אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ספק אמיתי, וודאות אמיתית, כנראה אולי, חוויה רגשית, מחויב המציאות, מציאות לא הגיונית, שקרים קטנים - פרומו ✔ מה המשמעות של ספק אמיתי וודאות אמיתית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ספק אמיתי, וודאות אמיתית, כנראה אולי, חוויה רגשית, מחויב המציאות, מציאות לא הגיונית, שקרים קטנים
מה המשמעות של ספק אמיתי וודאות אמיתית לפי אליעד כהן?

בשיחה זו אליעד כהן מתמקד ברעיון של ספק אמיתי מול וודאות אמיתית, ומסביר לעומק מה ההבדל ביניהם ואיך האדם יכול להשתמש בספק ובוודאות כדי להגיע להבנת המציאות באופן מוחלט.

אליעד מתחיל מכך שכל סבל של האדם נובע מרצון מסוים שקיים בתוכו. הוא מסביר שהרצון הוא הסיבה לכך שהאדם מרגיש שחסר לו משהו, ובכך הוא יוצר סבל לעצמו. האדם רוצה משהו אחד ולא משהו אחר, וכך נוצר אצלו סבל, משום שהוא לא מקבל את מה שהוא לא רוצה, או לא מצליח להשיג את מה שהוא כן רוצה.

אליעד נותן דוגמה פשוטה לכך שהאדם רעב, ולכן הוא רוצה להיות שבע. אבל כאשר האדם אומר "אני רוצה להיות שבע", הוא למעשה אומר "רע לי עם להיות רעב". ברגע שהאדם לא מקבל את הרצון שלו, הוא סובל. כלומר, הסבל הוא תמיד תוצאה של רצון.

איך אפשר לדעת אם מה שאתה חושב זאת האמת?

אליעד מסביר שלפעמים האדם מרגיש שהוא לא יודע מהי האמת, או שהוא לא בטוח בשום דבר. הוא טוען שכאשר האדם אומר "אני לא יודע מה זאת האמת", הוא למעשה משקר לעצמו. למה? כי אם מישהו, למשל, היה גונב לך כסף, היית מיד מרגיש שזה לא טוב ולא נכון. אתה יודע בבירור שהגניבה היא שקר ולא אמת עבורך, כלומר, אתה כן יודע להבחין בין אמת לשקר, לפחות ברמה הפנימית והבסיסית שלך.

האדם צריך קודם כל להיות כן עם עצמו ולהודות שיש לו אמת פנימית. גם אם הוא לא יודע את האמת הגדולה של המציאות, הוא יודע בתוך תוכו שיש דברים שמרגישים לו יותר אמיתיים ודברים שמרגישים פחות אמיתיים. הדרך להתחיל להתקרב לאמת היא להיות נאמן לאותה אמת פנימית, אפילו ברמה הפשוטה ביותר.

למה האדם ממשיך לחפש אם הוא לא בטוח שיש תשובה בסוף הדרך?

אליעד מבהיר שהסיבה שהאדם מחפש את האמת, היא כי בתוכו יש זיכרון או תחושה שיש סוף לחיפוש הזה. האדם לא היה מחפש שום דבר, אם הוא לא היה בטוח (לפחות באופן תת - מודע) שיש מה למצוא. בעצם, החיפוש מעיד על כך שהאדם יודע בתוכו שיש סוף. אם לא היה יודע שיש סוף, הוא בכלל לא היה מחפש. כך שהספק של האדם, נובע למעשה מוודאות פנימית עמוקה יותר שיש משהו למצוא.

איך להשתמש נכון בספק כדי להגיע לוודאות מוחלטת?

אליעד מציע לאדם להשתמש בספק כדרך לחקור לעומק את הדברים שבהם הוא מאמין. למשל, אם האדם אומר "זה נראה לי נכון", אליעד אומר לו לא להסתפק בזה אלא תמיד לבדוק למה זה נראה לו נכון. הוא ממליץ לאדם קודם כל להתחיל להטיל ספק בדברים החיצוניים ביותר, אלו שהאדם רק שמע עליהם או למד עליהם מהסביבה. אחרי שהאדם יתרגל להטיל ספק בדברים האלה, יהיה לו קל יותר להטיל ספק גם בדברים הפנימיים יותר, כמו החושים שלו, התחושות שלו, והמחשבות שלו.

הדרך להגיע לוודאות מוחלטת היא לא על ידי ניסיון לאחוז באיזושהי וודאות חלקית, אלא דווקא דרך ספק אמיתי בכל הדברים. הספק האמיתי יוביל את האדם להבין מה נשאר מעבר לספק, כלומר, את האמת המוחלטת שאי אפשר לפקפק בה יותר. רק כאשר האדם יגיע לשם, הוא יהיה בוודאות מוחלטת ואמיתית.

מה לעשות כשהאדם מרגיש שמשהו מציק לו אבל הוא לא יודע מה בדיוק?

אליעד מסביר שבמצב כזה האדם צריך להתחיל דווקא מדברים קטנים ומוחשיים. הוא ממליץ לאדם לבדוק מה בדיוק מפריע לו, גם אם אלו דברים קטנים מאוד כמו "אני לא אוהב שמתייחסים אליי בצורה מסוימת". האדם צריך לבדוק למה בדיוק זה מפריע לו, האם זה באמת משנה לו, או שהוא רק התרגל לחשוב שזה משנה. האדם צריך לחקור את עצמו שוב ושוב ולבדוק האם הדברים שבאמת מפריעים לו, באמת מחויבים שיפריעו לו.

אליעד מדגיש שרק אם האדם יהיה כנה עם עצמו לחלוטין, ויחקור למה באמת הוא מרגיש שמשהו מפריע לו, הוא יוכל להגיע להבנת השורש של הבעיה ולהפסיק לסבול.

איך האדם יכול להיות בטוח בשום דבר ועדיין להרגיש טוב?

אליעד טוען שהאדם מפחד מהרעיון שהוא לא בטוח בשום דבר, כי הוא חושב שאם הוא יהיה בחוסר ודאות...
שאלה: האם הרצון שלנו, הוא זה שגורם שיהיה לנו רע?

אליעד: האם יכול להיות לך רע, בלי שיהיה לך רצון? לא. אז זה אומר שאם לא היה רצון, לא היה רע, נכון? אמנם יש אפשרות שאולי הרצון יעשה טוב, אבל אני חושב שגם כשהרצון עושה טוב, זה רע, למה? כי הטוב שלך תלוי במשהו, אתה לא אדם חופשי, לא טוב לך מבפנים.

כאשר אתה אומר שאתה רוצה את זה, פירושו, שרע לי משאר הדברים. לומר, שאני רוצה להיות שבע, זה להיות בחוויה שרעב זה לא טוב.

שאלה: האם יש וודאות בדרך שלך?

אליעד: קודם אתה צריך לשאול, מה היא וודאות? האם יש לך וודאות בדברים אחרים? השאלה שלך נובעת מכך שאתה מרגיש הבדל בין וודאות לספק. מה זה אומר, כאשר אני אומר למישהו, תחפש את האמת, והוא אומר שהוא לא יודע מה היא האמת, הוא למעשה משקר את עצמו, למה? כי הוא כן יודע להבדיל בין אמת לשקר. הכוונה שתלך לפי האמת שלך, איך שאתה מבין מה זה אמת או שקר.

שאלה: איך אני אדע שיש סוף לחיפוש?

אליעד: רק אם תגיע, תדע. אבל החיפוש שלך, הוא מתוך זה שאתה יודע שיש. אם לא היית יודע שיש לא היית מחפש שום דבר. החיפוש שלך מבטא את זה, שבתוכך אתה חושב שיש סוף.

שאלה: אני מרגיש שיש כוח שמפעיל אותי, אבל אני מטיל בו ספק.

אליעד: יש לך ספק, אתה חושב שיש לך בחירה, אבל השאלה היא מי אתה? אולי אתה ישות בחלום של מישהו אחר, אז איך תהיה לי בחירה? קודם כל אתה צריך לבדוק מה מפריע לך. אין טעם לעשות דברים, אם אתה לא יודע מה מפריע לך.

לאדם בחיים יש תחושה שמשהו מציק לו, אבל הוא לא יודע מה מציק לו. יש שני מצבים, או ששום דבר חיצוני לא מציק לך, חוץ מתחושה פנימית שמציקה לך. אבל יש מצב אחר, שהתחושה הפנימית מציקה לי, אבל גם דברים חיצוניים. מה זה אומר? זה אומר שבך יש תחושה שמציקה לך, ואתה לא יודע להגדיר אותה, אבל בפועל היא מתבטאת בדברים קטנים.

אם מקרבים אליך אש וזה מציק לך, זה מקרה פרטי שמציק לך בכללי. כך שדרך הפרטי אתה יכול לגלות על הכללי. אם נכוון אליך אש וזה יציק לך, דרך זה נוכל לברר מה גורם לכך שדברים יציקו לך. אז בו נברר דברים קטנים שמציקים לך ודרך זה נגלה את השורש של מה שמציק לך מבפנים.

המפתח לגן עדן נמצא בשאלה האחרונה. את שואלת שאלה, אבל לא כל כולך שואלת את השאלה. את אומרת, מפריעה לי הנפרדות, אבל מפריעים לי עוד שלושה דברים. כשכול כולך, תהיי בשאלה, שאת רוצה להבין את האחדות והנפרדות הזאת, אז תביני. את לא 24 שעות חושבת על, למה יש נפרדות ואחדות?

שאלה: האם אני צריך לכוון את עצמי למקום מסוים?

אליעד: אני לא רוצה שתכוון את עצמך למקום מסוים. אני רוצה שתגיע להבנה, שתצליח להבין שדבר והיפוכו זה אחד, אז תמיד תהיה חופשי, ואז תמיד יהיה לך טוב מבפנים. זה עניין של הבנה.

שאלה: אז אני לא אהיה, כי הכל מתאפס.

אליעד: אם יש נפרדות, יש גם אחדות, נכון? והמכנה המשותף הוא המהות, נכון? זאת אומרת שיש מהות בתוך הנפרדות, נכון? למהות יש הרבה לבושים גשמיים, ואף על פי כן היא מה שהיא ללא שינוי. כך שההנחה שלך שאומרת, שאם כרגע אני רואה שניים בעיניים שלי, זה לא אומר שהיא נכונה. למרות שאתה רואה שניים זה אחד. אמנם זה נגד השכל, אבל אם היית מסוגל להבין זאת בשכל, היית מצליח לחוות זאת. אם היית רואה שני תפוזים ומבין שזה אחד, היית מבין את האחדות.

שאלה: בדרך שלך אל האחדות, מגיעים להבנה שהכל זה כלום.

אליעד: תשים לב, במשפט הזה אמרת שני דברים הפוכים, להגיד שהכל זה כלום, זה להגיד שני חוויות מנוגדות שקורות בזה אחר זה. כשאתה אומר הכל, אתה רואה נפרדות, ושאתה אומר כלום, אתה לא רואה שום דבר. אז אתה לא חווה זאת, שזה בו זמנית זה אחד, אתה חווה שני חוויות אחת אחרי השנייה. אז אתה לא מגיע לכלום, אלא מגיע לזה, שזה גם כלום. יש הבדל גדול, בין נעלם לי העולם, לבין זה שהכל זה כלום.

רבי נחמן אמר, שכול זמן שהאדם לא תיקן את המחשבה, אסור לו לדבר. הכוונה, אסור לך לחשוב שום דבר. למה? כי כשאתה חושב, אתה מכניס עצמך לבית כלא. כשאת אומרת, הנה קיר, הנה כסא, למעשה את אומרת, הנה צמצום, הנה הפרדה. אבל עדיין לא בדקת מה יש מאחור. אז את כל הזמן יוצרת עוד נפרדות ועוד נפרדות.

הסיבה שאנו חווים צמצום, היא בגלל שאנו אומרים, אם אני חווה כך, אז זה נכון. אבל אם תגידי, אז מה אם אני חווה כך, מי אמר שזה נכון? מצד האמת יש פה הכל, אבל אם לא תפקפקי בחוויה שלך, את תמשיכי לסבול ולחוות נפרדות.

צריך לחבר את השכל לרגש. כשאתה רעב, אתה חווה שאתה רעב, והשכל שלך מבין שאתה רעב, אף אחד לא יסיח את דעתך מהרצון שלך לאכול. זה מה שנקרא שהשכל והרגש מחוברים. זה המקום שאתה צריך להיות, היכן שהשכל והרגש מחוברים. אם אתה רוצה לשאול שאלה, אבל מפחד שהשאלה תברח לך, אז זה אומר שאתה לא נמצא בשאלה ברגש. זה אומר שאתה לא שואל ממקום של אמת, השאלה לא באמת מציקה לך.

שאלה: מה שמציק לי זה, שאחרי כל מה שהבנתי עד היום, אני עדיין ממשיך להיות עבד.

אליעד: אתה צודק במה שאמרת, וזה אמור להציק לך, למה? כי אמרת, שאם אני אהיה במקום שאני מבין, אני ארגיש רע. וזה נכון, כי אתה מבחינתך מבין משהו. וכל זמן שתבין משהו, תמיד תרגיש רע. כל עוד אתה במקום מוגדר, אתה תרגיש רע.

אין לי שום דרך בעולם להסביר לך בלי צורה כל שהיא, וכאשר אני מדבר בצורה כל שהיא, היא שוללת את כל שאר הצורות. זאת הבעיה של התקשורת בינך לבין עצמך, ובינך לבין כל העולם. מה שאני מוכר זה הקדמות של הלא מוגדר. כי אי אפשר למכור את הלא מוגדר. אני לא מוכר את הפיתרון אלא מוכר את הדרך לפיתרון. אם הייתי מוכר לך וודאות, הייתי מוכר לך רעל, ולכן אני לא יכול למכור לך וודאות, אני מוכר לך איך לברר דברים.

שאלה: אז מה עושים?

אליעד: הפיתרון שתלך עד הסוף עם מה שאני אומר, מתוך הבנה שצריך להגיע למשהו אחר, ואז תגיע למשהו האחר. כן תהיה אמיתי עם עצמך ולא תשקר את עצמך.

לאדם קשה לתפוס, למה אם הוא יהיה אמיתי ולא ישקר, זה יביא אותו לאמת? איך זה יגרום לכך שיהיה לו טוב? אבל ככה זה. אל תגידי שאת בטוחה במשהו, אם את לא בטוחה, זה הכל. ואחרי שתדעי שהכל בסדר, אז תוכלי לעשות מה שאת רוצה.

חוויית האחדות זה, לראות תפוח כשני תפוחים ושלוש תפוחים, וכן לראות עשרה תפוחים כתפוח אחד, כל האפשרויות קיימות. ואיך לחוות זאת? על ידי שתשאלי שאלות, ותתבונני עמוק פנימה, ואז תביני את זה בשכל, ואחר זה יעבור לך לרגש. כשתהיי בחוויה הזאת, תראי עשרה תפוזים, אבל בו זמנית תראי גם רק אחד. העין מאבדת את המשמעות, זה כבר לא משנה מה העין רואה. זה נהפך לכל אחד.

שאלה: אני מרגיש שאני לא מבין.

אליעד: יפה, זאת כבר הבנה. אם הייתי מבין מה זה לא, אז היית מבין מה זה כן. כל זמן שאתה מגדיר, אתה לא מתקרב להבנה.

שאלה: האם דרך החשיבה אפשר להגיע ללא מוגדר?

אליעד: אפשר, כשהולכים עד לקצה, הכי רחוק שיש, שבמקרה זה גם כאן. כי לצאת משום מקום אפשר מכל מקום. זה ממש עמוק, תשאלי שאלות ואז תכנסי פנימה ותדעי.

שום דבר הוא לא מחויב המציאות. בעיני כל דבר הוא מחויב, למרות שזה לא הגיוני, אבל ככה זה בעיני. מבחינתי, הבקבוק הזה הוא מחויב המציאות, ולכן מבחינתי הוא נמצא בכל מקום. אבל גם השולחן הזה מחויב ולכן נמצא בכל מקום, אבל זה לא הגיוני, לא יתכן ששני צורות שונות יהיו מחויבות, כי אם יש שינוי, אם יש שתי צורות, אז הצורות השונות לא מחויבות, ואף על פי כן כל הצורות מחויבות. שזה דבר והיפוכו, שהרי אם זה צורות זה לא מחויב, כי תמיד יש אחד השונה מהשני, ובכל זאת הכל מחויב. כי בסוף בסוף בסוף, את תביני שהמהות של הדבר והצורה שלו הם אחד.

כהגדרה הדבר לא מחויב, אבל אם היית מבין את הצורה היית יוצא מכל ההגדרות ולא מבין דבר. יש משהו ששונה ממנו, ואף על פי כן הוא כמוהו. אם יש פה בקבוק ואפשר להזיז אותו, אז הבקבוק לא מחויב. אם זה צורה, אז יש משהו ששונה מזה, ואם יש משהו ששונה מזה, אז זה לא מחויב. מחויב פירושו, שלא צריך שתהיה סיבה למה הוא ככה. מחויב פירושו שאפילו אם תעלים אותו הוא יישאר. אם המציאות הייתה מחיבת את קיומו של הבקבוק, אז למה פה אין בקבוק ורק שם, ולכן לא מחויב שיש בקבוק, עובדה שיש דברים אחרים. אבל אם היית מבין שהבקבוק מחויב, אז היית מבין שהבקבוק נמצא בכל מקום.

גם את הכלום, אתה יכול להעלים, איך? הרי הממשות היא ההפך של הכלום. אבל בסוף אתה מבין, שהממשות והכלום הם אחד. איך זה יכול להיות שהכלום והממשות הם אחד?

מה שצריך לעשות, זה לבדוק איך דרך דבר והיפוכו מגיעים לאותה מסקנה. אמרנו שהכל מחויב והכל לא מחויב זה אותו הדבר. תחשוב על זה.

בדרך כלל שאנשים אומרים שהכל אחד, הם מתכוונים להגיד שלכל יש מהות אחת. זה לא בדיוק כך. הכוונה שהכל אחד היא שהמהות והצורה מתחברות. זה נקרא שהכל אחד. קודם אתה מגלה שזה לא משנה מה יקרה לך ברובד פנימי, ואחר כך אתה מחבר את החוויה של - שלא משנה מה יקרה לי עם הצורה. שאם אתה אומר אני רוצה את זה ולא רוצה את זה, אתה באותו זמן נמצא בחוויה שלא משנה מה יקרה לי. זה נקרא שאתה מחבר את הצורה ואת המהות. כי במהות אתה אומר זה אחד, כי לא משנה מה יקרה לי, כן אבל זה רק בפנימיות, אבל בחיצוניות, כן משנה מה יקרה לי, וזה נקרא נפרדות, אבל בסוף אתה מבין שזה אחד ממש. שבתוך זה כשאתה אוכל כדי לא להיות רעב, תוך כדי זה אתה בחוויה שזה לא משנה. שיש אצלך שינוי למרות שאין שינוי, כך אתה במהות ובצורה באותו זמן.

בסוף אתה אמור להגדיר בשכל הזה את הבלתי מוגדר. וכשאתה מחפש, אתה צריך לחפש רק את האמת, ולא משנה לאן תגיע. רק תחפש את האמת, ובסוף תבין שזה דבר והיפוכו. רק שאתה בא ממקום פתוח, שכול תשובה מקובלת עליך, רק אז תוכל להבין את התשובה.

שאלה: האם אפשר בשכל המוגדר להבין את המציאות?

אליעד: לא, למה? כל זמן שההסבר של המציאות תלוי בשכל שלך, תמיד יהיה לך ספק לגביו. לא משנה איזה תיאוריה תבין, תמיד יהיה לך ספק שאולי זה לא נכון. כי אם הוא שכלי, הוא תלוי בסיבה ולכן לא יכול לספק אותך. אמנם אתה מחפש דרך השכל, אבל בסוף אתה צריך למצוא משהו שהוא יותר יציב מהשכל. השכל אמור להבין משהו שלא תלוי בו. אם השכל יעשה, את כל מה שתלוי בו, הוא יבין, את מה שלא תלוי בו. אם תשתמש בשכל שלך עד הסוף, בסוף הוא יעלם.

אני מלמד אותך איך למצוא תשובות. אני לא מסתכל על המילים אלא על התבנית. תכלס כל פעם שיש לך תשובה תשאל למה, ולא משנה מה הסיפורים מסביב. אל תתאמץ להבין את התשובה, תשאל למה. עדיף שתגיע לתשובה, לא יודע, מאשר לספר לעצמך סיפורים. עד שכול כולך תהיה בחוויה של הלמה האחרון.

שאלה: אני חווה נפרדות בחוסר אנושיות. יש הבדלה בתוכי שכשאדם מתייחס אלי יפה ואדם אחר שמתייחס אלי לא יפה. האם זה משנה איך מתייחסים אלי?

אליעד: למה זה משנה לך?

שאלה: הגוף והחוויה חווים אחרת.

אליעד: למה?

שאלה: אין לי מושג.

אליעד: אני יגיד לך למה, כי המוח שלך דפוק.

שאלה: אז איך אני לא אזדהה?

אליעד: את למעשה שואלת, מה ההבדל בין משוגע לחכם? החכם פועל מהשכל, והמשוגע לא. האם את חושבת שזה משנה אם יורקים עליך או נותנים לך אוכל?

שאלה: כן.

אליעד: אז בשכל את חושבת שזה משנה, אז תבדקי למה זה משנה. אני טוען שבתוכך יש שכל שעדיין לא השתמשת בו. אז איך תתחברי אליו? על ידי זה שתשאלי, למה אני חושבת שזה משנה? לא לקבל שאין תשובה, ממשיכים לשאול. תשאלי עד הסוף, כמו שכשאין לך אוכל, את תמשיכי לחפש אוכל עד שבסוף או שתמותי או שתמצאי, כך את צריכה לשאול את השאלות שלך. כשתתאמצי תזיעי, וכשתזיעי אז תביני.

שאלה: לפי דעתי זה משנה לי, אם מתייחסים אלי יפה או לא יפה, זאת האמת שלי.

אליעד: איך הגעת לזה שזאת האמת? איך אתה בטוח שזאת האמת? ואיך אתה חווה שהחוויה שלך היא האמת?

שאלה: אני לא מבין מה אתה שואל.

אליעד: אם אתה באמת לא מבין מה שאלתי, אתה תמשיך לסבול לנצח.

שאלה: אני מבין שאמרת, שזה שאני חווה משהו, זה לא אומר שזאת האמת.

אליעד: ולכן אתה סובל, כי אתה לא מוכן לקבל משהו אחר. אבל מצד האמת, מה שאתה באמת חווה זאת האמת. מה שאתה באמת חווה אתה יכול לסמוך על זה.

אני מכוון אותך לזה שאין שאלה, ואתה כל הזמן מבקש שאני יענה לך על השאלה. מה שאתה חווה זאת האמת, אבל בתנאי שאתה באמת חווה את זה, מה הכוונה? אם יש לך אפשרות לחשוב שמה שאתה חווה הוא לא אמת, זה אומר שאתה לא באמת חווה שהוא ככה. אז תשאל את עצמך, האם באמת אני חווה זאת? ואם יש לך ספק זה סימן שזאת לא האמת.

שאלה: אני חושב שיש הבדל אם יורקים אלי או מתנהגים אלי יפה.

אליעד: למעשה אין לך שאלה, אתה בטוח בצדקת דבריך, אז איך אתה מצפה להבין תשובה שאני אתן לך?

שאלה: נראה לי...

אליעד: מדוע אתה לא אומר, אולי? אתה לא יודע כמעט שום דבר על חייך, ובכל זאת אתה משתמש במילה, נראה לי. למה אתה לא אומר, אולי? אתה לא מפעיל את השכל לדעת את מקומך. אתה בשכל מבין שכול מה שהשכל שלך אומר אולי לא נכון, אבל אם היית זוכר את זה, לא היית אומר, נראה לי, אלא היית אומר אולי. איך אתה בחוויה של, נראה לי, אם ההיגיון אומר שאולי אתה טועה. האם זה נכון, שאולי אתה טועה? כן. אז מה האמת? שאולי אתה צודק. תגיד אולי ככה.

אני חווה הפוך ממך, אבל אני נותן לך את הקרדיט שאולי אתה צודק. שאתה אומר שזה בקבוק, אני בכלל לא רואה פה בקבוק. אז אני לא אומר לך שאתה טועה, אני אומר לך תגיד, אולי.

כאשר אתה אומר, שאתה בטוח בדבריך, אז למעשה אתה...
מסקנות לסמוך גמילה מחויבויות שיגעון לא יכול למכור האם לומר את האמת לחקור לעומק לוזרים למכור אמת פנימית אמת הגיוני היגיון המציאות לא הגיונית הרגשה ודאות חוסר ודאות חוסר וודאות מה מחויב המציאות מחויב מחויב המציאות ספק ספק אמיתי ספקות רגש רגשות שקר שקרים שקרנים תחושה תחושות
להטיל ספק באמת - האם באמת, יש לך ספק *אמיתי*?
...יש לאדם ספק אמיתי, האם באמת יש או אין, איזה דבר שנראה בעיני האדם כיש / אין, הרי שבעצם האדם מטיל ספק אמיתי, לגבי הקיום של היש / אין כולו. ונחדד ונאיר: כי אם יש לאדם ספק לגבי היש, האם הוא באמת ישנו, ממילא זה אומר, שמוכרח שיהיה לאדם ספק, גם לגבי האין האם הוא באמת איננו. כגון לדוגמה, כאשר האדם רואה מולו שולחן. שאם יש לאדם ספק אמיתי, לגבי קיומו של השולחן, דהיינו, שהאדם באמת לא יודע, האם יש או אין מולו שולחן, הרי שממילא זה אומר, שמוכרח גם שיהיה לאדם ספק אמיתי, לגבי מה שאין מולו, האם הוא באמת איננו. דהיינו...
הספר להיות אלוהים - להטיל ספק באמת - האם באמת, יש לך ספק אמיתי? ספקנות, חיפוש האמת, וודאות מוחלטת, חלק 1
הספר להיות אלוהים - להטיל ספק באמת - האם באמת, יש לך ספק אמיתי? ספקנות, חיפוש האמת, וודאות מוחלטת, חלק 1
...ללא קשר לאינטרסים. לכן, האדם שמבקש את האמת חייב לבדוק בכנות מוחלטת מדוע יש לו אינטרסים מסוימים, מה עומד מאחוריהם, ולהטיל ספק בהם עד שיגיע לאמת שאין בה ספק כלל. לסיכום, כיצד להגיע לספק אמיתי? הדרך היחידה להגיע לספק אמיתי היא לשאול שאלות כנות, לא רק ברמה הפילוסופית, אלא באופן עמוק ומוחשי. אדם צריך להטיל ספק בכל דבר שבו הוא מאמין, כולל השכל והידיעות שלו, ולבחון האם הספק הוא באמת מוחלט, או שרק נדמה לו שהוא מטיל ספק. כאשר האדם יגיע לספק אמיתי בכל, הוא ישתחרר לחלוטין מן הסבל, ויגלה את האמת האחדותית שנמצאת...
הספר להיות אלוהים - להטיל ספק באמת - האם באמת, יש לך ספק אמיתי? ספקנות, חיפוש האמת, וודאות מוחלטת, חלק 2
הספר להיות אלוהים - להטיל ספק באמת - האם באמת, יש לך ספק אמיתי? ספקנות, חיפוש האמת, וודאות מוחלטת, חלק 2
...חלק 2 מהו ספק אמיתי ולמה הוא מוביל לפעולה? הספק האמיתי, כפי שמוסבר בהרצאה המבוססת על הספר להיות אלוהים, הוא מצב בו האדם אינו בטוח לחלוטין במה שהוא חושב, מרגיש או יודע, ולכן הוא פועל בהתאם לאותו ספק. אליעד מסביר כי אם לאדם יש ספק אמיתי לגבי קיומה של סכנה בביתו, הוא מיד יפעל כדי לברר או להימנע מהסכנה. אם כך, כאשר האדם טוען שיש לו ספק אמיתי לגבי משמעות החיים, האמת או האחדות, ובכל זאת ממשיך בחיי היום - יום כרגיל, זה מעיד שלמעשה אין לו ספק אמיתי. זהו המבחן של ספק אמיתי: פעולה שנובעת ישירות מהספק. האם...
לשאול באמת שאלה אמיתית, ספק אמיתי, ג'ק הסמוראי, האויב הכי גדול שלך הוא עצמך, סרטים מצויירים
לשאול באמת שאלה אמיתית, ספק אמיתי, ג'ק הסמוראי, האויב הכי גדול שלך הוא עצמך, סרטים מצויירים
...עצר, הוא הבין שמכאן אי אפשר להמשיך, ואז הוא חזר למקום של שקט, כדי לקבל הבנה. זה השלב שרבי נחמן אומר, שאם אתה לא יודע מה לעשות, שב ואל תעשה, זה עדיף. מה שקורה איתך קורה, אתה אל תעשה. רבי נחמן התגאה שהוא לא עשה אף פעם שום דבר לפני שהבין את הסוד שלו. הוא התגאה שהוא הפסיק את החיים שלו, עד שהוא הבין אותם. הכוונה היא שהוא לא מוכן להתאמץ, עד שהוא יבין למה צריך להתאמץ. כך אותי לדוגמה, אני החלטתי שאני לא מתאמץ יותר עד שאבין. הגוף צריך אוכל, אז הגוף הלך לאכול. למשל שב ותחליט אני לא אוכל, תראה שהגוף יקום וילך...
אמת מהי, חיפוש האמת, האם יש אמת, מהי האמת, תורת ישראל אמת או שקר, מה מחויב המציאות, מה חייב להיות קיים
אמת מהי, חיפוש האמת, האם יש אמת, מהי האמת, תורת ישראל אמת או שקר, מה מחויב המציאות, מה חייב להיות קיים
...אותו? אליעד מסביר שבמודע האדם באמת אינו יודע מהי האמת, אך אולי בתת - המודע שלו הוא דווקא כן יודע. כך שהחיפוש הוא בעצם ניסיון להעלות למודעות משהו שכבר נמצא בתוכו. הוא מדגים זאת בכך שכאשר אדם הולך לחפש מידע על תורת ישראל באינטרנט, הוא בעצם מניח מראש שיש משהו שנקרא אמת. אבל אם הוא לא יודע אפילו את ההגדרה המדויקת של האמת, הוא לא יוכל לזהות אותה גם אם ימצא אותה. האם תורת ישראל היא אלוהית, ואיך אפשר לבדוק זאת? אליעד שואל שאלה נוספת: האם תורת ישראל ניתנה על ידי אלוהים? אך הוא מבהיר שכדי לענות על שאלה זו...
ויכוחים, ווכחנות, מהי מהותם של ויכוחים? ממה נובעים ויכוחים, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אובייקטיביות, סובייקטיביות, האם התורה אמת? אמת אבסולוטית, שקר היהדות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות
ויכוחים, ווכחנות, מהי מהותם של ויכוחים? ממה נובעים ויכוחים, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אובייקטיביות, סובייקטיביות, האם התורה אמת? אמת אבסולוטית, שקר היהדות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות
...כפי שהן נתפסות מתוך התנסויות אישיות או מצבים משתנים, ואילו דעה מוחלטת מציינת אמת אחת נחרצת שאין עליה עוררין. איך נוצר ויכוח כאשר הצדדים נראים מסכימים? כדי להבין איך ויכוח נוצר, כדאי להתבונן על דוגמת כוס חצי מלאה. אם אדם אומר הכוס חצי מלאה והוא מתייחס לכך כעובדה מוחלטת, הוא למעשה הופך את הדעה היחסית (חצי מלאה) למוחלטת, מה שגורם לויכוח עם מישהו אחר שטוען שהיא חצי ריקה. למעשה, כששני הצדדים רואים את אותה התמונה, אך כל אחד מהם מתייחס אליה אחרת, הויכוח לא מתרחש. כאשר כל צד מכיר בכך שזוהי רק תפיסה יחסית...
מה באמת אתה רוצה, לא רוצה שום דבר, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, אובייקטיביות, סובייקטיביות, רצון להרגיש טוב
מה באמת אתה רוצה, לא רוצה שום דבר, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, אובייקטיביות, סובייקטיביות, רצון להרגיש טוב
...טוב האם אפשר לדעת בוודאות מה באמת אתה רוצה? בהרצאה זו מסביר אליעד כהן בצורה מעמיקה, מדויקת ומפורטת מאוד, על השאלה המורכבת מה באמת אתה רוצה?, תוך התייחסות לנושאים כמו מחויב המציאות, אפשרי המציאות, אובייקטיביות וסובייקטיביות והרצון להרגיש טוב. אליעד משתמש בדוגמאות רבות ושאלות מנחות שעוזרות להבין את עומק הנושא ומציג את התובנות דרך תהליך של חקירה פנימית עמוקה ויסודית. האם הרצון להרגיש טוב הוא מחויב או אפשרי? אליעד מסביר שכאשר אדם אומר אני רוצה להרגיש טוב, הוא תופס זאת כמחויב, כלומר, שאין אפשרות אחרת...
שאלות, תשובות לשאלות, לצאת משאלות, פיצול אישיות, אין שאלות, מחויב המציאות, להיות בטוח, הנחות יסוד, אמת מחויבת
שאלות, תשובות לשאלות, לצאת משאלות, פיצול אישיות, אין שאלות, מחויב המציאות, להיות בטוח, הנחות יסוד, אמת מחויבת
...בראש? אליעד מציג שיטה פשוטה כדי להשתחרר מכל השאלות והבלבול: האדם צריך למצוא משהו אחד שהוא בטוח בו באופן מוחלט. אם אדם יחפש משהו שבו הוא בטוח במאה אחוז, ולא יהיה לו ספק כלל לגביו, הוא יגלה שאין דבר כזה. לדוגמה, אם אדם שואל את עצמו מה אני בטוח שאני רוצה? הוא יראה שתמיד קיים ספק כלשהו. ככל שהאדם יעמיק בכך יותר, הוא יגיע למצב של אי - ודאות מוחלטת. הוא נותן דוגמה: נניח שאדם מגיע לסופרמרקט עם תקציב מוגבל ורשימת קניות. הוא לא יודע מה לקנות קודם. הפתרון הוא קודם כל לבדוק מה הוא חייב לקנות, מה הכרחי לחלוטין...
הוכחות, טאוטולוגיה, חוקי הלוגיקה, איך מוכחים הוכחות? מהי הוכחה מוחלטת? מהי הוכחה אפשרית? מחויב המציאות, אמת מוחלטת, אמת אבסולוטית, טיעון טאוטולוגי, כשל לוגי, טיעון לוגי
הוכחות, טאוטולוגיה, חוקי הלוגיקה, איך מוכחים הוכחות? מהי הוכחה מוחלטת? מהי הוכחה אפשרית? מחויב המציאות, אמת מוחלטת, אמת אבסולוטית, טיעון טאוטולוגי, כשל לוגי, טיעון לוגי
...מה זה אחדות ומה זה מהות, ואם יש התאמה בין ההגדרות של המונחים הללו. הוא מדגיש כי אם כל הגדרה לא תואמת את ההגדרה של המונח השני, אז לא ניתן להוכיח את הטיעון באופן מוחלט. מהו ההבדל בין הוכחה מוחלטת להוכחה אפשרית? בהמשך, אליעד עובר להבחנה בין הוכחות מוחלטות להוכחות אפשריות: - הוכחה מוחלטת היא כזו שאין בה ספקות - כל דבר צריך להתאים לכל הגדרה. כאשר מדובר בהוכחה מוחלטת, זהו דבר שהוא מחויב לוגית. - הוכחה אפשרית, לעומת זאת, היא הוכחה שניתנת להשגה לפי השכל, אך אין בה בהכרח שום מסקנה מוחלטת. כלומר, ייתכן שהתשובה...
אושר אפשרי, הנוסחה לאושר, הנוסחה להיות מאושר, איך להפוך מחויב לאפשרי? אפשרי או מחויב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחויב? מחויב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 1
אושר אפשרי, הנוסחה לאושר, הנוסחה להיות מאושר, איך להפוך מחויב לאפשרי? אפשרי או מחויב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחויב? מחויב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 1
...בהכרח חייב להתרחש. איך מחויב ואפשרי משפיעים על החיים? החיים של האדם נשלטים על ידי מושגי המחויב והאפשרי. אליעד מדגים את זה בעזרת דוגמה מחיי היומיום: אם אדם חושב אני חייב ללכת דרך הדלת ולא דרך הקיר, הוא מגביל את עצמו מראש, כי הוא מתייחס לכך כאל עובדה מוחלטת ולא כאל אפשרות. האדם אינו מודע עד כמה המחויב קיים אצלו אפילו בפעולות פשוטות. דוגמה נוספת שאליעד מציג היא המחשבה: אני חייבת שיאהבו אותי. אם האדם יהפוך את המחשבה לאפשרית ויאמר לעצמו: אפשרי שיאהבו אותי ואפשרי שלא, מיד הוא יחוש שחרור ומתח יפחת. להפוך...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ספק אמיתי, וודאות אמיתית, כנראה אולי, חוויה רגשית, מחויב המציאות, מציאות לא הגיונית, שקרים קטנים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לברר דברים, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לברר דברים, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, מאמן אישי לקשב וריכוז, טיפול הוליסטי בנושא לברר דברים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.2500 שניות - עכשיו 25_08_2025 השעה 23:20:58 - wesi1