... נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות
בחינוך ילדים, להתייחס
לילד כמו לאדם בוגר, לוותר
לילד, הוא רק
ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו האם הקטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית הוא הגורם שמנציח את הבעיה? אליעד כהן עוסק בשאלה האם קטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית, כגון סכיזופרניה ... ההתייחסות לאדם לאחר האבחון. אם למשל
ילד אובחן כאוטיסט ומטפלים בו נכון, הוא יגיע לשיפור מקסימלי, כך שהקטלוג לא ישנה את התוצאה. אך ברוב המקרים, הקטלוג מוביל להתייחסות שגויה שגורמת לאדם להישאר במצבו ולא להשתפר. ... לפתור אותו לגמרי. איך השפעת היחס על
הילד דומה להשפעת הקטלוג הפסיכיאטרי? כהשוואה, אליעד כהן מציג דוגמה של התנהגות הורים כלפי
ילדיהם. לעיתים קרובות הורים מתייחסים
לילדים כאל רק
ילדים ומאפשרים להם לעשות מה שהם רוצים, בטענה שזה
ילד ולכן יש לו זכויות ללא חובות. בדרך זו הם מחנכים אותם להתנהגות חסרת אחריות ומופתעים כשהם אינם מתבגרים כראוי. התייחסות
לילד כאדם בוגר מהרגע הראשון, בהתאם ליכולותיו הפיזיות בלבד, תוביל לכך
שהילד יגדל להיות אחראי ובוגר. לדוגמה, אם אדם מבוגר ונמוך קומה מתבקש לבצע פעולה שדורשת גובה רב, ברור שזו דרישה בלתי ריאלית, ואז הגיוני להגיד שהוא לא יכול לבצע את הפעולה בגלל מגבלה פיזית ולא בגלל שהוא
ילד. אך מעבר למגבלות פיזיות ברורות, יש להתייחס אל
הילד כבוגר לכל דבר ועניין, ללא הטבות מיוחדות רק משום שהוא
ילד. האם יש צורך ממשי בקטלוג אדם כבעל הפרעה נפשית? אליעד כהן מעלה שאלה נוספת - האם באמת הכרחי לקטלג אדם כסכיזופרן, אוטיסט או כבעל הפרעה אחרת. פעמים רבות, האבחון משרת בעיקר ... הוא רק בקושי. לכן הטענה שקשה יותר
לחנך ילד אוטיסט לעומת
ילד רגיל אינה מדויקת, שכן אנשים רבים מתקשים גם עם
ילדים רגילים בגלל חוסר ידע כיצד ליישם את השיטה הנכונה. כיצד היחס העצמי דומה ליחס להפרעה נפשית? אליעד מסביר שהתפיסה של לוותר לעצמך (אני עייף, קשה לי) דומה בדיוק לגישה שמוותרים
לילד בגלל שהוא רק
ילד. בשני המקרים, היחס הוותרני גורם להמשך הקושי ולהנצחת הבעיה. רק יחס של בוגר ושל אחריות אישית יוביל לשיפור ולהתמודדות נכונה. סיכום והמלצה לגישה הנכונה לסיכום, הטענה ... האם אבחון פסיכיאטרי מזיק? כיצד לטפל
בילדים עם אוטיזם? האם סכיזופרניה ניתנת לריפוי? איך לגדל
ילדים בצורה נכונה? האם הקלות בלימודים מזיקות
לילדים? מהי הדרך הנכונה
לחינוך ילדים? כיצד להתייחס
לילדים כמו למבוגרים? הדיון עוסק בשאלה האם הקטלוג של אדם כבעל הפרעה נפשית (כגון סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעת קשב וריכוז וכו) הוא מה שמנציח את הבעיה ומונע ממנו להשתנות, או שמא ... מתייחסים לאדם לאחר שאובחן. כלומר, אם
ילד מאובחן כאוטיסט אבל מטפלים בו כראוי, הוא ישתפר ויגיע למקסימום הפוטנציאל שלו. הבעיה היא שבמקרים רבים, הקטלוג גורם לכך שמתייחסים אליו בצורה לא נכונה. למשל,
ילד שאובחן כאוטיסט יקבל יחס מיוחד שלא בהכרח משרת את טובתו, מה שעלול למנוע ממנו להתקדם. לכן, הבעיה היא לא באבחנה אלא באופן שבו מתנהגים כלפי המאובחן. ההשפעה של הקטלוג על ... אותה, מה שמנציח את מצבו. השוואה ליחס
לילדים ולתהליך ההתבגרות ניתן להשוות את זה לגישה של הורים
לילדים. ילד נשאר