... מנקודת המבט הזו, בכל דבר בעולם, יש
חיסרון כלשהו. כי כל דבר מוגדר, הוא
חסר את מה שהוא שונה ממנו. ומנקודת המבט הזו, אין שום פיתרון מלא לשום בעיה בעולם. כי כל פתרון באשר הוא, הוא
חסר את כל שאר היתרונות, שיש בכל שאר הפתרונות האפשריים, ששונים ממנו. ובכל דבר בעולם, יש
חיסרון כלשהו, ולכן לעולם, אין שום פיתרון מושלם. ונחדד, כי גם מנקודת המבט הזו, יש פיתרון חלקי לכל דבר, אך אין ... ולכן, כל מה שהאדם ידע, תמיד יהיה בו
חיסרון, של מה שהאדם לא יודע. וכל ידיעה, מכילה בתוכה, את אי ידיעת מה ששונה ממנה. ולכן, בכל ידיעה, יש
חיסרון. ולכן, שום ידיעה אינה שלמה. כגון לדוגמה, השאלה של מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות. שמנקודת המבט שבה יש ... האדם יחפש את הדבר הטוב יותר. כי תמיד יש
חיסרון כלשהו, בכל דבר. ולכן, תמיד יש רע בכל דבר, ולכן תמיד יש טוב יותר, ולכן, לעולם האדם לא יכול להשיג את ... לשום דבר, ולעולם האדם לא יוכל למלא את
החיסרון שלו בשלמות, אלא רק באופן חלקי בלבד, שתמיד יהיו בו
חסרונות . ושאם האדם רוצה את השלמות, ומשתמש בשכל שמפריד בין דבר להיפוכו, אז תמיד יהיה לו רע כלשהו, כי הוא ... אין שום בעיה ושום שאלה ושום ידיעה ושום
חיסרון כלל. כי כאשר האדם יודע דבר אחד, או במילים אחרות, כאשר האדם לא יודע יותר מאשר ידיעה אחת, או במילים אחרות, ... לא יכול לשאול שום שאלה, ולא יכול לחוות
חיסרון כלשהו וכולי. כך, שיש את נקודת המבט, שבה לעולם אין שום תשובה מושלמת לשום שאלה, כי בכל דבר בעולם תמיד יש בו
חיסרון. אבל יש גם את נקודת המבט, שבה דבר והיפוכו הם אחד, ששם אין שום שאלה כלל. כי שאלה רצון
חיסרון, יכולים להיות קיימים, רק כאשר יש נפרדות בין דבר לבין היפוכו. כי כך ניתן להגדיר רצון, וכך ניתן ליצור ... ואין שום שאלה כלל. ואין שום תחושת
חיסרון , כי אין שום אפשרות לחשוב על דבר שונה מאשר מה שקיים. כך שכאשר דבר והיפוכו הם אחד, אין שום שאלה כלל. ויש ... שבאמת מצד האמת אין שום שאלה כלל ושום
חיסרון כלל. ואיך להגיע לשתי נקודות המבט האלו בו זמנית? תשובה: על ידי זה שהאדם משתמש בשכל שלו, עד הסוף, ואז הוא ...