... הדיו כאשר הוא נשפך על הנייר, בין אם אלו כוחות פיזיקאליים אנושיים וכיוב. (נא לשים לב לכך כי במשל המקורי של כתם הדיו, שם
הטיעון התבסס על כתם דיו שיוצר טקסט קריא, שלא יתכן כי הוא נוצר מעצמו, אלא בוודאי שהוא נכתב על ידי מישהו. אך כאן בעצם אנחנו מוכיחים שיש גורם לכתם הדיו, גם אם לא ... אין לו שני וכיוב. הוא אינו מורכב אלא הוא ישות אחת ללא שינוי השתנות וכולי. וממילא עליו לא שייכת השאלה מי הרכיב אותו. סוף
טיעון. ונוסיף:
בטיעון הנל יש גם כאילו הוכחה סמויה, לכך שציר הזמן ומרחב המקום גם הם נבראים. משום שגם הם ניתן לומר שהם עצמם אינם ישות אחת, אלא הם מורכבים מרגעים וממקומות שונים. למרות שגם כאן אפשר לשחק עם ההגדרות איך שרוצים, אך איננו עוסקים כרגע בכך. הפרכה:
הטיעון בעצם הוא כי לכל מחובר ומורכב יש מחבר ומרכיב עד המחבר והמרכיב הראשון שהוא עצמו יחיד כישות אחת שאינה מורכבת וממילא אין צורך שמישהו אחר ירכיב אותה וכולי. אך ... ברא את הזמן, זו כמובן הטעיה לשונית, כי המושג נצחי פירושו ציר זמן אין סופי, ואם אין זמן, מה שייך אלוהים אין סופי ונצחי.
בטיעון הנל לדוגמה, טוען
הטיעון אינו שם לב לכך שגם האלוהים הוא ישות מורכבת וכי גם בריאת העולם היא תהליך מורכב. כך שממילא אלוהים לא פתר שום בעיה לוגית בשום צורה. בכל מקרה, הרעיון הוא ...