חשדנות יתר, הרמוניה, לא לצאת פראייר, גמישות מחשבתית, לדון לכף זכות, לדון כף חובה, אין הבדל בין טוב לרע, לחשוד באנשים, מה אנשים חושבים עליך? לא לחשוד באנשים, להבדיל בין טוב לרעחשדנות יתר, הרמוניה, לא לצאת פראייר, גמישות מחשבתית, לדון לכף זכות, לדון כף חובה, אין הבדל בין טוב לרע, לחשוד באנשים, מה אנשים חושבים עליך? לא לחשוד באנשים, להבדיל בין טוב לרע איך הלימודים יכולים לגרום לחשדנות יתר? הלימודים שאליעד כהן מלמד גורמים לאדם להתחיל להטיל ספק בכל דבר, גם בדברים שלכאורה נראים טובים וברורים. למרות שמטרת הלימודים היא לראות את המציאות בצורה אובייקטיבית ומדויקת, התהליך הזה עלול לעורר חשדנות מוגברת ותחושת נפרדות מאחרים. לדוגמה, כאשר אדם מתחיל להבין איך אנשים חושבים ופועל מתוך המידע הזה, הוא עלול לפתח ... מניפולטיבי או מסתיר אינטרס שלילי, מה שעלול להוביל להרגשה לא נעימה ואף להתנתקות חברתית. האם יש דרך לשלוט בחשדנות שנוצרת? לדברי אליעד, יש לאדם שליטה מסוימת על החשדנות שמתעוררת אצלו בעקבות הלימודים. אליעד מסביר שכל מה שאדם לומד יכול לשמש ככלי להגברת החשדנות או להפחתתה, והדבר תלוי בשימוש שהאדם עושה בידע שלו. לדוגמה, אם מישהו מחמיא לך, אפשר לקחת את הכלים שרכשת ולהתחיל לחשוד שהמחמאה אינה כנה, או מנגד, דווקא לנטרל חשדנות מיותרת ולראות שהמחמאה אמיתית. המפתח הוא להחליט באופן ברור מה המטרה שלך: האם אתה רוצה להיות יותר הרמוני ופחות חשדן, או דווקא לחדד את המחשבה שלך לזיהוי מניפולציות. בסופו של דבר, הגמישות המחשבתית מאפשרת לך לבחור אם ומתי להשתמש בחשדנות או בהרמוניה. איך הגמישות המחשבתית עוזרת להימנע להיות פראייר? החשש להיות פראייר הוא מנגנון הגנה נפוץ שגורם לחשדנות. אליעד מציין שכאשר אדם חושב כל הזמן אני לא רוצה לצאת פראייר, הוא למעשה פועל מתוך פחד, שיכול להגביל אותו. הוא ... אותו. אליעד מסביר שאם האדם עסוק כל הזמן בחששות, הוא לא יצליח לפעול בצורה חופשית ונינוחה, ובסופו של דבר החשדנות המוגזמת תפגע בו. מצד שני, אם האדם יפעל מתוך הבנת האינטרס האישי שלו, הוא יוכל להרגיש מסופק ומרוצה, בלי קשר למה ... שלנו היו יכולים להפוך לבלתי נסבלים. כל מחשבה שלילית של אחרים הייתה עלולה לפגוע בנו קשות, וכך היינו נשאבים לחשדנות וסבל אינסופיים. למעשה, גם בלי היכולת לקרוא מחשבות, אנחנו לעיתים מפרשים התנהגויות ומילים של אנשים בצורה שלילית, ... לשימוש מושכל בהבחנות בין טוב לרע, ולדעת מתי לבחור בכל אחת מהאפשרויות. האם חשוב להישאר תמים או דווקא להיות חשדן? אליעד מבהיר שלמרות החשדנות, הכי טוב זה דווקא להיות תמים, אך בשביל להיות תמים באמת, חייבים להיות בעלי שכל רב וחדות מחשבתית גבוהה. אדם שאין ... אך כדי להגיע לכך, האדם חייב לפתח שכל חריף מאוד, שיאפשר לו לזהות מתי התמים הוא בחירה נכונה ומתי לא. האם החשדנות היא תמיד שלילית? אליעד לא מציג את החשדנות כשלילית באופן מוחלט, אלא ככלי שהאדם יכול להחליט אם להשתמש בו או לא. חשוב שהאדם ידע לבחור מתי כדאי לו להיות חשדן ומתי כדאי לו להימנע מזה. ההחלטה אם להיות חשדן תלויה בהקשר ובמטרות האישיות של כל אדם. איך להפסיק לחשוד באנשים? מה אנשים באמת חושבים עליי? איך לא לצאת פראייר? מהי גמישות מחשבתית? איך להגיע להרמוניה עם הסביבה? האם יש הבדל בין טוב לרע? האם להיות תמים או חשדן?