אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ישראל ✔יציאת מצרים רוחנית, כמה אתה קרוב לאושר? אחרי מי ללכת, ממי ללמוד? להגיע לארץ ישראל, לצאת ממצרים, יציאת מצרים אישית, יציאת מצרים פנימית, ממי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:03יציאת מצרים רוחנית, כמה אתה קרוב לאושר? אחרי מי ללכת, ממי ללמוד? להגיע לארץ ישראל, לצאת ממצרים, יציאת מצרים אישית, יציאת מצרים פנימית, ממי לקבל עצה? אנלוגיה של תהליכים
מהי יציאת מצרים רוחנית ומה הקשר שלה לאושר האמיתי?

יציאת מצרים, כפי שמוסבר על ידי אליעד כהן, היא משל שמייצג תהליך רוחני פנימי שכל אדם עובר או יכול לעבור במהלך חייו. מצרים מסמלת מצב של שעבוד פנימי - תלות ביצרים, רצונות, פחדים ותאוות. ארץ ישראל, לעומת זאת, היא מצב של אושר מוחלט, חופש מוחלט והשלמות רוחנית מלאה. לפי המשל הזה, כל אחד נמצא בנקודה כלשהי בדרך בין השעבוד (מצרים) לבין השחרור וההשלמות (ארץ ישראל).

השלבים בדרך מתוארים באמצעות סיפור יציאת מצרים התנ"כי, שבו פרעה והמצרים מסמלים את היצר הרע, את הכוחות הפנימיים שמונעים מהאדם להיות מאושר ושלם באמת. המכות שקיבל פרעה הן שלבים פנימיים שבהם האדם מתמודד עם הקשיים והפחדים הפנימיים שלו. כל מכה ומכה שהאדם חווה מסמלת שלב של התמודדות עם עצמו, ניסיון לשחרר את עצמו מהכבלים הפנימיים של הפחד והספק.

אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן דן בהן היא כיצד ניתן לדעת היכן אתה נמצא בתהליך הזה. האם אפשר לדעת עד כמה אתה קרוב ל"ארץ ישראל" שלך, לאושר ולשלמות מוחלטים? התשובה לשאלה הזאת מורכבת. לכאורה אפשר למדוד זאת על פי מידת שביעות הרצון שלך מן המציאות - ככל שאתה יותר מאושר, כך נראה שאתה קרוב יותר לאושר המוחלט. אך כאן מופיעה בעיה לוגית: אדם שטוען שהוא מאושר עדיין נמצא בסכנה פנימית, כי כל עוד הוא יודע להעריך את האושר שלו, זה סימן שהוא עדיין מושפע מחוויות שליליות מהעבר, ויש סיכון גדול שבעתיד האושר הזה יתהפך.

אליעד כהן מדגים זאת באמצעות דוגמה קיצונית של סיטואציה מתוך סרט על דאע"ש, שבה אדם מתחזה למת כדי לשרוד - דוגמה שממחישה כיצד אדם לא יכול להיות בטוח במצבו עד שלא הסתיים התהליך באופן מוחלט. רק כשאתה מסיים את המסלול הרוחני לחלוטין, רק אז ניתן לדעת בוודאות שהגעת לאושר המוחלט. כל עוד אתה בתהליך, לא ניתן לדעת בוודאות מוחלטת אם אתה מתקרב או מתרחק, כי כל אושר שאתה מרגיש עלול להתהפך, וכל סבל שחוויית עלול להוביל לאושר גדול יותר בעתיד.

איך ניתן להשתמש באנלוגיות של יציאת מצרים בתהליכים פנימיים?

אליעד כהן מסביר גם את הסכנה שבהסתמכות על יועצים רוחניים או על סיפורים אנלוגיים כמו יציאת מצרים. הוא מתאר סיפור נוסף על קבוצת אנשים שמנסים לצאת ממערה ומתקדמים חמישה קילומטרים, אך אינם יודעים אם התקדמו בכיוון הנכון או שהם צריכים לחזור אחורה את כל הדרך. הדוגמה הזו מבהירה כי ייתכן שאדם יחשוב שהוא מתקרב לאושר, אך למעשה הוא הולך לכיוון ההפוך. בדיוק כפי שבסיפור של יציאת מצרים, האנשים חשבו שהם יוצאים ממצרים אך אולי עדיין נמצאים עמוק בתוך השעבוד, או שיצאו ואז חזרו פנימה.

הוא מביא דוגמה נוספת מסיפור שבו קבוצה של אנשים חושבים שהם בורחים לכיוון בטוח, אך מתברר שהדרך אל החופש היא אשליה. הם נתקעים בתוך מערה שסגורה מכל הכיוונים, ורק במקרה הם מצליחים להיחלץ. זוהי אנלוגיה שממחישה שאפילו כשאתה חושב שהצלחת, אין לך באמת ערובה לכך שיצאת מהשעבוד לחלוטין. עד שלא סיימת את התהליך, כל צעד שלך הוא תחת סימן שאלה.

האם הסיפור של יציאת מצרים תמיד מתאים לך אישית?

אליעד מזהיר מפני הנחת יסוד נוספת שאומרת שכל אדם יכול ללמוד מסיפור יציאת מצרים. הוא מסביר כי הסיפור מתאים רק אם האדם מניח את ההנחות הבסיסיות, כמו קיומו של יעד סופי מוחלט (ארץ ישראל), קיומו של שעבוד מוחלט (מצרים) וקיומו של אדם רוחני שמוביל אותך (משה). אם האדם אינו מקבל את ההנחות האלה או שאינו בטוח בהן, ייתכן שהסיפור כלל לא רלוונטי עבורו, והוא לא יכול להפיק ממנו תועלת אמיתית.

אליעד מדגיש שאולי עבור האדם מסוים, היציאה ממצרים או הכניסה לארץ ישראל היא רק מצב יחסי, ולא מצב אבסולוטי. כלומר, ייתכן שהאדם כבר נמצא בארץ ישראל והוא לא יודע זאת, או להיפך - ייתכן שהוא בכלל לא מסוגל להגיע אליה במובן הרוחני המוחלט.

מהן השאלות שנשאלות בשער הכניסה לארץ ישראל הפנימית?

לבסוף, אליעד מתייחס לכך שבדרך אל האושר והשלמות ישנן שאלות רבות שהאדם שואל את עצמו. הוא מסביר שאפילו השאלות אינן ודאיות. לפעמים אדם שואל שאלה, אך הוא כלל לא מבין אותה לעומקה, או שהוא לא בטוח בכלל שיש לה תשובה. ישנן שאלות שהאדם חושב שהן משמעותיות אך הוא עדיין לא מבין את עומק הבעיה, ולכן לא יכול לקבל עליהן תשובה אמיתית.

לסיכום, המסע של יציאת מצרים הרוחנית על פי אליעד כהן הוא מסע מורכב, מלא ספקות וסיכונים, ואינו נותן לאדם ערובה מוחלטת לשום דבר עד הרגע שבו התהליך מסתיים באמת. כל עוד אתה בדרך, עליך להבין שכל שלב ושלב נתון בספק, ושהאושר המוחלט הוא משהו שניתן לזהות רק בדיעבד, לאחר שהושג באופן מוחלט.
שלמות סיטואציה רוחניות פרעה אושר אמיתי מוחלטות להוציא מפרופורציה רוחניים בדיעבד להיות מאושר חשיבה קיצונית אושר אחרי מי ללכת איך ללמוד איך לקבל עצה אנלוגיה אנלוגיה של תהליכים ארץ ישראל יועץ יעוץ יציאת מצרים יציאת מצרים אישית יציאת מצרים פנימית יציאת מצרים רוחנית ישראל כמה אתה קרוב לאושר להגיע לארץ ישראל ללמוד למידה לצאת ממצרים לקבל לקבל עצה ממי ללמוד ממי לקבל עצה פנימיות קרוב לאושר רוחני רוחניות תהליך תהליכים
למי שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ארץ ישראל? זהות יהודית, החזק שורד, מוסריות
למי שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ארץ ישראל? זהות יהודית, החזק שורד, מוסריות
למי שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ארץ ישראל? זהות יהודית, החזק שורד, מוסריות למי באמת שייכת מדינת ישראל? השאלה למי שייכת מדינת ישראל עולה לעיתים קרובות בשיח הציבורי, והתשובות לכך רבות ומגוונות. אליעד כהן מבהיר שהרבה אנשים חושבים שארץ ישראל שייכת לעם היהודי בזכות התנך וההבטחה האלוהית. אליעד מציג את הטענה הזו ומפרק אותה לגורמים. הוא מסביר שאכן כתוב ... הבטיח את הארץ לעם היהודי, אבל חשוב להבין לעומק את משמעות הטענה הזו. לדבריו, קיימת טעות בסיסית בהנחה שמדינת ישראל קיימת היום בזכות ההבטחה האלוהית שבתנך. אליעד כהן נותן דוגמה לכך שאפילו אם אלוהים הבטיח לאדם כלשהו שכל החולצות ... האם באמת אפשר לומר שאנחנו פה בזכות התנך? אליעד כהן טוען באופן נחרץ שהסיבה האמיתית שאנחנו חיים היום במדינת ישראל היא בגלל הכוח הצבאי, ולא בזכות התנך. הוא מדגיש את הנקודה הזו שוב ושוב: אם לא היה צהל שמגן ... לא תהיה לנו מדינה בתוך זמן קצר. מה משמעות ההבטחה האלוהית על פי התנך? אליעד מפרט שבעבר הרחוק ארץ ישראל לא הייתה שייכת ליהודים מלכתחילה, אלא לעמים אחרים. אלוהים, לפי התנך, נתן את הארץ ליהודים במתנה לאחר שלקח אותה ... אותו סיפור תנכי, היהודים לקחו בכוח את הארץ מעמים אחרים. כלומר, אפילו לפי הסיפור התנכי עצמו, ההחזקה של עם ישראל בארץ נבעה מכוח ואלימות, ולא מזכות אלוהית מוסרית. מהם הגבולות האמיתיים של ארץ ישראל לפי התנך והאם יש להם משמעות היום? אליעד כהן מסביר שהגבולות של מדינת ישראל היום אינם תואמים לגבולות ארץ ישראל המופיעים בתנך. הוא מציין שיש מקומות ששייכים למדינת ישראל אבל אינם שייכים לארץ ישראל התנכית, ויש מקומות ששייכים לארץ ישראל התנכית אך אינם בשליטת המדינה כיום. מכאן הוא מבהיר שאין משמעות מעשית היום להבטחה האלוהית, שכן מה שקובע בפועל זו השליטה הצבאית על השטח. למה בכל זאת יהודים באו דווקא לישראל? אליעד מודה שאכן חלק מהסיבות שבגללן היהודים בחרו דווקא בישראל הן סיבות היסטוריות ודתיות הקשורות בתנך. הוא לא מתכחש לכך שהסיפור התנכי נתן ליהודים מוטיבציה להגיע לכאן, אך מדגיש ... לפי אותם חוקים טבעיים בסיסיים, לפיהם מי שחזק יותר קובע את המציאות. הוא מסכם שהסיבה היחידה שהעם היהודי חי בישראל היא שהוא חזק מספיק להחזיק בשטח ולכבוש אותו, ואין לכך קשר ממשי לאמונה דתית או להבטחה אלוהית. האם מוסרי ... היא מלכתחילה לא נכונה. הזכות היחידה שקיימת בטבע היא הזכות של החזק, וזה בדיוק מה שקרה גם בהקמת מדינת ישראל ובשמירתה. לדבריו, אפשר לשחק משחק מוסרי ולספר סיפורים של עם נבחר, אבל במציאות - כוח צבאי הוא זה שקובע. הוא מבהיר שכך פועלות כל המדינות בעולם, ולא רק מדינת ישראל. בסיום ההסבר הארוך והמפורט של אליעד כהן, מודגש שוב המסר המרכזי: מדינת ישראל קיימת בזכות הכוח הצבאי בלבד, לא בזכות התנך או ההבטחות האלוהיות, והאמונה בזכות התנכית היא בעיקר סיפור שאנשים מספרים לעצמם כדי להרגיש טוב יותר עם המציאות. למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל האם אנחנו פה בזכות התנך? הכיבוש הישראלי והזכות על השטח האם היהודים הם העם הנבחר? זהות יהודית או כוח צבאי?
תוכנית הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 1
תוכנית הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 1 במאמר הזה נתייחס למשמעות הרוחנית של השאלה, איך אפשר לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית? וכמובן שלכל מטבע יש כמה צדדים. וכאן נתייחס לעניין הגרעין האיראני מנקודת מבטה של מדינת ישראל, שמרגישה מאוימת על ידי תוכנית הגרעין האיראנית. ובטרם נסביר את נקודת המבט הרוחנית על עניין ההתמודדות אל מול תוכנית ... הדרך הטובה ביותר לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית, היא על ידי שילוב של כוחות בין לאומי. דהיינו, אם מדינת ישראל או העולם יצליחו ליצור הסכמה בין המדינות החזקות בעולם, על כך שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני להשמדה המונית, הרי ... ליצור את ההסכמה האידיאלית הזאת בין המדינות השונות. כי לכל מדינה יש את האינטרסים שלה. ולא האינטרסים של מדינת ישראל שהיא המאוימת העיקרית, כמו האינטרסים של שאר המדינות האחרות. ויש מדינות שיש להן אינטרס שלאיראן דווקא כן יהיה נשק ... ויש מדינות אחרות שלהן פחות אכפת העניין וכיוב, ולכל מדינה ומדינה יש את האינטרסים שלה. ולכן קשה ככ למדינת ישראל ליצור חזית אחידה אל מול תוכנית הגרעין האיראנית. ואעפכ אם מדינת ישראל תצליח ליצור חזית אחידה ורחבה של כמה שיותר מדינות נגד תוכנית הגרעין האיראנית, הרי שכך יהיה קל יותר להתמודד עם תוכנית הגרעין האיראנית. ואם מדינת ישראל לא תצליח ליצור את החזית האחידה הזו, הרי שבמקרה כזה על מדינת ישראל יהיה לשקול היטב את צעדיה לגבי תוכנית הגרעין האיראנית. ויתכן שמדינת ישראל בסופו של דבר תאלץ להתפשר ולחיות בשתיקה עם זה שלאיראן יהיה נשק להשמדה המונית. ויתכן שמדינת ישראל תחליט לנסות למנוע את הגרעין האיראני בכוחות עצמה, ואולי עם סיוע של ארהב וכיוב, גם בלי הסכמה רחבה. אבל, בכל אחת מהאפשרויות שלא תהיה, אם יגיע הרגע שבו מדינת ישראל תרגיש סכנה מיידית מהנשק הגרעיני של אירן, או בכלל אם מדינת ישראל תרגיש שהיא נמצאת בסכנה מיידית של ממש בצורה כלשהי ממדינה כלשהי, הרי שבמקרה כזה, בין אם תהיה הסכמה עולמית רחבה, ובין אם תהיה התנגדות עולמית רחבה, הרי שמדינת ישראל בוודאי תפעל כדי להגן על עצמה. ויהיה המחיר של המלחמה אשר יהיה, אם מדינת ישראל תהיה תחת סכנה מיידית וודאית של ממש מצד מדינה אחרת, הרי שבמקרה כזה לא תהיה למדינת ישראל ברירה, והיא תאלץ להגן על עצמה. וגם אם מדינת ישראל תהיה מבודדת ברמה העולמית לחלוטין, וגם אם המצב העולמי הפוליטי יהיה כולו נגד ישראל, במצב סכנה של ממש, שבו אם ישראל לא תגיב, היא פשוט תושמד, הרי שבמקרה כזה ישראל תגיב בכל מקרה. וגם אם מדינת ישראל תדע, שהתגובה שלה תעלה לה ביוקר, הרי שאם אין ברירה אחרת, אז אין ברירה אחרת. ובנוסף על כל זה יש לזכור, שלא בטוח בכלל שמדינת ישראל בכלל יכולה למנוע את תוכנית הגרעין האיראנית בכוחות עצמה. כי עם כל הרצון הטוב ועם כל הכוח הצבאי של מדינת ישראל, עדיין הכוח של מדינת ישראל הוא מוגבל מכל הבחינות. וגם אם מדינת ישראל ממש תרצה למנוע את הגרעין האיראני, וגם אם מדינת ישראל תהיה במצב של אין ברירה ותהיה חייבת להגן על עצמה, הרי שעדיין לא בטוח שמדינת ישראל תצליח להגן על עצמה. ואף על פי כן, אם לא תהיה ברירה, ואם תהיה סכנה מיידית של ממש. דהיינו, מצב שבו מדינת ישראל תבין שאם היא לא עושה פעולות כלשהן, היא פשוט תושמד, הרי שבמקרה כזה מדינת ישראל תהיה חייבת לעשות את המיטב ואת המירב כדי להגן על עצמה, גם אם היא יודעת מראש שלא בטוח שהיא ... כי כאשר כלו כל הקיצין והגיעו מים עד נפש, אז ההכרח לא יגונה. ואף על פי כן, אם מדינת ישראל בשלב כלשהו תחליט בכל זאת שהנסיבות מכריחות אותה לפעול, גם אם זה יהיה באופן עצמאי, הרי שתמיד מדינת ישראל תנסה לגייס הסכמה עולמית כמה שיותר רחבה, שתתמוך בפעולה שלה. כי ככל שההסכמה תהיה רחבה יותר, כך הסיכוי שהמהלך ... כוחות מאוחדים, כך הסיכוי להצליח במשימה גדול יותר. ויתכן גם מצב תיאורטי, שבו המון מדינות קטנות יסכימו עם מדינת ישראל. והדבר הזה של הסכמת המדינות הקטנות, הוא יצור לחץ על המדינות הגדולות שהן עדיין מסרבות לתמוך במדינת ישראל, ועל ידי זה תיווצר הסכמה עולמית נגד תוכנית הגרעין האיראנית. כי הרבה כוחות קטנים, יכולים לאלץ גם את הכוח ... אישי. וכאן במאמר נסביר את הנמשל הרוחני של כל העניין שהובהר לעיל לגבי מניעת תוכנית הגרעין האיראנית והגנת מדינת ישראל על עצמה מפני השמדה. והנמשל הוא, שמדינת ישראל מייצגת את הפנימיות האישית של כל אדם ואדם. ואירן מייצגת את הרע ואת השקר ואת הדמיון ואת המחשבות הרעות שמציקות לאדם. וכמו שנשיא איראן כל הזמן מקנטר את מדינת ישראל ומתריס לעברה ומכריז שהוא חפץ בהשמדתה, כך גם המחשבות הרעות שיש לאדם, כל הזמן הם מנסות להקניט את האדם ולשבש את החיים שלו. והרע מאיים כל הזמן על האדם, שהוא ישמיד אותו, כמו שאירן מאיימת על מדינת ישראל. והנה, איראן בינתיים רק מדברת. והיא רק מדברת, בעיקר משום שהיא יכולה רק לדבר ולא מעבר לכך. וגם המחשבות ... שכוחן מוגבל. והנה, אירן כל הזמן מתחמשת ומנסה לשפר את היכולות שלה להתחזק באופן עצמאי, וגם להשמיד את מדינת ישראל בצורה יותר ספציפית. וגם הרע שיש בעולם, גם הוא כל הזמן מנסה להתחזק, והוא כל הזמן מנסה להרוס לאדם את מצב הרוח שלו. כי אם מדינת ישראל הייתה קיימת בעולם לבדה, ללא שום מדינה אחרת נוספת. הרי שלא היה יכול להיות שום איום קיומי על מדינת ישראל. משום שלא היה מי שיאיים עליה. אבל ברגע שיש עוד מדינות שונות מלבד מדינת ישראל, בפרט מדינות אויב עם אינטרסים מנוגדים לגמרי לאינטרס של מדינת ישראל, במקרה כזה תמיד יש סכנה כלשהי לקיומה של מדינת ישראל. כי אם מדינת ישראל תהיה חלשה מספיק, אז פשוט ...
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל האם צהל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם? בשאלה האם צהל הוא צבא מוסרי או לא, אליעד כהן מסביר שהוויכוח ... אם נסכים, לצורך הדיון, שצהל אכן הצבא הכי מוסרי בעולם, עדיין עולה השאלה מדוע מאשימים את צהל ואת מדינת ישראל כל כך הרבה בפשעים נגד האנושות, פגיעה בחפים מפשע, וחוסר מוסריות. למה שונאים את מדינת ישראל ומאשימים אותה בחוסר מוסריות? ההסבר המרכזי של אליעד הוא שהאשמות נובעות דווקא מהמוסריות המוגזמת של ישראל. אליעד נותן דוגמה למצב שבו צהל עומד מול מחבל שמתחבא מאחורי ילדים או אנשים חפים מפשע. הוא מתאר את ... רק כדי לא לפגוע באזרחים חפים מפשע. הוא אומר שהגישה הזו, לכאורה מוסרית, היא זו שמייצרת את ההאשמות כלפי ישראל. לפי אליעד, כאשר צהל מוכן לסכן את עצמו או להפסיד את המטרה הצבאית, הוא למעשה מודה שהוא אינו בטוח ... לוקח על עצמו אחריות שאינה שלו. אם במהלך ניסיון ההימנעות מפגיעה באזרחים חפים מפשע יקרה משהו רע לאותם אזרחים, ישראל תואשם בכך למרות שהאשמה האמיתית היא במחבל עצמו. על ידי כך שצהל מנסה להיות יותר מוסרי ממה שצריך, הוא מאפשר לעולם להאשים אותו בכל פעם שיש נפגעים אזרחיים. למה ישראל תמיד יורה לעצמה ברגל? דוגמה נוספת שנותן אליעד לכך שמדינת ישראל פוגעת בעצמה, היא הסיפור של המצור על עזה. כאשר מדינת ישראל מתפשרת ומקלה מעט בסגר, למשל מתירה הכנסת סחורות מסוימות לאחר הפעלת לחץ בינלאומי, היא למעשה מודה במרומז שאין הצדקה ... שההקלה הקטנה נתפסת כהודאה שאכן היה עוול כלשהו קודם לכן. למה העולם לא מאשים צבאות אחרים כמו שמאשים את ישראל? אליעד מסביר שהסיבה שהעולם אינו מאשים מדינות וצבאות אחרים בצורה כה חריפה, היא מפני שמדינות אלו לא מתיימרות להיות מוסריות יותר ממה שהן. הן מודות באופן ברור שהן פועלות מתוך אינטרס הישרדותי, ולכן העולם פחות תוקף אותן. ישראל, לעומת זאת, מנסה להצטייר כמוסרית יותר מכולם, וכך דווקא מזמינה על עצמה יותר ביקורת ושנאה. הוא אומר שיהודים חושבים ... מעבר לאמת שלהם. לדעתו, הדרך היחידה לחיים טובים, שקטים ונטולי האשמות היא להיצמד לאמת במלואה וללא שום פשרות. כאשר ישראל או האדם הפרטי מנסים להציג עצמם כמוסריים מעבר למה שהם באמת מאמינים בו, הדבר יוצר את הסבל וההאשמות שהם חווים. לכן, הפתרון הוא פשוט להישאר נאמן לאמת באופן מוחלט. האם צהל צבא מוסרי? למה מאשימים את ישראל בפגיעה בחפים מפשע? מה לעשות כאשר מחבל מסתתר מאחורי ילדים? האם האדם מוסרי יותר מחיה? למה ישראל סופגת ביקורת בינלאומית? איך להיפטר מחרדות ופחדים? האם פשרה עלולה להזיק לאדם?
למה כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות
למה כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות
למה כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות למה העולם שונא את ישראל והאם הרחמנות שלנו אשמה? השאלה המרכזית שאליעד כהן בוחן היא מדוע שונאים את ישראל ואת היהודים ברחבי העולם, ובפרט, האם הרחמנות של ישראל כלפי האויבים שלה היא הגורם לכך או שיש סיבה אחרת. ההרצאה מתחילה בתיאור המציאות הביטחונית בישראל, שבה למרות האלימות הקשה כלפי ישראל, המדינה והצבא שלה עדיין מתנהגים ברחמנות רבה גם כלפי טרוריסטים שפגעו באזרחים. אליעד כהן מסביר שבישראל נהוג להציל את חיי המחבלים, להגן עליהם מפגיעה נוספת אחרי שכבר נוטרלו, ואף לטפל בהם רפואית לפני פצועים ישראלים במצבים מסוימים, לדוגמה אם המחבל במצב קשה יותר. הוא מציין דוגמה ספציפית שבה מנכל מדא התייחס לטיפול במחבל לעומת ישראלי פצוע, והסביר שהטיפול במחבל יכול לעיתים להיות בעדיפות רפואית גבוהה יותר מאשר בפצוע ישראלי, כי זה המצב הרפואי המחייב. אך דווקא הרחמנות הזו, שאליעד מציג כמאפיין בולט של ישראל, נתפסת בעולם בצורה הפוכה לחלוטין. כאשר העולם רואה תמונות של מחבל פצוע, במקום להעריך את הרחמנות הישראלית, הוא מאשים את ישראל בכך שהיא פוגעת בחפים מפשע. כך יוצא שישראל מואשמת ברצח של חפים מפשע, גם כאשר מדובר למעשה בטיפול רפואי במחבלים עצמם. אליעד כהן מתאר את הפרדוקס שבמצב הזה: ככל שישראל מתאמצת להיות מוסרית ורחמנית, כך העולם שונא אותה עוד יותר. הוא דן בשאלה האם יש קשר בין שתי התופעות: האם שונאים את ישראל בגלל שהיא רחמנית, או למרות הרחמנות שלה. אחת הדעות שמועלות היא שאולי דווקא הרחמנות והמוסריות הישראלית הן אלו שמעוררות רגשות שליליים כלפי ישראל. האם ישראל שופטת את עצמה בחומרה יתרה? אליעד נותן דוגמאות להשוואה בין ישראל למדינות אחרות, כגון ארצות הברית וסוריה, שמבצעות פעולות חמורות יותר כמו הפצצת בתי חולים, אך העולם לא מתקומם ולא מבקר אותן באותה החריפות שבה הוא מבקר את ישראל. הוא טוען שהמוסריות של ישראל מבליטה אותה, בדיוק כמו שכתם אדום בולט יותר על בגד לבן. ככל שישראל מנסה להיות מוסרית יותר, כל פעולה חריגה שהיא עושה בולטת עוד יותר וגורמת לעולם לבקר אותה בצורה חריפה יותר. בנוסף, הוא מדבר על האפשרות שהעולם שופט את ישראל לא רק ביחס לאחרים אלא ביחס לעצמה. כלומר, ככל שישראל מדגישה את המוסריות שלה, העולם שופט אותה בחומרה רבה יותר על כל טעות קטנה. זה יוצר מצב שבו ישראל לכודה בפרדוקס מוסרי, שבו הרצון להיות מוסרי מוביל דווקא להאשמות בחוסר מוסריות. מדוע העולם לא מבין את הרחמנות הישראלית? אליעד כהן מסביר שלעולם קשה לקבל את הרחמנות הישראלית כלפי מי שבאים להרוג אותה. הוא מביא דוגמה מילדים שזורקים אבנים על חיילים במטרה להרוג, ובכל זאת החיילים לא יורים בהם ולא פועלים כלפיהם באלימות קיצונית. העולם מפרש את ההתנהגות הזו לא כסימן למוסריות, אלא כהוכחה לכך שישראל בעצם לא בטוחה בצדקתה. אליעד אומר שזו לוגיקה הפוכה - ככל שישראל מתאמצת להיות נחמדה, כך נתפסת כחסרת ביטחון בצדקת הדרך שלה. הוא ממשיך להסביר שאנשים לא מצליחים להבין איך מדינה מותקפת כמו ישראל, שמותקפת בירי על ערים, טילים ואיומים, עדיין מתאמצת להגיב בצורה מאופקת יחסית. העולם מצפה שמדינה צודקת תגן על עצמה בצורה תקיפה. כשהתגובה הישראלית היא מתונה ומדודה, היא נתפסת כחלשה או כמי שמרגישה אשמה במשהו. אליעד ממחיש זאת בדוגמה של גניבת ארנק. אם ... יראה זאת כהוכחה לכך שהוא לא באמת הקורבן, כי אם היה קורבן אמיתי היה נלחם בחזרה. באופן דומה, כאשר ישראל מציעה משא ומתן לפלסטינים שמצהירים הכל שלנו, היא נתפסת על ידי העולם כחלשה ולא משוכנעת בצדקת דרכה. האם על ישראל להפסיק להיות רחמנית כדי שיפסיקו לשנוא אותה? אליעד כהן שואל האם הפתרון לשנאה נגד ישראל הוא להפסיק להיות רחמנים. הוא מעלה נקודה נוספת שהרחמנות מובילה לעיתים לאבסורדים חמורים: ישראל מואשמת בהריגת אנשים שהיא כלל לא הרגה, ולפעמים הוא אומר בציניות שכבר עדיף היה להרוג את המחבל מאשר לטפל בו, כי גם ככה ישראל מואשמת בהריגתו. הוא גם מסביר שהעולם רואה את הרחמנות הישראלית כמשהו בלתי הגיוני עד כדי כך שהוא מפרש אותה כאשמה סמויה. העולם חושב שאם ישראל כל כך מרחמת על מחבלים, זה מוכיח שהיא בעצם אשמה במשהו. אחרת, היא לא הייתה מתנהגת בצורה כל כך אבסורדית מבחינת ההיגיון הפשוט. אליעד מסכם את דבריו בכך שהמצב הנוכחי הוא למעשה הפוך על הפוך: ככל שישראל תהיה מוסרית יותר, כך העולם ימשיך לשנוא אותה ולפרש את ההתנהגות שלה בצורה הפוכה לגמרי. למה שונאים את ישראל? ...
מסורת יהודית, שמירת מסורת, האם לשמור על המסורת היהודית? האם לכבד את המסורת? שמירת מצוות, שמירת חגי ישראל, כיבוד מסורת ישראל, העם היהודי, ראש השנה, לצום ביום כיפור, מועדי ישראל, שמירת שבת, יהדות, להניח תפילין
מסורת יהודית, שמירת מסורת, האם לשמור על המסורת היהודית? האם לכבד את המסורת? שמירת מצוות, שמירת חגי ישראל, כיבוד מסורת ישראל, העם היהודי, ראש השנה, לצום ביום כיפור, מועדי ישראל, שמירת שבת, יהדות, להניח תפילין
מסורת יהודית, שמירת מסורת, האם לשמור על המסורת היהודית? האם לכבד את המסורת? שמירת מצוות, שמירת חגי ישראל, כיבוד מסורת ישראל, העם היהודי, ראש השנה, לצום ביום כיפור, מועדי ישראל, שמירת שבת, יהדות, להניח תפילין האם כדאי לשמור על המסורת היהודית? אנשים רבים שואלים את עצמם אם זה נכון ...
הפסקת אש עם החמאס, נגד הפסקת האש, בעד הפסקת האש, מבצע עמוד ענן, למה שונאים יהודים? למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית
הפסקת אש עם החמאס, נגד הפסקת האש, בעד הפסקת האש, מבצע עמוד ענן, למה שונאים יהודים? למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית
הפסקת אש עם החמאס, נגד הפסקת האש, בעד הפסקת האש, מבצע עמוד ענן, למה שונאים יהודים? למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית האם הפסקת האש עם החמאס במבצע עמוד ענן הייתה נכונה? אליעד כהן דן לעומק בנושא הפסקת האש עם החמאס בעקבות מבצע עמוד ענן, כאשר הוא מציג נקודת מבט מורכבת וביקורתית לגבי ההתנהלות המדינית של ישראל בסוגיית הפסקות אש. אליעד מסביר שבתחילת המבצע המטרה שהוגדרה הייתה להחליש או למגר את החמאס, אך לדעתו מטרה זו ... ולהתחמשות נוספת. לפי אליעד, הנזק שנגרם לחמאס לא היה משמעותי מספיק כדי להחליש את הרצון שלהם להמשיך לפעול נגד ישראל. למה ישראל לא מצליחה להחליש את החמאס לצמיתות? אליעד משווה את המצב בעזה לפסיכולוגיה של האדם. לדבריו, כמו שבנאדם שחווה בעיה או מצוקה מנסה בהתחלה להתעלם ממנה במקום לטפל בה מן השורש, כך גם ישראל מתנהלת מול החמאס. במקום לפתור את הבעיה לעומק, ישראל רק מקלה זמנית את המצב (הפסקות אש) אבל לא פותרת את הגורמים לשנאה ולסכסוך, ולכן הבעיה תמיד חוזרת. הוא ... של דלק בצורה מלאכותית לזמן קצר, ואז מעלה אותו שוב, גורמת לצרכן להתרגל למחיר הגבוה. באופן דומה, הוא טוען שישראל מתרגלת למצב בו הרקטות הן חלק משגרת החיים, במקום לפתור את הבעיה בצורה חד - משמעית. האם אפשר להתגרות ... שהוא לא צדיק גמור מתגרה באויב (החמאס), הוא למעשה מעורר את הרוע גם בעצמו ולכן נכשל במאבק. לפי אליעד, ישראל, כמו אדם שאינו צדיק גמור, אינה מצליחה להילחם בחמאס עד הסוף משום שיש בה עדיין הזדהות מוסרית או רגשית שמונעת ממנה לפגוע באויב בצורה טוטאלית. הוא נותן דוגמה שאם ישראל הייתה רוצה באמת להיפטר מהחמאס, היא הייתה צריכה להפסיק לספק לו חשמל ומים, ולא להתחשב במה שהעולם אומר. אבל ישראל מפחדת מתגובת העולם ולכן לא עושה את הצעד הזה. האם המוסר הישראלי הוא למעשה צביעות? אליעד כהן מתאר את ישראל כמדינה היחידה שמתנצלת כשהיא מגנה על עצמה. הוא אומר שישראל תמיד עסוקה בלתרץ ולהסביר את עצמה לעולם, ולכן העולם תופס אותה כאשמה. הוא טוען שזו צביעות ישראלית, כי המדינה מעמידה פנים שהיא מוסרית מאוד, אבל בעצם ההיסוס הזה גורם לכך שהיא לא מגינה על אזרחיה כמו ... כדוגמה את אסד בסוריה, שלא מתחשב בתגובת העולם ועושה מה שהוא צריך כדי לשמור על השלטון שלו, וטוען שאם ישראל הייתה פועלת באותה נחישות (ללא התנצלות מתמדת), העולם היה מקבל את זה. האם ניתן לחסל את הטרור לחלוטין? אליעד ... אחרת המצב רק יחמיר בעתיד. איך הדילמה הביטחונית דומה לפסיכולוגיה של האדם? אליעד כהן עושה אנלוגיה בין ההתמודדות של ישראל עם החמאס לבין ההתמודדות של האדם עם רצונותיו. כמו שישראל לא מסוגלת ללכת עד הסוף בגלל הזדהות רגשית עם האויב, האדם לא מצליח להיפטר מהרצונות המזיקים שלו בגלל שהוא ... את ההנאה, הוא תמיד יהיה נשלט על ידי הפחד. האם המוסריות היא חולשה או חוזק? לדעת אליעד, ההתלבטות של ישראל לגבי מוסריות במלחמה היא למעשה חולשה, כי היא גורמת לה לחשוב יותר מדי על מה שהעולם יאמר, במקום להגן ... פתרון של החלטה מוחלטת ונחישות מלאה בפתרון הבעיות, ללא פחד מתגובות העולם או מהמחירים שיהיה צורך לשלם בדרך. למה ישראל מתנצלת? איך להפסיק לפחד מבדידות? מהי צביעות ישראלית? האם ניתן לחסל את החמאס לחלוטין? איך להתגבר על רצונות מזיקים? למה ישראל לא הולכת עד הסוף במבצעים צבאיים?
אנטישמיות, למה כולם נגדנו? למה העולם נגדנו? הססנות, למה שונאים אותנו? להחליט לא להחליט, מנהיגות והחלטיות, חוסר החלטיות, למה שונאים את היהודים? למה שונאים יהודים? למה מאשימים אותנו? למה שונאים את ישראל? למה הם שונאים אותנו?
אנטישמיות, למה כולם נגדנו? למה העולם נגדנו? הססנות, למה שונאים אותנו? להחליט לא להחליט, מנהיגות והחלטיות, חוסר החלטיות, למה שונאים את היהודים? למה שונאים יהודים? למה מאשימים אותנו? למה שונאים את ישראל? למה הם שונאים אותנו?
... לא להחליט, מנהיגות והחלטיות, חוסר החלטיות, למה שונאים את היהודים? למה שונאים יהודים? למה מאשימים אותנו? למה שונאים את ישראל? למה הם שונאים אותנו? למה העולם נגדנו ואיך חוסר החלטיות גורם לשנאה? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהעולם ... או מתוך קנאה, אלא מפני שאנחנו כמדינה וכעם מתנהלים בצורה לא החלטית מבולבלת ודו - פרצופית. לפי אליעד, מדינת ישראל מתנהגת כאילו היא סובלת מהפרעת אישיות קשה - פעם אחת היא מתנהלת כאילו היא מוסרית ועדינה, ופעם אחרת כאילו ... טבעו של האריה הוא לטרוף. אבל אם פתאום חתול מתוק ואדיב היה מתחיל לטרוף, זה היה מעורר תדהמה. מדינת ישראל, לפי אליעד, מתנהלת בדיוק כמו החתול הזה - פעם אחת מציגה את עצמה כמדינה מוסרית ועדינה, ובפעם אחרת פועלת ... אנטגוניזם גדול כלפיה, מכיוון שהעולם לא יודע איך להתמודד איתה או מה לצפות ממנה. מהי הדוגמה להתנהלות המבלבלת של ישראל בעזה? אליעד מביא דוגמאות רבות על הדרך שבה ישראל פועלת מול עזה וחמאס. מצד אחד ישראל מטילה סגר על עזה בטענה של שיקולים ביטחוניים, אך לאחר שהחמאס יורה טילים, במקום להחמיר את הסנקציות, ישראל דווקא מקלה עליהן. ישראל מודיעה שהיא רוצה למוטט את שלטון החמאס, אך בפועל היא מאפשרת לו להמשיך להתקיים ואפילו מעבירה לו כסף. ההתנהגות הזו גורמת לישראל להיראות חלשה, מבולבלת ודו - פרצופית. במקום לפעול בצורה ברורה וליצור הרתעה אמיתית, המדינה ממשיכה להעביר מסרים סותרים - פעם תוקפת, ופעם מחבקת את האויב. מה הקשר בין חוסר החלטיות למדיניות הפוליטית של ישראל? אליעד מדגים זאת דרך מדיניות הממשלה וראש הממשלה בנימין נתניהו, שלטענתו עסוק בעיקר בשמירה על הכיסא שלו. במקום לקבל ... לא מחליטה אף פעם, וכאשר היא מחליטה, היא משנה את דעתה שוב ושוב. חוסר ההחלטיות הזה משדר חולשה וגורם לישראל להיראות לא אמינה וחשודה בעיני העולם. הוא נותן דוגמאות לכך שישראל אומרת שזו ההזדמנות האחרונה, אבל אז שוב מאפשרת לאויב להמשיך ולפעול נגדנו ללא תגובה משמעותית. איך חוסר החלטיות משפיע ... העולם מקבל אותו ככזה. פוטין מציג עמדה תקיפה, ואפילו היטלר, שהיה דיקטטור רצחני, האמין במוצר של עצמו. מדינה כמו ישראל, לעומת זאת, מתנדנדת בין עמדות שונות - יום אחד מחבקת את אויביה, יום אחר תוקפת אותם, ולמחרת שוב עושה ... הוא אריה - זה טבעו. אבל אם פתאום חתול מתוק היה מתחיל לטרוף, זה היה מזעזע. אותו דבר עם ישראל - מדינות אכזריות ידועות כבר ככאלה, ולכן הן לא מעוררות את אותה התנגדות כמו מדינה שמנסה לשחק אותה מוסרית אבל מתנהגת אחרת. דוגמה להתנהלות הלא החלטית של ישראל בכל הנוגע לסכסוך עם עזה, ישראל מתנהלת בצורה שמבלבלת גם את עצמה וגם את העולם: מצד אחד מטילה סגר, מצד שני מקלה עליו כשנורים עליה ... סותרים, וגורמת לעולם להסתכל עליה כעל מדינה לא יציבה, מפוחדת ובלתי החלטית. חוסר החלטיות הוא הבעיה המרכזית כאשר מנהיג ישראלי אומר הפעם זו ההזדמנות האחרונה, ואז ממשיך לתת הקלות לאויבים, זה משדר מסר של חולשה והססנות. אי אפשר להיות ... מגיע מכך שהאדם לא שלם עם הבחירות שלו, ולכן נשאר תקוע ומתוסכל. מסקנה העולם נגדנו כי אנחנו נגד עצמנו. ישראל לא החליטה אם היא רוצה להיות אכזרית או מוסרית, אם היא רוצה שלום או מלחמה, אם היא רוצה למגר ... נתניהו, המחיר של ההססנות, המחיר של חוסר ההחלטיות, למוטט את שלטון החמאס, שלום או מלחמה, למה הם נגדנו? גינוי ישראל באום
תוכנית הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 2
תוכנית הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 2 וכדי לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית, לשם כך צריך איחוד כוחות ... שלו, כדי להילחם בעצבות ובכוח שמייצר אצלו מצב רוח רע. ובתוך כל התכונות של האדם, יש גם את מדינת ישראל, שהיא הרצון האישי של האדם, שהדבר היחיד שחשוב לו, זה להרגיש טוב. והאינטרס של הרצון האישי של האדם, זה ... אחד שהמטרה היחידה שלו תהיה לגרום לאדם להרגיש טוב, הרי שהאדם יצליח לעשות זאת. והדבר דומה למצב שבו מדינת ישראל תשלוט בעולם כולו, שאז בקלות היא תוכל לקחת את כל הכוח שיש בעולם, ולמחוק בבת אחת את אירן מעל ... למצב הזה. כי לכל מדינה יש את האינטרס שלה, ולכל כוח באדם יש את האינטרס שלו כנל. ולכן בינתיים ישראל נאלצת לחיות לצד האיום של הגרעין האיראני, והיא כנראה תאלץ גם לחיות עם מצב שבו לאירן יהיה נשק גרעיני כל זמן שהוא לא יופעל כלפי מדינת ישראל. דהיינו, האדם בינתיים נאלץ לחיות עם כוח פנימי בתוכו שמייצר גם רע. כי אין לאדם את היכולת להעלים כרגע את הכוח הזה בצורה מלאה. והנה, אם אירן תחליט להשמיד את מדינת ישראל בפועל, הרי שבמקרה כזה מדינת ישראל תאלץ להגן על עצמה בכל מחיר. דהיינו, אם הרע שיש באדם יתגבר עליו ויכניס אותו לדיכאון רציני, במקרה כזה ... העניין. ושינסה לחשוב, כיצד הוא יכול להשתמש בכל יכולת ויכולת שיש לו, לטובת המאבק בעצבות ובחוסר השמחה. ועד שמדינת ישראל תחליט האם ואיך ומתי לפעול נגד איראן, הרי שבינתיים מדינת ישראל כל הזמן עושה תרגולות לטובת העניין הזה. ומדינת ישראל כל הזמן מנסה לשפר את היכולות הצבאיות שלה, הן ההתקפיות והן ההגנתיות לטובת המלחמה הבאה שאולי תתרחש. וכך גם ... הבעיה של האדם, היא שהוא לא מסוגל להכיל בתוכו את הכוחות השונים שיש בו. וזה כאנלוגיה לכך שהאיראנים ומדינת ישראל, לא מסוגלים להכיל אחד את הרצונות של השני. וכך גם האדם לא מסוגל להכיל בתוכו את כל הרגשות האפשריים, ... עם כבש וכולי. דהיינו, שהאדם יוכל להכיל בתוכו את כל הכוחות השונים. וכדי לעשות שלום בין האיראנים לבין מדינת ישראל, לשם כך צריך מנהיג מאוד חכם, שמכיר את כל האינטרסים של האיראנים יותר טוב מהאיראנים עצמם, ושמכיר את כל האינטרסים של מדינת ישראל, יותר טוב ממדינת ישראל עצמה. ומנהיג שכזה, הוא צריך גם להיות חכם אמיתי וגדול, שהוא ידע איך לגרום לכל צד להבין את עצמו ...
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן ... של רבי נחמן מברסלב הוא ספר המחולק לשני חלקים: החלק הראשון נכתב על ידי רבי נחמן לפני שהגיע לארץ ישראל, והחלק השני נכתב לאחר הביקור שלו בארץ ישראל. רבי נחמן ביקש במפורש לא לפרסם את הדברים שהוא אמר לפני שהגיע לארץ ישראל, מכיוון שהוא התבייש בהם, אך למרות זאת, ספר המידות (בעיקר החלק הראשון) הוא ספר שבו רבי נחמן אסף ציטוטים ... להתחבר אליהם ולהפיק מהם תועלת ברמה המעשית והיום - יומית. מה ההבדל בין רבי נחמן לפני ואחרי שהגיע לארץ ישראל? לפי אליעד, יש הבדל משמעותי בין רבי נחמן לפני ואחרי הביקור בארץ ישראל. לפני הביקור בארץ ישראל, רבי נחמן דיבר על רעיונות שהיום הוא מתבייש בהם ולא רואה בהם ערך גבוה. לאחר שהגיע לארץ ישראל, חל בו שינוי פנימי עמוק, והוא התחיל לדבר בצורה שונה ולכתוב רעיונות בעלי ערך רוחני גבוה יותר. הוא עצמו ביקש שיתייחסו בעיקר למה שכתב ואמר לאחר הביקור בארץ ישראל, ולא למה שהיה לפני כן. האם אפשר לזהות אילו תורות נכתבו לפני או אחרי ארץ ישראל? אליעד מסביר שלדעת רבי נחמן עצמו, רק מי שהגיע בעצמו לרמה רוחנית של ארץ ישראל יכול לדעת באמת להבחין בין הדברים שנאמרו לפני ואחרי ההגעה לארץ ישראל. רק מי שיש לו השגה גבוהה מספיק יוכל להבדיל בין רעיונות עמוקים לרעיונות שטחיים, וכך להבחין איזה חלק מהתורה של רבי נחמן נכתב לפני או אחרי הביקור בארץ ישראל. איך אפשר להשתמש בעצות מתוך ספר המידות? אליעד נותן דוגמה לשימוש נכון ושגוי בעצות מתוך ספר המידות. למשל, כתוב ... תבין ותיישם אותה בצורה מוחלטת ועמוקה עד הסוף. מהו ספר המידות של רבי נחמן? רבי נחמן לפני ואחרי ארץ ישראל איך לזהות עצות נכונות? מה המשמעות האמיתית של תהילים? איך להשתמש נכון בעצות של רבי נחמן? מה ההבדל בין ...
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב) למה משה רבנו לא היה יהודי לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל אינה רק מקום פיזי, אלא מושג בעל משמעות רוחנית. הוא מסביר שלארץ ישראל יש טעם, בדומה לכך שכאשר שותים משהו יש טעם מסוים, גם לארץ ישראל יש טעם ייחודי, והטעם הזה, לדבריו, הוא טעם של שכל. לפי רבי נחמן, נפתחו השמיים ויראה מראות אלוהים הוא ... התפיסה המצומצמת של היהדות המסורתית היא חלק מתפיסה רחבה יותר של האלוהים האינסופי. למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב טוען שמשה רבנו לא הגיע לארץ ישראל משום שהוא לא הבין את האחדות השלמה בין אלוהים לבין המציאות. לפי רבי נחמן, ארץ ישראל היא סמל להבנת האחדות, ולכן מי שמגיע לארץ ישראל הרוחנית חייב להבין שהכל אחד. משה רבנו, לדבריו, עדיין היה בקונספט של נפרדות, ולכן נשאר בגדר עטאיסט, אחד שרואה ... שרוצה להיות יהודי אמיתי, במובן הרוחני של רבי נחמן, חייב להגיע להבנה של אחדות שלמה, כלומר, חייב להגיע לארץ ישראל הרוחנית. משה רבנו, לפי ההסבר הזה, לא הגיע להבנה הזו ולכן לא הגיע לארץ ישראל, ולכן, במובן הרוחני - עמוק הזה, לא היה יהודי שלם. אליעד כהן מדגיש בסוף שהמחויבות שלו היא לא לאמירות ... ואם הוא עצמו טועה, הוא מקבל זאת, כי האמת תמיד נכונה, כולל ההפך של מה שאומרים. מה זה ארץ ישראל לפי רבי נחמן? למה משה לא נכנס לארץ ישראל? מה ההבדל בין אלוהים האמיתי לאלוהים של היהודים? מה זה תפיסת הנפרדות? מי הוא יהודי אמיתי לפי רבי נחמן?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יציאת מצרים רוחנית, כמה אתה קרוב לאושר? אחרי מי ללכת, ממי ללמוד? להגיע לארץ ישראל, לצאת ממצרים, יציאת מצרים אישית, יציאת מצרים פנימית, ממי לקבל עצה? אנלוגיה של תהליכים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ישראל, האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ישראל, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזיה, מאמן אישי לנוער, אימון אישי בסקייפ בנושא ישראל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5781 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 23:56:44 - wesi1