אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה השכל ✔בן 10 סודו של האומניטריקס 1, חיפוש הבורא, המלחמה על הטוב של הנפרדות, העקבות של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל - פרומו ✔ מהו סוד האומניטריקס...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אין שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל / מתחת לשכל?
... שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל מתחת לשכל? וכאן נבאר את עניין הקשר שיש בין השכל וחוסר השכל, לבין האושר וחוסר האושר. ונתחיל מהסוף, והסוף הוא שיש בעולם שלנו שני כוחות. והכוח הראשון הוא השכל והכוח השני הוא העדר השכל חוסר השכל אין שכל. ושני הכוחות האלו מתקיימים זה לצד זה במציאות שלנו. כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את הכל, את השכל ואת חוסר השכל. ובתוך השכל עצמו יש דרגות שונות ובתוך חוסר השכל עצמו, גם בו יש דרגות שונות. וכאשר אנחנו אומרים חוסר שכל, אין ... שכל בעוצמה נמוכה. ומה שנקרא אצל האדם שכל גדול, הוא בעצם שכל בעוצמה גבוהה. כי יש דרגות של שכל. ורוב בני האדם בעולם נמצאים סביב דרגת הממוצע של השכל. ובני האדם הנורמאליים והרגילים של המציאות, הם אלו שרמת השכל שלהם היא ממוצעת. ומי שדרגת ועוצמת השכל שלו גדולה יותר, הוא נחשב לגאון ולחכם גדול. ומי שעוצמת השכל שלו נמוכה, הוא נחשב לטיפש ולמשוגע. כי השיגעון והחוכמה, הם רק ... הרי שגם הנורמאליים היו נחשבים למשוגעים. כך שכל מה שנדמה לבני אדם לחוכמה או לשיגעון, זה הכל רק מחמת הכמות של המשוגעים חכמים שחושבים את אותו השכל שיגעון. וככל שכמות המשוגעים שחושבת את אותו הדבר גדלה, כך השיגעון הופך להיות נורמאלי יותר. ומי שהוא משוגע יותר, הוא הופך להיות חכם יותר. ואם הוא משוגע פחות, אז הוא נחשב לחכם פחות. כך, שכל מושג השכל החוכמה והטיפשות והשיגעון, הוא לחלוטין רק באופן יחסי בלבד, אך ... הרי שהוא לדוגמה לא היה אוכל ארוחת בוקר, והוא לא היה מרגיש אם האש הייתה שורפת אותו וכיוב. וכל הידיעות של האדם גם של המשוגע, כולן מבוססות על השכל של האדם שיודע שהוא עצמו ושהמציאות קיימים. כך שכל אחד בעולם גם ... וההבדל היחיד בין המשוגע הגדול ביותר לחכם הגדול ביותר, הוא רק כמות ועוצמת השימוש בשכל האנושי. אבל יש גם חוסר שכל העדר שכל אין שכל. וחוסר השכל הוא לא מה שנקרא אצל האדם חוסר שכל, אלא הוא חוסר שכל אמיתי ... שכל אנושי שהוא בעצם סוג אחר של שכל. וגם בו יש רמות עומק שונות. ולפני שהאדם יבין את רמות העומק שיש בשכל האחר, לשם כך על האדם להבין מהו בכלל השכל האחר. והעניין הוא, שלכל דבר בעולם יש סוף. וגם לשכל יש סוף. ויש ... ויש סוף לכמה חכם האדם יכול להיות בשכל אנושי. ויש גם סוף לכמה טיפש ולא חכם יכול להיות האדם בשכל האנושי. כך שלשכל האנושי, יש לו סוף. והסוף של השכל האנושי, הוא השכל האין סופי, שהוא מקיף את השכל האנושי מכל הצדדים שלו. זא שהשכל העל אנושי השכל שמעל השכל, הוא נמצא גם מתחת לשכל האנושי. והשכל האנושי הוא נמצא בתוך השכל העל אנושי. והשכל העל אנושי שנמצא מעל השכל, הוא נמצא גם מתחת לשכל. זא שכדי שהאדם יגיע לשכל העל אנושי שמעל השכל, לשם כך על האדם ללכת עד לקצה של
המפץ הגדול של השכל, לצאת מהשכל האנושי, לצאת מגבולות השכל, השכל שמעל השכל, השכל של אלוהים, אחדות ההפכים, קפיצה קוונטית, לשגע את השכל, השכל הנקנה, להגיע להארה רוחנית
המפץ הגדול של השכל, לצאת מהשכל האנושי, לצאת מגבולות השכל, השכל שמעל השכל, השכל של אלוהים, אחדות ההפכים, קפיצה קוונטית, לשגע את השכל, השכל הנקנה, להגיע להארה רוחנית
... הגדול של השכל, לצאת מהשכל האנושי, לצאת מגבולות השכל, השכל שמעל השכל, השכל של אלוהים, אחדות ההפכים, קפיצה קוונטית, לשגע את השכל, השכל הנקנה, להגיע להארה רוחנית איך ניתן לצאת מגבולות השכל האנושי? הדרך לצאת מגבולות השכל האנושי, לפי אליעד כהן, מבוססת על ההבנה העמוקה של המושג אחדות ההפכים. אליעד מסביר שכל התפיסות שלנו, כל ההבדלים וההפרדות שאנחנו עושים בין ... נקודת מבט מוגבלת שבה השכל תמיד מבחין בין דבר להיפוכו. לדוגמה, האדם רואה הבדל בין ימין לשמאל, בין טוב לרע, בין קיים ללא קיים. אליעד מציע שיציאה מוחלטת מגבולות השכל מחייבת שהאדם יצליח לתפוס במחשבתו שני הפכים בעת ובעונה אחת ובאותה מידה של ודאות, ללא העדפה ביניהם. מהו הרעיון של אחדות ההפכים, ואיך הוא ... מתאר כהמפץ הגדול של השכל. המטרה היא להגיע למצב שבו השכל שלנו רואה בו - זמנית דבר ואת היפוכו, ומאחר ששניהם מוחלטים באותה מידה, השכל בעצם יוצא מהגבולות שלו עצמו. למשל, אליעד מסביר שכדי להגיע למצב של אחדות אמיתית, האדם צריך למצוא את המהות המשותפת שמאחדת את כל הדברים. ... הוא מתקרב לשחרור מהשכל. כיצד מתרחשת קפיצה קוונטית בתודעה? אליעד מסביר שהקפיצה הקוונטית של התודעה מתרחשת כאשר האדם מגיע לשכנוע שכלי מוחלט בשני דברים הפוכים בעת ... הדבר יוצר מצב שבו השכל אינו מסוגל עוד להבדיל ביניהם. בשלב זה מתרחש סוג של פיצוץ פנימי, שבו השכל עובר טרנספורמציה, קופץ למדרגה חדשה לגמרי ויוצא מהלופ של החשיבה האנושית הרגילה. זאת מכיוון שאם אדם יצליח להשתכנע במאה אחוז בשני הפכים בו ... יבטלו זה את זה, וכך השכל ייצא מחוץ לגבולות ההיגיון הרגיל. למה אדם מתקשה לראות דבר והיפוכו בו זמנית? אליעד מסביר את הקושי בכך שהשכל האנושי בנוי על הבדלים והפרדות, והוא מתפקד על בסיס הנחות יסוד קבועות. למשל, אדם מתקשה לראות באותו רגע את עצמו כאוהב וגם כשונא מישהו, כי השכל שלו בנוי על הרעיון שדבר אחד שולל את ההפך שלו. כדי לפרוץ את המחסום הזה, על האדם להעמיק במחשבה ולמצוא הוכחות שכליות שלפיהן אין הבדל בין ... הספק בתהליך היציאה מהשכל? הספק מהווה כלי מרכזי בתהליך שאליעד מתאר. אדם לא יכול סתם להאמין לתיאוריות אלא חייב לחקור אותן לעומקן. לדוגמה, אם מישהו חושב שהוא אוהב ... זמנית באופן מוחלט, השכל שלו למעשה מתפרק לחלוטין. הוא כבר לא יכול להבדיל בין זמן, מקום, או כל דבר אחר. הוא מתאר זאת כסוג של מפץ גדול פנימי שבו התודעה חווה שחרור ... הרגילה ומההבחנות השכליות, ומגיעה למצב של אין שכל. במצב זה, לא קיימת כל צורה של נפרדות, ולכן זהו מצב מוחלט של אחדות - או הארה רוחנית. האם ניתן להגיע לכך ... מצליח לעשות את זה, השכל שלו משתחרר, נוצר המפץ הגדול הפנימי והוא מגיע להארה אמיתית. מהי אחדות ההפכים? איך לצאת מגבולות השכל? קפיצה קוונטית בתודעה מה זה שכל מעל השכל? איך להגיע להארה רוחנית? המפץ הגדול של השכל מהו השכל של אלוהים? ...
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
... שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן חא א (ברסלב) למה קשה לנו להבין מה אנחנו באמת רוצים? אליעד כהן מסביר בהרצאה מדוע בני האדם מתקשים להבין מה הם באמת רוצים בחיים. הוא מתאר את המצב שבו האדם חושב ... אחרי מטרות שלא מספקות אותי? מהו השכל ואיך להסתכל עליו? רבי נחמן מברסלב מדבר על עיקרון יסוד בתורתו: איך להסתכל על השכל שיש בכל דבר. הוא מציין כי איש ישראלי צריך להסתכל תמיד על השכל שבכל דבר, כדי להתקרב לשם יתברך. כלומר, כל דבר בעולם מכיל חוכמה ושכל פנימי, וההבנה של השכל הזה יכולה לקרב את האדם לאלוהים. רבי נחמן לא מדבר על קיום מצוות מסוימות, אלא על איך להסתכל בעולם בצורה של חיפוש תמידי אחרי השכל האמיתי שיש בו. הוא מסביר גם שתורת השם, כפי שהיא נתפסת אצל בני האדם, אינה תמיד תורת השם האמיתית. בני אדם מפרשים את רצון אלוהים לפי הבנתם האישית, ולכן גם המושגים כמו ישראלי ... כל אחד לפי דרכו. רבי נחמן מלמד שדרך השכל יש התחדשות מתמדת - כל רגע יש חידוש, אדם שמזוהה כיהודי הוא למעשה אדם שמתחדש כל הזמן, שמעלה את עצמו מדרגה לדרגה. מי שמגיע לארץ ישראל, שהיא במובנים רוחניים השכל הגבוה ביותר, חווה את ההתחדשות השכלית הזאת. מה הכוונה שהשכל נמצא בכל דבר? רבי נחמן מסביר כי כל דבר בעולם, בין אם מדובר בתופעות טבע או בהתנהגות אנושית, נושא את רצון אלוהים. הצדיק, שמבין זאת, לא רואה את המציאות באופן שטחי, אלא שואל ... גולמית, אלא מתוך רצון להבין את השכל של אלוהים שמסתתר מאחורי כל תופעה. המטרה, לפי רבי נחמן, היא לחשוף את רצון אלוהים דרך חקירת העולם, להבין למה המציאות היא כפי שהיא ולא אחרת. כל דבר בעולם, הוא טוען, הוא ספר שנכתב על ידי אלוהים, והאדם, חוקר השכל, צריך לפענח את הרמזים שמובילים אותו אל האמת. מה הקשר בין השכל לאור ולחיים טובים? במהלך ההרצאה, רבי נחמן מסביר כי השכל הוא אור גדול שמאיר לאדם את הדרך. השכל אינו רק כלי להבנת העולם, אלא גם מקור להנאה רוחנית עמוקה. מי שלמד להסתכל על השכל שבכל דבר, לא רק מבין את הסיבה הראשונה שמניעה את כל המציאות, אלא גם חווה את האור הפנימי של החיים. זהו אור השכל, שמאיר לאדם את דרכיו כמו השמש, ומספק לו חוויות חיים עמוקות ומחודשות. ההנאה הגדולה שמגיעה משימוש בשכל, לפי רבי נחמן, היא ההנאה שבחוויית ההתחדשות השכלית. האדם יכול לחוות חידושים בכל רגע, וההבנה של השכל שמסתתר בכל דבר מספקת את הדרך להתחדשות זו. האם יש סתירה בין חקירת השכל והאמונה בה? רבי נחמן מחדד את העמדה כי חקירת השכל לא סותרת את האמונה. להיפך, זו הדרך להתקרב לאלוהים. חקירת השאלות הגדולות, שמובילות להבנת רצון אלוהים, מתבצעת מתוך ההבנה כי כל דבר בעולם הוא חלק מהבריאה של אלוהים. מי שמפחד ... את השורש של כל דבר, לא יוכל להכיר את השכל האמיתי שמוביל אותו לאלוהים. רבי נחמן מעודד את תלמידיו לחקור את כל דבר, גם אם התשובות אינן תמיד נגישות, ולהבין שזו הדרך להתקרב לאור השכל הגדול. האם יש מקום לשאלות ולספקות בתורה ובאמונה? רבי נחמן מציין כי השאלות הן לא רק מותרות, אלא הכרחיות. הוא מסביר שבני אדם שמזדהים עם דוקטרינות דתיות סגורות, לא משאירים מקום ... שהאדם מוצא לשאלותיו מצביעות על השכל של אלוהים שמנחה את כל הבריאה. למה השכל כה חשוב בהתקרבות לשם יתברך? ההתקרבות לשם יתברך, לפי רבי נחמן, אינה מתרחשת רק דרך קיום מצוות או תפילות חיצוניות. ההתקרבות היא תוצאה של חוויה פנימית של שלמות השכל, חיפוש אחרי הסיבה הראשונה שמניעה את כל המציאות. הדרך להגיע למצב של שלמות רוחנית היא לא רק על ידי למידה ספרותית או שמירה על מצוות, אלא על ידי הבנת השורש של כל דבר, מה שמוביל ... עם אלוהים. האם כל אדם יכול להבין את השכל הזה? רבי נחמן טוען שכל אדם יכול להגיע להבנה הזו אם יחקור ויתאמץ להבין את השכל שבכל דבר. זהו תהליך של חיפוש אינסופי אחרי האמת הפנימית של כל דבר - תהליך שמעורר את האדם לחוויות של התחדשות. הכסיל, לעומת זאת, לא ינסה להבין את השכל, אלא ישפוט את הדברים לפי הבנתו השטחית. החכם, רבי נחמן אומר, תמיד שואל ומחפש את הסיבה האמיתית של כל דבר, ובכך הוא מתקרב יותר ויותר אל האמת. תורת רבי נחמן שכל והתחדשות רוחנית החיים דרך השכל חקירת העולם לפי רבי נחמן האמונה ו
לזרוק את השכל, אין שכל אין דאגות, להשתמש בשכל במאה אחוז, לצאת מהשכל, גבולות השכל, לפתח את השכל למאה אחוז, מי שמאמין לא מפחד? שימוש בשכל יתרונות וחסרונות, בעד ונגד לזרוק את השכל, להאמין בצדיק, אמונה עיוורת, אמונה במאה אחוז
לזרוק את השכל, אין שכל אין דאגות, להשתמש בשכל במאה אחוז, לצאת מהשכל, גבולות השכל, לפתח את השכל למאה אחוז, מי שמאמין לא מפחד? שימוש בשכל יתרונות וחסרונות, בעד ונגד לזרוק את השכל, להאמין בצדיק, אמונה עיוורת, אמונה במאה אחוז
... את השכל, אין שכל אין דאגות, להשתמש בשכל במאה אחוז, לצאת מהשכל, גבולות השכל, לפתח את השכל למאה אחוז, מי שמאמין לא מפחד? שימוש בשכל יתרונות וחסרונות, בעד ונגד לזרוק את השכל, להאמין בצדיק, אמונה עיוורת, אמונה במאה אחוז האם עדיף לזרוק את השכל או להשתמש בו? השאלה המרכזית של ההרצאה היא האם כדאי להסתמך על השכל ולנתח את כל מה שקורה בחיים, או שמא עדיף פשוט לזרוק את השכל ולחיות חיים נטולי ספקות ודאגות. המונח לזרוק את השכל מתאר מצב שבו אדם בוחר להאמין בצורה מוחלטת במשהו - לדוגמה, בצדיק, בגורו, באלוהים או במנטור - מבלי להפעיל את השכל או להטיל ספק. בהיבט הזה, עולות השאלות האם השימוש בשכל דווקא יוצר בעיות, והאם האמונה העיוורת בגורו או בצדיק עשויה להביא להקלה. מה היתרונות של זריקת השכל? כאשר אדם בוחר להאמין במשהו בצורה מוחלטת, הוא עשוי להימנע מבעיות של התלבטויות ושאלות בלתי פוסקות. אדם שמאמין במשהו במאה אחוז, חי בעולם שבו הוא משוחרר מהדאגות והספקות. למשל, ... את עצמו כל הזמן האם מה שהוא עושה הוא הדבר הנכון. השקט הפנימי שמלווה את האמונה המוחלטת יכול להפחית את הלחץ הנפשי שנגרם מהתלבטויות אינסופיות. מה החסרונות של זריקת השכל? הבעיה העיקרית שנובעת מזריקת השכל היא שהיא הופכת את האדם לפגיע במצבים שבהם האמונה שלו נתקלת בספק. אם אדם מאמין במנטור או בצדיק, ואז מתמודד עם קושי או בעיה שלא ניתנת לפתרון באמצעות האמונה, כל עולמו עשוי ... להאמין בזה במאת האחוזים. אם הצדיק אומר לך שהילד שלך חי למרות שהוא מת, אתה צריך להאמין בזה גם כן. אם יש לך ספק באמונה במאה אחוז, אתה נמצא בבעיה, כי זה מעורר את השכל שלך, וזריקת השכל התערערת. הבעיות שהשכל יכול לפתור השכל חשוב לא רק בגלל שהוא מייצר דאגות, אלא גם בגלל שהוא יכול להגן עלינו ולהציל אותנו מבעיות שלא היו קיימות אם לא היינו מפעילים אותו. כאשר אדם בוחר לזרוק את השכל, הוא עשוי למצוא את עצמו חסר אונים כשבעיות אמיתיות מתעוררות. אם השכל לא פעיל, כל מחשבה או תחושה עלולה להשתלט על האדם. למשל, אם אדם משאיר את הדלת פתוחה לביתו, הוא יכול להיות חשוף לבעיות כמו גניבה או פריצה. זהו דימוי לכך שכאשר השכל לא פעיל, אדם עלול להיתקל בבעיות חמורות. השכל מספק לנו את היכולת להבחין בין טוב לרע ולהימנע מסכנות פוטנציאליות. מה עדיף? להשתמש בשכל או לזרוק אותו? אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו. השימוש בשכל יכול להוביל לסבל בגלל ההתלבטויות המלוות אותו, אולם מצד שני, זריקת השכל עשויה להוביל לאי - יכולת להתמודד עם בעיות אמיתיות. מה שמצא את פתרונו הוא שמירה על איזון. השכל יכול להיות מועיל כל עוד אנו מבינים את המגבלות שלו. הבעיה האמיתית היא שלא תמיד אפשר לבחור מתי להשתמש בו ומתי לא. השיטה הטובה ביותר היא לא לזרוק את השכל, אלא לפתח אותו למאה אחוז, כך שנוכל לדעת מתי נכון להפעיל אותו ומתי לא. איך מיישמים את זה? כדי לזרוק את השכל באופן אמיתי, צריך קודם כל לפתח אותו למקסימום יכולתו. זהו תהליך שבו עלינו להעמיק בשאלות, לחשוב ולהתנסות עד שנגיע לנקודה שבה נבין את מגבלות השכל שלנו. כאשר נבין כי כל השכל שלנו מבוסס על אמונה כלשהי, נוכל להשתמש בשכל כשהוא מועיל ולהימנע מהשימוש בו כשזה לא מתאים. האם כדאי לזרוק את השכל? אמונה עיוורת שימוש בשכל פיתוח השכל למאה אחוז היתרונות של זריקת השכל חסרונות האמונה במאה אחוז השאלה: האם עדיף לזרוק את
הסוד של שורש השכל - איך לגלות את השכל שיש מעל השכל?
... של שורש השכל - איך לגלות את השכל שיש מעל השכל? כפי שכבר ביארתי וכידוע לכל, יכולת התפישה של האדם מוגבלת. והאדם לא מסוגל למצוא בשכל שלו תשובות לכל השאלות. כגון לדוגמה לשאלה מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שכל תשובה שאותה ... לפני הזמן, שגם זה אינו אפשרי. כי לפני הזמן, פירושו זמן גדול יותר וכיוב. והשכל של האדם לא יכול להבין את הכל. וגם אם האדם ממש יתעקש וממש ירצה להבין בשכל שלו את הכל, הרי שהמלחמה של האדם אבודה מראש. משום, שעצם מהותו של השכל, היא שהוא לא יכול להבין את הכל. ולנסות להבין את הכל, פירושו לנסות לשנות את המהות של השכל, וזה לא אפשרי. וכפי שכבר ביארתי, יש גם עוד סוג של שכל נוסף, שהוא השכל שיש מעל השכל. והשכל שיש מעל השכל, הוא השורש של השכל האנושי. כי כל דבר בעולם, הוא חלק מדבר אחר גדול יותר. וגם השכל של האדם ויכולת התפישה של האדם, גם היא, רק חלק משכל אחר גדול יותר. כי יש יכולת תפישה אין סופית ובלתי מוגבלת, שהיא השכל הגדול, שחלק ממנו בא לידי ביטוי בשכל של האדם. ועוד ביארתי, שבשכל הגדול ביותר, שם יש תשובה לשאלה של כל השאלות. כי שם בהחלט ניתן למצוא ולהבין את התשובה גם לשאלות הפרדוקסאליות ... לאדם כשאלות קשות, שם, הן לא קיימות כלל. והעניין הוא, כי יש הבדל מהותי בין השכל האנושי הרגיל, לבין שורש השכל של האדם. ויש משהו מסוים, שהוא זה שמגדיר ומגביל ויוצר את ההבדל בין השכל של האדם, לבין שורש השכל של האדם, שהוא השכל האין סופי, שהוא ללא שום מגבלת תפישה כלשהי. ולכל השאלות הקשות ביותר בעולם, לכולן יש שורש. כי כפי שכבר ביארתי, כל השאלות הפרדוקסאליות של המציאות, הן כולן ביטוי של שאלה אחת, שהיא ... שאלת כל השאלות. והשורש והסיבה של הקיום של שאלת כל השאלות, היא כמובן מגבלת השכל של האדם. כי אם לאדם לא הייתה מגבלה שכלית, הרי שממילא היה האדם יכול להבין בשכלו, מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, למרות שהיא נמצאת במרחק אין סופי מהאדם. וכאן נגלה סוד עמוק נוסף, והוא, שגם למגבלת השכל האנושי, גם לה יש שורש וסיבה. והשורש והסיבה של מגבלת השכל האנושי, היא בעצם ההבדל המהותי שיש, בין השכל האנושי לשורש השכל האנושי שהוא השכל האין סופי. כי יש משהו בצורת המחשבה של האדם, שהוא זה שאחראי לכך שהמחשבה והשכל של האדם מוגבלת. ובין השכל של האדם, לבין שורש השכל של האדם, שהוא השכל האמיתי, יש הבדל כלשהו. שמי שמגלה את ההבדל הזה, על ידי זה הוא מבין גם, מהו השכל שיש מעל השכל, והוא גם מבין את מהות המגבלה של השכל האנושי. כי
השכל האנושי, לצאת מהשכל, לאבד את השכל, מעל השכל, מחוץ לשכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אין שכל, להשתחרר מהשכל, שיגעון
השכל האנושי, לצאת מהשכל, לאבד את השכל, מעל השכל, מחוץ לשכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אין שכל, להשתחרר מהשכל, שיגעון מה הקשר בין האדם לשכל שלו? אנשים רבים חושבים שהם והשכל שלהם הם דברים נפרדים. אליעד מסביר שכשאדם אומר השכל שלי, יש כאן הנחה של הפרדה, כאילו האדם נמצא בנפרד מהשכל. בפועל, השכל הוא הכלי דרכו האדם חווה את עצמו ואת המציאות. השכל יוצר את כל ההבחנות שאדם עושה: מי אני, מה שלי, מה לא שלי, מה טוב ומה ... - פחדים, שמחות, עצבות, בעיות, יתרונות וחסרונות - כולן מתרחשות בתוך השכל בלבד. האם אפשר בכלל לצאת מהשכל שלנו? הרבה אנשים מתעניינים ביציאה מהשכל, אליעד מתייחס לכך שזו פעולה שלכאורה בלתי אפשרית. הוא נותן דוגמה ... גם כאשר אתה מדמיין שאתה מחוץ לגוף שלך, בפועל אתה עדיין חווה הכל דרך השכל שלך, כלומר, אתה לא באמת יצאת מעצמך. זה נכון גם כאשר מישהו אומר: אני רוצה להסתכל על השכל שלי מבחוץ, כיוון שהניסיון לצאת מחוץ לשכל שלך הוא בעצם פעולה שכלית בפני עצמה, ולכן לא באמת יוצאת מהשכל. מה קורה כאשר אין שכל בכלל? אליעד מסביר שאם אין שכל, אין בעצם ... האדם לא יכול לדעת שום דבר, כיוון שכל ידע וכל הבחנה מתקיימים רק בתוך השכל. דוגמה שמבהירה זאת היא שאם לא היה לך שכל, לא היית יודע בכלל שאתה קיים. לכן, בהיעדר השכל, לא רק שלא תוכל לדעת מה קיים ומה לא, אלא שגם לא תחווה שום דבר באופן ... אבל אליעד מוסיף שיש מצב נוסף שלישי, מקיף יותר, שבו אין הבדל בין השכל לבין האין - שכל. במצב הזה, האדם חווה בו - זמנית גם את ההפרדה של השכל וגם את האחדות שבהיעדרו. במצב כזה הוא נמצא בחוויה של גם וגם: גם יודע דברים וגם לא יודע שום דבר בו זמנית. איך אפשר להבין את ההיגיון של השכל? הדרך להבין את ההיגיון של השכל היא פשוט להתבונן בו עצמו. כלומר, במקום להסתכל החוצה על המציאות, יש להפנות את תשומת הלב פנימה אל השכל עצמו. אליעד ממליץ לבדוק איך השכל חושב: מי מחליט בשבילנו שדבר אחד נמצא פה והדבר האחר נמצא שם? איך נוצרות ההבחנות האלה? הוא מדגים שאולי כל ההבחנות של השכל מוטעות מלכתחילה, כמו למשל אדם שמסתכל על שני עצמים ונראה לו ברור שהם ... תוך כדי שאתה מודע שהכל אחד ושהנפרדות עצמה היא רק סוג של תבנית של השכל. דוגמה שהוא נותן: אם אתה נמצא במטוס ואתה חושש לקפוץ ממנו כי אתה ... אם מפקפקים בשכל עד הסוף? אליעד מסביר שאם אדם יפקפק בכל ההנחות של השכל, בסופו של דבר הוא יגיע למצב שבו הוא כבר לא יידע כלום בוודאות מוחלטת. זוהי חוויה עמוקה ביותר שבה האדם בעצם חוזר למצב שלפני השכל, למצב של אי - ידיעה מוחלטת. במצב הזה, האדם נמצא בשלמות ובשלווה עמוקה, כיוון שהמקור לסבל הוא ההבדלים וההפרדות של השכל. כאשר אדם נמצא בחוויה של לא יודע באמת, כבר אין שום שאלה, אין שום ...
האם להאמין לשכל? איך לפתח את השכל? איך לזרוק את השכל? איך להשתחרר מהשכל? איך להיות חכם? יותר חכם מהשכל, להבין את השכל, לצאת מהשכל, השכל שמעל השכל
האם להאמין לשכל? איך לפתח את השכל? איך לזרוק את השכל? איך להשתחרר מהשכל? איך להיות חכם? יותר חכם מהשכל, להבין את השכל, לצאת מהשכל, השכל שמעל השכל
... להאמין לשכל? איך לפתח את השכל? איך לזרוק את השכל? איך להשתחרר מהשכל? איך להיות חכם? יותר חכם מהשכל, להבין את השכל , לצאת מהשכל, השכל שמעל השכל האם לפתח את השכל או לא להאמין לו? אליעד כהן מסביר שיש שאלה נפוצה: האם להאמין לשכל או לפתח אותו? הוא מדגיש שלמרות שלכאורה קיימת ... היחידה להגיע למצב שבו אתה יכול לא להאמין לשכל שלך, היא קודם כל לפתח אותו בצורה משמעותית מאוד. הסיבה לכך פשוטה: אם אינך מבין באופן מלא ומדויק כיצד השכל שלך פועל, לא תוכל באמת לדעת מתי אתה יכול להפסיק להאמין לו. ברגע שאתה מפתח את השכל עד הסוף, רק אז אתה מסוגל לראות על מה הוא מתבסס ומה הם ההנחות הבסיסיות שמפעילות אותו, ורק כך תוכל להשתחרר מהאמונה העיוורת בשכל. אליעד אומר שצריך להיות יותר חכם מהשכל של עצמך. מה המשמעות של להיות יותר חכם מהשכל? המשמעות היא להגיע למצב שבו כאשר השכל שלך טוען שדבר מסוים הוא בטוח נכון, אתה מסוגל להבין שזו רק טענה של השכל ושאין לה מחויבות מוחלטת. כלומר, אתה מבין את המנגנון הפנימי של השכל, ולכן יכול לזהות את גבולותיו. השכל נראה מאוד חכם, ולפעמים הוא יותר חכם ממך כביכול, אבל כאשר אתה מגיע להבנה עמוקה יותר, אתה הופך להיות חכם יותר מהשכל שלך. זו המשמעות של שכל מעל השכל. כיצד אפשר לפתח את השכל ולהבין אותו לעומק? אליעד מסביר שהתהליך של פיתוח השכל מתחיל בבדיקה בסיסית ויסודית של כל מיני מושגים ורעיונות פשוטים לכאורה. הוא נותן דוגמה של חקירת צורה פשוטה כמו ... כזאת?, למה לא אפשרי לחשוב בצורה אחרת?. דרך התהליך הזה, האדם מגלה לאט לאט את ההנחות היסודיות של החשיבה שלו. ברגע שמגיעים להבנה עמוקה יותר של איך השכל פועל, אפשר לראות בבירור אילו דברים השכל מניח כמובנים מאליהם למרות שאינם בהכרח נכונים. כאשר מגיעים לשלב שבו מבינים שמה שהשכל טוען כאין ברירה אחרת, זו רק מגבלה פנימית של המחשבה, האדם יכול להתחיל להשתחרר מההזדהות עם החשיבה שלו. מדוע לפעמים נדמה שיש סתירה בין פיתוח השכל לבין לא להאמין לשכל? אליעד מדגיש שבעיני אנשים רבים קיימת לכאורה סתירה בין הרעיון של פיתוח שכל לבין לא להאמין לו. אנשים שואלים איך יכול להיות מצד אחד לפתח את השכל ומצד שני לזנוח אותו או לא להאמין לו? אבל אליעד מבהיר שאין שום סתירה בין שני הדברים. להיפך, הדרך היחידה להגיע ליכולת להשתחרר מהשכל היא דווקא על ידי פיתוח יסודי ומלא שלו. האדם לא יכול סתם להחליט שהוא לא מאמין לשכלו מבלי להבין לעומק את ... עצמו פשוט מאמין בצורה עיוורת בטענה של שכל אחר. מה המשמעות של שכל חדש לפי אליעד? אליעד מצטט את רבי נחמן ואומר שרבי נחמן דיבר על כך שברגע שמפתחים את השכל עד הקצה, אז מקבלים שכל חדש. שכל חדש זה מצב שבו אתה לא מוגבל לשכל הישן שהיה לך קודם, אלא יש לך יכולת להתעלות מעליו. כלומר, כאשר השכל הישן אומר לך המציאות חייבת להיות דווקא כך, אתה יכול לענות לו אני יותר חכם ממך ואני רואה שאין מחויבות אמיתית בכך שהמציאות חייבת להיות כך. במילים אחרות, שכל חדש הוא שכל שלא נשלט על ידי הנחות היסוד של השכל הישן. אליעד מדגיש שהשכל נראה לנו מאוד הגיוני וחכם, והוא שולט בחשיבה שלנו, ולכן הדרך היחידה להיות באמת חכמים היא להבין לעומק את המגבלות ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... מהווה את הכל בכל רגע מחדש. המוסר השכל - חזרה למלוכה דרך חוויית האחדות ... וצמצום מצד האמת הוא אינסוף. השכל האנושי של האדם לא תופש ככה את ... מלבדו על כל צמצום וצמצום, למרות שהשכל לא מבין את זה. אם אתה אומר שיש כמה ... אלוהים. עכשיו, נכון שזה נגד השכל, אבל מי שיחקור ויתבונן בסוף יגלה ... שזה נקרא מקיפים מעל הזמן שהשכל לא יכול לדבר מהם. מה שרבי נחמן המר שהשכל הגבוה ביותר שניתן לדבר ממנו בעולם הזה, שנקרא השכל של זעיר אנפין, הוא ההבנה שהכל אחד. ורבי נחמן אומר שאחרי שתקבל את השכל שהכל טוב והכל אחד עכשיו נוכל להתחיל לדבר איתך מהשכל של עתיק הסתימא, הכוונה המקיפים שמעל הזמן. השכל שהוא לא נכנס בשכל הרגיל. ומה יש ... אבל אף על פי כן, אחרי הבריאה מהשכל של אחרי הבריאה אנחנו אומרים שאם יש ... מאד. אבל עדיין לזכור שזה רק מהשכל של אחרי הבריאה. מהשכל שלפני הבריאה אין הבדל בין אצל המלך ... אחד, זה הכוונה שזה אחד. תשתיק את השכל . תשתיק את הנפרדות. זה לא שכל אמיתי. תשתיק את השכל הקטן שאומר לך שזה טוב וזה רע. אל ... אבא שלו לא היה חכם הכוונה פשוטה. השכל שמעל השכל לא שייך להגיד שהוא חכם. זאת אומרת ... אמר אני לא יודע כלום. כי כאשר השכל שלך גדול ממש אז אתה חווה את הכל ... שכל. בכל מקרה אפשר להגיד שזה השכל הכי גדול. אפשר להסתכל על זה בכל ... חכם פירושו רבי נחמן אומר תדע שהשכל שלך הוא החכם. יש לנו מעל השכל שאפשר להגיד שהוא גם מתחת לשכל, כי ... ויש מה שמקיף אותו. מה מקיף את השכל את השכל מקיף ישות אחת שהיא גם מעל השכל וגם מתחת לשכל. אותה ישות. הישות ... ישות שמעל לשכל כי היא מקיפה את השכל. זאת אומרת שהחכמה הכי גדולה ... מלך היה חכם. אצל הבן מלך היה את השכל. המחלוקת שבן החכמים, החכמה ... אומרת כי החכמה זה בעצם הצמצום של השכל האינסופי. כי בשכל האינסופי אין ... אבל למה זרקו אותו מגן עדן בדיוק השכל שלו של הפרדה בין טוב ורע זה מה ... זאת אומרת, הם חושבים שהתהליך השכלי מוביל למסקנות יותר אמיתיות, אבל ... הבריאה פירושו יצירת החכמה. יצירת השכל, יצירת הצמצום, יצירת ההפרדה בין ...
להיות יותר חכם, איך לפתח את השכל בכל דבר? איך להיות יותר חכם מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך במשאבים? למה להיות יותר יעיל? למה להשתפר בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? החוקיות של כל דבר, פיתוח החשיבה מכל דבר, פיתוח השכל מכל דבר, להיות יותר חכם מכל דבר, לפתח את השכל בחיי היום יום, איך להשתפר בכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות את השכל שיש בכל דבר? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולות חשיבה
... יותר חכם, איך לפתח את השכל בכל דבר? איך להיות יותר חכם מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך במשאבים? למה להיות יותר יעיל? למה להשתפר בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? החוקיות של כל דבר, פיתוח החשיבה מכל דבר, פיתוח השכל מכל דבר, להיות יותר חכם מכל דבר, לפתח את השכל בחיי היום יום, איך להשתפר בכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות את השכל שיש בכל דבר? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולות חשיבה וכאן נסביר איך לפתח את השכל בכל דבר ממש. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מנסה לעשות את מה שאתה עושה, בדרך הקצרה ביותר ובדרך היעילה ביותר. לדוגמה: ... בדרך יותר קצרה? מה שאני בעצם אומר, שכל פעולה שהאדם עושה, הוא יכול לפתח איתה את השכל. באמצעות זה שהוא ינסה לעשות את הפעולה בצורה יותר יעילה, בדרך יותר קצרה, עם פחות משאבים. וכאשר האדם מתאמץ לעשות כל פעולה בכמה שפחות מאמץ שיביא כמה שיותר תועלת, זה עצמו מפתח לאדם את השכל. למה? כי זה מאלץ את האדם להבין את החוקיות של התהליך שהוא עושה וכולי. ולכן, כל מה שאתה עושה, תנסה להביא יותר תועלת ... פחות, תנסה למצוא קיצורי דרך בלי לפגוע באיכות התוצאה. הדבר הזה הוא דרך לפתח את השכל בכל דבר. ...
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר מהו שכל והאם אפשר להוכיח שהוא קיים? אליעד כהן עוסק בנושא השכל האנושי ושואל: מהו שכל? האם אפשר להוכיח בכלל שהוא קיים? הוא מתחיל את ההסבר בכך שאנשים נוטים לחשוב שיש שכל בגלל שהם מדברים ... כי אולי מדובר רק ביכולות שונות. האם שכל נמצא בתוך המוח או מחוץ לו? אליעד דן גם בשאלה איפה השכל נמצא: האם הוא פיזי וממוקם בתוך המוח, או אולי הוא נמצא מחוץ למרחב הפיזי? הוא מציג את הרעיון שכאשר מישהו נפגע באזור מסוים במוח, הוא מאבד יכולת שכלית מסוימת. לכאורה, זה מוכיח שהשכל נמצא בתוך המוח. אך אליעד ממשיך ואומר שזה לא מוכיח חד משמעית, כי אנחנו לא יודעים בוודאות מה זה שכל ומה זו יכולת מחשבתית, ולכן ייתכן שהשכל כלל לא תלוי במוח אלא רק מתבטא דרכו. סיפור המעשייה של רבי נחמן על שבעת הקבצנים - מה הקשר לשכל? אליעד כהן מביא סיפור מתוך ... מגבולות החשיבה הרגילה כדי להגיע אליו. אליעד מסביר את המשמעות של הסיפור בכך שהעץ מסמל את השכל העליון, שהוא מחוץ למרחב הפיזי ומחוץ למרחב החשיבה האנושית הרגילה. כדי להגיע לאותו שכל עליון, האדם צריך לעבור מעבר לגבולות החשיבה המוגבלת. השכל נמצא כביכול במקום אינסופי, בלתי מוגבל. מי שיכול לצאת מגבולות החשיבה הרגילים ולהגיע לחשיבה אינסופית יכול להגיע אל השכל הזה. מדוע דווקא הגיבן מסוגל להוביל אל השכל העליון? אליעד ממשיך להסביר על הקבצן הגיבן מהסיפור. הגיבנת מסמלת אדם שיש לו שכל עקום, או לא שגרתי. דווקא האדם שיש לו חשיבה עקומה ולא רגילה יכול להוציא אנשים אחרים מגבולות החשיבה הרגילה והמקובעת שלהם ולהוביל אותם אל השכל האמיתי, האינסופי, שנמצא מחוץ לכל מקום. הרעיון של אליעד הוא שלא מספיק להיות חכם רגיל, אלא יש צורך לשלב בין חשיבה הגיונית לבין חשיבה משוגעת (חריגה ויצירתית), כדי לפרוץ את גבולות השכל הרגילים ולהגיע לתובנה עמוקה יותר. החכם שהוא גם משוגע - כלומר, יוצא דופן בחשיבה שלו - הוא זה שיכול באמת לגשת לשכל האמיתי ... איך אפשר להגיע לשכל האמיתי שנמצא מחוץ למקום? אליעד מסכם ואומר שכדי להגיע לשכל האמיתי (השכל העליון), שנמצא מחוץ לכל מגבלה שכלית ומרחבית, צריך לעבור מחשיבה מקובעת לחשיבה חסרת גבולות. כלומר, להפסיק לחשוב רק בתוך ... וזמן, מעבר ליכולות הפיזיות והמוגבלות. בסיום ההסבר, אליעד מדגיש שמה שחשוב אינו דווקא הגדרת השכל, אלא היכולת לצאת מגבולות החשיבה המוכרים לנו ולפרוץ למרחב תודעתי אינסופי. מה ההבדל בין אדם לבהמה? איפה נמצא השכל? סיפורי מעשיות רבי נחמן מהו שכל עליון? האם לבעלי חיים יש שכל? איך לצאת מגבולות החשיבה? האם שכל הוא פיזי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בן 10 סודו של האומניטריקס 1, חיפוש הבורא, המלחמה על הטוב של הנפרדות, העקבות של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: השכל, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השכל, איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, מטפל רגשי, מאמן אישי לזוגיות בנושאי השכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5000 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 19:33:26 - wesi1