... הוא רע מיסודו? מהו טבעו של האדם? האם יצר לב האדם רע מנעוריו? האם טבע האדם טוב מיסודו? האם טבע האדם רע מיסודו? אופי האדם מהו טבע האדם? האם האדם טוב מטבעו או רע מטבעו? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בטבעו של ...
...של הדוגמה הוא שהאדם תמיד מחפש יתרונות וחושב שהם נמצאים במקום אחר או במצב אחר. אך בפועל, עצם החיפוש הזה נובע מתוך תחושת חיסרון. אדם שחווה אחדות מוחלטת מבין שהיתרונות והחסרונות נמצאים בתוכו עצמו, ולכן כל מאבק בחיסרון או ניסיון להשיג יתרון הוא חסר משמעות עבורו. האם באמת כל דבר מכיל בתוכו חיסרון? אליעד מעלה אפשרות שההנחה בכל דבר יש חיסרון איננה בהכרח נכונה. הוא מציין שלוש אפשרויות: האפשרות הראשונה היא שבאמת לא בכל דבר יש חיסרון, וייתכן שקיים דבר אחד לפחות שהוא שלם לחלוטין. האפשרות השנייה היא שבכל דבר...
...לכך הן לימוד שפה: בטורקית אומרים סבתא בדרך מסוימת, אבל זה תלוי בשינון ולא בהיגיון. כך גם כשמספרים על שמות של פרחים, תאריכים שבהם הם גדלים, או פרטים על סוג חומר מסוים במלט. מידע כזה הוא במידה רבה אקראי: באותה מידה יכלו להיות לו פרטים שונים, וזה לא היה בהכרח סותר היגיון. אם אין לאדם עניין בשפה ספציפית או בפרחים מסוימים, ייתכן שזה ירגיש כמו בזבוז זמן להמשיך ללמוד זאת. מהו מידע מבוסס היגיון ולמה הוא חשוב? בניגוד למידע המבוסס בעיקר על ידע כללי, יש מידע שמבוסס על הבנה והיגיון. לדוגמה, כאשר שואלים מה כדאי...
...חסרונות אפשריים של דיוק יתר: פגיעה באטרקטיביות של המוצר: הצגת כל החסרונות באופן גלוי מדי עלולה לגרום ללקוח להסס ולוותר על הרכישה. קושי להתחרות במתחרים: אם המתחרים בוחרים להציג את המוצרים שלהם בצורה פחות מדויקת אבל יותר יפה ומשכנעת, הלקוח עשוי להעדיף את ההצעה שלהם. הארכת תהליך המכירה: כאשר כל הפרטים, כולל החסרונות, מוצגים, הלקוח עלול להרגיש שהוא צריך לשקול את הדברים לעומק רב, מה שגורם לו לדחות את החלטת הרכישה. האם תמיד צריך לדייק לחלוטין או שאפשר לעגל פינות? לדברי אליעד, התשובה היא לא מוחלטת, וצריך...
...את התלמיד שכל כלשהו. שבאמצעותו, הוא יכול לחיות טוב יותר. והדבר הזה, דורש מהמורה עצמו, להיות יותר בעל מודעות עצמית אישית. כי המורה עצמו, צריך להתבונן על המידע שאותו הוא מלמד. והמורה עצמו, לא מספיק שהוא יחליט שהוא מפסיק להתייחס לעצמו, כאל מישהו שמעביר מידע טכני. אלא, הוא באמת צריך להתחבר רגשית ושכלית, לדבר שאותו הוא מלמד. והמורה עצמו, שרוצה שהתלמידים שלו יתעניינו במה שהוא מלמד, קודם כל, הוא עצמו חייב להתעניין בכל פעם מחדש, במה שהוא מלמד. אחרת, הוא לא שונה מרובוט מדבר, שמדבר דברים חסרי כל עניין. כי...
...משתנה מאדם לאדם, ותלויה בהבנה האישית של מה שהאדם רוצה להשיג. מה שנראה נכון ונכון לאדם אחד, עשוי לא להתאים לאדם אחר. אליעד מציע להיות קשוב לתחושותינו ולמצבינו הפנימיים, ולא בהכרח להישען על הערכות חיצוניות או דעות של אחרים, כל עוד הם לא מבוססים על ניסיון אישי. איך אנחנו יודעים מתי הגענו לסוף הדרך? אליעד מציין שבסופו של דבר, לא ניתן לדעת בוודאות אם אנחנו בדרך הנכונה עד שלא נגיע ליעד הסופי. הוא מסביר שהחיפוש אחר הדרך הרוחנית מתחיל רק כאשר יש לנו הגדרה ברורה של מה אנחנו באמת רוצים. אליעד מציע להרגיש...
...והערכה. דעת הצדדים, פירושה הדעה של הצדדים. ואומד דעת הצדדים פירושו, שהשופט מעריך מה הצדדים הסכימו ורצו שיקרה, כאשר המקרה מגיע לבית המשפט. דהיינו, כאשר השופט יתקל באיזו פסקה לא ברורה שניתן לפרש אותה בכמה פירושים אפשריים, או כאשר יהיו בהסכם, פסקאות שמנוסחות בצורה שהן סותרות אחת את השניה, אז במקרה כזה הרבה פעמים השופט ינסה לאמוד ולהעריך, מה לדעתו הצדדים סיכמו ביניהם בהסכמה המסחרית בעל פה, לפני כתיבת ההסכם. ובהתאם לזה לפסוק את פסק הדין. דהיינו, השופט ינסה לאמוד ולהעריך את דעת הצדדים בהסכמות המסחריות...
...כהן מפרט שלוש דרגות ביחס לכסף: אנשים שחוסכים כסף ליום המחר. אנשים שמפזרים את כל כספם מדי לילה וסומכים על כך שמחר יהיה להם שוב. צדיקים בדרגה הגבוהה ביותר, שלמרות מהותם הרוחנית והעמוקה, עדיין יכולים לחסוך כסף בלי להעניק לו חשיבות מופרזת. הם מסוגלים לשמור על הכסף מבלי להיקשר אליו. הוא מסביר שהדרגה הגבוהה ביותר, דרגת הצדיקים, היא זו שמצליחה לשמור על איזון בין הערכה לכסף, מבלי לראות בו מהות אמיתית, אך גם מבלי לזלזל בו עד כדי אובדנו המוחלט. מהי הבחירה היומית שכל אדם חייב לעשות? לפי אליעד כהן, כל אדם חייב...
...ומרגיש רע. הוא בודק לעומק ומפרק את הסיבה והתוצאה למרכיבים קטנים יותר. הסיבה הראשונה שאנשים בדרך כלל חושבים עליה היא נכשלתי במבחן, ולכן רע לי. אבל אליעד בודק האם זו באמת הסיבה המחייבת את התוצאה. הוא שואל אם ניתן לדמיין מצב שבו אדם נכשל במבחן ולא רע לו. מסתבר שכן, כי אם האדם אינו יודע שהוא נכשל, הוא לא יחווה סבל. לכן מתברר שהסיבה האמיתית לכך שרע לאדם היא שהוא יודע שנכשל במבחן, ושהוא לא רוצה להיכשל. שוב, הוא מראה שהסבל אינו נובע מעצם הכישלון, אלא מכך שהאדם חושב שנכשל וגם לא רוצה להיכשל. למה אנשים לא...
...וצריך. כאשר המוכר מבין את צורכי הקונה, הוא יכול להציג את המוצר בצורה שתהיה לו מותאמת אישית. באותו האופן, כאשר מועמד מגיע לראיון עבודה, הוא צריך להבין מהם הצרכים של המעסיק ולקבוע כיצד הוא יכול להתאים את עצמו לתפקיד. אל תשלח קורות חיים גנריים או תספר סיפור גנרי על עצמך. עליך לשמוע מראש מה בדיוק המעסיק מחפש, ולאחר מכן להציג את עצמך בהתאם לצרכים הספציפיים של המעסיק. מאבק השליטה בתהליך המכירה ככל שהמוכר יודע יותר על הקונה, כך יהיה לו קל יותר למכור לו את המוצר או השירות. זהו עקרון בסיסי בתהליכי מכירה...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: טבע האדם רע מיסודו, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: טבע האדם רע מיסודו, איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, ייעוץ אישי מומלץ, מטפל בנושאי טבע האדם רע מיסודו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331