אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טיסה ✔טיפול בחשיפה, טיפול קוגניטיבי, שיטות טיפול, אימון למטפלים, לימודי אימון אישי, טיפול בפחדים, פחד טיסה, פחד מגוקים, טיפול בהתמכרות, איך לטפל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:37טיפול בחשיפה, טיפול קוגניטיבי, שיטות טיפול, אימון למטפלים, לימודי אימון אישי, טיפול בפחדים, פחד טיסה, פחד מגוקים, טיפול בהתמכרות, איך לטפל בפחד? פחד קהל, חרדה חברתית
מה זה טיפול בחשיפה ואיך הוא עובד?

טיפול בחשיפה הוא שיטת טיפול נפוצה המבוססת על ההנחה שכאשר אדם מתמודד באופן ישיר עם הדבר שמפחיד אותו, הוא מגלה בהדרגה שהמציאות אינה מאיימת כפי שדמיין. לדוגמה, אדם הסובל מחרדה חברתית יתחיל את הטיפול בחשיפה בכך שהוא מדבר מול קהל מצומצם, ולאט - לאט יגדיל את מספר האנשים שהוא עומד מולם. באופן דומה, אדם עם פחד גבהים יתמודד תחילה עם מקומות מעט גבוהים, ואז יתקדם בהדרגה למקומות גבוהים יותר, עד שהחרדה פוחתת באופן משמעותי.

האם טיפול בחשיפה תמיד מצליח?

למרות שטיפול בחשיפה יכול להיות יעיל מאוד, הוא אינו מצליח תמיד. לדוגמה, במקרים של פחד טיסה קשה לבצע "חשיפה הדרגתית", משום שאי אפשר "לטוס חלקית". במקרים כאלו, האדם נאלץ להתמודד מיד עם המצב השלם, דבר שעלול להגביר את החרדה וליצור התנגדות מוגברת לטיפול. למשל, אדם שיחווה חוויה שלילית בזמן טיסה עלול לפתח סלידה חזקה עוד יותר, ואף יסרב לטוס שוב, מתוך אמונה שהפעם החרדה הייתה אמיתית ומוצדקת.

מדוע החשיפה בלבד אינה מספיקה בטיפול בפחד?

חשיפה לבדה עשויה שלא להספיק, ולכן חשוב להוסיף לטיפול אלמנט של התבוננות והבנה. אדם הסובל מפחד קהל לא רק צריך לדבר מול אנשים שוב ושוב, אלא גם לבחון את המחשבות שעוברות לו בראש לפני, תוך כדי ואחרי ההתנסות. לדוגמה, מטפל יכול לשאול: "ממה פחדת שיקרה? מה באמת קרה בפועל? איך זה שינה את מה שחשבת לפני?". הבירור השכלי הזה מאפשר לאדם להפחית משמעותית את הפחד, כי הוא מברר ומערער את ההנחות הראשוניות שבבסיס החרדה.

כיצד דוגמת "התפוז המכני" ממחישה את מגבלות הטיפול בחשיפה?

בסרט "התפוז המכני" מוצגת דוגמה לכך שחשיפה בלבד לא בהכרח יוצרת שינוי רגשי אמיתי. גם כאשר מראים לאדם שוב ושוב סיטואציה מסוימת, זה לא תמיד יגרום לו לאהוב אותה או להפסיק לפחד ממנה. כדי שהטיפול יהיה יעיל באמת, יש צורך לשלב חשיפה עם הבנה פנימית עמוקה של מקור הרגשות והמחשבות.

איך מטפלים בפחדים ספציפיים כמו פחד מג'וקים או מים?

במקרה של פחד מג'וקים, אפשר להציע לאדם להתקרב לג'וק באופן הדרגתי כדי לראות שלא קורה דבר רע. אבל חשוב גם לשאול שאלות שיבררו את המקור הפנימי של הפחד: "מדוע אתה מפחד שהג'וק יקפוץ עליך? ואם הוא יקפוץ עליך, מה יקרה?". בדומה לכך, במקרה של פחד מים, אפשר להתחיל בשפיכת מעט מים על האדם ולהגדיל בהדרגה את החשיפה. לעומת זאת, במצבים בינאריים כמו פחד טיסה, החשיפה צריכה להיות מלווה בבירור פנימי עמוק וממוקד על הנחות היסוד.

למה חשוב לבחון גם את הנחות היסוד שמאחורי הפחד?

חשיפה חוזרת ללא בירור ההנחות הבסיסיות לא תביא להקלה קבועה. לדוגמה, אדם שחושש להיכשל מול קהל יכול לדבר מספר פעמים ולא להיכשל, אך עדיין לחשוש מהאפשרות שבעתיד ייכשל. במקרה כזה, יש לברר איתו מהן ההנחות שמאחורי החשש - "מה יקרה אם באמת אכשל? האם זה באמת כל כך נורא?". ההתבוננות מאפשרת לאדם לראות את חוסר הרציונליות של הפחד ולנטרל את המקור שלו.

כיצד טיפול בחשיפה מתקשר להתמכרויות ולרצונות חזקים?

העיקרון של טיפול בחשיפה עובד גם בצורה הפוכה: אם חשיפה מפחיתה פחד, אז מניעה (התנזרות) יכולה להחליש התמכרות או תשוקה חזקה מדי. למשל, אדם המכורה לסמים יכול להפסיק לצרוך אותם כדי להבין את הגורם לרצון שלו. תוך כדי ההתנזרות הוא יכול להתבונן על מחשבותיו ולברר "למה אני מרגיש רע כשאני לא צורך סמים?". בדיקת המחשבות והרגשות האלה תאפשר לו להתמודד עם השורש האמיתי של ההתמכרות, ולא רק עם הסימפטומים החיצוניים.

מה המשמעות של דברי רבי נחמן לגבי שבירת תאווה או פחד?

רבי נחמן מברסלב הסביר שכאשר שוברים תאווה או פחד מבלי להבין את השורש האמיתי שלהם, בדרך כלל יופיעו תאוות או פחדים אחרים, לפעמים אפילו חזקים יותר. לדוגמה, אדם שנדמה לו שנפטר מפחד מסוים עשוי לפתח פחד חדש, כי הבעיה העמוקה לא נפתרה. אותו עיקרון נכון לגבי תאוות או רצונות חזקים: אם לא מטפלים בשורש, הרצון פשוט יופיע בצורה אחרת. מכאן עולה החשיבות הגדולה של ההתבוננות הפנימית, בנוסף לחשיפה או להימנעות עצמן.

למה שילוב בין חשיפה להתבוננות הוא הכרחי בטיפול?

החשיפה יוצרת מידע חדש על המציאות, המאתגר את התפיסות הקודמות של האדם. ההתבוננות הפנימית שבאה לאחר מכן מאפשרת לו להבין מה היה שגוי במחשבותיו המקוריות ולפרק אותן בצורה שכלית ומדויקת. שילוב זה יוצר שינוי עמוק ואמיתי, ומונע חזרה של החרדה או ההתמכרות.
מהו טיפול בחשיפה?

ש: מה זאת השיטה הזאת שנקראת טיפול בחשיפה?

תשובה: הטיפול מבוסס על כך שכאשר אדם נחשף בהדרגה למצב מפחיד (כמו חרדה חברתית או פחד גבהים), הוא לומד, דרך החוויה עצמה, שהמצב אינו גורם לרע כפי שחשב. לדוגמה, מישהו שיש לו חרדה חברתית, מתחיל לדבר מול מעט אנשים, אחר כך מול מספר גדול יותר, וכך הלאה, עד שהוא מתרגל ונרגע מעט מהפחד הראשוני.

האם טיפול בחשיפה תמיד עובד?

ש: אם פשוט נחשפים עוד ועוד, האם זה תמיד יעלים את הפחד?

תשובה: לא בהכרח. יש מקרים שבהם לא ניתן לחשוף אדם בהדרגה (למשל, פחד מטיסות כשאין "טיסה קטנה" או "חצי המראה"). כמו כן, לפעמים עצם החשיפה עלולה להגביר את החרדה אם החוויה תהיה שלילית במיוחד, ואז האדם יירתע עוד יותר וירגיש "עכשיו אני בטוח לא רוצה לעשות את זה".

האם חשיפה בלבד מספיקה כדי להתמודד עם הפחד?

ש: אז מה עושים אם החשיפה מייצרת חרדה גדולה מדי או לא פותרת את הבעיה לגמרי?

תשובה: לעיתים קרובות, חשיפה לבדה לא מספיקה. חשוב לשלב בתהליך גם התבוננות על המחשבות עצמן. אדם מפחד מטיסה? יש לברר איתו ממה בדיוק הוא חושש. אם הוא בפחד קהל, כדאי לא רק לעלות ולדבר שוב ושוב מול אנשים, אלא גם לשאול: "מה חשבתי לפני? ממה פחדתי? ומה גיליתי תוך כדי ולאחר שעשיתי זאת?". הבירור השכלי מסייע להפחית את העוצמה של הנחת היסוד המפחידה.

כיצד דוגמת "התפוז המכני" מתקשרת לנושא?

ש: הוזכרה הדוגמה של "התפוז המכני". איך זה מתחבר?

תשובה: הרעיון הוא שגם אם מראים לאדם, שוב ושוב, סיטואציה מסוימת (למשל, אנשים שעושים משהו שהוא לא אוהב), אין זה מבטיח שישנה את תחושתו. בדומה למה שקורה בסרט, חשיפה חיצונית לבדה לא תמיד גורמת לאדם לאהוב או לא לפחד, אלא אם משלבים הסבר והתבוננות פנימית בהנחות היסוד.

מה לגבי פחדים ספציפיים כמו פחד מים או ג'וקים?

ש: איך זה בא לידי ביטוי בפחדים נקודתיים, כמו פחד ג'וקים או פחד להיכנס למים?

תשובה: במקרה של פחד ג'וקים אפשר לומר לאדם "בוא תתקרב קצת לג'וק ותראה שהוא לא עושה לך כלום". אבל חשוב גם לשאול: "מדוע אתה חושב שהוא יקפוץ עליך? ומה תחשוב אם הוא יקפוץ עליך?". עצם ההתנסות היא רק צעד אחד, והצעד השני הוא להבין את מקור החשש ולהפיג אותו דרך בחינת המציאות. בפחד ממים, לפעמים עושים זאת בהדרגה (שופכים טיפה, אחר כך עוד קצת), אבל אם יש מצב של כן או לא (כמו טיסה, ששם או שטסים או שלא), צריכים למצוא דרך אחרת לעקוף את ההתנגדות הראשונית.

מדוע חשוב לבדוק גם את הנחות היסוד?

ש: למה לא מספיק לפעול לפי "פשוט תעשה את זה הרבה פעמים וככה תתרגל"?

תשובה: אם לא מפרקים את הפחד לשורשיו, יש סיכוי שתישאר הנחה סמויה שעדיין מחזיקה את הפחד. לדוגמה, אדם שחושש "אם אכשל מול קהל, זה סוף העולם" - גם אם הוא ידבר מול קהל מספר פעמים ולא יקרה לו רע, עדיין יכול להיות שהוא חרד מהאפשרות שאולי באחד המקרים הבאים כן יקרה משהו רע. ההתבוננות מאפשרת לבדוק: "מה באמת יקרה אם אכשל? האם זה נורא כפי שאני חושב?" וכן הלאה.

כיצד טיפול בחשיפה מתקשר לרצון ולהתמכרות?

ש: מה הקשר בין פחד למשהו לבין הרצון לעשות משהו (למשל, התמכרות)?

תשובה: אפשר לראות את ההיגיון ההפוך. טיפול בחשיפה מתבסס על המנגנון "אם תתרגל שהדבר לא מפחיד, תפסיק לפחד". כך גם בקיצוניות השנייה: אם אתה רוצה משהו יותר מדי, אפשר לחוות את המצב ההפוך של הימנעות, ואז לבדוק מדוע אתה כל כך רוצה את זה. בדומה למה שאליעד הזכיר על "התנזרות" - בדיוק כמו שניתן לחשוף אדם לדבר שהוא חושש ממנו, אפשר למנוע מאדם משהו שהוא מכור אליו כדי שיבין מאיפה נובעת התשוקה.

מהי משמעות דברי רבי נחמן על שבירת תאווה?

ש: נאמר שאם "שוברים" תאווה אחת, לפעמים מופיעה תאווה אחרת. למה הכוונה?

תשובה: הרעיון הוא שאם לא מטפלים בשורש התאווה או הפחד, אז במקום אחד היא אולי נעלמת, אבל במקום אחר היא מתגברת או הופכת לתאווה אחרת. בדומה לפחד: אם לא מבינים את הסיבה העמוקה, יכול להיות שהפחד יחליף נושא או יחזור אחר כך בעוצמה גדולה יותר. לכן, בין אם מדובר בפחד ובין אם ברצון עז, יש צורך לבדוק את הנחות היסוד ולא רק לפעול מבחוץ.

מדוע חשוב לשלב התבוננות בכל שלב?

ש: אז מה בעצם העיקרון שעומד מאחורי הטיפול?

תשובה: השילוב של עשייה בפועל יחד עם הסתכלות פנימית והבנה הוא החלק החשוב. החשיפה (או ההתנזרות, במקרה שרוצים להפחית תשוקה) יוצרת נתונים חדשים על המציאות - האדם רואה שלא בהכרח קורה הדבר הרע שחשב, או שהמצב לא כזה טוב כמו שדמיין. בשלב הבא, מתבוננים ומפרקים את המחשבות שהיו לפני ההתנסות ואחריה. כך נוצרת למידה עמוקה, ולא רק פעולה אוטומטית.
עכשיו יש מושג שנקרא טיפול בחשיפה, מה זה אומר טיפול בחשיפה מה אתה יודע על זה?

ש: נגיד מישהו יש לו חרדה חברתית אז חושפים אותו למצב שהוא חרד ממנו לאט לאט עד שהוא יתרגל.

אליעד: תן דוגמה.

ש: נניח שידבר מול קהל או משהו כזה שידבר מול אנשים לאט לאט כאילו ליותר סיטואציות שהוא מפחד מהם.

אליעד: נכון אז זה הפירוש הפשוט של טיפול בחשיפה נגיד בן אדם נגיד מפחד במקום גבוהה אז בוא נעלה אותו למקומות גבוהים ואז הוא יראה שזה לא באמת מפחיד, אם הוא מפחד ללכת לעשות איזה משהו בוא ניתן לו לעשות את זה ואז הוא לא יפחד. אוקי עכשיו איך זה מתחבר למה שדיברנו קודם כי גם מה שדיברנו קודם סוג של חשיפה נגיד אתה לא אוהב משהו מסוים בא תראה אנשים שאוהבים את זה ואז זה יגרום לך לאהוב את זה, יש דוגמה כזאת אוקי עכשיו השאלה היא האם באמת טיפול בחשיפה עובד או לא עובד, אז כמובן שהשאלה הראשונה היא אם בן אדם ממש מפחד הוא גם מפחד להיחשף לדבר ואז מה עושים ואז התשובה תהיה אולי בא ננסה לחשוף אותו בהדרגה אבל זה לא בדיוק עובד.

אוקי למרות שתאורטית עדיין אפשרי לעשות אבל בא נניח שזה לא עובד, בן אדם מפחד לעלות על טיסה בוא ניתן דוגמה נגיד בן אדם מפחד לשחות במים מפחד להיכנס למים נגיד לו "בוא נשפוך עליך טיפת מים, עכשיו שתי טיפות עכשיו נכניס אותך מה אכפת לך אם המים עליך מבחוץ או אתה בתוך המים נגדיל את הגיגית" אבל בא נגיד שזה מצב של יש ואין, בן אדם נגיד בטיסה אם אתה טס אתה טס אתה לא טס אתה לא טס הוא לא מפחד לשבת במטוס הוא מפחד כשהמטוס ממריא אי אפשר להגיד לו "טוב תעשה טיסה קצרה" הוא לא רוצה הוא מפחד להמריא.

בכל מקרה אז קודם כל יש אתה דילמה של בכלל איך להביא אותו לטיפול בחשיפה והשאלה השנייה היא האם באמת טיפול בחשיפה באמת עובד כי יכול להיות מצבים שבהם טיפול בחשיפה דווקא יקצין את זה עוד יותר, בן אדם נגיד יעלה לטיסה ואז הוא עוד יותר יחווה חרדות מהטיסה ואז הוא עוד יותר יגיד "לא עכשיו אני בטוח שאני לא רוצה לעשות את זה, ראיתי כמה רע זה עשה לי בחיים אני לא חוזר לזה".

ש: אז דיברת גם על "התפוז המכני" עם הדילמה ביניהם.

אליעד: וזה קשור למה שאמרתי לפני רגע לגבי נגיד בן אדם שלא אוהב משהו מסוים והוא רואה אחרים שעושים את זה שזה גם לא בהכרח מחייב את זה שהוא יאהב את זה. בקיצור מה שאני רוצה להגיד אז זה ככה זה נכון שאם מישהו יעשה משהו הרבה פעמים והוא יראה שלא קורה לו מזה שום דבר רע אז מחויב שזה יחליש לו את המחשבה את הפחד מזה כי הפחד אומר "אם תעשה את זה יהיה לך רע" אז אם הוא יעשה את זה הרבה פעמים ולא יהיה לו רע אז הוא פחות יפחד מזה שיהיה לו רע, השאלה היא זה בדיוק איך גורמים לו לעשות את זה הרבה פעמים ולראות שזה לא עושה לו רע.

נגיד בן אדם עם חרדה חברתית אז מה הוא אומר הוא אומר "טוב אני אלך אני אדבר עם אנשים" אבל הוא מת מפחד לדבר עם אנשים ואז הוא בלופ אבל מה שכן לגבי טיפול בחשיפה יש פה עוד רכיב שצריך להוסיף אותו הרכיב זה רכיב ההתבוננות כאילו זה לא מספיק רק שאתה עושה את הדבר אלא בא תנסה להבין למה אתה מפחד מזה ואחרי שעשית את זה מה אתה חושב על המחשבות שחשבת קודם זה יותר עובד.

לדוגמה בא נגיד נדבר עוד פעם נגיד בן אדם עם פחד קהל בהנחה שנגיד שאומרים לו "טוב בוא עכשיו אני אתן לך בדיחה תספר בדיחה לאנשים" אוקי אם אנחנו רוצים שזה יעבוד עוד יותר אז זה לא מספיק רק להגיד לו "אוקי בא תגיד עוד בדיחה ועוד בדיחה ואז אתה לא תפחד להגיד בדיחות, לא בא תגיד בדיחה אוקי עכשיו בא תגיד מה חוויית מה הרגשת מה חשבת קודם ממה פחדת, אוקי מה מתוך מה שעשית עכשיו משפיע על מה שחשבת, עכשיו עשית משהו איך אתה ביחס למה שעשית עכשיו אתה בודק את הפחדים שלך" כאילו לא מספיק רק לעשות את הדבר.

אם לדוגמה נגיד בן אדם חושב נגיד שלאכול בשר זה רע נניח והוא רואה אנשים שאוכלים בשר זה לא בהכרח יגרום לו לאכול בשר אבל אם הוא יראה אנשים שאוכלים בשר ואז נשאל אותו "למה אתה חושב שלאכול בשר לא טוב?" הוא יגיד "כי...", "ולמה אתה חושב שהם אוכלים בשר? כי..." אז הדו שיח הזה משנה לו את המחשבה. זה לא, מה שאני מנסה להגיד חשיפה לכשעצמה או התנסות לכשעצמה לא תמיד עוזרת כי אם בן אדם יש לו התניות מסוימות לפעמים דווקא קודם כל יהיה לו קשה להגיד לחשיפה ודבר נוסף גם יכול להיות שהחשיפה אפילו תשיג את התוצאה ההפוכה.

אני אומר שבנוסף כי חשיפה זה כמו להגיד, זה כמו שדיברנו אולי בהתחלה מה אמרנו אם היית אוהב מישהו מה היית עושה תעשה את זה זה יגרום לך לחשוב שאתה אוהב אותו אז פה טיפול בחשיפה עובד על אותו מנגנון, אם לא היית מפחד ממשהו והיית עושה אותו יפה אז תעשה אותו ואז תשכנע את המוח שאתה לא מפחד ממנו, סבבה יש בזה היגיון אבל מצד שני זה גם פשטני מדי כי אם בן אדם יש לו איזה הנחות יסוד שבגללן הוא מפחד מהדבר צריך גם לטפל בהנחות היסוד האלה זה לא רק "טוב אם תעשה את זה מספיק פעמים אז המוח שלך יגיד למה אני עושה את זה כנראה שאני אוהב את זה, כנראה שאני לא מפחד מזה".

אוקי ולכן בן אדם צריך לבדוק גם את הנחות היסוד שלו וכשהוא חושף את עצמו לדבר נגיד בן אדם מפחד מג'וקים "אוקי אז בוא תתקרב לג'וק, אוקי בא תראה שהוא לא יעשה לך כלום" נניח אבל אז לא מספיק בא תנסה להגיד למה אתה מפחד מהג'וק "פחדתי שהוא יקפוץ עלי, הנה והוא קפץ עליך ומה קרה לא קרה כלום נכון יפה" אז זאת אומרת גם צריך לנסות להבין את ההתניות לא רק החשיפה, חשיפה היא יכולה להיות עזר להתבוננות אם אתה חושף את עצמך לדבר שאתה מפחד ממנו אז אתה יכול מזה אחר כך להשתמש במידע החדש שצברת באמצעות ההתנסות כדי להתבונן על המחשבות שלך אם הן נכונות או לא כי ההתנסות מראה לך שהמחשבות שלך לא בהכרח נכונות אבל צריך גם לבדוק את המחשבות זה לא רק בא נעשה את זה וזהו. מה אתה אומר?

ש: עלה לי איזה משהו מעניין שההפך מטיפול בחשיפה זה טיפול במניעה כלומר, במקום להיחשף להימנע מלעשות משהו שאתה אוהב ואז זה מתבטא בהפך אם חשיפה מטפלת בפחד נגיד אז מניעה היא מטפלת ברצון, נגיד כי חשיפה בעצם מה שאתה אומר זה הוא נחשף לזה זה חושף אותו ללמה הוא לא רוצה את זה כאילו ה - "למה" נחשף לו נכון ההתבוננות.

אליעד: אוקי.

ש: נכון אז אם הוא נמנע ממשהו אז יעלה לו הסיבה שהוא ירצה יותר הוא ימנע ממה שהוא רוצה.

אליעד: לא בהכרח אבל אם הוא כבר נמנע, בן אדם מפחד לטוס תגיד לו אם לא תטוס איך פתאום תרצה לטוס?

ש: לא זאת החשיפה.

אליעד: אז לא הבנתי מה אתה הצעת, בן אדם נגיד מפחד לטוס אז מה אתה אומר אל תטוס יותר.

ש: זה הטיפול בחשיפה סבבה.

אליעד: סבבה מה אתה אומר מה זה טיפול במניעה מה המקרה?

ש: לא זה מטפל בהפך מפחד.

אליעד: תן דוגמה תלביש את זה בדוגמה.

ש: נגיד הוא רוצה לטוס.

אליעד: רוצה לטוס.

ש: נגיד רע לו מזה שהוא רוצה.

אליעד: אוקי.

ש: אז הוא כאילו גם הוא צריך לבדוק.

אליעד: אז לא אז תגיד ככה נגיד בן אדם לדוגמה מכור למשהו והוא רוצה להתנתק מההתמכרות, נכון אז אם יש טיפול בחשיפה אז יהיה לך טיפול בהתנזרות תתנזר. אוקי יפה עכשיו אותו דבר נגיד בא נסביר את זה נגיד לגבי עישון, אוקי בן אדם רוצה להפסיק לעשן, אוקי סליחה זה למשהו אחר תן דוגמה מסמים בסדר בן אדם לוקח סמים "למה אתה לוקח סמים? זה עושה לי טוב, אוקי תפסיק לקחת סמים רע לך, אוקי למה רע לך כשאתה לא לוקח סמים? כי אני עצוב מזה שככה וככה, סבבה אוקי קח סמים קח את הפתק עצוב לי מזה שככה וככה" מה קורה עם המחשבה הזאת עכשיו מה איתה אתה לא מאמין בה כאילו מה השתנה תעשה compare "לא עכשיו כשלקחתי סמים זה לא מעניין אותי שככה וככה, אוקי תפסיק לקחת סמים".

אוקי עכשיו "למה רע לך? כי עצוב לי שככה וככה, רגע אבל אמרת קודם שזה לא מעניין אותך, לא אבל זה היה כשלקחתי סמים, רגע אבל מה האמת כאילו זה מעניין אותך או לא מעניין אותך?", עכשיו מה שאתה אומר זה כמו נגיד בן אדם מכור למשהו "אוקי אל תעשה את זה" ואז רע לו מזה שהוא לא עושה את זה ואז "אוקי למה רע לך אתה רואה שלא קרה לך כלום" למרות שזה כמו להגיד חשיפה להפך זה כאילו "אוקי בוא תיחשף ללא לעשות את זה לא יקרה לך כלום אם לא תעשה" כמו שאומרים לא יקרה לך כלום אם תטוס לא יקרה לך כלום אם לא תטוס זה אותו דבר הפוך. וגם פה אני אוסיף שצריך לחקור את הנחות היסוד אם בן אדם לדוגמה נגיד יפסיק לעשות איזה משהו זה לא מחויב, רבי נחמן פעם אמר כששוברים תאווה נהיות עוד שתי תאוות. אתה יודע מה זה אומר?

ש: שזה כאילו נוגע לפחד.

אליעד: אז אני אסביר נגיד יש נגיד צדיקים שחושבים שהם שברו איזו תאווה הם אומרים "אין לי תאווה כזאת וכזאת" רבי נחמן אומר זה לא שאין לו תאווה יש לו פשוט עכשיו תאווה אחרת יותר גדולה וכשהיא תסתיים התאווה תחזור היא עוד שם רק עכשיו יש לך תאווה יותר גדולה, יש לך תאווה לחשוב שאין לך תאווה למה כי הוא לא טיפל בשורש אתה רוצה לטפל בשורש בבקשה תבדוק למה יש לך את התאווה תטפל בזה וזה יעבור אם לא תטפל בזה זה רק קומבינה מה שנקרא. הבנו את הסיפור?

ש: עכשיו צריך ליישם.

אליעד: עכשיו צריך ליישם אם זה מה שאתה אומר.
מטופל לימודי אימון היא לא רוצה הסתכלות להרגיש רע אפשרות נחמן טבעונות ההפך אומץ הסבר איך לטפל איך לטפל בחרדה איך לטפל בחרדות איך לטפל בפחד איך לטפל בפחדים אימון אימון אישי אימון אישי טיפול בחרדות אימון אישי טיפול בפחדים אימון למטפלים אימונים גוקים גמילה גמילה מהתמכרויות גמילה מהתמכרות התמכרויות התמכרות חברויות חברות חברים חברתי חרדה חרדה חברתית חרדה מגוקים חרדה מחרדה חרדות חרדות חברתיות חרדת גוקים חרדת טיסות חרדת קהל חשיפה טיסה טיפול טיפול בהתמכרויות טיפול בהתמכרות טיפול בחשיפה טיפול בפחד טיפול בפחדים טיפול קוגניטיבי טיפולים להיגמל להיגמל מהתמכרויות להיגמל מהתמכרות להתאמן לטפל לטפל בהתמכרויות לטפל בהתמכרות לטפל בפחד לטפל בפחדים לימוד לימודי אימון לימודי אימון אישי למידה מטופל מטופלים מטפל מטפלים מכור פוביה מגוקים פחד פחד במה פחד חברתי פחד טיסה פחד מגוקים פחד מחרדה פחד מטיסה פחד מטיסות פחד מפחד פחד קהל פחדים פחדים חברתיים פסיכולוגיה קוגניטיבית קוגניטיבי שיטות שיטות טיפול שיטות טיפוליות
מוזיקה מזרחית, ניתוח שיר, דדי דדון, מתוקה מהחיים, משה פרץ, טיסה 5325, סיינפלד, פרודיה, דרך השלום, פאר טסי, ארץ נהדרת, שירים מזרחיים, להיטים מזרחיים
... מזרחית, ניתוח שיר, דדי דדון, מתוקה מהחיים, משה פרץ, טיסה 5325, סיינפלד, פרודיה, דרך השלום, פאר טסי, ארץ נהדרת, שירים מזרחיים, להיטים מזרחיים מהי המשמעות של השיר מתוקה מהחיים? השיר מתוקה מהחיים מתוארת ... ומציג אותם בצורה שמצחיקה את המאזינים. השיר עושה שימוש במספרים חסרי ערך, כמו טיסה 5325, אשר אינם מוסיפים תוכן אמיתי לשיר, אך הופכים אותו לעניין מרכזי בסיפור. מהו סוד הפרודיה בשיר המזרחי? הסוד של הפרודיה בשיר טמון בהפיכת רגעים יומיומיים חסרי ערך לכאורה, כמו השעון מצלצל בשעה 7:30 או הטיסה המתקרבת, לנושאים מרכזיים בשיר. אליעד מסביר כי שיר כמו מתוקה מהחיים מצליח למשוך את הקהל, לא בזכות עומק המילים, אלא בזכות העובדה שהמאזינים יכולים להזדהות עם חוויות היומיום שהשיר מציג. המספרים והשמות המוזכרים בשיר, כמו טיסה 5325, אינם חשובים בפני עצמם, אך הם חלק מהחוויות הרגילות שהמאזינים חווים. בכך, הם יוצרים תחושת שייכות או זיקה, אף אם אין לשיר תוכן עמוק. מה הופך את ... להם להגיע לקהל רחב. הם נוגעים ברגעים פשוטים של החיים, כמו קימה בבוקר או טיסה לשדה תעופה, והם מצליחים ליצור תחושת השתעשעות ונינוחות. האנשים רוקדים למנגינה גם אם המילים אינן מביאות הרבה ערך מילולי. איך שירים מזרחיים יוצרים ... מצליחים לגעת בלבבות המאזינים בזכות המילים הפשוטות והיומיומיות. לדוגמה, מספר הטיסה בשיר טיסה 5325 לא חשוב בפני עצמו, אך הוא הופך לחלק מהחוויה היומיומית המשותפת. אליעד מציין שהכוח של השיר טמון בהפיכת הרגעים הקטנים של החיים למשמעותיים, ולא ... הוא לאו דווקא המילים, אלא העובדה שהן משקפות חוויות שכולנו חווים. כיצד השיר טיסה 5325 מבטא את האבסורד במוזיקה? האבסורד בשיר טיסה 5325 נובע משימוש במילים חסרות ערך לכאורה, כמו תיאור של טיסה ונסיעה לשדה התעופה. המספרים בשיר, כמו מספר הטיסה, לא באמת מוסיפים תוכן אמיתי לשיר, אך הם יוצרים תחושת סדר שקרית. אליעד מציין שהשיר משתמש במילים חסרות ערך, אך עדיין מצליח לגעת ברגשות הקהל. האבסורד ... סוד הפרודיה בשירים מזרחיים? מה הופך את השירים המזרחיים לפופולריים? כיצד השיר טיסה 5325 מבטא את האבסורד במוזיקה? מהו הקשר בין המוזיקה המזרחית והתרבות הפופולרית? מהי המשמעות של השיר מתוקה מהחיים? במהלך ההרצאה אליעד מציין את השיר ... בבוקר, שתיית קפה, אורזים מזוודה ונסיעה לשדה התעופה, תוך שימוש במספרים כמו טיסה 5325, שמייצגים משהו חסר משמעות שהופך להיות נושא מרכזי בשיר. מהו סוד הפרודיה בשיר המזרחי? אליעד מציין שהסוד של הפרודיה בשיר טמון בכך שהיא לוקחת משהו ... יכולים להתחבר אליו, גם אם אין לו תוכן עמוק. המספרים המוזכרים בשיר, כמו מספר הטיסה , הם אלמנט אקראי שמצורף למילים חסרות משמעות, אך יוצר אצל המאזין תחושת שייכות או זיקה. מה הופך את השירים המזרחיים לפופולריים? למרות היעדר העומק בשירים ... חוויות יומיומיות, מביאות לכך שהמאזינים יכולים להזדהות עם השיר. לדוגמה, מספר הטיסה בשיר טיסה 5325 אינו חשוב בפני עצמו, אך הוא חלק מהחוויות היומיומיות שמרכיבות את השיר. אליעד מציין שמה שהופך את השיר למשמעותי בעיני המאזינים הוא לא המילים, אלא העובדה שהן מייצגות רגעים שכולנו חווים. כיצד השיר טיסה 5325 מבטא את האבסורד במוזיקה? השיר טיסה 5325 של משה פרץ נוגה בעיקר בזכות השימוש במילים חסרות ערך לכאורה, כמו תיאור של טיסה ופרטי נסיעה לשדה התעופה. אליעד מציין כי המספרים והשמות בשיר לא באמת מוסיפים תוכן, אלא רק משדרים תחושת סדר שקרית. זהו חלק מהאבסורד במוזיקה המזרחית, ... סוד הפרודיה בשירים מזרחיים? מה הופך את השירים המזרחיים לפופולריים? כיצד השיר טיסה 5325 מבטא את האבסורד במוזיקה? מהו הקשר בין המוזיקה המזרחית והתרבות הפופולרית? ...
פחד פוסט טראומטי, טיפול בפחד טיסה, טיפול בטראומה, שיטות לטיפול בפחדים, לטפל בטראומה, התמודדות עם פוסט טראומה, לטפל בפחד מטיסות, להתמודד עם טראומה, מפחד לטוס, לא מפחד לטוס
פחד פוסט טראומטי, טיפול בפחד טיסה, טיפול בטראומה, שיטות לטיפול בפחדים, לטפל בטראומה, התמודדות עם פוסט טראומה, לטפל בפחד מטיסות, להתמודד עם טראומה, מפחד לטוס, לא מפחד לטוס
... פוסט טראומטי, טיפול בפחד טיסה, טיפול בטראומה, שיטות לטיפול בפחדים, לטפל בטראומה, התמודדות עם פוסט טראומה, לטפל בפחד מטיסות, להתמודד עם טראומה, מפחד לטוס, לא מפחד לטוס ... עוסקת בטיפול בפחדים ובפוסט - טראומה, עם דגש על פחד מטיסה. אליעד מסביר את הדרך בה אנו יכולים להתמודד עם פחדים, במיוחד פחדים כמו פחד מטיסות, בעזרת שיטות טיפוליות שונות. המטרה העיקרית היא להבין את ... שלפעמים מבוססות על מצבים לא אמיתיים. לדוגמה, אדם שמפחד מטיסה עשוי לחשוב שהמטוס יפול, ובכך הוא מייצר סיפור פנימי שמגביר את הפחד. אליעד מציין שגם אם ישנו טיפול שמפחית את הפחד באופן זמני, לפעמים הפחד ... לטוס, לדוגמה, המטרה היא לא רק להפחית את תחושת החרדה בזמן הטיסה, אלא גם להבין את התחושות הרגשיות שצצות במהלכה. כל טיפול מעמיק כזה מצריך זמן, סבלנות והבנה של כל הרבדים הרגשיים שקשורים לפחד. האם אפשר לפתח ... גם רוצה להיות חופשי מהמחשבות שגורמות לו להרגיש פחד בזמן הטיסה. כשמטופל מבקש פתרון, יש להבין את מהותו של הפחד, ולא להסתפק רק בטיפול שטחי, אלא לגשת לשורש הבעיה - להיפרד מהמחשבות הפחדניות ולהתמודד עם הפחד בצורה עמוקה. פוסט טראומה פחד מטיסה טיפול בטראומה טיפול בפחדים טיפול דמיון מודרך שיטות לטיפול בפחדים מהו הפתרון לפחד מטיסה, איך ניתן להתמודד עם טראומה? הרצאה זו עוסקת בטיפול בפחדים ובפוסט - טראומה, תוך התמקדות בטיפול בפחד מטיסות, ובהסברים על שיטות שונות ... שמניע אותו. האם הוא מפחד להרגיש תחושות של חרדה במהלך הטיסה? האם הוא מפחד מהתחושות הפיזיות (כגון בחילות או דפיקות לב)? כל שיטה טיפולית מתחילה בכך שמנסים להבין את הפחד של המטופל, להגדיר אותו בצורה ... אנו תופסים את המצבים המפחידים. לדוגמה, אם אדם חווה פחד מטיסה, הוא עשוי לחשוב שהמטוס יכול להתרסק, ולכן הוא בונה סיפור פנימי המגביר את הפחד. אם אנו מחליפים את הסיפור הזה ומציגים לו ראיות או תמונות ... המוזכרות היא דמיון מודרך, שבו המטופל מצייר לעצמו תמונה של טיסה בה הוא חווה תחושות חיוביות במקום של פחד. זהו תהליך שבו אנחנו משנים את האסוציאציות למצב המפחיד, על ידי הצגת תרחישים חדשים או שינוי בתפיסת ... עדיין ייתכן שהפחד יתעורר מחדש. לדוגמה, במקרים של פחד מטיסה, המחשבה על הטיסה עשויה להזכיר למטופל תחושות שהיו לו בעבר, כמו פחד או חוויות לא נעימות, למשל סיטואציה בה היה סגור בחדר כילד. טיפול כזה מצריך התמקדות לא רק ... חושש לטוס, המטרה היא לא רק להקטין את תחושת החרדה בזמן הטיסה, אלא גם להבין את התחושות שמתעוררות אצלו במהלך התהליך. לעיתים המטרה היא לא לחסל את כל הפחדים, אלא ללמוד איך לקבל אותם ולהתמודד איתם בצורה ... הוא רוצה להשיג. לדוגמה, אדם שלא רוצה להרגיש פחד בזמן טיסה, ולא רק מבחינה פיזית, אלא גם באופן תודעתי ורגשי, הוא אדם שמבקש פתרון עמוק יותר. זהו לא רק פתרון טכני, אלא פתרון שמחייב הבנה עמוקה של מה שנמצא בתת - מודע של המטופל. פוסט טראומה פחד מטיסה טיפול בטראומה טיפול בפחדים טיפול דמיון מודרך שיטות לטיפול בפחדים ...
איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות, ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה, איך לנתח סיבה של משהו? איך להבין תהליכים? איך לשאול מה הסיבה?
איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות, ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה, איך לנתח סיבה של משהו? איך להבין תהליכים? איך לשאול מה הסיבה?
... קיימות שתי טענות נפרדות: לבישת חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל. בגלל שזה ימנע ממך לטוס לחלל, אסור לך ללבוש חולצה אדומה. גם ... בפועל יש כאן שתיים: 1. לבישת חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל. 2. בגלל שלבישה של חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל, אסור ללבוש אותה. שוב אפשר לשאול שתיים: - למה חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל? - למה העובדה שזה מונע ממני לטוס לחלל בהכרח אומרת שאסור לי ...
צניחה, לצנוח, ספורט אתגרי, לעוף כמו ציפור, לעוף בלי כנפיים, סופרמן, חוויית צמצום, להיות אלוהים
צניחה, לצנוח, ספורט אתגרי, לעוף כמו ציפור, לעוף בלי כנפיים, סופרמן, חוויית צמצום, להיות אלוהים
... את מגבלותיהם דרך צניחה וספורט אתגרי? הסיבה העמוקה, לפי אליעד, לרצון של בני אדם לעסוק בפעילויות אתגריות כמו צניחה או טיסה , היא הרצון לפרוץ את הגבולות שהוצבו להם. מכיוון שהאדם מרגיש מוגבל ומצומצם בעולם הגשמי, הוא משתמש בפעילויות אלו כדרך למרוד במגבלות אלו ולהוכיח לעצמו שהוא יכול ... האדם מנסה למעשה לחזור להיות סופרמן, לחזור לחוויה של להיות כל יכול. אליעד מסכם את הרעיון בכך שהחוויה של צניחה או טיסה, היא לא רק חוויה של הנאה או אתגר, אלא ניסיון עמוק לחזור לחוויה של אלוהות, של שלמות אינסופית ושל חופש בלתי מוגבל. מה המשמעות של צניחה? למה אנשים רוצים לעוף? ...
לימודי יעוץ, לימודי אימון, לימודי טיפול, האם ללמוד יעוץ? האם אני יכול להיות יועץ? האם אני מתאים להיות מאמן? האם אני יכול לטפל באנשים? ללמוד אימון אישי, לימודי קאוצינג, ללמוד קאוצינג, לימודי NLP, מאמן NLP, מאסטר NLP, מקצועות היעוץ
לימודי יעוץ, לימודי אימון, לימודי טיפול, האם ללמוד יעוץ? האם אני יכול להיות יועץ? האם אני מתאים להיות מאמן? האם אני יכול לטפל באנשים? ללמוד אימון אישי, לימודי קאוצינג, ללמוד קאוצינג, לימודי NLP, מאמן NLP, מאסטר NLP, מקצועות היעוץ
... צריך ללמוד עסקים, להתנסות בעסקים, להבין איך ניהול עסק עובד מהשטח. מי שרוצה לטפל בחרדות, צריך להבין בחרדות מתוך ניסיון אישי. האם אפשר ללמד טיסה בלי להיות טייס? המחשבה שאפשר ללמד אנשים איך להצליח מבלי להיות מצליח בעצמך, דומה למישהו שרוצה ללמד טיסה למרות שמעולם לא היה טייס. זה מגוחך. אי אפשר להיות מדריך לטיסה בלי להיות טייס בפועל, אי אפשר ללמד חשמל בלי להיות ...
מחשבות אסוציאטיביות, מחשבות אקראיות, איך נוצרות מחשבות? איך נוצרים חלומות? למה אני חושב על משהו? איך נוצרת מחשבה? איך נוצר חלום? תגובות רגשיות, אסוציאציות אקראיות, מחשבה אסוציאטיבית, מחשבה אקראית, מחשבות סיבתיות או אקראיות
מחשבות אסוציאטיביות, מחשבות אקראיות, איך נוצרות מחשבות? איך נוצרים חלומות? למה אני חושב על משהו? איך נוצרת מחשבה? איך נוצר חלום? תגובות רגשיות, אסוציאציות אקראיות, מחשבה אסוציאטיבית, מחשבה אקראית, מחשבות סיבתיות או אקראיות
... על הדברים האלה אנחנו חולמים? למה לא חלמנו על משהו אחר? אם למשל ראינו מטוס במהלך היום, נוכל לחלום על טיסה, אך יש גם אפשרות שחלמנו על משהו אחר, לא קשור למטוס. גם כאן יש מימד של אקראיות. מהו תהליך האסוציאציה וכיצד הוא משפיע על ... על הדברים האלה אנחנו חולמים? למה לא חלמנו על משהו אחר? אם למשל ראינו מטוס במהלך היום, נוכל לחלום על טיסה, אך יש גם אפשרות שחלמנו על משהו אחר, לא קשור למטוס. גם כאן יש מימד של אקראיות. מהו תהליך האסוציאציה וכיצד הוא משפיע על ...
טוב להרגיש רע, טוב להרגיש רק רע, להרגיש טוב מכל רע, איך לא להרגיש רע? מה טוב בלהרגיש רע? מה טוב ברע שאין בו שום טוב? סבל אין סופי, מה טוב בסבל מושלם? למה יש רע בעולם? למה רע לי? להיות אלוהים, אני אלוהים, למה אלוהים ברא רע?
טוב להרגיש רע, טוב להרגיש רק רע, להרגיש טוב מכל רע, איך לא להרגיש רע? מה טוב בלהרגיש רע? מה טוב ברע שאין בו שום טוב? סבל אין סופי, מה טוב בסבל מושלם? למה יש רע בעולם? למה רע לי? להיות אלוהים, אני אלוהים, למה אלוהים ברא רע?
... אלוהים ברא רע? מה טוב בלחוות רע בלי שום דבר חיובי? לפעמים אדם חווה רע, והוא מחפש מיד את הטוב שיכול לצאת ממנו. לדוגמה, אדם שפספס טיסה בגלל תאונה, והמטוס התרסק, יכול לומר לעצמו שהרע (התאונה) הציל אותו ממשהו גרוע יותר (התרסקות ... להיות טוב בכך? כאשר הרע מביא לטוב בדרך כלל, אנשים מנסים להצדיק את הרע בכך שהם מחפשים את ההיבט החיובי שבו. לדוגמה, אם מישהו מחמיץ טיסה בגלל תאונת דרכים ולאחר מכן המטוס מתרסק, הוא עשוי לומר לעצמו: לפחות ניצלתי. במקרה כזה, האדם מוצא ...
חרדות ופחדים - למה יש חרדה ופחד? ואיך להתמודד עם חרדות?
חרדות ופחדים - למה יש חרדה ופחד? ואיך להתמודד עם חרדות?
... שחרדות ופחדים קיימים בגלל הספק וחוסר הוודאות שהאדם חווה. אנשים לרוב לא באמת יודעים להגדיר ממה הם מפחדים, ובכך נוצרת החרדה. לדוגמה, אדם יכול לומר שהוא מפחד מטיסה או ממקומות סגורים, אך אם נחפור לעומק נגלה שהפחד אינו מטיסה או ממקומות סגורים, אלא מדברים עמוקים יותר כמו מוות או סבל. ... של השורש האמיתי של הפחדים, עד שמגיעים להבנה מוחלטת שמשחררת מכל חרדה. מהו שורש הפחדים? חרדות נובעות מהספק - האדם אינו יודע בדיוק ממה הוא פוחד. כאשר אדם פוחד מטיסה , מחנק או התעלפות, למעשה הפחד האמיתי הוא ממוות. אבל מדוע הפחד ... יחקור את שורש הפחדים. ומי שיחקור ימצא שתמיד מעורב בחרדות הספק, והאדם לא יודע להסביר ממה הוא מפחד הוא לא יודע להסביר את השורש, יש לאדם פוביות למיניהן, פחד טיסה , פחד ממקום סגור וכו, והאדם אומר אני פוחד להתעלף, מפחד לאבד את ...
אימון אישי - מה מאמן אישי צריך לעשות? אימון אישי ל: חרדה + פחד + פוביה?
אימון אישי - מה מאמן אישי צריך לעשות? אימון אישי ל: חרדה + פחד + פוביה?
... וזה תלוי ברמת הקושי שהאדם מיחס למשמעות של העניין שלו עם לדוגמה: עם פחד טיסה, פחד קהל, פחד במה, פחד ממקומות סגורים, חרדה מגוקים, או פוביה כזו או אחרת, זה בעצם המשמעות שהאדם מיחס לדבר, לפוביה. ומי שבאופן אישי התמודד עם אותה רמת קושי של מי ...
צמחונות, להיות צמחוני, אכילת בשר, קניבליזם, קניבלים, אכזריות, לחיות כמו חיה, רגשות של צמחים, רגשות של דומם
... לשמה. מכאן שההיגיון באכילת בשר יכול להיות מוצדק אם זה נעשה לצורך קיום הישרדותי, ולא למטרות אחרות של עינוג עצמי בלבד. הוא מחדד שהאדם בטבעו לא בנוי רק לדברים מסוימים, אבל הוא מסוגל להסתגל לדברים רבים כמו טיסה במטוסים, ולכן הטענה שהאדם לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול בחשיפה, טיפול קוגניטיבי, שיטות טיפול, אימון למטפלים, לימודי אימון אישי, טיפול בפחדים, פחד טיסה, פחד מגוקים, טיפול בהתמכרות, איך לטפל בפחד? פחד קהל, חרדה חברתית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טיסה, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טיסה, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לזוגיות, מאמן קריירה, ייעוץ אישי בתחום טיסה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 11:19:33 - wesi1