🖨האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 2כי לאדם נדמה לו שהשכל האנושי הוא מאוד חכם. למרות שמצד האמת השכל האנושי של האדם, הוא לא יותר חכם מאשר טיפש. והשכל האנושי טיפש בדיוק ולפחות כמו שהוא חכם. והשכל האנושי, יש יותר דברים שהוא לא מבין מאשר מבין. ולבסס אמת אבסולוטית כלשהי, על שכל רעוע כמו של האדם, זה כמו לנסות לבנות בניין באוויר ללא יסודות.
כי כל השכל כולו מוגבל, ואי אפשר לבנות עליו שום דבר. ובשכל האנושי אי אפשר להגיע לשום וודאות. כי כל דבר בעולם, תמיד אפשר לשאול, אולי ההפך המוחלט הוא הנכון. ואין שום דרך לוגית להוכיח, שלא ההפך הוא הנכון. כי כל הוכחה לוגית, מבוססת על טיעון כלשהו והנחת יסוד כלשהי. ותמיד אפשר לשאול, אולי ההפך הוא הנכון?!
ואין שום מוצא לוגי ושכלי, מהשאלה של "אולי ההפך הוא הנכון". כי על כל טיעון וכל הוכחה וכל הנחת יסוד, תמיד אפשר לשאול אולי ההפך הוא הנכון. ואין לשכל האנושי שום דרך להתמודד עם זה. ולמרות שברמה המעשית האדם חי ע"פ השכל שלו וטוב שכך, דהיינו, כך אמור להיות שהאדם יחיה ויתנהל ע"פ השכל המצומצם שלו, אך מכאן ועד להוכיח אמיתות כלשהן בצורה שכלית, עם שימוש בשכל כ"כ חלש, זאת ממש בדיחה.
כי השכל האנושי הוא חלש. מאוד חלש. והשכל האנושי לא יכול לדוגמה לחשוב על אין סוף. כי השכל האנושי לא יכול לדוגמה לדמיין את המספר הגדול ביותר, או את המקום הרחוק ביותר וכיו"ב. כי לכל מספר יש מספר אחר גדול יותר ולכל מקום יש מקום אחר רחוק יותר וכיו"ב.
והשכל האנושי הוא חלש מאוד, והאדם לא יכול לחשוב שתי מחשבות שסותרות זו את זו בבת אחת. כי האדם לא יכול בבת אחת לדמיין לדוגמה שיש דבר כלשהו, ובאותו הרגע גם לחשוב שאין את אותו הדבר. כי זה דבר והיפוכו. והשכל הוא חלש מאוד, והוא מוגבל ביכולות שלו. ולכן, לבנות עליו אמיתות, זאת כמובן טעות רצינית.
וכאשר האדם מגיע אל האמת, אז הוא מרגיש בנוח תמיד עם כל הדעות של כל האנשים שיש בעולם. כי כאשר הוא שומע דעה כלשהי, הוא תמיד מבין כיצד כולם מסכימים עם נקודת האמת שלו. כי כאשר חכם אמיתי אומר איזה דבר, הוא עצמו יודע שגם ההפך של מה שהוא אומר, גם הוא נכון.
כי האמת היא גדולה מאוד, והיא מחברת את כל ההפכים גם מבחינה רעיונית. כי האמת היא החיבור של כל הדעות כולן כדעה אחת וכשכל אחד. והיא השורש של כל הדעות שיש בעולם. וכאשר חכם אמיתי אומר איזה דבר ואומר דעה כלשהי ונוקט בעמדה כלשהי, הוא תמיד יודע שגם ההפך של מה שהוא אומר, גם הוא נכון באותה המידה. ולכן הוא תמיד מרגיש בנוח עם כל דעה ששונה מהדעה שאותה הוא אמר, משום שהוא יודע את האמת, שכולם צודקים כל הזמן מנקודת המבט של האמת האמיתית של המציאות.
וכאשר האדם מחפש את האמת ורוצה לדעת את האמת, אז שואלים אותו (המציאות שואלת אותו) למה ומה הסיבה שבגללה הוא רוצה לדעת את האמת? ואם יש לאדם תשובה כלשהי וסיבה מדוע הוא רוצה לדעת את האמת, אז הוא לא ראוי עדיין לדעת את האמת.
כי כדי לדעת את האמת, לשם כך צריך לרצות לדעת אותה באמת. וכל זמן שיש לאדם עוד רצון כלשהו מלבד הרצון לדעת את האמת, הרי שהוא עוד לא ראוי לדעת את האמת. וכאשר יש לאדם סיבה מדוע הוא רוצה לדעת את האמת, אז זה אומר שיש בעיניו דבר שיותר חשוב מאשר ידיעת האמת. כי הסיבה של הרצון לדעת את האמת, היא תכלית ידיעת האמת, וממילא היא חשובה אצל האדם יותר מאשר הרצון לדעת את האמת.
כי כל זמן שהאדם רוצה לדעת את האמת כדי להשיג לעצמו טובה כלשהי, הרי שהאמת עדיין לא מספיק חשובה לאדם. או במילים אחרות, האדם עדיין לא באמת רוצה לדעת את האמת. כי כאשר שואלים את האדם מדוע הוא רוצה לדעת את האמת, התשובה היחידה שצריכה להיות היא "כדי לדעת את האמת". דהיינו, שהרצון של האדם לדעת את האמת, צריך להיות כדי לדעת את האמת ולא למען כל סיבה אחרת.
וכאשר האדם רוצה לדעת את האמת כדי לדעת את האמת ולא מכל סיבה אחרת כלשהי, אז ורק אז האדם יודע את האמת. והחיבור הזה של הסיבה לתוצאה, הוא החיבור החזק ביותר שיש בעולם, שבו התוצאה היא גם הסיבה. או במילים אחרות, הדבר הוא הסיבה של עצמו. וכאשר התוצאה היא גם הסיבה, אז זו אמת.
ואיך יגיע האדם לרצון כ"כ חזק לדעת את האמת, עד שהוא לא ירצה שום דבר מלבד את האמת? תשובה: על ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו לחפש את האמת שיש בכל דבר. ועל ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו ללכת אחרי האמת, על ידי זה הוא גורם גם לאמת ללכת אחריו. עד שבסופו של דבר האדם מגיע לרצון אמיתי לדעת את האמת, כדי לדעת את האמת, ואז האדם מבין את האמת.
ומי שרוצה להגיע אל האמת, עליו לנסות בראש ובראשונה להיות אמיתי עם עצמו לגבי הרגשות שלו. כי האדם כל הזמן חי בהדחקה רגשית. והאדם מדחיק כל הזמן המון רגשות שונים והמון מחשבות שונות. ועל האדם להיות אמיתי עם עצמו, ולהיות מודע לתחושה האמיתית שלו לגבי המציאות.
ועל האדם לא לפחד ולא לחשוש לדעת את האמת, גם אם נדמה לאדם שידיעת האמת היא מיותרת. כי לפעמים יש לאדם כל מיני רגשות והוא מפחד לבטא אותם, מאחר שהוא לא יודע איך זה ישפיע עליו, או שהוא חושב שאין בכך תועלת. ומי שרוצה את האמת האמיתית, עליו לא לחשוש מהאמת. והאמת היא ערך בפני עצמו. ולדעת את האמת ולבטא את האמת, זה עצמו חשוב, גם בלי שהאדם מבין איזו תועלת זה מביא לו.
כי כפי שאמרנו, האדם צריך לרצות לדעת את האמת, כדי לדעת את האמת ולא בגלל שום סיבה אחרת. כי אם האדם רוצה לדעת את האמת בגללה סיבה כלשהי, מלבד בגלל רצון אמיתי לדעת את האמת, הרי שהאדם לא מספיק רוצה לדעת את האמת, והוא לא ידע את האמת.
ולכן, על האדם לנסות לברר תמיד מהי האמת, גם בלי קשר לאם זה יביא לו תועלת כלשהי. כי ידיעת האמת, היא עצמה התועלת. ומצד האמת, ידיעת האמת היא עצמה התועלת הגדולה ביותר שהאדם יכול להשיג אי פעם. אבל את זה האדם מבין אחרי שהוא כבר מבין את האמת ורואה את התמונה המלאה וכולי.
אבל עד שזה קורה, על האדם לחפש את האמת בכל דבר, למען חיפוש האמת בכל דבר. ז"א על האדם לברר לעצמו תמיד מה באמת הוא מרגיש, ומה באמת הוא רוצה, ומה באמת הוא חושב, גם אם הוא לא רואה בכך שום תועלת מיידית. כי התועלת שבכך היא, שהאדם מרגיל את עצמו להתחבר אל האמת למען האמת. ולברר את האמת, כדי לקבל שכל להבין את המציאות באמת.
ויש בזה עוד עניין, והוא כי עדיף לחיות בספק מאשר לחיות בשקר. כי לפעמים יש לאדם ספקות לגבי הדרך שלו. ולחיות בספקות זה לא כיף. ואז האדם משקר את עצמו ואומר לעצמו שדרך החשיבה שלו היא נכונה, למרות שהוא יודע שאין לו וודאות מוחלטת לגביה. ואז בעצם האדם בוחר לחיות בשקר, במקום לחפש את האמת.
וכדי שהאדם ימצא את האמת, לשם כך הוא צריך ליצור כלי לידיעת האמת. והכלי הוא השאלה. כי שאלה יוצרת תשובה. וידיעת...
הסוד של הרצון האמיתי - מהו רצון אמיתי בשלמות אין סופית, לדעת את האמת?הסוד של הרצון האמיתי - מהו רצון אמיתי בשלמות אין סופית, לדעת את האמת? כפי שכבר ביארתי, התנאי היחיד ההכרחי לאושר אמיתי מושלם בשלמות, הוא ידיעת האמת. דהיינו, הבנת המציאות בשלמות. כגון לדוגמה הבנת הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שהיא הסיבה שבגללה כל האירועים בכל רגע ... והמשמעות האמיתית של כל האירועים שמתרחשים בעולם בכל רגע ורגע דווקא כפי מה שהם ולא אחרת. והתנאי היחיד ההכרחי לידיעת האמת והבנת המציאות בשלמות, הוא הרצון של האדם. כי עפ השכל האנושי, האדם מוגבל להבין את כל המציאות בשלמות. כי ... רצון. ואם ירצה האדם, הוא יכול לבחור למקד את כל כוח הרצון שלו אך ורק בדבר אחד, שהוא ברצון לדעת את האמת של המציאות בלי להיות מוגבל לתפישה האנושית. וכאשר כל כוח הרצון של האדם, ממוקד כולו אך ורק בדבר אחד ... האין סופית, ורואה את התמונה האין סופית וכולי. וכאן נבאר מהו רצון אמיתי ואין סופי. כי כפי שאמרנו, כדי לדעת את האמת, לשם כך יש תנאי אחד ויחיד, והוא רצון אמיתי לדעת את האמת. וכל זמן שהאדם רוצה לדעת את האמת, אבל רוצה גם עוד דבר אחר, הרי שהרצון של האדם הוא לא מספיק אמיתי, אלא הוא מוגבל. ואז גם ... שהוא רוצה את הדבר יותר, כך הוא מוכן לוותר למענו על יותר דברים. ולכל אדם יש רצונות שונים. ולרצות לדעת את האמת, פירושו של דבר הוא, שהאדם מבחינתו מגיע לרמת רצון שכזו, שבה מבחינתו הוא מוכן לוותר על כל דבר אפשרי, תמורת ידיעת האמת. וכל זמן שיש אפילו דבר אחד קטן שהאדם לא מוכן לוותר עליו תמורת ידיעת האמת, הרי שהאדם עדיין לא מספיק רוצה את האמת, וממילא הוא לא יכול להבין אותה. כי ידיעת האמת, תלויה אך ורק ברצון אמיתי להבין אותה. וכדי שהאדם יבין את האמת, לשם כך על האדם להגיע למצב רגשי, ... המשמעות האמיתית של המציאות. וזה בא לידי ביטוי בכך, שהאדם מבחינה רגשית מוכן לוותר על כל דבר אפשרי, תמורת ידיעת האמת. והדבר שהכי קשה לאדם לוותר עליו, הוא על הרצון העצמי שלו להיות קיים. כי יש לאדם כמה רצונות פנימיים. ואחד הרצונות הפנימיים ביותר של האדם, הוא הרצון להרגיש טוב. ועל הרצון הזה האדם עוד מסוגל לוותר תמורת ידיעת האמת. ולא שהאמת היא רעה, אלא שכדי להבין אותה, על האדם להיות מוכן לוותר על הרצון שלו להרגיש טוב. כי כל זמן שיש לאדם רצון כלשהו מלבד לדעת את האמת, הרי שלא כל כוח הרצון של האדם ממוקד בידיעת האמת. ומי שרוצה רק את האמת ואת כל האמת, עליו להיות מוכן לוותר למענה, גם על הרצון שלו להרגיש טוב. ... והוא הרצון להיות קיים. כי כל ישות רוצה להיות קיימת ולא מוכנה לוותר על הקיום העצמי שלה. ומי שרוצה לדעת את האמת, עליו להגיע לנקודה רגשית שכזו, שבה תמורת ידיעת האמת הוא יהיה מוכן לוותר אפילו על הקיום העצמי שלו. ולא מדובר כאן על מוות של הגוף וכיוב, אלא מדובר ... שהאדם יהיה מוכן לוותר על הקיום של התודעה העצמית שלו. דהיינו, שאם יציעו לאדם שתי אפשרויות, שהאפשרות הראשונה היא לדעת את האמת כפי מה שהיא ולאחר מכן התודעה של האדם מפסיקה להתקיים, או לחלופין להמשיך להתקיים כתודעה שמודעת לעצמה, אז רצון אמיתי פירושו, שהאדם מוכן למען ידיעת האמת, לוותר אפילו על ידיעתו העצמית. והדבר הזה הוא נגד כל השכל האנושי. כי מילא שהאדם מוכן לוותר על זה ... סיפוק רגשי כלשהו להבין את האמת, ולמענו הוא מוכן לוותר על להרגיש טוב. אבל שהאדם יהיה מוכן לוותר למען ידיעת האמת, על ידיעת האני העצמי שלו, זה חסר כל היגיון. כי הדבר דומה לאותו סוס שאמרו לו, שיחתכו את ראשו, ... ראשו של הסוס, הרי שאין משמעות לאוכל שיתנו לו. ולוותר על ידיעת האני תמורת ידיעת האמת, פירושו שהאדם מוכן לדעת את האמת ולהיעלם, תמורת זה שהוא ידע את האמת. רק שזה אומר שאחרי שהוא ידע את האמת, כבר לא תהיה לכך כל משמעות עבורו, כי הוא כבר לא קיים כלל. ולהיות קיים פירושו להיות מודע לעצמך ... ואפילו המשוגע הגדול ביותר בעולם, גם הוא מודע לעצמו וגם הוא אומר אני ויודע שהוא עצמו קיים. אבל, כדי לדעת את האמת לשם כך צריך רצון נקי לגמרי מכל רצון אחר. וברגע של הרצון האמיתי, על האדם להיות מוכן לוותר אפילו ... ונחדד: אין הכוונה לומר שידיעת האמת היא רעה. או שידיעת האמת מעלימה את התודעה של האדם. כי האדם יכול לדעת את האמת המלאה ולראות את התמונה המלאה כולה, ועדיין להמשיך להיות מודע לעצמו וגם להרגיש טוב וכולי. ואדרבה, אחרי שהאדם רואה ... הרצונות של האדם, הם עבור עצמו. וכאשר האדם מוכן לוותר גם על קיום התודעה שלו, הרי שאז הרצון שלו לדעת את האמת, הוא רצון אמיתי ללא כל אינטרס שהוא. ומי שיתבונן היטב יראה, את גודל האמת שנדרשת מהאדם כדי להבין את ... הפנימי שלו שממנו נובעים כל הרצונות שלו, בסוף האדם מגיע לשורש הרצון שאותו אפשר להשיג בשכל האנושי, שהוא הרצון לדעת את האמת, שהוא שורש הרצון של האדם. וכאשר האדם מזדהה עם הרצון הזה בשלמות כנל, עד שלא נשאר אצל האדם שום ... כרוכה בהבנת המהות של המציאות עצמה. ואחרי שהאדם ברמת התודעה שלו מזדהה עם הרצון הפנימי ביותר שלו שהוא הרצון לדעת את האמת, אז האדם מגלה אחכ את הרצון האמיתי והפנימי יותר, שממנו נובע גם הרצון החיצוני שהוא הרצון לדעת את האמת. כי גם הרצון לדעת את האמת, גם הוא רצון חיצוני. ויש רצון אחר פנימי עוד יותר, רצון אין סופי, שחלק ממנו הוא הרצון לדעת את האמת. ואחרי שהאדם משיג את האין סוף בשכלו, אז הוא רואה את התמונה המלאה, ומגלה גם את שורש הרצון של ... ומבחן הכניסה שלו. ומבחן הכניסה ותנאי הקבלה לעולם האמת שבו יש רק אמת, הוא התנאי היחיד של הרצון האמיתי לדעת את האמת. רצון ככ חזק נקי אמיתי, שהוא ככ ממלא את האדם, עד שהאדם מוכן לוותר גם על הקיום העצמי שלו ... הרי שהאדם עדיין רחוק מהאמת. כי מחמת שהרצון של האדם הוא לא מספיק אמיתי, לכן הוא עדיין לא ראוי לדעת את האמת. כי אי אפשר לדעת את האמת, בלי שהאדם באמת ירצה לדעת את האמת. כי הרצון האמיתי לדעת את האמת, הוא יוצר אצל האדם כלי להבין את האמת. כי כאשר יש לאדם עוד רצונות מלבד לדעת את האמת, הרי שהרצון של האדם לדעת את האמת הוא לא מספיק אמיתי. ואז האדם עדיין לא יכול להכיל בתוכו את האמת. אבל כאשר האדם באמת רוצה רק ... משהו אחר, והאדם לא שלם עם עצמו ועם הרצונות שלו, על ידי זה האדם מרחיק את עצמו מרצון אמיתי לדעת את האמת. אך על ידי זה שהאדם עושה שלום עם הרצונות שלו, בין אם על ידי זה שהוא ממלא אותם, ובין אם זה על ידי זה שהוא מברר אותם והופך אותם לאמיתיים יותר, על ידי זה האדם מתקרב לרצון אמיתי לדעת את האמת וזוכה לדעת את האמת. ונסכם: רצון אמיתי ונקי באמת, הוא רצון שבו האדם מוכן לוותר על הכל כולל הכל, כולל אפילו על קיומו ...
חיפוש האמת, רצון לדעת את האמת, למה אתה רוצה את האמת, לדעת את האמת בלי אינטרסחיפוש האמת, רצון לדעת את האמת, למה אתה רוצה את האמת, לדעת את האמת בלי אינטרסחיפוש האמת, רצון לדעת את האמת, למה אתה רוצה את האמת, לדעת את האמת בלי אינטרס מהו חיפוש האמת ומה מניע אותנו לחפש אותה? חיפוש האמת הוא נושא שזוכה להתעניינות רבה, אך אליעד ... תמיד עושים זאת מתוך רצון טהור. לעיתים יש להם אינטרס חבוי שמניע אותם. לדוגמה, אם מישהי אומרת שהיא רוצה לדעת את האמת, אך מאחורי הרצון הזה עומדת השאיפה לפתור בעיות אישיות, אז למעשה החיפוש שלה לא נוגע רק לאמת, אלא גם ... אלא ככלי להתמודד עם קשיים. האם יש הבדל בין חיפוש אמת מתוך אינטרס לבין חיפוש אמת טהור? כאשר אדם מחפש את האמת מתוך אינטרס, הוא מצפה לתוצאה מסוימת שתשרת את צרכיו האישיים. הוא לא יהיה מוכן לקבל כל אמת שהיא, אלא רק את מה שמתאים לו אישית. לדוגמה, אדם שמחפש את האמת רק כדי להרגיש טוב יותר, עלול לסנן את האמיתות האפשריות לפי מה שמתאים לו רגשית. לעומת זאת, חיפוש אמת אמיתי מחייב פתיחות לקבל כל תשובה, גם אם היא לא נוחה או קשה להתמודד איתה. האם אפשר לרצות לדעת את האמת בלי אינטרס? לפי אליעד כהן, כאשר אדם אומר שהוא רוצה לדעת את האמת, יש לשאול אותו: למה? אם יש לו תשובה כלשהי, כמו כדי לפתור בעיות, או כדי להרגיש טוב יותר, אז מדובר בחיפוש שמונע על ידי אינטרס אישי, ולא על ידי רצון טהור לדעת את האמת לשם האמת עצמה. חיפוש טהור אחר האמת הוא חיפוש שאינו מנוהל על ידי סיבות חיצוניות אלא רק מתוך רצון ... שהיא באמת, ללא קשר להשלכות האישיות. איך ניתן לדעת אם אדם מחפש אמת באמת? יש דרך לבחון אם אדם מחפש את האמת באמת, והיא באמצעות מבחן פשוט: האם האדם מוכן לקבל כל תשובה שיתקבלו לה? האם הוא יכול לקבל את העובדה ... מוכן לשמוע כל תשובה ולהתמודד עם האמיתות שלא תמיד יהיו נוחות או נעימות לו, אז ניתן לומר שהוא אכן מחפש את האמת בצורה טהורה. אך אם הוא מתחיל להגן על האמונות שלו, להתווכח או להימנע מקבלת תשובות לא נוחות, אז מדובר בחיפוש עם אינטרס נסתר. האם ניתן להגיע לשלמות בלי לדעת את האמת? ישנה תפיסה רווחת כי ידיעת האמת תוביל אותנו לשלמות, אך אליעד כהן מציין כי לעיתים האמת עשויה לא להוביל אותנו לחוויה חיובית. למעשה, ייתכן שהאמת לא תספק את השקט הנפשי שאנחנו מחפשים. לפיכך, אם מישהו רוצה לחוות שלמות, לא בהכרח עליו לדעת את האמת, אלא הוא יכול לבחור לחוות שלמות מתוך קבלה עצמית, ללא תלות בהבנה מוחלטת של האמת. האם יש אמת מוחלטת ... שונה ממה שהוא הכיר עד כה. זהו תהליך מעמיק שדורש שינוי מחשבתי מהותי. איך אפשר להתקרב לאמת מוחלטת? מי שמחפש את האמת המוחלטת צריך לשאול את עצמו שאלות עמוקות וחשוב להיות מוכן לשמוע תשובות שלא תמיד יהיו נוחות. אחת הדרכים להתקרב ... נכונות לקבל את כל מה שיתגלה, גם אם זה לא תמיד מה שרצינו לשמוע. איך לדעת אם אני באמת מחפש את האמת? מה ההבדל בין חיפוש אמת עם אינטרס לבין חיפוש אמיתי? איך למצוא את האמת המוחלטת? האם אפשר לדעת את האמת בלי אינטרסים? איך לקרוא ספרים על חיפוש האמת? האם ידיעת האמת מביאה לשלמות? למה אנשים מחפשים את האמת? אליעד כהן מסביר שהרבה אנשים אומרים שהם רוצים את האמת, אבל למעשה יש להם אינטרס חבוי מאחורי החיפוש הזה. לדוגמה, מישהי אומרת שהיא רוצה לדעת את האמת, אך כאשר בוחנים את כוונותיה, מתברר שהיא מחפשת אמת שתסייע לה לפתור בעיות אישיות. כלומר, היא לא מחפשת את ... אינטרס, הוא בעצם רוצה תוצאה מסוימת שתשרת אותו, והוא לא מוכן לקבל כל אמת שהיא. לדוגמה, אם מישהו רוצה לדעת את האמת רק כדי להרגיש טוב יותר, הרי שהוא מסנן את האמיתות האפשריות לפי מה שמתאים לו רגשית. חיפוש אמיתי אחר ... מה שהוא נכון, ללא קשר להשלכות. איך אפשר לבדוק אם אדם מחפש אמת באמת? דרך טובה לבדוק אם אדם מחפש את האמת באמת, היא לשים אותו במבחן: האם הוא מוכן לשמוע כל תשובה שתתקבל? האם הוא מסוגל לקבל את זה שמה שהוא מאמין בו כיום עלול להיות שגוי לחלוטין? אם התשובה היא כן, סימן שהוא באמת מחפש את האמת. אבל אם הוא מתחיל להגן על האמונות שלו או להתווכח מתוך פחד, זה מעיד שיש לו אינטרס נסתר. האם אפשר להרגיש שלמות בלי לדעת את האמת? אליעד כהן מדבר על כך שהרבה אנשים חושבים שאם הם ידעו את האמת, הם ירגישו שלמות. אבל בפועל, ייתכן שהאמת לא תוביל לתחושה חיובית בכלל. לכן, אם מישהו רוצה לחוות שלמות, הוא לא בהכרח חייב לדעת את האמת, אלא יכול פשוט לבחור להרגיש שלמות מתוך גישה פנימית של קבלה עצמית. מהו הקשר בין רצון לדעת את האמת לבין החוויה האישית של האדם? כאשר אדם רוצה לדעת את האמת, השאלה היא עד כמה הרצון הזה חזק ומשפיע עליו. לדוגמה, אם אדם עסוק 24 שעות ביממה במחשבה על האמת, ... מוכנים לגלות את האמת, או שמא אנו מחפשים רק אישור למה שאנחנו כבר מאמינים? איך לדעת אם אני באמת מחפש את האמת? מה ההבדל בין חיפוש אמת עם אינטרס לבין חיפוש אמיתי? איך למצוא את האמת המוחלטת? האם אפשר לדעת את האמת בלי אינטרסים? איך לקרוא ספרים על חיפוש האמת? האם ידיעת האמת מביאה לשלמות?
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?