וכאן נסביר, איך לעזור לעובד לעבוד בצורה נכונה? כאשר מרוב הלחץ של העובד להצליח, הוא לא עובד בצורה הנכונה וממילא הוא לא מצליח בעבודה?
כאשר מנהלים עובדים, מצד אחד אנחנו רוצים שהעובד יהיה לחוץ לספק את התוצאות. מצד שני, ככל שהעובד יותר לחוץ, זה עשוי להשפיע לרעה על היכולת שלו להשיג את התוצאות. כי הלחץ יכול לשבש את התגובות של העובד. ויש עובדים שרוצים להצליח, אבל מרוב הלחץ שלהם להצליח, הם נכשלים וכולי. אז איך להתמודד עם זה?
והדרך לכך היא, על ידי זה שמסבירים לעובד, כי התוצאה לא בהכרח תלויה בו. אבל הדרך לתוצאה, בהכרח תלויה בו. והעובד צריך להבין, שהוא נמדד לפי הדרך ולא לפי התוצאה. שזה תלוי בעובד ורק בעובד.
במילים אחרות, המשימה של העובד צריכה להיות, לעבוד בדרך הנכונה, כפי מה שהיא הוגדרה שהיא הדרך הנכונה. אם הוא יצליח או לא, זה עוד נושא. אבל הפוקוס של העובד צריך להיות, מהי הדרך הנכונה שמצפים ממנו ללכת בה? ועליו להבין שהוא נמדד לפי עד כמה הוא עומד בדרך הנכונה שהוגדרה לו ללכת בה ולפי לפי התוצאות.
ואז ממילא העובד יהיה פחות בלחץ, מדברים שאולי לא תלויים בו ויש יותר סיכוי שהוא יצליח לפעול בצורה הנכונה, מה שיגדיל את הסיכוי לכך שהתוצאות יגיעו בהצלחה.
לדוגמה? במקום להגדיר לעובד אתה חייב למכור היום X יחידות, צריכים להגדיר לעובד, אתה חייב לשפר את שיחות המכירה שלך ב X. אני מצפה ממך כעובד, לראות שיפור בדרך שבה אתה מתנהג כעובד, בלי קשר לתוצאות של הדרך שאתה מתנהג.
לדוגמה, כשלקוח אומר לך ש"זה לא רלוונטי" אז אתה מגיב ללקוח "אפשר בבקשה לשאול למה זה לא רלוונטי" וכיו"ב. דהיינו, שאנחנו מגדירים מהי הדרך שבה אנחנו מצפים שהעובד ילך בה ויפעל לפיה, ואז מציבים לעובד מטרה, לשנות את מה שכן תלוי בו ורק בו. ואז העובד צריך להיות בפוקוס על מה...
כאשר מנהלים עובדים, מצד אחד אנחנו רוצים שהעובד יהיה לחוץ לספק את התוצאות. מצד שני, ככל שהעובד יותר לחוץ, זה עשוי להשפיע לרעה על היכולת שלו להשיג את התוצאות. כי הלחץ יכול לשבש את התגובות של העובד. ויש עובדים שרוצים להצליח, אבל מרוב הלחץ שלהם להצליח, הם נכשלים וכולי. אז איך להתמודד עם זה?
והדרך לכך היא, על ידי זה שמסבירים לעובד, כי התוצאה לא בהכרח תלויה בו. אבל הדרך לתוצאה, בהכרח תלויה בו. והעובד צריך להבין, שהוא נמדד לפי הדרך ולא לפי התוצאה. שזה תלוי בעובד ורק בעובד.
במילים אחרות, המשימה של העובד צריכה להיות, לעבוד בדרך הנכונה, כפי מה שהיא הוגדרה שהיא הדרך הנכונה. אם הוא יצליח או לא, זה עוד נושא. אבל הפוקוס של העובד צריך להיות, מהי הדרך הנכונה שמצפים ממנו ללכת בה? ועליו להבין שהוא נמדד לפי עד כמה הוא עומד בדרך הנכונה שהוגדרה לו ללכת בה ולפי לפי התוצאות.
ואז ממילא העובד יהיה פחות בלחץ, מדברים שאולי לא תלויים בו ויש יותר סיכוי שהוא יצליח לפעול בצורה הנכונה, מה שיגדיל את הסיכוי לכך שהתוצאות יגיעו בהצלחה.
לדוגמה? במקום להגדיר לעובד אתה חייב למכור היום X יחידות, צריכים להגדיר לעובד, אתה חייב לשפר את שיחות המכירה שלך ב X. אני מצפה ממך כעובד, לראות שיפור בדרך שבה אתה מתנהג כעובד, בלי קשר לתוצאות של הדרך שאתה מתנהג.
לדוגמה, כשלקוח אומר לך ש"זה לא רלוונטי" אז אתה מגיב ללקוח "אפשר בבקשה לשאול למה זה לא רלוונטי" וכיו"ב. דהיינו, שאנחנו מגדירים מהי הדרך שבה אנחנו מצפים שהעובד ילך בה ויפעל לפיה, ואז מציבים לעובד מטרה, לשנות את מה שכן תלוי בו ורק בו. ואז העובד צריך להיות בפוקוס על מה...