אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טיפים לניהול שיחה, איך לשלול דעה של מישהו? איך לא להסכים עם מישהו? איך להעביר ביקורת? איך לבטא את עצמך? איך לא לפגוע במישהו? איך לדבר בנימוס? איך לדבר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:32טיפים לניהול שיחה, איך לשלול דעה של מישהו? איך לא להסכים עם מישהו? איך להעביר ביקורת? איך לבטא את עצמך? איך לא לפגוע במישהו? איך לדבר בנימוס? איך לדבר בכבוד? איך לכבד מישהו? NLP
איך לשלול דעה של מישהו בלי לפגוע בו?

כאשר מנהלים שיחה עם אדם אחר ומעוניינים לשלול דעה שהוא מביע, חשוב להבחין קודם כל בין שלילת עובדה לבין שלילת פירוש או דעה סובייקטיבית. אליעד כהן מסביר שיש הבדל מהותי בין שני המקרים הללו, וכי ההתייחסות אליהם צריכה להיות שונה.

מה ההבדל בין שלילת עובדה לשלילת פירוש?

שלילת עובדה מתרחשת כאשר אדם טוען משהו שהוא מציאותי, מוחשי, וניתן לבדיקה מיידית. לדוגמה, אם אדם אומר "יש פה שולחן", ואתה רואה שאין שולחן, אז לגיטימי לחלוטין להגיד לו "לא נכון, אין פה שולחן", כי זו עובדה אובייקטיבית. לעומת זאת, שלילת פירוש מתרחשת כאשר האדם מביע דעה סובייקטיבית, לדוגמה: "יש פה שולחן יפה". במקרה זה, יופי הוא עניין של טעם אישי ופירוש אישי, ולכן, לפי אליעד כהן, נכון יותר להגיד "לדעתי השולחן לא יפה" במקום להגיד "לא נכון, השולחן לא יפה". כאשר אתה מבטא את ההתנגדות שלך לפירוש באופן סובייקטיבי, זה נתפס יותר מכבד ומנומס.

איך להיות מנומס כשאתה לא מסכים עם מישהו?

אליעד מדגיש כי מבחינה תרבותית ונימוסית, לא לגיטימי לחלוטין לשלול פירוש בצורה מוחלטת ופוגעת, משום שהדעה של האדם האחר מבטאת את החוויה הסובייקטיבית שלו. אם אתה אומר למישהו "לא נכון" באופן מוחלט על פירוש שלו, אתה בעצם מבטל את החוויה האישית שלו, מה שיכול להוביל לפגיעה רגשית מיותרת. לעומת זאת, כאשר אתה אומר "לדעתי זה אחרת", אתה מאפשר מרחב של דיאלוג והבנה הדדית, ונותן תחושה של כבוד כלפי החוויה האישית של הצד השני.

מתי כן לגיטימי לשלול דעה של מישהו באופן מוחלט?

ישנם מקרים מסוימים שבהם אליעד מציין כי ניתן לשלול פירוש באופן מוחלט. מקרים אלה קורים כאשר המטרה היא לעזור לאדם אחר להשתחרר מפירוש שלילי הפוגע בו. למשל, אם מישהי חושבת על עצמה "אני מכוערת", במקרה כזה, אמירת "זה לא נכון, את לא מכוערת" תהיה לגיטימית, כיוון שהכוונה שלך חיובית וברורה - לשחרר אותה מהסבל שהמחשבה הזו יוצרת אצלה. במקרה זה, שלילת הפירוש היא חיובית ויש לה מטרה טובה.

איך להעביר ביקורת בדרך נכונה ומכבדת?

כאשר אדם מעביר ביקורת, אליעד כהן מציע להשתמש בניסוח הסובייקטיבי ("לדעתי") כדי להימנע מיצירת קונפליקט או תחושת פגיעה. לדוגמה, אם מישהו מגיש לך עוגה שאתה לא אוהב, במקום לומר "העוגה לא טעימה", יש לומר "לדעתי העוגה לא טעימה". בכך, הביקורת נתפסת כסובייקטיבית ופחות מאיימת או פוגעת.

מתי מותר להשתמש בביקורת תקיפה?

אם מישהו תוקף את דעתך בצורה מוחלטת, אליעד כהן מסביר כי במצב כזה יש לגיטימציה להגיב גם בצורה יותר תקיפה. לדוגמה, אם אדם אומר לך "השולחן שקנית לא יפה, למה קנית אותו?", הוא בעצם תוקף את הפירוש שלך באופן מוחלט. במקרה כזה, אתה יכול להגיב באופן מוחלט בעצמך, ולומר "השולחן הזה הוא הכי יפה בעולם, ולדעתי הוא יפה מאוד". זאת משום שאתה משיב באותה רמה של ביקורתיות ותוקפנות שהופעלה כלפיך.

איך לבטא את עצמך מבלי לפגוע באחרים?

אליעד מדגיש את החשיבות של תשומת הלב לא רק למה אומרים, אלא גם לאיך אומרים את זה. שימוש בביטויים כמו "לדעתי", "נראה לי", "יכול להיות ש", "אולי" וכדומה, נותן תחושה של כבוד והערכה לצד השני, ומונע ממנו להיפגע. ככל שמוסיפים יותר מילים המרככות את הביטוי (כמו "נראה לי שאולי"), כך אתה משדר פתיחות רבה יותר כלפי האפשרות שהצד השני ירגיש פחות מאוים ויותר מקובל בשיחה.

איך לשמור על נימוס ועל כבוד בשיחה?

על פי אליעד, חשוב מאוד לשמור על איזון בשיחה בין הבעת דעה עצמאית לבין כבוד והערכה כלפי האדם שאיתו מדברים. הוא מדגיש את הצורך לשמור על כבוד גם כשלא מסכימים, ומזכיר שגישה זו יוצרת יחסים טובים ובריאים יותר בין בני אדם. כאשר שומרים על נימוס וכבוד, הסיכוי להגיע להבנה הדדית ולפתרון קונפליקטים בצורה בריאה גדל משמעותית.
מטרה פירוש שלילי הבדל בין עובדה לפירוש איך לא לפגוע במישהו אליעד כהן נשים איך להיות להגיע להבנה דעה סובייקטיבית סובייקטיבית להציג עובדה כפירוש nlp אגו איך לא להסכים עם מישהו איך לא לפגוע במישהו איך לבטא איך לבטא את עצמי איך לבטא את עצמך איך לדבר איך לדבר בכבוד איך לדבר בנימוס איך להעביר איך להעביר ביקורת איך לכבד מישהו איך לשלול דעה של מישהו ביקורת ביקורתיות בנימוס דעה של מישהו טיפים טיפים לניהול טיפים לניהול שיחה כבוד לא להסכים עם מישהו לא לפגוע בה לא לפגוע בו לא לפגוע במישהו לא לפגוע במישהי לבטא לבטא את עצמי לבטא את עצמך לדבר לדבר בכבוד לדבר בנימוס להסכים להסכים עם מישהו להעביר להעביר ביקורת לכבד מישהו לנהל לנהל שיחה לפגוע לפגוע במישהו לפתח שיחה לשלול דעה של מישהו מנהל ניהול ניהול שיחה ניהול שיחות נימוס נלפ פיתוח שיחה שיחה
אינטליגנציה רגשית, התפתחות רגשית, פחד מרגשות, לפתח רגשות, ריחוק רגשי, בריחה מרגשות, להרגיש רגשות, להתמודד עם ביקורת, להיקשר רגשית, לבטא רגשות, להרגיש רגשות, להתרחק מרגשות
אינטליגנציה רגשית, התפתחות רגשית, פחד מרגשות, לפתח רגשות, ריחוק רגשי, בריחה מרגשות, להרגיש רגשות, להתמודד עם ביקורת, להיקשר רגשית, לבטא רגשות, להרגיש רגשות, להתרחק מרגשות
... בריחה מרגשות, להרגיש רגשות, להתמודד עם ביקורת, להיקשר רגשית, לבטא רגשות , להרגיש רגשות, להתרחק מרגשות מהי אינטליגנציה רגשית וכיצד היא משפיעה על ההתפתחות הרגשית שלנו? אינטליגנציה רגשית היא היכולת להבין, להרגיש ולנהל את הרגשות שלנו, כמו גם את הרגשות של אחרים. אליעד מסביר שמדובר בתופעה שנוגעת לא רק להבנה של רגשות אלא גם לניהול שלהם, והשימוש בה יכול להשפיע באופן חיובי על מערכות יחסים, קבלת החלטות ושמירה על בריאות נפשית. אך אינטליגנציה רגשית אינה מתבטאת רק ... שמישהו יחוש ויבין רגשות אך יבחר שלא לבטא אותם כלפי אחרים, וזה לא בהכרח מעיד על חוסר אינטליגנציה רגשית. איך ניתן להתמודד עם פחדים רגשיים ולהימנע מריחוק רגשי? אליעד מדבר על ... כמו פחד מכישלון או פחד מלקבל ביקורת. דוגמה לכך היא מצב שבו אדם יכול להרגיש חיבור עמוק למישהו אך בוחר להימנע מלהביע זאת כדי לא להסתכן בכאב רגשי. אליעד מסביר שזו לא בהכרח ... אלא רק מעמיקה אותה. כיצד להתמודד עם ביקורת רגשית ולהרגיש מסוגלים להתפתח? ביקורת היא משהו שאנשים רבים מוצאים כמאתגר מבחינה רגשית. אחד ההסברים של אליעד לנושא זה הוא שאנחנו לעיתים רגישים כל כך לביקורת בגלל שנעצבנו על ידי מה שחשוב לנו, ולפעמים אנחנו לא בטוחים אם יש לנו את היכולת להתמודד עם הביקורת הזו. אך אליעד טוען שחשוב להבין שהביקורת אינה תמיד משקפת את היכולת שלנו להתפתח רגשית. למעשה, עלינו לקבל את הביקורת ולשאול את עצמנו מה אנחנו יכולים ללמוד ממנה כדי לשפר את עצמנו ולא להתמקד בהגנה על האגו שלנו. כך, הדרך להתמודד עם ביקורת היא להפוך את חוויית הביקורת להזדמנות אישית לצמיחה, ולא להימנע ממנה או להימנע מהתמודדות עם רגשות שליליים שעולים בעקבותיה. מהם פחדים רגשיים וכיצד הם משפיעים על ... הללו, אנחנו יכולים להרגיש יותר חופשיים לבטא רגשות ולחוות אותם. מה הקשר בין רגשות ורצונות, והאם ניתן להרגיש רגשות מבלי שיהיו להם רצונות מאחוריהם? אליעד מסביר כי יש קשר הדוק בין ... בין רגשות ורצונות? כיצד להתמודד עם ביקורת רגשית? כיצד לפתח רגשות? ...
פחד לבטא אהבה, פחד להיות מאוהב, פחד לאהוב, פחד לבטא רגש, פחד להיות חלש, פחד להיות תלוי רגשית, פחד מתלות רגשית, פחד להרגיש חלש, לשדר חולשה בזוגיות, איך להצליח בזוגיות? תלות רגשית בזוגיות, פחד לבטא חולשה
פחד לבטא אהבה, פחד להיות מאוהב, פחד לאהוב, פחד לבטא רגש, פחד להיות חלש, פחד להיות תלוי רגשית, פחד מתלות רגשית, פחד להרגיש חלש, לשדר חולשה בזוגיות, איך להצליח בזוגיות? תלות רגשית בזוגיות, פחד לבטא חולשה
... לבטא אהבה, פחד להיות מאוהב, פחד לאהוב, פחד לבטא רגש, פחד להיות חלש, פחד להיות תלוי רגשית, פחד מתלות רגשית, פחד להרגיש חלש, לשדר חולשה בזוגיות, איך להצליח בזוגיות? תלות רגשית בזוגיות, פחד לבטא חולשה מדוע אנשים מפחדים להראות תלות רגשית בזוגיות? אנשים רבים נמצאים בזוגיות ומעוניינים להרגיש אהובים, אך גם שואפים לתחושת חופש ועצמאות. מצב זה יוצר דילמה פנימית בין ... בהם רגשית לבין הפחד לבטא תלות רגשית, שעלולה להתפרש כחולשה. אליעד כהן מסביר שלמעשה, כל אדם בזוגיות רוצה לחוש מצד אחד כי בן הזוג יכול להסתדר גם בלעדיו, ומצד שני רוצה להרגיש שהוא משמעותי ובלתי ... תסתיים, כך הוא יכול לבטא יותר בקלות את תחושת הפחד שלו בצורה אותנטית. למעשה, אליעד טוען שככל שהאדם מפחד יותר מפרידה, הוא ייטה לברוח מהמחשבות האלו וישדר באופן בלתי מודע מסר של חוסר אהבה וחוסר ... של פרידה, כך תוכל לבטא בכנות ובאותנטיות את הפחד שלך לאבד את בן הזוג. מהו הקשר בין פחד לאהוב לבין פחד לאבד? הפחד לאהוב והפחד להיפגע הם למעשה שני צדדים של אותה מטבע. אדם המפחד להיפגע יתקשה ... הוא יוכל באופן טבעי לבטא את רגשותיו כלפי בן הזוג שלו. היכולת להכיל את הפחד הפנימי מאפשרת לאדם להראות בצורה אמיתית וכנה שהוא אכן מפחד לאבד את בן הזוג, וכך מעמיק את הקשר והמחויבות בזוגיות. מהם ... בן אדם בזוגיות צריך להעביר לבן אדם השני שני מסרים מסר אחד להעביר לו תקשיב אני יכול להסתדר בלעדיך אל תדאג אני לא מגביל אותך, אני מספיק חזק אתה אוהב מישהו חזק מצד שני הבן אדם השני גם רוצה לקבל ממך תחושה שאתה חלש שאתה לא יכול בלעדיו ... טובה זה תלוי ביכולת להעביר לבן אדם השני את המסר שאתה תלוי בו רגשית. עכשיו מה הבעיה של אנשים או של חלק גדול מהאנשים שבדרך כלל אנשים הם או זה או זה או שהבן אדם כל הזמן משדר אני מפחדת שתעזוב אותי ... צריך בן אדם לעשות כדי להעביר לבן אדם השני את המסר אני מפחד שתעזוב אותי מה שאתה צריך לעשות הוא למצוא בתוכך את המקום שאתה לא מפחד שהוא יעזוב אותך, זאת אומרת כזה דבר בדיוק הפוך ככל שאתה יותר לא תפחד ... תלוי רגשית או פחד לבטא חולשה, עכשיו אם אתה רוצה לשדרג את היכולת שלך להעביר למישהי מסר של אני לא יכול בלעדייך אני מפחד שתעזבי אותי נגיד שהיא אומרת אני רוצה לראות שאני האחת שלך שאתה מפחד לאבד אותי, עכשיו אם אתה מאוד מפחד לאבד אותה יהיה לך מאוד ... לזה ואז לא תוכל לבטא את זה אבל אם כשהמוח אומר לך אני מפחדת שהוא יעזוב אותי את לא בורחת מהמחשבה הזאת כי את לא באמת מפחדת להרגיש רע או כי את לא באמת מפחדת שהוא יעזוב אותך אז את יכולה להאמין ... אותי ואז יותר קל לבטא אני מפחדת שתעזוב אותי ואז יש יותר סיכוי שהוא ירגיש שאת אוהבת אותו ואז יש יותר סיכוי שהוא לא יעזוב אותך. וכמובן עוד פעם שיש פה שני היבטים בן אדם רוצה להרגיש שהוא נמצא ... בן אדם לפעמים קשה לו לבטא שהוא אוהב מרוב שהוא אוהב, בן אדם מרוב שהוא אוהב הוא גם מפחד להיות בקשר הזה כי הוא מפחד שהוא ילך לאיבוד זה כמו בן אדם מפחד להיות ליד שוקולד מרוב שהוא אוהב את השוקולד ...
ביקורת בונה / ביקורת שלילית - כיצד להעביר ביקורת בונה בצורה יעילה?
ביקורת בונה ביקורת שלילית - כיצד להעביר ביקורת בונה בצורה יעילה? ובו יתבאר העניין של העברת ביקורת. מהי ביקורת בונה וביקורת טובה, ומהי ביקורת שלילית וביקורת הרסנית. ואיך להעביר ביקורת? ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי לפעמים צריך האדם להעביר ביקורת על מישהו (וגם האדם, על עצמו). והשאלה היא, איך אפשר להעביר ביקורת בצורה יעילה? תשובה: ביקורת יעילה, היא כזו שמספקת מענה, גם לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת. כאשר עושה האדם מעשה כלשהו, גם אם המעשה הזה ראוי לביקורת, הרי שהוא עושה זאת מתוך צורך רגשי אישי כלשהו, שהוא זה שגורם לו לעשות את המעשה. כאשר רוצים להעביר ביקורת על מישהו, ראשית כל, יש לנסות להבין את הצרכים הרגשיים ואת הסיבות של האדם, שבגללן הוא עושה את מעשיו. לאחר מכן, יש לנסות לחשוב על דרך כלשהי שנותנת מענה, גם לצרכים של האדם, שמעבירים עליו את הביקורת. לאחר מכן, אפשר להעביר את הביקורת, אך לנסות להעביר אותה בצורה כזו, שהאדם שמעבירים עליו את הביקורת, יבין, כיצד מוצעת לו אפשרות טובה יותר, שנותנת מענה גם לצרכים שלו. כאשר מעבירים ביקורת על מישהו, יש להשתדל, שגם זה שמעבירים עליו את הביקורת, יהיה מרוצה. בפרט, על ידי זה שמכבדים, גם את רצונו ומתחשבים גם בצרכיו. ביקורת יעילה, היא כזו שלוקחת בחשבון, גם את הצרכים של האדם השני, ומספקת מענה, גם לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת. נכון, לא תמיד זה שמעביר הביקורת יודע מה הצורך הרגשי של האדם השני. וגם אם הוא יודע, לא תמיד הוא יודע איזה פתרון אפשר להציע, שיתאים לכולם ושכולם יסכימו עליו. אך עדיין רצוי לנסות לחשוב גם על הצרכים של הצד השני, ולהתייחס גם אליהם, כאשר מעבירים על מישהו ביקורת. לסיכום: ביקורת שמתחשבת בצרכים של האדם השני, ושמספקת מענה טוב יותר, לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת, הסיכוי שלה להתקבל גדול יותר. מאחר, שהיא טובה יותר, לשני הצדדים. ...
ביקורת בונה / ביקורת שלילית והורסת - איך להעביר ביקורת בונה ולא ביקורת שלילית?
ביקורת בונה ביקורת שלילית והורסת - איך להעביר ביקורת בונה ולא ביקורת שלילית? קיימים שני סוגים של העברת ביקורת. צורה אחת של העברת ביקורת, נובעת מכך שהביקורת שוללת לגמרי את זכות הקיום של המחשבה של הצד השני, שמעבירים עליו את הביקורת. ומהצד של הביקורת, אין מקום לצד השני, והוא טועה לגמרי, ועליו לחזור אל הדרך הישרה היחידה, שהיא כמובן הדרך של מעביר הביקורת החכם, שהוא כמובן יודע את האמת היחידה וכולי. וכמובן שיש כאן הקצנה, אך זו רוח הדברים. וביקורת כזו מהסוג הנל, בדכ משיגה את התוצאה ההפוכה. ולו רק, משום שהיא גורמת לזה ששומע אותה, לרצות לעשות דווקא את ההפך שלה. וזה נכון גם אילו הביקורת הייתה נכונה, כל שכן שלא תמיד היא נכונה. וגם אם הביקורת נכונה, אם היא נובעת מתוך הסתכלות שלילית על האדם השני, הרי שזה פוגע לאדם השני בכבוד העצמי שלו, ועל ידי זה בדכ הוא ירצה לעשות, דווקא את ההפך ממה שאמרו לו. ויש גם דרך נכונה יותר להעביר ביקורת, והיא על ידי זה שמתייחסים להכל באיזון. אם מישהו עשה טעות, גם אם זו טעות גדולה, אפשר מצד אחד לנסות להבין אותו ולא לפגוע בכבוד שלו, ועדיין אפשר להעביר עליו ביקורת, כדי לגרום לו להיות טוב יותר. ביקורת נכונה, היא כזו שלא שוללת את זכות ... מנסה לגרום לאדם האחר, להבין טוב יותר באופן עצמי, מה נכון יותר עבורו לעשות, כדי לגרום לו לחיות טוב יותר. ולהעביר ביקורת בצורה נכונה כזו, זה אפשרי על ידי זה שמכבדים את האדם השני, ומראים לו את הדרך שנראית למעביר הביקורת כנכונה יותר, מתוך הבנה שזו לא אשמתו ... את הכל, ולא אשמתו של האדם שקשה לו להבין, ושקשה לו להתמודד רגשית. וגם אם כבר העירו לאדם בעבר והוא לא קיבל את הביקורת, עדיין אפשר לנסות שוב פעם לנסות לדבר על ליבו, בצורה מכובדת, ולגרום לו להבין בכוחות עצמו, מה באמת נכון יותר עבורו. וכאשר מעבירים על האדם ביקורת מתוך רצון טוב לעזור לו, וכאשר מעבירים על האדם ביקורת בצורה כזו שמכבדת אותו, ובצורה כזו שלא מנסה לכפות עליו את דעתו של מעביר הביקורת, אלא מנסה לעזור לאדם להבין בכוחות עצמו את האמת, ואת מה שנכון יותר עבורו. על ידי זה הסיכוי של הביקורת להתקבל, גדול יותר. ונסכם: ביקורת שלילית, היא כזו ששוללת את זכות ...
שיפוט עצמי - איך להעביר ביקורת עצמית בצורה בונה וחיובית?
... עצמי - איך להעביר ביקורת עצמית בצורה בונה וחיובית? בקרה עצמית - כדי שביקורת תהיה יעילה ואפקטיבית, עליה להיות שורשית ואמיתית. כמו כן עליה להיות גם טובה, דהיינו, להיות מספיק טובה כדי לגרום לזה שמעבירים עליו את הביקורת, לרצות לקבל את הביקורת. כפי שכבר ביארתי, ככל שהביקורת אמיתית יותר, כך היא ביקורת טובה יותר. ביקורת אמיתית = ביקורת שמבינה גם את הצד שעליו מעבירים את הביקורת. כדי להפוך ביקורת לאמיתית עליה להיות שורשית ויסודית. ביקורת מגיעה כשיפוט של התנהגות מסוימת. אדם כלשהו מתנהג בצורה כלשהי. קיימת מחשבה כלשהי כי ההתנהגות אינה ראויה וכי היא ... להיות אחרת. ומכאן נוצרת הביקורת. כדי שהביקורת תהיה שורשית וטובה, עליה לחקור בראש ובראשונה את הסיבות ואת המניעים של ההתנהגות הנוכחית הקיימת. לכל התנהגות ... בעיני הצד שמעביר את הביקורת. כדי לגרום למישהו לשנות את ההתנהגות שלו, יש למצוא עבורו פתרון אמיתי לסיבה האמיתית שבגללה הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג. כאשר הביקורת רק שוללת את הצד השני, ממילא אין אינטרס לצד השני לקבל את הביקורת. כאשר הביקורת מספקת מענה לצורך האמיתי של הצד השני, במקרה כזה בהנחה שהצד שמעבירים עליו ביקורת הבין את השכל של זה שמעביר עליו את הביקורת, במקרה כזה הוא יעדיף להקשיב לביקורת, מאחר שהיא מספקת לו פתרון טוב יותר לבעיה האמיתית שלו. כדי שהביקורת תהיה טובה, עליה להיות מסוגלת לספק פתרון ותחליף אמיתי לצורך השורשי שבגללו נוצרה ההתנהגות שעליה מעבירים ביקורת. ולכן ברמה המעשית, כאשר האדם מעביר ביקורת כלשהי על אדם כלשהו כולל על עצמו, עליו לחקור לשורש העניין את הסיבה האמיתית שבגללה ההתנהגות הנוכחית קיימת ... רק כאשר זה שמעביר את הביקורת, מגלה את הסיבה האמיתית שבגללה זה שמעבירים עליו את הביקורת, אכן מתנהג בצורה הספציפית, רק אז הוא מסוגל להציע לו אלטרנטיבה טובה יותר באמת, אלטרנטיבה שתספק מענה אמיתי ... האמיתי של הצד המבוקר. כאשר הביקורת מתמקדת בהתנהגות החיצונית בלבד של המבוקר, על ידי זה הביקורת אינה אפקטיבית. כאשר הביקורת מתמקדת בצד הפנימי ובמהות הפנימית והאמיתית של ההתנהגות של הצד השני, על ידי זה הביקורת הופכת להיות טובה יותר. לסיכום: מחקר אמיתי והבנה אמיתית של הסיבות האמיתיות מדוע הצד שעליו מעבירים ביקורת מתנהג דווקא כך ולא אחרת, הבנה כזו מאפשרת ל
הטפת מוסר, סקס מוסרי, ריבוי פרטנרים מיניים, יחסי מין לא מוסריים, העברת ביקורת, האם להעיר למישהו? איך להעביר ביקורת על מישהו? סקס לא מוסרי, דעות קדומות
... סקס מוסרי, ריבוי פרטנרים מיניים, יחסי מין לא מוסריים, העברת ביקורת, האם להעיר למישהו? איך להעביר ביקורת על מישהו? סקס לא מוסרי, דעות קדומות האם נכון להעביר ביקורת על מישהו שעושה סקס עם פרטנרים רבים? אליעד כהן מציג שיחה העוסקת בשאלה האם נכון להעביר ביקורת או להעיר למישהו על התנהגות מינית שנתפסת כלא מוסרית, כמו קיום יחסי ... עם מספר גברים. הוא בוחן מה בדיוק מפריע למי שרוצה להעיר או להעביר ביקורת: האם היא מודאגת מהחברה עצמה, או שאולי היא מושפעת מתפיסותיה האישיות ... או מתוך אי נוחות אישית שלו עצמו? הוא מסביר בפירוט שהבחירה להעביר ביקורת צריכה להיות מבוססת על עובדות ולא על פירושים. למשל, לומר למישהו שקיום ... חזרה בתשובה, אז זו כבר עובדה שכדאי להעלות. אבל הוא מזהיר שהביקורת תהיה לגיטימית רק אם היא באמת מיועדת לטובת האדם השני ולא ממניעים אישיים או ... באמת עושה את הפעולה הזאת לשלילית בעיני אנשים? הרי אם בחורה מנהלת מערכת יחסים, נפרדת, ואז מתחילה מערכת חדשה - זה נתפס כלגיטימי. אבל ... בתפיסות סובייקטיביות ולא בהכרח בעובדות. הוא מדגיש שעל מי שמעביר ביקורת לוודא שכוונתו היא באמת לסייע לאחר ולא לכפות עליו תפיסות אישיות של ... להבין אם ההתערבות נחוצה, יש לזהות מהו האינטרס האמיתי מאחורי הביקורת: האם הוא לעזור באמת לאדם השני, או אולי פשוט להרגיש יותר בנוח עם עצמו? איך לדעת אם הביקורת שלי היא עובדתית או סובייקטיבית? אליעד מחדד את ההבדל בין ביקורת עובדתית לביקורת סובייקטיבית בעזרת דוגמה פשוטה: לומר למישהו שיש סכנה במחלה מינית בעקבות ... מקובלת זו פרשנות סובייקטיבית. לכן, יש להיות ערניים ולוודא שביקורת מבוססת על עובדות ולא על פרשנות אישית, כדי לא ליצור התנגדות או תחושת אשמה ... לאדם להשתחרר מתפיסות מוגבלות של טוב ורע. כיצד נכון להתייחס לביקורת ולהטפת מוסר בנושא יחסי מין? בסופו של דבר, אליעד מסכם שהתשובה לשאלה האם להעביר ביקורת על התנהגות מינית של אחרים תלויה בכוונה האמיתית של האדם שמעיר. הוא ... אי נוחות אישית. רק כאשר יש מודעות ברורה לכוונה שמאחורי הביקורת, אפשר להחליט האם וכיצד להביע אותה, מבלי להטיל אשמה מיותרת או להעביר מסרים סובייקטיביים באופן סמוי. האם סקס עם פרטנרים רבים לא מוסרי? איך להעביר ביקורת על חבר? איך לדעת אם הביקורת שלי נכונה? האם להעיר למישהו שמתנהג לא מוסרי? הטפת מוסר בנושא מיניות ...
איך להעביר ביקורת? איך להסביר למישהו שהוא טועה? איך להסביר לילד שהוא טועה? הדרכת הורים, איך לטפל במחלות נפשיות? איך לגרום למישהו להקשיב לביקורת שלך? איך לעזור למישהו לראות שהוא טועה? איך לדבר עם אנשים?
איך להעביר ביקורת? איך להסביר למישהו שהוא טועה? איך להסביר לילד שהוא טועה? הדרכת הורים, איך לטפל במחלות נפשיות? איך לגרום למישהו להקשיב לביקורת שלך? איך לעזור למישהו לראות שהוא טועה? איך לדבר עם אנשים?
איך להעביר ביקורת? איך להסביר למישהו שהוא טועה? איך להסביר ... איך לטפל במחלות נפשיות? איך לגרום למישהו להקשיב לביקורת שלך? איך לעזור למישהו לראות שהוא טועה? איך לדבר עם אנשים? איך להעביר ביקורת לאדם שלא מוכן להקשיב? כאשר אדם אינו מוכן להקשיב לביקורת, הדרך היעילה ביותר היא להיכנס למחשבה שלו ולא להילחם בו. אם מישהו מסרב לדבר על נושא מסוים, והתגובה שלו היא: אל תדבר איתי, אל תדבר איתי, אז הדרך לפתוח אותו להקשיב היא לא לדבר איתו על אותו נושא ישירות, אלא לדבר איתו על דברים אחרים לגמרי. לדוגמה, אם ילד מתנהג בצורה ... תקשיב, אסור לעשות כך. במקום זאת, כדאי להתחיל לדבר איתו על משהו אחר, נושא אחר, ורק כדרך אגב להגיע למה שרוצים לומר. מה עושים כשהאדם מסרב להקשיב לביקורת? כאשר האדם מסרב להקשיב, אפשר להשתמש בטכניקה של משל ... צודק, אז זו כבר טעות בפני עצמה. הסיבה לכך היא שביקורת כזו מגיעה ממקום של גאווה, התנשאות, וביטחון מופרז בצדקתנו. אם אתה בטוח ... את האמת. זו בדיוק הגישה שאתה צריך לאמץ כשאתה מעביר ביקורת: להטיל ספק בעצמך, לחשוב אולי אני טועה? אולי ... התנגדות ועוזרת לצד השני להיפתח לשיחה אמיתית. איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? הדרך הנכונה להעביר ביקורת היא לבוא ממקום של כבוד לאדם השני, בלי לנסות לכפות עליו את דעתך או להוכיח לו בכוח שהוא טועה. אתה צריך להגיע אליו בגישה של כבוד אמיתי, מתוך רצון כנה לברר את האמת ולא מתוך ניסיון ... לגלות את האמת, לא לנצח אותו או להוכיח לו משהו. איך לדבר עם ילדים שלא מוכנים להקשיב? כאשר רוצים להעיר לילד שאינו מוכן להקשיב לביקורת, חשוב לדבר איתו באופן עקיף. לדוגמה, אם ילד מתנהג בצורה לא נאותה, ... בעצמו איפה הוא טועה, מאשר אם תכפה עליו לשמוע את הביקורת. איך להעביר ביקורת בלי לפגוע? הדרך להעביר ביקורת בלי לפגוע באדם השני היא לא להגיד לו ישירות שהוא טועה, אלא ... האדם שאתה מדבר איתו צריך להרגיש שהמטרה שלך היא לא לפגוע בו, אלא לעזור לו לראות את הדברים אחרת. כך הביקורת לא נתפסת כפגיעה אלא כדאגה ואכפתיות. איך להקשיב ולמה ... שאולי אתה טועה, אתה בעצמך נמצא בבעיה. כדי להעביר ביקורת אפקטיבית ואמיתית, אתה חייב להיות פתוח לרעיון ... יש סיכוי אמיתי להקשבה ולהבנה הדדית. איך להסביר ביקורת בלי לפגוע? איך להסביר למישהו שהוא טועה? איך לעזור לאדם להקשיב ...
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת
ביקורת, איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לקבל ממך ביקורת? איך לגרום למישהו להקשיב להערות שלך? למה מישהו לא מקבל ממך ביקורת? טעויות בהעברת ביקורת, ביקורת מדויקת, ביקורת ממוקדת, לדייק בביקורת, ביקורת לא מדויקת איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? כאשר אנו מעבירים ביקורת, חשוב להבין איך להציג אותה כך שהאדם שמקבל אותה לא ירגיש מותקף ויוכל לקבל אותה בצורה טובה. אליעד כהן מסביר כי כאשר אנו מעבירים ביקורת על מישהו, הדרך בה נעביר את הביקורת משפיעה מאוד על האופן בו הביקורת תתקבל. לפי אליעד, אם אנחנו רוצים להגדיל את הסיכוי שהאדם יקבל את הביקורת שלנו , אנחנו צריכים לחלק את הביקורת לחלקים ולהתמקד בדבר אחד בלבד. לדוגמה, אם אנחנו יודעים שאדם ביצע טעויות בעשרה נושאים שונים, אך אנחנו ממוקדים רק באחד מהם ולא מעלים את כל העשרה, הסיכוי שהביקורת תתקבל גבוה יותר. הסיבה לכך היא שאם אנו מעבירים עליו ביקורת על כל הדברים שקרו, הוא ירגיש מותקף ויתקשה לקבל את הביקורת. לעומת זאת, אם אנחנו מתמקדים רק בחלק אחד מהטעויות, גם אם מדובר בטעות אחת מתוך רבות, הוא לא ירגיש שהביקורת כולה מוטעית. מהם טעויות בהעברת ביקורת? כמו כן, יש להיזהר שלא לערבב בביקורת חלקים שהם לא נכונים. אם חלק מהביקורת נכונה ב - 100% וחלקה פחות מדויק או מעורפל, יש סיכון שהאדם שיקבל את הביקורת יתחיל להיאחז בחלק הפחות מדויק או שגוי וימנע מלקבל את הביקורת כולה. כאשר אנחנו משדרים חלק מהביקורת שנכונה, יחד עם חלק שנראה לא מדויק או לא נכון, האדם מקבל את התחושה שהביקורת לא נכונה כולה. במקרים כאלה, האדם יחשוב שביקורת שלנו אינה נכונה, והסיכוי שהוא יקבל את הביקורת נמוך. ולכן, כאשר אנחנו מעבירים ביקורת, כדאי לדאוג שהיא תהיה מדויקת ב - 100%, כדי להבטיח שהאדם השני יוכל לקבל אותה. איך המוח מקבל ביקורת? כאשר חלק מהביקורת שלנו נכונה וחלקה לא מדויק, מוחו של האדם באופן אוטומטי יתמקד בחלק הלא מדויק של ה
ניהול עובדים, איך לגרום לעובד לקחת אחריות? איך להעביר ביקורת על עובד? איך לגרום לעובד לקבל החלטות באופן עצמאי? איך לגרום לעובד להחליט לבד? איך לגרום לעובד להגדיל ראש? איך ליצור מוטיבציה אצל עובדים? חרדת ביצוע של עובד, למה העובד מקטין ראש? למה העובד לא מקבל החלטות לבד? למה העובד לא רוצה להחליט לבד? למה העובד לא מקדם תהליכים? למה העובד לא לוקח אחריות? איך לנהל עובדים? האם הביקורת על העובד מוצדקת? איך להעיר לעובד? תלונות על עובד
ניהול עובדים, איך לגרום לעובד לקחת אחריות? איך להעביר ביקורת על עובד? איך לגרום לעובד לקבל החלטות באופן עצמאי? ... החלטות לבד? למה העובד לא רוצה להחליט לבד? למה העובד לא מקדם תהליכים? למה העובד לא לוקח אחריות? איך לנהל עובדים? האם הביקורת על העובד מוצדקת? איך להעיר לעובד? תלונות על עובד והפעם ... לקחת אחריות ולא מקדם דברים לבד וזה כמובן תהליך מתיש ולא נוח. והשאלה היא, למה זה קורה? ונסביר על איך להעביר ביקורת על עובד ועוד. ויש לכך כל מיני סיבות אפשריות, ואחת הסיבות לכך היא, שאולי העובד עושה את זה, כי אתה גורם לו לעשות את זה, בגלל הצורה שבה אתה מעביר ביקורת על ההחלטות של העובד, כאשר הוא כן מחליט החלטות וכן מקדם ... בפעם הבאה בדרך שתספק אותך ואת הרצון שלך לשביעות רצונך. דהיינו, אתה לוקח את מה שהעובד עשה, ומנסה לנהל דיון בצורה מכובדת, לנסות להבין מה קרה, מה בדיוק היה, מה ... שאתה חושב שהיא עדיפה יותר, אתה מנסה להסביר למה לדעתך היא עדיפה יותר ומוודא שהעובד, הבין אותך והסכים איתך ושהוא חושב שאכן אפשרי ויותר יעיל לעשות את ההצעה שלך. ... בצורה הטובה ביותר ולקדם תהליכים באופן עצמאי ולקבל החלטות באופן עצמאי. יחד עם זאת, ישנם מצבים שבהם המנהל מסיבות שונות, הוא לא יודע איך להעביר ביקורת. ולא רק שהוא לא יודע איך להעביר ביקורת, אלא שהוא גם לא בהכרח מבין את עצמו וגם לא בהכרח שהוא מבין את הסיטואציה בכלל. וגם הביקורת שהוא מעביר היא אולי גם לא בהכרח נכונה. וגם הביקורת שהוא מעביר, מלאה סתירות והיא מבקשת דברים שלא ניתן לבצע אותם ... אחריות לקבלת ההחלטה. כי הוא יודע שבסיכוי גבוה כנראה שיהיו תלונות על ההחלטה שלו. ולכן הוא מעדיף להעביר את ההחלטה אליך. וכן, אתה גורם לזה לקרות. וברמת העיקרון ... האפשרות הזאת לא קיימת במציאות. ולכן זה אומר, שבהכרח לא משנה מה יקרה או לא יקרה, תמיד תהיה אפשרות להעביר ביקורת על העובד, אם תרצה לעשות זאת. כי לפעמים בתת המודע של המנהל, הוא רוצה להעביר ביקורת על העובד שלו, מסיבות שונות. דהיינו, שיש תהליך בתת המודע של המנהל, שהוא רוצה להוכיח לעצמו או לעובד או למישהו אחר, שאותו עובד לא מספיק טוב, כמו קטגור בבית משפט, שמטרתו להרשיע את הבן אדם ולהוכיח שהוא אשם. ולפעמים המנהל מחפש את העובד, מחפש למצוא מה לא טוב במה שהעובד עשה. ... דבר שקורה או שלא קורה. כי שום דבר לא מושלם במאה אחוז. ולכל החלטה יש יתרונות וחסרונות. ולפעמים אותו מנהל מחפש את השלמות מסיבות שונות, ואז הוא בקלות מאוד מוצא חסרונות במה שאותו עובד עשה, ואז כאשר הוא מעביר ביקורת על העובד, הוא גם לפעמים מעביר ביקורת סותרת. לדוגמה, שפעם אחת מנהל המכירות יעיר לאיש המכירות על כך שאותו איש מכירות יותר ... בהכרח שניתן להוכיח מה נכון או לא נכון לעשות. אבל בטוח נכון, שאחרי איקס פעמים שאותו איש מכירות מקבל ביקורת ממנהל המכירות, יתכן שאותו איש מכירות מוצא דפוס שחוזר על עצמו. שהוא רואה שלא משנה מה הוא עושה, תמיד תהיה עליו ביקורת. וגם אפילו ביקורת הפוכה שסותרת את עצמה. למה אמרת משהו, או למה לא אמרת משהו. למה הסברת משהו או למה לא הסברת משהו וכיוב. במילים אחרות כאשר מעבירים ביקורת על העובד, צריכים לנסות לגרום לעובד להבין שיש אפשרות לגרום לאותו מנהל להיות מרוצה, מעבודה שלא משנה מה היא לא תהיה מושלמת. אבל אם אותו מנהל תמיד מ
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפים לניהול שיחה, איך לשלול דעה של מישהו? איך לא להסכים עם מישהו? איך להעביר ביקורת? איך לבטא את עצמך? איך לא לפגוע במישהו? איך לדבר בנימוס? איך לדבר בכבוד? איך לכבד מישהו? NLP
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגשה של כבוד, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגשה של כבוד, איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי טלפוני, מאמן קריירה, מנטורינג בתחום הרגשה של כבוד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 06_08_2025 השעה 17:32:24 - wesi1