🖨האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 2כי לאדם נדמה לו שהשכל האנושי הוא מאוד חכם. למרות שמצד האמת השכל האנושי של האדם, הוא לא יותר חכם מאשר טיפש. והשכל האנושי טיפש בדיוק ולפחות כמו שהוא חכם. והשכל האנושי, יש יותר דברים שהוא לא מבין מאשר מבין. ולבסס אמת אבסולוטית כלשהי, על שכל רעוע כמו של האדם, זה כמו לנסות לבנות בניין באוויר ללא יסודות.
כי כל השכל כולו מוגבל, ואי אפשר לבנות עליו שום דבר. ובשכל האנושי אי אפשר להגיע לשום וודאות. כי כל דבר בעולם, תמיד אפשר לשאול, אולי ההפך המוחלט הוא הנכון. ואין שום דרך לוגית להוכיח, שלא ההפך הוא הנכון. כי כל הוכחה לוגית, מבוססת על טיעון כלשהו והנחת יסוד כלשהי. ותמיד אפשר לשאול, אולי ההפך הוא הנכון?!
ואין שום מוצא לוגי ושכלי, מהשאלה של "אולי ההפך הוא הנכון". כי על כל טיעון וכל הוכחה וכל הנחת יסוד, תמיד אפשר לשאול אולי ההפך הוא הנכון. ואין לשכל האנושי שום דרך להתמודד עם זה. ולמרות שברמה המעשית האדם חי ע"פ השכל שלו וטוב שכך, דהיינו, כך אמור להיות שהאדם יחיה ויתנהל ע"פ השכל המצומצם שלו, אך מכאן ועד להוכיח אמיתות כלשהן בצורה שכלית, עם שימוש בשכל כ"כ חלש, זאת ממש בדיחה.
כי השכל האנושי הוא חלש. מאוד חלש. והשכל האנושי לא יכול לדוגמה לחשוב על אין סוף. כי השכל האנושי לא יכול לדוגמה לדמיין את המספר הגדול ביותר, או את המקום הרחוק ביותר וכיו"ב. כי לכל מספר יש מספר אחר גדול יותר ולכל מקום יש מקום אחר רחוק יותר וכיו"ב.
והשכל האנושי הוא חלש מאוד, והאדם לא יכול לחשוב שתי מחשבות שסותרות זו את זו בבת אחת. כי האדם לא יכול בבת אחת לדמיין לדוגמה שיש דבר כלשהו, ובאותו הרגע גם לחשוב שאין את אותו הדבר. כי זה דבר והיפוכו. והשכל הוא חלש מאוד, והוא מוגבל ביכולות שלו. ולכן, לבנות עליו אמיתות, זאת כמובן טעות רצינית.
וכאשר האדם מגיע אל האמת, אז הוא מרגיש בנוח תמיד עם כל הדעות של כל האנשים שיש בעולם. כי כאשר הוא שומע דעה כלשהי, הוא תמיד מבין כיצד כולם מסכימים עם נקודת האמת שלו. כי כאשר חכם אמיתי אומר איזה דבר, הוא עצמו יודע שגם ההפך של מה שהוא אומר, גם הוא נכון.
כי האמת היא גדולה מאוד, והיא מחברת את כל ההפכים גם מבחינה רעיונית. כי האמת היא החיבור של כל הדעות כולן כדעה אחת וכשכל אחד. והיא השורש של כל הדעות שיש בעולם. וכאשר חכם אמיתי אומר איזה דבר ואומר דעה כלשהי ונוקט בעמדה כלשהי, הוא תמיד יודע שגם ההפך של מה שהוא אומר, גם הוא נכון באותה המידה. ולכן הוא תמיד מרגיש בנוח עם כל דעה ששונה מהדעה שאותה הוא אמר, משום שהוא יודע את האמת, שכולם צודקים כל הזמן מנקודת המבט של האמת האמיתית של המציאות.
וכאשר האדם מחפש את האמת ורוצה לדעת את האמת, אז שואלים אותו (המציאות שואלת אותו) למה ומה הסיבה שבגללה הוא רוצה לדעת את האמת? ואם יש לאדם תשובה כלשהי וסיבה מדוע הוא רוצה לדעת את האמת, אז הוא לא ראוי עדיין לדעת את האמת.
כי כדי לדעת את האמת, לשם כך צריך לרצות לדעת אותה באמת. וכל זמן שיש לאדם עוד רצון כלשהו מלבד הרצון לדעת את האמת, הרי שהוא עוד לא ראוי לדעת את האמת. וכאשר יש לאדם סיבה מדוע הוא רוצה לדעת את האמת, אז זה אומר שיש בעיניו דבר שיותר חשוב מאשר ידיעת האמת. כי הסיבה של הרצון לדעת את האמת, היא תכלית ידיעת האמת, וממילא היא חשובה אצל האדם יותר מאשר הרצון לדעת את האמת.
כי כל זמן שהאדם רוצה לדעת את האמת כדי להשיג לעצמו טובה כלשהי, הרי שהאמת עדיין לא מספיק חשובה לאדם. או במילים אחרות, האדם עדיין לא באמת רוצה לדעת את האמת. כי כאשר שואלים את האדם מדוע הוא רוצה לדעת את האמת, התשובה היחידה שצריכה להיות היא "כדי לדעת את האמת". דהיינו, שהרצון של האדם לדעת את האמת, צריך להיות כדי לדעת את האמת ולא למען כל סיבה אחרת.
וכאשר האדם רוצה לדעת את האמת כדי לדעת את האמת ולא מכל סיבה אחרת כלשהי, אז ורק אז האדם יודע את האמת. והחיבור הזה של הסיבה לתוצאה, הוא החיבור החזק ביותר שיש בעולם, שבו התוצאה היא גם הסיבה. או במילים אחרות, הדבר הוא הסיבה של עצמו. וכאשר התוצאה היא גם הסיבה, אז זו אמת.
ואיך יגיע האדם לרצון כ"כ חזק לדעת את האמת, עד שהוא לא ירצה שום דבר מלבד את האמת? תשובה: על ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו לחפש את האמת שיש בכל דבר. ועל ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו ללכת אחרי האמת, על ידי זה הוא גורם גם לאמת ללכת אחריו. עד שבסופו של דבר האדם מגיע לרצון אמיתי לדעת את האמת, כדי לדעת את האמת, ואז האדם מבין את האמת.
ומי שרוצה להגיע אל האמת, עליו לנסות בראש ובראשונה להיות אמיתי עם עצמו לגבי הרגשות שלו. כי האדם כל הזמן חי בהדחקה רגשית. והאדם מדחיק כל הזמן המון רגשות שונים והמון מחשבות שונות. ועל האדם להיות אמיתי עם עצמו, ולהיות מודע לתחושה האמיתית שלו לגבי המציאות.
ועל האדם לא לפחד ולא לחשוש לדעת את האמת, גם אם נדמה לאדם שידיעת האמת היא מיותרת. כי לפעמים יש לאדם כל מיני רגשות והוא מפחד לבטא אותם, מאחר שהוא לא יודע איך זה ישפיע עליו, או שהוא חושב שאין בכך תועלת. ומי שרוצה את האמת האמיתית, עליו לא לחשוש מהאמת. והאמת היא ערך בפני עצמו. ולדעת את האמת ולבטא את האמת, זה עצמו חשוב, גם בלי שהאדם מבין איזו תועלת זה מביא לו.
כי כפי שאמרנו, האדם צריך לרצות לדעת את האמת, כדי לדעת את האמת ולא בגלל שום סיבה אחרת. כי אם האדם רוצה לדעת את האמת בגללה סיבה כלשהי, מלבד בגלל רצון אמיתי לדעת את האמת, הרי שהאדם לא מספיק רוצה לדעת את האמת, והוא לא ידע את האמת.
ולכן, על האדם לנסות לברר תמיד מהי האמת, גם בלי קשר לאם זה יביא לו תועלת כלשהי. כי ידיעת האמת, היא עצמה התועלת. ומצד האמת, ידיעת האמת היא עצמה התועלת הגדולה ביותר שהאדם יכול להשיג אי פעם. אבל את זה האדם מבין אחרי שהוא כבר מבין את האמת ורואה את התמונה המלאה וכולי.
אבל עד שזה קורה, על האדם לחפש את האמת בכל דבר, למען חיפוש האמת בכל דבר. ז"א על האדם לברר לעצמו תמיד מה באמת הוא מרגיש, ומה באמת הוא רוצה, ומה באמת הוא חושב, גם אם הוא לא רואה בכך שום תועלת מיידית. כי התועלת שבכך היא, שהאדם מרגיל את עצמו להתחבר אל האמת למען האמת. ולברר את האמת, כדי לקבל שכל להבין את המציאות באמת.
ויש בזה עוד עניין, והוא כי עדיף לחיות בספק מאשר לחיות בשקר. כי לפעמים יש לאדם ספקות לגבי הדרך שלו. ולחיות בספקות זה לא כיף. ואז האדם משקר את עצמו ואומר לעצמו שדרך החשיבה שלו היא נכונה, למרות שהוא יודע שאין לו וודאות מוחלטת לגביה. ואז בעצם האדם בוחר לחיות בשקר, במקום לחפש את האמת.
וכדי שהאדם ימצא את האמת, לשם כך הוא צריך ליצור כלי לידיעת האמת. והכלי הוא השאלה. כי שאלה יוצרת תשובה. וידיעת...
אמת, אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחויבת, אמת מוחלטתאמת, אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחויבת, אמת מוחלטת ובו יתבאר העניין של אובייקטיביות וסובייקטיביות. ויתבאר, מהי אמת אובייקטיבית ומהי אמת סובייקטיבית? והאם באמת יש בעולם משהו שהוא כולו אך ורק אובייקטיבי? וכיצד ניתן להגיע לאמת אובייקטיבית? ומה היתרונות וגם מה החסרונות, של להיות אובייקטיבי? ועוד. ואובייקטיבי, פירושו, שאינו תלוי במתבונן בו. וסובייקטיבי, פירושו, אישי. דהיינו, ... אישית וסובייקטיבית בלבד. אך כאשר האדם חושב על משהו שהוא אמיתי, והוא באמת כך, הרי שהדבר הוא אובייקטיבי. ונחדד: אמת אובייקטיבית = אמת מוחלטת = אמת אחת = אמת מחויבת = אמת בלתי תלויה - וזאת, לעומת אמת סובייקטיבית = אמת יחסית = הרבה אמת = אמת אפשרית = אמת תלויה. כי אמת אובייקטיבית, יש רק אחת כזו. וזו אמת מוחלטת, שהיא נכונה באופן מוחלט, ושמחויב שהיא נכונה ושהיא אינה תלויה במתבונן בה. אבל אמת סובייקטיבית, היא אמת יחסית, ביחס ... בעניין יראה מיד, כי כל הרעיון של אובייקטיביות מול סובייקטיביות, הוא מבוסס על הנחת יסוד (=אמת סובייקטיבית), שאכן יש אמת אחת כלשהי אובייקטיבית. כי אם בסופו של דבר, יש יותר מאשר אמת אחת מצד האמת האמיתית, הרי שממילא אין שום משמעות לאמת סובייקטיבית או אובייקטיבית. והאדם לא מסוגל לחשוב, על זה שיש הרבה אמת אובייקטיבית. כי לאדם נדמה, שבסופו של דבר, או שיש בזמן ובמקום מסוים דבר כלשהו, או שאין בזמן ובמקום מסוים את אותו הדבר. ולכן נראה שמוכרח שבסופו של דבר, תהיה אמת אובייקטיבית אחת. אך מיד ניתן להבין, שגם המחשבה הזאת עצמה, היא רק סובייקטיבית בלבד. כי אולי דווקא כן יכול להיות ... סובייקטיבית, שאין בבית שלו שריפה, כי הדלת שלו סגורה, והוא לא מריח ולא שומע את השריפה, זה לא אומר, שבאמת האובייקטיבית אין שריפה. והרעיון הוא, שעל האדם להשתדל תמיד להיצמד לאמת. ולהבין שכל האמיתות שלו, הן סובייקטיביות ואישיות בלבד. כי ... האישי שלו, לא גורם לו לא לראות את כל התמונה. אלא הוא מתגבר על האינטרס, למען האמת, ורואה את האמת האובייקטיבית. ואז ממילא הוא יכול להתאים את עצמו למציאות טוב יותר. כי האמת של המציאות, היא האמת האובייקטיבית באמת. כי בסופו של דבר, מי שיחליט מהי האמת, זאת תהיה אך ורק המציאות. ומי שלא רואה את האמת האובייקטיבית, הוא בעצם חי בסוג של יקום מקביל. כי המציאות האובייקטיבית, היא בצורה כלשהי. ואם האדם לא רואה את הדברים ... בכך שהשכל שלו צודק. הרי שממילא זה אומר, שכל מה שהוא יודע, כולל הכל, כולל כל מה שנראה לאדם כאמת אובייקטיבית, הכל זה סובייקטיבי בלבד. או במילים אחרות, ניתן להבין, שמי שייצמד רק לאמת האובייקטיבית בלבד, ממילא הוא לא יוכל לדעת שום דבר, ולא תהיה לו שום העדפה אישית, ושום רצון אישי, ושום רגש ... אובייקטיבי בלבד, בלי שום דעות מוקדמות כלשהן, הרי שממילא, אין טוב או רע. וזה בעצם אומר, שמי שייצמד רק לאמת האובייקטיבית בלבד, הוא יגיע לנקודת מבט, שאין בה שום טוב או רע. ולא שזה טוב או רע. אלא, שכך תהיה ... שום דבר בוודאות. עד כדי חוסר ידיעה מוחלט. ומי שרוצה להגיע לנקודת מבט אובייקטיבית לגמרי בשלמות, עליו להיצמד אל האמת האובייקטיבית שלו, בשלמות מוחלטת. דהיינו, שעל האדם להיצמד כמה שהוא יכול בכל כוחו, אל מה שהוא מבחינה סובייקטיבית, חושב שזאת האמת האובייקטיבית שלו. ועל ידי זה, בסופו של דבר, האדם כל כולו פוגש את האמת האובייקטיבית האמיתית עצמה. שבה אי אפשר לדעת שום דבר כנל, ושבה יש חוויה של אחדות / אין טוב ורע וכולי. ...
אמת תלויה / אמת מוחלטת - מהן? ואיך להגיע?אמת תלויה / אמת מוחלטת - מהן? ואיך להגיע?אמת תלויה / אמת מוחלטת - מהן? ואיך להגיע? מהי אמת מוחלטת ומהי אמת תלויה? אליעד כהן בהרצאה זו מתעמק בנושא האמת, ומסביר את ההבדל בין שני סוגים של אמת: אמת תלויה ואמת בלתי תלויה (אמת מוחלטת). אליעד מסביר כי כל אמת שנתפסת על ידי האדם היא אמת תלויה, כיוון שהיא תמיד נשענת על משהו חיצוני, ... ביותר אינם אותו מספר, הטענה הזאת מבוססת על מגבלת השכל האנושי, שאינו מסוגל לתפוס הפכים כדבר אחד. מהי בעצם אמת מוחלטת? אליעד מסביר כי אמת מוחלטת, או אמת בלתי תלויה, היא אמת שאינה תלויה בשום גורם חיצוני או הוכחה לוגית. זו אמת שלא ניתן להוכיח אותה, משום שהיא לא נשענת על השכל האנושי, שהוא מוגבל. כל זמן שהאדם מסוגל לשאול שאלות לגבי המציאות או לגבי הידיעות שלו, הוא עדיין לא הגיע לאמת המוחלטת. במצב של אמת מוחלטת אין שום שאלה, משום שאין אפשרות שההפך יהיה נכון, או שהדבר לא יהיה כפי שהוא. איך מגיעים לאמת המוחלטת? אליעד מסביר שהדרך להגיע לאמת המוחלטת היא לחקור לעומק את כל האמיתות והדעות השונות שיש בעולם, ולגלות שהן כולן מבוססות על הנחות יסוד. על ידי ... את שני הצדדים, הוא יגלה ששתי הטענות מבוססות על אותו מקור, שבו יש סיבה ואין סיבה מתאחדים לתוך אותה אמת אחת. האם יש הבדל בין יש לאין באחדות מוחלטת? אליעד מדגיש שכאשר מגיעים לאמת המוחלטת, אפילו ההבדל בין יש לאין נעלם. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמת המפץ הגדול: לפני היווצרות היקום, הכל היה אחד ... למציאות של החלום, אך אין זה אומר שהמציאות הזו מפסיקה להתקיים. באופן דומה, האחדות והנפרדות קיימות בו - זמנית כאמת אחת. למה אי אפשר להוכיח את האמת המוחלטת? אליעד מסביר שאי אפשר להוכיח את האמת המוחלטת באמצעות השכל, כי כל הוכחה שכלית מבוססת על ההנחה שהשכל האנושי הוא נכון. אך השכל עצמו הוא מוגבל ולא מוחלט, ולכן כל אמת המבוססת על השכל היא בהכרח אמת תלויה. האמת המוחלטת היא מעבר לשכל וללוגיקה האנושית, ולכן הדרך היחידה להגיע אליה היא דרך התבוננות פנימית מעמיקה, שבה כל ההפכים וכל ... יכול לשאול שאלות, כי הוא מבין שכל אפשרות וכל תשובה הן נכונות באותה מידה. לסיכום, איך אפשר לזהות שהגענו לאמת מוחלטת? אליעד מסכם בצורה ברורה מאוד: כל זמן שהאדם שואל את עצמו אם הוא הגיע לאמת המוחלטת, סימן שהוא עדיין לא הגיע. כאשר האדם באמת נמצא באחדות המוחלטת, הוא כבר לא יכול לשאול שום שאלה, משום שהכל ברור לו לחלוטין, וההבדל בין דבר להיפוכו כבר לא קיים עבורו. מהי אמת מוחלטת? איך מגיעים לאמת בלתי תלויה? האם ניתן להוכיח אמת מוחלטת? מה ההבדל בין אמת תלויה לאמת אבסולוטית? האם החושים שלנו מטעים אותנו? למה תמיד יש שאלות? האם יש הבדל בין יש לאין? אמת מוחלטת ואמת בלתי מוחלטת. מהי אמת מוחלטת? מדוע כל האמיתות הן לא מוחלטות? איך להגיע לאמת מוחלטת? ועוד. וביארתי כי כל זמן שיש לאדם שאלה האם הוא הגיע אל האמת, הרי שהוא עדיין לא הגיע אל ... תשובה, אלא שאין שום שאלה כלל. וביארתי שיש רמות שונות של וודאות ורמות שונות של אמת. ושיש אמת תלויה ואמת בלתי תלויה. ושכל סוגי האמיתות שיש בעולם, הן אמת תלויה. ויכול להיות שהחושים מטעים את האדם. וגם בשעת החלום, האדם נמצא ... המגבלה להכיל ששני מקומות הם מקום אחד. וכל סוגי הידיעות בעולם, הן שתלויות בתפישה האנושית בלבד, אך הן אינן אמת אבסולוטית. וביארתי העניין של אני חושב אני קיים וקיום האני של האדם. ולפני שהאדם רוצה להיות מאושר, עליו לנסות להבין מהו אושר, ומהיכן באים הרצונות. ועל האדם לנסות להגיע לנקודת וודאות כלשהי וממנה לבנות את החיים שלו. וביארתי שאמת בלתי תלויה, לא תלויה בשום סיבה. ואם האמת תלויה בהוכחות לוגיות, אז היא לא אמת מוחלטת, כי היא תלויה בלוגיקה האנושית. ושאין דרך להוכיח שהלוגיקה עצמה נכונה. וביארתי שגם אם יש לאדם תשובות לכל השאלות, כל זמן שיש שאלות, הרי שהוא עדיין לא בנקודת האמת. וביארתי שאמת מוחלטת היא כאשר גם הדבר והיפוכו הם אחד. כאשר הגדרה וגם ההפך שלה, זהות אחת לשנייה, אז זאת האמת. וכל ...
אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת?אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת?אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת? האם קיימת בכלל אמת מוחלטת? אליעד כהן עוסק בשאלה מרכזית אחת: האם קיימת בכלל אמת מוחלטת? לדבריו, אדם ששואף לחיים טובים באמת, חייב להגיע למשהו יציב אחד בחיים שלו, והדבר הזה הוא אמת מוחלטת. אמת מוחלטת לפי אליעד היא כזו שלא ניתן לחשוב על ההיפך שלה בשום אופן. המשמעות של אמת מוחלטת היא שהידיעה הזו כל כך ודאית ומוחלטת, עד שאפילו לא תהיה אפשרות תיאורטית להטיל ספק בנכונותה. עם זאת, אליעד ... דבר, גם לא על ההנחות הבסיסיות ביותר, עד שהאדם בדק וחקר אותן לעומקן. איך אדם יכול לבדוק אם יש אמת מוחלטת? כדי להמחיש את אופן הבדיקה, אליעד נותן דוגמה פשוטה: האדם רואה יד ואומר יש פה יד. לכאורה זו עובדה, אך אליעד טוען כי על האדם לשאול האם זו אמת מוחלטת? השאלה הבאה שתתעורר היא - על מה האמירה הזו מבוססת? התשובה תהיה שהיא מבוססת על חוש הראייה. מכאן עולה שאלה נוספת: האם חוש הראייה עצמו הוא אמת מוחלטת? אולי גם החושים משקרים או מוגבלים? האדם חייב להמשיך לשאול את השאלות האלה: האם השכל הוא אמת מוחלטת? מה היסודות שעליהם מתבססות הידיעות שלי? לדעתו של אליעד, השאלה האם יש אמת מוחלטת? היא שאלה מושלמת, כיוון שהיא מייצגת חקירה מלאה לעומקם של הדברים. מה המשמעות אם אין אמת מוחלטת? אליעד מסביר שאם אין בכלל אמת מוחלטת, פירוש הדבר שכל טענה וכל אמירה הן נכונות ושגויות בו זמנית, כי אין אמת מוחלטת שתחליט בין נכונות לשקריות. במקרה כזה, לומר יש פה יד או אין פה יד יהיו שתי אמירות שוות ערך. לכן עצם האמירה שמשהו הוא אמת ומשהו אחר הוא שקר מבוססת בהכרח על ההנחה שכן קיימת אמת מוחלטת. אם אדם יחקור מספיק לעומק ויגיע למסקנה שאין אמת מוחלטת, הוא יוכל לחיות את חייו ללא אשליות וללא שקרים. לפי אליעד, עדיף לדעת בוודאות שאין אמת מוחלטת, מאשר לחיות חיים של שקר עצמי. איך לדעת בוודאות אם מצאת אמת מוחלטת? אליעד מבהיר שאדם שיחקור מספיק לעומק, או שיגיע למצב שבו יידע באופן מוחלט שיש אמת מוחלטת, או שיידע באופן מוחלט שאין אמת מוחלטת. בשני המקרים, האדם הרוויח, כי הוא חי במצב של ודאות מוחלטת. המוחלטות היא המפתח לחיים טובים, כי היא מעניקה יציבות מוחלטת. מציאת האמת המוחלטת, לפי אליעד, פירושה מצב שבו לא תישאר אף שאלה פתוחה. אדם שחווה את האמת המוחלטת לא יוכל לזוז ממנה בשום אופן. גם אם יאבד את שפיותו, הוא לא יוכל להטיל בה ספק. אמת מוחלטת פירושה משהו שאתה יודע אותו בגוף ראשון, חוויה מוחלטת שלא ניתן להפריך או להטיל בה ספק. מה ההבדל בין ... שתבדוק, שתחפש ותפרק כל פרה קדושה שקיימת אצלך בראש. אליעד חוזר ומדגיש כי אפילו אם יגיע האדם למסקנה שאין אמת מוחלטת, אך המסקנה הזו תהיה מוחלטת עבורו באופן שאין שום דרך להפריך אותה או לחשוב על ההפך שלה - אז זו תהיה האמת המוחלטת עבורו. לסיכום - מה המשמעות של חיים באמת מוחלטת לפי אליעד כהן? המשמעות של חיים באמת מוחלטת היא להגיע לחוויה של מוחלטות פנימית מלאה. האדם יחווה משהו - לא משנה מה הוא הדבר - באופן מוחלט, ... של מוחלטות פנימית אמיתית, ידיעה שלא ניתן לערער עליה, ולהבין שזו הדרך לחיות חיים מלאים ושלמים, בין אם יש אמת מוחלטת ובין אם אין. האם יש אמת מוחלטת? איך מגיעים לאמת מוחלטת? האם החושים משקרים? איך להטיל ספק נכון? מה ההבדל בין אמת לשקר? מהי וודאות מוחלטת? איך יודעים שהגענו לאמת? אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת? הפעם אני אשיב על השאלה, האם יש כזה דבר, אמת מוחלטת. יותר מפעם אחת אמרתי שאדם שרוצה לחיות טוב, צריך להגיע למשהו יציב אחד בחיים שלו וזה אומר להגיע לאמת מוחלטת. בן אדם צריך להטיל ספק בכל דבר ודבר, ולא לסמוך על כך שיש אמת מוחלטת ולא לסמוך על הדברים שאני אומר, ולא לסמוך על כלום עד שהוא לא בודק בעצמו. האדם צריך לבדוק בעצמו האם יש אמת מוחלטת. וכדי לקבל את התשובה, האדם צריך להטיל ספק בהכל, אפילו בקיום שלו עצמו, ולבדוק. לדוגמה: אני אומר שיש פה ... הזה מוחלט? וככל שאדם ישאל מספיק שאלות, ויחקור, כי האמת לא פוחדת משאלות, השקר כן פוחד משאלות. וכשיחקור יגיע לאמת המוחלטת, יגיע לידיעת האחדות, והאמת המוחלטת היא שאין יותר שאלה ואז האדם ידע אותה בגוף ראשון. ומציאת האמת המוחלטת היא הידיעה הוודאית אם יש אמת מוחלטת, או אין אמת מוחלטת. אפילו אם תגיע למוחלט שאין אמת מוחלטת, אבל באופן מוחלט ללא עוררין, זו האמת. ושיהיה לכולם יום של חיפוש אמיתי, ומציאת האמת המוחלטת. ושאף אחד, לא יוכל להזיז אותך מהדבר הזה בשום אופן.
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?