... נובעות רק משום שהוא אינו
מבין את הסיבה האחת של כל הדברים כולם. לאדם נדמה שיש טוב ורע, רק משום שהוא אינו
מבין את הסיבה של כל הדברים כולם. אם היה האדם
מבין את הסיבה של כל הדברים כולם, הרי שכבר לא היה שייך טוב ורע, כי הרע הגדול ביותר טוב בדיוק כמו הטוב הגדול ביותר. מצד האמת, הכל טוב תמיד. כאשר האדם מצליח להבין באמת על דבר אחד כלשהו ... אמיתי. כדי להבין אותו צריך
להבין את הסיבה של כל הסיבות. כאשר האדם מבין את נקודת המבט של המציאות על השואה, הוא מבין שגם בה היה טוב אמיתי ממש, לא בגלל סיבות חיצוניות כלשהן, אלא בגלל עצמה ממש. חפש את הסיבה הראשונה ...