחיר גבוה בגלל עלויות, איך להסביר את המחיר היקר ללקוח? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? התנגדות מחיר ועלויות הייצור, איך למכור מוצר יקר? איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר יקר? איך למכור מוצרי יוקרה? איך להצדיק תמחור יקר? איך להסביר מוצר יקר? למה זה יקר? לקוח מתלונן על המחיר, האם המחיר מוגזם? התייקרות מחירים, למה מחירים מתייקרים? איך להסביר העלאת מחירים? איך להעלות מחיר? איך להעלות את המחיר? המחיר בעיני הלקוח, להסביר את המחיר ללקוח
... זה כל כך יקר? הצדקת מחיר גבוה בגלל עלויות, איך להסביר את המחיר היקר ללקוח? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? התנגדות מחיר ועלויות ... יקר? איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר יקר? איך למכור מוצרי יוקרה? איך להצדיק תמחור יקר? איך להסביר מוצר יקר? למה זה יקר? לקוח מתלונן על המחיר, האם המחיר מוגזם? התייקרות מחירים, למה מחירים מתייקרים? איך להסביר העלאת מחירים? איך להעלות מחיר? איך להעלות את המחיר? המחיר בעיני הלקוח, להסביר את המחיר ללקוח וכאן אסביר האם הגיוני להצדיק את המחיר הגבוה של המוצר שלך, באמצעות זה שתסביר ללקוח שלך, שאתה לא מרוויח הרבה, ושיש עלויות גבוהות, ושיש התייקרות מחירים ... מחיר ומה לעשות כשלקוח אומר יקר לי. ואחת השיטות אומרת, שאם לקוח אומר שזה יקר לו, אז תסביר לו שיש לך המון עלויות ושאתה לא מרוויח המון ושבדיוק לאחרונה העלו את המעמ ושכל ... לדוגמה ברכישת דירה, שהלקוח חותם שהמחיר צמוד למדד ושהמחיר לא ירד גם אם המדד ירד. אז איך להסביר את זה ללקוח? והעניין הוא, כך: בעיקרון הלקוח ירכוש את המוצר, אם הוא ... יהיה לך יותר קל למכור את המוצר שלך, בלי להצטדק. ולכן לא באמת משנה ללקוח הסיפורים וההסברים שלך, למה המוצר שלך מתייקר ולמה המחיר עולה. אבל כמובן שזאת לא כל האמת. כי יש ... אבל הטוב של הלקוח, תלוי גם בין השאר, באיך שהוא מפרש את התמחור שלך. ויש עניין שלם של להסביר ללקוח את התמחור ושל שיקולים בתמחור שירות שקשורים גם לאיך הלקוח מבין ... בגלל התמחור שלך. ולכן אם הלקוח מתלונן ושואל למה המחיר כל כך יקר, אז כן יש היגיון גם להסביר ללקוח את התמחור של המוצר שלך. כדי שהוא יבין שיש כאן הוגנות ושאתה לא ... בהתאמה לעלויות הייצור של המוצר וכולי. וכן, זכותך לבקש כמה כסף שבא לך, וכן אתה לא חייב להסביר לאף אחד את השיקולים שלך, וכן מי שרוצה שיקנה ומי שלא רוצה שלא יקנה, וכן ... יוקרה למינימליסטים, שהסברתי בו שאם אתה רוצה למכור מוצר יקר, למישהו מינימליסט, הרי שאם תסביר לו שהמחיר שאתה מבקש על המוצר הוא המחיר המינימלי שאפשרי לבקש על המוצר, בגלל ... ללקוח. שאם המדד ירד, גם המחיר שלו ירד. 2 - אתה כן יכול להצדיק את התמחור הזה, בכך שתסביר שכך מקובל בענף, ושכל ההסכמים שלך עם שאר הספקים שמהם אתה רוכש את החומרים שלך, ...
הדרכת מטפלים, איך להסביר מה זה פחד? איך להסביר מה זה רע? איך להסביר משהו? מה החוקיות של הפחד? מה זה חרדה? איך לגרום למישהו להבין מה זה פחד? חוקי הפחד, החוקיות של הפחד, איך להסביר יותר טוב? הדרכת מאמנים
הדרכת מטפלים, איך להסביר מה זה פחד? איך להסביר מה זה רע? איך להסביר משהו? מה החוקיות של הפחד? מה זה חרדה? איך לגרום למישהו להבין מה זה פחד? חוקי הפחד, החוקיות של הפחד, איך להסביר יותר טוב? הדרכת מאמנים
... מטפלים, איך להסביר מה זה פחד? איך להסביר מה זה רע? איך להסביר משהו? מה החוקיות של הפחד? מה זה חרדה? איך לגרום למישהו להבין מה זה פחד? חוקי הפחד, החוקיות של הפחד, איך להסביר יותר טוב? הדרכת מאמנים מהי ההגדרה המדויקת של פחד? אליעד כהן מסביר שכדי להבין מה זה פחד, יש להבהיר שפחד זו תגובה לכך שאדם חושש שיקרה משהו בניגוד לרצונו. כאשר רוצים ללמד או להסביר למישהו על פחד, יש להתחיל בשאלה הבסיסית: מהו פחד בעיניך?. לדוגמה, אם האדם עונה שפחד הוא מחשבה, השלב הבא הוא לשאול אותו דוגמה למחשבה כזו. למשל, מחשבה כמו אני הולך ... מסוים יקרה. מכאן, ההבדל בין מחשבת פחד למחשבה אחרת ברור: מחשבת פחד תמיד קשורה לרצון שמשהו לא יקרה. מהם המאפיינים של מחשבות פחד? אליעד ממשיך ומסביר איך לזהות מחשבות של פחד. הוא מציין שהמאפיין המרכזי הוא תמיד אי - רצון שמשהו מסוים יקרה. כל מחשבה שהאדם מרגיש ביחס אליה פחד היא מחשבה שמבטאת דבר שהאדם חושש שיתרחש ... טוב לרע, לפי אליעד: תחושות טובות הן תמיד תוצאה של דברים שהאדם רוצה שיתרחשו, ותחושות רעות הן תמיד תוצאה של דברים שהאדם אינו רוצה שיתרחשו. כיצד להסביר למישהו מה ההבדל בין טוב לרע? אליעד כהן מדגיש שכאשר מסבירים למישהו מהו רע, הדרך הכי טובה היא להראות לו שהתחושה הרעה תמיד מתלווה לדברים שהוא אינו מעוניין שיקרו. אפשר לתת דוגמאות מחיי היומיום, כמו ההבדל בין לקבל מכות לבין לקבל סוכריה. האדם מבין בצורה טבעית שתחושה טובה נגרמת כי הוא רצה לקבל את הסוכריה, בעוד תחושה רעה נגרמת כי הוא לא רצה לקבל מכות. המטרה בהסבר זה היא להביא את האדם להבנה שיש חוקיות פשוטה ויסודית שמגדירה מהו טוב ומהו רע לפי התאמה או אי - התאמה לרצונו. האם פחד הוא דבר ממשי או סובייקטיבי? אליעד מדגיש נקודה נוספת ומסביר שפחד אינו דבר אובייקטיבי אלא דבר סובייקטיבי. הוא מבהיר שבעצם, האדם לא מפחד מדבר ממשי אלא מהפירוש שהוא נותן לו. לדוגמה, כאשר אדם אומר אני מפחד ממוות, אליעד מבהיר שהפחד ... למצב ולא מהמצב עצמו. כיצד ליישב אי - הבנות בהסברת הפחד? במקרה בו נוצר קונפליקט בין שני אנשים לגבי הגדרת פחד, אליעד מציין שאין באמת סתירה בין ההסברים השונים, אלא רק הבדל בשימוש במילים. הוא נותן דוגמה: אם צד אחד אומר פחד הוא מחשבה והצד השני אומר מחשבת פחד היא מחשבה שאני לא רוצה שדבר מסוים יקרה, בעצם שני הצדדים אומרים ... המחשבה שדבר מסוים אינו רצוי. כך אפשר לעזור לאחר להבין את משמעות המונחים ללא בלבול או חוסר הבנה. איך לזהות אם מחשבה מסוימת היא מחשבת פחד? אליעד מסביר שכדי לזהות אם מחשבה מסוימת היא מחשבת פחד או לא, יש לבדוק האם יש במחשבה זו אלמנט של אני לא רוצה שדבר מסוים יקרה. כל מחשבה הכוללת את הרצון למנוע משהו היא בהכרח מחשבת ... להבחין בין מחשבת פחד למחשבה אחרת, יש פשוט לכוון אותו לבדוק האם יש במחשבה שלו אלמנט של התנגדות או דחייה כלפי אירוע או מצב מסוים. מה זה פחד? איך להסביר פחד לאחרים? מה ההבדל בין פחד לחרדה? איך לזהות מחשבת פחד? מה ההבדל בין טוב לרע? האם פחד הוא סובייקטיבי? מה החוקיות של הפחד? אז אתה מדבר עם מישהו על מה זה פחד ואתה ...
הפצה רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, להטיל ספק
הפצה רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, להטיל ספק
... רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, ... רוחנית, התפתחות רוחנית, והבנת עצמך. אליעד כהן מציע שיטות שונות לחשיבה יצירתית ולהבנה מעמיקה של רעיונות, תוך דגש על הדרכים בהן ניתן להסביר את הרעיונות לאנשים אחרים. במהלך ההרצאה, הוא מסביר את התהליך של להבין רעיונות על ידי הסברם למישהו אחר, ובעיקר למישהו שאין לו ידע בנושא. זו דרך להעמיק את ההבנה האישית ולהתמודד עם רעיונות ברמה בסיסית. מה המשמעות של להסביר רעיון למישהו שאין לו ידע בנושא? לפי אליעד, אחת הדרכים הטובות ביותר להבין רעיון היא להסביר אותו לאדם שאין לו ידע על הנושא. לדוגמה, אם תסביר רעיון שקשור לפיתוח רוחני למישהו שאין לו שום קשר לתחום, תצטרך לחשוב על הרעיון בצורה הרבה יותר פשוטה ומעמיקה. ההסבר לאדם כזה עשוי להוביל אותך להבין את הנחות היסוד של הרעיון שאתה מסביר. דמיין שאתה מסביר רעיון למישהו שמעולם לא שמעו, כמו פועל בניין שאין לו שום קשר לתחום זה. עליך להימנע מלהניח שהוא מבין משהו ממילא, וזו הזדמנות להבין את הרעיון שלך בצורה בסיסית יותר. אליעד מציין שאם תנסה להסביר רעיון כזה למישהו שאין לו את ההכשרה הנדרשת, תוכל להבין טוב יותר את עצמך ואת ההנחות הסמויות שלך. כיצד ההתמודדות עם התנגדויות עוזרת להתפתחות רוחנית? כשהאדם מנסה להסביר רעיון והוא נתקל בהתנגדות, זו הזדמנות לפתח את החשיבה. אליעד מציע שבעת שמישהו מסביר רעיון ומגיב לו בהססנות או התנגדות, זה לא בהכרח אומר שהרעיון לא נכון, אלא אולי יש משהו בהסבר עצמו שדורש הבהרה נוספת. כל התנגדות היא בעצם עוד כלי ... שמסייע להבין את הרעיון בצורה ברורה יותר ולהתמודד עם המכשולים. בנוסף, אם מישהו לא מסכים עם רעיון, זה מעודד את המורה לחפש דרכים שונות להסביר את רעיונו. איך נדע אם הנחות היסוד שלנו נכונות? ... עם אחרים, וננסה להטיל ספק בהנחות שלנו כדי להבין טוב יותר את העולם ואת עצמנו. מה התהליך להבין את עצמך דרך הצגת רעיונות? כשהאדם מנסה להסביר רעיון בצורה פשוטה וברורה, הוא בעצם חושף את עצמו לרעיונות יסודיים שמניעים אותו. אליעד מציין שכל אדם יכול להצליח להבין את עצמו יותר אם הוא מתאמץ להסביר את רעיונותיו לאדם אחר שממוקם במקום אחר לגמרי מבחינת רעיונית, תרבותית או חינוכית. היכולת להסביר רעיונות בצורה כזו היא מפתח להבין את עצמך ואת ההנחות שלך. בתהליך זה, חשוב לבדוק את הרקע של האדם שמולך ולהתאים את השפה וההסבר כדי שהוא יוכל להבין. איך להתמודד עם התנגדות לידע? ... שואל האם מישהו באמת מוכן לשמוע רעיון שמנוגד למה שהוא מאמין. הוא מציע שאדם שמוכן לשמוע גם התנגדויות, מוכן ללמוד ולהתפתח. אם אתה מצליח להסביר רעיון לאדם שמנגד לך, אז כנראה שהבנת את הרעיון ... חיים, צמחים, ואפילו דוממים כמו אבן. כל אחד מהם מייצג תפיסה שונה של המציאות, ויכול לעזור לנו להבין את עצמנו טוב יותר. לדוגמה, אם תנסה להסביר רעיון לאבן, תראה כיצד תפיסתך שונה לחלוטין מהמחשבה של דבר שאינו חי, דבר שמקשה את התקשורת. האם ניתן להסביר את העולם לאדם שלא קיים? אליעד מעלה שאלה פילוסופית מעניינת - האם ניתן להסביר רעיון למישהו שלא קיים בכלל? הוא מציע שגם אם אדם מסוים לא קיים, כל זה לא משנה אם אתה מסוגל להפעיל את יכולת ההבנה וההסבר שלך. אתה עדיין יכול לפתח את עצמך דרך ההסברים הפנימיים שלך והביקורת שאתה משמיע כלפי רעיונותיך. מהי הפצה רוחנית? איך להסביר רעיונות לאנשים אחרים? מהם התנגדויות לידע? האם אפשר להסביר רעיון לאבן? מהו תהליך ההתפתחות הרוחנית? איך ...
איך להסביר את המחיר ללקוח שלא מבין את המחיר בצורה קיצונית? איך לענות ללקוח שאומר שהמחיר יקר בצורה קיצונית? למה זה כל כך יקר? לקוח אומר שהמחיר ממש לא הגיוני, איך להסביר מחיר ממש לא הגיוני ללקוח? איך להתמודד עם חוסר הבנה של הלקוח את המחיר? איך להתמודד התנגדות מחיר קיצונית? איך להתמודד עם מחיר יקר בצורה קיצונית? איך להסביר את התמחור ללקוח? לקוח ממש לא מבין את המחיר, לקוח ממש לא מבין את התמחור, לגרום ללקוח להבין את המחיר, לקוח שממש לא מבין את המחיר
... להסביר את המחיר ללקוח שלא מבין את המחיר בצורה קיצונית? איך לענות ללקוח שאומר שהמחיר יקר בצורה קיצונית? למה זה כל כך יקר? לקוח אומר שהמחיר ממש לא הגיוני, איך להסביר מחיר ממש לא הגיוני ללקוח? איך להתמודד עם חוסר הבנה של הלקוח את המחיר? איך להתמודד התנגדות מחיר קיצונית? איך להתמודד עם מחיר יקר בצורה קיצונית? איך להסביר את התמחור ללקוח? לקוח ממש לא מבין את המחיר, לקוח ממש לא מבין את התמחור, לגרום ללקוח להבין את המחיר, לקוח שממש לא מבין את המחיר וכאן אסביר, עוד אפשרות איך להגיב ללקוח שלא מבין את התמחור שלך בצורה קיצונית. לדוגמה אתה הנדימן ולקוח שואל אותך כמה יעלה לו שתגיע אליו לתלות ... מחיר של לקוח. אבל כאן מדובר על מקרה מאוד קיצוני, שהלקוח בכלל לא מבין את ההיגיון של התמחור בצורה קיצונית. ואני אסביר. נניח שלקוח אומר לך שאצל המתחרים יותר זול, איך תענה לו? זה עניין בפני עצמו כמו שהסברתי כאן. אבל במקרה הנל, הלקוח לא אומר לך שאצל ... שעולה 50 שח יעלה לו לתלות אותה 300 שח. אז איך במקרה כזה הגיוני לענות ללקוח? אז כמובן שאפשרי בצורה הפשוטה ביותר להסביר את המחיר ללקוח, על ידי זה שמסבירים לו שעלות המוצר זה עניין אחד בפני עצמו, אבל עלות העבודה להתקין את המוצר, ביקור בית, כלי עבודה, זמן וכיוב, זה עניין אחר בפני עצמו. ולא בהכרח שיש קשר בין עלות החומר לבין עלות העבודה. זאת כמובן הדרך הפשוטה ביותר. אבל לא בטוח שההסבר שלך ישמע הגיוני ללקוח. ולכן יש עוד אפשרות איך להסביר ללקוח למה זה כל כך יקר, בפרט יש פער קיצוני בין המחיר שלך לבין המחיר שהלקוח חושב שהמוצר שירות שלך אמור לעלות, והדרך היא ... אכן לפעמים קיים קשר כלשהו בין עלות המוצר לבין עלות ההרכבה. ומפה לשם, אתה בעצם יכול לפתח דיאלוג עם הלקוח, להסביר לו את שיטת התמחור שהוא יבין אותה מעצמו. נניח שהלקוח אומר לך שלתלות את התמונה אמור לעלות 100 שח. אתה שואל אותו, האם לדעתו אמור ... את הכדור ללקוח. ובמקום לריב עם הלקוח, לפתח איתו דיאלוג. לשאול אותו איך הוא היה מתמחר לדעתו את השירות. ומפה לשם להסביר לו את ההיגיון של התמחור וכולי. וכמובן, לגלות אמפתיה ללקוח, שמבחינתו עשה טעות כשהוא רכש את המוצר, כי הוא לא לקח בחשבון את עלות ...
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
... וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את ... ללמוד למכור איך לשכנע לקוח באמצעות מהות וצורה? כדי להצליח בשכנוע ומכירות, אליעד כהן מסביר על מבנה מהות וצורה. המהות היא ... מתבצעת בקלות. כדי למכור בצורה יעילה, על המוכר לשאול את עצמו מהי המהות של המוצר או השירות, ולהסביר זאת בשפה פשוטה וברורה, כאילו הוא מסביר לילד בן 5. אם הלקוח הוא ... במושגים לא מובנים גם כדי להרחיק מישהו. לדוגמה, אם מישהו שואל אם הוא יכול להצטרף לטיול, אפשר להסביר לו על הטיול במושגים שהוא ... וכך הוא ירגיש לא בנוח ויעדיף לוותר על ההשתתפות. איך עובד שכנוע עצמי באמצעות מהות וצורה? אליעד מסביר את העיקרון גם על שכנוע עצמי ... של כיסויים, של כל מיני מושגים שלא בהכרח הקונה חושב במושגים האלה. ועכשיו אם אותו מוכר יבוא להסביר לקונה והוא ידבר איתו ... אבל הם נכונים ומדויקים מעולם המושגים של המוכר לא מעולם המושגים של הקונה שאם אותו מוכר היה יודע להסביר את עצמו בצורה של המהות, ותכף אני אסביר מה זה אומר אז כמובן העסקה הייתה מתבצעת. עכשיו מה זה אומר בפועל? זה אומר בפועל שכאשר בן אדם בא למכור מוצר והוא בא להסביר על המוצר, כל שכן אם קשה ... זה כל הזמן לשאול את עצמו מה המהות של מה שאני מנסה לומר ללקוח כי הרבה פעמים הלקוח לא מבין מה מסבירים לו הוא לא מבין את המילים, ... עכשיו כנל לאו דווקא במכירות ללקוח במכירות במובן של מערכת יחסים דינמיקה בין שני אנשים בן אדם בא להסביר את עצמו למישהו אחר אבל הוא מדבר במושגים שהבן אדם השני לא מבין את המושגים האלה, עכשיו והוא אומר אבל אני מסביר לך אבל אתה מסביר במושגים לא ברורים קח, מה בן ... בטוחים אם הוא מכיר את המילים או לא עדיף שבן אדם המוכר שישאל את עצמו מה לדעתי אני מנסה לומר? ולהסביר את זה בצורה פשוטה כאילו ... שגם ילד בן 5 יכול להבין אותם גם אזרח מהשורה יכול להבין אותם כי הרבה פעמים העסקה נופלת בגלל שמסבירים את זה במילים לא נכונות. ... ולבטא את זה בצורה שלקוחה מעולם המושגים של הקונה זה הדבר האידיאלי ביותר בעולם. עכשיו אני רוצה להסביר מתי לפעמים כן כדאי לקחת ... יבינו את מה שניסו למכור להם, גם אנשים שלא מכירים את המושגים מהתחום הספציפי הזה. עכשיו אני רוצה להסביר מתי עדיף כן לקחת מושגים ... אם אתה לא רוצה למכור ללקוח אז דבר ככה וככה אני מדבר בצורה פרקטית. הרבה פעמים בא לקוח וחייבים להסביר לו משהו מסוים אבל לא רוצים שהוא יקנה נגיד שיש מחויבות להסביר לו ואנחנו לא רוצים שהוא ... מסוים הסברנו לו וההוא שיבדוק אם הסברנו לו או לא יגיד הנה הסברנו לו אבל מצד שני מראש אנחנו מסבירים לו בצורה לא טובה כדי שהוא ... ולכן אם לדוגמה רוצים לא למכור ללקוח אם רוצים שהלקוח לא יבוא, אם רוצים שהדבר לא יצא לפועל אז כשמסבירים לו צריך להסביר לו אותו במילים שהבן אדם ... להיות לו רע הוא אוטומטית רוצה לסיים את השיחה. ואם הוא מתעקש להבין את המושגים מה שצריך לעשות זה להסביר לו אותם בצורה שהוא לא מבין באמצעות מושגים אחרים שגם אותם הוא לא מבין וכשמסבירים לו את זה להסביר לו בצורה הכי טבעית כאילו ... המהות של הדבר או הצורה של הדבר. ואם השכנוע לא מצליח להגיד רגע אולי השכנוע לא מצליח כי אני מסביר את הרעיון בצורה לא נכונה, אולי צריך להסביר את אותו רעיון בצורה אחרת, אז מה המהות של הרעיון ואיך אפשר להסביר את אותה מהות בצורה אחרת. ...
רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש?
רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש?
... ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש? מהו רגש וכיצד ניתן להסביר אותו? אליעד כהן מסביר כי להסביר מהו רגש זוהי משימה מורכבת, מפני שאנשים בדרך כלל מנסים לתאר רגש באמצעות מילים נרדפות, שאינן מבהירות את המשמעות האמיתית. כאשר אדם אומר אני כועס, קשה להסביר למישהו שלא מכיר את הרגש מה המשמעות של כעס על ידי שימוש במילים נרדפות כמו עצבני. לכן, הדרך הטובה להסביר למישהו רגש לא מובן היא להשתמש בהיפוך או בניגוד של אותו רגש. לדוגמה, אם מישהו לא מבין מהו כעס, אפשר לנסות לברר איתו אם הוא יודע מה המשמעות של מרוצה, ואז להשתמש בתיאור של מרוצה כדי להסביר לו מהו ההפך שלו - כעס. מדוע נדרשת הגדרת ההיפך להסבר מושגי? אליעד כהן טוען שכדי להסביר מושג או רגש מסוים חייב להיות מושג הפוך או נגדי לו. לדבריו, מושג ללא הפך הוא חסר משמעות. למשל, אם אדם לא מבין מה זה טוב, אפשר לשאול אותו מה זה רע ולהסביר לו שטוב הוא ההפך מכך. גם אם הוא לא מכיר מה זה רע, ניתן למצוא רגש או מושג אחר שהוא כן מכיר ולהיעזר בו כדי להבהיר לו את המשמעות של המושג המבוקש. זוהי השיטה הבסיסית של אליעד כהן להסביר מושגים מורכבים או מופשטים. איך להסביר מה זה רוצה? כדי להסביר את המושג רוצה, אליעד מציע להשתמש בתיאור של חיסרון או צורך. לדבריו, אדם רוצה משהו כאשר הוא חש שחסר לו אותו דבר. ככל שמשהו ... שיקרה. באופן כזה, אפשר לתרגם כל רגש למבנה שכלי ברור, ולהסביר רגשות אפילו למי שטוען שאינו מבין את המושג רגש בכלל. האם כל הרגשות הם אותו הדבר? אליעד כהן מסביר שכל הרגשות למעשה דומים במהותם ונבדלים בעיקר בהקשר שלהם ובעוצמתם. לדוגמה, פחד וחרדה הם אותו הדבר - רק בעוצמות שונות או בהקשרים ... על אותה חוקיות בסיסית: טוב או רע, רוצה או לא רוצה. איך להסביר מהו שעמום? לגבי השעמום, אליעד כהן מציין ששעמום מתרחש כאשר משהו חוזר על עצמו שוב ושוב בלי שינוי. כדי לא להשתעמם, אדם צריך ... אופן החתימה שלו. כיצד להבין מה האדם האחר מרגיש? אליעד מסביר שהבנה של מה האדם האחר מרגיש תלויה בהבנת המחשבות והאמונות של אותו אדם. אם יודעים מה האדם חושב או רוצה, אפשר להסיק מה הוא מרגיש. ... שהאדם השני מבין את המושגים בהם משתמשים, ואם לא, אז להסביר את המושגים באמצעות מושגים אחרים שהוא כן מבין, במיוחד על ידי שימוש בהיפוך. האם שכל הוא רק תהליך קוגניטיבי? אליעד כהן טוען ... או הפעולות, כך שתמיד יהיה עניין ואתגר. מה זה רגש? איך להסביר רגש? מה ההבדל בין שכל לרגש? איך להגדיר מה זה רצון? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לא להשתעמם? איך לתקשר בצורה ברורה? בינה ...
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
... הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה איך לפתח את השכל באמצעות שאלת שאלות? אליעד כהן מסביר שכדי לפתח את החשיבה ולהעמיק את ההבנה בדברים שאנחנו כבר מבינים, יש לשאול שאלות נוספות. לא מדובר רק בשאלות חדשות על נושאים לא מוכרים, אלא דווקא ... חדשים ומשפר את ההבנה שלו. כיצד להסביר רעיונות לאחרים כדי לשפר את ההבנה האישית? אליעד מציע שיטה נוספת לפיתוח החשיבה והיא להסביר את הרעיונות שאתה מבין לאחרים, במיוחד לאנשים שחושבים אחרת או לא מבינים את הרעיון בכלל. כאשר אדם נאלץ להסביר רעיון בצורה ברורה ומפורטת לאחרים, הוא מחויב להתבונן לעומק במה שהוא יודע. אם האדם שמקשיב לא מבין, הוא יציג שאלות או התנגדויות שיכריחו את המסביר להתמודד מחדש עם התפיסות והאמונות שלו. לדוגמה, אם אתה בטוח שאתה מבין נושא מסוים, קח מישהו שלא מסכים איתך או לא מבין, ונסה להסביר לו. סביר להניח שהוא יטען שאתה מבלבל את המוח או שהדברים שלך לא ברורים. הדבר יאלץ אותך לברר עם עצמך שוב מה אתה באמת מבין ומה לא ברור לך עד הסוף. אליעד מדגיש שדווקא אנשים שקשה להסביר להם, הם אלה שיתרמו להתפתחות השכל שלך הכי הרבה, כי הם לא יוותרו לך ויכריחו אותך לחדד את ההבנה שלך יותר ויותר. מדוע חשוב להתמודד עם התנגדויות של אחרים? כאשר מסבירים רעיונות לאנשים שמתנגדים להם או לא מקבלים אותם בקלות, נוצרת הזדמנות לבדוק לעומק את ההנחות שלך. אליעד מציין שהתנגדויות הן דבר חיובי ומועיל, משום ... שאתה משוכנע שהוא נכון, ואתה מנסה להסביר אותו לאחרים והם מתנגדים או לא מסכימים, אתה נאלץ לבחון מדוע אתה חושב שהרעיון נכון, מהם הבסיסים של הרעיון שלך, ואיך אתה יכול להסביר אותו טוב יותר כך שיבינו אותך. אליעד גם מסביר שהדרך הכי טובה לגלות טעויות והנחות שגויות בחשיבה שלך היא על ידי אינטראקציה עם אנשים שחושבים אחרת, ולא רק עם אלו שמסכימים איתך מראש. הוא מדגיש ... שאתה כבר מבין. כאשר אדם כותב הסבר ברור של רעיון או תהליך, הוא נאלץ להתמודד עם הדברים הפחות ברורים לו. כתיבת הדברים בצורה פשוטה וברורה, כאילו מיועדת לילד או לאדם חסר ידע בנושא, ... כמו מהות האושר, נסה לכתוב את ההסבר בצורה הכי פשוטה וברורה שתוכל, כך שילד יוכל להבין אותו. סביר מאוד להניח שתוך כדי התהליך יעלו לך שאלות נוספות ותגלה נקודות שבהן ההבנה שלך עדיין לא שלמה. מדוע כדאי להתמודד עם האתגרים הכי גדולים בפיתוח השכל? אליעד מסביר שכדי לפתח את ההבנה ואת השכל בצורה מיטבית, כדאי לבחור דווקא את האתגרים הקשים ביותר, ולא את אלו שקל להתמודד איתם. הוא מביא דוגמה של איש מכירות שרוצה ... האדם צריך לחפש את האנשים שקשה לו להסביר להם, ולהתעקש להסביר להם עד שיבינו. אם האדם מתמודד עם אתגרים קשים, הוא נאלץ להוציא את ההבנות הישנות והחלקיות שלו וליצור הבנה חדשה ועמוקה יותר, ובכך מפתח את השכל ... שלך. איך לשפר את ההבנה? כיצד להסביר את עצמך לאחרים? איך להתמודד עם התנגדויות? איך לפתח את החשיבה והשכל? מדוע כדאי ללמד אחרים? ...
להתחנחן, להסביר את עצמך יותר מידי, כל המוסיף גורע, להצטדק יותר מידי, לנמק יותר מידי, להתפרס יותר מידי, האם לבקש סליחה? כמה לבקש סליחה? כמה להסביר את עצמך? כמה להתנצל? התרפסות יתר, הצטדקות יתר, התנצלות יתר, למצוא חן יותר מידי
להתחנחן, להסביר את עצמך יותר מידי, כל המוסיף גורע, להצטדק יותר מידי, לנמק יותר מידי, להתפרס יותר מידי, האם לבקש סליחה? כמה לבקש סליחה? כמה להסביר את עצמך? כמה להתנצל? התרפסות יתר, הצטדקות יתר, התנצלות יתר, למצוא חן יותר מידי
... להסביר את עצמך יותר מידי, כל המוסיף ... יותר מידי, האם לבקש סליחה? כמה לבקש סליחה? כמה להסביר את עצמך? כמה להתנצל? התרפסות יתר, ... גורמת לכם להיראות אשמים? הרבה אנשים מרגישים צורך להסביר את עצמם בצורה מוגזמת, לנמק כל ... החלטה, ולהתנצל הרבה מעבר למה שנדרש. אליעד כהן מסביר שהסיבה המרכזית לכך היא הצורך הבסיסי של ... אותו, כך הוא ירגיש צורך להצטדק יותר, לנמק יותר ולהסביר את עצמו בצורה מוגזמת. אך באופן ... לתוצאה ההפוכה מזו שהאדם רצה להשיג. ככל שאדם מסביר את עצמו יותר, כך הוא נראה פחות אמין בעיני מי ששומע אותו. אליעד מסביר את הסיבה לכך: באופן טבעי, אנשים חושדים במי שמסביר את עצמו יותר מדי. התפיסה האנושית היא שאדם שבטוח בעצמו ובמעשיו לא מרגיש צורך מיוחד להסביר אותם באריכות. לעומת זאת, אדם ... או שמרגיש אשם הוא זה שבדרך כלל יכביר במילים ובהסברים. למה דווקא אדם שמנמק יותר מדי נראה חשוד? הסיבה המרכזית היא שהסברים מפורטים ומוגזמים יוצרים אצל המאזין תחושה שהאדם המדבר מסתיר משהו. ככל שההסבר ארוך ומפורט יותר, המאזין מתחיל לחשוב: למה הוא צריך להסביר את עצמו כל כך הרבה? האם הוא משקר? ... טבעית, ללא שאלות מיוחדות. אבל אם אותו אדם יתחיל להסביר יותר מדי, כגון: תקשיב, אני ממש ... המאזין חשד. המחשבה האוטומטית שתעלה תהיה: אם הוא מסביר כל כך הרבה, אולי הוא מנסה להסתיר משהו? ... איך התנצלות מוגזמת יכולה לפגוע בכם? אליעד מסביר שגם בהתנצלויות צריך לדעת לשמור על ... שיותר ענייני, קצר וברור. במקום להכביר במילים ובהסברים, מומלץ לתת לדברים פשוט לדבר בעד עצמם. מתי הסבר מפורט דווקא הכרחי? חשוב להבין שיש גם מצבים הפוכים שבהם דווקא הסבר מפורט הוא נכון ומתבקש. אך כאן אליעד מדגיש שהכוונה היא לאנשים שמסבירים יותר מדי מתוך חוסר ביטחון עצמי, מתוך ... אותם או מתוך תחושת אשמה פנימית מוגזמת. דווקא ההסברים וההתנצלויות שנובעים מחוסר ביטחון, הם ... החשדני במוחו של הצד השני. איך לאזן נכון את הצורך להסביר ולהתנצל? כדי למצוא את האיזון הנכון בין הסבר להתנצלות, אליעד מציע לשאול את עצמכם: האם ההסבר שלי משרת מטרה אמיתית, או שהוא רק נובע מהפחד להיראות לא בסדר? אם ההסבר או ההתנצלות שלכם באים ממקום ענייני, ... שאליעד מדגיש הוא שלפעמים פחות זה יותר. ככל שההסברים וההתנצלויות שלכם יהיו ענייניים, קצרים ... וכנות. לעומת זאת, הצטדקות יתר, התנצלות מוגזמת והסברים מפורטים מדי ייצרו את התוצאה ההפוכה ... לחשוד בך? כיצד לבקש סליחה בצורה נכונה? מתי הסברים מיותרים פועלים לרעתנו? איך לפתח ביטחון ... ולכן הם מרגישים צורך להצדיק את עצמם, לנמק, להסביר, ואפילו להתנצל יתר על המידה. אך ... אלו שטועים או חשים אשמה הם אלו שמרגישים צורך להסביר את עצמם. לעומת זאת, אדם שבטוח ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך למכור מוצר שלקוח אחר לא היה מעוניין בו? מכירה חוזרת של מוצר, אחרי שלקוח קודם ביטל בקשת רכישה, איך להסביר ללקוח אחד למה לקוח אחר ביטל עסקה? איך למכור ללקוח ביטול עסקה של לקוח אחר? איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר שלקוח אחר לא רצה אותו? למה הלקוח ביטל את העסקה? ביטול בקשת רכישה, נכס שחזר למלאי, איך למכור מוצר אחרי שלקוח לא רצה אותו? לקוח מבטל עסקה, לקוח לא רוצה לקנות, למה המוצר לא מתאים ללקוח ספציפי? מוצר שלא מתאים ללקוח ספציפי, למה הנכס חזר למלאי?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להסביר, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להסביר, איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לעסקים, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, אימון אישי להרזיה בנושאי להסביר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5273 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 13:36:42 - wesi1