אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה השכל נעלם ✔מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל ✔ מה היתרונות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:29מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות?

אליעד כהן מסביר כי מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות הן טכניקות שונות שמטרתן להביא להבנה עמוקה יותר של העצמי ושל המציאות. מדיטציה שמבוססת על התבוננות פנימית עוזרת לאדם להבין טוב יותר מי הוא ומה הוא חווה. לעומת זאת, מדיטציית מנטרות מבוססת על חזרה על מילים או צלילים, במטרה לצאת מגבולות השכל ולחוות מצבים של "אין" או של שקט פנימי מוחלט.

מדוע מנטרה יכולה להיות מועילה למרות שהיא נראית מזויפת?

למרות שיש כאלה הטוענים ששינון מנטרה הוא מעין "זיוף" או בריחה מעצמך, אליעד מדגיש כי הערך בשינון מנטרה הוא בכך שהיא נותנת פרספקטיבה שונה על השכל. כאשר חוזרים על מנטרה באופן מתמשך, היא "דופקת" את השכל הרגיל ומאפשרת לאדם לחוות מצב אחר, מצב שבו המחשבה אינה נתפסת כמוחלטת או כיחידה נכונה. כתוצאה מכך, כשחוזרים לחשוב בצורה רגילה, ניתן להסתכל על הדברים מנקודת מבט חדשה ולהטיל ספק במוחלטות של השכל.

לדוגמה, אם אדם שינן מנטרה והגיע למצב שבו המחשבות התפוגגו, הוא חווה תחושה של "אין" או חוסר הבדל. החוויה הזו עשויה לסייע לו להטיל ספק גם בתהליכים השכליים היומיומיים, מכיוון שהוא מכיר מניסיונו מצב שבו החשיבה הרגילה אינה פועלת. כך, המנטרה נותנת לאדם נקודת יחוס חדשה שמאתגרת את תפיסתו הקבועה על השכל ועל המציאות.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין שינון מנטרות?

אליעד מפרט את ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרות. ויפאסנה מתמקדת בשתיקה מוחלטת ובהתבוננות בתחושות הפיזיות והנפשיות, בלי לתת לשכל מקום מרכזי בתהליך. לעומת זאת, בשינון מנטרות האדם חוזר שוב ושוב על מילה או צליל במטרה להרחיק את עצמו מהשכל המוגבל. עם זאת, הוא מסביר כי גם בשינון מנטרות וגם בויפאסנה המטרה הסופית דומה: להגיע למקום של "אין שכל" או של הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה רגילה.

אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של "אי - ידיעה", מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו.

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה או המנטרה?

אליעד כהן מציין כי אף על פי ששימוש בשכל יכול לעזור בשלבים הראשונים, השכל עצמו מהווה מכשול בשלב מסוים בדרך להבנה עמוקה. ההבנה העמוקה ביותר מתרחשת דווקא כשהשכל "נכבה" לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין.

הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק "חצי - אמיתית" או חלקית.

איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה?

כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם צריך להגיע למצב קיצוני שבו הוא מאבד לחלוטין את תחושת הקיום העצמי. אליעד מתאר זאת כמצב שבו "אתה משוגע יותר מכל המשוגעים בעולם", מצב שבו אפילו ההכרה של האדם בקיומו העצמי נמחקת לחלוטין. הוא אומר כי רוב האנשים לא באמת מגיעים למצב זה, ולכן אינם משיגים הבנה עמוקה באופן מוחלט.

לדוגמה, אם מישהו משנן את המנטרה עד כדי כך שכל מחשבה אחרת נמחקת, האדם יגיע למצב שבו תחושת ה"אני" שלו תיעלם לגמרי. באופן דומה, מי שעושה ויפאסנה אמיתית ומוחלטת יגיע למצב שבו גם ההכרה הפיזית תיעלם, ויחד איתה תיעלם ההזדהות עם הגוף ועם התחושות.

מדוע בכל זאת מומלץ לבחור בהבנה על פני שינון מנטרה בלבד?

למרות היתרונות של מנטרה, אליעד ממליץ לאנשים ללכת בדרך של הבנה, כיוון שזה קל יותר ויציב יותר. הוא מסביר כי בשינון מנטרה האדם תלוי בפעולת השינון וכאשר הוא מפסיק אותה, המחשבות חוזרות מיד. לעומת זאת, אם האדם מגיע להבנה עמוקה של המציאות ושל עצמו, ההבנה תישאר יציבה ותמשיך ללוות אותו גם כשהוא פועל בעולם באופן רגיל.

הוא נותן דוגמה לכך שכאשר אדם קם מהכיסא לאחר ששינן מנטרה, הוא מיד חוזר לשכלו הרגיל, לעומת מי שהבין באופן מוחלט את האמת, שיכול להמשיך בפעולות היומיומיות ועדיין להישאר במצב של הבנה פנימית עמוקה.

האם תהליך מדיטטיבי יכול להיות פתרון זמני בלבד?

אליעד כהן מזהיר מפני שימוש במדיטציה או בשינון מנטרה כפתרון זמני לבריחה ממצבים לא נעימים בחיים. הוא נותן דוגמה לאדם שמשתמש במדיטציה כדי להימנע מתגובות כעס. לדבריו, פתרונות כאלה הם זמניים בלבד ובסופו של דבר האדם ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל.

בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת.
מה היתרונות של מדיטציה, מנטרות וויפאסנה?

היתרונות של מדיטציה, מנטרות, וויפאסנה, וכל תהליך של חיפוש פנימי הם רחבים ומגוונים. במהלך שיחה עם אליעד, הובהר כי כל טכניקת מדיטציה יכולה להוביל את האדם להבנה עמוקה יותר של עצמו.

מה קורה כשמתבוננים בעצמנו?

ש: מה מדיטציה נותנת?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: יש הרבה סוגים של מדיטציות, ובדרך כלל, מדיטציה שמבוססת על התבוננות עצמית עוזרת לנו להבין טוב יותר את עצמנו ואת מה שאנחנו חווים.

מה הייחודיות של מנטרה?

מדיטציה באמצעות מנטרה מבוססת על חזרה על צלילים או מילים מסוימות. אליעד מסביר כי חזרתיות על מנטרה יכולה להוציא אותנו מהשכל הרגיל ולסייע לנו לחוות חוויות של "אין" או חוויות שמחוץ לתודעה המיינסטרימית.

מה היתרונות של חזרה על מנטרה?

כאשר חוזרים על מנטרה, אנחנו בעצם דופקים את המוח ומבינים שזה לא תמיד חייב להרגיש כמו שכל מדויק. תהליך זה מאפשר לראות את השכל מפרספקטיבה חדשה, ומספק נקודת יחוס שיכולה להפרות את החשיבה שלנו.

האם המנטרה מזויפת?

במהלך השיחה, עלתה השאלה האם המנטרה היא "זיוף" או שמא היא מאפשרת להגיע לאמת פנימית. אליעד הסביר כי גם כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, עשויות להרגיש מזויפות.

מה המהות של חוויות מדיטטיביות?

ההבנה המרכזית שעלה מתוך השיחה היא שכשמתבוננים, משננים מנטרה או עושים תהליך של מדיטציה, בסופו של דבר כל טכניקת מדיטציה מובילה להבנה אחת: שהשכל שלנו מוגבל והאמת האמיתית היא מעבר לו. זה יכול להרגיש כמו חוויות של "האין" או התפוגגות, אך אלו מובילות בסופו של דבר להבנה עמוקה יותר של קיומנו ושל המציאות.

מה זה ויפאסנה?

אליעד הסביר שויפאסנה הוא תהליך של שתיקה והתבוננות פנימית, שמטרתו להיות יותר מודע לתחושות הגוף והנפש. אם במהלך ויפאסנה לא חושבים על הגוף, אלא רק שותקים ומרגישים את התחושות השונות, אפשר להגיע להבנה פנימית שיכולה להוביל לשחרור מהשכל המגביל.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרה?

ש: האם ויפאסנה לא קשור למנטרה?

אליעד: ויפאסנה הוא תהליך שתיקה שמפנים בו את תשומת הלב למתרחש בגוף, ואילו מנטרה היא חזרה על צלילים שמובילה אותנו להתרחק מהשכל. שני תהליכים אלו שונים אך בסופו של דבר יכולים להוביל אותנו להבנה של אותו עקרון - השחרור מהשכל וכניסה לחוויות פנימיות עמוקות.

האם אפשר לשלב מנטרה עם ויפאסנה?

ההבדל בין השניים הוא בתהליך: ויפאסנה מתמקדת בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של "אין" דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ו"אי ידיעה".

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה?

אליעד טוען כי השכל, אפילו כשנראה שהוא נעלם במהלך המדיטציה, לא תמיד מסייע לנו להגיע להבנה אמיתית. למעשה, ההבנה האמיתית טמונה בהכחדת השכל. השכל יכול להוות מכשול בדרך לחוויות עמוקות יותר של קיום והבנה פנימית.

איך להבין את מהות השכל?

ש: מה היתרון של שכל גדול בתהליך זה?

אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע לאותו המקום.

האם ניתן לברוח לשם?

בסופו של דבר, אם נמשיך לברוח למקום שבו אנחנו שותקים או משננים מנטרה, נוכל להימנע מהשכל, אבל בסופו של דבר זה עשוי למאס ולהתפוגג. כדי להגיע להבנה של "האין", עלינו להפסיק לברוח ולחוות את המקום הזה באופן טוטאלי.
אני אענה לך כן מה השאלה דבר.

ש: מדיטציה מה קורה עם העניין של זה, מה זה נותן?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: תראה יש הרבה סוגים של מדיטציות.

ש: עזוב כאילו את הזה אני מדבר לא זה שאתה כאילו אומר את זה עם מחרוזת.

אליעד: אז אתה צריך להסביר.

ש: את זה שאתה מתבונן בעצמך לא שאתה.

אליעד: בא נעשה הפוך, מה נותן לך מדיטציה שבה אתה חוזר על "מנטרה", בסדר בא נעשה הפוך, כשאתה מתבונן בעצמך זה ברור מה זה נותן לך.

ש: לא מנטרה אתה שם המשכים על עצמך זה כמו שאתה כאילו.

אליעד: לא אז מנטרה נותן לך טוב.

ש: זה כאילו מרגיע אותך זה איזשהו דגר שאתה חוזר עליו.

אליעד: בא נראה בא נמשיך עם השאלה שלך, מה השאלה שלך.

ש: לא אבל את זה אני לא רוצה לשאול כאילו את השאלה שאמרת זה לא מעניין, אני רוצה לשאול את זה שאתה מתבונן בעצמך במה שיש.

אליעד: אז מה השאלה?

ש: כאילו מה זה נותן לך?

אליעד: שאתה מבין טוב יותר מי אתה מבין טוב יותר וככה עד כשתבין שזה אחד אבל זה לא שאלה מעניינת, אנחנו נשאל מה שמעניין זה מה שלא רצית לשאול, עכשיו תסביר לי מה טוב בזה שבן אדם חוזר על מנטרה.

ש: הוא יוצא מהשכל שלו.

אליעד: כי הוא חווה פחות את השכל.

ש: כן אבל אז הוא נתקע אין לו שכל אמיתי.

אליעד: זה נכון אבל זה מביא אותך קצת לחוויה של "האין".

ש: בסדר אבל אם אתה מסתכל על זה.

אליעד: רגע ולמה זה טוב בא נסביר גם למה זה טוב, עכשיו זה טוב ואני אסביר למה זה טוב אבל יש משהו יותר טוב שהוא להבין אבל בעיקרון מה טוב בזה שאם אתה נגיד חוזר על איזה מילה אתה בעצם דופק לעצמך איכשהו קצת את המוח ואז מה שקורה שאחר כך כשאתה משתמש בשכל אתה לא נעול על כך שהשכל צודק כי אתה כאילו אומר "רגע אבל יש גם אפשרות לחשוב עליו בצורה שדומה לחוויה שהייתה לי כששיננתי איזה מנטרה", כאילו אסוציאטיבית אתה אומר "רגע אבל פעם חוויתי חוויה של אין הבדל, כשחזרתי על המנטרה אוקי, רגע אבל לא ידעתי אז מי אמר שזה שונה" כאילו זה נותן לך עוד פרספקטיבה על השכל, זה כאילו עושה לך זה נותן לך נקודת יחוס.

ש: אבל באיזשהו מקום אתה מקבל משהו מזויף זה לא משהו בדיוק אמיתי אבל אם אתה מסתכל על האמת כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה.

אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את המוח תבין מה אתה אומר אתה אומר "אם אני משנן מנטרה אני סתם דופק לעצמי את המוח, אני משקר את עצמי בורח מעצמי".

ש: לא אתה כאילו עושה, בורח לאיזשהו מקום נעים.

אליעד: אבל גם כשאתה שואל שאלות מה אתה עושה בעצם אתה משקר את עצמך כי כל השאלות זה שקר, כל השאלות והתשובות שלך זה שקרים עוד שקרים זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע.

ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה.

אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה.

ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות את זה.

אליעד: תקשיבי את שאלת קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית "האם אפשר לצאת החוצה מהלופ", לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה "אוו" קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות "אוו" עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, אני אומר תנסה להבין ואז אתה תוכל להמשיך לחיות פה ואתה עדיין בהבנה שזה אחד.

ש: סתם לחזק את מה שהוא אמר יש שמונים וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף.

אליעד: נניח.

ש: לא המהות היא שזה אמת.

אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה אומר?

ש: אני רוצה להגיד לגבי זה כאילו יש ערך נוסף לדעתי כן, יש ערך נוסף לדעתי בקונספט שלך כי בקונספט שלך נכון אתה יכול לעשות משהו עם זה ולהגיע לזה אבל יש פה עניין של שכל.

אליעד: אין ערך נוסף בקונספט שלי זה היה ברור שנגיד את זה, רגע איך ערך נוסף בקונספט שלי כי הקונספט שלי לא סותר שום קונספט.

ש: אני לא אמרתי שזה סותר.

אליעד: לא מה זה הקונספט שלי מבחינתי תמשיך בשלך רק אני אומר לך תלך יותר מהר קדימה.

ש: אני לא מדבר על הקונספט שלך אני מדבר על ההבנה כשאתה מבין אתה מפתח את השכל שלך ויש לך עוד ערך נוסף.

אליעד: ואז אתה סובל יותר.

ש: זה גם אופציה אבל אם אתה מגיע לסוף.

אליעד: יש גם ערך נוסף שאתה אפילו ממית את השכל.

ש: נכון אבל עדיין אני חושב שהשכל שלך זה גם אמרת את זה.

אליעד: ועדיין אני חושב שגם האין שכל שלך כן מה איתו?

ש: לא אני מדבר על השכל עצמו אתה גם מפתח את השכל זה לא רק.

אליעד: נכון אבל זה גם טוב לכבות את השכל.

ש: לא אבל אני רגע, נגיד לא את התוצאה אני מדבר השאלה זה עם איזה שכל, אתה יכול להגיע עם שכל קטן אתה יכול להגיע עם שכל גדול, אני מדבר כאילו בנפרדות על השימוש בשכל.

אליעד: אבל מה נותן לך שכל גדול עד שלא הגעת לסוף אם יש לך יותר שכל או יש לך פחות שכל זה טוב באותה מידה.

ש: נכון בהנחה שמגיעים לאותה נקודה עם שכל, בן אדם עם שכל גדול.

אליעד: אם הגעת לאותה נקודה תאמין לי שמצבך אותו דבר.

ש: ומה לגבי השכל עצמו הגודל של השכל?

אליעד: השאלה לי איפה קל להגיע יותר לאותה נקודה.

ש: אבל זה כבר אינדיבידואלי אני חושב כי יש אחד שכאילו, אני חושב לא אמרתי שאני יודע.

אליעד: ברמה הלוגית אתה צריך לנסות לדפוק לעצמך את המוח לגמרי בקטע של המנטרות כדי להגיע למה שאנחנו מדברים, אתה כאילו צריך לאשפז את עצמך בכפייה אבל לצאת מהשכל שלך לגמרי זאת אומרת שאתה כאילו לא תדע שאתה קיים, עכשיו אין משוגע שלא יודע שהוא קיים אתה צריך להיות יותר משוגע מכל המשוגעים בעולם, אתה צריך כל כך לדפוק את המוח שאפילו לא תדע שאתה קיים.

ש: תגיד לי שניה וויפאסנה לעומת זאת זה לא מנטרה זה שאתה כאילו אתה מסתכל על הגוף שלך אתה יורד לנקודה.

אליעד: אתה יודע מה זה ויפאסנה, ויפאסנה זה שאתה שותק יש ויפאסנה שאתה חושב על הגוף ויש ויפאסנה שאתה לא חושב על הגוף במקרה איפה שאתה ישבת אמרו לך "אל תשתוק סתם, תשתוק ותחשוב על הגוף", לא אבל זה לא קשור לויפאסנה לא ויפאסנה זה לשתוק השאלה מה אתה עושה שם, אתה איפה שישבת אמרו לך תעשה ככה יש מישהו אחר שעושה ויפאסנה ועושה אחרת.

ש: בסדר.

אליעד: לא אז אל תשאל על הויפאסנה, לא תשאל על מה שעשית שם.

ש: מה שעשיתי שם פשוט מאוד זה התבוננות, אני מתבונן מלמעלה עד למטה.

אליעד: ומה זה נתן שהרגשת את כל הכאבים.

ש: הרגשתי כאבים הרגשתי טוב צמרמורת.

אליעד: נו אז מה זה נתן לך?

ש: נתן לי שבוא נגיד שיש לי מרווח שכל פעם שאני כועס, באמת אם לדוגמה יש מישהו שבא והרגיז אותי אז יש לי כאילו איזושהי איך אני יכול להגיד לך דחיית סיפוקים, אני קודם כל לא גיבוי תגובה ואם אני כן.

אליעד: מה שבאת להגיד שיש לך לאן לברוח, נכון אבל אם אתה תברח לשם מספיק פעמים ימאס לך לברוח לשם, אני אומר אם אתה מספיק פעמים תברח לשם גם זה ימאס עליך אתה תגיד "עכשיו איפה המקום שבורחים לגמרי".

ש: ולא יכול להימאס לך המקום ההוא כי המקום ההוא אתה לא קיים.

אליעד: הבנו?
האמת האחת תחושה של הקיום הבדל להתרחק להוציא מוח תחושה מוגבל אמת אובייקטיבית פנימיות לשאול אין שכל הסוף העדר שכל השכל השתחררות ויפאסאנה ויפאסנה חופש טיפש להשתגע להשתגע מרצון להשתחרר להשתחרר מהשכל ללכת ללכת עד הסוף מדיטציה מדיטציות מנטרה מנטרות סדנת שתיקה עד הסוף רצון שיגעון שינון שינון מנטרות שכל שתיקה
דרך - באיזו דרך ללכת, כדי להגיע אל האושר והשלמות?
... - באיזו דרך ללכת, כדי להגיע אל האושר והשלמות? כדי להגיע אל המטרה, צריך ללכת בדרך. וגם אל האושר ואל השלמות יש דרך. והשאלה היא, מהי הדרך הטובה ביותר, כדי להגיע אל האושר ואל השלמות? והתשובה היא, כי לא משנה באיזו דרך הולכים. כן ... על האדם להתרגל לעשות את מעשיו בצורה כמה שיותר מושלמת. פירושו: שאם האדם החליט שהוא עושה משהו והולך בדרך כלשהי, עליו להשתדל ללכת בה בצורה מלאה ובשלמות. ואם האדם מחליט לעצור ולחשוב האם כדאי לו ללכת בדרך כלשהי, הרי שעליו לנסות לחשוב ולבדוק את הדרך בצורה כמה שיותר אמיתית ובשלמות. וזה לא ממש משנה באיזו דרך הולכים, העיקר שהולכים בה בשלמות. ומאחר שכל ...
שקר / אמת - מתי ללכת אחרי השקר *ולא* אחרי האמת? מתי השקר יותר אמיתי?
... אמת - מתי ללכת אחרי השקר ולא אחרי האמת? מתי השקר יותר אמיתי? אמת. שקר. מתי על האדם ללכת דווקא אחרי השקר ולא אחרי האמת? לפעמים על האדם ללכת דווקא אחרי השקר ולא אחרי האמת. מתי? כאשר השקר הוא יותר אמיתי מאשר האמת. ... האדם מגיע למצב שבו הוא מצד אחד מבין וחושב בשכל שלו על משהו אחד שהוא אמיתי, אך מהצד השני הרגש של האדם מרגיש את ההפך ורוצה ללכת דווקא לכיוון ההפוך. וכמובן שיכול להיות גם ההפך, שהאדם ירגיש שהאמת היא משהו ... הוא צריך לבחור בין שתי אפשרויות שונות, דהיינו, כאשר הוא לא מוצא נקודת הסכמה בין הדעות וחייב לבחור באחת מהן, במקרה כזה על האדם ללכת אחרי מה שיותר אמיתי עבורו, גם אם קיימת המחשבה שאולי זה שקר ושהאמת היא אחרת. כי מי שרוצה להגיע אל האמת, עליו ללכת אחרי האמת. וגם אם נדמה לאדם שהוא רואה את האמת מולו, אבל בתוכו הוא יותר רוצה ללכת לכיוון ההפוך מהאמת, הרי שעליו ללכת אחרי נקודת האמת שלו, דהיינו, ללכת לכיוון ההפוך ממה שנדמה לו שזאת האמת. כי הרצון של האדם ללכת אחרי השקר לפעמים הוא יותר אמיתי מאשר הרצון שלו ללכת אחרי אמת כלשהי. וממילא מאחר שכדי להגיע אל האמת צריך ללכת אחריה, ממילא על האדם ללכת אחרי נקודת האמת שלו דהיינו, אחרי מה שהוא חושב שאולי זה שקר, משום שמצד נקודת ... מאשר מה שנדמה לו לאמת. ונחדד: כאשר האדם חושב על אמת יחסית כלשהי שהיא האמת המוחלטת, אדם כזה לעולם לא יקבל את הרעיון שעל האדם ללכת נגד האמת שמולו אל האמת שבתוכו. משום שבעיניו האמת נמצאת מחוץ לאדם והוא לא מבין שהאמת נמצאת בכל דבר, והאמת נמצאת רק במקום אחד, ולכן על האדם ללכת אל האמת היחסית שבעיניו היא נדמית לאמת מוחלטת. לעומת זאת, כאשר האדם יודע את האמת האמיתית של המציאות ורואה את ההתגלמות שלה בכל דבר בעולם, הרי שמנקודת מבט כזו אדרבה כדי להגיע אל האמת האחת, צריך ללכת אחרי האמת היחסית דהיינו, אחרי נקודת האמת הפנימית שבתוך האדם. וכאשר נדמה ... כמובן במה שהוא מרגיש יותר אמיתי, גם אם הוא נראה שהוא נגד אמת אחרת. ולמה בוחרים דווקא בו, כי כדי להגיע אל האמת המלאה, צריך ללכת אחרי האמת הגדולה יותר. ואם האדם הולך אחרי אמת יחסית כלשהי למרות שבתוכו הוא ... האחת, הוא לעולם לא יוכל להתחבר איתה. משום שהאמת מקבל אליה רק את מי שבא אליה באמת. ואם רוצה האדם להגיע אל האמת האמיתית, עליו ללכת אחרי האמת הגדולה שבתוכו, גם אם הוא חושב שהיא ההפך של האמת האמיתית. ועל האדם ... לכיוון הנגדי שלה, אם הוא יעשה את זה עם אמת, הרי שלבסוף הוא יגיע אל האמת האחת שנמצאת בסופו של כל דבר. לסיכום: לפעמים על האדם ללכת אחרי השקר ונגד האמת במידה ומצד נקודת האמת שלו השקר הוא יותר אמיתי עבורו ...
מנהיגות / מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג / גורו / מדריך רוחני כדאי ללכת?
... מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג גורו מדריך רוחני כדאי ללכת? כפי שכבר ביארתי, כל אדם בעולם הוא עצמו סוג של מנהיג. כי כל אדם מנהיג אחריו מישהו כלשהו. וגם אם האדם לא מנהיג ... שהוא חיצוני לו. ואכ הדבר הזה מנהיג אותו. והשאלה הנשאלת היא, אחרי איזה מנהיג מומלץ ללכת? ואיך יכול האדם לדעת האם הוא הולך אחרי מנהיג שהוא ראוי להנהיג, או שהוא הולך אחרי מנהיג שאפילו את עצמו לא יודע ... שהולך באפילה. והעיוור הראשון שמוביל את האנשים העיוורים שאחריו, הוא יש לו את החוצפה טיפשות תמימות, לחשוב שהוא יודע את הדרך. למרות שהוא בכלל עיוור, ולא רק שהוא לא יודע את הדרך, הרי שהוא אפילו לא יודע ... שהם ראויים להנהיג. ובני אדם טועים והולכים אחריהם כעיוורים שהולכים אחרי אדם עיוור משוגע, שהוא חושב שהוא רואה. ובמקום שהוא יבין שהוא לא יודע את דרכו, הוא מוביל אחריו אחרים. ולפעמים השקר ככ גדול, ולפעמים המשוגע הוא ככ גדול, עד שהוא אומר את השטויות שלו בצורה שנראית מאוד חכמה, והוא גורם לאנשים להאמין בו, למרות שהוא משקר. ... אמיתי, והוא גורם לאנשים אחרים לטעות בו. ומי שרוצה לדעת את האמת, אחרי איזה מנהיג ללכת ואיך אפשר לדעת איזה מנהיג ראוי להנהיג וללכת אחריו, הרי שהאמת היא, שהאדם לא יכול לדעת, כל זמן שהוא עצמו לא ... המלאה, הרי שהוא יכול רק לשער השערות ולהניח הנחות כלשהן, לגבי הדרך הנכונה שעליו ללכת בה. אך הוא לא יכול לדעת בוודאות האם הוא הולך אחרי מנהיג ראוי או לא. ויש כאלו שקשה להם לחיות עם המחשבה שהם ... יכול עדיין להבדיל בין מנהיג אמיתי וראוי לבין מנהיג שקרי. וכיצד ידע האדם באיזו דרך ללכת ואחרי מי ללכת? ומה יעשה האדם עד שהוא יגיע לנקודה שבה הוא יראה את התמונה המלאה. ומה יעשה האדם עד אז? והדרך הטובה ביותר לצאת ... יש לו את סולם הערכים שלו, גם אם הוא שגוי. וכדי להגיע אל האמת המלאה, על האדם פשוט ללכת אחרי האמת שהוא לפי הבנתו מבין שהוא צריך ללכת אחריה. ועל ידי זה שהאדם הולך אחרי האמת, על ידי זה בסופו של דבר הוא מגיע אל האמת האחת, שהיא התמונה המלאה וכולי. ... שלו. כי יש כאלו שהם אומרים דברים שנראים כמאוד חכמים, למרות שהדברים שלהם הם מאוד טיפשיים. ומשום שאין שם מישהו שיראה להם שהם טועים, משום כך לפעמים יש דברים שהם שקרים מאוד גדולים, שהם נראים כאמת ...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
... אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ נפוץ מאוד בקרב ... ולהישאר בטעות. לפי אליעד, הסיבה שאנשים פונים ללימוד תורה או התפתחות רוחנית מלכתחילה היא כדי להשתחרר מסבל ולהתקדם בחייהם. אך המשפט הזה גורם להם להמשיך להיצמד למקומות שבהם נוח להם, ולא בהכרח למקומות שבהם מלמדים את האמת. אליעד כהן מסביר כי אנשים ... לו להקשיב לקול הפנימי ללא ביקורת. הקול הזה לא מוביל לפתרונות אלא יוצר בעיות נוספות, ולכן עליו לא ללכת אחרי הלב, אלא ללכת למקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת. לפי אליעד כהן, המקום היחידי שבו אדם צריך ללמוד תורה הוא רק במקום שבו מלמדים אותו את האמת. הוא מבהיר היטב שלא ... כשהוא בעצמו מציג את הדרך שלו, הוא תמיד מדגיש שלא צריך להאמין לו אלא לבדוק בעצמך. מה המשמעות של ללכת אחרי האמת בפועל? אליעד מסביר שללכת אחרי האמת אין משמעות של פעולה פיזית או מעשית כלשהי. משמעות הדבר היא אך ורק להגיע להבנה עמוקה של המציאות. האדם צריך להתאמץ בהבנה, לבדוק, לחקור ולבחון את המציאות ואת תפיסתו כל הזמן עד הסוף ובמסירות נפש. רק כך אפשר באמת להגיע להבנה שלמה. הוא מביא דוגמה של אדם שטען בפניו שהוא בדק את דבריו וגילה שהוא טועה. אליעד השיב לו שגם אם יחשוב ... האדם דומה לחלון והוא רק מקבל אור, כלומר, הוא רק מקבל את ההבנות מאחרים. אך כשהוא הולך אחרי האמת עד הסוף ובמסירות נפש מלאה, הוא הופך לאבן - הוא בעצמו נעשה מקור האור והאמת, והוא עצמו מתחיל להאיר לאחרים. במצב זה האדם כבר לא תלוי במורים או במנהיגים, כי הוא עצמו מבטא את האמת. האם נכון ללכת אחרי האמת שלי? אליעד מדגיש חד - משמעית כי הרעיון של האמת שלי או הקול הפנימי שלי הוא רעיון של אנשים נוכלים. לטענתו, האמת היא רק אחת ואינה משתנה מאדם לאדם. האמירה כל אחד והאמת שלו היא דרך בטוחה להישאר בשקר ובסבל. הוא מזהיר מכך וטוען שאנשים נוטים ללכת אחרי הלב כי זה יותר קל ונוח, אך האמת דורשת מאמץ אמיתי וחקירה מתמדת, ואין לה שום קשר לתחושה האישית או להעדפות אישיות. אליעד מחדד ואומר שמהות החיפוש הרוחני היא לעולם לא ללכת אחרי הלב אלא רק אחרי האמת עצמה, בלי להתפשר על שום דבר. האדם חייב להפסיק להצדיק את הטעויות שלו בטענה שהוא הולך אחרי מה שליבו חפץ, ולהתחיל לחפש ...
לא לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות
לא לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות
... לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות מדוע אנשים הולכים לעבודה ומה הקשר בין עבודה לפשעים? אליעד כהן מסביר את הרעיון ...
הדרך של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות
הדרך של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות
... של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות איך ... ברורה לו מראש. במקום זאת, הוא ניסה כמעט את כל הדרכים האפשריות: מדיטציה, בודהיזם, וגישות שונות. הוא לא ידע ...
NLP, תכנות התת מודע, תכנות המוח, תת הכרה, להשפיע על אנשים, טכניקות לשכנוע, הטמעת מסרים, השפעה על התת מודע, ללכת לטיפול פסיכולוגי, שיטות מכירה, ניהול משא ומתן, איך לשכנע אנשים?
NLP, תכנות התת מודע, תכנות המוח, תת הכרה, להשפיע על אנשים, טכניקות לשכנוע, הטמעת מסרים, השפעה על התת מודע, ללכת לטיפול פסיכולוגי, שיטות מכירה, ניהול משא ומתן, איך לשכנע אנשים?
... תכנות התת מודע, תכנות המוח, תת הכרה, להשפיע על אנשים, טכניקות לשכנוע, הטמעת מסרים, השפעה על התת מודע, ללכת לטיפול פסיכולוגי, שיטות מכירה, ניהול משא ומתן, איך לשכנע אנשים? איך אפשר להשפיע על אנשים דרך תכנות התת מודע? אליעד כהן מסביר שניתן להשפיע על אנשים, לשכנע אותם, ... לו להבין שהאפשרות הזו קשורה גם אליו עצמו באופן אישי, ושהיא אפשרית עבורו לביצוע. לדוגמה, אם המטרה היא לגרום לו ללכת לים, עליו להבין שהים הוא מקום קיים ושהוא יכול להגיע אליו פיזית. שלב שלישי - עדיפות האופציה: יש לשכנע את האדם שהאופציה המוצעת עדיפה וטובה יותר מהאלטרנטיבות ... להכניס לאדם רעיון בלי שהוא יתנגד אליו? אליעד מתאר טכניקות מתוחכמות להטמעת רעיון בצורה עקיפה. אם רוצים לשכנע אדם ללכת לטיפול פסיכולוגי, לדוגמה, לא כדאי בהכרח להזכיר ישירות את הנושא. במקום זאת, אפשר לדבר ליד האדם על אנשים אחרים שהלכו לפסיכולוג, מבלי להדגיש קשר ישיר אליו. ניתן ...
רופא חולה, מורה ותלמיד, האם הרופא חולה? האם הרופא בריא? לאיזה רופא ללכת, הבריאות של הרופא, יחסי רופא וחולה, רופא שרלטן, להתרפא על ידי רופא חולה או בריא, תסמינים של מחלה, חולה רוחני
רופא חולה, מורה ותלמיד, האם הרופא חולה? האם הרופא בריא? לאיזה רופא ללכת, הבריאות של הרופא, יחסי רופא וחולה, רופא שרלטן, להתרפא על ידי רופא חולה או בריא, תסמינים של מחלה, חולה רוחני
... חולה, מורה ותלמיד, האם הרופא חולה? האם הרופא בריא? לאיזה רופא ללכת, הבריאות של הרופא, יחסי רופא וחולה, רופא שרלטן, להתרפא על ידי רופא חולה או בריא, תסמינים של מחלה, חולה רוחני מהי המשמעות של ... שהיא אפקטיבית עבור אחרים. מהי החשיבות של בחירה נכונה של אלטרנטיבות טיפוליות? במהלך ההרצאה, אליעד מציין את החשיבות של חשיבה על אלטרנטיבות טיפוליות. אם לחולה יש רק את האפשרות ללכת לרופא חולה או להישאר ללא טיפול, יש לו יותר סיכוי לבחור בטיפול גם אם הוא לא בטוח ביעילותו, מאשר אם היו לו אלטרנטיבות אחרות. ככל ...
התפתחות אישית, איך להתקדם אל האושר? באיזה דרך ללכת, איך להיות מאושר? הדרך הקצרה ביותר, הדרך המהירה ביותר, איך להתקדם בחיים? איך להתפתח רוחנית?
התפתחות אישית, איך להתקדם אל האושר? באיזה דרך ללכת, איך להיות מאושר? הדרך הקצרה ביותר, הדרך המהירה ביותר, איך להתקדם בחיים? איך להתפתח רוחנית?
... אישית, איך להתקדם אל האושר? באיזה דרך ללכת, איך להיות מאושר? הדרך הקצרה ביותר, הדרך המהירה ביותר, איך ... מה בן אדם יכול לעשות זה או זה אבל נראה לי שהוא ניסה להגיד לך את זה שתבחן בכלל מה מהות הדבר, לעשות או לא לעשות זה לא כזה משנה. אליעד: הוא שואל באיזו דרך, הוא מהות השאלה שלו אחרת באיזו דרך ללכת כדי להגיע יותר מהר לסוף, תשובה זה לא משנה רק תשים יותר גז. ...
איך תדע שאתה בדרך הנכונה? הדרך של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, מהי הדרך האמיתית? מהי הדרך הנכונה? באיזו דרך ללכת? שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, מורה רוחני, דרך רוחנית
איך תדע שאתה בדרך הנכונה? הדרך של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, מהי הדרך האמיתית? מהי הדרך הנכונה? באיזו דרך ללכת? שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, מורה רוחני, דרך רוחנית
... תדע שאתה בדרך הנכונה? הדרך של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, מהי הדרך האמיתית? מהי הדרך הנכונה? באיזו דרך ללכת? שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, מורה רוחני, דרך רוחנית איך תדע שאתה בדרך הנכונה? אנשים רבים נמצאים במסע של חיפוש ... מלמד את האדם להסתכל על העולם מכמה זוויות בו זמנית, להבין שכל דרך נכונה וגם ההפך שלה נכון. זו שיטת לימוד שמאפשרת לאדם להשתחרר מהצורך להיצמד רק לאמת אחת, ובכך האדם משתחרר מהשקר הבסיסי שכל השיטות האחרות לכודות בו. אליעד כהן מסביר שהיתרון ... מהי המשמעות של למידת כל הזוויות? אליעד כהן מדגיש שוב שהמשמעות של למידת כל הזוויות היא לא פשוט לצבור ידע, אלא בעיקר להשתחרר מההיצמדות לרעיונות. כאשר אדם רואה את כל הפרספקטיבות, הוא כבר לא יכול להגיד שרק דבר אחד נכון והשאר לא, ולכן הוא ... הדבר היחיד שיכול לשחרר את האדם מהטעויות שבהן הוא חי כל חייו. איך לדעת אם אני בדרך הנכונה? מהי הדרך של אליעד כהן? איך להשתחרר משיטות רוחניות מוגבלות? איך למצוא את האמת המוחלטת? מדוע כל השיטות הרוחניות מוגבלות? איך להגיע להבנה עמוקה של ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השכל נעלם, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: השכל נעלם, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, מאמן עסקי, גישור בנושא השכל נעלם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.0313 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 22:40:26 - wesi1