... טובה יותר של תהליכים פנימיים וחיצוניים. האם ניתן להעריך
כמה זמן ייקח לפתח את החשיבה? אחת הנקודות שאליעד מדגיש היא הקושי להעריך
כמה זמן לוקח לפתח את השכל או לשפר את החשיבה, מפני שאין לכך סוף ברור או מטרה מוגדרת באופן מוחלט. ההתפתחות היא אינסופית, וככל שאדם מתמיד יותר, הוא מגיע להבנה עמוקה יותר. אליעד מסביר שאם אדם יושב ומנסה לחשב מראש
כמה זמן ייקח לו לפתח את המוח שלו, הוא לא באמת יגיע לתשובה אמיתית, משום שהמטרה עצמה משתנה לאורך הדרך, וכך גם התהליך עצמו. לדוגמה, הוא משווה זאת לאדם שמנסה לחשב
כמה זמן ייקח לו להגיע ממקום למקום. התשובה תלויה מאוד בנסיבות בדרך: האם יהיו פקקים, האם תהיה תאונה, האם פתאום האדם יאיץ או יאט. אי אפשר לדעת מראש בדיוק
כמה זמן זה ייקח. באותה מידה, ההתפתחות המחשבתית אינה ליניארית ואינה ניתנת לחיזוי מדויק. לפעמים אדם מתקדם לאט, ולפעמים הוא מתקדם במהירות. בכל מקרה, אם אדם רוצה או חייב לפתח את ... חסרת משמעות. לדוגמה, אדם שרוצה לצאת ממינוס בבנק לא שואל
כמה זמן ייקח לו לסגור את החוב - הוא פשוט עושה כל שביכולתו לצאת מהמינוס, משום שהמטרה חשובה לו יותר מכל חישוב זמן. באופן דומה, אדם שרוצה לשפר את החשיבה לא צריך לחשב מראש
כמה זמן זה ייקח לו, אלא פשוט להתמיד בתהליך מתוך הבנה שכל צעד שהוא עושה מקרב אותו למטרה הסופית. מדוע אין סיום מוגדר לתהליך פיתוח החשיבה? אליעד מסביר שאין סיום מוחלט או נקודת ... הבנה, וכך להעמיק עוד ועוד. זו הסיבה שבגללה אי אפשר להגיד
כמה זמן בדיוק ייקח לפתח את החשיבה. התהליך הוא דינמי ומשתנה, וחשוב מכך - אין בו הפסדים. כל פעולה של שאילת שאלות וחשיבה לעומק מייצרת התקדמות, לא משנה אם היא איטית או מהירה. ... את החשיבה? שיפור יכולת קוגניטיבית למה חשוב לשאול שאלות?
כמה זמן לוקח לפתח שכל? מהי הדרך לשיפור השכל? כיצד משפרים את יכולות המוח? האם יש סוף לפיתוח החשיבה? ...