... שלו, והפחד של האדם להתאכזב הפחד מפני אכזבה ועוד. והעניין הוא, כי האדם רוצה להשיג את כל המטרות שלו. והאדם רוצה
להיות מאושר בשלמות, ורוצה להרגיש טוב תמיד בשלמות אמיתית. ובעולם שלנו, כדי לקבל משהו, לשם כך צריך את המוכנות של האדם, לקבל את הדבר. כי מי שלא יהיה מוכן לקבל את האושר, הוא לא יהיה ... תהיה כרצונך תמיד בשלמות, לשם כך צריך האדם להגדיר עבור עצמו, שהוא באמת רוצה שהמציאות תהיה כרצונו תמיד. וכדי
להיות מאושר בשלמות, לשם כך צריך האדם להגדיר עבור עצמו ולבקש מהמציאות, שהמציאות תהיה כרצונו תמיד. ואף אחד בעולם לא היה מתנגד, לכך, שהמציאות תהיה כרצונו תמיד. אז למה בכל זאת האדם ... שהוא. והאדם היה מוכן לקבל את הדבר הזה, אבל הוא לא מגדיר לעצמו מול עיניו, רק את המטרה הזאת. כי הרבה אנשים מנסים
להיות מאושרים. אבל כל אלו שלא מצליחים
להיות מאושרים תמיד, זה משום שיש להם עוד מטרות להשיג בחיים. והמציאות מוכנה לתת לאדם את כל מה שהוא ירצה, אבל הוא צריך באמת לרצות את זה. כי אם זה דבר קטן, אז אפשר לרצות אותו בצורה ... על ידי זה האדם מרגיש גם חיסרון מאוד גדול, מכך שהוא לא מאושר תמיד בשלמות שאין שלמות אחריה. וכל זמן שהאדם רוצה
להיות מאושר תמיד, אבל לא רוצה את זה בלב שלם, אז מצד אחד האדם סובל מכך שהוא לא מאושר תמיד. אבל מצד שני, הוא גם לא סובל מכך יותר מידי, אלא סובל מכך, רק כפי כמה שהוא רוצה
להיות מאושר תמיד, ורק כפי כמה שהאושר התמידי חסר לו. ולכן האדם מפחד ללכת על כל הקופה כולה, ולרצות את הכל, ולרצות
להיות מאושר תמיד. כי האדם מפחד, שהוא לא יקבל את מה שהוא רוצה, ואז הוא יסבול לנצח באמת. כי רצון אמיתי, הוא רצון שאי אפשר לבטל אותו, ושאין לו נקודת חזור. ולרצות באמת
להיות מאושר, פירושו, ליצור רצון ככ חזק
להיות מאושר תמיד, עד כדי כך, שאם הרצון הזה לא יושג, אז תהיה תחושת חיסרון לנצח וסבל נצחי. אז מה הפתרון? ומי שאין לו מה להפסיד, דהיינו, מי שתמיד רע לו בכל מקרה, הוא כבר הולך על כל ... פירושו, להבין את עצמך. דהיינו, להבין את המנגנון הפנימי של הרצונות, מחשבות, רגשות, רצונות וכיוב. ולא צריך לרצות
להיות מאושר תמיד וכיוב. אבל כן צריך לנסות להבין עד הסוף, את משמעות האושר, את הסיבה שבגללה יש לאדם רצונות שונים לשנות את המציאות וכיוב. וההתמקדות, לא צריכה להיות בלהשיג אושר ...