🖨טוב אמיתי / אהבה אמיתית - מהו מבחן האהבה והטוב האמיתיים?הרבה נדמה להם שטוב להם ושהם אוהבים את המציאות באמת. ולאהוב באמת, פירושו בלי להיות תלוי בצורה חיצונית כלשהי של המציאות. ולכן, מבחן האהבה והטוב האמיתי, הוא הרע הגדול ביותר.
כי מי שהאהבה והטוב שלו, הם רק מן השפה ולחוץ, דהיינו, שהטוב שלו תלוי בסיבות כלשהן, הוא לא יכול להכיל בתוכו, גם את הצורה של הרע הגדול ביותר בעולם. אבל מי שאוהב את המציאות באמת, הוא חווה אחדות מוחלטת, בין צורת הטוב הגדול ביותר, לבין צורת הרע הגדול ביותר.
ולכן, האהבה נמדדת, כאשר רע. שאז ניתן לראות, האם באמת ועד כמה האהבה חזקה באמת. וכאשר האהבה היא של אמת, אז שום רע בעולם, לא עומד נגדה. ואז הרע הוא טוב מאוד. כי הוא גורם להתגלות האהבה האמיתית, שאינה תלויה בצורה החיצונית.
כי כאשר רע, אז האדם מתחבר אל האהבה האמיתית שלו למציאות, אהבה שהיא אינה תלויה בצורת המציאות, ושהיא אהבה אין סופית, שאין לה גבול ותנאי וסיבה ותלות בצורה כלשהי. אבל, הרע הוא טוב מאוד, רק עבור מי שאוהב את המציאות באמת, שאז הרע מזכיר לו את אהבת המציאות באמת, ללא סיבה של צורה.
אבל מי שהוא אוהב את המציאות בתנאים מסוימים ובצורות מסוימות, הוא מקבל את עונשו, בכך שתמיד רע לו. כי הוא יכול לשקר כרצונו ולנסות לומר שטוב לו, אבל תמיד רע לו. כי הדיכאון התמידי, נובע מכך שהאדם רוצה להרגיש אהבה אמיתית למציאות, אהבה שאינה תלויה בצורת המציאות. ועד שהאדם לא משיג את האהבה הזאת, עד אז האדם ממשיך לסבול תמיד, מהרצון שלו להשיג את האהבה הזאת.
והרע הגדול ביותר בעולם, הוא העולם עצמו. כי כל הקיום עצמו של הנפרדות, הוא עצמו שיא הרע, כשהוא...
טוב אמיתי, חיים טובים באמת, חוויית השלמות, יותר טוב מטוב, חיפוש אושר, להכיל את הרע, אחדות טוב או רעטוב אמיתי, חיים טובים באמת, חוויית השלמות, יותר טוב מטוב, חיפוש אושר, להכיל את הרע, אחדות טוב או רעטוב אמיתי, חיים טובים באמת, חוויית השלמות, יותר טוב מטוב, חיפוש אושר, להכיל את הרע, אחדות טוב או רע מה המשמעות של טוב אמיתי והאם הוא קיים באמת? הרבה אנשים שואלים את עצמם מהו טוב אמיתי ואיך אפשר לחוות חיים טובים באמת. השאלה הזו מורכבת במיוחד, שכן מצד אחד אליעד מסביר פעמים רבות שאין באמת דבר כזה טוב או רע. מצד שני, הוא משתמש במושג טוב באמת, ונוצר רושם של סתירה לכאורה. אבל לפי ההסבר של אליעד, אין סתירה, אלא קיימים שני סוגים של טוב: הטוב הרגיל, שקשור לרצונות האישיים, והטוב האמיתי, שהוא מצב אחר לגמרי, טוב מוחלט, שאין לו הפך ואי אפשר לשפר אותו. מה ההבדל בין טוב רגיל לטוב באמת? כאשר אליעד מדבר על טוב, הוא מתכוון בדרך כלל לתחושה שנובעת מכך שאדם רוצה שמשהו מסוים יקרה והוא אכן ... כי הוא לא רצה את ההפך. כלומר, הטוב הרגיל תמיד תלוי בניגוד כלשהו, ותמיד קיים בו חוסר. לעומת זאת, טוב באמת הוא מצב של טוב מוחלט שבו האדם חווה שהכל מושלם בדיוק כפי שהוא, ואין לו רצון לשנות שום דבר. הטוב האמיתי הוא מצב שבו אתה מרגיש טוב באופן אבסולוטי, ללא תלות בדבר חיצוני. אליעד מדגים את ההבדל באמצעות דוגמה של אוכל: הטוב האמיתי זה לאכול, להרגיש הנאה מוחלטת, להרגיש שובע מוחלט, אבל להמשיך ליהנות מהאכילה כאילו עדיין רעבים, בלי שיהיו שום השלכות שליליות כמו השמנה. זהו מצב מושלם שלא משתנה ולא מתקלקל, והוא מעבר לטוב הרגיל שמוכר לנו. איך אפשר לזהות טוב אמיתי במציאות? אליעד מסביר שאנשים בדרך כלל מזהים טוב לפי סימנים חיצוניים. לדוגמה, אדם שצוחק ומחייך נתפס כשמח, ולכן חושבים ... לא להתמודד עם משהו רע שמטריד אותו. כלומר, הטוב הרגיל הוא הרבה פעמים מסיכה או בריחה מהרע. לעומת זאת, טוב אמיתי לא בורח משום דבר, הוא יכול להכיל בתוכו את הרע באופן מלא, לקבל אותו, ואף לראות בו את השלמות. ... את המציאות באופן מוחלט מבין שכל חיסרון הוא שלם, ולכן אין צורך לשנות דבר. איך אפשר להגיע למצב של טוב אמיתי? אליעד מדבר על ההבנה שהמהות האמיתית של המציאות היא ללא צורה, זמן ומקום. כאשר אדם מבין זאת, השאלות על ... לצאת מהמצב שלו, כי הוא מבין לעומק שכל מה שהוא חווה הוא חלק מהשלמות האחת והמוחלטת. החוויה הזו, של טוב אמיתי, היא לא התלהבות או אושר חיצוני. האדם שמגיע למצב הזה כבר לא מתלהב מהטוב שיש לו, כי הוא מבין ... לא מתלהב ממיליון דולר נוסף, כי יש לו כל כך הרבה, כך שההנאה הנוספת כבר לא משנה. האדם שחווה טוב אמיתי לא מרגיש שחסר לו משהו, ולא מרגיש התלהבות מיוחדת דווקא בגלל שהוא כבר במצב הכי טוב שקיים. האם טוב אמיתי הוא חוויה חומרית או רוחנית? אליעד מדגיש שטוב אמיתי הוא מעבר לעולם החומרי והרוחני. זו חוויה נייטרלית לחלוטין, שבה אין תחושה של חיסרון ואין תחושה של צורך. לא ... בו תחושה של הפרדה בין טוב לרע, אלא הכל מתאחד לדבר אחד מושלם. עם זאת, דווקא בגלל המוחלטות שלו, הטוב האמיתי עלול להיתפס כמשעמם או חסר ריגוש, כי אין בו את הדרמה של הניגודים. אליעד מבהיר שזה לא משעמם באמת, ... לא מחפש חוויות או ריגושים, ואין לו צורך להשוות את המצב שלו למצב אחר. למה אנשים מתקשים להבין את הטוב האמיתי? רוב האנשים מתקשים להבין את המושג טוב אמיתי, כי הם רגילים למדוד טוב ורע רק ביחס למה שהם רוצים או לא רוצים. טוב אמיתי נמצא מעבר לכך. לדברי אליעד, אנשים מחפשים באופן טבעי משהו שלא ימאס להם ממנו אף פעם, שיהיה מושלם ולא יצריך החלפה או שינוי, אך הם לא יודעים מה בדיוק לחפש. הטוב האמיתי הוא בדיוק החוויה הזו, של שלמות מוחלטת ללא חיסרון, ללא צורך בשינוי, וללא צורך בריגוש נוסף. לסיכום, טוב אמיתי לפי אליעד הוא חוויה של שלמות מוחלטת, ללא חיסרון וללא צורך בשינוי, מצב שבו האדם רואה באופן מוחלט שכל דבר בעולם הוא חלק מהשלמות, ולכן לא מרגיש שום צורך לשנות את המציאות. מה זה טוב אמיתי? איך לחיות חיים טובים באמת? מהי חוויית השלמות? איך להכיל את הרע? האם טוב ורע הם אחד? איך למצוא ...
טוב אמיתי ונצחי / פוסט טראומה / להחזיר את הגלגל לאחור - להגיע לשלמות ואחר כך לאבד אותה - האם זה אפשרי? טיפול בטראומותטוב אמיתי ונצחי / פוסט טראומה / להחזיר את הגלגל לאחור - להגיע לשלמות ואחר כך לאבד אותה - האם זה אפשרי? טיפול בטראומות ובו יתבאר העניין של טוב אמיתי. והאמת היא נצחית. ומה שאינו נצחי, הוא אינו אמיתי. ועיקר הרע בעולם, הוא הפחד של האדם לאבד את הטוב. ... לא יכול לקנות עבורך, את הפתרון לכך שאתה תלוי בו ומפחד לאבד אותו). ועפז אין שום אפשרות שלאדם יהיה טוב אמיתי ונצחי. כי כל דבר שקיימת האפשרות שהאדם לא יחווה אותו, הרי שהוא לא נצחי. ומאחר שכרגע אין לאדם את הטוב הנצחי, ממילא זה אומר שהוא גם לא יהיה לאדם לעולם. כי גם אם הוא כן יהיה, הרי שעדיין קיימת האפשרות שהוא לא יהיה, ואכ הוא לא טוב אמיתי ונצחי. וטוב אמיתי, הוא רק כאשר האדם מגלה את הטוב, שכבר קיים כרגע ושמאז ומעולם הוא היה קיים. כי אם האדם מגלה ... עתיד בצורה חדשה, וכל הרגשות של האדם, גם לגבי כל מה שכבר קרה לו בעבר, הכל הופך לזיכרון חיובי וטוב אמיתי ממש. והנה, גם חוויית האחדות הזאת, היא לא נצחית. כי עובדה שכרגע אין אותה לאדם שמחפש אותה. ואעפכ, היא כן טוב נצחי ואמיתי. משום שכאשר יש אותה לאדם, הרי שהאדם כן יכול לאבד אותה, ולחזור למצב שבו הוא היה בטרם היה ... האחדות, טוב יותר מאשר של הנפרדות. אבל מנקודת המבט של האחדות, השכל של הנפרדות, הוא אחד עם האחדות, והוא טוב אמיתי ממש. כי הטוב של האחדות, הוא טוב אמיתי שאינו תלוי בצורה החיצונית של השכל. ולכן, כאשר האדם נמצא בשכל של האחדות, אין לו שום חשש ופחד לאבד את הטוב שלו, שהוא השכל של האחדות. משום שמנקודת המבט של השכל של האחדות, גם השכל של הנפרדות, הוא טוב אמיתי ממש.
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?