... לבין מה שהוא לא רוצה לחשוב, הרי שבכך בעצם אתה גורם לו לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, ושהוא יחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. לדוגמה מתחום
חינוך ילדים : נניח שאתה רוצה
לגרום לילד שלך לאכול את ארוחת הבוקר שלו. והילד מסרב לאכול את ארוחת הבוקר שלו. אז במקרה כזה לדוגמה, עליך לאתר מחשבה כלשהי שאתה יודע שהילד שלך לא ירצה לחשוב ... לא ירצה שתופיע לו מחשבה שבה הוא ידמיין כלב שנושך אותו. ואז עליך ליצור התניה בין המחשבה שהילד לא רוצה לחשוב, לבין המחשבה שהוא חושב. דהיינו,
לגרום לילד לחשוב, שאם הוא לא יאכל את ארוחת הבוקר שלו, זה יגרום לכך שכלב ינשוך אותו, כי הילד יהיה חלש ולא יוכל להתגונן מפניו וכיוב. שאז במידה והצלחת
לגרום לילד להאמין, שאם לא תאכל יבוא שוטר וכיוב, הרי שככל שהילד יותר לא רוצה שהדבר יקרה, כך זה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא יתרחק מכל דבר שמזכיר לו את מה שהוא לא ... לו, שאם הוא יחשוב בצורה כלשהי, אז זה בעצם אומר עליו שהוא טיפש אדם רע או כל כינוי גנאי אחר שהאדם לא מוכן ולא רוצה לחשוב על עצמו. כמו מתחום
הורים וילדים, שילד קטן שאומר לאבא שלו, אתה לא אוהב אותי ולכן אתה לא קונה לי דבר כלשהו. שהוא בעצם יוצר אצל ההורה התניה סמויה שאומרת, שזה שההורה לא קונה לילד שלו ...