🖨מבוא והקדמה לתכנים בנושא כושר ואימוני כושרכל המידע שיובא להלן, בחלקו הוא מדע מדויק ושניתן להוכיח את נכונותו בצורה לוגית והגיונית, אבל חלקו מבוסס על התנסות אישית ועל דברים שגם מבחינה מדעית אין בהם הסכמה חד משמעית. המידע שיובא להלן, הוא לא אמת מוחלטת, ומטרתו היא, לתת למתאמן המתחיל וגם המתקדם, נקודת מבט, על ניתוח התהליכים שמאחורי הפעילות הספורטיבית שהוא עושה. וגם עבור מי שכבר יודע הכל, לתת לו נקודת מבט, על איך ניתן להסביר יותר טוב את הדברים. ובכל מקרה, תמיד צריך להפעיל את ההיגיון ואת השכל הישר. והדברים שיובאו כאן, מטרתם לעורר את המחשבה שלך, לחקור עוד יותר את הדברים וכולי.
כמו כן, בכל מקום שאציין שם של תרגיל, אז במידה והתרגיל לא מוכר לך, באפשרותך לחפש אותו בגוגל, כדי לראות על איזה תרגיל מדובר.
כמו כן, ישנם דברים שיתכן שלא הוגדרו בצורה מדויקת, כדי שיהיה יותר קל להבין אותם.
כמו כן, המדריך לא עוסק בכל ההיבטים השונים של הכושר, אלא בעיקר בהיבטים של אימוני כושר / אימוני כוח / אימונים גופניים למטרות שונות.
הלימוד של אליעד כהן, הכל הקדמות אל המכוון, התורה שלי כולה הקדמות, התקדמות בלמידה, האם אני מתקדם? איך להבין רעיונות מורכבים? כל ההקדמות שבעולם, למה אני לא מבין רעיונות מורכבים? תהליך למידה, הקדמות להבנת רעיונות מורכבים, ללמוד מאליעדהלימוד של אליעד כהן, הכל הקדמות אל המכוון, התורה שלי כולה הקדמות, התקדמות בלמידה, האם אני מתקדם? איך להבין רעיונות מורכבים? כל ההקדמות שבעולם, למה אני לא מבין רעיונות מורכבים? תהליך למידה, הקדמות להבנת רעיונות מורכבים, ללמוד מאליעדהלימוד של אליעד כהן, הכל הקדמות אל המכוון, התורה שלי כולה הקדמות, התקדמות בלמידה, האם אני מתקדם? איך להבין רעיונות מורכבים? כל ההקדמות שבעולם, למה אני לא מבין רעיונות מורכבים? תהליך למידה, הקדמות להבנת רעיונות מורכבים, ללמוד מאליעד מהם סוגי המידע שאליעד כהן מדבר עליהם? אליעד כהן מסביר שקיימים שני סוגים עיקריים של מידע שאפשר ללמוד ולהבין: מידע פשוט - מידע שניתן להבין אותו מידית ללא צורך בהקדמות מוקדמות. לדוגמה, כאשר אומרים לילד זה שולחן, זה חתול, זה אדום - אין צורך בהקדמה או בהסברים מורכבים. כל אחד מסוגל להבין זאת באופן מיידי. מידע מורכב - מידע שכדי להבין אותו חייבים קודם כל להבין מידע אחר, הקדמות מוקדמות. למשל, כדי להבין מושגים מורכבים כמו פער בין רצוי למצוי, לא מספיק לדעת מה כל מילה אומרת בנפרד, אלא צריך להבין מושגים ותהליכים קודמים שעליהם בנוי המידע החדש. מהי החשיבות של הקדמות בתהליך הלמידה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מדגיש כי הקדמות הן קריטיות להבנת מידע מורכב. הוא מסביר שכדי להבין רעיון מורכב באמת, ישנם רעיונות בסיסיים יותר שצריך ללמוד ולהפנים תחילה. אם נדלג על הקדמות אלו, לא ניתן יהיה להבין את הרעיונות המתקדמים יותר. הוא נותן כדוגמה שאם במהלך הרצאה משתמשים במונחים חדשים, המאזינים ... אליעד כהן, אנשים רבים מתקשים להבין רעיונות מורכבים כי הם מנסים לדלג ישירות לרעיון הסופי מבלי להכיר וללמוד את ההקדמות הנדרשות לכך. הוא מסביר שהבעיה אינה רק אי - הכרת מושגים או מילים, אלא חוסר היכרות והבנה עמוקה של ... הסופית או המוחלטת של הרעיונות, יש עדיין ערך לתהליך הלמידה וההתקדמות היחסית שלו. עצם ההבנה שיש הבנה מורכבת שדורשת הקדמות, מהווה התקדמות בפני עצמה. הוא טוען שבמקרים רבים, גם אם בסוף לא הגעת לתשובה הסופית או להבנה מוחלטת, עדיין קיים שינוי ביכולת שלך להבין רעיונות, וזהו תהליך משמעותי בפני עצמו. מהי המשמעות של להבין את כל ההקדמות שבעולם? אליעד כהן מסביר שישנם רעיונות עמוקים במיוחד, שעבורם נדרש להבין את כל ההקדמות שבעולם. המשמעות היא שכדי להגיע להבנת רעיון מסוים ברמה הגבוהה ביותר, צריך להבין את כל מושגי היסוד האפשריים. לדוגמה, ... לעומק מהו יש, מהו אין, מהו זמן, מהו מקום, ומה המשמעות העמוקה של מושגים אלו. כל הבנה כזו היא הקדמה להבנה מורכבת וגבוהה יותר. למה אי אפשר ישר להגיע לתשובה הסופית ללא הקדמות? אליעד כהן מדגיש כי התשובה הסופית לשאלות מורכבות נראית חסרת משמעות או לא מובנת אם לא למדנו קודם את כל ההקדמות הדרושות. הוא מסביר שלומר לך את התשובה הסופית בלי שהבנת קודם כל את מושגי היסוד, יהיה חסר תועלת, שכן ... כהן ניתן ללמוד שכדי להבין באמת כל רעיון מורכב, חייבים ללכת בתהליך הדרגתי, שלב אחר שלב, ולהכיר את כל ההקדמות הנדרשות להבנה. כמו כן, הוא מדגיש את החשיבות של תהליך למידה מתמשך, שבו כל שלב מהווה הכנה ושלב לקראת ... האמיתית היא ההבנה שאתה מתקדם, גם אם עדיין לא הגעת להבנה מוחלטת או סופית. איך להבין רעיונות מורכבים? מהן הקדמות בתהליך למידה? מדוע איני מבין רעיונות מורכבים? איך לדעת שאני מתקדם בלימוד? מהי החשיבות של תהליך הלמידה? למה אני ...
מבוא - הספר שלי, הוא כולו הקדמותמבוא - הספר שלי, הוא כולו הקדמות וכאן יתבאר, כי כל השכל וכל הרעיונות שיש בספר הזה, הם כולם הקדמות ומבואות בלבד, אל הרעיון הסופי, שהוא עצמו, בכלל לא כתוב בספר. כי כדי שהאדם יהיה מאושר באמת, לשם כך ... שהיא השגת עצמות ומהות המציאות, שהיא בעצם תפישת האדם את האני האמיתי שלו, הדרך לעשות זאת, היא על ידי הקדמות, שאותן השכל של האדם כן יכול לתפוש. כי ההקדמות, הן מבואות ודרכים של שכלים שונים, שמובילים את השכל של האדם להתבונן, אל מה שיש מעבר ומעל ומתחת לתפישת ... ועל ידי זה האדם חווה את הנפרדות של המציאות, שקיימת רק ברמת הלבושים של המציאות. והספר הזה, הוא כולו הקדמות. והכוונה היא, שהתכלית של הלימוד בספר, היא לא שהאדם יסכים עם כל מה שכתוב בספר, כי זאת לא התכלית ... ולהבנה שכל דברי הספר הם אמת, הוא ימשיך להיות כמו כולם ממש. והתכלית של הלימוד בספר, היא שהאדם יתבונן בהקדמות ובשכלים שיש בספר הזה, ושעל ידי זה האדם יצליח לאחר מכן להשיג באופן עצמאי את השגת האין סוף עצמו, ... והטועים, כאשר הם מלמדים את האדם איזה שכל, בעיניהם השכל שלהם הוא המכוון. וגם אם הם מלמדים את האדם הקדמות אל השכל שלהם, הרי שעדיין השכל שלהם הוא המכוון. דהיינו, תכלית הלימוד שהם מלמדים את האדם, היא כדי שהוא ... שבספר הזה התגלות השכל הזה של מחוץ למקום ולזמן, היא מפורשת יותר וגלויה יותר. ולכן, הספר הזה הוא כולו הקדמות בלבד. דהיינו, שהתכלית, היא לא השכל של הספר עצמו, אלא שעל ידי זה שהאדם לומד את השכל של הספר, על ידי זה האדם מקבל הקדמות חדשות שמגביהות אותו ומאפשרות לו להסתכל על מה שיש מחוץ למקום ולזמן, דהיינו, על מה שהוא היה לפני שהוא ...
מעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלבמעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב... של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב מה אפשר ללמוד מסיפור הזבוב והעכביש של רבי נחמן? אליעד כהן ... עושה, כל ההסברים שלו והדיבורים שלו, משולים לעשנים של הקטורת שהאדם בסיפור של רבי נחמן מדליק. ההסברים הם כמו הקדמות, שנועדו להביא את האדם לנקודה שבה מתרחשת בו התובנה הפנימית. אליעד מדגיש שהוא לא יכול לתת את התשובה הסופית ... המסר המרכזי של הספר להיות אלוהים נמצא מחוץ לספר עצמו? אליעד כהן מסביר בהקשר זה שהספר להיות אלוהים בנוי מהקדמות בלבד. הספר בעצם משמש כמו עשנים של קטורת, שהמטרה שלהם היא לא לגלות את האמת באופן ישיר אלא לעורר את התהליך הפנימי באדם. ההקדמה של הספר אף אומרת שהמסר המרכזי שלו נמצא מחוץ לספר עצמו, כי המסר האמיתי הוא החוויה הישירה וההבנה שהקורא ... לנקודה שבה הוא יכול לגלות את האמת בתוכו, מחוץ למילים. אליעד מבהיר שהמטרה היא לתת לאדם כלים שכליים, הבנות והקדמות מספיקות, כדי שבסוף האדם יוכל בעצמו לשאול את השאלה הנכונה ולקבל את התשובה באופן אישי וישיר, וכך להבין את ... את התשובה מתוכך, למה? כי התשובה הסופית חייבת לנבוע מתוכך. הרעיון הוא שכל התובנות שאני מביא לך הם בעצם הקדמות, וההקדמות אמורות לגרום לכך שבסוף מתוכך יפול לך אסימון אחר בכלל שמתוכך יקרה משהו. מה אתה מבין? מה אנחנו עושים ... עוזר לך לשים את הקטורת מסביב, החכם נותן לך הכוונות / עצות כדי שבסוף אתה תוכל לראות את בעצמך. בהקדמה של הספר להיות אלוהים כתוב שהמכוון של הספר נמצא מחוץ לספר, המסר האמיתי שאני רוצה להעביר לך... נמצא מחוץ ...
מהי חוכמה? להבין דבר מתוך דבר, מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן ח"א ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה להבנה?מהי חוכמה? להבין דבר מתוך דבר, מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן ח"א ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה להבנה?... מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן חא ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה להבנה? מה הופך ידע לקשה להבנה? אליעד כהן מסביר שהמפתח ... לפשוטה יותר להבנה. אליעד מדגיש שוב ושוב כי הבעיה אינה בהכרח שהידע עצמו קשה, אלא שהאדם לא מכיר את ההקדמות והיסודות הדרושים להבנת הידע. האם קיים קושי אובייקטיבי בהבנת ידע מסוים? אליעד מסביר שיש קושי אובייקטיבי בלמידה: ידע מסוים דורש סדרה של הקדמות הכרחיות כדי להבין אותו. למשל, כדי להבין פעולת כפל חייבים להבין קודם פעולת חיבור, וכדי להבין חזקה חייבים להבין ... וישיר. אליעד מוסיף דוגמה פשוטה להבנה ישירה מול הבנה עקיפה: ילד שלומד מהו שולחן עושה זאת ישירות, בלי צורך בהקדמות. אבל אם הוא רוצה להבין מושגים מורכבים יותר במתמטיקה, הוא חייב קודם ללמוד מושגים פשוטים. זהו תהליך עקיף של ... דברים אחרים. איך אפשר להבין ידע שהכי קשה להבין? אליעד מציג רעיון שלפיו קיים ידע כל כך מורכב, שדורש הקדמות אינסופיות, ואף אדם לא יכול לתת לך אותו ישירות. הדרך היחידה להבין אותו היא באמצעות שלילה של כל מה ... שכדי להבין שכל עמוק באמת, אדם חייב לשנוא את הכסף בתכלית השנאה. אליעד מפרש שכסף כאן מייצג את כל ההקדמות, את כל הדברים שאדם עושה רק בשביל להשיג משהו אחר. במילים אחרות, כדי להבין את האמת לעומקה, האדם חייב לשנוא את ההקדמות, כלומר, לרצות את הדבר עצמו באופן ישיר בלי שום תנאים. למשל, לאכול כדי לחיות זו הקדמה, השאיפה היא להגיע למצב שבו אפשר לחיות בלי לאכול, או לפחות להבין את הערך האמיתי של האוכל בפני עצמו ולא רק כאמצעי. התכלית של שנאת ההקדמות היא לא להתפשר על הבנה שטחית, אלא לשאוף להבנה העמוקה ביותר, ללא תנאים וללא אמצעים. האם למורה חכם יותר ... הקטנים ביותר ולהסביר אותם בצורה ברורה ככל האפשר. זו הסיבה שידע מורכב מחייב מורה חכם במיוחד, שידע להסביר את ההקדמות בצורה ברורה ומובנת. אליעד מסכם את ההרצאה באומרו שהיכולת להבין דבר מתוך דבר היא מיומנות שניתן וצריך לפתח. חשוב ... איך להבין דבר מתוך דבר? למה קשה ללמוד מתמטיקה? האם משחקי חשיבה מפתחים את השכל? מה המשמעות של שנאת ההקדמות?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?... הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, ... דקדוקי הגיוני, אך הוא שונה מהמידע האקראי, כמו עצם הבחירה של המילה טייבל. מהו מידע סיבתי המבוסס על היגיון והקדמות? מידע סיבתי הוא מידע בו קיימת תלות והיררכיה בין מושגים ושלבים. למשל, במתמטיקה חייבים להבין קודם חיבור וחיסור לפני ... מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים: ראשית, לזהות שמדובר במידע סיבתי הדורש הבנה של שלבים ... ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ללמוד שפה חדשה? איך ללמוד מתמטיקה? שיטות למידה יעילות למידה לפי הקדמות מידע מבוסס זיכרון איך לשפר זיכרון? טיפים ללימוד יעיל איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר בן אדם ... מידע שצריך לדעת להבדיל ביניהם בבירור לפני שמתחילים בלמידה: מידע אקראי המבוסס על זיכרון מידע סיבתי המבוסס על היגיון והקדמות כל אחד מסוגי המידע דורש שיטת למידה שונה, ואי הבנה של סוג המידע יכולה לגרום לתסכול וחוסר הצלחה בלמידה. ... רוב המילים באוצר המילים הן אקראיות וחייבים פשוט לשנן אותן באמצעות חזרה אינטנסיבית. מהו מידע סיבתי שמבוסס על היגיון והקדמות? סוג המידע השני הוא מידע המבוסס על היגיון, הנקרא גם מידע סיבתי או מידע שמבוסס על הקדמות. הכוונה היא למידע שבו לא ניתן להבין שלב מתקדם בלי להבין היטב שלבים קודמים. הדוגמה המובהקת ביותר למידע כזה ... היטב את הבסיס. ניסיון לדלג על שלבים יוביל בהכרח לבלבול וקושי בהמשך הלמידה. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כאשר מזהים שהמידע שמנסים ללמוד הוא מידע שמבוסס על הקדמות, חייבים ללמוד אותו בצורה מסודרת לפי השלבים הבאים: לחלק את החומר לרכיבים הקטנים ביותר שלו. ללמוד כל חלק בפני ... נושא, גם המסובך ביותר. איך ללמוד שפה חדשה? איך ללמוד מתמטיקה? שיטות למידה יעילות מידע מבוסס זיכרון למידה לפי הקדמות טיפים ללימוד יעיל איך לשפר זיכרון? איך לגשת ללמידת מידע חדש? כשניגשים ללמוד מידע חדש, כדאי קודם לזהות באיזה ... מדובר: האם זה מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי שאין לו בהכרח היגיון סיבתי) או מידע המבוסס על היגיון והקדמות (מידע סיבתי). מהו מידע המבוסס על זיכרון ומה מאפיין אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שרובו אקראי, ואין ... אין הסבר לוגי למה נבחרה דווקא המילה הזו. מה ההבדל בין מידע המבוסס על זיכרון למידע המבוסס על היגיון והקדמות? מידע מבוסס על היגיון והקדמות (מידע סיבתי) הוא מידע שדורש הבנה רציפה המתפתחת שלב אחרי שלב. הדוגמה הבולטת היא מתמטיקה: - אי אפשר ללמוד ... סדר היררכי: כדי להגיע לרמה מתקדמת, חייבים לשלוט היטב ברמה הבסיסית שקודמת לה. איך ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? 1. מזהים שמדובר במידע המצריך הבנה של שלבים קודמים. 2. מקפידים לא לדלג על שום שלב בבסיס החומר. 3. ... או מושג בסיסי לא הובן. מדוע חשוב ללמוד לפי סדר בנושאים מבוססי היגיון? אם מנסים להבין נושא שמבוסס על הקדמות בלי להבין את הנושאים שקדמו לו, ההבנה לא תהיה שלמה ומתחילים להסתמך על זיכרון במקום על הבנה. לדוגמה, כשמנסים ... מורכבת, המוח סורק חלקים (אצבע, ועוד אצבע, ועוד אצבע) ומאגד אותם לתמונה שלמה (כף היד). באופן דומה, במידע מבוסס הקדמות יש צורך להבין כל רכיב בנפרד, ורק אחר כך לראות את התמונה השלמה. מדוע לא כדאי לזכור מידע הגיוני ... סיבה לחפש היגיון במקום בו אין צורך, כמו באוצר מילים אקראי. - אין טעם לשנן חומר שיש בו היגיון והקדמות במקום להבין אותו לעומק. - ניתן ללמוד הכל צעד אחר צעד, לפרק מושגים מורכבים ליסודות ולהבין כל חלק לפני שעוברים לשלב הבא. שיטות למידה איך ללמוד שיפור הזיכרון סוגי מידע והבדלים ביניהם הקדמות בלמידה ללמוד איך ללמוד, איך ללמוד למבחן? איך ללמוד שפה חדשה? מידע מבוסס הקדמות, הקדמות של מידע, איך ללמוד מתמטיקה? איך לא לפחד ממתמטיקה? איך ללמוד אנגלית? איך לזכור דברים? איך לזכור שפה חדשה? ...
חקירה רגשית, ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכווןחקירה רגשית, ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון... ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון למה אנשים מוסיפים הקדמות מיותרות לשאלות שלהם? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו על חקירה רגשית וניתוח מבנה שאלות מדוע אנשים מוסיפים הקדמות והסברים שלכאורה אינם נחוצים לשאלות שהם שואלים. אליעד מביא דוגמה מעשית של שיחה בין שני אנשים, שבה אחד השואלים ... או צורך להגן על עצמו. מה מסתתר מאחורי האמירה יש לי שאלה פרקטית? לפי ההסבר של אליעד, כשאדם מוסיף הקדמה בסגנון זו שאלה פרקטית, הוא למעשה מגיב באופן רגשי ופסיכולוגי למחשבות פנימיות או לתחושות לא נעימות. לדוגמה, אם הוא ... את עצמו ולהגן על התדמית שלו בעיני עצמו ובעיני אחרים. מדוע קשה לאנשים לשאול ישירות את השאלה שלהם בלי הקדמה? אליעד כהן מתאר שבמקרים רבים אנשים מרגישים צורך לתת רקע או הקדמה ארוכה לפני השאלה שלהם, כי הם חוששים שאולי השאלה תיתפס כלא מספיק חשובה או מועילה. כאשר אדם אומר מראש ... שהשאלות שלו בעבר היו לא מעשיות, ולכן הוא מנסה כעת להדגיש את חשיבות השאלה הנוכחית. אך לפי אליעד, דווקא הקדמה זו חושפת את הפחד או חוסר הביטחון של השואל. כיצד אליעד כהן מציע לנתח ולקרוא אנשים לפי השאלות שהם ... מאחורי השאלה. כשאדם שואל שאלה מסוימת, אפשר לנתח לא רק את תוכן השאלה אלא גם את המבנה שלה ואת ההקדמות שהאדם משתמש בהן, כדי להבין את הרגשות והכוונות שלו. אם אדם מוסיף הקדמות ארוכות או מתנצל מראש על השאלה, הוא למעשה מגלה שהוא חש אי - נעימות כלפי עצמו או כלפי השאלה ... לכן, התבוננות מדויקת באופן בו אדם שואל שאלות מאפשרת לנו להבין את הרגשות והכוונות האמיתיות שמאחורי דבריו. למה לפעמים הקדמות ארוכות דווקא מפריעות לשאלה להיות ברורה? אליעד מדגים איך לפעמים ההקדמות דווקא מבלבלות ומרחיקות את המאזינים מהשאלה האמיתית. הוא נותן דוגמה שבה אדם מתחיל בשאלה עם הקדמה שאינה נחוצה, ובסופו של דבר אנשים אינם מבינים מה השאלה בפועל, או למה בכלל הייתה נחוצה ההקדמה הזו. אליעד מסביר כי ההקדמה הארוכה, במקום ליצור הבנה ועניין, יוצרת תחושת בלבול, כי המאזין מנסה להבין את ההקשר ואת הסיבות לכך שהשואל בחר ... לפי אליעד כהן? לפי ההסברים של אליעד, הדרך הטובה ביותר לשאול שאלות היא פשוט לשאול אותן באופן ישיר, בלי הקדמות מיותרות או הסברים מקדימים. הוא מציע שאם רוצים להוסיף מידע נוסף, רצוי לעשות זאת אחרי ששאלתם את השאלה, כי אז ברור בדיוק על מה מדובר ומהו ההקשר. ההמלצה שלו היא להימנע מהסברים או מהקדמות שלא מוסיפים מידע חיוני או שקשורים לרגשות הפנימיים של השואל לגבי חשיבות השאלה. מה הקשר בין השאלה ששואלים לבין ... באופן מפורט את הקשר בין הצורה שבה אדם שואל שאלות לבין הביטחון העצמי שלו. אם אדם מרגיש צורך להוסיף הקדמה כדי להצדיק את השאלה, הוא למעשה מפגין חוסר ביטחון לגבי הערך של השאלה שלו. שאלות שמוצגות בצורה פשוטה, ישירה וללא צורך להצדיק אותן מראש, משדרות ביטחון עצמי גבוה יותר. לעומת זאת, שאלות שכוללות הקדמות, הסברים או התנצלויות מראש משדרות חוסר ביטחון ופחד מתגובת האחרים. איך נוכל לזהות את הכוונה האמיתית של האדם מתוך ... חקירה רגשית וניתוח רגשי של השאלה. כאשר אדם שואל משהו, כדאי לשים לב לניואנסים - כמו טון הדיבור, אורך ההקדמה, הניסוח ואפילו מילים ספציפיות שהוא בוחר להשתמש בהן. לפי הטכניקה הזו, המאזין יכול לזהות אילו רגשות עומדים מאחורי השאלה ... יותר של השואל. איך לשאול שאלות נכון? ניתוח רגשי של שאלות מה מסתתר מאחורי השאלות שלנו? למה אנשים מוסיפים הקדמות לשאלות? כיצד לקרוא אנשים לפי שאלות?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מבוא והקדמה לתכנים בנושא כושר ואימוני כושר
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331
שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
-
הספר על: הקדמות, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
-
הספר על: הקדמות, איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
-
הספר על: איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?