ליקוטי מוהרן ח"א לה, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2... ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2 מה הקשר בין שינה להתחדשות השכל לפי ליקוטי מוהרן? לפי דבריו של אליעד כהן, אחד הרעיונות המרכזיים בליקוטי מוהרן (חלק א תורה לה), הוא שההתחדשות של השכל, כלומר, היכולת להגיע להבנות חדשות ולראות דברים בצורה רעננה, מתרחשת דווקא מתוך בחינת שינה. המושג שינה שמופיע בליקוטי מוהרן אינו מתייחס בהכרח לשינה הפיזית ... הכל, ובמקום לנסות לפתור את הדילמה השכלית, הוא נרדם - כלומר, מניח לשכל לנוח. דווקא במצב כזה, של חוסר ניסיון להבין, מתאפשרת התחדשות של התודעה ושל הנשמה, משום שבמנוחה הזאת השכל מתרענן ומקבל זווית ראייה חדשה. האם לימוד התורה יכול להיות כמו שינה לפי רבי נחמן? בהסבר מפורט וארוך, אליעד מתייחס להיבט ... הלימוד הפשוט של הפשט, פשוט קורא ומקבל את הדברים כפי שהם. דווקא הלימוד הפשוט הזה, שהוא לכאורה שינה שכלית, יכול להיות מקור להתחדשות שכלית אמיתית ועמוקה יותר. מהו ההבדל בין לימוד התורה בפשט לבין לימוד עמוק? אליעד מפרט על ההבדל בין שני סוגי הלימוד: לימוד עמוק שבו האדם מנסה להבין ולחקור לעומק, מול ... הגשמיים לדרך אל הדבקות? ההסבר האחרון שאליעד נותן הוא כי דווקא דרך העיסוק בדברים הגשמיים, האדם יכול למצוא את הבורא ולהגיע להתחדשות שכלית אמיתית. כלומר, האדם לא חייב לברוח מהעולם הגשמי אל הרוחניות, אלא הוא יכול דווקא למצוא את האחדות והשלווה הרוחנית בתוך הפשטות של הדברים היומיומיים. בשורה התחתונה, המסר המרכזי הוא שההתחדשות השכלית והרוחנית מתאפשרת דווקא דרך פשטות, חוסר מאמץ שכלי וכניסה למצב של מנוחה ואמונה, ולא בהכרח מתוך מאמץ שכלי עצום או ניסיון להבין הכל לעומק. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? ...