10:42להרגיש טוב בלי רע, שיטות להרגיש טוב, איך לא להרגיש רע? להטיל ספק ברע, הטוב שברע, לרצות להיות קייםלהרגיש טוב בלי רע, שיטות להרגיש טוב, איך לא להרגיש רע? להטיל ספק ברע, הטוב שברע, לרצות להיות קיים איך להיפטר מרצון שגורם ... את הדיל הזה, אני רוצה ליהנות להיות בריא בלי לשלם את מחיר הסבל כשהבריאות נפגעת. איך להתמודד עם הרצון לטוב בלי רע? כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא רוצה רק את הטוב ללא הרע, עליו לחזור שוב לשיטה הראשונה - להטיל ספק במחשבה היסודית שאין טוב בלי רע. עליו לשאול את עצמו: האם באמת אין אפשרות שיהיה טוב בלי רע? האם זה מחויב שזה חייב להיות כך? האם בכלל קיים הבדל אמיתי בין טוב לרע? בחקירה עמוקה שכזאת, האדם יכול להגיע לתובנה שאין בהכרח הבדל אמיתי בין טוב לרע, ולכן האמונה שאין טוב בלי רע מתפרקת, ועמה גם הרצון שגורם לסבל. מהו הטוב שמסתתר באמונה אין טוב בלי רע? הסיבה לכך שאדם מאמין שאין טוב בלי רע היא שבזכות האמונה הזאת, הוא מרגיש קיים. כדי שהאדם יוכל לתפוס את עצמו כישות נפרדת וכקיים, הוא חייב להאמין שקיימים הבדלים בין דברים, ובמיוחד בין טוב לרע. אם אדם היה חווה רק טוב בלי רע, הוא לא היה מסוגל לחוות את עצמו כקיים, משום שקיום נפרד דורש ניגודים. כלומר, התשלום שהאדם משלם עבור קיומו, ... אומר: נכון, אני מבין שההנאה שלי תלויה בכך, אבל אני לא רוצה לשלם את המחיר - אני רוצה את הטוב בלי הרע? המעבר לשיטה של הטלת ספק בשלב זה, כאשר האדם לא מוכן לקבל את הדיל של קבל טוב בתמורה לרע, ... - להטיל ספק באמונה הבסיסית שממנה הכל התחיל. במקרה הזה, עליו לשאול את עצמו: האם באמת אין אפשרות שיהיה טוב בלי רע? האם אני בטוח שזה חייב להיות ככה? אולי בכלל אין הבדל בין טוב לרע? אם האדם יעמיק בכך, הוא עשוי להגיע למסקנה שהאמונה לפיה אין טוב בלי רע אינה מחויבת, וכך תתפרק השאלה כולה. אך אם גם זה לא מצליח, יש לבדוק מה הרווח שיוצא לו מהאמונה הזאת עצמה - מה הוא מרוויח מהאמונה שאין טוב בלי רע? ההיגיון שמאחורי הצורך ברע אחת התשובות האפשריות היא שהאמונה הזאת מקנה לו תחושת קיום. אם אדם היה נמצא בפרספקטיבה שבה יש רק טוב בלי רע, הוא לא היה מסוגל לתפוס את עצמו כיישות נפרדת. כדי שהאדם יוכל לחוות את עצמו כקיים, עליו להחזיק באמונה ... כי קיבלת טוב בתמורה לרע אבל אתה אומר אבל לא אני לא רוצה טוב בתמורה לרע אני רוצה את הטוב בלי הרע. ש: זה הדיל הראשון בדיל של השכל הרגיל האנושי, כולם יסכימו עם טוב יש רע יש טוב סוחרים בין ... רואה את היתרונות שיוצא לו מלהזדהות עם המחשבה הרעה ואז רע לו מזה שהוא אומר כן אבל אני רוצה טוב בלי רע, עכשיו עוברים לאיזה שיטה? של להטיל ספק. מה זה אומר להטיל ספק? האם אתה בטוח שאין טוב בלי רע האם אתה בטוח בזה, אם בן אדם מטיל בזה ספק הוא יראה שלא לא בטוח שאין טוב בלי רע אני בכלל לא בטוח שיש הבדל בין טוב לרע ואז עוד פעם נגמר לו המשחק והשאלה שתישאל היא אז השאלה היא כזאת, מה טוב מה היתרונות שיוצא לבן אדם מזה שהוא חושב שאין טוב בלי רע. עוד פעם אמרנו בן אדם יש לו רע אמרנו לו תבדוק מה הטוב שיוצא לך מזה, זה כמו להגיד לו אין טוב בלי רע אדוני אתה יודע למה רע לך? בתמורה אתה מקבל את הטוב ואז הוא אומר אבל אני לא רוצה את זה, אז מה היתרונות בזה שאתה מאמין שאין טוב בלי רע? תשובה שבזכות זה אתה קיים ואז בעצם כל פעם כשבן אדם רע לו, אז עוד פעם זה עובד ככה ... היתרונות שיוצא לו מזה שהוא צריך לשלם רע בתמורה לטוב שהוא קיים. למה? כי אם הוא היה בפרספקטיבה שיש טוב בלי רע, טוב בלי רע זאת פרספקטיבה שהיא לא שכלית, פרספקטיבה שהיא לא שכלית אתה גם יכול להיות אני בלי לא אני ואז זה ... את רוצה. ש: זה המחיר? אליעד: יש מחיר לכל דבר. ש: או שעל מה שדיברתי מקודם כאילו או שיש טוב בלי רע שזה מחוץ לשכל. אליעד: אם את רוצה טוב בלי רע זה מחוץ לשכל. הבנו? כן מה אתה אומר. ש: יש איזה כלי מסוים שאני איפשהו ראיתי אותו העניין הזה ...