אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התאמצות ✔האם אני חכם? האם אני טיפש? אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
האם אני חכם? האם אני טיפש? אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מאמץ מחשבתי, האם אני גאון? מבחני חוכמה, האם אני טיפשה? האם אני חכמה?
איך אפשר לדעת אם אתה חכם או טיפש?

אליעד כהן מסביר שיש דרך פשוטה ויעילה לדעת האם האדם הוא חכם או טיפש, והיא לבדוק את היחס שלו כלפי מאמץ שכלי. במהלך החיים, כל אדם נתקל במשימות שונות, וחלקן דורשות ממנו מאמץ מחשבתי משמעותי. בדיוק בנקודה זו ניתן לבחון את החוכמה שלנו: האם אנחנו נרתעים ומנסים להתחמק מהצורך לחשוב לעומק, או שאנחנו דווקא מתרגשים, נהנים ואפילו מתמלאים תשוקה והתלהבות מהמאמץ המחשבתי הזה?

מדוע אדם חכם נהנה לחשוב יותר?

אליעד טוען שאדם חכם הוא אדם שיש בו אהבה טבעית למאמץ שכלי ולחשיבה מעמיקה. הוא מוצא הנאה מיוחדת בהפעלת השכל שלו, ולכן ככל שהמשימה דורשת יותר חשיבה ויותר מאמץ מנטלי, הוא מרגיש סיפוק גדול יותר ומוטיבציה חזקה יותר להתמודד איתה. עצם האתגר השכלי מהווה עבורו מקור להנאה ועניין, והוא נהנה מהתהליך של ההתפתחות האישית שלו, כאשר הוא מצליח להבין דברים בצורה טובה ומעמיקה יותר. אליעד מסביר שהאהבה הזאת למאמץ השכלי היא שמובילה את האדם להתפתח ולהפוך לחכם יותר ויותר.

מה מאפיין את האדם הטיפש ביחס למאמץ שכלי?

מנגד, אליעד מציין שאדם טיפש מתאפיין ביחס הפוך למאמץ השכלי. אדם כזה חווה קושי רב, עייפות, שיעמום ואף סבל כאשר הוא צריך לחשוב לעומק או לפתור בעיה מורכבת. המאמץ המחשבתי נתפס אצלו כמשהו מעיק ומטריד. לכן, ברגע שהוא ניצב מול משימה שדורשת ממנו להפעיל את השכל, הוא מנסה להתחמק ממנה או מחפש קיצורי דרך כדי להימנע מחשיבה מעמיקה. התוצאה היא שהאדם הזה לא מפתח את כישוריו השכליים, לא מתפתח מבחינה מחשבתית, וכך הוא נשאר ברמת חשיבה נמוכה ולא מצליח להשתפר.

האם אפשר למדוד חוכמה לפי מבחני IQ בלבד?

אליעד לא מתייחס ישירות למבחני IQ בהרצאה זו, אך הוא מצביע על כך שהדרך האמיתית לדעת האם אתה באמת חכם או טיפש היא לא במדדים סטנדרטיים כמו ציונים, תארים או הישגים חיצוניים, אלא דווקא ביחס שלך אל עצם תהליך החשיבה. אדם יכול להיות בעל ציונים גבוהים אך להימנע מחשיבה מעמיקה, ולכן הוא לא ייחשב לחכם באמת לפי הקריטריון שאליעד מציג. מנגד, אדם יכול לא להצליח בלימודים פורמאליים, אך אם הוא נהנה לחשוב לעומק ולחקור דברים באופן עצמאי, הוא כן ייחשב לחכם אמיתי.

איך להפוך להיות אדם חכם יותר?

אליעד מדגיש שהחוכמה היא מיומנות שניתן לפתח. ככל שאדם יתרגל חשיבה מעמיקה, יאתגר את עצמו בשאלות ובחקירות פילוסופיות או מדעיות, ויתמודד עם סוגיות שדורשות מאמץ מחשבתי רב יותר, כך הוא יחזק את יכולותיו ויפתח את כישוריו השכליים. המפתח לפיתוח החשיבה הוא לפתח אהבה אמיתית לחוכמה עצמה - תשוקה לחשוב, סקרנות טבעית ורצון מתמיד להעמיק. כאשר אדם מתרגל ומתמיד במאמץ השכלי, הוא ימצא את עצמו בהדרגה נהנה יותר ויותר מתהליך החשיבה, מה שיוביל אותו להיות חכם יותר באופן טבעי.

הקשר בין אהבת החוכמה לבין החוכמה עצמה

אליעד מסביר שיש קשר הדוק בין אהבת החוכמה לבין החוכמה עצמה. לדבריו, אדם הופך לחכם כי הוא מלכתחילה אוהב את החוכמה. כלומר, אהבת החוכמה היא גם סימן וגם סיבה להתפתחות האדם. כאשר יש לאדם תשוקה למחשבה, הוא יקדיש זמן ואנרגיה לפיתוח החשיבה שלו. כתוצאה מכך, הוא ילמד יותר דברים, יבין אותם טוב יותר ויגיע לתובנות מעמיקות. לעומת זאת, מי שלא אוהב את החוכמה, לא יתאמץ לפתח אותה ולכן גם לא יוכל להגיע לחוכמה ממשית.

סיכום הדברים בצורה מעשית וברורה

בשורה התחתונה, אליעד מציע שיטה פשוטה ויעילה לבדוק אם אתה באמת חכם או טיפש: לבדוק האם אתה אוהב לחשוב, האם אתה מתרגש מאתגרים שכליים או נמנע מהם. ככל שאתה יותר נהנה ומתלהב מהתהליך המחשבתי, כך אתה חכם יותר. וככל שאתה יותר נמנע, משתעמם וסובל ממנו, כך כנראה שאתה פחות חכם. המבחן האמיתי הוא לא תוצאות חיצוניות אלא היחס הפנימי והאמיתי שלך כלפי החשיבה עצמה. אם אתה רוצה להפוך לאדם חכם יותר, אתה חייב ללמוד לאהוב את המאמץ השכלי, להתעמק ולחשוב יותר, ולא לחפש קיצורי דרך שמונעים ממך להתפתח.
איך ניתן לדעת אם אני חכם או טיפש?

בכדי להבין אם אנחנו חכמים או טיפשים, אליעד מציע לבחון את היחס שלנו למאמץ השכלי. לכל אדם יש משימות בחיים, ובחלקן נדרש מאמץ מחשבתי. השאלה המרכזית היא: איך אנחנו מרגישים כאשר אנחנו נדרשים להפעיל את השכל שלנו? ככל שאנחנו חכמים יותר, כך נוכל להרגיש יותר הנאה מהמאמץ השכלי. אדם חכם ירגיש סוג של תשוקה למאמץ זה, הוא ימצא את עצמו נהנה מהתהליך ומרגיש שהוא מתפתח מבחינה מחשבתית.

לעומת זאת, אדם טיפש יימנע מהמאמץ השכלי, ירגיש עייפות או חוסר נוחות כאשר הוא צריך לחשוב יותר לעומק. המאמץ השכלי יהיה עבורו משימה קשה, ולא תהליך מהנה. כל אחד יכול לבחון את עצמו לפי העדפותיו: כאשר יש משימה שמחייבת מאמץ שכלי, האם אנחנו מרגישים את התשוקה להתמודד איתה או האם אנחנו מנסים להימנע ממנה?

לסיכום, הדרך להבחין אם אנחנו חכמים או טיפשים היא בחשיבה על הדרך בה אנחנו מתייחסים למאמץ השכלי. אם אנחנו אוהבים לחשוב ולהתאמץ למען החוכמה, זהו סימן לכך שאנחנו חכמים. אם אנחנו שונאים את המאמץ השכלי, זה עשוי להעיד על חוסר חוכמה. ככל שנאמן יותר לחוכמה ונעשה מאמץ להתפתח ולהתבונן בצורה מעמיקה, כך נהפוך לחכמים יותר.
האם אני חכם או טיפש? האם אני חכמה או טיפשה?
הישגים פיתוח יכולות קוגניטיביות טיפש או חכם לשפר יכולת קוגניטיבית לפתח את החשיבה להשתפר חכמה הוויה סיבות לשפר את החשיבה שיטות לפיתוח חשיבה אהבה אהבת החוכמה איך לא להיות טיפש איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אני גאון אני חכם אני חכמה אני טיפש אני טיפשה אתה טיפש גאון גאונות האם אני גאון האם אני חכם האם אני חכמה האם אני טיפש האם אני טיפשה האם אתה חכם האם אתה טיפש השכל התאמצות התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חוכמה חכם חכמה חשיבה חשיבה הגיונית טיפש טיפשות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כיצד לפתח את השכל כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לא להיות טיפש לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לאמץ לאמץ את החשיבה להיות חכם להיות טיפש להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון למה לפתח את השכל לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מאמץ מאמץ מחשבתי מאמץ שכלי מבחן מבחני חוכמה מבחנים מחשבות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פילוסופיה פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
מאמץ, התאמצות, להיות מאושר, כמה להתאמץ, מאמץ מוגדר, לא רוצה להתאמץ, מאמץ חלקי, מאמץ אין סופי, אתה מקבל את מה שאתה נותן
מאמץ, התאמצות, להיות מאושר, כמה להתאמץ, מאמץ מוגדר, לא רוצה להתאמץ, מאמץ חלקי, מאמץ אין סופי, אתה מקבל את מה שאתה נותן
מאמץ, התאמצות, להיות מאושר, כמה להתאמץ, מאמץ מוגדר, לא רוצה להתאמץ, מאמץ חלקי, מאמץ אין סופי, אתה מקבל את מה שאתה נותן האם מאמץ מוביל בהכרח לאושר? אנשים רבים תוהים האם הדרך לאושר דורשת מאמץ מתמשך, ואם כן, כמה בדיוק להתאמץ? בשיחה זו, אליעד מסביר לעומק את המושגים של מאמץ, התאמצות והקשר שלהם לתחושת האושר. לדבריו, קיימות שלוש גישות עיקריות ביחס למאמץ ולהשגת אושר: גישה ראשונה - מאמץ בלתי מוגבל: אדם שמחליט שהוא מוכן להשקיע כל מאמץ אפשרי כדי להיות מאושר. במצב כזה, הוא אמור לקחת את הנושא שהוא רוצה לפתור, לדוגמה הרגשתו הרעה, ולהתאמץ להבין אותה עד הסוף, בלי גבול ובלי להתייאש. אליעד נותן דוגמה: אדם נמצא בתחנת אוטובוס בגשם, מרגיש רע, ואם הוא מוכן להתאמץ ללא גבול כדי לשפר את מצבו, עליו לשאול את עצמו שוב ושוב למה רע לו, עד שיגיע לשורש הבעיה ויפתור אותה לחלוטין. גישה שנייה - אפס מאמץ: האדם מחליט שהוא אינו מוכן להתאמץ כלל. במצב כזה, עליו לקבל את המציאות בדיוק כפי שהיא, מבלי לנסות לשנות או לשפר דבר. לדוגמה, אם הוא עומד בתחנת האוטובוס בגשם ומרגיש רע, הוא פשוט מקבל את ההרגשה הרעה ללא התנגדות וללא ניסיון לשנות אותה. הוא לא מתאמץ להיות מאושר ולא מתאמץ לשנות דבר. פשוט חי את המציאות כפי שהיא. גישה שלישית - מאמץ חלקי ומוגבל: האדם מחליט שהוא מוכן להתאמץ, אבל רק עד גבול מסוים. לדוגמה, אדם מחליט שהוא מתאמץ שעה אחת ביום בלבד כדי להיות מאושר. במשך השעה הזו הוא עושה הכל כדי להבין את הבעיה שלו ולפתור אותה, אך בשאר היום הוא אינו מאפשר לעצמו להמשיך להתעסק בזה. הוא מחליט מראש גבולות ברורים מאוד של מאמץ, ומתנהל לפי הגבולות האלה בלבד. מעבר לכך הוא לא מתעסק בשאלה האם הוא יכול להיות מאושר יותר או לא. האם נכון להיכנס למאבק מנטלי ללא גבול? אליעד מתייחס לשאלה ... לבדוק את התשובות שעולות לו, ולחקור אותן עד שלא יישאר לו ספק כלל. עם זאת, אליעד מדגיש כי מי שמחליט על מאמץ חלקי בלבד, חייב לעמוד בגבולות שהגדיר. אם קבע שהוא מתאמץ שעה אחת ביום בלבד, הוא חייב לעמוד בזה. בשאר הזמן עליו פשוט לקבל את המציאות כמו שהיא, בלי לנסות לשנות אותה או להרגיש רע על כך שאינו מתאמץ מספיק. מה קורה אם מתאמצים באופן חלקי ולא עד הסוף? אליעד מסביר שבחירה בהתאמצות חלקית, כלומר, השקעת מאמץ מוגדר מראש (כמו שעה ביום), יוצרת מצב שבו האדם מצד אחד נותן לעצמו הזדמנות אמיתית לפתור את בעיותיו, ומצד שני מאפשרת לו חופש נפשי לאחר שעבר הזמן שקבע. עם זאת, הוא מזהיר שמי שבוחר במאמץ חלקי, חייב להיות מאוד ברור עם עצמו ולהפסיק את המאמץ מיד לאחר הזמן שקבע. אם ימשיך להרגיש ספק או אשמה שלא השקיע מספיק, הוא ייפול למלכודת של מחשבות אינסופיות והתלבטויות בלתי פוסקות. לכן, אליעד ממליץ לאדם ... בדרך זו להקפיד לשמור על הגבולות שהגדיר, ולא להמשיך להילחם בעצמו לאחר תום הזמן שקבע. האם כדאי להפסיק להתאמץ לחלוטין? אליעד טוען שישנה גם אופציה להפסיק כליל לה
מאמץ והתאמצות, מהו מאמץ? ממה נובע מאמץ? ההגדרה של מאמץ, מתי יש מאמץ? סוגים של מאמץ, במה תלוי מאמץ, איך לא להתאמץ בכלל? מה קורה בלי שום מאמץ? מה יקרה אם לא יהיה מאמץ? מתי להתאמץ? מהי תחושת התאמצות?
מאמץ והתאמצות, מהו מאמץ? ממה נובע מאמץ? ההגדרה של מאמץ, מתי יש מאמץ? סוגים של מאמץ, במה תלוי מאמץ, איך לא להתאמץ בכלל? מה קורה בלי שום מאמץ? מה יקרה אם לא יהיה מאמץ? מתי להתאמץ? מהי תחושת התאמצות?
מאמץ והתאמצות, מהו מאמץ? ממה נובע מאמץ? ההגדרה של מאמץ, מתי יש מאמץ? סוגים של מאמץ, במה תלוי מאמץ, איך לא להתאמץ בכלל? מה קורה בלי שום מאמץ? מה יקרה אם לא יהיה מאמץ? מתי להתאמץ? מהי תחושת התאמצות? מה זה מאמץ ומהי תחושת התאמצות? אליעד כהן מסביר לעומק את המושגים מאמץ והתאמצות. לדבריו, המושג מאמץ הוא ביטוי לתחושה מסוימת המתרחשת כאשר אדם חווה פער בין הרצון שלו לבין המציאות. באופן פשוט, מאמץ נובע מהשילוב של שני דברים: רצון לשנות את המציאות, וקושי בשינוי הזה. אליעד מדגיש שמאמץ לא מופיע סתם כך, חייבת להיות התנגדות כלשהי או קושי לשינוי המצב הקיים. אם לא הייתה התנגדות ולא היה קושי, לא היה גם שום מאמץ. לדוגמה, אם אדם מנסה להרים קילו אחד או מאה קילו, ברור שהרמת מאה קילו כרוכה ביותר מאמץ, משום שזה קשה יותר. הקושי כאן הוא ההתנגדות של כוח הכבידה. ככל שההתנגדות גדולה יותר, כך גם המאמץ שנדרש גדל. דוגמה זו ממחישה באופן חד וברור כיצד המאמץ תלוי בגודל ההתנגדות ובקושי הנתפס. מתי מאמץ מופיע בחיים שלנו? אליעד מסביר שמאמץ מופיע בכל פעם שאדם רוצה לשנות משהו ממצבו הנוכחי. הוא מדגים זאת באומרו שאם המציאות מתאימה בדיוק למה שהאדם רוצה, לא נדרש מאמץ כלל. אך ברגע שיש פער, אפילו קטן, בין מה שהאדם רוצה לבין מה שיש במציאות - הוא מיד יחווה מאמץ. לדוגמה, כאשר אדם רעב, הוא מרגיש תחושה של מאמץ כי המציאות היא שהוא רעב והוא רוצה לשנות זאת על ידי אכילה. כלומר, כדי שהאדם יחווה מאמץ חייב להיות לו רצון מנוגד למצב הנוכחי, רצון שיגרום לו לנסות לשנות את המצב. אליעד מוסיף שהמאמץ לא חייב להיות פיזי בלבד, הוא יכול להיות גם מנטלי או רגשי. למשל, אדם שרוצה להבין רעיון מורכב ואינו מצליח בכך, חווה מאמץ רגשי ושכלי. הוא מ
עצלנות / עצלות / התאמצות / יעילות - מה *טוב* בעצלנות? איך להתמודד עם עצלות?
... עצלות התאמצות יעילות - מה טוב בעצלנות? איך להתמודד עם עצלות? אם נתבונן בעניין העצלות נראה, כי יש לה יתרונות וחסרונות. מצד אחד העצלנות לא מאפשרת לאדם להניע את עצמו ולהתקדם בחיים. ולפעמים, האדם יכול במאמץ קטן מאוד להצליח לשפר את מצבו, אך העצלות שלו מונעת ממנו לעשות זאת. דהיינו, העצלנות מונעת מהאדם להתאמץ ולהצליח. אך מהצד השני, העצלנות היא גם טובה מאוד. משום, שבזכותה האדם לא מתאמץ מאמץ מיותר, ולא מבזבז את כוחו לריק. אם לא הייתה לאדם שום תכונת עצלות, הרי שהוא היה מתאמץ ללא הפסקה על שטויות, ומכלה את כוחו בחינם וללא תועלת. והעצלנות מאזנת את האדם, לא להתאמץ סתם. ובנוסף, העצלנות של האדם, היא זו שדוחפת אותו להתקדם ולפתח דברים, שיעזרו לו לא להתאמץ. לדוגמה: האדם יכול לשתות מים מהברז, ולא צריך ללכת לבאר לשאוב מים, בזכות ... יותר זמן וכוח, לדברים החשובים יותר. אז מה טוב יותר, להתעצל או לא? תשובה: הכל לפי העניין. ועל האדם להחליט בכוחות עצמו, מה יגרום לו להרגיש טוב יותר, האם להתאמץ ולהשיג את המטרה, או לוותר עליה. ולפי זה להחליט. ולפני שהאדם בוחר האם להתאמץ או להתעצל, עליו לנסות להבין כמה שיותר טוב את מצבו, את המטרות שלו, את החשיבות שלהן, את היכולת שלו להשיג את המטרות שלו, ואת התועלת שתצמח לו מכך שהוא ישיג את המטרות שלו. ואז באפשרותו של האדם להחליט, האם וכמה הוא רוצה להתאמץ. כי ישנם מצבים, שבהם האדם מתאמץ להשיג משהו, למרות שהוא לא באמת יכול או צריך להשיג אותו. ואילו ידע האדם מראש שהוא לא יכול להשיג את הדבר, הרי שהוא היה יכול לחסוך מעצמו את המאמץ. ומצד שני, ישנם גם מצבים שבהם האדם, סתם מתעצל ולא משיג איזה משהו, שהוא גם ... וזה רק משום שהוא לא יודע שהוא יכול בקלות להשיג את הדבר. ולכן, צריך להשתדל לראות את הדברים כפי מה שהם באמת, ולהשתדל לפעול בצורה מחושבת. ואם מבין האדם שעליו להתאמץ, אך אין לו חשק להתאמץ ונוח לו יותר להתעצל. מה עושים במקרה כזה? איך אפשר להקל על תחושת העצלנות? תשובה: קיימת דרך טובה להתגבר על העצלנות. והיא, על ידי זה שחוסכים מאמץ. העצלנות שונאת מאמץ. וככל שיש פחות מאמץ, כך יש פחות עצלנות. ולכן, כאשר האדם מתעצל לעשות איזה משהו, עליו לנסות למצוא איזו דרך קיצור יעילה יותר, להשיג את המטרות שלו, עם כמה שפחות מאמץ. ועל ידי זה, גם העצלנות של האדם פחות תציק לו, וגם הוא יוכל להשיג את המטרות ... ואם לא מצליחים למצוא דרך קיצור, מה עושים אז? תשובה: במקרה כזה, קיימת דרך נוספת להקל על העצלנות, והיא, על ידי זה שהאדם מנסה ליהנות מעצם מה שהוא צריך לעשות. מאמץ נוצר, כאשר האדם עושה פעולה כלשהי שהוא לא נהנה ממנה, כדי להשיג מטרה אחרת. ... למצוא משהו טוב וחיובי ולהפיק הנאה כלשהי, מעצם מה שהוא עושה, גם בלי קשר לתוצאה שאותה הוא רוצה להשיג, הרי שהוא נהנה גם מהדרך אל המטרה, וממילא הוא פחות מרגיש מאמץ. ונסכם: צריך להתעצל ולהתאמץ על פי האמת. דהיינו, על האדם לנסות להבין טוב יותר מה באמת חשוב לו. ועל האדם ...
מאמץ מביא תועלת, תועלת לא תלויה במאמץ, כמה להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות
מאמץ מביא תועלת, תועלת לא תלויה במאמץ, כמה להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות
מאמץ מביא תועלת, תועלת לא תלויה במאמץ, כמה להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות האם מאמץ מביא תועלת או תועלת לא תלויה במאמץ? ההרצאה מתמקדת בשאלה המרכזית: האם ניתן לקבל תועלת גדולה ממאמץ קטן? או אולי, איך התועלת קשורה למאמץ, והאם תמיד יש קשר בין השניים? אליעד מסביר את הדינמיקה בין המאמץ לתועלת, תוך כדי שהוא מציין דוגמאות ומעביר תובנות שונות בנוגע למושגים של מאמץ ותועלת. ההרצאה מתחילה בשיחה שבמהלכה נדונה השאלה איך ייתכן שבן אדם יתאמץ מעט, אך יקבל הרבה תועלת. הוא מציין מקרה שבו אדם מרגיש שהוא נתן מעט אך קיבל הרבה בתמורה, ושואל האם זה אפשרי. בתחילת השיחה, אליעד מעלה את השאלה האם זה הגיוני שבן אדם יתאמץ מעט ויקבל תועלת רבה, ומקשר את העניין למקרים יומיומיים שבהם אנשים מרגישים שהם לא מקבלים תועלת שווה למאמץ שלהם. לאורך השיחה, אליעד מציע את הדוגמה של תן מעט כסף ולקבל הרבה תועלת, ושואל אם זה באמת ייתכן. הוא מסביר שהתועלת שונה מאדם לאדם, והיא אינה תמיד תלוית במאמץ שנעשה. דוגמה נוספת שמוזכרת היא אם אדם רעב מאוד יכול להרגיש יותר תועלת ממאכל קטן, בעוד שבן אדם שאינו רעב ירגיש פחות תועלת מאותו מאכל, גם אם הוא ינסה להשקיע מאמץ באכילה. כחלק מהדיון, אליעד עובר לשלב שבו הוא שואל אם קיימת אפשרות כזו שבה התועלת לא תלויה במאמץ. הוא מציין שהדבר עשוי להיות תלוי בציפיות האישיות ובכמות החיסרון המרגיש בתוך כל אדם. אליעד טוען שהתועלת נובעת מהחיסרון שממלאים, ולא תמיד נובעת באופן ישיר ממאמץ. בהמשך, השיחה מתמקדת בשאלות נוספות לגבי איך תועלת ... משהו לאדם אחר מתוך תחושת אהבה, יתכן והאהבה הזו תספק לו תועלת גדולה יותר ממה שהיה מקבל מאדם שלא היה אוהב אותו. אליעד שואל אם ניתן להרגיש תועלת רבה אפילו אם לא הושקע מאמץ גדול, ומדבר על ההתמודדות עם קונפליקטים פנימיים בזמן עשיית פעולות. בסופו של דבר, אליעד מסכם שהתועלת לא תמיד תלויה במאמץ, אבל יש פעמים שבהן המאמץ באמת מגביר את תחושת התועלת, במיוחד כשמדובר במילוי חסרונות פנימיים. הוא מציין שיכולת השגת התועלת נובעת מהחיסרון שבני אדם מרגישים, וכשחיסרון זה מתמלא, התועלת משתנה. מאמץ מול תועלת האם מאמץ מביא תועלת? כיצד תועלת משתנה על פי המאמץ? השפעת תועלת על רגשות מהי תחושת התועלת? ...
לקיחת אחריות על התוצאה, לקחת אחריות על המאמץ, גישות ניהוליות, אחריות ניהולית, אחריות של מנהל, העיקר המאמץ, העיקר התוצאה, תתאמץ בלי קשר לתוצאה, להצביע לביבי נתניהו, שכר על המאמץ, ניהול כושל, מנהל כושל
לקיחת אחריות על התוצאה, לקחת אחריות על המאמץ, גישות ניהוליות, אחריות ניהולית, אחריות של מנהל, העיקר המאמץ, העיקר התוצאה, תתאמץ בלי קשר לתוצאה, להצביע לביבי נתניהו, שכר על המאמץ, ניהול כושל, מנהל כושל
... אחריות על התוצאה, לקחת אחריות על המאמץ, גישות ניהוליות, אחריות ניהולית, אחריות של מנהל, העיקר המאמץ , העיקר התוצאה, תתאמץ בלי קשר לתוצאה, להצביע לביבי נתניהו, שכר על המאמץ, ניהול כושל, מנהל כושל מה ההבדל בין אחריות על המאמץ לאחריות על התוצאה? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא ההבדל בין לקחת אחריות על מאמץ לבין לקחת אחריות על תוצאה. הוא ... יום - יומיות וניהוליות שונות, כדי להדגים מדוע הגישה של לקחת אחריות על תוצאה חשובה יותר מגישה שמתמקדת במאמץ בלבד. מדוע עדיף לשאול האם הטלפון ... האם השתקת את הטלפון שלך?. ההבדל, לפי אליעד, הוא משמעותי: כששואלים האם השתקת את הטלפון? האדם נשאל על המאמץ או הפעולה שהוא עשה. אולי הוא ... הטלפון מושתק, הטלפון כבוי וכו. לכן לא מספיק לבדוק רק את הסיבה אלא צריך תמיד לבדוק את התוצאה הסופית. האם מאמץ בלי תוצאה הוא בעל ערך? אליעד מדבר על הגישה שבה נותנים שכר או הערכה על המאמץ בלבד, ללא קשר לתוצאה. הוא נותן דוגמה מעולם הדת, בו יש אמירה כל מאמץ מתקבל לברכה, ושאדם מתוגמל על כך שהוא מתאמץ ללמוד תורה, אפילו אם לא הגיע ... תוצאה ברורה. הוא מציין דוגמה נוספת מעולם התיקונים: אם אדם מזמין איש מקצוע לתקן את המקרר, לא מעניין אותו המאמץ של הטכנאי - מה שמעניין אותו זה האם המקרר עובד או לא. אם הטכנאי השקיע מאמץ אך המקרר עדיין לא עובד, הוא נכשל במשימה. אליעד מדגיש שהלקוח משלם על תוצאות ולא על מאמצים. מדוע הגישה של ביבי נתניהו ... הצליח להביא אותן בפועל. זה הופך אותו למנהל כושל כי הוא לקח אחריות על התוצאה ולא סיפק אותה, ללא קשר לכמה התאמצות הייתה בדרך. אליעד מדגיש שזה לא משנה כמה נתניהו התאמץ או כמה הוא רצה להצליח, מה שמשנה ... לא היה מצליח יותר טוב, אך זה לא משנה את העובדה שנתניהו כשל בפועל ולכן הוא מנהל כושל. האם לקחת אחריות על המאמץ בלבד זו בריחה מאחריות? אליעד ... הכישלון לנסיבות, להורים, לסביבה או לכל גורם חיצוני אחר. זו צורת חשיבה שבה האדם מתרגל לקחת אחריות רק על המאמץ ולא על התוצאה, וכך מתרגל להתחמק ... אליעד מציע שהגישה הנכונה היא לקחת אחריות מוחלטת על התוצאה. לדבריו, אדם שמתרגל לקחת אחריות על תוצאות יפעל במאמץ מלא, ללא תירוצים, ללא האשמת ... חוזרים ונשנים, ובסופו של דבר מעלה משמעותית את ההסתברות להצליח. איך לוקחים אחריות על תוצאה? מה ההבדל בין מאמץ לתוצאה? האם ניהול של ביבי נתניהו כושל? איך להתמודד עם עובדים שמתחמקים מאחריות? למה חשוב לשאול על התוצאה ולא על המאמץ? כיצד סיבתיות משפיעה על אחריות ניהולית? האם יש ערך למאמץ ללא תוצאות? האם השתקת את הטלפון? ...
גורואים ומנטורים, איך לגרום למעריצים להתמכר אליך? מה השיטה של אליעד כהן? איך להיות מנטור מפורסם? איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? איך למגנט אליך מעריצים? איך לגרום לאנשים להתאהב בך? איך לגרום לאנשים להתמכר אליך? איך להקים כת?
גורואים ומנטורים, איך לגרום למעריצים להתמכר אליך? מה השיטה של אליעד כהן? איך להיות מנטור מפורסם? איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? איך למגנט אליך מעריצים? איך לגרום לאנשים להתאהב בך? איך לגרום לאנשים להתמכר אליך? איך להקים כת?
... להצלחה מיידית. המפתח להצלחה במקרים אלה הוא להעניק לאנשים רעיונות פשוטים שיביאו להם הנאה או תחושת טוב מיידית, בלי שיתמודדו עם מאמץ מחשבתי. מהו סוכר בתוכן? ההשוואה שמהווה את הליבה של ההרצאה היא ההשוואה בין סוכר למסר שמטרתו להחזיר תחושת טוב מיידית לאדם. אליעד מסביר כי אנשים אוהבים סוכר כי הוא מביא להם אנרגיה מהירה, בלי להדרש למאמץ. באותו אופן, אם אתה רוצה למשוך אליך קהל, עליך להגיש להם רעיונות מתוקים - רעיונות או מסרים שמקלים עליהם, שלא דורשים מאמץ מחשבתי. מסרים כאלה יכולים להיות סיסמאות כמו הכל לטובה, הכל אהבה, או תאמין בעצמך. למה אנשים אוהבים סוכר? סוכר מהווה מקור מיידי ... טוב מיידית. אם אתה מעביר רעיונות פשוטים, קליטים ואופטימיים כמו הכל לטובה, תהיה לך קהל רחב שמעריץ אותך ומקבל את מה שאתה אומר ללא מאמץ. האם כדאי למכור רעיונות שמבוססים על מאמץ מחשבתי? אליעד מציין כי קיימת דרך שמבוססת על שימוש בשכל, כלומר, חקירה ובדיקה עמוקה של השאלות המהותיות בחיים, כמו מי אני?, מהו הרצון שלי?, האם הכל באמת לטובה?. עם זאת, דרך זו דורשת מאמץ מחשבתי, דבר שמעטים רוצים להשקיע בו. רוב האנשים לא מעוניינים להשקיע מאמץ להבין את עצמם או את העולם סביבם, ולכן הם יעדיפו רעיונות פשוטים שמספקים להם תחושת טוב מיידית. הסכנה שבאמונה מיידית אליעד מסביר כי ... האנשים להשתמש בשכלם ולבצע חקירה פנימית, או אם כדאי להציע להם אמונה פשוטה שיכולה להעניק להם תחושת טוב מיידית. אליעד מציין כי אמנם המאמץ הפנימי שהוא מציע עשוי להרגיש מסובך יותר בהתחלה, אך הוא מביא לתוצאות ארוכות טווח, בעוד שאמונה פשוטה יכולה להחזיק את האדם לזמן קצר אך ... אם המטרה היא שהם יעריצו אותנו ויראו בנו מנטורים או גורואים גדולים? מהו אותו סוג תוכן שיגרום להרבה אנשים לאהוב אותנו במהירות ובלי מאמץ? תשובה: הרעיון המרכזי הוא למכור לאנשים סוכר. כמו שאנשים אוהבים סוכר במזון, כי הוא מעניק להם הרגשה טובה, מהירה ומיידית, בלי מאמץ - כך כשמוכרים רעיונות או מסרים מתוקים (כלומר, פשוטים, מבוססי אמונה, לא דורשים מאמץ מחשבתי), זוכים להערצה ולהצלחה מיידית אצל קהל רחב. מדוע אנשים כל כך אוהבים סוכר? שאלה: למה סוכר הפך למוצר כל כך ממכר עבור בני אדם? ... טובה באופן מאוד מהיר. הגוף מקבל בוסט של אנרגיה מיד עם צריכת משהו מתוק, לדוגמה שתיית משקה ממותק כמו קולה או אכילת ממתק. אין צורך להתאמץ: המנגנון הפיזיולוגי של הגוף מפרק סוכר בקלות, והאנרגיה מופיעה מהר. זה מפתה מאוד, במיוחד במצבי נפילת סוכר או עייפות, כי מיד מרגישים השתפרות. אנשים מעדיפים להימנע ממאכלים שמצריכים זמן עיכול או מאמץ, כמו מזון בעל סיבים תזונתיים גבוהים או מאכלים מסובכים שעיכולם איטי. בגלל שהסוכר זמין בכל כך הרבה צורות (משקאות ממותקים, שוקולדים, ... שהרבה אנשים יאכלו את מה שמגישים להם, צריך להגיש את זה בצורה מתוקה. כלומר, לתת להם רעיונות שעושים להם טוב כאן ועכשיו, בלי שישקיעו מאמץ. כשם שסוכר דורש מעט טרחה לעיכול, כך מסרים מתוקים דורשים מעט טרחה שכלית או עמוקה. אנשים אוהבים את מה שקל, ומה שקל הופך לממכר - כמו ... עוקבים ואוהדים. כמו מנטורים שמדגישים תאהב את עצמך, הכל לטובה, תהפוך לימון ללימונדה, בלי לדרוש חשיבה מעמיקה. האם כדאי למכור לאנשים מאמץ מחשבתי? שאלה: מה קורה אם דווקא מוכרים לאנשים תוכן שדורש שימוש בשכל ומאמץ? תשובה: לפי הטקסט, יש דרך שמבוססת על שכל - כלומר, חקירה, הבנה לעומק, התבוננות בשאלות יסוד כמו מי אני?, מהו הרצון שלי?, האם הכל באמת לטובה? וכן הלאה. דרך השכל היא הרבה פחות מושכת עבור רוב האנשים, כי היא דורשת מהם להתאמץ, לחקור ולשאול שאלות קשות. בדיוק כפי שמזון בריא אולי לא יוצר התלהבות מיידית כמו ממתקים - כך גם תוכן הדורש הבנה עלול להיתקל בהתנגדות. ... מאה פעמים. תאמין באור, תאמין בייעוד שלך, תמשוך שפע מהיקום. אלו מסרים קליטים, לא דורשים חקירה, והאדם יכול להיאחז בהם מהר ובפחות מאמץ. כיצד הדובר עצמו רואה את הנושא של למכור אמונה? שאלה: מדוע יש ביקורת כלפי שיטת האמונה ואיך היא ביחס לגישת השכל? תשובה: הדובר מציין ... להסיר את הספקות שלו. זו הדרך הקצרה ביותר להגיע לנקודה שבה לא צריך דבר. בדומה למזון בריא: בשביל לשמור על בריאות לטווח ארוך, צריך התאמצות מסוימת, להימנע מגאנק, ולבחור את הדרך הנכונה, גם אם היא פחות טעימה בהתחלה. אז איך בוחרים בין אמונה לשכל? שאלה: האם לבחור בדרך הסוכר ... הרצון של אנשים להרגיש טוב מיידי. מי שמעוניין באמת לעזור לאחרים להגיע לפתרון עמוק ושורשי, יצטרך ללמד אותם להפעיל את השכל. זה כולל מאמץ, הכולל הבנה, חקירה והתמודדות עם שאלות קשות. לאדם עצמו מומלץ לבדוק: האם אני נמשך לסיסמאות מהירות ולפתרונות מיידיים, או שאני מוכן להשקיע מאמץ בהפעלת השכל?. ההשוואה לתזונה ממחישה זאת: סוכר נותן בוסט אנרגיה מיידי אך עשוי להזיק בהמשך. מזון בריא מצריך זמן ומאמץ אבל בונה בריאות אמיתית לטווח הארוך. כיצד לסכם את המסר המרכזי? שאלה: מהו המסר השלם למי ששוקל להיות מנטור, גורו או פשוט ללמוד משהו חדש? ... שרוצה מעריצים וחסידים במהירות: תן לאנשים סוכר. כלומר, אמירות מעודדות ופשוטות, שלא דורשות חשיבה מעמיקה. כך מושכים קהל רב שלא רוצה להתאמץ. אולם, בראייה ארוכת טווח, הדבר דומה למכור לאנשים התמכרות, שדורשת מהם עוד ועוד סוכר מנטלי, בלי לפתור את בעיית השורש. מצד שני, אפשר ... פי שזה פחות פופולרי בהתחלה. זו דרך יסודית יותר לפתרון אמיתי ומלא. בסופו של דבר, אמנם יש אפשרות להגיע להכרה שהכל מושלם גם בלי שום מאמץ שכלי, אבל אם כבר האדם סובל ושואל שאלות, כדאי לנצל זאת כדי לגלות מה באמת מתרחש במציאות, ולא להסתפק ברעיונות מהירים. גורו ומנטורים ...
רע / טוב - איך לגרום לרע להיעלם מעצמו ללא מלחמה? איך להפוך רע לטוב?
... תשובה: על ידי שהאדם מושך את עצמו לכיוון של הטוב, הרע נעלם מעצמו. הדבר דומה לאדם שמנסה לנצח פיל ורוד דמיוני שמציק לו. לא משנה כמה קשה הוא יתאמץ, הפיל הורוד ימשיך להציק לו. הדרך היחידה להעלים את הפיל הורוד, היא על ידי זה שלא ...
שיפור ביצועים. כיצד לשפר את הביצועים והתפוקה בכל תחום?
... תפוקות שיפור ביצועים. התפוקה של האדם היא תוצאה ישירה של מספר גורמים שונים. כגון רמת היעילות של העבודה, כמות המאמץ הנדרשת, הפוטנציאל התיאורטי של העובד וכיוב. ככל שהעובד מיומן יותר, יעיל יותר, ומסוגל לבצע את העבודה בפחות מאמץ, כך התפוקה גדלה. הרצון לשפר את התפוקה נכון לגבי כל התחומים בחייו של האדם. ... ההנאה והרגשת הטוב שייך לעשות שיפור תפוקה. שיפור תפוקה של הנאה, היינו ליהנות יותר ולהרגיש טוב יותר בפחות מאמץ. הדרך לשפר את הביצועים והתפוקה בכל תחום אפשרי על ידי הגדלת ראש. ניהול נכון = ... ראש ומשפר את הביצועים. יצירתיות יוצרת שיפור תפוקה ויעילות. יזמות, חשיבה המצאתית ויצירתית יוצרת המצאות וחוסכת מאמץ. חשיבה יצירתית ויוזמת, נובעת בין השאר מחיפוש מתמיד אחר הטוב ביותר, אחר ... פחות מהטוב ביותר, היא תכונה חשובה ביותר למי שרוצה להגיע לשלמות אמיתית. שלמות אמיתית = מקסימום תועלת במינימום מאמץ. מקסימום הנאה כאשר המאמץ היחיד הוא הקיום העצמי = שלמות. כדי לשפר ביצועים בתחום ההנאה על האדם לנסות ... האמיתית ביותר שהיא זו שגורמת לו ליהנות, באותו הרגע האדם מסוגל להגיע להנאה שלמה, דהיינו, מקסימום הנאה ללא מאמץ בכלל. לסיכום: כדי לשפר ביצועים יש להגדיל ראש. לראות את התמונה המלאה. כדי ... המלאה. ככל שהאדם מבין טוב יותר את עצמו המציאות המערכת הספציפית, כך הוא מאפשר לעצמו להשיג יותר תועלת בפחות מאמץ.
הצלחה אוטומטית - איך להצליח בקלות? איך ליצור הצלחה אוטומטית?
... להצליח בקלות? איך ליצור הצלחה אוטומטית? הצלחה אוטומטית = הצלחה שאינה כרוכה במאמץ. הצלחה אוטומטית = הצלחה שמגיעה מעצמה אל האדם. מי שיחקור את העניין יגלה שהוא תלוי בדבר אחד ... רק שהיא לא מגיעה אל האדם מעצמה, אלא שגם לא בטוח שהאדם יצליח להגיע אליה גם עם מאמץ. כאשר ההצלחה מוגדרת על ידי ציור ומצב ספציפי של המציאות, במקרה כזה ההצלחה אינה יכולה להיות ... מסוים שבו נמצא האדם, הרי שההצלחה הזו אינה אוטומטית, והרי שלשם הצלחה כזו דרוש מאמץ רב וגם לא בהכרח בטוח שהיא אפשרית. יחד עם זאת, כאשר האדם מסתכל על המהות הפנימית, דהיינו, האדם ... המציאות. כאשר ההצלחה הופכת לפנימית לחלוטין, באותו הרגע היא גם כרוכה ב 0 אחוזי מאמץ והיא אוטומטית לחלוטין. ...
חיפוש עצמי - איך לחפש את עצמך? איך למצוא את עצמך? מה לחפש ואיך למצוא?
... יכולת אחת שלך שלא תהיה מודע לה. למצוא את עצמך = להכיר את המגבלות שלך. שלא תהיה מגבלה אחת שלך שלא תהיה מודע לה. כאשר האדם אינו מודע למגבלות של עצמו, הוא מתאמץ מתעקש וסובל בחינם. למצוא את עצמך = להבין מה בדיוק אחראי לתחושה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם אני חכם? האם אני טיפש? אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מאמץ מחשבתי, האם אני גאון? מבחני חוכמה, האם אני טיפשה? האם אני חכמה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: התאמצות, איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: התאמצות, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ פילוסופי, מאמן אישי לילדים נוער והורים, קואצ'ינג לילדים בתחום התאמצות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 17:49:53 - wesi1